LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Täällä olisi yksi odottaja lisää teidän ketjuunne! :wave:

Olen seuraillut tätä osiota jo muutamia viikkoja mutta en ole "uskaltanut" ennen kirjoittaa. Tämä raskaus kun on viiden vuoden yrittämisen tulosta. Kaikki mahdollinen omilla resursseilla yritettynä, rankat hoidot läpikäytynä ilman plussia taivallettuna...
Nyt ensimmäinen luovutusmunasoluhoito ja siitä plussa toukokuun alussa! :)

Kohtapuolin alkaa tuo maaginen 12 viikkoa täyttyä, joten pikkuhiljaa alkaa luottamaan tulevaan. Ultrassa käytiin jo viikolla 8 ja yksi matkalainen on mukana. (2 siirrettiin) Neuvolassakin on jo tullut käytyä ekaa kertaa. Ensi viikon maanantaina on np-ultra ja sitä täällä jännitetään niin ettei mistään tuu mitään |O

Mutta siitä olisin mielelläni kuullut että minkämoista lääkitystä teillä on ollut ja miten pitkään olette sitä jatkaneet?! Minulla nimittäin on nyt luget ja zumenon ollut tähän asti ja vähenevin annoksin tässä lopettelen niin että nyt 12 viikolla loppuu kokonaan. Alussa pistettiin progren.
Siitä vaan on kauhea huoli että miten elimistö mahtaa toimia???!!! :|
Melkein pelkään että nyt sitten menee kesken viimeistään....

Tsemppiä hirmuisesti kaikille!!! Voimia niille joita ei vielä onnistanut, mutta ei saa lannistua!

terv. mybaby+nykerö 11+2
 
Hellou kaikki!!!

Huomasin, että Mybaby oli kirjoitellut tänne, joten taidanpa minäkin sitten muutaman sanan vaihtaa tässä pinossa. Mybabyyn "tutustuin" jo tuolla toisaalla, siellä kirjoittelin silloin nimmarilla Pinja, joka siis muuttui rekisteröinnin takia Hippulaksi.

Eli täällä ollaan raskaana luovutetulla munasolulla, viikkoja kasassa 15+6.

Mybabylle kommentoisin tuota tukilääkitysasiaa. Tutulta kuulostaa, tuo sinun huolesi lääkityksen loppumisesta. Itse mietin ihan samalla tavalla lääkityksen lopettamisen aikoihin, itselläni oli siis myöskin luget ja zumenon käytössä yhtä kauan. Mutta huoli pois, kyllä se oma elimistö osaa jatkaa lääkityksen lopettamisen jälkeenkin!!! Iloitse vaan siitä, että luget jäävät pois :D

Taidankin seurailla jatkossa tiiviimmin tätä pinoa, täällä kun ollaan koettu samoja asioita raskautumisen vaikeudesta. Itsellä vaikea endometrioosi, leikkauksessa poistettu toinen munasarja, 4 ivf hoitoa ja nyt tämä ensimmäinen lahjamunasoluhoito tuotti onnen meille.

t:hippula 15+6
 
Tervetuloa joukkoon kaikki uudet!!! Aina yhtä ihanaa lukea, miten on tullut onnistumisia! :heart:

Ilmoitelkaahan laskettu aika, kunhan tarkentuu niin voin sijoitella sitten eri kuukausien alle :)

Lääkkeistä: Minulla jatkettiin Lugesteroneja 2 ensimmäistä viikkoa ja Diformin retard oli käytössä 1. kolmanneksen loppuun saakka.

Hormonihirviö: Minä taas ilmeisesti vähän puoliteholla päivitellyt, kun olit jäänyt lisäämättä :ashamed: Nyt pitäisi olla listalla :D (Ja turvotuksesta piti sanomani, että ihan on normaalia alussa.. Minä ainakin olin kuin rantapallo jo heti alkumetreistä lähtien =) )

