Poikani kaverinsa kanssa kiusaavat muita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No koulusta tehty tutkimus totesi tällä viikolla että tytöillä on paljon masennus lilsääntynyt ja pojat viihtyvät hyvin. Totta helvetissä kun poikein annetaan elää sirkus ja huvipuistoelämää suomen kouluissa ja päiväkodeissa.
Vessanpesua itsekkäälele paskiaiselle ja muuta huvia kotiin.

Mä ehdottaisin työntekijöille, että erottavat pojat, jos eivät yhdessä osaa olla. En oikein ymmärrä, miksei sitä ole jo tehty? Peli poikki ja pojat istumaan/leikkimään kauas toisistaan, jos käyttäytyminen karkaa käsistä.

Samoin ihmettelin sitä, että jos kiusaaminen alkaa siitä, että Matti "tunkeutuu" poikien leikkeihin, ja kiusaaminen lähtee aina siitä, miksi Matti aina uudestaan menee poikien luokse hakemaan pahan mielen, jos vieläpä pelkää heitä? Tietysti yksinkin on kurja olla, mutta eivätkö ohjaajat voisi ohjata Mattia jonkun toisen pojan/porukan mukaan, jos muiden kanssa tulisi paremmin toimeen?

Sinä olet äitinä toiminut mielestäni hyvin, ja et tietenkään voi jatkossakaan sysätä vastuuta yksin päiväkodille, mutta käytännössä nuo tilanteet varmaankin vaatisivat sitä että niihin puututaan välittömästi ja koitetaan hoitaa tilanne jotenkin että siitä olisi hyötyä (pelkkä "ei saa kiusata" ei oikein riitä, lapsille pitäisi neuvoa miten toimia), ja se kuuluisi ohjaajille jotka ovat paikalla ja näkevät tilanteen. Sinä voit vielä kotona käydä asioita läpi, niin kuin olet nytkin tehnyt :)

Lapset pitää opettaa leikkimään kaikkien kanssa ja ottamaan muut leikkiin mukaan. Mitä siitäkin tulisi, jos kaikki luokan oppilaat hyväksyisivät vain yhden kaverin ja luokalla olisi pariton määrä oppilaita. Joku jäsii aina yksin. Eri asia, jos joku työntyy leikkiin kiusaamaan silloin tätä lasta pitäisi opettaa olemaan muiden kanssa.

[QUOTE="vieras";29008590]Mä ehdottaisin työntekijöille, että erottavat pojat, jos eivät yhdessä osaa olla. En oikein ymmärrä, miksei sitä ole jo tehty? Peli poikki ja pojat istumaan/leikkimään kauas toisistaan, jos käyttäytyminen karkaa käsistä.[/QUOTE]

Minulla on samanikäinen poika ja näin toimisin myös minä. Jos ei leikit suju kahdestaan ollessa muiden kanssa, niin sitten ei kaverusten tarvitse leikkiä keskenään.

Lapsen empatia kehittyy 8 ikävuoteen mennessä. Tämän jälkeen lapsen/ihmisen on hyvin vaikea empatiaa enää oppia. Tämän vuoksi olisin tässä asiassa erittäin luja, sillä en todellakaan halua lapsistani kasvavan empatiakyvyttömiä.

On kivaa pitää hauskaa toisten kustannnuksella. Mulla on hauskaa kun nauraa räkätän ja olen eloisa ja vilkas ja heilun, sanon aina asiani kun jotain tulee mieleen, karkailen ja teen kepposia.pojillahan on oikeus toimia noin.
Mitä väliä että toisilla on illalla pää kipeä kun 10 poikaa ei tee kenellekään mitään pahaa vaan pitää vaan hauskaa niiin että lto:t eivät ehdi antaa huomiota ollenkaan muille.

Remmiä perseelle, kakarasi on itsekäs paska paviaani.

Ja sinä et taida olla penaalin terävin kynä. No, ei voi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu.

Mä olen tässä omaa eskarilaistani ja hänen kavereitaan seurannut koko syksyn ajan ja melkeinpä joka päivä saan puistossa huomata sen, että kun on leikkijöitä 2, homma sujuu hienosti, mutta heti kun siihen tulee joku kolmas, niin jo alkaa tulla nahinaa ja suunsoittoa, yhden sorsimista jne.

Kyllä nyt vikaa voi olla myös siinä sorsitussa pojassa, joka väkisin tunkee leikkeihin mukaan. Sekin on tavallaan toisten ärsyttämistä, voi olla jopa ihan tarkoituksellista saada toiset ärsyyntymään ja saada aikaan kinaa. Jotkut lapset ihan nauttivat sellaisesta. Etenkin tuon ikäisillä pojilla kaikenlainen lällättely, nimittely ja suunsoitto tuntuu olevan yleistä ja joku voi siihen reagoida herkemmin. Omakin lapseni lällättelee siinä missä muutkin, mutta sitten kun joku lällättelee hänelle, tullaan itku kurkussa uikuttamaan "noi kiusaa mua" tms. Jos vanhemmat ja muu lähipiiri suhtautuu liian herkästi myös "kiusaamiseen", lapsi voi huomata saavansa sääliä ja huomiota aikuisilta ja sitten jo pienestä poikien leikinlaskusta ollaan sitruuna kurkussa. Siis en nyt mitenkään sano, että kiusaaminen on sallittua, vaan pointtini on se, että lapsellekin voi opettaa ettei ihan kaikesta tarvitse ottaa nokkiinsa ja olla heti haastamassa riitaa.

Yhteistyössä