LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

ennen clomeja (pillerereiden poisjättämisen jälkeen siis) mulla ei ollut juurikaan kiertoa einkä ovuloinut ilmeisesti ollenkaan.Kierrot saattoivat heitellä siinä kp40-75 välillä.Sitten söinkin pari vuotta terolutia annostuksella 2x50mg kp 15-24 ja sillä kierto tasoittui siihen kp29-30 tienoillle.Ja tosiaan clomien kanssa oli sitten kierron pituus 31 päivää :)
 
Olin juhannusaaton äitipolilla kouristelun ja pienen rusehtavan vuodon takia, hcg-arvo oli pudonnut 250:een eli lääkärin mukaan alkuraskauden keskenmeno kyseessä. :'( :'( Maanantaina vielä verikokeeseen varmistumaan arvoista :ashamed:
Meille ei siis tule helmivauvaa :'(
 
tää ainakin todisti sen, että voin tulla luomusti raskaaksi :heart: Yksin en jaksaisi, mutta yhdessä kyllä selvitään; täytyy vaan ajatella, että parempi spontaani raskaus ja km kuin että joutuisi kaavintaa tai lääketyhjennykseen :ashamed: Välillä silti syytän itseäni kun en pystynyt pitämään kamua sisälläni :'( Tässä vaiheessa oon kuitenkin antanut itselleni luvan kaikkiin tunteisiin. Maanantain verikoe vielä varmistaa tilanteen.

Tsemppiä teille meille muille jatkoon ja ennen kaikkea onnea!! Pitäkää peukkuja että me tullaan uudestaan perässä!! :hug:
 
Voi itku sentään.. :( Ehdin lukea, että on tullut jälleen onnistumisia ja heti perään ikäviä uutisia. Voimia hormonihirviö ja pupuvaimo :hug: Positiivisin mielin eteenpäin ja ajatuksella, että jotain siellä on ainakin tapahtunut! (Hormonihirviöllä voi vielä olla hyvinkin matkalainen :heart: )

Mitenkäs meidän kesäkuun lasketut ajat: ipu ja vauvaunelma ovat jo erääntyneet... Lieköhän jo vauvojakin?! Parilla oli sitten 26.6. laskettu aika :)
 
SEE
Mie löysin vasta eilen tän osion ja oi kun iloinen olen siitä .Jotenkin kokee itse ettei kunnolla tonne odotuspuolelle normaalisti raskautuvien puolelle kuulu vaan tulee luettua enemmänkin noita lapsettomuus sivuja ja siellä roikuttua. Mulla nyt siis menossa vasta rv6+3, torstaina 28.6 olisi eka ultra. Meillä yritysta takana reilut 2 vuotta ja syynä mun pco. 1 tulokseton inssi takana ja pari inssin yritystä mutta ei päästy huonojen follien takia. Nyt sitten tarkoituksena oli taas uusi inssi mutta klinikan labrahoitajan kesäloman takia inssi peruuntui ja hommailtiin omineen ja nyt sitten tärppäsi. Viimeisessä folliultrassa oli 20mm ja 24mm follit sekä limis 11,5mm ja pregnylin pistin. Lääkkeinä lisäksi clomit sekä glucophage sekä terolut.
 
Tänään olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Ihan jänskättää mitä ne siellä tenttaavat... :eek: Kaksi viikkoa olisi vielä töitä ja sitten kolmen viikon kesäloma. Ihanaa! Tulee 3 kk täyteen loman jälkeen, taitaa olla maha jo pompsahtanut silloin. Serkku tulee Ruotsista käymään viikonloppuna 4 kk vanhan tytön kanssa. Pääseepi jo vähän tutustuun vauvaelämään!
Lääkäri jatkoi Progesteronin käyttöä viikolle 10 asti, ihan varmuuden vuoksi. Tylsäähän niitä on käyttää, mutta mitäpä sitä ei tekisi kun on tähän asti päässyt....

Pahoittelut Pupuvaimolle, :'(

Sienna rv 7+5
 
Tänään oli ensimmäinen neuvolan lääkäri,hyvin menin ja kaikki ok!

paino oli edellisestä kerrasta tippunu 400g,ihmettelin itsekin mutta on kuulemma tässä vaiheessa ihan normaalia.Verenpaineet oli 122/60 eli ihan hyvä.
Proteiini ja Glukoosi virtsassa molemmat neg.HB oli 120.
Sydämmensykkeetkin kuultiin ja keskisyke levossa oli 160 ja risat,olikin ihanaa kuulla kun pikkuisen sydän siellä niin kiivaasti sykähteli menemään :)
Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni,eli hyvältä näytti kaikki siis sielläkin puolella.

