Lokakuiset 2007 (8)

  • Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti
Jazz*
Onnittelut kaikille vauvansa jo saaneille!

Minä kirjoittelin alkuvaiheessa muutaman kerran, mutta sittemmin on aika riittänyt ainoastaan kirjoitteluun tuolla ex-kermiteissä. Mutta jos haluatte lokakuisten listaan päivittää, niin meille syntyi poika 16.10. klo 4.57, 4210g, 54cm ja pipo 37cm.

Tsemppiä teille kaikille, jotka vielä omaa hoohetkeänne odotatte!
 
Jelli
Entu ja Jazz: Onnea vauvoista!

Oltiin Entu yhtä aikaa sairaalassa, tiedä vaikka törmättiin, miltä osastolta sut kotiutettiin?

Supistelee jo paljon kipeämmin, olen kiivennyt sairaalan portaita ylös alas, hyppinyt kyykkyhyppyjä ja sivuloikkia. Ehkä tämä ei kuitenkaan tämän päivän aikana synny, Jospa olisi kuitenkin huomenna sellainen tilanne, että päästäisiin vaikka puhkaisemaan kalvot...

 
Iikka76
Onnea Entulle ja Jazzille vauvoista!

Ja stemppiä Jellille ja muille "kärvistelijöille"! ...jänskää on tosiaankin!

Mulla irtosi äsken limatulppa, joten kai täälläkin alkaa pikkuhiljaa jotain tapahtumaan! :)

Synnyttäneet:

Jellybean, Mustatukkainen TYTTÖ 15.8, rv 31+0, 1805 g, 42 cm
Maxiina, POIKA 28.9, 3170g ja 49cm
Niiskulainen, TYTTÖ 30.9, 3520g ja 51cm
pikku2, TYTTÖ 30.9. (rv 36+3), 2750g ja 48cm
Lumi81, 1.10, rv 39+3, TYTTÖ 3420g ja 49cm
Laura79, TYTTÖ 4.10 (rv38+4), 2900g ja 47cm.
Juulia´77, 6.10. TYTTÖ, rv39+6, 3920g ja 52cm
Octo 23v, 11.10. POIKA, 3,4 kg
Aurinko, 15.10. TYTTÖ, 4020 g ja 52 cm
Sini1977, 16.10. POIKA, 3590 g ja 51,5 cm
Jazz 16.10. POIKA 4210g, 54cm ja pipo 37cm.
Entu 18.10. TYTTÖ 3230g ja 49cm

Odottajat:

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Pompula 29v LA 3.10. Esikoinen, Keski-Suomi
Lissu78 29v LA 4.10 Esikoinen. Porvoo
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Ann77 29v, LA 13.10. Esikoinen. SEKS
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Ninni83 24 ja 25 LA 18.10 kakkonen KOKS
Pia78 LA 21.10 toinen & kolmas (kaksoset) HYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Iidaleena 26v LA 23.10 esikoinen TYKS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen
Ainu 25v., LA 30.10.eka keski-suomi
Äiti78, LA 29.10. ensimmäinen ja Espoo

Iikka ja Nasu 39+5
 
Ainu =+x
voi kun täälläkin tapahtuisi jo jotain... Eilen kävin 30min kävelyllä (en ole aikoihin käynyt), ei mitään vaikutusta...
No on tänään neuvola, täti pääsee taas vekkaamaan ...
 
Ainu =+x
no noppa neuvolassa käyty... huomenna aika äitipolille kun paino noussut ja valkuaiset yhellä plussalla!! veren paineet 149/96, paljonko teillä muilla on?? jospa ne sen auttais siellä syntymään!! TOIVOTAAN!!!

Onnittelut taas uusille vauvoille, ja niiden vanhemmille!!
 
