Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Marraskuussa*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unico
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ada, voi harmi, että vauva on vielä perätilassa. Mutta aikaa kääntyä on vielä! En tiedä todellakaan paljon noista asioista, mutta ymmärtääkseni sairaaloissa antavat sektion aika helpolla ensisynnyttäjälle, jos perätila hirvittää. Jos siis sektio hirvittää vähemmän. En tiedä miten itse tekisin, täytyisi ainakin kerätä lisää tietoa.

Tuosta kääntämisestä olen täältä aina välillä lukenut. Siinä tuntuu olevan kahta koulukuntaa. Toisten mielestä lempeä kääntämisyritys kannattaa ilman muuta, toiset taas pelottelevat, että vauvalla on syynsä olla perätilassa. Se syy on kai puheiden mukaan useimmiten lyhyt tai kaulan ympäri kiertynyt napanuora. Kannattaa varmaan päättää joku taho, jota mieluiten uskoo, ja mennä sen mukaan.

Nämä olivat niin ylimalkaisia kommentteja, että varmaan ne jo tiesitkin...

Onnea uusille vaunuille! :heart:

Ada, teillä ollut kyllä kanssa menoa sitten. Minkä väriset vaunut löysi teille tiensä (miten nini utelias). toivottavasti teilläkäännytään oikein päin vielä.

Odessa, tuliko hyvät kuvat?

Kevätesikko ;) sua on odoteltu :D Onnea

piip, sulla tuntuu olevan hirmuisesti tietoa :) mä alan taas jossain välissä pommittamaan sua :)

Täällä alkaa oleen nukkumaan meno aika , josko sitten huomenna jaksaisi töissä. Saanut onneksi syötyä et sen puolesta pitäs oll akohtuu kunto siellä mut aamu näyttää :)
Tais s mun mummu järkyttyä raskus uutisesta kun ei sillon kysellyt mitään kun sai tietää mut seuraavalla kerralla kun olin yhteydessä, niin hirveä kysely :) Nyt sitten pitäs saada tieto porukoille ja jäädä odottamaan mitä sieltä suunnalta kuuluu...

Unico ja Toukka 14+3

hei vadelmaunelmalle voimaa ja halaus suuri.

samaan hengenvetoon Pikille onnea pienokaisesta.

Elämä on iso mysteeri.

Kiitos synttärionnitteluista ja onnea :flower: muillekkin lokakuisille kanssasisarille! Mulla oli kivat masujuhlat lauantaina, olin kuulkaa leiponut ja siivonnut, että kelpasi! Oli ihana nähdä kavereita kerralla ja vähän meinasi haikeus tulla, että seuraavan kerran näen kaukana asuvia kamuja kun on nyyti kainalossa, jotenkin tuo synnytys alkaa olla jo niin lähellä, että tajuaa miten hurjaa se on selviytyä siitä "yksin", onhan mies mukana, mutta omat voimajoukot on vaan sitten ihan omassa päässä...

hurjaa tämä elämä ja elämän synnyttäminen.

Mä oon listassa seuraava, iiiks! Jännittää ihan hirveesti. Nyt ajattelin nämä vipat viikot (toivottavasti viikot) viettää tulevaa miettien, elokuvia katsoen ja kävellen metsässä...

olin tänään äitiyslääkärillä ja pienokainen on 2,9 kg ja kaikki on hyvin mun sokeriarvojen kanssa, ettei mun tartte enää seurannassa olla, dietti jatkuu, mutta empähän ainakaa kauhiasti liho.

Huomenna taidan ottaa sikarokotteen...juttelin mun kaverin, joka on lekuri, kanssa ja hän sai muhun luotua uskoa tohon rokotteeseen.

Kiitos hei uudesta pinosta! Hieno on!

mistä löytyisi joku hyvä lista, mistä näkis mitä kaikkia vauva tarvii täällä kotona..

ihan jännityksissä mä olen raukka!

ja katotaan miten käy jatkuuko pinkki suora?

La Mer vko 37 POKS

Käväsen ilmoittamassa, että yhtenä pyöreänä kappaleena edelleen. :wave:

JoJolle onnea myös äippälomasta. Kivalta kuulostaa, että pääsette hyvänä tunnettuun sairaalaan synnyttämään. :)

Ada olipa ihanaa, että pääsitte kurkkaamaan taas pikkuista! :heart: Toivottavasti istuskelija päättää vielä kääntyä.