Seuraava nv-aika onkin jo 12.7 eli kivasti päivää ennen meidän häämatkaa ja sitten seuraava taas 30.7 kun siinä otetaan se kromosomipoikkevuus verikoe sun muuta.

Mutta näin ja nyt ruokaa tekemään ja huomenna jatkuu taas häärumba joka kiihtyy kiihtymistään....ei meinaa perässä pysyä ollenkaan.

Mami rv 11+1
 
Onpas täällä taas tapahtunut hyviä ja huonoja asioita... Pahoittelut pudonneille ja onnittelut mukaan tulleille!

Itse olen aina pitänyt huonona asiana sitä että lapsettomuushoidoissa tiedetään mahdollinen positiivinen tulos niin varhain, silloin on kuitenkin vielä todella suuret mahdollisuudet että raskaus ei jatku.
Itse ainakin hermoilin ensin piinapäiviä, sitten plussan jälkeen ekaa ultraa, sitten pelkäsin että hormonitukihoidon loppuminen keskeyttää raskauden, sitten odotettiin 12rv täyttymistä, sitten tarkkailin oireita ja murehdin niiden häviämistä jne. Vasta raskauden puolivälin jälkeen kun liikkeet alkoivat selvästi näkyä ja tuntua sai jonkinlaista mielenrauhaa...

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta.
La huomenna, joten se IVF-vauvojen ennenaikaisuudesta ;) ...

Anni & vauva rv 39+6 :heart:
 
Mä ilmoittaudun tosi varovaisesti tänne, ja toivon, ettei tulla korkealta ja kovaa alas :wave:

Tein juuri plussatestin ja sitä ennen kävin yökkäämässä tyhjää. Jos vauva pysyy matkassa, niin toinen hoidoilla aikaan saatu raskaus olisi tässä aluillaan. Ensimmäinen päättyi onnellisesti esikoispojan syntymään 13,5 kk sitten.

En oikein tunne itseäni vielä odottajaksi, mutta en tunne myöskään kuuluvani tuonne luomuplussanneiden ketjuun. Joten odottelen ja jännitän täällä teidän kanssanne :whistle:
 
Tervetuloa vaan uusille =)

Ja Hormonihirviö mä ainakin odotan kuumeisesti sun uutisia. Mitä verikokeessa tulokseksi tuli? Kävin tuolla lapsettomuuspuolella vähän "vakoilee" sun tilannetta =)

Mä meen huomenna lääkäriin selvittää viime maanantaista lääkärin mokaa, kun piti kattoa mun oikeen munasarjan tilannetta niin lääkäri oli kattonu vasenta ja mulla nyt ei ole 09/00 jälkeen koko vasenta munasarjaa edes ollu et turhaan se sitä katteli, ihme toimintaa sanon mä.

Muuuten tuntuu olevan eloa kyllä mahassa, taas koitettiin tulla nahan läpi äsken , ku makasin sohvalla. Se tuntuu niin jännältä ku joku möyrii mahassa ja yhtäkkii tulee oikeen näkyville sellanen "möykky" =)

Annille kärsivällisyyttä, eiköhän hän sieltä ulos tule kun on valmis ja tosiaan ei voi sanoa että kaikki IVF-lapset on ennenaikaisia :)

Mut nyt tekee iltapalaa

Sanna ja Nipsu 18+5
 
Ihanaa, että hoidot onnistuvat ja joukkoon tulee lisää odottajia. Lisäilen SEE:n ja Lampukan listalle. Päivitellään sitten, jahka tarkentuu tiedot. :heart:

Hormonihirviön uutisia odotellaan täälläkin.. :)

Anni77:n puolesta jännitellään, jotta milloinka sitä lähdetään poksumaan :D

Itsellä ei tässä mitään uutta (mitä nyt tuppaa välillä jo vähän supistelemaan kivuliaamminkin). Huomenna on neuvola iltapäivällä. Siihen asti siis :wave:
 