Sanna78: No johan on ollut käynti.. Vähän samaa sarjaa kuin itsellä oli neuvolalääkärillä käynti. Ei vakuuttanut käyttäytyminen. Päivystävän lääkärin käytös taas oli ihan jotain muuta - hän otti tosissaan. Onneksi. Muuten olisi saanut kipujensa kanssa olla ihan rauhassa töissä varmaan äitiyslomaan asti.
Ihmettelenpä minäkin tuota teidän neuvolan toimintaa. Painosta jo muutenkin sanotaan, että yksi kiivaimmista nousuvaiheista on rv 16-20 suurinpiirtein. Minullakin valtaosa painosta tuli silloin (+825g/vko 4 vkon aikana) ja sanottiin, että ihan normaalia. Sen jälkeen on tasaantunut ja pysytellyt aika samoissa lukemissa kilojen suhteen. Mikähän ihmeen juntti siellä on ollut arvioimassa sinun tilannettasi.. :/

liirah:
Kannattaa yrittää ulkoilla, jos väsyttää. Ja nuku aina, kun voit :)

-------

Oman navan kopsaan tuolta elokuisista.


Eilen oli neuvola (rv 34+4).

RR 122/80
pissa puhdas
liikkeet ++
hb ei otettu, kun viimeksi 145
sf-mitta 34cm

Antoivat ajan synnytystapa-arvioon 12.7. ja pelkopolille sekä neuvolaan 17.7.
Sitten liikeseurantalappu, mitä ihmettelin, kun muksu mylttää koko ajan ja ovat vilkkaaksi luokitelleet.. Perusteli kuitenkin sillä, että JOS alkaa liikkeet vähentyä niin sitten merkattava ylös.
Ja yksi v*tutuksen aihe oli se, että sain sokerimittauslaitteen kotiin. En voi ymmärtää tätä syynäystä. Sokereissa ei koko raskausaikana ole ollut mitään vikaa. Vain lapsen koon takia joudun nyt mittailemaan noita arvoja. Ja tähän asti eilisestä arvot ovat olleet ok. Käytännössä ennen ateriaa siinä 4:n päällä tai hieman alle ja aterian jälkeen esim. eilen illalla 5.3 ...jotta näin. Tähän perusteluna lapsen koon ohessa oli se, että eivät sitten sairaalassa alkaisi seuraamaan, kun lähdön aika koittaa. Hohhoijaa..

Tarkistutin samalla oikean rinnankin. Ei ole mitään poikkeavaa. Kovasti rauhaset vain turvonneet. Ensi kerralla kai katsotaan tarkempaan. On meinaan ollut jo kipeät ennen raskauttakin. Ilmeisesti hoidoista johtuneet hormonipistokset tehneet jotain.

Ja täytyypä sanoa, että kyllä säikäytti, kun sykkeitä kuunneltiin ihan normaalisti selällään ja aina ne vain on siinä 145-150 tienoilla. Sitten liikahtelujen jälkeen nousi sykkeet johonkin 165-170:een ja tämä neuvolan täti määräsi kyljelleen. Kiva sinänsä, kun tuskaa olla selällään, saati kääntyä sillä petillä... :/ Mittausuusinta sen takia, että tasaantuuko sykkeet kyljellään. Selällään kuulema voi olla, että verenpaineet muuttuu tai jotain.

Tässäpä tämä. Elossa ja "voimissaan".

pietu- 34+5
 
Tänään kävin otattamassa neuvolan pakolliset verikokeet. Neuvolantäti ei maanantaina saanut sählätessään mitään putkiloon ja siinä toheltaessaan minulla tuli huono olo. Antoi sitten suosiolla labraan lähetteen, siellä on täti joka tekee kaiken parissa sekunnissa. Äsken soitin ajan np-ultraan, joka tulisi olemaan 2.8., rv 13+1. Mihin ajankohtaan teillä jo käyneillä on tuo ultraus ajoittunut?
Olo on öksöttävä ja pääkipeä, muuten ok.

Sienna rv 8+0
 
Anni77, sekä esikko että tämä kyytiläinen on autettu alkuun AVA:lla. Mulla loppui esikkoa yrittäessä hermo julkisella puolella, ja sitten kun AVA:sta jäi hyvä kokemus ja eka hoito toi tulosta, niin mentiin kakkosta yrittämään suosista sinne. Jos tämä milliäinen nyt pysyy kyydissä, niin tälläkin kertaa riitti yksi hoito yksityisellä :heart:

Julkisen puolenkin kyllä selvitin, riippuu kovin sairaanhoitopiiristä kuinka pian pääsee yrittämään toista. Lähetteen voi mennä hakemaan tk:sta tai yksityiseltä gyneltä periaatteessa heti, kun ei enää imetä. Julkinen puoli vaan on aika hidas ottamaan toisen lapsen yrittäjiä, jos ei ole imetyksen loppumisen jälkeen vuotta yritetty.

