LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Sanna kun sää oot jo pidemmällä niin eikö toi tisukipu lähde raskauden aikana pois? Tarkoitan tota nänniosostoa, turvotusta tietysti 1-2 kuppikoon verran mutta musta toi nännien särkeminen on kivuliaampaa. Mää en varmaan uskalla ostaa mitään valmiiksi, anoppi ostaa sitten rattaat kun halutaan. Pitää kattoa mitä saa sukulaisiltakin, meillä on vanha talo ja saadaan joku sellainen rottinki sänky alakertaan päiväuni sängyksi jossa mun mieskin on pienenä nukkunut =) Se on varmaan tyyliin sopiva.
 
Mulla nännikipu vaan paheni loppua kohden. Sitä oli koko odotusajan :ashamed:

rv 20 rinnat alkoi vuotaa maitoa, ja rv 28 eteenpäin kului 3 liivinsuojat päivässä. No, maitoa tuli sitten aivan hyökynä synnytyksen jälkeen, ja puoli vuotta sitä sitten luovutin keskolaan ja laitoin omalle pakkaseen.

Nyt ollaan menossa viikolla 5 ja rinnat valuu maitoa jo tässä vaiheessa :ashamed:
 
Laitanpa pitkästä aikaa kuulumisia täältäkin. Liekö kukaan enää muistaakaan minua, kun olen niin pitkään kevään jälkeen vain taustaillut palstalla. Meillä siis 4,5 vuoden hoitojen ja 2. IVF:n jälkeen vihdoin kauan odotettu esikoinen tuloillaan rv:lla 34+2.

Hyvin etenee odotus. Tämän aamuisessa nauvolassa vauveli oli jo asettunut hyvin lähtökuoppiinsa. Sf-mitta on huidellut yläkäyrillä koko ajan, mutta vauva vaikuttaa kuulemma keskikokoiselta, vaikkei varsinaista painoarviota tehtykään. Pieni turvotus on vaivannut ja hb laski jossain vaiheessa melko alas, mutta lisärauta on alkanut tehota onneksi. Alkuvaiheen masennusoireetkin ovat pysyneet nyt kurissa ja kesän edetessä onnellinen odotus tuntuu lisääntyvän. Vauvatavaroita on jo järjestelty kovasti ja suurimmat hankinnat tehty n. kuukausi sitten. Nyt vain odotellaan miehen kesälomia ja ensi viikolla alkavaa virallista äippälomaa - vihdoin =) .

Anni77:n muistan hyvin jo keväältä. Voi että, kun siellä on jännät paikat näinä päivinä :whistle: . Lykkyä pyttyyn vain, odottelen innolla uutisia :wave: .

Jospa nyt jatkossa tulisi vähän ahkerammin kirjoiteltua, kun alkaa se viimeinen odottelukuukausi suurimmaksi osaksi kotosalla ollen :p .
 
Hormonihirviö Alkuun oli tota tissikipua ja nännejä aristi niin hemmetisti, mut mulla se on ainakin hellittänyt jo. Välillä saattaa aristaa hetken nännejä tai toista vaan mut kyl se on aika nopeeta nyt menny ohi. Kaippa seki on niin yksilöllistä.

H&M:ltä löyty onneks housut, ei ollu alessa mut oli pakko ostaa kun ei oikeen mitkään päälle mene ja noissa oli aika pieni se mahan päälle tuleva osa niin voi varmaan raskaudenki jälkeen käyttää. Ja noista saa capritkin sit tehtyy, oli sellaset nepparijutut lahkeissa.

Mä täällä äsken suunnittelin vähän miten huonekaluja pitää järjestellä, et mahdutaan. Tää on vaan kaksio missä asutaan ja ostin tän tossa viime vuoden lopulla ja ajattelin et josko pystyis reilun vuoden vielä asuu ja sit myis ja ostais isomman niin ei tarvii maksaa veroja sitte myyntivoitosta ja vauva olis sillon sitte joku 10kk ikäinen ku tulis se 2v asumista täyteen niin eiköhän sais jotenki sovitettuu kaikki silleen sopivasti. Katsellaan =)

Mäki täällä odotan Anni77:n uutisia :)