Iloisia uutisia vihdoinkin =) vuoto loppui tosi pian. Kiva että joku on ollut minusta huolissaan (mulla hormonit hyrrää aivan kauhiasti :) oon itkeskelly pikkuasioista) Niin hcg oli 498 pp13 eli yli viitearvojen, tukevasti aion olla raskaan nyt ainakin eka ultraan saakka joka 17.7. Kertokaa nyt miten lasken viikot: viime vuoto alkoi 27.5 ja kolmen päivän alkio siirrettiin 12.6. Raskaus kiekko näyttää jotain 4+4 mutta eikö hoidoista raskauteneet laske erilailla viikot kun luomut? Kauheesti kysyttävää joten koittakaa kestää ensikertalaista :LOL: olen luonteeltani muutenkin sellainen että kun johonkin ryhdyn niin kaikki mahd. pitää tietää ja osata asioita.... ja heti.
Voi Sanna kunpa olisin minäkin noin pitkällä kun sinäkin että vauva jo tuntuisi =) onnesta soikeena varmaan tuijottelet masua jne.
Mun pitää nyt perehtyä teidän muiden tilanteeseen ja lukea kai koko rimpsu läpi että tiedän mitä kellekkin on raskauden aikana tapahtunut.
:wave: HH+känkkis (nimetty siirron jälkeen kun mies oli ostamassa kenkiä ja kiukutteli niin maan pirusti)
 
Viipukkakin varovaisesti ilmoittautuu.

Lapsettomuustutkimuksissa ehdittiin käymään ja isona ongelmana oli limakalvojeni ohuus. Missattiin inssi kun ovulaatio sattui sunnuntaille ja laitettiin simpat omin voimin itämään. Samana päivänä aloitin estradot laastarit 100mgx2 ja luget 6/pvä + mini-asperin. Ilmeisesti nämä auttoivat vaikka limakalvo oli vielä perjantaina - siis kaksi päivää ennen ovulaatiota 3,8 mm! Joka tapauksessa viime viikolla kolme selkeetä plussaa peräpäivinä (en heti uskonut joten piti uusia). Nyt siis mennään varovasti 5+3 ja toivotaan että kaveri pysyy tiukasti kyydissä.

Laastarit ja luget edelleen käytössä. Kysyisinkin voiko nämä poistaa pahimman pahoinvoinnin kun oloni on suhteellisen normaali? Ajattelin josko teistä hoidoissa käyneistä joku tietäisi. Lääkitystäkin aletaan lopettelemaan hiljalleen vasta parin viikon päästä (paitsi asperin on jo lopetettu)...
 
Mitä te syötte että pahaolo pysyy pois? Aattelin vaan että jos 2 tunnin välein syön leivän niin näytän kyllä aikalaiselta limpulta :LOL: itekin kohta. Maha on tosi turvoksissa, johtuuko zumenoneista/lugeista vai kuuluko norm. raskauteen turvotus jo alussa? Ja sitten vielä että onko normaalia että kun käyn kyykyssä ja nousen ylös tulee sellanen paineen/pienen kivun tuntu kohdun seudulle? Oon aivan 'uuno' näissä asioissa....
Viipukka mulla ainakin pahaoloa on vaikka on tukilääkitys, ei kaikille kai edes tule oloja.
Pietu: minäkin haluaisin kuulua jo teidän listaan eli 3icsin passista plussattu eka ultra 17.7
 
Hormonihirviö:Mulla tehosi pahaan oloon kaikki kylmät esim: viinirypäleet, kirsikkatomaatit, jäätelö, mandariinit...
Alkuraskaudessa voi olla turvotusta kun verenkierto tehostuu ja nesteitäkin voi kertyä. Uskon että Zumenoneillakin voi olla vielä tehostava vaikutus. Itselläni oli myös noita repiviä kohtukipuja, lieneeko paksuun kohdun limakalvoon liittyvää -> verenkiertoon :/ :/
Mulla oli PAS;n yht myös Zumenon+Luget.

Lampukka: Uteliaana kyselen Sinulta... Kuinka pian ottavat uudelleen hoitoon esikoisen syntymän jälkeen? Tarvitsitko uuden lähetteen (jos siis julkisella) ? Käytitkö välillä jotain ehkäisyä ?
Neuvolassa kun sanoivat että saattaa kroppa "normalisoitua" yhden raskauden jälkeen jolloin luomuraskauskin voisi ehkä olla mahdollinen. Mutta itse en jaksa uskoa moiseen enkä ajatellut ehkäisyä huolia ja mielin nopeasti jo uusiin hoitoihinkin..

Onnea odotukseen uusille! :heart:


Omaan napaan ei edelleenkään mitään uutta. Paitsi että kaikki soittelee koko ajan että: Joko, joko, joko ??????

Kiitokset palstailijoille jotka jännäävät meitin kanssa!


