Siis onko lapseni muka paljo hoidossa?!

• Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti
Plööööh...
En jaksa kaikkia kirjoituksia lukea, mutta mun mielestä alle 1-vuotiaaks on hoidossa aika paljon. Toki kaikkien oma asiahan se on... Mun kaverin 11kk poika on vähintään kerran kuussa yön isovanhemmillaan ja kaikki on tyytyväisiä, joten mikäs siinä. Mulla ehkä itselläni suurin kynnys on olla erossa vauvasta (9kk) yön yli, joten siksi en ole yöhoitoon vielä vienyt.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Anki:
Monelle näyttää nyt "ongelma" olevan se, että lapsi on hoidossa kauppareissun ajan. Ei se, että lapsi ylipäätään on hoidossa.
ja oma aika.. kauhea synti jos äiti haluaa omaa aikaa. Vissiin nykyään vaan kilpaillaan kuka on paras äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja Anki:
Monelle näyttää nyt "ongelma" olevan se, että lapsi on hoidossa kauppareissun ajan. Ei se, että lapsi ylipäätään on hoidossa.
Niin... Toisaalta mitä äidin on sitten lupa tehdä tuona aikana (vaikka 3-8h/vko) minkä lapsi viettää mummollansa? Mummon nimenomaisesta toiveesta kutsuttuna siis. Käydä lääkärissä, kampaajalla yms on ilmeisesti ok. Koiran kanssa lenkkeily, kaupassa käynti ja kotona siivoaminen tai ruuanlaitto taas ei ole "sallittua".

Miten on harrastukset, ihan vaan lepäily kotona, leffassa tai ulkona syyömässä käyminen?

ihanaa, että sinulla on läheiset välit vanhempiisi. tokihan se on lapsellekin plussaa, kun on läheiset ja rakkaat isovanhemmat.

meillä myös minun vanhemmat asuu lähellä ja käyn vauvan kanssa siellä lähes päivittäin. lapsuudenkodissa asuu vielä molemmat veljeni. mielestäni on mukavaa, että hekin näkevät usein vauvaa ja hänen kehitystään. nyt olen muutama kertana käynyt äitini kanssa kaupassa ja isäni on ollut lapsenvahtina eli tarkistellut koska vauva herää vaunuista. :D ja siis ihan omasta halustaan

hmm
tää ketjukin meni sitäpaitsi aika hupaisaksi, kun ap muokkas tota alotusviestiään. myöhemmin ketjun avanneet vastaa siis kysymykseen eri tietojen pohjalta :D

mut eipä tää oo ensimmäinen ketju plussalla, eikä ap:lta, jossa aloitusta aletaan "lieventelemään" ja muuttelemaan, kun kommentit onkin ilmeisesti erilaisia kuin ap odotti. (tai tällainen mielikuva itselleni tuli..)

hmm
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
tää ketjukin meni sitäpaitsi aika hupaisaksi, kun ap muokkas tota alotusviestiään. myöhemmin ketjun avanneet vastaa siis kysymykseen eri tietojen pohjalta :D

mut eipä tää oo ensimmäinen ketju plussalla, jossa aloitusta aletaan "lieventelemään" ja muuttelemaan, kun kommentit onkin ilmeisesti erilaisia kuin ap odotti. (tai tällainen mielikuva itselleni tuli..)
äh, sori, kirjoitin hassusti.. siis en tarkoittanut, että tämän ketjun ap olisi tehnyt tämän tapaisia aloituksia.

-

mut eipä tää oo ensimmäinen ketju plussalla, eikä ap:lta, jossa aloitusta aletaan "lieventelemään" ja muuttelemaan, kun kommentit onkin ilmeisesti erilaisia kuin ap odotti. (tai tällainen mielikuva itselleni tuli..)
Mun mielestä tiedot ei kyllä ole oleellisesti muuttuneet.

herranen aika
Muuten näinä aikoina, kun on niin hirveesti noita influenssapöpöjä liikkeellä, niin olis musta oikeesti fiksua ja lapsen kannalta fiksua jättää se sinne mummolle, eikä kuskata prismaan. Itse tekisin ehdottomasti näin jos mummo asuis samassa kaupungissa.

Rokkivosu

mut eipä tää oo ensimmäinen ketju plussalla, jossa aloitusta aletaan "lieventelemään" ja muuttelemaan, kun kommentit onkin ilmeisesti erilaisia kuin ap odotti. (tai tällainen mielikuva itselleni tuli..)
äh, sori, kirjoitin hassusti.. siis en tarkoittanut, että tämän ketjun ap olisi tehnyt tämän tapaisia aloituksia.
Joo korjasin, koska alkuperäisestä viestistä sai väärän kuvan. Ja mä tosiaan laskin ne yökyläilyt väärin.

arvatkaa vaan nauroiko mun äiti tänään kun luki tätä ketjua :LOL: :LOL:
Hänen mielestä ipana on siellä vieläkin liian vähän. Pyysi muuten poikaa yökylään, mutta menee vasta joulua ennen niin päästään ukon kanssa humpalle :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Hänen mielestä ipana on siellä vieläkin liian vähän. Pyysi muuten poikaa yökylään, mutta menee vasta joulua ennen niin päästään ukon kanssa humpalle :whistle:
Järkyttävää, pöyristyttävää. Juoppovanhemmat |O :attn: :D

x
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Järkyttävää, pöyristyttävää. Juoppovanhemmat |O :attn: :D
Hae äkkiä sateenvarjo kohta alkaa kakka sade:D

Höh, no reilua muokata myöhemmin viestiä, niin että muut varmaan vaikuttaa idiooteilta kommentoidessaan asiaa. Siis kolmesti koko elämänsä aikana on kyllä huomattavasti vähemmän kuin se, mitä alunperin sanoit. Tuo muokattu versio kuulostaa jo normaalilta.

