Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

Jännää kuinka nuo laatikkomieltymykset on jokaisella omat, mulla on tosiaan intohimo lanttulatikkoon, mutta tykkään tietty myös imelletystä perunalaatikosta. Unicolla oli mielenkiintoinen tuo uuniperuna katkarapukastikkeella, onko sulla hyvä resepti siihen kastikkeeseen? Ja Coke on expertti kalojen laitossa! Mä tykkään kanssa kaikista kalaruoista, graavista ja sillistä, mutta kylmäsavu- ja lämminsavulohi kiilaa niiden edelle. En vaan itse jaksa valmistaa, ostan kiertävältä savukalan myyjältä tai kaupasta noi. Ja nythän mä muistinkin, että joka joulu pitää saada myös luumukermarahkaa piparimuruilla, vaikka olis kuinka täynnä, niin tota rahkaa pystyy vielä lusikoimaan... :p

).( Täällä samaa jomottelua aina välillä, välillä ei oikein mitään tuntemuksia. Huomenna on jo kp28 eli silloin viimeistään pitäisi kierron tulla täyteen ja perjantai kertonee totuuden. Jos sais ens yön nukuttua kunnolla kun oon ollu niin levoton pari yötä. Heräilin kaikkin ääniin ja oon nähny ihan ihme unia. Näin mm. unta missä salakuljettajat oli piilottaneet timantteja elävän koiran sisään...aika sekopäistä.

Cokelle :hug: negasta, jospa se siita viela iloksi muuttuisi? jannaa, Unico, toivottavasti se oli vain semmoinen hamaystatsy, joka sulla pyorahti B) Matarenalla on janskaa, puhallan sita kuulua plussaa sinne :D
Jouluherkut.. ma vietan tammoista vaihtoehtojoulua taalla Norjassa, eli on suomalaiset jouluherkut vahissa. Teen tosin lanttulaatikkoa ja leivon pipareita (taikinana paras!) ja tietty joulutorttuja. Valmiina sitten sillit ja graavilohi. Tykkaan myos erilaisista juustoista joulupoydassa ja kaikki laatikot on hyvia, paasispa joskus taas Suomeen aitin lihapatojen aareen :p mun jouluun kuuluu erittain olennaisena suklaa. ja paljon sita.. ja punkku on kans hyvaa lipitella siina suklaan kanssa samalla kun lukee kirjoja ja vaan on. :xmas:
Mua kylla janskattaa se huominen laakari.. pitakaa mulle peukkuja, kerron sitten miten kavi. Tosin lahden huomisiltana minilomalle shoppailemaan Skotlantiin, eli voi olla etten ehdi kirjoitella huomenna.
Tsemppia kaikille jannaajille :wave:

Matarena ;) Juuh kermaviiliä, suolakurkkua, katkaraoua, tilliä, valkopippuria, maustepipuria. En nyt muista tuliko muuta mut noita sopivassa suhteessa :D
Plussa tuulia sinne, toivottavasti tärppää!

Postimestari: Onnea matkaan sinne lääkärille!

Iltaa, naiset

vieläkö mahtuu mukaan yksi lähes kolmekymppinen ekakertalainen?

Täällä kirjoittaa 29 -vuotias kuumeilija, jolla on käynnissä kuurupiilo tädin kanssa. Tänään on kp 45, ja kierto vaihtelee normaalisti välillä 31-35. Eli pisimmänkin mahdollisen kierron mukaan lasken olevani virallisesti myöhässä.

Testejä olen polttanut tähän mennessä keskivertoapteekin vuoden varaston verran, ja saanut tulokseksi kaikkea roskishaamusta haamuun ja viivanpaikasta kirkuvan puhtaaseen negaan. Testiajalla tulleita luirun haaleita haamuja on jo kaksi, mutta niiden jälkeen on tullut yksi roskishaamu ja yksi nega. Vähemmästäkin tulee hulluksi!

Tätiä ei näy eikä kuulu, lämmöt ovat puoli astetta normaalia korkeammalla, ja viikon verran on närästänyt ja röyhtäilyttänyt törkeästi. Välillä etoo, välillä huimaa, pari kertaa olen oksentanut. Silti eilen aamulla nega.

Seuraavaksi koitan vongata itseni terveyskeskukseen veritestiin, saapa nähdä saanko sieltäkin jonkun epämääräisen roskishaamun aikaiseksi...