Mulla normalisoitui kroppa ja kuukautiskierto paljonkin esikon jälkeen. Kuukautiset alkoi 6vk synnytyksestä, ja ovat olleet aika säännölliset (26-31 pv) sen jälkeen. Ovuloinkin jopa aika monessa kierrossa vaikka imetyin, mutta ei vaan uus raskaus alkanut.

AVA:lla arvelivat, että PCO ja lievä insuliiniresistenssi haittaavat niin paljon munasarjoja, että eivät tuota hedelmöittymiskykyisiä munasoluja ilman pientä stimulaatiota. Niin taisi olla, nyt popsin metuja jonnekin rv 10-12 asti vielä tukihoitona.

Tein vielä uuden testin epäuskoisena, ja heti ilmestyi kirkas punainen viiva näkviin :heart: . Huomenna soitto klinikalle, ja elokuulle menee eka ultra kun ovat heinäkuun kiinni.

Mies eilen ehdotti, että mennään johonkin yksityiselle gynelle jo heinäkuussa katsomaan, näkyykö sykettä. Kyllähän tässä pelottaa, että kesken menee -olisi jotenkin liian hyvää ollakseen totta, että pikkukakkonen lähtisi näin helposti matkaan. Tosin tämä tuntuu nyt helpommalta siksikin, kun lapsettomuus ei ollut uusi uutinen ja hoitokuviokin oli tuttu.

Laskettu aika olisi tiedetyn ovulaation perusteella 6.3. Muutetaan sitten, jos muuttuu ultrassa. Mutta ovulaatioajankohtahan ne viikot määrää, että tuskin aika enää tuosta muuttuu.

Onnea liirahille sykkeestä ja hormonihirviölle tilanteen selkiytymisestä.
 
Lisäystä vielä... Esikko on siis 1v 1kk. Meidän uusperheeseen kuuluu lisäksi kolme miehen kouluikäistä lasta.

Meitä hoitanut lääkäri myhäili miehelle hyväntahtoisesti, että harvoin hän tapaa viidettä lasta tahtovia ihmisiä täällä lapsettomuusklinikalla ;)
 
Paljon onnea uusille plussanneille minunkin puolestani :flower: sekä tsemppiä pudonneille! Toivottavasti olette pian taas tällä puolen.

ON: Mammis alkoi viime viikon tiistaina, juurikin sopivasti ennen juhannusta. Maanantain pidin kesälomaa eli töistä jäin pois 15.6. Kaikki mennyt mallikkaasti ja onnistuin käymään taas pitkästä aikaa salillakin mammiksen kunniaksi (3x). Teki oikein hyvää!

Nyt olisi vielä tasan 4 vkoa jäljellä, eikä ainakaan toistaiseksi ole antanut viitteitä, että aiemmin tulisi :) Tosin oma fiilis on, että etuajassa meidän papana maailmaan pumpsahtaa.

Eilen käytiin synnärillä tutustumassa ja täytyy tunnustaa, että alkoi jo vähän jänsättämään. Ei niinkään itse synnytys vaan kaikki sen jälkeinen, kuinka sitä mahtaa pärjätä... Tänään olisi sitten neuvolakäynti ja ensi viikolla lääkäri. Nythän näitä joka viikon tapaamisia alkaa olemaan. Harmittaa vaan, että meidän oma TH jäi jo kesälomalle eli pahimillaan meillä on loppuajasta aina eri TH. Lääkäri on vielä sama kuin aiemminkin.

Kotona on vielä täysi kaaos päällä eli nasun huone on täysin vaiheessa. Sänky on edelleen varastossa paketissa, samoin hoitopöytä. Saas nähdä kuinka kiireen vielä lykkää päälle. Pinnasängyn suojukset olen onneksi jo melkein ommellut valmiiksi, viimeistely vielä puuttuu :p Tarvinnee ryhdistäytyä nyt tulevana vkonloppuna ja yrittää mahduttaa aikaa puistobluesin väliin.

Mukavaa sadepäivän jatkoa kaikille ja tsemiä odotukseen! Annilta saamme toivottavasti pian uutisia!

Sannis-75 ja papana 36+0
 
Täällä taasen =) , mitäpä sitä muutakaan näin sadepäivänä.
Mulla tuo laskettu aika on 14.1.2008. Tuo aika saatiin ekassa ultrassa.

