LAPSETTOMUUSPUOLEN ODOTTAJAT

Ensimmäisenä: Pahoittelut siitä, etten ole vähään aikaan ollut päivittämässä tilannetta. On vähentynyt tämä fooruilu/palstailu aika reilusti, joten siinä syy..

Toiseksi: ONNEA pakkasukolle uudesta raskaudesta ja polle80:lle pojasta! :heart: :flower: Tsemppiä JabbaTheHutille käynnistykseen ;)

Kolmanneksi - omaa napaa :D :
Viimeks taisin mainita sokerirasituksesta, et on tulossa.. Se sit oli ja meni. Tulokset tuli seuraavana päivänä ja kaikki oli hyvin. Yks kivi vierähti siinä sydämeltä eli ei ole raskausajan diabetesta, vaikka monelta kantilta riskiryhmään kuulunkin. Muuten oli taas muut arvot ok, paitsi TSH oli kilppariarvoista koholla.. Eivät nostanu lääkitystä - mikä ei yllättäny. Ainahan ne niuhottaa :(
No mutta.. Neuvolalääkärikäynti oli suoraan sanottuna haistap*skan visiitti. Olevinaan ylilääkäri ja ei todellakaan vakuuttanu ammattitaidollaan. Ei tienny miten perin vauva on päältä päin (neuvolan hoitaja tiesi), sf-mittaa pähkäili pitkään ja merkkas sit äippäkorttiin kysymysmerkin kera.. Sai 2cm vähemmän ku aiempi mitta. Aikamoinen pudotus 2 vkossa :LOL: Sit emäntä sorkki sormella mittoja niin sekin käytännössä meni semmoseks haromiseks ja päivittelyks.. Ei kuulema meinannu yltää. Huoh. Ultraaminen rajottu siihen kohdunkaulaan ja -suuhun. Sen verran sano, jotta "tässähän tämä pää" on ja "täällähän näitä käsiä ja jalkoja sitten on.." Kuulema mittojen ottamisella ei väliä.. Kohdunkaulan mitaks sanoi 4cm ja et paikat on kiinni ja kiinteät, mut ku katoin korttia ni siellä sit luki et ks.sormelle auki, pituus 2,5cm, UÄ 3,5cm ja kiinteä... Tiedä sitten mitä meinasi.

Painoa ei edelleenkään ole tullu ku se alta 4kg.

Tuo nlalääkärikäynti sai tekemään päätöksen, et mennään varattuun 4D-ultraan, joka käytiin läpi eilen. Oman painonsa antoi päätökselle myös se, että minulle on iskenyt tajuton pelko siitä, että lapsi on liian iso.. Ei tarvinnu kuulla ku et mies on ollu liki 5kg painava ja sit yks emäntä joutu meidän saikulla synnyttämään "pakolla" yli 5kg muksun niin et paikat otti volttia.. :(
Noooh.. eilen siis oli tämä noin 1½ tunnin sessio. Saatiin todella tarkat tutkimukset ja kommentit muksusta. Kaikin puolin näyttää olevan meidän eläjä terve ja normaali. Painoarvio oli eilen 29+4 viikoilla sen 1660g eli vastasi 31+3 kokoista... Ei siis ihan pieni muksu tulossa. Toisaalta tämä voi tietää sitä, ettei tarvitse yliaikaiseksikaan mennä =) Varsinainen painoarvio heittäen oli, että syntyessään on noin nelikiloinen.
Sukupuolikin selvisi, mutta sitä ei kerrota kuin parille lähimmälle ihmiselle... parin kuukauden päästä sitten kuulutetaan koko maailmalle - kun on muksu jo maailmassa, toivon mukaan :heart:

pietu- rv 29+5<br><br>
 
Sairaslomaa pukkas sitte eilen 3pvää, iski ihan järjetön päänsärky ja eilen lähdin kesken työpäivän pois, ei kestäny olla. Tänään aamulla oli neuvola ja sain sit 3 pvää sairaslomaa.

Onko muilla tulehdusarvot tai trombosyytti(?)-arvot ollu kohollaan? Mulla molemmat eikä se neuvolatäti osannu niihin kauheesti mitään sanoa.