Unicolle ja Paminalle voimia sen oksuolon kanssa. :hug:

Kevätesikko ihana kuulla, että siellä asiat edennyt hyvin. Onnea! :heart: :flower:

La Mer ajatella! Ei enää kauaa... :D Ja onnittelut täysiaikaisuudesta! :heart: Tuohon listaan en osaa kommentoida muuta kun, että monien kuukausipinojen ekalla sivulla taitaa olla, jos en ihan väärin muista.

(.) Täällä vointi vaihtelee. Välillä supistelee parin tunnin ajan 4-10min välein ja sitten ne saattaa olla hetken pois. Päätettiin miehen kanssa, että turha sinne synnärille tässä vaiheessa on näytille lähteä. Viikkoja kun on sen verran kasassa, että synnytyksen käynnistyessä sitä ei enää yritetä estää. Eli lähdetään vain, jos muuttuu vielä kipeemmiksi tai vettä alkaaa tihkuttaa.
Vili on edelleen oma vilkas itsensä :D

Mukavaa päivää naiset! :flower: :wave:

Delfis ja Vili
36+0 POKS!

Kevatesikolle oikein paljon tervetuloa! Nythan sun nikki tuleekin toteen. =) Kuinka olet voinut?

Delfis kiva kuulla, etta olet viela yhdessa kasassa ja Vili voi hyvin.

Tsemppia La Merille! Mulla on vahan samanlaisia ajatuksia. Jannittaa ja pelottaa mita se tulevaisuus tuo tulleessaan. Ja myoskin ne tavarat. Mita sita oikeesti sitten tarvitsee. Kiva, etta sokeri on tasoittunut. Toi dietti ois varmaan mullekin hyva. :ashamed:

Toivottavasti Adan vauva paattaa viela kaantya. Voiko siella Haikaranpesassa synnyttaa jos vauva on peratilassa?

Kaikille huonovointisille tsempit!

Imetyskurssilla kayty. Oli kylla hyva. Paljon kaikenlaista tietoa. Meilla oli nuket ja kudotut tissit joilla harjoiteltiin. Kai se paras harjoitus kumminkin on kun vauva on sylissa sairaalassa.

Jee me saatiin meidan olohuone takaisin! Miehen sisko kavi hakemassa tavaransa ja sen meidan vanhan sohvan. Huone muuttu kaks kertaa isommaksi kerta hujauksella. Miehen isa toi pari kassia vauvakamaa, mutta se polttaa piippua. Arvatkaa vaan haiseeko ne? :kieh: En mitenkaan epakiitollinen ole, mutta yak! Kaippa se haju parissa pesussa lievenee.

Eilen mies kokos pinnasangyn. :heart: Pari kuukautta sitten kysyin kaverin kaverilta minka kokoinen patja kuuluu siihen. No ostettiin sen kokoinen. Ja eikos vaan kaynytkin niin, etta patja on liian pieni! Prkl! Oltaishan me voitu odottaa, etta pinnasanky on koottu ja mitata, mutta mika syy mulla ois ollu olla luottamatta tahan kaveriin, joka kaytti tata sankya molemmilla lapsillaan. Pitais soittaa sinne kauppaan ja kysya saako vaihtaa. Me ostettiin se jo elokuun lopulla. Patja on viela paketissa ja kuitti tallessa. Tosin siina sanotaan, etta vaihtoaika on 28 paivaa.

JoJo 36+2

Hyvä että Delfiksellä on Vili vielä kyydissä. Mutta ihan totta, tuota mietinkin, että sitten kun synnytys alkaa, se vaan alkaa. Mitä sitä suotta sairaalaan menisi makaamaan, jos vaan kotona on kaikki hyvin. Näin etukäteen onnea teille, jos lähtö tuleekin pian! Saa nähdä, ehtiikö La Mer kuitenkin ennen. Vai JoJo!

JoJolle vastaan Adan puolesta, että Haikaranpesään ei pääse synnyttämään, jos tulokas on perätilassa. Mutta samaan sairaalaan toki pääsee sitten toiselle osastolle. Sängystä ja sen patjasta: minä ainakin koittaisin vaihtaa, vaikka vaihtoaika on mennytkin umpeen. Vaihto on kuitenkin kaupan kannalta eri asia kuin rahojen palautus, joten se voi onnistuakin, kun teillä on vielä patja paketissakin. Ainakin se olisi minun mielestäni ihan kohtuullista.