Sanna ja Nipsu 19+2
 
Ostin jotain perusrasvaa apteekista tänään noihin tisuihin. Ei meilläkään laiteta lastehuonetta käytäntöön ennenkuin on tarpeen, nukkuu kuitenkin yli vuoden samassa makkarissa (jos nyt ikinä niin pitkälle päästään =) )
Anni taitaa olla kirjoitellut viimeksi 2 päivää sitten joten oisko jo synnärillä =)
 
Heippa kaikille tasapuolisesti :wave:

Olen ollut poissa palstalta kesälomareissulla ja netin ulottumattomissa.Nyt palailen taas tänne teidän seuraan levänneenä ja ekaa varhais ultraa odotellaan tiistaina. Jännittää jo kovasti, etenkin onko kyydissä nyt 1 vai 2 matkaria, ja tietysti että onko kaikki hyvin ja näkyykö se pienen sydämen syke!

Menossa siis rv6+4 ja laskettu aika olis sitten 18.2, joten sen voi virallisesti laittaa tuonne etusivulle!

En ole vielä hirveästi uskaltanut nauttia tästä aluraskaudesta, olo on varovaisen toiveikas.....oireita ei pahemmin ole muuta kuin tuo järkky tissikipu, mitä muillakin näyttää onneksi olevan.Mulla kanssa tuota rintavarustusta on c kupin verran normaalisti ja ei kyllä viimevuotiset bikinit enää oikeen hyvältä näyttäny päällä :eek:
Outoa on myös että mitään makeaa ei tee mieli, vaikka olenkin ollut aina melkoinen ''herkuhiiri'', nyt edes jäätelö tai suklaa ei mene alas.
Pitäisi tuohon painoonkin kiinnittää huomiota, kun ihan huomaamatta viime vuodesta hoitojen alettua painoa tuli 8 kiloa lisää ja eihän niitä kerennyt tässä keväällä hoitojen ohella tiputtamaan.Kaikki hyvät ideat siis ovat tervetulleita, vaikka laihduttaahan ei saa raskauden aikana. Pituuttakin kun on vaan nippa nappa 1.60cm kaikki ylimääräinen näkyy heti. No mutta masuhan saa toki näkyä!!!!!
 
Hormonihirviö ja muut tissikipuilijat, Lansinoh-lampaanrasva on loistavaa nänneihin! Sitä antoivat synnärilläkin pienessä lääkemitassa, että sai joka välissä sivellä.

Tuubi on aika hintava, mutta kestää kauan. Minulla meni puolet esikon imetysaikana (7kk). Lansinoh -sivustot löytyvät täältä.
 
Kitty Mulla kans alussa ei mikään makea maistunut, vaikka normaalisti tuli karkkia syötyy aika paljonkin... Nyt menee taas kaikki makeet alas hyvin.. Normaalipainoinen olin ennen raskautta ja nyt tullu n. 3kg painoa ja menossa siis 19+2 että en ole huolissani tosta painosta enkä siis edelleenkään jatkuvasti karkkia yms syö.. Oliks tarpeeks epäselvästi selitetty :LOL: :LOL: :LOL:
 
Näitä odotellessa :D

Kesäkuu 2007

ipu...........................1.IVF.....................5.6..............esikoinen
Vauvaunelma............2. Clomifen............17.6............esikoinen
Anni77......................2. PAS (1.ICSI).....26.6.............esikoinen
Unski........................2. icsi....................26.6............esikoinen

--

ON:
Eilen alkoi äitiysloma! Vähänkö on oikeasti jännä tunne, vaikka muuten olosuhteisiin ei tulekaan muutosta =)

Ja viikotkin tuli täyteen jälleen... 35+1 menossa :heart:
 
Kitty: Mun herkku on nyt vesimeloni jääkaappi kylmänä ja ei varmasti lihota (koirukin tykkää =) ) Käytiin äsken kauppareissulla hesellä ja nyt kyllä vähän tökkii toi hamppari osasto vaikka kerroshampurilainen on yleensä niiiin hyyyväää mut eipä enää.
Pietulle mukavaa äippälomaa =) Sää voit vissin ihan hyvin? Kun ei tule kommenttia kolotuksista tai muusta sellaisesta.
Lampukka odottelen muutaman viikon josko tuo kipu tisuissa vähän laantuisi, mulla lähtee vähän nahkaakin nänneistä... outoa =)
HH+känkkis 5+0 tai jotain sinnepäin
 
Täällä oli eilen illalla jotku kunnon matsit käynnissä mahassa, en meinannu saada nukuttua ja nyt väsyttää kun koko pvän olin töissä.