Jaksuja piinailijoille!

Gilmore

Kiitoksia Unico!

Taitaa todennäköisyys olla aika pieni kun ei vielä kerran kunnolla näy, lueskelin tässä juuri pitkän listan plussaajista jotka ovat saanet rastin ruutuun suunnilleen kolme kuukautta ennen kun ovat edes raskautuneet - tai siltä se ainakin tällä hetkellä itsestä tuntuu...plaah.

Tässä tulee mietittyä kaikennäköistä aina mystisistä hormonihäiriöistä kohdunulkoisiin, kun mitään järkevää selitystä on vaikea keksiä. Jotenkin veikkaan, että olen onnistunut hourupäissäni keksimään kaikki mahdolliset oireentapaiset, ja kaupanpäälle vielä stressaamaan kuukautiskierron uusiin sfääreihin. Toistamiseen plaah...

Ai niin muuten, jos tämä viesti sattuu joskus jonkun toisen piinailijan silmiin, niin haamut on aikaansatu Pregentillä ja Acon10:llä, negat Peregentillä, Clearbluella ja Apteekin omilla, roskishaamut Acon10 ja Acon kasettimallilla. Ainakaan minua ei voi syyttää minkään merkin sorsimisesta!

..ja vielä toinen ai niin muuten, yritystä on siis meillä aktiivisemmin ollut elokuusta alkaen, mutta pillerit lopetin jo marraskuussa 2006. Olisikohan se sitten yk 3?

Tervetuloa Gilmore!
:)

Samoin mä aion ängetä työterveyden lähetteellä perjantaina veritestiin, jos ei tätiä ennen kuulu. Tänään jo lähestyin ja varoittelin asiasta puhelinuhkailulla... ;)

Postis: täällä peukut pystyssä sulle lääkärireissuun. Hyvin se menee! :heart:

Tervetuloa Gilmore. Jos olet kerran saanut haamun testiin, niin raskauttahan se tarkoittaa :flower: Ootko tehnyt ne testit kaikki nyt lähipäivinä? Jotkut testithän on toisia herkempiä, jolloin osa ei vielä näytä raskautta alkuvaiheessa. Hei, kyllä sä plussaat, kun Unico lisää sut tuonne listalle. ;) =)

Ja Cokelle kanssa hermoja ja plussausta!

Jaahas, taitaa toivo huveta tästä kierrosta. Lämmöt oli aamulla ensimmäisellä mittauksella enää 36,6, toisella paniikkimittauksella 36,7. Eilen oli vielä 36,9 astetta, eli selvästi laskemaan päin. Tätiä ei tosin vielä näy, mutta jotenkin olen jo heittänyt kirveen kaivoon...

Masentaa kauheasti. Jos kierrot nyt yhtäkkiä heittelevät useammalla viikolla miten sattuu, oviksen bongaaminen menee lähes mahdottomaksi. Plus että jos joka kuukausi joutuu kestämään viikkotolkulla hermopainetta ja tuhlaamaan testejä...

Mitenköhän sitä jaksaa tämän päivän iltaan asti.

Tervetuloa, Gilmore! Onpa jännät paikat sulla.

Ada, olen ajatellut ihan samalla tavalla. Kaikki mukavat ja hyvät asiat ovat tapahtuneet mun elämässä silloin, kun olen lakannut väkisin vääntämästä niitä oikein. Yrityksen pois heittäminen oli (se on jo tapahtunut) oikeastaan ihan helppoa, tarkemmin sanottuna helpottavaa. Tosin olen sen jälkeen itkenyt silloin tällöin vuolaasti ja rehellisesti silmäni ulos päästäni, mikä on ihan luonnollista, kun alitajuntakin vähän jälkijunassa tottuu ajatukseen.

Eilen katsottiin miehen kanssa uusimmasta Kelan sanomista (taitaa olla lukemiset vähissä?) juttua yksin adoptoineesta naisesta. Mietittiin, että ehkä se on sittenkin se meille varattu suunnitelma. (Ei tietenkään yksin adoptoiminen vaan kaksin!) Perhe näytti todella onnelliselta. Aiemmin ajattelin, että odotusaika voisi olla hirveän pitkä, mutta tässäkin tapauksessa ensimäisen kohdalla koko prosessi oli kai kestänyt vain vajaat kolme vuotta ja toisen kohdalla oli mennyt paljon nopeammin. Eihän se ole aika eikä mikään! (Voisin keretä jopa valmistua. =) ) Ei edes tarvitsisi huolehtia siitä biologisesta kellosta.