Iikka76
Tehtiin sitten harjoituskäynti sairaalaan. Menin eilen flunssan takia ajoissa nukkumaan, mut eihän siitä unen saamisesta mitään tullut. Ens siis valvotti flunssa ja sitten alkoivat supistukset, ens kivuttomina ja sitten alkoi pikku hiljaa tuntumaankin. Kolmen jälkeen selässä ja etupuolellakin tuntui selvästi jo kipuilua ja supistusten väli aloi lähentyä 10 min. Neljän jälkeen supistukset tuli selvästi useammin ja päätettiin lähteä sairaalassa käymään, vaikka kipu ei vielä kovin paha ollut. Viideltä sairaalassa käyrällä oli komeat supistuskäyrät tasan 4 min välein, mut paikat eivät olleet siis yhtään kypsyneet edellisestä tutkimuksesta eli pari senttiä vielä kohdun kaulaa ja kohdunsuu aivan kiinni. Niinhän siinä sit kävi, että lupaavan alun jälkeen yö tuli valvottua aivan turhaan ja klo 11 ruuan jälkeen lähdettiin sit kotiin, kun vaimeita supistuksia tuli enää 10-15 min välein. Sain tuossa nyt nukuttua onneksi muutaman tunnin ja supistukset on tipotiessään. Turha käynti sairaalassa ei sinänsä harmita, mut se kylläkin, että paikat ei koko aikana yhtään kypsyneet! ...et saa sit nähdä kuinka pitkään tässä vielä menee ja mitä siihen sitten vaaditaan, että alkais oikeesti jotain tapahtuu!?
Nasu parkakin möyriskeli koko yön supistuksien välissä, että oikein kävi sääliksi pikkusta, että rasittuu liikaa moisesta! ;)
 
Sini1977
Iikan vauva varmaan kyllä syntyy jo pian! Luulisi, että alkavat myös käynnistellä Ainun synnytystä, jos kerran verenpainekin on koholla, joten tsemppiä! Pitääkö Ainun jo varautua jäämään huomisella reissulla sairaalaan?

Meidän vauva on nyt ainakin alkuun ollut tosi rauhallinen tapaus. Pääasiassa on syönyt ja nukkunut. Ilta kahdeksan ja yhdentoista välillä sitten tankkaa aika tiuhaan tissillä ja yöllä herättelee kolmen tunnin väliin. Tää alku on siis ollut oikeaa luksusta, kun vertaa esikoiseen joka otti vaan 15 min torkkuja, itki tai roikkui tissillä. Viime yö meni kyllä huonosti, kun vauvan tissiherätysten lisäksi esikoinen herätti kaksi kertaa itekemällä ja huutamalla milloin haluavansa äidin ja milloin isän viereen nukkumaan.

Mä varailin jo tänään ristiäisaikaa mutta se meni pitkälle joulukuulle, kun haluttiin tietty pappi ja sillä oli just marras-joulukuun vaihteessa lomia.

Neuvolan tätikin kävi tänään meillä kotona katsomassa vauvaa ja mua ja sitten viikon päästä mennään neuvolaan mittauttamaan poitsua. Tätsy antoi luvan, että viikonloppuna vois viedä vauvaa vähän ulos. Suositushan on tähän aikaan vuodesta se 2 viikkoa, mutta voishan sitä sitten vaikka sunnuntaina vähän käyttää poitsua happea haukkaamassa.

Voi, että otti muuten eilen päähän miehen vanhemmat ja sisko, kun ne kävi meillä. Eivät tuntuneet käsittävän, että ei sitä vauvaa herätetä heidän tuloaan varten ja sitten kailottivat kauheella metelillä pinniksen vieressä ja vauva heräsi siihen. Anoppi onkin ollut tähän asti yllättävän rauhallinen, kun esikoisen aikaan mulla meni siihen monta kertaa hermo. Mutta tuntuu, että kun useampi ihminen on paikalla niin anoppi sitten innostuu liikaa ja mua alkaa ottamaan päähän ;) No täytyy omaa äiti jo varottaa etukäteen, kun tulee huomenna, että ei intoile liikaa!
 