Innolla odotan ens vkon keskiviikkoa, ja siitä jaksan varmaan joka pvä mainita :LOL: On sinne ultraan vaan niin kiva mennä kattelee Nipsua :heart:

pietu-:lle hyvää alkanutta äippälomaa.

Hormonihirviö kannattaa varmaan jotai kunnon rasvaa laittaa nänneihin jos ihoki lähtee, ei kuulosta mukavalta. Toivottavasti ei ole pitkäkestoinen ongelma.

Jospa menis hetkeks nukkuu kun väsyttää..

Sanna ja Nipsu 19+3
 
Niin tosiaan mun unet jäi vähiin viime yönä kun noi nännin pirulaiset on nyt päättäneet olla tosi kipeät, on tullu niitä pikku näppylöitäkin jo. Aivan kun puukolla viilleltäisiin nännipihoja, voin nukkua ainoastaan selällään. No kaiken minä innolla otan vastaan =)
Sanna onks se niin että mitä vilkkaampi päivä sulla itellä niin Nipsu sitten on yöllä terhakkana sua pitämässä hereillä vai onko siihen mitään sääntöä?
HH känkkis5+1
 
Hormonihirviö Enpä ole ajatellut asiaa, et onko Nipsu vilkkaampi jos itellä on ollu kiire pvä. Voihan se olla niinki,kertokaa joku viisaampi =) =) =)

Kysympä täälläkin liikkeistä, että tunnetteko ne vain tietyssä kohtaa mahaa vai ympäriinsä? Mulla vaan pääasiassa tuntuu tuolla oikeella puolella ja istukka mulla kohdunsuulla ja takaseinässä.

Jospa menis nyt vihdoin tekee aamupalaa kun meen mun siskon luo kattoo lapsia, kun täti ei kuulemma koskaan käy kylässä, oli siskon lapset sanonu :) =) :)

Sanna ja potkunyrkkeilijä-Nipsu 19+4
 
Nyt on siis eletty kriittisten aikojen yli,eli sen ensimmääisen raskauskolmanneksen...ihanaa kun voi nyt lopultakin huokaista helpotuksesta! oksentelutkin luppuivta tuossa rv 11+2 ja olo on muutenkin pikkihiljaa parempaan päin,luojan kiittos!

Eilen oli siis mun polttarit....Kaasoni mun haki mut siinä puoli kahdentoista aikaa aamulla.Ekaksi mentiin kauneushoitolaan jossa ensin tehtiin ihana kävihoito,seuraavaksi reilun tunnin mittainen Suklaa Kasvanaamio-hoito ihanine kuorintoineen ja niska-hartiaseudun hierontoineen :) oli kyllä niin ihanan rentouttavaa ettei mitään rajaa....

Seuraavaksi syömään ja sitten lähdettiin kauniin järven rannalle Konnevedelle :) siellä sitten käytiin saunassa ja syötiin hyvin.Kaaso tahtoi viedä mut soutelemaan järvelle ja oli se sen soutu aika mutkikasta touhua *nauraa* mut kivaa oli.
Hauskinta oli varmaan kun sain ajaa sellaisella kauko-ohjattavalla veneellä jonka taidokkaasti ajoin päin sorsaa (tässä tapauksessa muovinen sorsa) siitä se sitten kimposi ja lennähti ihan nurin koko paatti ja jäi järveen kellumaan :) jouduttiin sitten onkimaan se virvelillä pois kun oli sen verran kaukana rannasta :)

Tällaista täällä päin,ja hyvillä mielin jatketaan kohti 7.7 olevia häitä...enää 6 päivää ja nyt alkaa jo vähän jännittääkin....

 
sanna-78, esikon liikkeet tunsin aluksi vain tietyissä kohdin. Mitä vahvemmaksi ne tulivat, sitä "laajemmin" ne alkoivat tuntua. Aluksi tuntui vain vasemmalla puolella alhaalla pitkään, kun poika tykkäsi istuskella mahassa ja potkia alavasuriin.

