S
"sari"
Vieras
hei! mä nyt olen pitkään tätä asiaa miettinyt...meillä on justiin 9-vuotta täyttänyt poika,joka harrastaa fyysisesti rankkaa lajia,joka vaatii myös tosi paljon keskittymistä ja treenejä olisi kolme kertaa viikossa,on käynyt sen kolme kertaa joinakin viikkoina ja toisina taas kaksi kertaa. harrastuksessa menee loistavasti.hän on seuransa parhaimpia ja nuorimpia. koulussa sitten taas menee huonommin... kokeet ja muut menee hyvin,mutta käyttäytyminen koulussa on aika kamalaa.opettaja on useita kertoja viikossa yhteydessä kun poikani on tehnyt milloin mitäkin,kiusannut muita ja häirinnyt tunneilla tai tehnyt jotain koulun sääntöjen vastaista. olemme käyneet asiasta kasvatus-ja perheneuvolassa,mutta en oikein nähnyt heidän auttavan tässä tilanteessa. he ovat olleet sitä mieltä,myös opettaja,että poikani on uupunut ja treenikertoja olisi hyvä vähentää ainakin siihen yhteen kertaan viikossa. olen itse samaa mieltä,mutta lapsen isovanhemmat laittaa tässä asiassa tosi kovasti vastaan. Heidän mielestään se ei ole oikein poikaani kohtaan jne. koska on pojalle mielekäs harrastus ja tykkää käydä siellä ja on hyvä siinä. musta taas pitäisi nyt ajatella tuota koulunkäyntiä,kun se on kuitenkin tärkeämpää ja kun ollaan käyttäytymisen takia jo jättämässä poikaani pois luokan yhteiseltä kevätretkeltä,sekä opettaja ja rehtori on myös vinkannut siihen suuntaan että poikani voisi joutua jäämään luokalleen,kun käyttäytyminen ei vain ota loppuakseen. mitä ihmettä teen? isovanhemmat on erittäin raivoissaan mulle tästä tilanteesta,koska en ole poikaani nyt pariin viikkoon päästänyt treeneihin kuin sen kerran viikossa ja kotona on asiat menny nyt paremmin pojan kanssa,mutta koulussa ei.sanoivat kyllä että pitkäaikainen prosessi tämä uupumuksen selättäminen... jos joku jaksoi lukea ja vielä kertoa omaa mielipidettään,olen tosi kiitollinen..