Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Marraskuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea poksuista Delfikselle! Ja jee, limatulppa! Yritin etsiä tuosta parhaiten käsillä olevasta opuksesta jotain tietoa limatulpan ja synnytyksen välisestä suhteesta, mutta siinä ei mainittu sitä sanallakaan. No, netti tiesi kertoa, että ilmeisesti se kertoo kohdunkaulan kanavan lyhenemisestä. Monilla synnytys käynnistyy spontaanisti aika pian, siis päivän tai muutaman sisällä tuosta. Mutta välttämättä se ei silti käynnisty ihan noin pian. Ja joillain se tulppa irtoaa vasta siinä samalla kun vedet menevät. Toivotaan, että sinun kohdallasi tämä tarkoittaisi tosi nopeasti käynnistyvää synnytystä! Oliko lima ihan väritöntä?

Onpa ihanaa, kun näitä vauva- ja synnytysuutisia satelee! :heart:

Voi kääk, nyt se Hapsiainen muistutti, etten vieläkään ole tilannut aikaa suuhygienistille! Miten kauan jouduit odottamaan aikaa? Kannattaakohan sitä vielä koittaa? Minä muuten herään yleensä jo kolmen aikaan. En voi tuolla kellonlyömällä edes kuvitella, että nousisin ylös ja alkaisin aamutoimiin tai ylipäätään mihinkään toimiin. Siellä vaan makaan sängyssä ja tapitan eteeni.

piip 27+0

piip kiitos limainfosta :D Oli ihan kirkas, niinku vedestä tehty hyytelö. (Ihana kuvaus) :laugh:
Voi sullaki tuota heräilyä. Mulla oli jossain vaiheessa 2kk:n jakso, että heräsin aina just puoli 3 ja siitä se tunti valvomista. Samalla tavalla mäki jäin sänkyyn pötköttelemään ja eteen tapittamaan :D Toivottavasti helpottaa kuitenkin ja saat taas nukkua.. :hug:

Tosiaan aika lähti menemään heti nopeammin kun puoliväli tuli täyteen. Hassua. :D Niin ja mahakin alkoi kasvamaan samantien silmissä. :o :o

Ja delfis, tuo samainen mun kaveri joka juuri manailee loppuraskautta oli löytänyt jostain infon että limatulpan irtoamisesta voi mennä 1-30 päivää synnytykseen. Kaverilta oli siis ilmeisesti irronnut limatulppa lauantaina.

Piip
Täällä joutui odottamaan puolitoista kuukautta tuohon suuhygienistin aikaan. Mutta soita ja kysy, eihän sitä koskaan tiedä jos pääsee nopeastikin. :)

Mä en pysty siihen että makaan hiljaa sängyssä ja tapitan vain eteeni. Ensinnäkin pyörin ihan hulluna siinä vaiheessa ja sillä pyörimisellä saan miehenkin heräämään. Tänäänkin sitten nousin pyörimään sohvalle ihan sen takia että mies sai nukkua. Kuudelta sitten luovutin ja nousin aamutouihin. Ärsyttävää siinä on se että mua väsyttää kuitenkin, mutta en vaan pysty nukahtamaan. :(

Ada, hui mitäs siitä sit seuras kun ei saatu tehtyä? Toi ei kyllä oo kiva kammo.

delfis, onhan vilillä vielä hetki armon aikaa... ja onnea uusista viikoista...

Odessa,
juu kutisee välillä (atopiaa taustalla ja iho venyy. Ja maha ihan hillitön mun mielestä tähän vaiheeseen). Se mahan esiin tulo kai riippuu ruumiinrakenteesta ei välttämättä pituudesta tai painosta

piip, hyvä tietää kun tuntuu et mahan ympärys on tällä vauhdilla 2metriä kun menee synnyttämään (miten niin liiottelut päällä ja ihmettely tän kasvusta)

JoJo
onnea pojasta:flower: :flower: :flower: , ja sulla ollut pitkässä puussa. Tarinaa odotellessa!

hapsiainen,
voi ei noinko lähellä se unettomuus on... saa nähdä miten siitä selviää

mitä ne siellä suuhygienistilla tekevät? puhuvatko jotain vauvan jutuista vai? omista vaan. Mietin vaan et kun neuvolassa ei oo puhuttu niin pitäskö kysellä sieltä.

