Alkuperäinen kirjoittaja kokemusta on:Sano sille ukolle että WoWin pelaaminen pitää loppua kerralla ja kokonaan. Tee selväksi että tilanne on mennyt vaikeaksi, mutta on korjattavissa jos mies haluaa. Esitä asia ytimekkäästi ja selvästi mahdollisimman vähällä dramatiikalla. Elämä ja perhe tai WoW on vaihtoehdot. Anna ajatuksen kypsyä jäppisellä päivän pari.
Peliriippuvuus on samanlaista kuin alkoholismi siinä että sitä ei tahdo myöntää itselleen, ja vaikka myöntäisikin, niin ei sitä kellekkään muulle ainakaan kehdata sanoa. "Voin lopettaa koska vain" "Pelaan vain tämän, ja tulen sitten nukkumaan" jne. Siinä sitten menee illat ja yöt ja normaalit rutiinit rupeaa tökkimään. Joskus huomaa että on ongelmissa ja niitähän ei tarvi ajatella kun pelaa ja kierre on valmis. Sekin vielä että jos joku asiasta mainitsee, niin reaktio on suuttumus. Siksi kannattaa antaa asian kypsyä miehen ajatuksissa sen päivän pari. Jos asiasta tulee heti riita, niin se menee hukkaan. Parempi että äijä itekseen miehille hitaaseen tyyliin ratkaisee asian itse. Itse se lopettamispäätös on kuitenkin tehtävä.
Kunhan pelin heittää menemään, huomaa pian että hitto aurinkohan paistaa, ihmiset on mukavia ja tärkeita ja että päivässähän ehtii vaikka mitä. Kyllä se elämä siitä hissukseen sitten rupeaa taas sujumaan.
Pelasin WoWia yli 5000 tuntia (siinä on laskuri). Voitte kuvitella että oikea elämä hieman kärsi. Pelin pahin ongelma on, ettei sitä käytännössä voi pelata puolihuolimattomasti vähän kerrallaan. Yhtenä päivänä yhtäkkiä vain poistin sen, siivosin kämpän ja rupesin asia kerrallaan hitaasti palaamaan tähän maailmaan.
Mukava peli, en kiellä, mutta aika aikaansa kutakin.
Ukko ei pelaa Wowia vaan esimerkiksi iltasanomien pelikoneen pelejä. Ja koska mä en suostu luopua netistä niin niistä peleistä ei pääse eroon.