La Mer, onko sinulla raskausdiabetes? Vai minkä takia sokereita on seurattu? Tämä on mennyt minulta ihan ohi. Hyvä kun ne nyt ovat kunnossa! Muistelen, että tuollainen kyselemäsi tarvikelista olisi ollut lokakuisten pinon etusivulla, joten etsipä se tuolta sivujen syövereistä.

Meille tuli viikonloppuna ekat vauvatarvikkeet (jos ei oteta lukuun joitain vaatetuliaisia, joita äiti ei malttanut olla kesällä matkalta tuomatta). Saatiin amme ja imetystyyny lainaan ja rintapumppu kokonaan omaksi. Nyt ne ovat keskellä olohuonetta keräämässä helliä katseita.

Hei miten muuten te, joilla on eläimiä (tai vielä tarkemmin kissoja), aiotte estää niiden pääsyn sänkyyn sitten, jos nukutatte vauvaa vieressä? Niitä ei kai pitäisi päästää samaan sänkyyn. En voi kyllä lukita meidän kissoja toiseen huoneeseenkaan, koska raapisivat ovea koko yön. Pitäisiköhän vaan luottaa siihen, että ne eivät vauvaa vahingoita?

piip 24+0

Soitin kauppaan ja patjan vaihto pitaisi olla ok. Uskon vasta huomenna kun menen vaihtamaan.

Piip ekat vauvatavarat on ihania hiplata ja katsella. Sitten niita keraantyy niin paljon, ettei tieda mita niitten kanssa tekee! Meillakin on kaksi kissaa. Eika nekaan tykkaa lukituista ovista. Ei edes vessaan paase ettei ne hyppaa ovenkahvaan ja yrita avata. :laugh: Aion nukuttaa vauvaa meidan huoneessa pinnasangyssa, en meidan sangyssa. Kissat yleensa nukkuu meidan jaloissa. Saas naha miten kissat ottaa uuden tulokkaan samassa huoneessa. Voihan se olla, etta ne ihan omasta halusta menee muualle. Meidan kissat ei ole muutenkaan vauva ja lapsi innokkaita. Mutta en tieda vastausta alkuperaiseen kysymykseesi saako ne olla samassa sangyssa.

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! :heart: Nikki tosiaan näyttää sittenkin käyvän toteen. Silloin yrityksen alussa "realistisesti" ajattelin, että eihän sitä vauvaa välttämättä heti alulle saada, mutta kyllä se esikoinen varmaan keväälle -08 saadaan. Ei saatu, mutta nyt näyttäisi tulevan keväälle -10. :) Pahoinvointia oli jonkin verran muutaman viikon ajan, muttei mitään ylitsepääsemätöntä. Nyt se näyttää väistyneen ja olo on hyvä.

Tyhmä kysymys, kun en ole vieläkään ihan perillä raskausviikoista ja kuukausista. Jos mulla on nyt kasassa 12+1, onko siis 12 viikkoa täynnä ja 13. raskausviikko alkanut? Neuvolassa ei osannut hoitaja sanoa.. Neuvolasta saamassani Vaukirjassa viikot on ilmoitettu niin että esim. viikko alkaen 12+0 ja päättyen 12+6 on 13. raskausviikko. Silti tuntuu ettei kaikki ymmärrä sitä näin, vaan puhuisivat 12. viikosta. Entä koska 4. kuukausi alkaa? :o

Anteeksi omanapaisuus, tämä on vaivannut kun en ole varma millä viikoilla mennään saati millä kuulla... :ashamed:

kevätesikko 12+1

Onpas tänne tullut tekstiä. :) En ole vielä marraskuun pinoon ehtinytkään kirjoittaa.

Nyt olen ihan pihalla kuka on kirjoittanut mitäkin, ehkä parempi olla kommentoimatta nyt mitään ja nopeasti vaan omaa napaa kirjoittelen.

Torstaina olis tarkoitus mennä ottaan possurokotus, jännittää kyllä kovasti kun edelleen epäröin koko rokotusta. :( Mutta kai se on nyt otettava.

Ja viikon päästä koittaakin rakenneultra ja samalla tulee puoliväli täyteen, hurjaa! Odottelen tuota enemmän kuin mitään. Haluan niin päästä näkemään tuon pienen taas!

Ehkä tuon rakenneultran jälkeen pitäisi alkaa miettiä sitten vähän jo hankintojakin ettei ihan kaikkea tarvitse ostaa sitten kerralla. Mutta onhan tässä vielä aikaa. (Totean todennäköisesti samalla tavalla vielä maaliskuun alusssakin. ;) )

Mutta nyt kahvitauolle ja sen jälkeen palaveriin.