Jelli
Hei vaan,

Kyllä on sekopäistä touhua ainakin täällä Kuopiossa. Minut siis lääkärin vaihduttua kotiutettiin eilen. Eli mielipide muuttuikin nyt siihen, ettei ole syytä käynnistää synnytystä, jota siis oli tehty koko vkl. Eli oletin, että aletaan käynnistää tipalla eilen, kun kohdunsuu oli kypsynyt kapseleilla. Mutta ei. "Tervetuloa uudelleen käynnistykseen viikoilla 41+5". Oli kyllä hermo tiukalla, kun olin siis koko vkl turhaan sairaalassa, kun tilanne ei verenpaineen osalta muuttunut miksikään koko aikana.

No, eilisenkin päivän supisteli koko ajan 6-15 minuutin välein. Yöstä en tiedä, heräsin vain muutaman kerran. Kipeitähän nuo jo ovat, mutta ei tarvitse pysäyttää normaaleja toimia kuitenkaan. Kohdunsuu oli sairaalasta lähtiessä 2 cm auki ja kaulaan vajaa puoli senttiä jäljellä. Pasin vuokrasopimus päättyy aika tarkalleen 15 tunnin kuluttua, joten täytynee tässä alkaa imuroimaan, jotta tulosta tulisi.

Jelli ja pasi 40+0 (HUH HUH!)
 
Iikka76
Heips!

...ompas täällä nyt ollut hiljaista, kun aikaisemmin on ollut aina niin paljon uutta luettavaa, että!

Mites Ainun äitipolireissu meni, vai jäitkö sinne synnyttämään? Mulla on koko ajan ollut matalat verenpaineet, jotain 110...130/60...80 vaihdelleet. Ja tuo korkeinkin saatu eilen sairaalassa harjoituskäynnillä.

Takana jo toinen valvottu yö supistuksien takia ja tällä kertaa vähän kipeämpiä. Aamulla päästin kuitenkin meihen töihin sillä oletuksella, että kyllä tässä parin tunnin sisällä viimeistään kutsun takaisin. Mut sit menin hetkeksi istahtamaan nojatuolille (jossa yritin torkkua yölläkin, kun makuuasentoa en kestä supistaessa yhtään) ja hups avattuani silmäni, kello oli vierähtänyt tunnin eteenpäin ja kipeät supistukset olivat kadonneet. ...aivan mystistä tämä touhu kyllä ja jos nytkään ei ole paikat yhtään kypsyneet, niin en tie mitä teen. Nyt on taas iltapäivän supistellut, kun tein koiran kanssa lenkin ja aloin imuroimaan samantien, jos vaikka ne auttais asiaa eteenpäin. Saa muuten nähdä, meneekö meillä Jellin kanssa yksiin synnytyspäivä, kun tuo raskautuminenkin on mennyt kaikki niin samaan tahtiin! ;)

Iikka ja Nasu 40
 
Ann77
Meille syntyi poika 18.10. painoa 4410g ja pituus 53cm ja pipo 37cm
Tänään kotiuduttiin ja nyt alkaa opettelu vauvan kanssa. Kuinka muilla on ruvennut sujumaan, syötöt, nukkumiset, onko jo päivä rytmiä?
 
Jellybean
Hurjan paljon onnea kaikille vauvan saaneille!

Meillä ei edelleenkään minkäänlaista rytmiä päivissä eikä öissä. Tasaisesti herätään kolmen tunnin välein syömään. Ummetus ja runsas pulauttelu vaivaa. Nytkin on sekä vauvan että mamman vaatteet ja tukka oksennuksessa.. Edelleen jaksan toivoa, että imetys saataisiin onnistumaan.