Täällä on taas nukuttu pitkään toki heräilyillä, mut nukuttu kumminkin, kumma paikka tuo vessa joka vetääunestakin puoleensa. Ja aamulla taas tuli ulos, jokseenkin eniten tuossa yökkäilyssä ärsyttää kun siitä tulee pää kipeäksi.

Sit on tullut kun yskittää niin tuntuu et tulis pissaa housuun mut ei tuu kumminkaan. Täytyy siis varmaan olla satunnaista aktiivisempi tossa jumpassa ;)

Kauheaa, kun mulla on kaikki joulukoristeet ihan jossain hyvässä jemmassa, eli ei hajuakaan mistä mälöydän ja siellä on mun kalenterikin. Taitaa jäädää tää joulu vähän vähä koristeiseksi :( onneksi valot kerättiin seinilt' mukaan vasta lähtiessä et ne kumminkin löytyy.

Paino ennallaan... lopun nousu kauhistuttaa. Ja se kun toi maha on ei enää mitenkään sisään vedettävissä ja kokonen musta kun vertaa tottakai kavereihin niin niillä ollut sellaset pikkuset hyvin piiloteltavat tässä vaieessa. No sen näkee mitä tulee.

Unico ja Toukka 17+4

Unico Mulla tuo suuhygienisti teki putsauksen, hammaskiveä otti pois ja muutenkin putsasi =) Sitten just neuvoi, että millaisia tutteja kannattaa ostaa. Ja jos tutti tippuu lattialle, niin mieluummi tutti lattialta suuhun kuin, että itse sitä nuolaisee. Sit yks hyvä juttu mitä jäi mieleeni, että jos vauva sairastuu ja saa nestemäisen antibioottikuurin. Niin ehdoton juttu tässä vaiheessa, että pyytää lääkäriltä xylitolilla maustettua lääkettä. Ihan uus juttu mulle. Mutta kuulemma noissa lääkkeissä on niin paljon sokeria, että se jää lasten hampaisiin.

Jojo Onnea pojasta

Täällä jo jotenkin selvitty tuttavan kiukuttelusta. Kiukutelkoot ihan rauhassa. Outoa käytöstä tosiaan ja vielä aikuiselta ihmiseltä.

Täällä miettinyt, että ottaako äippäpakkauksen vai rahan. Ei osaa päättää. Toisaalta pakkaus ois hyvä, mutta sitten taas toisaalta...

Päpsy ja papu 20+3

Unico kiitti! :D Eilen kävi Vilin 2kk vanha kaveriki sitä huutelemassa, josko pikkuhiljaa ymmärtäis tulla. Oishan täällä toisella enemmän tilaa riehua ja riekkua :D
Perjantaina kasattiin pinnasänky ja lakanatkin laitoin. Nyt on toisen pieni pesä valmiina :heart:

Päpsy jos sulle eka tulossa, niin kyllä tuo pakkaus kannattaa ottaa. Siinä on niin paljon tavaraa, että sillä rahalla ei ikinä sais niin paljoa vauvalle perustarvikkeita:)

delfis, hui teillä on pinnis ollut sitten oikein h htkeä odottamassa ;) muista nyt kerto kaikki kuin ihana nukkupaikka odottaa ja :D jaksuja sinne!

päpsy, hyvä et kiukuttelun saat painettua taka-alalle :) Siinä onkin miettimistä et mitä ottaa noista kelan. (tosin meillä ei kai oo hirveästi mistään mitään tulossa niin ajattelin ottaa pakkauksen mut jos ols ennestään tai tulossa niin vois joutua miettimään. ) ja kiitti noista suuhygienisti kokemuksesta.

Oi, onnea miljoonasti Jojolle ja miehelle pienestä poitsusta! :heart: Tosiaan harmi, että synnytyskokemus oli rankempi. Muista puhua siitä, jos tuntuu siltä, että jotain läpikäymättömiä juttuja sen osalta löytyy. Ettei sitten jää mikään kummittelemaan ja painamaan mieltä. Nautihan nyt pienestä vauvantuoksuisesta nyytistä! Pidät sylissä, imetät, vaihdat vaippaa, pidät sylissä, imetät, imetät, imetät. :) Ekat viikot saattaa tuntua yhdeltä imetysmaratoonilta, mutta siihen löytyy omat tavat ja rutiinit aika pian. Meillä tosin neiti saattaa edelleen syödä 10 kertaa päivässä. Välillä 3 kertaa tunnissa, välillä 3 tunnin välein. Ja kaikkea siltä väliltä! Ja mamman maitobaarihan on aina auki. :D

Rosehip ja tyty 2,5kk

:flower: :flower: :flower: :heart: Paaaaaljon onnea JoJolle, miehelle ja pojalle!!!! Ooo, poika :flower: (mä arvasin ;)). Harmi että synnytys on ollut hankala :hug: . Toivottavasti saatte nyt ihanat ensimmäiset päivät siellä kotosalla ja että toivut hyvin.