Ja moikkelis vaan Hippula (pinja), kiva kuulla sinustakin! Kovin meni pieneksi meillä tuolta luovutuspuolelta nämä onnistumiset. Olen käynyt sielläkin säännöllisesti katselemassa, mutta kovin on hiljaista. No, elokuussahan vasta heillä alkaa taas tapahtua, voipi olla hyväkin pitää vähän taukoa. Tässä on ollut sellainen ihme vaihe ainakin minulla, että ei oikein tiedä mohin osastoon kuuluu :p ... itse kun en vieläkään taida uskoa täydellisesti tähän hommaan! Toivottavasti ensi maanantaina kaikki olisi ok!

Kiitos vastauksista lääkkeitten suhteen. Tuo pikkuhiljaa vähentäminen on lähinnä oman mielenterveyden kannalta ;) , olisi voinut lopettaa hetikin. No, klinikka on nyt jo kesätauolla, niin ei pääse kyseleekään. Ja näitä juttuja on turha terveyskeskuksen lääkäreiltä kysellä, tulos on sama kuin :headwall:

Onkos teillä muilla ollut päänsärkyjä? Luin jostain että aiheutuu keltarauhashormonin tuotannosta. Onneksi olen selvinnyt vielä ilman lääkkeitä sen suhteen. Lepo ja juominen on auttanut. Mulla sen suhteen hyvä tilanne, että olen kesän kotona, joten helpompi huilaamalla hoitaa vaivojansa.

NP-ultrasta;
Mulla se on siis ensi maanantaina ja silloin on viikkoja 12+0.
Rakenneultra on sitten elokuussa, kun viikkoja tulee täyteen 18.

Huomasin myös että täällähän on muitakin AVA-klinikan asiakkaita!
Siis aivan ihana paikka, kaikin puolin. Suosittelen lämpimästi!

:heart: :llä mybaby+nykerö, 11+2
 
Keiju07
Juhannuksen vietosta palailen pikkuhiljaa, tosin lomailen edelleenkin. Paljon on ehtinyt pinossa tapahtua - mukavia ja ikäviä. Pahoittelut pupuvaimolle ja muille, joilla on ollut vastoinkäymisiä. Onnittelut myös minulta kaikille uusille plussanneille!!

Oman navan suhteen on aika rauhallinen tilanne: liikkeitä tunnen harvakseltaan, välillä hiukan turhan harvakseltaan, koska ehdin stressaamaan. Kaikissa ultrissa ja dopplerilla kuunneltaessa on kuitenkin aina sanottu, että vauva liikkuu vilkkaasti, joten todennäköisesti sama meno jatkuu, mutta en vain vieläkään tunne kaikkia liikkeitä. Alle viikko aikaa odotettuun 4D-ultraan, siellä pääsee sitten taas hermoja lepuuttamaan, tosin hiukan turhan pitkän pennin siitä joutuu pulittamaan... Meillä mies ei haluaisikaan enää mennä tuohon ultraan, vaan haluaisi säilyttää jotain ylläriä sukupuolen suhteen synnytykseen. Itse taas haluan ehdottamasti näkemään, että kaikki on hyvin! Täytyy vielä neuvotella tuosta sukupuolen kysymisestä... Vai näkeekös sen ihan omin silminkin ?

Vaunut on meillä nyt myös ostettu ja ehkä uskallan alkaa valita tapettajakin lapsen huoneeseen; kummejakin olen ajatellut kysäistä heti, kun ultrassa kaikki vaikuttaa hyvältä. Moni on täällä kirjoitellut tuosta alkuraskauden epävarmuudesta. Täytyy kyllä sanoa, että mulla se epävarmuus jatkuu edelleenkin, tosin aikaisempaa vaimeampana. Ei kai siitä täysin eroon pääse missään vaiheessa - tällä taustalla.

Työn tekoa on loman jälkeen jäljellä enää puolitoista kuukautta, aika ihanaa!

Toivottavasti pian päästään nauttimaan kesäisestä säästä! Kaikille hyvää vointia, tulen ensi viikolla kertomaan ultrakuulumisia!

Keiju 23+1
 
Keiju07, kyllä siitä 4D-ultrasta kannattaa maksaa jos vain yhtään kukkaronnyörit venyy! Esikon tutkimus ainakin äänitettiin DVD:lle, ja sitä oli aivan ihana katsella sitten kotonakin kun ikävä iski.