Jellybean ja Irene 2kk 8 pv
 
Laura79
Ei meilläkään minkäänlaista rytmiä. Päivällä tytteli nukkuu paljon pidempiä unia kuin illalla ja yöllä. Päivällä saattaa nukkua jopa 4h putkeen. Viimeyönä taisi pisin pätkä olla vain 2h... aika väsyneeksi vetää kun ei itse ehdi/malta nukkua päivällä ja yöt on sitten tosi katkonaisia. Neiti ei myöskään oikein meinaa nukkua omassa sängyssä, joten nekin unet jotka saan on aika huonosti nukuttuja kun vauva vieressä sitä joutuu nukkumaan aikalailla samassa asennossa ja varomaan ettei vaan käänny vauvan päälle. On kovasti tissin perään kun on valveilla, tuntuu että roikkuu tississä ihan koko ajan, jos ei anna niin huutoa ei saa millään loppumaan. Tuttia ei huoli. Taitaa olla meillä aika vaativa tapaus...

Laura79 ja tytteli 19 päivää
 
Ann77
"IHANAA" ettei muillakaan niin suju toi arki. Meillä poika nukkui eilen sairaalassa melkein koko päivän ja yöllä sitten nukuttiin tosi huonosti, heräiltiin koko ajan ja kiukuteltiin. Kun sai tissin suuhun, nukahti melkein heti mutta heräs piankin sen jälkeen. Vatsaa sen kirpaisee ja ruikkua/kakkaa/pierua tulee runsaasti.
Nyt ihanaa olla kotona, täälä ei niin haittaa vaikka saakin kiukun puuskia, ei ainakaan häiritä ketään muita.
 
Ainu =+x
Täällähän minä, täällähän minä... ja varmasti vielä pitkään...

Olin eilen henkisesti niin loppu tähän kaikkeen ettei mikään kiinostanut enään. Elikkä äippäpolilla kaikki ole ihan ok, valkuaista oli yhellä + ja tulehusarvot kans sillä yhellä + (eilen söin viimesen antipiootin pissi tulehukseen) lapsivettä oli mutta ei runsaasti, paino vaivaisen 4 KILOA (onneksi la ei ole kun viikko ja siihen se + 2vko... ole tuleeko siitä 4,6kg synnytettävää??) Paikat edelleen täysin kiinni, eli ei toivoakaan käynnistyksestä. Verenpaineet oli kai ihan hyvissä rajoissa. Alateitse mahtuu kuulemma isompikin tulemaan että kai tässä vaan voi alkaa haaveilemaan siitä yli nelikilosen punnertamisesta!!! Perjantaina neuvolaan mittaa paineita ja maanantaina taas äitipolille tarkastukseen. Jos paikat vaikka kypsyisivät niin voisivat sitten käynnistää. Lääkäri sano että jos olisi toinen raskaus niin voisi suunnitella käynnistämistä mutta kun on ENSIMMÄINEN niin vit... perk... ootellaan........
(EI MUN HERMOISSA MITÄÄN VIKAA OLE!!!)

No ei tuo vauva arkikaan niin leppoisalta kuulosta. Positiivista siinä olisi kuitenkin se ettei sattuisi niin saatanasti koko ajan!!!

Ainu 39
 
taustailija...
...sä olet ainu valittanut melkein koko raskausajan kaikkea mahdollista...ja nyt sitten tätä synnytystä...sä olet ihme tapaus...toiset itkee kun eivät tule raskaaksi...ja sä itket koko ajan kun on vaivaa jos minkälaista...ja että raskaana olo on niin per...stä.

Olisit onnellinen tulevasta vauvasta. Luulisi sen olevan palkinto kaikesta vaivasta. Että sä jaksatkin koko ajan vaan valittaa. Raskaushan on kuitenkin ollut sinun ja miehesi toive/valinta. Kestä se niinkuin nainen!! Synnytys on vielä edessä ja itket jo sitäkin! Näin se kuule vaan menee!! Sä varmaan valitsisit keisarileikkauksen jos se olisi mahdollista ja sut ois varmaan leikattu jo rv 37 tasan jos olisit saanut valita! Etkö voisi vaan relata ja antaa ajan hoitaa koko homman...tuollainen stressipaukku kun menee synnyttämään niin voi tulla pitkä synnytys!