Mulla mitattiin sf-mitta tänään vaikka menossa vasta 14+2 ja se oli 12cm. Painoa tullu kuukaudessa 300g ja hoitsu heti alko tenttaa, et olenko syöny ja eikö ruoka maita. Jos nyt on tullu yhteensä 2.8kg tähän mennessä niin musta se on ihan tarpeeks tässä vaiheessa.

Ja onnea vauvasta, en muista taaskaan nickiä.

Sannis: Mulle sanottiin tänään, että jos munasarja edelleen turvokissa sillon 18.6, niin joudun/pääsen ravaamaan ultrassa usein, kun tilannetta pitää tarkkailla. Noh, se selvii sitte sillon miten asiat on. Toivottavasti on turvotus laskenu jo sillon.

Sanna ja Nipsu 14+2
 
Onnea Polle80 poitsusta :flower:

Lyhyesti oma napa: Töitä olisi vielä 3 viikkoa jäljellä ja toistaiseksi näyttää siltä, ettei mitään ongelmia tule olemaan. Vointi on ollut sen verran hyvä ja selkävaivat melkein hävisivät säännöllisellä hieronnalla.

Jaloissa ja käsissä on alkanut olemaan enemmän turvotusta kuin aikaisemmin ja öisin tuntuu käsien puutumista. Menee yleensä aamulla ohi ja tukisukat auttavat jalkoihin =)

Vasemman puolen munis ilmoittelee itsestään ehkä vähän useammin kuin aikaisemmin ja välillä on masu lähes kosketusarka. Neuvolassa eivät edelleenkään ottaneet kantaa koko asiaan. Täytynee ottaa asia jälleen esille.

Masuasukki voi oikein hyvin ja viettää melkoisen aktiivista elämää. Onneksi antaa sentään öisin nukkua. Olen huomaavinani, että jonkinlainen säännöllinen rytmi nasulle on jo tässä viikkojen aikana tullut. Vilkas tapaus joka tapauksessa :p

Mukavaa odotusta kaikille sekä aurinkoisia päiviä!
Sannis-75 & papana 31+2
 
Onnea Polle80 pikku poitsusta!

Aloitin tällä viikolla työt kun koulu loppui ja hyvin olen jaksanut vaikka välillä vähän rankalta tuntuukin kun paljon joutuu liikkumaan. Olin ensin ajatellut etten viitsi mennä töihin näin lyhyeksi aikaa ennen äippälomaa mutta viikko sitten muutinkin mieleni kun ei kerran mitään estettä työnteolle ole niin mikäs siinä. Tosi helposti kyllä löytyi töitä, perjantaina rupesin kymmeneltä soittelemaan työnantajille ja kahteentoista mennessä olin jo siivonnut vessan ja taskussa kolme paikkaa mistä valita. Vähän kyllä hirvittää miten sitä jaksaa mutta niinhän sitä sanotaan että kuukauden seisoo vaikka päällään. Pitää vaan kuvitella mieleensä se uusi sohva jolla voi sitten lepäillä :D

meillä kanssa masukki liikkuu edelleen ihan älyttömän paljon. Tälä viikolla on jotenkin oudosti ruvennut puskemaan ilmeisesti pepullaan tuohon kylkiluiden alle, näyttää ihan pahkalta kun työntää masuun sellaisen ulokkeen :D Jos jotain voi noitten liikkeitten perusteella päätellä niin joku ADHD-tapaus on tulossa. Eipähän tarvitse ainakaan huolestua ettei liikkeitä kuulu.

miauku rv 30+jotain en enää pysy edes laskuissa mukana
 
pakkasukko
tere!