Onnea limatulpasta Delfis!!!

Tulen huomenna lukemaan muiden kuulumisia tarkemmin. Nyt on vähän hyvällä tavalla sekava olo. Olen tänään kuullun meidän lapsen syntymäpäivän :heart: .

Hyviä vointeja kaikki ihanat mammat!!!
Ada rv 37+3

Käyn täällä välillä kurkkimassa teidän kuulumisia.

:hug: Jojolle raskaasta synnytyksestä. Ja samaan hengenvetoon paljon onnea pienestä pojasta! :heart: :flower:

Mulla oli loppujen lopuksi sama synnytystapa kuin sulla. Jos haluat voidaan kirjoitella yv:tä.
Anna itsellesi aikaa palautua, ja ole itsellesi armollinen, sun ei tartte jaksaa mitään muuta kuin sylitellä ja imettää pientä.

Tsemppiä ihan kaikille odottelijoille :)

salmis ja herra Pippuri 5kk

Onnea JoJolle pojasta, harmi että synnytys oli raskas kokemus. :hug:

Oltiin tänään neuvolassa toista kertaa. Epäilyistäni huolimatta pikkuisen sydänäänet löytyivät heti, sieltä se tasainen ja säännöllinen piiskanviuhutus kuului. :heart: Omat veriarvoni on kuulemma oikein hyvät, paino oli laskenut viime kerrasta ja kyseli sitten että olenko saanut syötyä tarpeeksi. Todellisuudessa meidän oma vaaka (hyvä sellainen) kuitenkin on näyttänyt koko ajan aika samoja lukemia, tiedä sitten vaikuttiko painon laskuun se, että halusin tänään ottaa kengät pois ennen vaa'alle nousua. :D

Huono olokin on toistamiseen kadonnut ja olo on taas ollut superenerginen.

Mitä vaunuja olette ostaneet/ajatelleet ostaa? Me ajateltiin alkaa kyttäillä käytettynä jotain suht uusia, mieluiten sellaisia trendikkään urheilullisia tietysti kun juppeja ollaan :p No ei nyt juppeja sentään mutta sellaiset perinteiset ei vaan oikein nappaa ja olen itsekin aina ollut olemukseltani urheilullinen niin tuntuu että sellaiset perinteiset ei välttämättä sovi vaan mulle.

kevätesikko 15+1

Kyllä täällä tuntuu siltä, että päädytään tuohon rahaan äitiyspakkauksen sijasta. Eilen tehtiin laskelma, että jokaista vaatetta löytyy *3 ja lakanoitakin on iso pino. Samoin makuupussejakin kaksin kappalein, toinen vuodelta -78 . Ainoat mitä puuttuu on peitto, pyyhe, kynsiharjat, hiusharja ja lämpömittari. Niin ja vauvan toppapuku, mutta tarvitaanko sitä toukokuussa.. Vaippojakin on jostain jo tullut, ehkäisyvälineitä löytyy vanhastaan. Eli ehkä sijoitetaan tuo 140 auton turvaistuimeen. Tai sitten jonnekkin muuhun tarpeelliseen.

Kevätesikolle onnea hyvästä neuvolakäynnistä. Me ollaan ajateltu kanssa käytettyjä rattaita. Työkaverilla olis myytävänä yhdet hyvät rattaat ja toisia rattaita mennään huomenna katsomaan.

Ada Koska pikkuinen syntyy =) ?

päpsy ja papu 20+4

Unico, joo ensin oli pahoinvointi, sitten tuli unettomuus. :D Jos sulla menee yhtään samalla tavalla niin kun se pahoinvointi väistyy niin sitten alat pyöriin sängyssä yökaudet.

Viime yön unettomuus olikin erilainen. En saanut illasta unta. Valvoin kahteen asti, mutta sitten nukuinkin aamuun.