Mitä sitten kun tuleekin sun oman stressaamisen takia koliikkivauva?? itketkö sitten vauvan hoitopuolella sitä valvomista ja väsymystä ja per..lettä ja vit...a kun pitikin hommata lapsi???

Hohhoijaa...Onneksi kaikki eivät ole tuollaisia valittajia.

 
Iidaleena
Alkuperäinen kirjoittaja taustailija...:
...sä olet ainu valittanut melkein koko raskausajan kaikkea mahdollista...ja nyt sitten tätä synnytystä...sä olet ihme tapaus...toiset itkee kun eivät tule raskaaksi...ja sä itket koko ajan kun on vaivaa jos minkälaista...ja että raskaana olo on niin per...stä.[/guote]

Öh, mie kun olen ymmärtänyt, että nämä nettipalstat ovat juuri oikeita paikkoja purkaa huonoa oloaan silloin, kun siltä tuntuu. Tuskin Ainu koko aikaa on valittamassa ja surkuttelemassa oloaan. Mutta silloin kun olo käy sietämättömäksi purkaa sen tänne. Hyvät hetket jakaa sitten läheistensä kanssa. Mie ainakin käytän nettiä negatiivisten tunteiden käsittelyyn, koska en halua kuulla läheisiltäni tuollaisia kommentteja. Meidän raskaus on alkunsa saanut hoidoilla ja kaikkien mielestä minun pitäisi olla iloinen ja onnellinen ja valittamatta. Plääh, mie suon kaikille oikeuden puhua ja purkaa oloaan, itselleni ja muille.
Ja mikä pakko se on lukea Ainun viestejä, jos ne ärsyttää?

[guote]
Hohhoijaa...Onneksi kaikki eivät ole tuollaisia valittajia.
Niin, onneksi....

Ja omaa oloa:
En ole pitkiin aikoihin kirjoitellutkaan. Tuntuu ettei mitään tapahdu. On vaan tukalampi ja kyllästyneempi olo. Kovasti odotan pienen syntymää. LA:kin meni jo, eikä silti ole mitään merkkejä tai enteitä tulevasta. Puuh ja ähkis. Aika vain käy pitkäksi. No, onneksi voi olla melkoisen varma, että parin seuraavan viikon aikana viimeistään jotain tapahtuu :)

Iidaleena 40+2

 
Ainu =+x
No kyllä meidänkin raskauden takana on hoitoja mutta ne tai se kuinka toivottu tai haluttu vauva on ei vaikuta siihen että jos on 24/7 KIPEE, joka ikinen liike sattuu. Niin kai sitä ihmisenä saa toivo itselleen helpotusta oloon kun se olisi kuitenkin mahdollaista. Itseni meilestä olen hyvinkin kärsivällinen ihminen ja se että synnyttäisin ihan normaalisti alateitse kaikista mieluiten. Olisin valmis vaikka tälläkin hetkellä käynnistykseen vaikkeivat sitä suosittele, ihan vaan siksi että pääsisin näistä jatkuvista kivuista eroon. Menisi siinä sitten kuinka kauvan vaan että sen saisi käyntii, synnytys kipuja minä en pelkää koska tiedän niiden loppuvan... pian.

Mutta taisimme me VAKITUISET krjoittajat jo tuolla aikaisemmin todeta että sitävarten tämäkin palsta on olemassa että voi kertoa miltä tuntuu... Se että taidan olla aika erinlainen odottaja kun kerron että sattuu ja että en tykkää niin minusta minulla on siihen oikeus. Miksi pitäisi olla se oppikirjan mukainen odottaja joka vaan aina hymyilee ja sanoo kuinka ihanaa kaikki on. Miksi minä valehtelisin?
Jos olet lukenut kaikki kirjoittamani jutut niin luulen että sieltä tulee myös ilmi että jos olisin tiennyt olevani koko raskausajan näin kipee en välttämättä olisi tähän leikkiin ryhtynytkään.
Se mitä elämä on synnytyksen jälkeen tai millainen vauva on, en voi tietää kun ensimmäistäni odotan. Itse näin sen ajan paljon valoisampana kun takana olevan vuoden, pystyn sitten liikkumaan, olemaan oma itseni ilman kipua.