Esikkoni muuten kääntyi rv 34 vauhdilla ympäri, ja alin kylkiluuni vasemmalta murtui. Ja mulla ei ole mitään osteoporoosin tapaistakaan! Olen vain pienikokoinen ja vähän lyhyt selkä, joten vauvalla oli hieman ahdasta.

ON nykyhetkestä: kaikenkattava, lamauttava väsymys vaivaa koko ajan. Makuulla olo on kohtalainen, ylösnoustessa alkaa heti kuvottaa ja huimata. Pahoinvointi on yöllä pahimmillaan, niinkuin se oli esikon aikanakin. Osaako kukaan sanoa miksi? Maha tyhjä ja verensokeri alhaalla?

Yö on kyllä sellaista liskojen aikaa aina muutenkin. Mies on saanut yksin nousta jo monena yönä esikkoa hyssyttelemään. En tiedä miksi sekin on nyt poikkeuksellisen levoton, kai lisääntyneen liikkumisen ja kävelemään opettelun vuoksi.
 
Kiitoksia Sanna-78 toivotuksista =)

Nuo liikkeet tuntuivat tiettyyn asti vain määrätyissä kohdin. Nyt sitten riippuu vähän siitä, että onko eläjä asentoa vaihtanut. Aika keskellä tuntuu potkut ja muljahtelut.. Toisinaan koko mahassakin :D Nyrkkeilymatsia otetaan sitten aina rakon kanssa.. :x
 
Lizardus Kiva että sulla oli hyvät polttarit ja eipä ole juu montaa pvää enää häihin. Joko jännittää? Onks teillä isotki häät tiedossa?

Kiitos valaisusta vauvan liikeiden tuntemisessa.

Voiko muuten jo nyt toi vaavi potkia/painaa virtarakkoa kun menossa 19+4? Tyhmiä kysymyksiä ehkä, mutta kaikki on niin uutta ja ihmeellistä kun eka vaavi tulossa.

Lampukka Mulla oli aluks kanssa öisin paha olo ja piti monena yönä nousta syömään jotai että pysty jatkaa unia. Heräsin siis keskellä yötä pahaan oloon, onneks enää ei oo sitä. Nyt on vaan jatkunu toi yöllä vessassa käynti, sitä on ollu alusta asti ja on varmaan loppuun asti.

Sai täti lukea joku 20 kirjaa tänään siskolla nuorimmaiselle pojalle. Siskolla siis 3 poikaa, 3v., 5v. ja 7v.

Mut nyt suihkuun, oon ihan karvanen ku leikkasin poikien hiukset samalla ku kylässä olin..

Sanna ja Nipsu 19+4
 
Tänään se sitten alkoi tämä kauhea väsymys =) nukuin ekat päikkärit jo aamulla 9 jälkeen ja nyt haluttais taas mennä sohvalle pätköttään. Jotenkin ajattelin että ei mulle varmaan tätä väsymystä tule kun noi veretkin on 155 mutta toisin kävi näköjään. Saatiin vihdoin sovittua miehen kans lomasta, siis tällänen perinteinen risteily/korkeasaari reissu ja nythän se on hyvä tehdä kun on raskaana niin eipä oo sitä tavanomaista kankkusta Tallinnassa mikä yleensä kyllä on...
Ulkona 24 lämmintä mutta mulla on ihan sopiva kun on tuo palelu vaihe vielä menossa
HH ja Känkkis 5+2
 
Vieraita tulee semmoiset 40 henkee,et aika pienehköt häät...mut kalliiksi tulevat nämäkin...alkaa juu jännittään jo ihan kivasti :)

Varasin tänää ajan 4D-rakenneultraan joka on 29.8 silloin mulla rv 20+3.Kalliiksi tulee sekin Jyväskylässä,Kelan korvausten jälkeen jää maksettavaa 170? :whistle: mutta mitäpä sitä ei pikkuisen eteen tekisi =)

Onko muilla kokemuksia 4D ultrasta?