- Hapsiainen 18+6

Kevätesikko, minä sanon juuri noin kuin selitit,eli nyt kun olet rv:llä 12+1, sanoisin, että olet 13. viikolla. Olen huomannut, että jotkut sanoisivat saman asian näin: 12+. Mutta eteeni ei ole tullut varsinaisesti tilanteita, jossa se yhden viikon mahdollinen sekaannus niin paljon merkitsisi. Vanhemmille ihmisille ja lapsettomille sanon yleensä epämääräisemmin "alle puolevälin" "puolivälissä", 6. kuukaudella tms.

Raskauskuukausi on muistaakseni 4 raskausviikkoa. Jos olen asian oikein ymmärtänyt, olet nyt 4. raskauskuukaudella. Eikös kuulostakin paljolta! :D

Korjatkaahan muut, jos puhuin hassuja!

Tervetuloa mukaan Kevätesikko

Olen Piipin kanssa samaa mieltä noista viikosta, noin ne munkin mielstä menee..

Täällähän on jännät paikat, kun on useampi kenellä alkaa laskettu aika lähestyä. Katotaan kuka ehtii ensiksi. :)

Mä oon tänään menossa ottamaan se nöfnöf-rokotteen. Toivottavasti ehtii ajoissa, kun täälläpäin tota tautia nyt tuntuu olevan liikkeellä. Toivottavasti ei myöskään tule kovin paljoa sivuvaikutuksia, kun ne varmaan iskisi just huomisen työpäivän aikaan..

Mulla on vähän hankala työtilanne, ku olen vuokratyöntekijänä yhdessä firmassa ja mun työsopimus menee poikki vuoden lopussa. Nyt oon aivan varma, että työsuhde ei jatku, jos mun raskaus tulee työpaikalla tietoon ennen kuin on nimi uudessa sopparissa. Toisaalta ei oo muutenkaan varma, että työt jatkuis.
Varmana ei kuitenkaan mitään muitakaan töitä saa enää ens vuoden alusta, ku ois enää 3 kuukautta laskettuun aikaan. Mutta ei kyllä ois kiva olla sitä koko alkuvuotta työttömänäkään.. :( Mutta kaipa se tästä pikkuhiljaa selviää..

Pamina+ pikkupee 12+3

Unico vaunujen värin nimi on sand, ne on vaaleanbeiget. Menin kauppaan ostaan mustia vaunuja, mutta jotain raskaushormonia taas erittyi ja mieli muuttui naps. Olen nyt tuijottanut niitä nyt joka päivä ja olen edelleen tyytyväinen väriin. Uskalsin ostaa vaaleat vaunut koska kaikki kankaat saa irti ja konepesuun.

La Merillä on ihanat tulevien viikkojen suunnitelmat! Mä olen itse suunnitellut ompelevani ja siivoavani, mutta miksi ei alkaisi vaan kuljeskelemaan metsissä ja rauhoittuisi. Paljon onnea täysaikaisuudesta :flower: !

On niin kiva kuulla JoJon valmennuksista ja kursseista koska käytännöissä tuntuu olevan eroja. Siellä imetyskurssilla oli siis joukko odottajia, joilla oli nuket ja kudotut harjoitustissit? Kiva, että saitte olohuoneen takaisin itsellenne.

Kuten Piip tuossa vastasikin, niin ei päästä kököttäjävauvan kanssa Haikaranpesään, mutta Kättärille kyllä. Huomenna meillä on Haikaranpesässä synnytyssuunnitelman teko... mua vähän masentaa mennä sinne haaveilemaan luomusynnytyksestä. Mutta mikäänhän ei ole synnytyksen suhteen varmaa - vauva saattaa hyvinkin kääntyä ja kyllä mä varmaan menen hellävaraiseen kääntöyritykseen. Mun ystävä on akupunkitiohoitaja ja tulee maanantaina laittamaan neulat, joiden toivotaan saavan vauva kääntymään. Ja ainahan on myös jooga, jossa on erityisiä liikeitä ihan tähän tarkoitukseen. Eikä mua pelota sektiokaan, harmittaa vaan vähän. Mutta kun vauva on sylissä, niin se on varmaan ihan sama kuinka hän siihen tuli :heart: .