Ja minunhan ei pitänyt tätä toista raskautta käydä hermoomaamaan, mutta tilanteet muuttuu...
Mulla alkoi tiputteluvuoto tiistaina ja torstaina vuosin jo kuin saavista kaatamalla.Perjantaina sain itseni menemään ultraan ja syyksi selvisi vuotava hematooma. Se toinen alkio mikä siirrettiin on abortoitunut ja saanut aikaiseksi hemtaooman. nyt siis vuodan ja odotan ja kärsin niin kauan kuin hematooma jatkaa vuotamistaan. Pahimmillaan useita viikkoja. No jotain hyvääkin ultrassa oli nimittäin, jäljelle jäänyt alkio on tehnyt itselleen ruskuiaspussin ja vaikutti normaalilta; sydäntä ei vielä näkynyt (viikkoja 5+5). Nyt seuranta ultra 2 viikon päästä. Hematooma voi vuotaessaan napata ruskuaispussin mukaansa ja sekös pelottaa.Onko muilla kokemuksia hematoomasta ja kahden alkion siirron jälkeisistä yllätyksistä? Mulla oli edellisessäkin raskaudessa vuotoa viikolla 6, ja silloin epäilin toisen alkion vuotavan pois, silloin vuoto loppui muutamassa päivässä ja raskaus oli normaali.
 
Voi pakkasukko, toivottvasti kaikki päättyy hyvin ja ei mene sen vuodon mukana se kiinnittynyt alkio.

Mulla siirrettiin 2 alkiota, mut missään vaiheessa ei mitään vuotoa ole ollu, että en osaa sulle mitään muuta vastata, valitan..

Jaksamista sulle :hug:
 

Tervehdys!


Pakkasukko: Mulla kaden alkion siirron jälkeen ei mitään vuotoja myöskään vaikka vain yksi vauva on tulossa.
Sitkeä kaverihan hän on kun on jo pakastuksestakin selvinnyt, joten uskotaan ja toivotaan että jaksaa pysyä mukana hematoomasta huolimatta.

Sanna-78 pähkäili painonnousua.
Mulla on koko raskauden aikana tullut painoa tosi vähän (6.5kg tähän mennessä 36+0) ja lähtöpainoindeksinikin oli 20 eli olen hoikka. Alkuun sitä aina neuvolassa kysyttiin syömisistä minultakin.
Mutta lääkäri sanoi minulle että pääasia että vauva kasvaa hyvin ja että kyllä kasvaa jos kaikki on normaalisti, vauva ottaa ravintonsa vaikka mikä olisi.
Sitäpaitsi eihän painon tarvitse ennen puoliväliä noustakaan. Joten ole huoleti vain. Eikä sitä "ylimääräistä" tarvitsekaan kerätä.

Tänään olin neuvolassa ja siellä sitten terkkari povasi 30v kokemuksellsan poikaa. Ultrahan on luvannut tyttöä, joten katsotaan nyt...
Vauvan syntymäpainoarvio on 3.7kg.
Neuvolat onkin tästä lähtien viikon välein. Että nyt sitten odotellaan vaan.

Mukavaa toukokuun loppua kaikille!

Anni ja vauva 36+0 :heart: :heart:
 
pakkasukko
ystävälläni oli myöskin moinen hematooma. Hänellä tosin ei ollut hoitoja taustalla vaan ihan luomu raskaus, joten ei tiedetä oliko hänellä alun perin kaksi alkiota joista toinen olisi hematooman aiheuttanut, mutta sitä ainakin lääkärissä epäiltiin. Tarkoitus ei ole pelotella, mutta hänellä vuotoa jatkui yli kaksi kuukautta, :/ eikä tuona aikana saanut eikä varmaan edes halunnut harrastaa seksiä lainkaan... se varmasti on kuitenkin tuossa tilanteessa huolista pienin. Mitä suloisin terve tyttö syntyi maaliskuussa =) Toivottavasti sinunkin raskaus päättyy yhtä onnellisesti.
 
Anni joo en mä tajuu miks se terveydenhoitaja niin vahtas sitä painonnousua tässä kohtaa et miks niin vähän tullu. Enää ei tarvii syödä niin usein ku se kuvotusolo on menny ohi ja se varmaan vaikuttaa tohon ja kun on pystynyt alkaa taas liikkua ja mitään järjetöntä ylilastia en todellakaan halua. Tänään en ole kyllä juuri mitään syöny,aamulla lensi aamupalat ulos ja vähän lisääkin, yök, ei kivaa lainaan ja sit ei olekaan pahemmin ruoka maistunut. Mulla oli ihan järjetön päänsärky vielä tänään aamulla mut se loppu tohon oksentamiseen eli jotai hyötyä siitäkin :LOL:

Kauheen hiostava ilma tänään ollu, töissäkään taas ilmastointi toiminu, oli tosi mukava tehdä töitä. Voi sitä lämpötillaa ku viel tohon ilman päälle 3 ihmistä föönää samaan aikaan jne =)

Huomenna pakko laittaa mammahousut töihin. Ei sillä etteikö menis vanhat vaatteet päällä vaan ku joutuu seisoo, istuu, seisoo, istuu jne niin alkaa vaan ahdistaa noi normihousut.