Mami rv 12+1
 
Aurinkoista kesäpäivää kaverit! :wave:

Täällä voidaan ihan hyvin ja tuo pahoinvointi on alkanut helpottaa, väsymystäkään ei ole niin paljoa. Päätä kivistelee ja särkee mutta johtunee myös tästä kuumuudesta. Ei oikein pysty juomaan niin paljoa kun tarvitsisi.

Mutta eilen oltiin siis ultrassa!
Masun päältä nähtiin oikein hyvin. Siellä oli erittäin vilkas kaveri, joka tuotti lääkärillekin monta kertaa "vesiperän" kuvauskulmia haettaessa. Mainitsi vielä että harvoin näkee näin eläväisiä tapauksia :D
Eivätkä liikkeet olleet nykimistä vaan pienokainen ponnisti kyykystä itsensä suoraksi pitkin kohdun reunoja. Näytti aikas akropaatilta!
Ja kaikki oli oikein hyvin. Turvotusta niskassa ei oikeastaan ollut edes mitattavissa. Joku arvokin saatiin mutta sekin oli otettu ylimitalla, joten sen puoleen ei tarvitse olla huolissaa. Istukka löytyi kohdun takaseinästä. Kaikki elimet ja raajat ym olivat hyvin kehittyneet, napanuoran virtaukset olivat hyvät ja napavaltimoita löytyi myös kaksi. Pääperämitta oli jo 60 mm joka vastaa hieman enempi kuin mitä viikkoja nyt on, mutta ei muuttanut laskettua aikaa.

Mutta pieni yllätyskin löytyi, istukan reunan alapuolella kohdun seinämässä oli myooma, joka oli vajaa 20mm halkaisijaltaan. Tuskin haittaa mitään, mutta seurataan tilannetta. Todennäköisesti nämä hormonihoidot ja lääkitykset ovat syynä sen syntyyn. Koskaan aikaisemmin minulla ei ole mitään tuollaisia tavattu.

Nyt vihdoin uskaltaa alkaa nauttia tästä odotuksesta.
Seuraava etappi onkin sitten viikolla 18 kun mennään rakenneultraan. No, sen onneksi meidän paikkakunnan terveydenhuolto tarjoaa. Tämä np-ultra käytiin yksityisellä omin kustannuksin. No, 160 euroa verikokeen kanssa ei ole iso summa jos ajattelee mitä tähän on kaikkiaan mennyt... kyllä sen kestää ;)

Voikaahan hyvin ja hellikää itseänne jotta pikkuisilla on mukava olla!


:heart: :llä mybaby+nykerö, 12+1
 
Mybaby oli varmaan kiva katsoa tulevaa Ronaldoa masussa =)
Lisardus Minusta taas kuulostaa aika kovalta hinnalta tuo 4D ultra, me ollaan mietitty sitä kotidopplerin ostoa jos nyt sinne asti päästään....
Menee näköjään jokapäiväiseksi nää päikkärit, ennen en nukkunut kun 3 kertaa vuodessa kun iltaunet siirtyy mutta eilen illallakin 10 jälkeen suljin tv:n ja nukahdin heti, tisut ja alaselkä vaan herättää joka kyljenkääntöön. Kuin voi näin paljon nää tisut turvota =) ostin 80D liivit ja ne on norlynin eli ei kovin pientä mallia :LOL:
Hormonihirviö 5+3
Ps. Annista ei ole vieläkään kuulunut mitään :wave:
 
Mullaki tosiaan kuppikoko kasvanu näin raskauden myötä,huomasin tuossa vaan kun tällä viikolla ostin häitä varten alusvaatteet ja häämatkaa ajatellen uudet bikinit...normaaleista kaupoista ei todellakaa löytynyt sopivia,jouduin turvautumaan erikoisliikkeeseen ja rahaa menikin sitten 150?.

Normisti ennen raskautta mulla ollut kuppikoko 80D ja nyt joutuikin ostamaan jo kuppikokoa 85E,että näin meillä...kauheet hinkit :LOL:

Mami rv 12+2
 

Yhteistyössä