Meidän kissavanhuksen kanssa ongelmia syntyy yleensä vasta sitten kun sitä ruvetaan kieltämään. Sen mielestä meidän sänky on oikeastaan hänen sänkynsä, jossa kaikkien muiden pitäisi oleilla ihan paikallaan ja olla aiheuttamatta minkäänlaista häiriötä. Mun kyljen kääntö kaikkien tyynyjen kanssa on kissan mielestä niin ästyttävää, että sitä ei ole näkynyt meidän sängyssä raskauden puolivälin jälkeen. Luultavasti kummallinen ja huuteleva vauva ei huokuttele kissaa lähellekään meidän makuuhuonetta. Siinä mielessä luotan ettei kissasta ole vauvalle mitään harmia.

Kevätesikko, mä olen tulkinnut raskausviikot juuri tuolla tyylillä, eli 12+1 = 13. raskausviikko. Kuukausista en ole päässyt selville koko aikana ;) .

Ada 34+3

Kyllapas tahan palstaan jaa kiinni. Koko ajan kurkkimassa onko joku kirjoittanut. :ashamed: Yritin paikkareita, mutta ei se uni tullutkaan. Pian kauppaan. Siinahan se paiva on sitten mennytkin. Kylla tahan lomaan pian tottuu. :whistle:

Toivottavasti saat haluamasi synnytyksen Ada. Kylla kumminkin varmaan kannattaa tehda synnytyssuunnitelma varmuuden vuoksi. Kuten sanoit, ettei silla loppujenlopuksi niin valia miten sen vauvan siihen rinnalle saa. Joo, meita oli 10 odottavaa aitia kurssilla ja kudotut tissit ja nuket oli.

Kiva kuulla, etta voit hyvin Kevatesikko. Yrita nauttia raskaudesta ja vaivattomuudesta!

Onko kaikki talla palstalla ottamassa possurokotusta? Taalla siis aloitetaan 13.11. Silloin ois melkein rv38 taynna. Oon ainakin ennakkoon ilmoittanut, etta haluan. Mulla ei ole oikein kasitysta mita ne sivuvaikutukset on tai mita voi tapahtua, jos sita ei otakaan.

JoJo, niin minäkin vaan teen. Välillä täytyy sivu sulkea kokonaa, että saan muita töitä tehdyksi koneella. :D Muut työt vaan eivät ihan kauheasti nappaa... Unico jo kommentoikin, että olisin latautunut aika isolla tietomäärällä raskausasioista. Sitäpä se teettää, kun ei jaksa kirjoittaa eikä lukea muita asioita kuin vauva-asioita.... Kun vielä kiinnostaisi tuo leipäalakin saman verran (no, kyllä se oikeasti kiinnostaakin, mutta tämä aihe on vaan jonkun verran kevyempi käsitellä tällaiselle raskaushormonipäälle :xmas: ).

Rokotuksesta vielä: käsi oli minulla kipeä kolmen päivän ajan, ja eka yö oli selvästi pahin. Muita oireita ei tullut.

Rokotuksesta, sama vika käsi kipeä ja muita oireita ei tod näk tullut. Mun ahdistus ei menny sen piikkiin :D

piip,
sähän tiedät, ja tää ei oo jaksanut mitään ylimääräistä vielä töiden lisäksi. Ja siks toiseksi mä huomenna varmaan pääsen tsekkaamaan niitä villahousulankoja joten :)

JoJo, niinhä se menee kun ite on koneella tuntuu ettei kukaan kirjoita ja kun ei ite pääse jatkuvasti kyttäämään niin johan on tullu asiaa vaiks kuin paljon :) Toivottavasti se patjan vaihto menee niin kun luvattiiin.

delfis, kiva kuulla et siellä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, toivottavasti nyt vielä tovin viihtyisi yksiössään

Ada, hienoa et edelleen miellyttää :) Toivottavasti on hyvä eikä lika tartu. (meillä on ruskeat). Toivottavasti saat vauvan lempeästi käännettyä oikein päin niin pääset sinne haikaranpesään.

Pamina, kurja juttu tuo työ tilanne, toivottavasti nyt sitten pysyt hyvävointisena ja maha pienenä ettet jää kiinni ennen uuden sopimuksen saamista. (täällä on hyvä tilanne sikäli kun on vaki paikka saa valittaa pomoille jos ei jaksa )

Hapsiainen
, hurjaa jo kohta toi rakenne ultra :) kyllä niitä tavaroita varmasti alkaa kohta tippumaan kun keksii mitä tarvii ja mikä olis kivaa :)

kevätesikko
, mä oon samaa mieltä noista viikoista, kuukausista ei hajuakaan :laugh: Hyvä et alkaa olo paranemaan.