Pakkasukolle edelleen paljon tsemppiä :hug:

Mä meen kattoo Sinkkuelämää =)

Sanna ja Nipsu 14+5
 
Laittelenpa tietoja sen verran että meille syntyi 19.5. varsin komiankokoinen tyttövauva, eli prinsessalla oli mittaa 52cm ja 4695g. Synnytys meni tosi hyvin, nopeahkosti ja helposti. Tyttö on ihana, meidän oma gorillanpoikanen jonka isosiskokin on ottanut rakkaudella vastaan! Eli uutta elämäntyyliä opetellaan taas täällä, toistaiseksi kaikki on mainiosti =)

Onnea Pollelle pojasta ja tsemppiä kaikille raskauden eri vaiheisiin!

Niin ja huomasinpa että etusivulla on sen verran virheinformaatiota (varmaan olen ilmaissut itseäni taas kerran aivan epäselvästi) että tämä lapsukainen on siis meidän kakkonen, esikoinen täytti 2v nyt alkukuusta!<br><br>
 
Vooooooih.. tätäkin kautta mimolle onnittelut plussasta! Itku tuli pelkästä tiedosta, että nyt on siellä onnistuttu! :heart:

Ja iso onnitteluhali JabbaTheHutille sirosta tyttärestä :D

Ihana, kun samaan aikaan jo osa syntyy ja joukkoon tulee myös uusia odottajia :heart:

--

Meillä odotus jatkuu varsin mainiosti. Mitkään arvot ei normista ole poikenneet ellei hemoglobiinia mietitä, kun on suht korkea =) Ja onhan tuo sf-mittakin yli käyrien koko ajan.. näyttäisi hieman tasaantuvankin tuo kasvuvauhti. Nyt siis viimeisin mittaus 31cm. Painoa ei ole tullut kuin 4kg ja rapiat. (Tuokin vaihtelee punnituksien välillä..)

Iso eläjä on tulossa. Oli vajaat 2 vkoa kokonsa puolesta edellä viikkoja. Inssin takia ei sit aleta mitään laskettua aikaa muuttelemaan, mut neuvolan täti vähän puheli, jotta voi olla, et tulee ajallaan tai voidaan jopa harkita käynnistämistä, jos tulee suvun muihin lapsiin.. ei ihan mitään pientä sakkia :) On tässä minullakin sormet pelissä sen verran, että lievää pelkoa on noussut ilmaan just tuon koon vuoksi.. :snotty:

No mutta.. Vielä 2kk ja sitten alkaisi olla "the time" :D

pietu- rv 30+5
 
Keiju07
Hetki vierähtänyt siitä, kun viimeksi olen lukenut ja kivasti on pinossa ollut toimintaa. Alkuun Jabba The Hutille onnittelut tytöstä (nyt voit sitten muuttaa nikkisi, kun olotila alkaa olemaan vähemmän Jabbamainen :D ), lisäksi onnittelut Mimoniandralle plussasta, olet tuttu nimi lapsettomuuspuolelta. Aina mukavaa kuulla muiden onnistumisista!! Pakkasukolle myös tsemppiä ikäviin koettelemuksiin; toivon kovasti, että kaikki menee kohdallanne jatkossa hyvin! :hug:

Omat kuulumiset ovat sellaiset, että 19+3 menossa ja eilen oli vuorossa rakenneultra. Siellä kaikki niin kuin pitääkin, lapsi liikkui todella paljon, mutta silti en niitä liikkeitä vielä tunnista... Istukka sijaitsee tuossa edessä ja ylhäällä, joten vaimentaa kaikki eteen ja navan tienoille tulevat potkut. No, lohduttavaa silti kuulla, että vilkas tapaus on mahassa ja liikkeiden tuntemattomuudelle on jokin syynsä. Rakenteista kaikki perusjutut kunnossa, sydämen rakenteet pystyi kätilö katsomaan aika tarkasti, selitti aortastakin yms. jotain, mikä meni täysin ohi korvien :D ...