Kevätesikko Mä haluaisin ihan uudet vaunut. Käytiin niitä ekan kerran katselemassa nyt lauantaina. Tai oikeastaan vähän kuuntelemassa mitä niissä nykyään edes on. Emmaljungan yhdistelmät vaikuttavat ihan kivoille, sitä minkä malliset tulisi hommattua, en vielä tiedä. En ole asiaan niin perehtynyt.

Mä oon jostain syystä halukas ostamaan vaunut ja turvakaukalon uutena. Muita asioita voin sitten katsella käytettynä.

Mä luulen, ettei tuo suuhygienisti huomenna tee muuta kun tarkastaa hampaat ja kertoo sitten vauvan suunhoidosta. Näin mä oletan ainakin. Silloin kun aikaa varasin niin sanottiin että tuo käynti on ilmainen paitsi sitten jos tehdään jotain niin siitä pitää maksaa. Tosin hammaskiveä mulla on kuitenkin joten ehkä ne niitä raaputtelee taas. En tykkää.

Huomenna ois tosiaan neuvolakin. Kivaa. Käydään kuulemma niitä Kelan asioita lävitse. Mitä se sitten käytännössä oikein tarkoittaa? Joko tässä haetaan sitten äippäpakkausta? Milloin se sitten tulee oikein? :D

Tänään mennään entisen luokkakaverin luokse katsomaan hoitopöytää. Saa nähdä joko sellainen sitten siirtynee meille. Vajaan vuoden ollu käytössä niillä, kuulemma ihan uuden veroinen. Oikeastaan vaatteiden/tavaroiden säilytystä varten pitänee tuo hoitopöytä hankkia kun säilytystilaa on niin rajallisesti meillä. Hurjaa, jotain konkreettista siis taas tän vauva-asian suhteen. Pinnasänkyhän meillä on jo, tosin se on säilytyksessä mun vanhemmilla nyt. Ehkä sit jossain vaiheessa voisin jotain pientä vaatettakin katsella... :whistle:

Nyt töitä, tai ainakin yritystä töiden tekoon.

- Hapsiainen ja Herne 22+0 (Hullua 22 jo!)

Huomenta naiset!
Ihanaa kun te salmis ja rosehip käytte meitä aina kurkkimassa. Teidän vaavit ne kasvaa hurjaa vauhtia. :heart:

Ada KÄÄÄÄÄK! Ihanaa! :heart: Mua alkoi jo jännittää, että koska lähdet.

kevätesikko hyvä, jos tuntuu oksuolo helpottaneen. =) Me ostettiin vaunut käytettynä. Alotin jo aika aikasessa vaiheessa etsimään. Löysin sitten tän kaksplussan kirpparilta ½vuotta käytössä olleet yhdistelmät, jotka oli vielä samassa kaupungissa, eli pääs niitä sit helposti katsomaan. Myyjä oli ostanut vanhojen hajottua lapselleen vielä loppuajaksi uudet vaunut kun olivat päättäneet alkaa heti toista yrittämään. Heille olikin tulossa kaksoset, eli uusiks meni:D Ne vaunut on Gesslein Swing merkkiset. Ovat aivan moitteettomassa kunnossa. Uutena niiden hinta on 700-900e myyjästä riippuen. Maksoin niistä 250e, eli iso säästö tuli siinä. :)

Päpsy ihan hyvä päätös tuossa tapauksessa tuo raha, jos kerran jo niin paljon valmiina tavaroita. Mulla varmasti menny jossain vaiheessa jotain sun tekstistä ohi, kun en tuota ollu lukenu aiemmin :ashamed:

hapsiaiselle mukavaa neuvolareissua! Saat tosiaan kelaa varten paperit ja ohjeita kuinka hakea ä-rahaa ym. Ja tosiaan: Saat pistää sitten vaikka tänään jo äippäpaketin hakemuksen eteenpäin! :D :heart: Se toimitusaika vaihtelee. Toiset on saanu parissa viikossa. Mä jouduin odottamaan yli 2kk! :kieh:

(.)Tähän palloon ei uutta. Tänään on täälläkin neuvola. Saa nähdä onko limatulpan irtoilut ja supparit tehny alakerrassa mitään. Aamu on alkanu tiheillä suppareilla, mutta mun mielestä ei vieläkään satu tarpeeksi, että ois lähtö lähellä. :D

Muksaa päivää naiset!!