La Mer, siellähän ollaan hyvän kokoisena lähtökuopissaan :) Vähiin käy ennen kun loppuu :)

Mites muuten tällänen pikkunen kysymys, onko ammeen värillä väliä? Mä en jotenkin osaa ajatella muuta kun kirkkaan punaista ammetta vauvalle, varmaankinsiksi että meillä itellä kotona on ollut sellainen :D mutta sitähän en tiedä onko sellasia vielä :D

Mitäs tää päivä menny kohtuudella ei ahdistanut. Mahaa nipistelee mut kai se kuuluu asiaan. Väsyttää vaan kovasti, ja keränny rohkeutta ja tsemppiä tää aikoo lähteä huomenna shoppailemaan ja ostaa mamma housut, tosin tänään illalla ei oo ollu hirveest turvotusta joten housut on edelleen jalassa vaikka kotona ollut jo kauan :laugh: mut on niille kumminkin jossain välissä käyttöä kunhan saa hommattua.
Onkohan tää nyt sitten närästystä mikä on kiusannut, mutta ei nyt hirveen kamalasti mut jotenkin kuitenkin. No jos jatkuu niin kokeilla rennietä, jos se auttaa niin sit se on närästystä :) Tällä on huomiselle muitakin suunnitelmia (heti pitää kertoa) olis uima päivä :) saatiin sovittua yhteen ajat ja sit mennään :) siis järveen uimaan :D toivossa on hyvä elää et toukkis tykkää ja haluaa sitä harrastaa mun kanssani läpi talven :) vain aika näyttää mutta odotan kovasti.

Unico ja Toukka 14+4

Kevätesikko Tervetuloa tänne odottajiin :flower:

Oon vähän pudonnut kärryltä, kun en oo paljon täällä ollut, mutta onnea kaikille =) Ja toivottavasti pahat olot helpottaa ketä äklö olo vaivaa.

Itse kohtasin äklö olon viikonloppuna, koko viime viikon oli haaveillut liha-sipulipadasta. Ja kuinka kävikään, en ole koko lihapataa edes maistanut. Koko hajukin saa voimaan pahoin. Ja sitten on toinen homma minkä oon huomannut, jääkaapin oven kun aukaisee niin yök yök..

Tänään aamulla tuli joku ihme huimauskohtaus. Ihan päässä pyöri, korvissa soi ja kylmä hiki tuli päälle. Onneks oli muutama pala suklaata mukana ja olo helpotti hiukan. Mikähän tää nyt mahtoi olla?

Päpsy ja papu 16+4

Unico, kirkkaanpunainen ammehan on hieno! Ei sillä värillä ole väliä. :)

Voi päpsy tuota äklöä oloa. :hug: Tuttu tunne, muuta ei voi sanoa. Kivaa kun himoitsee jotain ruokaa kamalasti ja sitten kun sitä saa niin ei pysty edes maistamaan sitä. :(
Tuo huimaus lienee ihan vaan verensokereitten heittelyä.

Mulle tuli eilen illalla hengenahdistuksia. Kesti oikeastaan koko yön ja vieläkin hengitys on vähän raskaampaa kuin normaalisti. Pikaisella googletuksella kuitenkin huomasin etten ole asian kanssa yksin. Mulla ei ole ollut koskaan mitään tuollaista hengenahdistusta niin ehkä senkin takia sitten tuntui jotenkin pahemmalle, näköjään uusia vaivoja satelee. :/

Huomenna sitten ois rokotuspäivä, kyllä mä sen rokotteen otan vaikka mietityttää koko ajan kovasti. Pahoin pelkään kuitenkin että saan vielä sen taudinkin ennenkuin rokote tehoaa täysin. Täällä on nyt nimittäin kouluissa noita sikainfluenssaepäilyjä ja tietysti työkavereiden lapsien luokilla... Samaten miehen työpaikalla on nyt ollut. Eli jotenkin tuntuu että on vain ajan kysymys milloin tulee meillekin. Toivoisin kovasti että se rokote ehtisi tehoamaan ennenkuin lähipiirissä sairastuu ensimmäiset.

Niin ja tänään pääsen taas hierojalle, ihanaa! Tuskin enää pystyn mahallani olemaan tai en oikeastaan enää edes halua kokeilla mahalleen menoa.