Sukupuolen olisimme kovasti halunneet kuulla, mutta sitähän ei täällä Helsingissä kerrota. Emme sitten edes uskaltaneet kysyä, kun seinällä oli lappuja, joissa luki, että ultran tarkoituksena ei ole selvittää lapsen sukupuolta. Vauva kyllä pyllisteli useaan otteeseen emmekä miehen kanssa bonganneet muita ulokkeita kuin napanuoran... Mies on aika varma, että tyttö on kyseessä, itse en ultrakuvia ihan niin hyvin selvästi osaa katsoa, joten varmasti en voi yhtyä mielipiteeseen.

Tarkoituksena oli mennä 4D:hen ennen lomien alkua, jotta saadaan varmistus sukupuolesta ja "lupa" lähteä matkalle. Näin sovittiin jo heti plussan jälkeen lapsettomuusklinikan lääkärin kanssa. Nyt kun ultrassa kunnallisella puolella oli kaikki sitten hyvin, soittelimme aikaa tuohon 4D:hen, mutta ovat täysin buukattuja elokuun puoliväliin asti!!! :eek: . Ärsyttää ihan suunnattomasti ettei tullut varattua aikaa aiemmin, mutta hermoilultani en ole siihen pystynyt. (Haluan aina uuden varmistuksen, että kaikki on hyvin ennen kuin teen suunnitelmia eteenpäin.) Ja nyt kun vihdoin alkaa olla puoliturvallinen olo ja epävarmuus hellittää, niin kaikki 4D ajat ovat menneet. Onpas suosittua touhua... No rahaahan tässä säästyy, jos ei jostain muualta aikaa aleta etsimään. Ja eipä se sukupuoli siihen lastenhuoneen sisustukseenkaan vaikuta, vaaleanpunaista tai -sinistä en siitä tee millään. Nimeä olisi vain ollut kiva pohtia ennakkoon. Käymme aiheesta varmaankin vielä melkoisen kädenväännön, sen verran kaukana ovat nämä mieltymykset toisistaan :D .

Voikaapa kaikki taas hyvin ja toivotaan, että viikonlopusta tulee aurinkoinen!

Keiju 19+3
 
Onnea JabbaTheHutille vauvasta ja Mimoniandralle plussasta. Tervetuloa tälle puolelle.

Siittä painosta kirjoittelin tossa että kun se neuvolatäti sitä alko sillon viimeks että oonko syöny jne. Nyt se varmaan sais jonku kohtauksen, kävin meinaan aamulla vaa'alla ja paino tippunu -1kg reilussa vkossa. Täytyy myöntää, että ei ole ruoka maistunut ja jotai salaattia on tullu vaan vedettyy. Syön noita Multitabs-raskaus tabuja että eiköhän niistäkin sit sitä vitamiinia saa kun ei ole kauheesti syöny.

Mä ajattelin keskiviikkona soitella ja varata ajan tonne 4D-ultraan vaikka vasta joskus heinäkuussa sinne olis ajankohta mennä, että sit varmasti saa ajan.

Mulla on parissa pvässä tullu vauvamaha =) Saas nähdä kuin isoks se sitte kasvaa. Siskolla ollu kaikissa 3 raskaudessa melkoinen maha.

