Kyllä kohta tulee itku...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olis mun pitäny tää vissiin tajuta jo aikoja sitte. MErkkejä oli vähän tähän suuntaan. Mut eipä sitä kaikkea tajua ku on elämässä muutaki. Se on aina ajatellu vain itsensä. Ja ku tähän lisää kaiken muun niin moni olis mun sijassani jo eronnu. :(

Meillä on joskus ollut vähän samanlainen tilanne. Minä sanoin että sinä ja luotto kortti lähdette tai sitten kortti mulle, kortin anto mulle ja jäi ja nyt asiat ok.Niin ja profiilis luki et olet etelä-pohjanmaalta, missä päin asustat?

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinnea:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Minä en ikinä alistuis moiseen. En, vaikka mulla on huomattavasti pienemmät tulot ja menot kuin miehellä. Pitää miehenkin osallistua perheen elättämiseen. Minä en kyllä tuommosta katselis.

Kyllä vakavasti laittasin harkintaan muuttamisen eri osoitteisiin. :/

Mä en erota haluais yhden taloussotkun takia, mikä on korjattavissa!

Jos ei kerran puhe auta, niin mitä tossa voi tehdä? Jättää ruuat ostamatta, vesimaksut ja sähköt maksamatta, jolloin ap itse ja lapsetkin saa kärsiä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikset pystyisi yksin maksamaan lainaa. Mieheltä tulee elatusapuna se 500e luultavasti aika lähelle ainakin ja jos kerran jo muut maksatkin. Karsit menoja mitkä ei pakollisia.

En pysty enää enempää karsia omia menojani. Mut olen kyl yrittäny laskea että pärjäisinkö yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Avemaria:
Alkuperäinen kirjoittaja taroda:
Mitäs nää ukon menot on???

Visan lyhennys, toisen luottokortin lyhennys, Aku ankka, aku ankan sarjisextra, Bemaristi-kerho. Päivän aikana töissä ollessaan kuluu poikkeuksetta 30 euroa. Puhelinlaskut 120-150? (mun liittymässä on saldoraja 40?)...

Se sun miehesi kuitenkin syö samoja ruokia, mitkä sä olet kantanu kaupasta kotiin?
Ehdotapa sille, että mies tästä lähtien maksaa vakuutukset, lainan ja ruokamenot ja sinä puolestasi maksat akun ja sen sarjisextran. Pääset edullisemmin ja miehesi joutuu osallistumaan myös muihin kuin omiin menoihinsa.

Meillä on joskus ollut vähän samanlainen tilanne. Minä sanoin että sinä ja luotto kortti lähdette tai sitten kortti mulle, kortin anto mulle ja jäi ja nyt asiat ok.Niin ja profiilis luki et olet etelä-pohjanmaalta, missä päin asustat?

Seinäjoen kupeessa asustellaan

Ei ole vaalimisen arvoinen sellainen parisuhde, jossa toinen elää kuin sika pellossa, ajatellen vain itseään, ja toinen vastaa yksin pakollisista menoista, eikä saa koskaan mitään itselleen! Kyllä ne menot pitäs olla yhteisiä, samoin kuin tulotkin!

Ette hirveän kaukana meistä

:)

Yv:tä laitoin sulle

Yv:tä laitoin sulle

Laitoin takas :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
heitä ukko pihalle ! jätä se luuseri

Tää nyt taas oli aika tyhmä veto...jättäisitkö itse heti miehesi?Ei se niin helppoa ole. Eikä eroja toivo kenellekkään,ainakaan eron itse kokenut ihminen.

Mutta joku ratkasu tuohon pitäis saada ja mies ymmärtämään että vastuu perheen elättämisestä kuuluu myös hänelle yhtälailla. :/

Mitäs nää ukon menot on???

Visan lyhennys, toisen luottokortin lyhennys, Aku ankka, aku ankan sarjisextra, Bemaristi-kerho. Päivän aikana töissä ollessaan kuluu poikkeuksetta 30 euroa. Puhelinlaskut 120-150? (mun liittymässä on saldoraja 40?)...

No eihän aku ankka maksa kuin jotain 70-80 euroa vuodessa. Kyllä sen pitäis jostain muusta karsia, jos koko palkkansa saa hassattua.

Alkuperäinen kirjoittaja pihlanmamma:
Mihin menee 30? työpäivän aikana? Ei ruokaan ja kahviin voi noin paljon mennä!?

Sitä mäkin olen ihmetelly mihin saa tuon kaiken menemään. On siis viikon poissa kotoa. Ja silti saattaa illalla valitetta puhelimessa ettei ole ehtiny syödä koko päivänä ja silti rahaa on menny vaikka miten paljo. Jos mulla menis samaan tahtiin rahaa niin oltais katuojassa kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja pihlanmamma:
Mihin menee 30? työpäivän aikana? Ei ruokaan ja kahviin voi noin paljon mennä!?

Sitä mäkin olen ihmetelly mihin saa tuon kaiken menemään. On siis viikon poissa kotoa. Ja silti saattaa illalla valitetta puhelimessa ettei ole ehtiny syödä koko päivänä ja silti rahaa on menny vaikka miten paljo. Jos mulla menis samaan tahtiin rahaa niin oltais katuojassa kaikki.

pelaako se rahansa?

Meillä on taloudellisesti aikas tavalla sama tilanne tällä hetkellä, mutta meillä kaikki maksut hoidetaan kyllä yhdessä. Molemmat käydään töissä. Eihän tästä muuten tulis mitään, jos kaiken maksaisin yksin. :|
Toivotaan, että saat ratkaistua teidän tilanteen jotenkin!

Olen miehelle tarjonnu vaihtoehdoksi yhteistä tiliä josta maksetaan kaikki menot mutta ei ole suostunu asiaan. En tiedä onko tuo käytännössä kuitenkaan järkevää mut olis ainaki jotenki tasapuolisempaa ku tämän hetkinen tilanne.

Olen miehelle tarjonnu vaihtoehdoksi yhteistä tiliä josta maksetaan kaikki menot mutta ei ole suostunu asiaan. En tiedä onko tuo käytännössä kuitenkaan järkevää mut olis ainaki jotenki tasapuolisempaa ku tämän hetkinen tilanne.

Meillä on näin. Yhteinen tili, josta kaikki hoidetaan ja josta myös lähtee sitten lainan lyhennykset. Enkä oikein tiedä, miten muuten tämä voisi toimia. :|