Mulla on muuten ovulaatio nyt. Tulee siis taas vallan erikoislyhyt kierto! Taidan päivittää listan ja oman kierron pituuden tähän kiertoon, nyt kun sekin on selvillä.

Hassua, edellisen kerran kun mulla oli tuollainen lyhyt kierto (toukokuussa 23 päivää ), mulla oli myös gyneaika varattuna. Taitavat nuo lääkäriajatukset jotenkin ihmeessä nopeuttaa kiertoa, vaikka yritän kaiken muunkin ajan olla niin rentoa että! Nyt ei ole ainakaan stressiin puutteesta kysymys... Hartiatkin ovat kaikesta lukemisesta niin jumissa, ettei toisessa kädessä kulje veri juuri lankaan.

:heart: piip

Torstai 29.11.2007

Janis...................30
Hammy...............28
Kiki80..................27
Vadelmaunelma..28........................................Tauolla
Sitrus79..............28........................................kesäst ä 2006

Toivo79...............28...........kp 6/27-30........aloitus syksy 2008
Oliva...................27............kp 37/ ?............aloitus syksy 2008

Unico..................27............kp 3/22-30..............yk 12
Nanna81.............26...........kp 3/26-33................yk 13
Siilura..................28...........kp 10/40 (?)................yk 1
Postimestari.........29..........kp 11/23-28................yk 8
Piip......................28...........kp 12/26....................syksystä 2006
Ada.....................28...........kp 20/26-30..............yk 8
Kvart över...........28...........kp 21/30...................yk 9
Kevätesikko........28...........kp 25/28-32..............yk 10
Tähtisilmä...........27...........kp 26/31-33..............yk 7
Matarena............29...........kp 28/25-28..............yk 8
Coke...................29...........kp 34/24-29..............yk 4
Gilmore...............29...........kp 46/31-35..............yk 3
Pilvilinna.............28............kp 55/41-43..............yk 2

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)

[/b]

Toivottavasti meni kaikki oikein!

Tervetuloa Gilmore :flower: Toivottavasti saat vielä sen haamun vahvistumaan!

Postis: Tsemppiä lääkäriin ja hauskaa minilomaa!

Onnea Coke testeihin!

Ja vielä omaa napaa; Tätiä ei vielä näy, mutta aamulämpö oli romahtanut 36,8 asteeseen, mikä kielii siitä että täti vaanii ihan kulman takana. Kn oli vielä kova ja jännästi tavallista terävämpi, mitenhän tuon selittäisi, öö, normaalisti niinkuin nenän pää ja nyt melkein pikkurillin pään kokoinen. Ja sitten vielä inha osuus, aamulla iski mahoton ripuli, onneksi hallitusti vessassa... Meni onneksi kerralla ohi. Voi kun se täti nyt vielä miettisi vähän ja jättäisi tulematta. :ashamed:

Nanna: Mulla oli eilen aamulämpö 37,4 ja aiempina päivinä 37,2, joten on tossa 0,4-0,6 astetta pudotusta aiempiin päiviin. Tosin fertility friendin taulukossa tää 36,8 lämpö on vielä pikkuriikkisen sen vaakaviivan yläpuolella joka rajaa luteaalijakson lämmöt muusta kierrosta. Jos tätiä ei vielä näy huomenna aamulla, mun täytyy varmaankin testata silloin, koska huomis-illalle on luvassa kosteat pikkujoulut.

Matarena: :hug: Tsemppiä ja plussa tuulia toivottavasti jättää täti sun väliin ja antaa sen plussan! Pidä hauska abileissä!

Gilmore: Voimia ja plussatuulia!

Piip: Sun täytyy hyödyntää tota jotenkin jos täti tulee kun varaa lääkäriajan ;) Mukava lukea noita adoptio pohdintoja, sitä varmaan alkaa pikkuhiljaa ajattelemaan kanssa...