Mutta nyt aamukahvia juomaan, kun kahvikin taas maistuu.. Aurinkoista päivää kaikille =)

Sanna ja Nipsu 15+4
 
Hei,

täällä taas yksi lapsettomuuspuolelta siirtynyt. 16.5. tehtiin toinen inseminaatio, josta plussasin. Tuloksen uskomiseen tarvittiin 4 kotitestiä ja kaksi verikoetta. Tänään varmistui hcg-lukemiksi 2121 ja inssistä on kulunut 19 vrk. Varasinkin jo hoitopaikasta, Oulun väestöliitolta eka ultran juhannusviikolle. Mitä sieltä massusta silloin näkyy, viikkoja 7 paikkeilla? Tuntuu vaan niin uskomattomalle, meilläkin kolme vuotta meni ihmetellessä ja viime syksynä sitten päätettiin hakeutua hoitoon. Neljäs vuosi toi tuloksen... :D
 
ONNEA uusille odottajille plussasta!!! :heart: Lisäsin teidät listoille ja sijoitetaan sit kuukausiin jahka tiedossa tarkka laskettu aika :) Ihana, että tänne ilmaantuu koko ajan uusia odottajia mukaan =)

Sen verran omasta navasta, jotta rv 31+3 menossa. Huomenna ois synnytysvalmennus neuvolan puolesta. Saa nähä mitä jää käteen :D
 
Keiju07
Onnittelut ja tervetulotoivotukset uusille plussaajille Siennalle ja Kipsulle! Mukavaa saada lisää väkeä joukkoomme :) .

Valittelin viime viikolla sitä, että kaikki 4D-ajat ovat kesältä varattuja. No nyt onnistuinkin metsästämään yhden ajan (ei tosin omalta klinikalta) heinäkuun puoliväliin. Ihan kiva! Viikko 24 kai silloin menossa eli viimeinen järkevä viikko 4D:hen kuulemma. Tosin näissä tuntuu olevan paikkakuntakohtaisia eroja suosituksissa. Välillä ehdittiin jo kuitenkin asennoitua siihen, että jää sitten 4D ja sukupuolen kuuleminen väliin. No mies onkin nyt sitä mieltä, että olisi sittenkin mieluummin kuulematta sukupuolta :/ ... Ei mikään iso juttu, mutta vähän vaan ihmettelen tuota mielenmuutosta. 4D:stä sen sukupuolen käsittääkseni näkee ihan itsekin... No voi olla että päädytään sitten vielä peruuttamaan tuo varattu aika, mutta ainakin toistaiseksi ajatus siitä lohduttaa, kun en vieläkään tunne vauvan liikkeitä. Istukka on minulla tosiaan tuossa edessä, joten se selittänee asian, harmittaa vain, kun niin moni samoilla viikoilla menijöistä sanoo jo tuntevansa liikkeet. Neuvola-aika on sentään ylihuomenna, joten pääsen jälleen ne sydänäänet kuuntelemaan.

Stressaamisella on todettu olevan kaikenlaisia vaikutuksia sikiön kehitykseen ja siihen, millainen lapsesta sitten myöhemmin tulee. Tämä taitaa siltä osin olla jo "menetetty tapaus" :p .

Keiju 20+0 Siis tasan puoliväli!!!!!!!!!!!!!!
 
Paljon Onnea JabbaTheHut tytön johdosta sekä muille onnistuneista hoidoista ja plussista (mimoniandra, Sienna ja Kipsu) :flower:

ON: Meillä tulokas aiheutti viime viikolla vanhemmilleen muutaman ylimääräisen sydämen tykytyksen ja äidilleen paniikkikohtaksen katkonaisilla sydänäänillä. Kaikki oli kuitenkin kontrolleissa hyvin eikä ultrassa näkynyt minkäänlaista poikkeamaa sydämessä. Lääkäri totesi papanan vaan olevan niin kovin vilkas, että katkokset/ylimääräiset lyönnit johtunevat siitä. Ultrassa sattui vielä hikkakohtaus päälle, joka teki käyrään ylimääräisiä pomppuja. Sydäntä ultrattaessa hikkaa ei kuitenkaan huomannut muutoin kuin masun liikkeestä :D

Kaiken varalta on nyt sitten kuitenkin selvitetty kaikki mahdollinen ja mahdoton, perjantaina menen vielä tarkistuttamaan sokerit vaikka viikkoja tuleekin jo 33 täyteen.

Aurinkoista odotusta kaikille!
Sannis-75 ja papana 32+6
 
Onnea JabbaTheHut vauvasta! :flower:
Onnea myös plussanneille! :wave: Kiva että porukka taas laajenee.