Esikon sukupuolta ei ensin meinannut nähdä, mutta sitten kun kääntyi sopivaan kulmaan niin ei voinut olla maallikkokaan huomaamatta :D Kuva oli siinä kohtaa kaksiulotteinen, mutta ihan selvästi "pojan värkit" näkyivät kuten lääkäri sanoi. Kaverini kävi tyttöä odottaessa samassa paikassa ultrassa, ja oli lääkäri heillekin sukupuolen hyvin varmana ilmoittanut. Ja paikkansa piti.
 
Sanna katoin tosta raskaus kiekosta että rv19 pitäs olla painoa tullut 4kg eli etkös sinä 'paisu' juuri oikeaa tahtia? Mulla on pudonnut paino 2 viikossa 1 ja puoli kiloa vaikka syön kyllä ja nälkä ei ole. Mutta tekee pahaa jos syön liian paljon kerralla.
Kysyin jo aiemmin miten ne rv lasketaan, voisko joku ystävällisesti auttaa??? viime vuoto alkoi 27.5, kolmen päivän alkio siirto 12.6.
Varaanko neuvolaan ajan vasta 7+2 ultran jälkeen vai?
 
Painonnoususta: Ei kannata liikaa tuijottaa tuota kiekkoa ja viikkoja siinä mielessä, että hoikemmilla voi nousta paino enemmänkin ja tanakoimmilla taas päinvastoin. Itsellä varmaan perustuu ylipainoon tuo, että en ole vieläkään 4kg enempää "lihonut", vaikka sf-mitta menee yli käyrien =)

Np-ultrasta:
Meillä tuo ultra oli rv12+5. Muistelen, että suositellut viikot siinä rv 11-14 :)
 
Kiitos Pietu että kirjasit minutkin listalle mutta laitatko vielä että oli pas.
Enhän minä toki mitenkään vaativa ole :LOL:
Painosta vielä että mulla on 10 ylimääräistä eli kai se ensin vähän sulaa ennen kuin pikkiluut masussa alkaa kehittyä (mun miehen pappa kysyi kerran että onko mulla pikkuluita masussa, oli masu vissin niin pyöreä:)
 
Täytyy tulla tänne kommentoimaan ajan kuluksi...

Hormonihirviö:
Kiitos kysymästä. Synnytys ei yhtään pelota, odotan innolla ja rauhallisella mielellä. Luotan itseeni, vauvaan, mieheeni ja henkilökuntaan 100%.
Olit kirjoitellut HCG-arvoista tuolla toisaalla. Mulla oli pp14 hcg 700. Googlesta löytyy taulukoita hakusanalla: hcg-levels and pregnancy.
Alussahan arvot nousee nopeasti.

Liirah: Eipä tohon väsymykseen kauheasti auta muu kuin ajan kuluminen. Nuku niin paljon kuin mahdollista ja liiku minkä jaksat.
Kun teillä on kuitenkin syke näkynyt ultrassa niin keskenmenonriski on normaalisti enää n. 5%, joten uskotaan/toivotaan että vauveli pysyy mukana siitä toisesta löydöksestä huolimatta.

Painosta: Siitä mä olen saanut kuulla koko raskauden... Eli tänään menossa 40+1 ja painoa tullut koko raskauden aikana 7.7kg! Ja olen ollut hoikka ennen raskautta. On sitten saanut todistella että varmaan syön... Vauvan painoarvio on 3.7kg.
Eipä kannata painosta murehtia. Toisille sitä tulee enemmän toisille vähemmän. Toisilla paino on nestettä toisilla läskiä ja toisilla ei kerry kuin se vauvan paino, istukka, lapsivesi jne. Vauva ottaa kuitenkin omansa nousi äidin paino tai ei.

Sienna74: Meillä np-ultra oli 12+1

Sannis-75: Älä huoli jos on vähän vaiheessa kaikki laittaminen, niin on mullakin... :whistle: :whistle: Tänään laitoin hoitotarvikkeita ja vaatteita valmiiksi. Viimeisiä hankintoja tein eilen... Että ei viime tippaan mitenkään jää. :ashamed:
Luulin aikanaan että sitten jos tulen raskaaksi on kaikki valmiina raskauden alussa jo, mutta päinvastoin kävi. Itseasiassa puhuin lapsettomuuspsykologin kanssa aiheesta ja hän sanoi että tavallisempaa on että "lapsettomilla" jää viime tippaan. Ei varmaan uskota todeksi ennen kuin vauva on käsivarsilla jos sittenkään...