Tulevaan ohjeita sinulle taustailia että jätä toki kirjoitukseni lukematta niin ei tarvitse suivaantua minun nekatiivisesta raskausajasta!
YSTÄVÄLLISIN TERVEISIN AINU
 
Jellybean
Ei kuule Ainun "valitukset" haittaa. Täällä on minun mielestäni tähänkin saakka saanut purkaa kaikkia tunteitaan, myös niitä vähän negatiivisempia. Itse pitää lukijana osata päättää, että minkä lukee ja minkä jättää lukematta. Vaikka lapsi olisi kuinka suunniteltu ja toivottu, mutta raskaus on vaikea ja joka paikkaan sattuu, niin kai sitä jo varmasti toivoo helpotusta.
 
Sini1977
Juu kuten jo itse aiemmin kirjoittelin niin mua ei ainakaan haittaa mitä kukin kirjoittaa ja sitä vartenhan tää palsta on, että tänne saa mieltään purkaa, eikö? Itse en ainakaan ole missään vaiheessa kyllästynyt Ainun juttuja lukemaan ja jos joku taustailija kyllästyy niin hänhän voi sitten siirtyä muille palstoille.. Kukaan ei voi asettua toisen asemaan ja kukin kokee kivut ym. omalla tavallaan eli minusta ei voi mennä sanomaan miltä kenestäkin saa tuntua ja miltä ei.

Meidän pikkumies ei tänään sitten nukkunutkaan enää pitkiä uniaan ja viime yökin meni huonommin joten saapa nähdä millaseksi alkaa rytmi muuttua, tai no eihän tässä vielä mitään rytmiä ole, mutta kuitenkin.

Esikoinen on meidän murheenkryyni, kun se nyt rissaa joka yö ja ei anna miehen nukkua kuin muutaman tunnin, kun nukutaan nyt erihuoneissa. Ensi yöksi esikoinen meneekin nyt sitten mummolaan, kun mies joutuu lähtemään kurssille. Tuntuu myös, että esikoisella on nyt aika tylsää kotona ja oli tänään ihan riemuissaan, kun käytiin pikaseen lähipuistossa kahestaan keinumassa, kun taas pitikin tulla imettämään.
 
=(
Alkuperäinen kirjoittaja Ainu =+x:
No kyllä meidänkin raskauden takana on hoitoja mutta ne tai se kuinka toivottu tai haluttu vauva on ei vaikuta siihen että jos on 24/7 KIPEE, joka ikinen liike sattuu. Niin kai sitä ihmisenä saa toivo itselleen helpotusta oloon kun se olisi kuitenkin mahdollaista. Itseni meilestä olen hyvinkin kärsivällinen ihminen ja se että synnyttäisin ihan normaalisti alateitse kaikista mieluiten. Olisin valmis vaikka tälläkin hetkellä käynnistykseen vaikkeivat sitä suosittele, ihan vaan siksi että pääsisin näistä jatkuvista kivuista eroon. Menisi siinä sitten kuinka kauvan vaan että sen saisi käyntii, synnytys kipuja minä en pelkää koska tiedän niiden loppuvan... pian.

Mutta taisimme me VAKITUISET krjoittajat jo tuolla aikaisemmin todeta että sitävarten tämäkin palsta on olemassa että voi kertoa miltä tuntuu... Se että taidan olla aika erinlainen odottaja kun kerron että sattuu ja että en tykkää niin minusta minulla on siihen oikeus. Miksi pitäisi olla se oppikirjan mukainen odottaja joka vaan aina hymyilee ja sanoo kuinka ihanaa kaikki on. Miksi minä valehtelisin?
Jos olet lukenut kaikki kirjoittamani jutut niin luulen että sieltä tulee myös ilmi että jos olisin tiennyt olevani koko raskausajan näin kipee en välttämättä olisi tähän leikkiin ryhtynytkään.
Se mitä elämä on synnytyksen jälkeen tai millainen vauva on, en voi tietää kun ensimmäistäni odotan. Itse näin sen ajan paljon valoisampana kun takana olevan vuoden, pystyn sitten liikkumaan, olemaan oma itseni ilman kipua.

