Lokakuiset 2007 (5)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumi81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tervetuloa Äiti78 mukaan lokakuisiin! Sekaan mahtuu oikein mainiosti.

Nyt ei kerkiä enempiä.

Tehis rv 13+2 tai 13+6 (odotellaan edelleen seuraavaa neuvolaa, että katottas tuo la)

Ehtoota!!!

Ekaksi äiti78:lle tervetuliaistoivotus, tänne sekaan vaan, hyvin mahtuu!!

mä olen täällä ihan tulisilla hiilillä, alkoi yhtäkkiä jännittää kun mulla on huomenna se eka ultra... mä en ole edes kauheasti ehtinyt sitä miettimään kun noi lapset on sen verran pitänyt taas tahtia yllä ettei ole ehtinyt mitään kauheasti edes ajattelemaan mutta iltapäivällä iski perhoset mahaan ja tajusin että mähän meen ultraan huomenna... neuvolassa ei viimeksi löydetty sydänääniä, nyt toivotaan parasta että siellä joku pikkunen mulle huomenna vilkuttaa =)

näitä tekstejä tässä lueskellessa niin huomasin että joku alakuloisuus on iskenyt yhteen sun toiseen. se on ihan mälsää kun ei mikään kiinnosta, istuis vaan ja töllöttäis telkkua. toivotaan että se menee pian ohi. mä olen onneksi ainakin vielä siltä säästynyt, toivotaan että tää kevät laittaa kaikille paremman mielen...

tuosta seksistäkin oli jotain juttua. mä tuolla jo aiemmin kirjoittelin että mulla oli oikea luja vaihde päällä, koko ajan himot hyrräs mut nyt se on taas laantunut normaalille tasolle... ja sekös miestä harmittaa ;) no kuulemma, jos ei mitään kipuja tule, niin meillä kaikilla pitäisi alkaa se mukava vaihe päälle, pitäisi olla virtaa ja näyttää hyvältä, seksikin maistuu, ei pitäisi väsyttää jne..

mutta jaksamisia kaikille ja mä tulen ilmoittaa miten huomenna meni...

maxiina ja pikku-I rv 12+4

eipäs nyt vaivuta alakuloon :)

täällä ihan mukavissa fiiliksissä kun maha on housuista päättellen vähän kasvanut. Parit korkeampi vyötäröiset housut joutuivat jo hyllylle kun istuessa painoivat ikävästi :). Täytys varmaan lähteä katselemaan jotain mammahousuja jo. Töisssä kerroin parille tyypille, pomolle täytys varmaan kanssa kohta kertoa, muut saa huomata asian ihan itse.

Päänsäryt ja alavatsan jomotukset ja nipistelyt ovat vaivanneet, muuten olo ollut hyvä kuten alussakin. Makuukammarin puolella on ollut hiljaista, mikä ei tosin johdu minusta... Mies ei ole olut kovin kiinnnostunt vaikka olen yrittänyt innostaakkin, se on vähän masentanut. Sillä on kyllä ollut aika rankkoja työputkia ja sanoi pelkäävänsä vähän että satuttaa vauvaa jne. Toivottavasti se tästä lähtee taas piristymään, kaipaisin kyllä huomiota silläkin saralla! Muuten mies ollut tosi ihan ja huomaavainen, osti jopa mulle saunaillaksi alkoholitonta siideriä ihan omin päin

Kiva että väki täällä lisääntyy!

Ja ikävä, että muillakin on tätä ihme alakuloa. Minulla se saattaa lähteä liikkeelle ihan pienestä, kuten tänään. Olin tilannut matkaa varten kameran netistä, mutta tänään selvisi ettei se ehdikään.. Ja siitä alkoi hirveä masennus! Olenn jo nukkunut koko iltapäivän ja suunnittelen nyt jo nukkumaanmenoa kun mikään ei huvita. Ihan kummallista että yksi kamera voi saada ihmisen tolaltaan.

Minulla on ollut jo kaksi ultraa, joista toinen oli se np-ultra. Todella jännä nähdä eroja eri asuinpaikkojen välillä kun esim. Maxiina on menossa vasta ensimmäiseen.