Nyt takaisin töiden pariin.

Hapsiainen 19+0 (Ohops, mulla poksahti 19 viikkoa!)

Hemmetti mun työkaveria. Tuli tuossa just ilmoittamaan mulle että yrittää pitää vähän etäisyyttä muhun että on kuumeessa, mutta ei tää varmaan mitään sikainfluenssaa ole, että kai se nostais voimakkaamman kuumeen. Sanoin vaan sille että mitä hemmettiä se ylipäänsä tekee töissä jos on kipeä!

No tuossa se istuu viereisessä huoneessa ja yskii koko ajan. Ihan sama mikä flunssa sillä on niin en mä ymmärrä miks pitää tulla töihin tartuttamaan muut. En tykkäis saada mitään flunssia vaikken raskaana oliskaan!

Argh, pieni avautuminen. :D

Hei vaan!

Näin vähän jälkijunassa harmittelen vielä Paminan työtilannetta. Ei varmaan ole ihan helppoa saada uutta sopimusta, jos raskaus on tullut ilmi. Ota nyt vielä vaikka liitosta selville oikeutesi ja velvollisuutesi tuossa tilanteessa, jos ne eivät ole ihan selvät. Voihan olla, että säännöissä on jotain tällaisestakin.

Ada, beiget vaunut ovat varmasti ihan hyvät liankin kannalta. Minusta ainakin musta näyttää lian aika helposti. Sellaisen peruskuran. Autoa saa ainakin olla jatkuvasti pesemässä.

Unico, ethän saa helposti virtsarakontulehdusta? Minulla on ollut se kroonisena kiusana vuosia sitten, ja sen vuoksi kylmissä vesissä uiminen kiellettiin nyt raskauden aikana. Tykkäisin kyllä, vaikka selviän ilmankin. :) Virtsarakontulehdus ei ole mikään hyvä juttu raskauden kannalta. Synnytyksen jälkeen avantoon (tai sinun tapauksessasi kylmään, keväiseen järveen) ei kannata mennä, koska rinnat tulehtuvat pienemmästäkin kylmästä ja tulevat aivan hirveän kipeäksi.

Hapsiainen, minä en ole koskaan voinut tajuta sellaista työmoraalia, että töihin tullaan selvästi kipeänä ja kerätään sillä ahkeruuspisteitä. Tuon takiahan kaikki taudit pääsevät kiertämään! Sikainfluenssa voi lukemani mukaan oireilla tosi pienestikin, lämpöä ei välttämättä ole paljon ja joillakin taitaa olla melkein pelkkää päänsärkyä. Ihan tyhmää on mennä itse tekemään diagnooseja, kun ei sellaista pysty lääkärikään tekemään ilman kokeita. Eikä muitakaan tauteja kannattaisi lähteä ehdoin tahdoin tartuttamaan. Mene sä sairaslomalle kotiin sen työkaverin puolesta! =)

Kuinkas se Päpsykin vielä noilla viikoilla ällöilee?

piip 24+1

Piip Mä ajattelinkin että jos tuo tyyppi ei ruokatuntiin mennessä lähde kotia niin mä lähden heti ruokkiksen jälkeen kotiin. Mä nään niin punaista kun yskitään koko ajan tuossa vieressä ja valitetaan että ei ole kyllä olo kummoinen! Argh!

Mulla itelläni on alkanut nyt särkeen jalkoja, toivottavasti ei ole merkki flunssasta. Jos nyt pukkaa flunssan niin se on sitten heihei huomiselle rokotukselle...

päpsy :) niin tuttua tahtoo sitä ja sitä ja sit kun saa ei mee alas :laugh: meillä ukko ei oo oikein innostunut näistä mun haluamisista, kun sehän sit syö ne mitä mulle ei mee :) jaksuja ton yök yök olotilan kanssa... toivottavasti helpottaa, olisko sull aollu sokerit matalalla? olitko syönyt ennen huimausta?

hapsiainen
, kun oliskin se amme jo valmiina mut ei oo mut haluaisin :D. Helpottiko se ahdistus jo kunnolla? kuulemma jossain välissä voi tulla ihan raskauteen liittyvänä. Toi ei oo kiva tunne. sähän oot jo melkein puolessa välissä! Jaskuja ja toivotavasti et sairastu työkaveris flunssasta on se sitten mitä sorttia vaan. Ei voi ymmärtää että menneeä kipeänä töihin tartuttamaan huoh. (okei pienessä nuhassa itekkin mut jos ihan kuumetta ja kunnolla yskii koko ajan niin ei kiva) peukkuja ettet sairastu!