Tulevaan ohjeita sinulle taustailia että jätä toki kirjoitukseni lukematta niin ei tarvitse suivaantua minun nekatiivisesta raskausajasta!
YSTÄVÄLLISIN TERVEISIN AINU
Älä tee enää lapsia ethän... Sitten on turha valittaa...
 
Jellybean
Pistäkää pystyyn sitten sellainen ketju, missä saa kertoa vain raskausajan positiivisista jutuista ja vaan hehkuttaa, eikä saa sanallakaan mainita kolotuksista tai muista epämukavuuksista..

Kyllä se on mulle ollut melkoinen henkireikä tämäkin ketju, kun oli rankkaa aikaa tuo elo-syyskuu. Oli ihana kun oli tsemppaajia ja paikka missä purkaa niitä huolia ja ahdistuksia. Saman suon kaikille muillekin.
 
Ann77
No niin, täälä ilmeisesti rintatiehyeet tukossa tai jo rintatulehdus. Toisessa tississä punainen kova läikkä. Mites ne ohjeet nyt olikaan, yritänkö vaan syöttää tuosta tissistä ja pumpata sitä tyhjäksi, vai tuleeko maitoa sit vaan kahta enemmän tuohon tissiin ja pian sit toinenkin tukossa?
 
Sivumami
Suosittelen Ann77 lämmintä (niin lämpöiselle vain kuin kykenet itseäsi polttamati!) suihkua jossa käsin painelemalla lypsät hellästi maitoa. Sen jälkeen lämmin villainen vaikka kaulauhuivi rintojen ympärille! Pidät rinnat todella lämpöisenä ja yrität vaan imettää.

T. sivullinen mami
 
Ninni83
Synnyttäneet:

Jellybean, Mustatukkainen TYTTÖ 15.8, rv 31+0, 1805 g, 42 cm
Maxiina, POIKA 28.9, 3170g ja 49cm
Niiskulainen, TYTTÖ 30.9, 3520g ja 51cm
pikku2, TYTTÖ 30.9. (rv 36+3), 2750g ja 48cm
Lumi81, 1.10, rv 39+3, TYTTÖ 3420g ja 49cm
Laura79, TYTTÖ 4.10 (rv38+4), 2900g ja 47cm.
Juulia´77, 6.10. TYTTÖ, rv39+6, 3920g ja 52cm
Octo 23v, 11.10. POIKA, 3,4 kg
Aurinko, 15.10. TYTTÖ, 4020 g ja 52 cm
Sini1977, 16.10. POIKA, 3590 g ja 51,5 cm
Jazz 16.10. POIKA 4210g, 54cm ja pipo 37cm.
Entu 18.10. TYTTÖ 3230g ja 49cm
Ninni83 18.10 TYTTÖ 2916g ja 48cm

Odottajat:

hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Pompula 29v LA 3.10. Esikoinen, Keski-Suomi
Lissu78 29v LA 4.10 Esikoinen. Porvoo
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Ann77 29v, LA 13.10. Esikoinen. SEKS
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Pia78 LA 21.10 toinen & kolmas (kaksoset) HYS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Iidaleena 26v LA 23.10 esikoinen TYKS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen
Ainu 25v., LA 30.10.eka keski-suomi
Äiti78, LA 29.10. ensimmäinen ja Espoo
 
Ninni83
Meillä tyttö syntyi siis suunnitellula sektiolla rv 40. Kaikki sujui hyvin, ainut huono oli tytön pieni paino, mutta maitoa piisaa ja tyttö kasvaa hyvää vauhtia.

Onnea kaikille muilekin vauvan saaneille!!
 

Yhteistyössä