ONNEA Hippula ja Mybaby!!! :flower: :flower:
Mybaby: Mulla PAS:n yhteydessä ZUmenon ja Lugesteron. Molemmat lopetettiin asteittain, rv11 taisi loppua kokonaan.


Anni ja vauva 40+1 :heart: :heart: :heart: :heart:
(edelleen siis yhtenä kappaleena...)
 
Mulla oli np-ultra 12+1. Ja Crinonet mulla oli alkionsiirron jälkeen käytössä ja ne loppu pp14 eikä sen jälk. käytetty enää mitään ja hyvin on mennyt.

Ja hcg mulla pp14 oli 781, niinku sinne toisaalle jo siittä vastasinkin.

Mä olen ihan normaalipainoinen ollu ennen raskautta etttä en tiedä mikä ihme tossa oli sitte eilen sillä tädillä ongelmana tossa mun 3kg painonnousussa, mut ihan sama, se mun oma täti ei siittä muuta sano ku et vois nousta enemmän.

Kävin äsken OIKEELLA lääkärillä ja heti oli että ei tietty saa tehdä normihommia jos on ollu vuotoo ja supistelee ja kirjoitti mulle töihin lapun et pääsen kevyempiin hommiin.

Tuntuu et koko päivän on kaveri melskannu mahassa, hällä on kunnon jumppatuokiot ollu meneillään =) =) =)

Mut nyt on pakko mennä syömään, paha olo iskee muuten.

Sanna ja Nipsu 19+0
 
en kerenny moneen kertaan tänne kirjottaankaan , kun palaan takaisin lapsettomuus sivulle !!
mulla on ollu haamua juhannustorstaina ja siitä eteenpäin tähän päivään asti .. neuvolassa tehty raskaustesti jo 2 kertaa. tänään sit tuli aamulla pyyhkiessä pienen pientä verihyytymää ja nyt sitten pyyhkiessä ruskeaa vuotoa , joten mulle on tulossa nyt keskenmeno taas . olisin oolu tänään viikolla 5. mun elämäni toinen raskaus ja toinen keskenmeno ! :'(
 
SEE
Voi olen pahoillani anniina.
Inhottaa nyt kyllä kirjoitella omia hyviä uutisia, mutta kai ne sitten myös valaa uskoa että kaikki voi onnistuakin, näin ainakin omalla kohdallani on olllut kun lukenut toisten onnistumistarinoita.
Eli eka ultra takan ja siellä se pienen pieni maha-asukki ilmoitteli itsestään sydän vinhasti sykkien. Helpotus oli valtava kun näki sydämmen lyövän. Kokoa hänellä oli vasta 5.5mm ja vatsasi rv 6+1. Menkkojen mukaan olisi meneillään 6+6 mutta mulllahan tuo ovis oli vatsa kp 17-18, eli oikeessa ajoissa ollaan. Menen vielä ensi viikolla uudestaan niin saadaan parempi kuva pikkuisesta. Olen niin helpottunut ja onnellinen!!!
 
Otan osaa, Anniina :hug: :'(

Uskalsin itse sentään soittaa tänään AVA:lle ja kertoa testituloksesta. Sain myös ensimmäisen ajan äitiysneuvolaan 17.7. Niihin aikoihin täytyisi jostain varata eka ultrakin, AVA on kiinni ja kaupunki ei pysty tarjoamaan nyt kesäaikana ylimääräistä ultraa kun alkuraskaus ei täällä kuulu normaaliin ohjelmaan. Hiljaisempina aikoina saattaa päästä.

Pissattaa koko ajan, rinnat ovat tulenarat, kuvottaa ja väsyttää. Oireet ovat paljon aikaisemmassa kuin esikkoa odotellessa ja todella voimakkaat heti alusta asti. Mies rupesi tietysti heti epäilemään, että kohdussa on kaksi asukkia. Itse luulen, että kyse on vain siitä, että tämä on toinen raskaus.

Tai no, on mulla ollut kaksi hyvin varhaista keskenmenoa, joista ei kummastakaan tullut minkäänlaisia oireita ja plussaviivatkin olivat aivan haamuja. Alku näyttää lupaavalta, mutta ei vielä hurrata liikaa...