piip on kai täällä joskus ollu virsarakon tulehdus, mut siitä on aikaa, et en kai helpolla mut en tiiä miten tää raskaus tekee... voi ei ei pääse keväälä uimaan :( no äkkiä ne vedet lämpenee:) Jos tekee huonoa tai tulee vaivoja niin lopetan uimisen mut kokeilen ainakin kun noi hemmetin lonkat kipuilee niin auttas niihin.

täällä aamu alkoi yöks yöks, mut sit unta palloon ja lehtimyyjä herätti, pelästyin kyllä puhelinta kunnolla huoh. No ei oo aamu lähtenyt käyntiin vielä :laugh: tars saada se liikkeelle et pääsis sinne kaupoille ja uimaan. Kaikein huipuksi mä oon hävittänyt mun kengät siis avanto tossut :( hanskat onneksi löyty ja uikkari, täytynee ottaa sukat jalkaan ja kattella jos ehtii ettimään vaateiden lisäksi tossut kaupungista, kun sinne ensin päsee. Huomenna pitäs sitten postittaa isänpäiväkortit ja samaan kyytiin tuokkiksen ilmoitus isovanhemmilleen että on tulossa :D mua jännittää, jos posti kulkee päivässä niin saa perjantaina odottaa soittoa jos ei niin maanantaina :D Täällä taas paino laskussa :( ja koko ajan täys olo ettei voi kuvitella syövänsä enempää :( no täytyy vaan yrittää parhaansa.

Unico ja Toukka 14+5

piip Mulla iskee tuo äklö olo vissiin vähän myöhässä, tähän asti kun olen siltä välttynyt.

Unico Aamulla söin ihan tukevan aamupalan, mutta ehkä sokerit tosiaan laski liian alas.

Tänään ois kyllä pitänyt jäädä suosiolla kotiin. Piikitettyä kättä on ruvennut uudestaan särkemään, huimaa ja kaikkee siltä väliltä. :| No tähän asti oon välttynyt kaikilta oireilta, niin nytten sitten kerralla kaikkia kipumuotoja. Onneks mulla on aika vapaa työ, että ei oo mitään asiakaspalvelua tai vastaavaa. Eikä oo pomokaan ollut pitkääään aikaan töissä ;) Että voi ottaa vähän "rennommin".

päpsy, juu ota rennosti niin kauan kun kättä särkee :) Toivottavasti et nyt sitten saa tota huonovointisuutta riesaksesi.

Täällä tais sitten mopo hieman karata käsistä :laugh: oli meinaan aivan ihanaa päästä uimaan pitkästä aika aja käytiin olikohan se 7 kertaa ja saunassa välissä. Josko seuraavaksi hiukan vähentäis :) meinaan koti matkalla tuntui kun tissit olis tulessa, se onneksi helpottanut. Mut alitto miettimään ja pitäskö uimiset lopettaa saunaan kun tähän asti on lopettanut järveen ja pukemaan, no täytyy testailla mikä tapa on paras. Nyt väsyttää...
Ostin tänään myös housut, hitto kun oli kalliit, ja piti tyytyä toisiks kivoimpiin kun ei kivoimmissa ollu kokoja. Onko teillä äitiys housut ollu samaa kokoa kun muut vaatteet? Tää meinaan joutu ostamaan 2-3 numeroa suuremmat housut, hiukan järkytys ja ne vielä istu. mut reidet noissa kaikiss aoli mahottoman tukat ja kun talvi on tulossa niin mä tahon kalsarit alle et pitää sen verran olla varaa ettei kutistu ja saa noi jalkaansa myös kalsareiden kanssa (sellasten kanssa toki sovitin ja kirosin reisiä).

Unico ja Toukka 14+5

Täällä käsi hieman kipeä edelleenkin, ehkä tämä tästä vielä menee ohi. Töissä kyllä saanut muutamilta kuulla, että kuinka mä semmoisen piikin otin. Että sulle tulee sitten vammainen lapsi, sun muuta :'( Mieli tekis sanoa, että nytten pää kiinni. Ovat juuri näitä rokotteen vastustajia. Mutta voisivat kyllä vähän ajatella, että mitä suustaan päästävät.

Yhteistyössä