Heippatirallaa! Tänään oli sitten np-ultra. Meille ei sitä tarjota kunnan puolesta, vaan käytiin ihan 'omakustantaisesti' yksityisellä. Kaikki oli kuten piti, pieni liikkui eloisasti ja turvotus oli ihan suositusrajoissa. Sikiö oli isompi ikäänsä nähden, mutta laskettua aikaa ei lähdetty muuttamaan. Mieskin näki tulevan pikkuisen samalla :)

Meillä kunta tarjoaisi veriseulan, mutta en siihen mene. Koska kaikki oli kunnossa ja koska pakaste alkion siirrosta alkunsa saanut raskaus näyttää herkästi väärän positiivisen tuloksen. Tulee turhaa huolta vaan.

Meilläkin mies oli jossain vaiheessa vähän huolissaa, josko rakastelu voisi vahingoittaa sikötä. No, onneksi ymmärsi lopulta, että sikiöllä on hyvin suojattu kasvupaikka. Niin ja oletteko koskaan ajatelleet miten hymykuopat saa alkunsa ;)

Iidaleena 12+1

Niiskulainen 24v LA 1.10. Toinen KAKS
hamada LA 1.10
MissPiggy LA 2.10
Pompula 29v LA 3.10. Esikoinen, Keski-Suomi
Lissu78 29v LA 4.10 Esikoinen. Porvoo
Lumi81 25v LA 6.10 Toinen, OYS
Juulia77 29v. LA 7.10. Toinen, TYKS
Jazz 29v LA 8.10. toinen (esikkotyttö 080805) KOS
mattai, LA 10.10, toinen, OYS?
Tehotyttö 35v, LA 14.10., neljäs, TYKS
Laura79 27v, LA14.10, esikoinen, Jyväskylä
Jellybean 25 ja 26, LA 17.10. Esikoinen. Kainuu
Aurinko 28 v. LA 15.10., kakkonen, TAYS
Ninni83 24 ja 25 LA 18.10 kakkonen KOKS
Pia78 LA 21.10 toinen & kolmas (kaksoset) HYS
Maxiina 34 v, LA 22.10. kolmas SatKS
Jelli 26 v., LA 23.10., esikoinen, KYS
Iikka76 LA 23.10. esikoinen, Päks
Iidaleena 26v LA 23.10 esikoinen TYKS
Entu 25 ja 31 LA 24.10 toinen KYS
Pikku2 29v. ja 30v. LA 25.10. pikkukakkonen, EKKS
Octo 23v ja 31v. LA 26.10. esikoinen, KYS
Ilona 28 ja 29 v. LA 27.10. esikoinen, TAYS
tuleva äityli 31v. LA 29.10 esikoinen
Ainu 25v., LA 30.10.eka keski-suomi
Äiti78, LA 29.10. ensimmäinen ja Espoo

Kamaluus, pahaolo on yllättänyt minut taas tänä aamuna, ensimmäistä kertaalähes kuukauteen! Mistähän moinen?

Jännä tosiaan nähdä eroja eri paikkakuntien välillä noissa ultrakäytännöissä. Minullahan tulee maanantaina jo kolmas ultra. Kaksi on ollut neuvolassa ja nyt keskussairaalan np-ultra, joka ei käsittääkseni kuulu kaikille, mutta meillä on lähisuvussa 21 trisomiaa. En oikein ymmärrä, miksi tekevät sitten np-ultran, kun ko.kehitysvamma ei ole periytyvä, mutta enpä valita! Mutta vauva on tervetullut, vaikka olisi Downin syndroomakin.

Meillä on seksiä harrastettu hieman harvemmin kuin normisti. MInullahan loppuu Luge-lääkitys vasta ensi vkl,joten sekin on vähän jarrutellut petipuuhia, mutta ollaan puuhailtu suihkussa!Milloin muuten likka lopetit Luget ja muut käyttäneet?

Meillä kymmenen vuoden yhdessäolon aikana seksistä on puolin ja toisin kieltäydytty ehkä vain kymmenisen kertaa. Molempien mielestä voi ja pitääkin joustaa, vaikak omat himot ei suurimmillaan olisikaan. Ei se ikinä varsinaisesti epämiellyttävää ole ;)Mutta ymmärrän toki, jos touhu muuttuu negatiiviseksi niin silloin keiltäytyminen on paikallaan varmaan, meillä vaan ei näin ole ollut.

Jep, nyt töihin !

Jelli ja Enttinen 11+1 (siirron mukaan 12+1)

Huomenta!