Tänne ei vieläkään sen enempä verta näy. Mulla vissiin sitten ei alkanutkaan, mut olkoon noin korjataan sitten kun tulee kunnon vuodot. Mitäs muut oikee kikku perse ollu taas tänään ja mikään ei muka onnistu ja kun ei osaa niin se on maailman loppu ja sit tarvii itkeä huoh... Jotenkin noloa mut kun tilanteesta ei pääse karkuun... Väsyttää ja kiukutaa muka edelleen ihan ihmeellistä tämmönen, en mä yleensä kiukkua näin kauaa tollasesta jutusta se menee ohi kun saa kaiken toimimaan jälleen... :'(

tervetuloa Gilmore ja olen samaa mielta etta kylla se varmaan plussa on ollut :flower: sa kuulut tahan meidan porukkaan, heti plussaa kehiin kun tanne ilmestyit B) nyt tulee sitten omaa napaa ja oikein kunnolla: miehen sperman laatu oli erinomainen, eli siella ei ole vikaa. Mulla on kuulemma ovis vasta sunnuntaina, laakari laski sen kohdun limakalvon paksuuden perusteella. Sinansa hieman outoa, silla limaa tuli jo kolme paivaa sitten.. ehka se onkin ollut ajoituksesta kiinni?? sain kuitenkin lahetteen aukiolotutkimukseen saman tein, kun on tota leikkaushistoriaa sen verran takana. Janskattaa! kylla se laakari meille vauvan lupasi, joko koeputkella tai ilman =) kumma olo, jotenkin tuntuu nyt taas entista varmemmalta, et taa tasta iloksi muuttuu.
mukavaa viikonlopppua! ma lahden tasta pakkaamaan :xmas:

Postimestarilla oli mukavia lääkäriuutisia, kiva kuulla! :heart: Voihan se tosiaan olla että ajoituksesta on ollut kiinni, nythän te sitten voitte hioa ajoituksen huippuunsa ja auttaa lääkäriä pitämään lupauksensa!

Tänne sitten niitä ikävämpiä uutisia. Minut voi nostaa sinne pinkan päälle, menkat alkoi. Tipahdus tuli kyllä niin korkealta ja kovaa, että kolina käy vieläkin. Ehti toiveet tässä parissa viikossa kyllä jo nousta niin huippuunsa, mutta ei... :'(

Mikähän minussa on vialla, tämä on jo kolmas kerta kun menkat viivästyvät ja haamuja näkyy. Rikki jotenkin...

Postimestari: No niin tsemppiä sinne! toivotaan että jo tästä kierrosta tärppää!

Gilmore: :hug: Voimia ja innolla uuteenkiertoon! Voisko sull aolla niitä kemiallisia raskauksia? Eli hipaiseen seinämää muttei kiinnity?

Kertokaapa suosikki vitsejänne ;)
Mä oon edelleen pahalla päällä eikä tunnu mikään helpottavan... huoh jos edes joku piristäs... Tää on ihan outoa. Kun ei mull aole oikeaa syytä edes olla pahalla päällä, eikä edes leikkisyytäkään. Mun pitäs saada itteni raiteille taas ennen huomista ettei menis kahta päivää peräikkäin kiukuten töissä...

Gilmore :hug:

Postimestari: hienoa kuulla hyviä uutisia ja että sait uutta voimaa lääkärissäkäynnistä! :hug: Nyt voit shoppailureissulla hyvillä mielin nauttia ja törsäillä! :)

Matarenalle plussatoivotus! Peukuttaa!
:whistle:

Tervetuloa Gilmore! Ja harmi että kävi miten kävi. Toivottavasti ensi kerralla on parempi tuuri! Oliskohan sulla tosiaan se hedelmöittynyt munasolu raapaissut vähän kohdun seinämää ja siksi tulee noita haamuja?

Postis, hienoa että on ainakin simpat kunnossa! Muutenkin tuntuu varmaan tosi lohduttavalta kun joku "lupaa" että kyllä teille lapsi tulee. Ei tarvii miettiä että mitä jos ei ikinä tuukaan.

Unicolle parempaa mieltä! :hug: Mulla olis pari vitsiä mille ite ainakin nauroin, mutta jos laittaisin ne tänne niin mut varmaan bannattais romanirasismin tai seksismin takia :D Enkä muista nyt yhtään pieruvitsiäkään, vaikka pieruhan aina naurattaa! Eli toivottavasti piristyt ilman niitä.

Yhteistyössä