Tällä nautitaan kesähelteistä ja odotellaan että koska koska koska... :whistle:
Periaatteessa ei ole mikään kiire synnyttämään mutta viikko sitten alkoi pirullinen hermosärky kädessä joka ei oikein helpota millään. Muuten olen elämäni kunnossa ja voisin tehdä vaikka mitä.

Synnytys on tietysti alkanut kiinnostamaan jossainmäärin. Synnytysvalmennukset me jätettiin käymättä kun ei oikein aiheet meitä innostaneet. Oli vähän sellasta lässytystä meidän terveysasemalla...
SYnnytyssairaalan tarjoamassa synnytysvalmennuksessa / tutustumiskäynnillä kvimme ja siitä jäi todella positiivinen kokemus.

Alkuraskaudessa tuntui ettei aika mene millään ja että viikot matelee. Alkuraskautta varjosti myös jatkuva pelko keskenmenosta jne.
Nyt kun synnytys on lähellä huomaan että aika on mennyt todella nopeasti. Kuinka ihanaa on tuntea vauvan kasvavan ja liikkuvan masussa.
Yrittäkää kaikki plussanneet nauttia joka hetkestä koska aika menee lopulta todella nopeasti.
Nyt kai pitäisi pikkuhiljaa alkaa sisäistämään että kohta meitä on kolme. :heart:

Anni ja vauva rv 38 :heart: :heart:
 
Anni77: lueskelin tämän ketjun viestejä tuolta alkupäästä ja sinähän olit yksi niistä, jotka tekivät ulkomaanreissun? Onko mitään erilaista verrattuna 'normaali' olotilassa matkusteluun vai iskikö väsymys ym. reissun aikana? Meilläkin olisi helmikuulle varattuna matka, mutta täytyy aikaistaa tälle syksyä. Olenkin miettinyt mikä mahtaa olla parhainta aikaa tällaiselle?

Oliko sulla myös Progesteron/Lugesteron käytössä pitempään? Eka inssissä lääkäri sanoi, että käyttää viikolle 9 asti, mutta nyt jälkimmäisessä ei ollut puhetta. En ole kyllä uskaltanut lopettaa, vaan edelleen käytän... :) Pitää ottaa varman päälle!

Kuinkas muuten nuo raskausviikot lasketaan? Mulla tänään alkoi eka päivä kuudennesta viikosta, joten onkohan se 5 + 1?
 
Täällä menee vallan loistavasti pienokaisen kanssa, joka jo kohta täyttää 1kk!
Sienna74: Itse matkustin Kanarialle rv 20+ viikoksi, jolloin jo maha pömpötti kiitettävästi. Koneessa istuminen oli jossainmäärin hankalampaa ku normaalisti, juoksin vessassa vähäväliä, joka toisaalta hyvä jolloin verikin kiertää paremmin kun liikkuu. Tosi löysät housut jalkaan koneeseen, itellä tuli laitettua liian tiukat (vaikka lörpöt olivatkin) ja sekös ahdisti. Ostin myös tukisukat ja menomatkalla ei ollutkaan jaloissa ollenkaan turvotusta toisinkuin paluulennolla.
Itse lomakohteessa pitkät kävelymatkat alkoi tuottaa tuskaa (mahaa nipisteli) ja kunnon helteessä ei viittyny kauaa kerralla loikoilla, ja kuumuus ja liian vähäinen juominen kieltämättä pisti väsyttämään.
Ruokia tarkkailin jonkun verran, lihan kypsyys ym. mutta muuten otin aika löysin rantein.
Muutamaa viikkoa myöhemmin en olis enää reissuun lähteny, maha ois ollu jo sen verta iso ja helteessä sellasen kans olo ois ollu todella tukala (ainakin omalla kohdalla), että hyvään aikaan osattiin reissuun lähteä.
Eli mun mielestä helmikuu on aivan liian myöhänen aika lomareissulle...
 
Kiitos Polle80 lomakokemuksista! Joo, tuo helmikuuhan ei missään nimessä sovi. Silloinhan pitäisi jo poksahtaa! :LOL: Matka tuli vaan varattua jo silloin, kun raskaudesta vasta haaveiltiin. Ehkä syys-lokakuun vaihteessa sitten...
 

Yhteistyössä