Delfis ja Vili Sitkeä
39+1 :heart:

jojo onnea pienestä pojasta! :heart: ikävää että synnytys oli rankka, tule kertomaan siitä kun jaksat ja ehdit. ihanaa vauva-arkea teille!

ada, vautsi! siis sektioon päädyit? muakin alko jännittää...

delfis, mites sä vielä täällä...? mun unessa synnytit jo vilin, luulin olevani noita. :p

hei mites kaikki täällä on jo niin pitkällä! unico (sais se pahoinvointi jättää sut jo rauhaan), hapsiainen, piip, päpsy, justhan te tulitte pinoon. omatkin viikot kyllä kauhistuttaa..

salome rv 34+3

Ada ;) oletetun syntymäpäivän ;)

Hapsiainen, eli aina on jotain vaivaa huoh mut uskon että se on kyllä sen arvoista :) Hauskaa neuvola käyntiä!

Delfis, peukkuja sinne!

Tänne ällöttää mut tänään ei ole tullut ylös, noo vielä ehtii. tosin pitäs reissun päälle lähteä et saa nähdä, no ämpäri on pakattu mukaan :D
Hitto kun toi maha on ei oikeesti mahu muut fiksummat vaatteet päälle kun ne yhet mamma farkut mitkä onneksi ostin :) vaikkei ollutkaan niin mieluisat. Onpahan päälle puettavaa. Tosin siinä se maha pullottaa sit muka enemmän :laugh: hiukka väsy kun jäi yöunet vähemmälle pakollinen meno, mut sentään heräsn veskiin 3minsaa ennen kellon soittoa et ei ollu ihan hirveen kamala herätys.

Unico ja Toukka 17+5

Mä kans epäilen etenkin Hapsiaisen, Unicon ja Päpsyn viikkoja. Ja Salomen, jos totta puhutaan. Ettehän ole huijanneet jossain vaiheessa? :) Omat viikot eivät mene ihan niin nopeasti. Mutta ehkä ne nyt alkavat mennä, kun olen pikkuhiljaa alkanut tajuta, kuinka paljon on tehtävä kaikenlaista ennen vauvan syntymää. Ihanaa, kohta pääsen tekemäänkin jotain konkreettista kotona. Mies rakentaa parhaillaan vaatekaappia. Saan siirtää vaatteet pois kirjahyllystä. :laugh:

Ada olikin salaperäinen. Kai kerrot meillekin vauvan syntymäpäivän? :heart: Mehän ollaan näissä raskausuutisissa oikeastaan etusijalla lähisukulaisiin nähden... :D

Jäin pohtimaan vielä tuota äitiyspakkausta ja sitä, teinkö oikein, kun otin sen. Päätin, että tein. Jos joskus vielä tulee toinen, niin sitten en ehkä enää ota sitä. Se äitiyspakkauksen toppapuku on muuten varmasti ihan liian iso myös talvivauvalle (olikos se 80 cm?). Minun ainakin täytyy hankkia joku pienempi puku ihan alkua varten, jos en jostain sellaista saa. Vai pärjäisinköhän alkuun välikausipuvulla, jos puen villaa sinne alle? Toivottavasti se pakkauksen puku menee sitten läpi seuraavan vuoden talven.

Unessani/unihorroksessani Unico laittoi lakanoita vauvan sänkyyn. Mietin, että eivätkö ne kerää hirveästi pölyä, kun tässä on vielä tätä aikaa. Kun pääsin vähän paremmin valveille, tajusin, että se olikin Delfis. :) Mutta toivotaan, että Salomen unet ovat vähän tarkemmin osuvia, ja Vili Vitkastelija alkaisi jo tositoimiin!

piip 27+1

Paljon onnea Jojolle pienestä pojasta! Nauttikaa te siellä nyt vauvaarjesta ja siitä pienestä tuhisevasta nyytistä! :heart:

Kyllä täällä alkaa olla porukkalla jo paljon viikkoja kasassa. Mustakin tuntuu, ettei mun viikot kulje läheskään yhtä vauhdikkaasti kuin teidän.. :laugh: Ettehän te tulleet pinoon paljon mua ennen ja silti Hapsiainen ja Päpsykin on jo yli puolen välin.. :o

Tsemppiä Delfikselle! Kyllä se Vilikin pian jo ulos haluaa! Ja Adallakin sitten päivä tiedossa! tsemppiä sinnekin!