Kyllä täälläkin on ollut lyhyitä alavireisiä hetkiä/päiviä, jolloin mikään ei kiinnosta ja löhöää vaan sohvalla telkkaa töllöttäessä. Mutta onneks ovat olleet vaan sellasia laiskuuskohtauksia, jotka ovat menneet pian ohi. Mulla ainakin tää raskaus on niin mahtava ja iloinen asia, että se jo pitää mielen positiivisena. Tossa loppukesällä mulla oli oikea masennus, joka oikein pelästytti itsenikin. Pillitin vaan monta päivää aivan kauheesti ja lohduttomasti. Masennus johtu yli 3 vuotta kestäneestä lapsettomuudesta, kun ekan kerran todella aloin pelkäämään, että me ei ehkä koskaan saadakkaan lapsia! ...eli mun normaali positiivinen elämänasenteeni romahti. Mutta kaikki siis nyt hyvin ja samasta syystä meillä kaikilla on syytä olla onnellisia. Välillä tietty tulee harmaampia päiviä, mutta kesä lähenee jo kovaa vauhtia, linnut laulaa ja masu alkaa kasvamaan, niin eikö se elämä vaan ole ihmeellisen ihanaa! :) Mä ainakin yritän nauttia tästä ajasta kaikin tavoin, koska se todellakin on sen arvoista! ...vaikka aamulla välillä äklöttääkin ja illalla olen kuin mikäkin kaasulaitos! ;)

Jelli: mullahan olis loppuneet ne luget jo reilun viikon päästä plussasta, mutta annosta pikku hiljaa pienentämällä sain ne riittämään rv 7 ultraan asti. Meillä oli kans hiljasta makuukammarissa, kun olin niin turvoksissa ja hellänä pitkään noista hoidoista. Lisäks meillä molemmilla oli aluksi pelkoa, että seksistä olis haittaa pikkuselle, että ei otettu mitään riskiä. Mut sit kun utrassa kaikki hyvin, mun paikat rauhoittui ja otettiin yhdessä selvää ettei seksi ole pahaksi, niin on tässä taas päästy käyntiin. Mulla on tainnut pikkasen jopa halut lisääntyä tai ainakin läheisyyttä kaipaan enemmän.

Juu, mut työt odottaa! Stemppiä kaikille alakuloisuudesta kärsiville, pian se aurinko taas paistaa! :)

Iikka ja Nasu 12+1

No kun 16 viikkoa posahtaa käyntiin alkaa taas alakuloisuus häviämään, niinhän sitä sanotaan, että raskauden toinen kolmannes on raskauden parasta aikaa, meillä se ihanuus on vasta edessäpäin. Mullakin oli alakuloa ja on vieläkin joinain päivinä jos joku asia mättää tai ei mene niinkuin pitäisi olen enemmän ahdistunut siitä kuin normaalisti olisin. Esikoisen odotusaikana oli enemmän tollasta pohdintaa ja alakuloa, mutta sehän on selvä vaikka lapsi on kovasti haluttu ja toivottu niin pieni tai suurikin kriisivaihe on käytävä läpi ennen sitä.

Sainpas kuulla myös positiivisen yllätyksen, serkkuni jonka ei pitänyt saada lapsia laisinkaan sai kuulla olevansa raskaana ja vieläpä viimeisillään. Hän oli mennyt lääkäriin kun vatsassa tuntui oudolta ja oli ihmeissään kun lihoaa koko ajan vaikka syömiset ja liikkumiset eivät ole muuttuneet. Lääkäri oli ultrannut ja kysynyt sitten häneltä että milloin teillä on laskettuaika. Serkkuni on todella lapsirakas ja työkseenkin toimii kasvatusalalla ja hänelle jos kelle toivoi tälläisen ihmeen. Ihmettelen vaan miten hän ei ole tuntenut liikeitä vai onko hän mutta ei ole osannut vaan arvatakkaan mikä siellä möyrii. Hänellä jo ikää on lähemmäs 40 vuotta, mutta kyllähän moni vielä tuossa iässä nykyään lapsia tekee.

Niiskulainen rv 15+3

Olivat arvioineet että lapsi syntyy 2 kuukauden sisään, mutta tarkkaan loppuvaiheessa ei enää voi sanoa millä viikoilla vauva on. Hällä oli tullu veristä vuotoa epäsäännöllisesti koko raskauden ajan ja varmaan senkin takia ei ole tuota raskauden mahdollisuutta osannut aavistaa ja kukapa osaisi jos on saanut jo lapsena tietää ettei raskaudenmahdollisuutta ole ja uskon että hän on ollut juuri tuon takia koko elämänsä ilman ehkäisyä. Ihana asia siltikin ja hän on perheensä ainut lapsi tulevat isovanhemmat ovat tosi onnessaan. =))

siis serkkuni on perheen ainut lapsi ja hänen tätini ja hänen miehensä ovat aivan haltioissaan vauvan tulosta, toivottavasti kaikki menisi loppuun asti hyvin, koska luultavasti tämä on hänen ainut mahdollisuus tulla äidiksi.