Anni ja vaavi rv 40+0 :heart: :heart:
 
Onnea Anni synytykseen =) Pelottaako synnytys? Meillä oli siis sama resepti passissa. zumet ja luget menee vkolle 9 asti. Mandariinejä voiskin laittaa jääkaappiin, kiitos vinkistä.
Yritin tänään ostaa kaupasta jotain ihorasvaa kun turvottaa niin paljon että josko alkais jo rasvaileen (mulla tosi vaalea iho johon tulee helposti raskausarpia) no piti jättää rasvat ostamatta kun ne haisi niin pahalle siis se hyllyn väli, yök! Varmaan parempi mennä apteekkiin, mikä ois hyvä merkki?
 
Kannattaa lääkäriltä pyytää resepti pahoinvointilääkkeeseen (Primperan) joka on täysin turvallista käyttää raskauden aikana.itselläni on ainakin auttanut (olen siis oksennellut rv 7+0 alkaen joka aamu).Lisäksi kannattaa ostaa apteekista Multitabsin Raskausinkivääriä,se poistaa ainakin kuvottavan ja huonon olon täysin ja on plajon parempi olla pitkin päivää kunhan muistaa muutaman tunnin välein syödä jotakin pientä.

Mulla oli tänään ensimmäinen aamu 5 viikkoon etten oksentanut ollenkaan,jee!

Terv.Mami rv 11+2
 
minäkin täällä. tänään oli se seitsemännen viikon ultra ja itkuhan siinä pääsi kun näki pienen murusen köllöttelemässä. sydän sykki niin ihanan näköisesti, sitä ois voinut katsoa kauan. isikin istui vieressä hiljaa ja hymyili vaan. :heart:
tosin kohdussa näkyi toinen pussi kanssa jossa ei elämää, täynnä verta. sen kontrolliultra kolmen viikon päästä, ihana taas päästä kattelee murua. lääkäri sanoi että keskenmenon riski on suurempi juuri sen toisen verentäyttämän pussin takia, jos se sieltä lähtee spontaanisti valumaan pois eikä imeydykkään kudoksiin. toivotaan parasta.

väsymys on kamalaa, mikä tähän auttaa? muu kuin nukkuminen. :LOL:

t. Liirah ja Mymmy 7+1
 
Tässä pikku tarina tän päiväisestä lääkärikäynnistä:

Voi prkl mitä toimintaa neuvolalääkärissä. Just tän takia mä EN KOSKAAN käy terveyskeskuksessa lääkärissä kun toiminta on tätä. Mä kuulemma vaan kuvittelen että mulla on mahaa sattunu ja ollu vuotoo jne ja kun KAIKKI muutkin pystyy normaalisti tekee töitä niin kyllä munki tarvii ja mä EN edes pyytäny sairaslomaa. Meen sitte huomenna yksityiselle, olis alunperinki pitäny vaan mennä yksityiselle. Meillä kun on muitakin hommia töissä mitä pystyy tekemään niin ei tarvii pois olla. Niin en ymmärrä mikä ongelma oli tälle lääkärille kirjoittaa mulle lappu että teen kevyenpiä hommia kun joku kuitenkin joka pvä ne kevyemmät hommat töissä tekee, meitä kun on 12hlöä tuolla töissä.

Sillon 7v sitte mulle terveyskeskuksessa sanottiin et mulla on vaan sukupuolitauti ja kuvittelen mahakivut kun olen niin nuori (sillon 22v.). Lopulta ku ultraan pääsin, löyty yli 10cm kasvain vasemmasta munasarjasta joka oli räjähtämispisteessä. Ja meni 2 pvää niin olin leikkauksessa kiireellisenä. Tässä yks syy miksen mene terveyskeskukseen.

Mä en ala millään tavalla työnteolla riskeeraamaan tätä raskautta mitä olen yli 7v. odottanut mut eihän se lääkäri sitä tajunnu ja kaikenlisäks se lääkäri oli mua nuorempi, että näin. Melkonen v.itutus iski taas päälle. Ainoo joka hoitaa hommansa tuolla neuvolassa on se mun neuvolatäti. Tänään siel oli joku toinen täti ja seki alko jotai urputtaa kun mulla koko tän raskauden aikanu tullu 3kg painoa et kannattas vähän kattoo mitä syö Just joo, melkein puolväli ja 3kg tullu. Se mun oma täti taas ihmettelee kun ei paino nouse kauheesti.

Mulla on tullu väsymys kans takas, hemoglobiini otettu vain ekalla neuvolakäynnillä, et en sit tie mistä johtuu..

Sanna ja Nipsu 18+6
 

Yhteistyössä