Hormonit alkaa vaikuttaa päähänkin. Itku on tullut tänään kahdesti, ja hellyydentunteet esikkoa kohtaan on erityisen voimakkaita. Ja poika tuntuu ottavan siitä kaiken irti :D Äiti saa haleja ja pusuja joka välissä :heart:
 
Anniinalle voimia jaksaa tällä pitkällä ja kivisellä tiellä :hug:
Lampukka mulla tulee myös itku mitä pienimmästäkin =) asiasta, rinnat on tosiiii kipeät siis nännit ja turvonneet sekä tissit että maha. Pahaolo tulee ja menee ja pysyy kurissa jos syö 2-3 tunnin välein jotain. Mutta olen niin onnellinen jopa pahasta olosta että aivan leijun =) ja nautin 'täysin rinnoin' tästä ihmeestä. ja tosta hellyydestä minä halailen koirua vähän väliä =) Kissa ei ole minusta tykännyt sen jälkeen kun aloin syödä zumeja (haisenkohan jotenkin erille?) Vaikka yleensä kiehnaa raskaana olevia naisia, outoa.
 
Sama juttu täälläkin. Jotain on laitettava suuhun parin tunnin välein tai paha olo voittaa. Turvottaa ja tissit on kipeät. Sängystä ylös noustessa voisi kiljua! Pitäisiköhän yölläkin alkaa käyttämään jotain pehmeitä liivejä....? Vaihdoin np-ultran viikkoa aikaisemmaksi, eli se tulee olemaan rv 12+1. Voinpahan käydä loma-aikana, eikä tarvitse töissä selitellä.

Sienna rv 8+2
 
Hormonihirviö ja Sienna74, mulla on jo sama konsti käytössä kuin esikkoa odottaessa: pehmeät liivit ja kuppeihin sisälle Ruskovillan rinnanlämmittimet. Ne kummasti lievittää tuskaa jo raskausaikana. Jos nännin on kamalan kipeet, niin liivinsuojat pehmentää ja estää nänniä hankautumasta.

Ja onpa tissiensuojaustouhu sitten tuttua kun imetys alkaa :)
 
Mulla on varmaan niin kauan ku muistan niin ollu öisinkin rintsikat päällä, on toi rintavarustus ollu aina iso ja nyt viel isompi, huoh, ei kivaa kun noi rinnat oikeesti painaa. Nyt kokona 70H , toivottavasti ei enempää turpoo kun nyt tullu siis 2 kuppikokoa jo lisää..

Alussa mä kans söin n. 2-3h välein ja sillä pysy pahaolo poissa ja mulla meni jogurttia ihan hirveesti, tuntu et se oli ainoo mikä autto siihen oloon.

Koska ootte ostanu vaunut ja turvakaukalot jne? Mä kävin kattoo vaunuja tossa ennen juhannusta, mut oli ihan liikaa malleja ja vaihtoehtoja. Pitää mennä ajan kanssa kiertelee ja valita sopivat ja sit mennä äitin kanssa hakee ne ku mamma lupas ostaa. Kiva äiti mulla :)

Eilen oli potkunyrkkeilyt menossa taas mahassa eikä meinannu antaa mun edes alkaa nukkkua, mut en valita, on se niin ihanaa kun tuntee ett mahassa melskataan, mun kulta :heart: :heart: :heart:

Nyt kuivaa hiuksia ja alennusmyynteihin kun on vapaapvä =)

Sanna ja Nipsu 19+2
 
Joo, painava on rintavarustus. Mullakin normaalikoko 80 E. Vielä oon samoissa liiveissä pysyny, vaan kyllä niihin rintoihin on kummasti tullut painoa lisää. Taitaa olla, että järkiään jokaisella ainakin pari kokoa kasvaa odotusaikana.... kauhulla odottelen.

Minäkin olen aina ajatellut, että jos raskaaksi tulen niin ostelen kaiken valmiiksi jo pikkuhiljaa. Nyt sitä on kuitenkin niin varovainen ja epäileväinen, ettei uskalla mitään hankkia. Odottelen varmaan aika pitkälle loppuvuoteen ennekuin ryhdyn hamstraamaan kaikenlaista. Ellei tule mitään hyviä tarjouksia vastaan!
 

Yhteistyössä