Miten minä saan kirjoitetuksi edelleen ihan sekavia, jopsa jokainen nyt ymmärsi kuitenkin tuon tekstin tuossa. =)) Pikkasen kiirettä ja tässä nopsaan koitan kirjoittaa.

Kiitos!
Tänään oli ensimmäinen neuvola ja aikaa vierähti 1,5 h. Paljon oli asiaa ja sydänääniä yritettiin kuunnella mutta ei vielä kuulunut. Ensi viikolla on ensimmäinen ultra joten eiköhän sitten saa varmistuksen ja vahvistuksen, että pikkuisella on kaikki hyvin. :)
Aika ihmeellistä on tuo miten joillain on menossa jo toinen ultra kun itsellä tämä on vasta alkamassa... jotenkin raskauden todeksi uskominen ei oikein ole iskenyt vielä päähän. ehkä sitten ensimmäisen ultran jälkeen...
Johtuuko nuo erot sitten paikkakunnasta vai jostain muusta mutta itse haluaisin uskoa siihen, että raskaus utsjoella ja Espoossa on samantasoinen asia ja se vaatii samat toimenpiteet ja vahvistukset koko Suomessa.
Mistäpäin maailmaa te muut olette? Ja miten missäkin asioita hoidetaan?
Onko jollain tietoa siitä 4D ultrasta? Mitä mieltä olette siitä? Oletteko ajatelleet käydä ottamassa sen? Mitäköhän se maksaa? Mikä sen lisäarvo on?
Nyt kuitenkin takaisin töiden ääreen! :) Ei kyllä paljoakaan huvita!

Oletteko miettineet lomia? Mulle tuli mieleen, että kun lomani on viikot 29-32 ja jäisin äikkärille vk 35 alussa, niin voisin varmaan pitää tuon 2 viikkoa varhennettuna, niin ei tarvii turhaan tulla välissä töihin pullukkana ja näin ollen ois työeloa enää vähän yli 3 kk! Tässä kun tätä ikääkin on ja työelämää parikymmentä vuotta takana... meillehän kertyy kesälomaakin sitten ensi kesälle äikkärin jälkeen, entäs talviloma? Eli töihin aik. ensi vuoden syksynä...

Äiti78 kysyi 4D ultrasta. Tuttavat kävivät äskettäin kun lääkäreillä oli epäilyjä ongelmista lapsen kallopaineen kanssa. Joutuivat käymään yksityisellä ja hinta taisi olla lähemmäs 200e eli ei ihan halpaa huvia...

3D ja 4D ultrissa saadaan tarkasti katsottua lapsen sisäelinten rakenne ja tietyllä tapaa toimintakin (esim. sydän). Näin voidaan ennalta tietää, jos on vaikkapa sydänvika. Meillä esimerkiksi suvussa on munuaissairautta osittain perinnöllisenä. Niinpä rakenneultrassa saadaan tarkasti selvile, onko tulevalla lapsella munuaisten rakenteessa poikkeavuuksia, joihin voidaan puuttua heti syntymän jälkeen tai vaikapa jo sikiöaikana. Lisäksi noissa uusissa rakenneultrissa saadaan selviä kuvia jo lapsen kasvonpiirteistäkin!

En tiedä, onko meidän kunnassa tarjolla rakenneultraa, epäilen, ettei ole, koska ultrakone on aika kälyinen. Jotkut kunnathan tarjoavat senkin normaalisti. Menemme joka tapauksessa yksityiselle, maksoi mitä maksoi. Alustavasti on jo sovittukin aika lapsettomuusklinikan kanssa.

likka: Itsekin olen ollut koko raskauden aivan pilvissä johtuen vaikeista lähtökohdista. Sitä on tuntenut itsensä vallan etuoikeutetuksi, kun ensimmäisestä hoitokerrasta sai tällaisen onnen. Siksi oikein hämmästyin tuota pääsiäisen alakuloa, en mitenkään voinut uskoa, että voin upota sellaisee suohon! Hormonit teki tehtävänsä...