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Höh, no reilua muokata myöhemmin viestiä, niin että muut varmaan vaikuttaa idiooteilta kommentoidessaan asiaa. Siis kolmesti koko elämänsä aikana on kyllä huomattavasti vähemmän kuin se, mitä alunperin sanoit. Tuo muokattu versio kuulostaa jo normaalilta.
Siis mä ihan tosissani luulin et se on ollu joka kuukausi yökylässä, mutta helkkari aika onkin vaan menny nopeemmin mitä luulin ja ei ookaan ollu ko neljä yötä erossa.
Ens viikonloppuna onkin sit kolme yötä :(

Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja olet:
kyllä oikeasti uusavuttoman oloinen. Ei millään pahalla, tunnen monta kaltaistasi :(
JEp. Onhan se todella uusavutonta että ihan joka kerralla ei ota lasta kauppaan tai siivoukseen. Enhän mä kotona mitään teekään jos ipana on täällä. Juuh, uusavuton mikä uusavuton :'(

hivenenhullu
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
On todella paljon hoidossa. Surullista että tuommoiset äidit tekee lapsia, joilla ei ole viitseliäisyyttä viettää aikaa heidän kanssaan. Lapsiparka. :(
mun poitsu on kk aikana n 7vrk isällään ja lisäksi sitten n 140 tuntia tarhassa ja yleensä viel 2-3yötä mummolassa :D
ja näin on ollut siit lähtein kun poitsu oli 1v5kk sitä ennen oli n7 krt kk 6 tuntia hoidossa mummolassa, lisäksi 3-6yötä kk mummoloissa...mun varmaan sitte pitäis antaa lapsi pois?? vai onko se nyt sitte pilalla? tosin täytyy kyl puollustukseks sanoa että on kyl kauppareissuilla mukana... ;)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja olet:
kyllä oikeasti uusavuttoman oloinen. Ei millään pahalla, tunnen monta kaltaistasi :(
JEp. Onhan se todella uusavutonta että ihan joka kerralla ei ota lasta kauppaan tai siivoukseen. Enhän mä kotona mitään teekään jos ipana on täällä. Juuh, uusavuton mikä uusavuton :'(
Heh:D meitä uusavuttomia onki sit aika paljon:D on se niin väärin kun lapsi tykkää olla mummolla ja se sinne viedään.. voi ei..

Rokkivosu
Jännä juttu et mä joka päivä täällä siivoilen ja kokkaan, pesen pyykit, ulkoilen sekä ipanan että koiran kanssa, askartelen ja puuhastelen pojan kanssa kaikkea. Uusavuttomaksi aika hyvin minusta. usein juostaan kaupoissakin tai virastoissa, kirppareilla nyt ainakin. Kauhee kun oon avuton ja en pärjää ilman apua :'(

v
Jännä juttu et mä joka päivä täällä siivoilen ja kokkaan, pesen pyykit, ulkoilen sekä ipanan että koiran kanssa, askartelen ja puuhastelen pojan kanssa kaikkea. Uusavuttomaksi aika hyvin minusta. usein juostaan kaupoissakin tai virastoissa, kirppareilla nyt ainakin. Kauhee kun oon avuton ja en pärjää ilman apua :'(
:D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Ja minä. Entäs kuinka monen mies ottaa vauvan/lapsen mukaan vaikka autoa korjaamaan, parturiin, kuntosalille tai muihin "miehekkäisiin" menoihinsa? :D
Itse asiassa kyllä tuo taapero ja eskarilainen on olleet useammankin kerran miehen mukana auton rassuu hommissa.
Ja ihanko tosiaan joku ajattelee, että renkaita ei voi vaihtaa lasten ollessa paikalla? :D:D
Vastahan tuo mies senkin teki. Pihalla, ilman monttua, ilman autotallia. Tässä sen eron huomaa, kun on lapset olleet alusta saakka siinä elämässä ja arkihommissa mukana niin niistä on tullut osa normaalia elämää, ei rasite.

vieras
No ei voi kun ihmetellä, että miksi sä sitten teit tästä oikein aloituksen ja kysyt onko paljon ja selittelet kuinka vähän on??? Jos sä olet itse ok asian kanssa niin ei sitä kyllä huomannut tuosta sun ekasta viestistäs. Eikä muistakaan.

Kelle sä vakuuttelet? Ittelles vai muille?

vieras
Siis oikeasti mitä sä oikein nariset? Ensin kysyt mielipiteitä, sitten kun ei kelpaakaan aletaankin muuttamaan hoitoaikoja ja kun ei vieläkään miellytä niin naristaan vielä lisää. Aika harva on sanonut, että lapsi olisi liikaa hoidossa, mutta kyllähän se on tuon ikäiseksi on paljon hoidossa. Ja sitähän sä kysyit.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis oikeasti mitä sä oikein nariset? Ensin kysyt mielipiteitä, sitten kun ei kelpaakaan aletaankin muuttamaan hoitoaikoja ja kun ei vieläkään miellytä niin naristaan vielä lisää. Aika harva on sanonut, että lapsi olisi liikaa hoidossa, mutta kyllähän se on tuon ikäiseksi on paljon hoidossa. Ja sitähän sä kysyit.
No mistä muusta se kielii kuin siitä ettei itse olekaan niin varma valinnoistaan kuin mitä lopulta yrittää esittää.

Jos sä tiedät tekeväs jonkin asian hyvin, kysytkö sä muilta että teetkö hyvin? Et tietenkään, kun sä tiedät sen kysymättäkin.

Yhteistyössä