Mullakin oli maanantaina toinen neuvola kaikki oli hyvin ja sydänäänetkin löytyi.. Pikkuinen piti meitä kyllä jännityksessä, kun äänien löytymisessä kesti aika kauan. Kyllä siinä ehti miettiä kaikki keskenmenot ja mitä nyt tapahtuu yms. Vaikka ei kai siinä nyt niin montaa minuuttia mennyt.. :whistle: Mutta onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin! =)

Mullakin seuraavassa neuvolassa täytetään niitä kelan lappuja yms. Mutta mulla se neuvola onkin vasta tammikuussa. :p

Siinä välissä onkin sitten rakenneultra ja se suuhygienistin käynti mullakin. Mä sain ainakin sen ajan kuukauden päähän, kun sen eilen varasin.

Maha mullakin jo kasvanut, eikä kotihousujen lisäks mahdu ku yhdet housut jalkaan ja nekin ihme virityksillä (ja töissä kyllä istun suurimman osan ajasta housut aukai) :whistle: Paitana pitää siis olla tunika, ettei viritykset näy. ;) Meinasin ostaa äitiyshousut, mutta henkkamaukan äitiyshousujen suurin koko ei mennyt mulle edes jalkaan. Oon siis suurempi läski ku tiesinkään. Normaalisti käytän meinaan ainakin kokoa tai kahta pienempiä housuja.. :ashamed: Enkä kyllä oo lihonut. Siis muualta kuin mahasta... Pitää siis hommata ne housut jostain muualta, mutta kun ei saa aikaiseksi..

Pamina ja pikkupee 15+4

piip, ihania unia sulla! :)

pamina, onnea neuvolakuulumisista. Mä epäilen noita henka maukan kokoja mulle tuli sieltä äippä housut 2-3 kokoa suuremmat kun normaalit housut...

täällä viikot lentää kun on töissä ja sit päivät muka matele ekun ehti kotonakin jotain puuhata.

Lisään vielä supernopeiden viikkojen etenejiin Paminan.

Ja äippähousuista, mun H&M-äitiysfarkut olivat kokoa tai kahta isommat kuin yleensä. Otin muka kivan reilut, mutta ne kutistuivat vielä ensimmäisessä pesussa ikävän tiukoiksi eli varmaan sen yhden koon verran. Sitten lantiokin levahti eivätkä housut enää mene päälle. Voin kertoa, että mulla ei ole yksiäkään varsinaisia siistejä housuja käytössä, koska en halua ostaa uusia äitiysfarkkuja. Käytän vaan mekkoja, hameita ja jotain pitkiä tunikoita trikoiden kanssa. Kotioloihin ja kauppareissuille mulla on muutamat liian isot äippähousut, jotka sain lainaksi.

Meille ei kyllä ainakaan ikinä tule tollasta Teletappilelua, ihan kamala mainos! :kieh:

Millä viikoilla aloitte tuntea liikkeitä? Odottelen niitä jo ihan intona, ehkä joulun alla vois jo tuntea, ihanaa. :heart:

Oon tästä lähdössä äidin kanssa kirpparille, meinattiin omia vanhoja rojuja ja vaatteita sinne jossain vaiheessa viedä niin tehdään nyt tällainen tiedustelumatka. Samalla meinasin katsoa jos sattumalta löytäisin kivan hameen tai mekon ensi viikon pikkujouluihin, en meinannut uuteen investoida. Vähän pelottaa että jos siellä osuukin silmiin söpöjä vauvanvaatteita jotka vielä olis tosi halpoja, että tarttuuko sieltä jotain matkaan. Tein ehdottoman periaatepäätöksen, että ennen puoliväliä emme osta mitään... :saint:

Me vähän miehen kanssa epäiltiin että onkohan meidän vauva vähän laiska tyyppi kun sydänäänetkin löytyi heti eikä lähtenyt karkuun. Nt-ultrassakin makoili laiskasti paikoillaan eikä millään ois suostunut kääntymään, heilutteli käsiään ja jalkojaan vähän. Ehdin jo pelästyneenä kysyä että onko normaalia ja sain vaan kummastuneita katseita ja kommentin että ei se sikiö kaikilla juuri silloin ultran aikana liiku. Ehkä meidän pikkuisella on just tuohon aikaan iltapäivästä joku siesta siellä. :D

kevätesikko 15+2

Yhteistyössä