Olen miettinyt lomia vaan sen verran, että jos kaikki menee hyvin, olen töissä syyskuun loppuun, enkä pidä kesälomaa juuri ollenkaan, vain jotain pitkiä viikonloppuja. Jos tule väsy, pidän lomaa vasta syyskuussa. tavoitteena saada yksi juttu ulos ennen poisjääntiä ja sitten projektit muille mukavaan vaiheeseen, että etenevät koko ajan. Yritän myös tehdä sitten joulun jälkeen yhden operaatiopäivän viikossa, kun vanhempani ja miehen vanhemmat asuvat tässä vieressä, niin pystynen olemaan puoli päivää töissä. Alustavasti olen miettinyt näin, tietenkin kaikki riippuu tulokkaasta ja siitä, miten elämä alkaa sujua perheenä!

Mainostan tässä lokakuun odottajien msn-yhteisöämme:
http://groups.msn.com/Lokakuunlumous-2007

Kaikki joiden laskettu aika on lokakuussa 2007, ovat tervetulleita keskustelemaan kaikesta mahdollisesta omaan suljettuun yhteisöömme (jonne eivät siis ulkopuoliset pääse).

Uutu rv 11+3

Tervetuloa ann77 mukaan, lisää tietosi vaan rohkeasti listaan!

Mä kyselin täälläpäin pelkän perusultran hintaa yksityisellä ja sekin oli lähemmäs 200 € eli mitäköhän sitten 3D tai 4D mahtaa täällä maksaa!? Lähtökohtaisesti ollaan kyl päätetty jo mennä siihen, koska ystäväni ja nykyisen kummipoikamme 4D-kuvat olivat tosi mahtavia katseltavia ja saivat oikein CD:n kotiin koko tutkimuksesta!

Mä ainakin meinaan nauttia kunnon kesäloman heinäkuussa, kun tän työpaikan ilmastointikin on niin surkea (siis ei olemassakaan), että pahimpien helteiden aikana on sisällä yli 30 astetta ja tosi tukalat oltavat. Eli jos loppuraskaudesta alkaa vielä turvotus kiusaamaan, niin täällä on toooosi kivaa! Pitää sitten ens vuoden kesälomat äippäloman jatkona, niin saa mukavasti jatkoa.

Jelli: En mä sanois olleeni tätä raskausaikaa pilvissä, vaan yritän pitää jalat tukevasti maassa turhia murehtimatta, mutta nauttimalla kuitenkin tästä onnesta päivä kerrallaan. Elämän varrella kun on ollut kaiken maailman ongelmia ja murheita, niin olen yrittänyt ottaa periaatteeksi, että ei asioita kannata murehtia etukäteen, kun siitä ei ole kuitenkaan mitään hyötyä ja kaikista elämän hyvistä pienistäkin asioista pitää osata nauttia. Positiivisella asenteella vaan tuntuu menevän paremmin! :) Kovasti asioita stressatessa multa on aikoinaan lähtenyt pahimmillaan hiuksiakin rutkasti päästä, eikä se todellakaan ollut mukavaa!

Iikka ja Nasu 12+3 (huomenna np-ultra)

Juu tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta!!

Meillä oli eilen neuvolan lääkäri... ja kyllä oli tapaus... ajat 20min myöhässä ja sellaista liukuhihna hommaa koko juttu... lääkäri puhui ehkä 5 sanaa ja hoitaja 5000 sanaa... olis voinut tietenkin olla kiva kuulla olisiko lääkärillä ollut jotain asiaa! OLI AIKA PETTYMYS!!! Kun olisi rikas niin rudeisin käymään yksityisellä...

Iloista oli asiassa kuitenkin se että sydän äänet kuulu jo nyt!!! Tuli ainakin usko siihen et sillä AINAKIN sydän lyö.

Minulta puuttuu jotenkin vielä se tunne että on raskaana. Ollaan kyllä pidetty matalaa profiilia ja olen täysillä yrittänyt olla hössöttämättä et jos jotain sattuu... mutta tulisiko se raskauden tunne enemmän mieleen jos vähän hössöttäis??
Mitä te tunnette ja jos on ollut samaa ongelmaa kun mulla miten olette saaneet "tunteen" tulemaan????

Sitten vielä noista ultrista... Kumpi niistä on nyt sitten terveyden kannalta hyödyllisempi, np-ultra vai rakenne? Toiseen niistä olisi varaa niin kumpaa te pidätte tärkeämpänä??

Pähkäilyjen keskellä Ainu & 11+1

Sama juttu ilmastoinnin jne. kanssa, eli loma heinäkuussa ja jos pari vk varhennettua, niin hups, 3 kk enää töitä! En voi uskoa! Ei mullakaan ole niin kauheesti sitä tunnetta vielä, vaikka jo vk 16 alkoi!

Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolesta.

Ainu: Meillä naisilla taitaa olla sellaiset odotukset millaiselta joku asia pitäisi tuntua ja ollaan mietteliäinä jos samanlaisia tuntemuksia itseltä ei löydy kuin mitä esim. samoilla raskausviikoilla olevalla kaverilla ja sitten kirjatkin antaa osaltaan sellaista yleistä tietoa miltä jokin pitäisi tuntua. Luulen että kun vauvan liikkeet alkaa tuntumaan selkeästi niin silloin viimeistään me kaikki aletaan uskoa olevamme raskaana. Mut jokainen raskaus samallakin naisella on erilainen niin tunteittenkin suhteen. Esikoista synnyttäessäni odotin olevani paljon enemmän liikuttuneempi kun saan vauvan syliini, olinhan minä toki mutta en siinä mittakaavassa kuin mitä sen olin ennen synnytystä odottanut olevan ja tunsin huonoa omatuntoa siitäkin taisin jopa ajattella etten ole niin lämmin ja hyvä äiti kuin mitä haluaisin olla. Esikoisen syntymä on kyllä siltikin jotain aivan ihmeellistä siinä sekoittuu pelko ja hyvämieli yhtä aikaa ja toisaalta kun se pitkä odotus on ohi tuntuu hieman ontoltakin ja saattaa jopa kaipailla isoa mahaansa, kummallisia tunteita mut kai ihan yleisiäkin ovat.

Minä olen esikoisen kanssa kotona kodinhoidontuella joten lomia ei paljon tarvitse suunnitella. Toivon pääseväni jatkamaan opiskelujani, kun nuorimmainen on 2 vuotias, mut voihan se olla että koitetaan saada sitten jo kolmatta vauvaa alulleen =). Mieheni ei esikoisen aikaa pystynyt pitämään kuin yhden viikon isyysloman, kun opiskeli, mut nyt onneksi on töissä ja pitää täyden isyysloman.

Nyt sitten olen jo aika varma etten ota äitiyspakkausta, esikoisen vaatteet ovat vielä tosi hyvässä kunnossa ja ostimme silloin kun esikoinen oli aivan vauva paljon unisex vaatteita, joten sopii kummalle vaan. Musta sillä 140 eurolla saa kyllä aika paljon kaikkea tarpeellista mitä saattaisi vielä puuttua ja saapahan sitten ostetuksi sellaisia kun haluaa ja tykkään muutenkin kierrellä kirppareita ja siellä löytyy välillä tosi hyviä ja laadukkaita lastenvaatteita.

Kerrankin innostuin silittelemään petivaatteita niin enköhänsaanut jo sormeni poltetuksi ja sillä aikaa kun silittelin esikoinen oli löytänyt vahakynän ja piirrellyt seiniä ja lattiaa. Oon tullu siihen tulokseen ettei kannata mitään lisähommaa tehdä jos se ole pakollista, kun yleensä siitä seuraa vaan sitten lisälisähommaa.

Meillä on pientä remonttia täällä käynnissä nyt pientä vessaa rempataan niin en ole sen takia paljon täällä kerenny käydä kirjoittelemassa, mutta teidän muiden kuulumisia on mukava lukea =)

Heippa!!

nyt mäkin voin huutaa että jipii, jipii!! eilen oli np-ultra ja meidän ihan eka ultra (siis tältä raskaudelta) joten jännää oli. ja kaikki oli hyvin. varsinainen unikeko tuntui olevan, tais olla vielä aamu-unilla mutta kun hän sieltä heräili niin menoakin tuntui löytyvän. LA pysyi samana ja niskaturvotus oli 1,2. joten sen puoleenkin kaikki hyvin =))
mä kävin siinä verikokeessakin samalla, meillä kun se otetaa samalla kertaa kun on np-ultrakin. ja sairaalasta otetaan yhteyttä jos seulassa on jotain poikkeavaa, ei muuten.

monet täällä jo suunnittelee lomiaan... meikäläinen on edelleen "lomalla", kotona hoitovapaalla joten ei tarvitse noita lomia paljon miettiä. tää aika menee taas niin jumalattoman nopeasti, pian on kesä!! just vasta lumet suli, ainakin täällä... jokos olette vappua suunnitellut? ei ainakaan tarvi trinksuttelemaan lähteä.. ;) simalinja ja monta tuoretta munkkia... =)

maxiina ja pikku-I rv 12+6