kuinka moni niistä jotka vastasi etteivät jätä lasta autoon..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Autovarkaudet keskellä päivää kaupan pihasta lienee Suomessa harvinaisia mutta luuletteko että varas katsoo onko kyydissä 2- vai 10-vuotias?

Eikös viime vuonna just jättänyt joku äiti auton apteekin pihaan käyntiin vauva kyydissa ja joku nyysi sen auton.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
En jätä autoon yksin kauppareissujen ajaks, kesti se sit minuutin tai kaks. Eikä mulla useinkaan ole ketään joka katsos sen aikaa lapsen perään kun pitäs asioilla käydä et mukana sen olen kuljettanut. Varmaan jos asuttas jossain syrjemmässä voisin tutun kyläkaupan pihaan hetkiseks nukkuvan lapsen autoon jättääkkin.

Miks ihmeessä nukkuvan lapsen??? Voi olla että tulis pienoinen paniikki kun heräis ja auto olis parkissa ja äitiä ei näy missään!!! :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
En jätä autoon yksin kauppareissujen ajaks, kesti se sit minuutin tai kaks. Eikä mulla useinkaan ole ketään joka katsos sen aikaa lapsen perään kun pitäs asioilla käydä et mukana sen olen kuljettanut. Varmaan jos asuttas jossain syrjemmässä voisin tutun kyläkaupan pihaan hetkiseks nukkuvan lapsen autoon jättääkkin.

Miks ihmeessä nukkuvan lapsen??? Voi olla että tulis pienoinen paniikki kun heräis ja auto olis parkissa ja äitiä ei näy missään!!! :whistle:

No jos se hereil olis niin en mä sitä autoon jättäs, kyllä se mukana tulis sitten ihan helposti. Ja mikä paniikki sille tutussa autossa tulis, ihan samallalailla se vois noita paniikkeja tuntea ulkona vaunuissa nukutettaessa et en ihan nyt ymmärrä sun logiikkaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirus:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
En jätä autoon yksin kauppareissujen ajaks, kesti se sit minuutin tai kaks. Eikä mulla useinkaan ole ketään joka katsos sen aikaa lapsen perään kun pitäs asioilla käydä et mukana sen olen kuljettanut. Varmaan jos asuttas jossain syrjemmässä voisin tutun kyläkaupan pihaan hetkiseks nukkuvan lapsen autoon jättääkkin.

Miks ihmeessä nukkuvan lapsen??? Voi olla että tulis pienoinen paniikki kun heräis ja auto olis parkissa ja äitiä ei näy missään!!! :whistle:

Luultavasti ei kuitenkaan, jos on oma (tuttu) auto, missä herää.
Mä saatan joskus jättää lapsen nukkumaan autoon hetkeksi (omassa pihassa tai veljen luona) ja jos nukkuu kauemmin kun mä puran autosta ostokset, ni heitän hällärin sinne. Kertaakaan ei ole autosta herännyt itkemään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Autovarkaudet keskellä päivää kaupan pihasta lienee Suomessa harvinaisia mutta luuletteko että varas katsoo onko kyydissä 2- vai 10-vuotias?

Eikös viime vuonna just jättänyt joku äiti auton apteekin pihaan käyntiin vauva kyydissa ja joku nyysi sen auton.

Näin taisi käydä.
Pointtini on se että kukin tehköön miten haluaa. Itsepä elää syyllisyyden kanssa jos jotain tapahtuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä ei miehen työt vaikuta siihen jätänkö lapset autoon vai en. En siis jätä missään olosuhteissa.

komppaan

Niin minäkin. Mulla ei ole mikään ongelma mennä lapsen kanssa kauppaan. Eikä todellakaan ole tullut mieleenkään jättää lasta autoon. En muutenkaan jätä lasta yksin minnekään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
.. pikaisesti käydessään kaupassa saa miehensä katsomaan lapsia sillä aikaa kun käy ruokakaupassa? Ja kuinka monen miehet ovat paljon töissä tai muuten menossa paljon, jotka saattavat jättää lapsen/lapsia hetkeksi autoon?

Kuinka niin saan, kuulostaa siltä kuin miehen eli lasten ISÄN olisi jotenkin pakko jäädä lasten kanssa silläaikaa kun äiti käy kaupassa :o

Todella seko tuo sun tekstis, en ihan ymmärtänyt..
 
no en jätä alle kouluikäisiä keskenään yksin autoon. En oikein tajua miten ap:n mainitsema miehen lastenvahtiminen tai työssäolo edes liittyy asiaan

Kouluikäiset taas liikkuvat muutenkin jo itsekseen esim koulumatkat joten sen ikäisten kanssa ei autoon jättäminen ole sen kummempi asia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ????:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
.. pikaisesti käydessään kaupassa saa miehensä katsomaan lapsia sillä aikaa kun käy ruokakaupassa? Ja kuinka monen miehet ovat paljon töissä tai muuten menossa paljon, jotka saattavat jättää lapsen/lapsia hetkeksi autoon?

Kuinka niin saan, kuulostaa siltä kuin miehen eli lasten ISÄN olisi jotenkin pakko jäädä lasten kanssa silläaikaa kun äiti käy kaupassa :o

Todella seko tuo sun tekstis, en ihan ymmärtänyt..

Istuuko teidän lapset kiltisti kärryissä tai kävelee vieressä? Mun lapset ei oo ikinä, vaan olleet aikasta vilkkaita kavereita.(mikä on kyllä ihan positiivinen asia sitten kun ne vähän kasvaa)
 
Kyse on siitä että pidän edelleen itseäni erittäin hyvänä äitinä vaikka jo vähän vanhempi äiti olenkin ja jätän toisinaan lapsen nukkumaan autoon kipaistakseni hakemaan sitä maitoa ja leipää pesueelle ja jos menee pidempään käyn välillä vilkaisemassa onko herännyt. Tekis kyllä mieli kysyä että nukutatteko lasta ulkona? Minä en uskalla koska olen nähnyt oravia joskus meidän lähipuissa ja vaikka hankimmekin oravaverkon niin pelkään tämän pienpedon hyökkäävän lapseni kimppuun, joka on todennäköistä.
 
Pientä lasta ei ole koskaan jätetty eikä tulla jättämään yksin autoon minkään kauppareissun ajaksi, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko isä kotona vai töissä vai olemassa yleensäkään. En ikinä ottaisi sitä riskiä että jotain tapahtuu, sen syyllisyyden kanssa en olisi valmis elämään, enkä muutenkaan halua huudattaa lasta turhaan. Voin vain kuvitella miten kova paniikki tytölle iskisi kun heräisi yksin autosta.

Jokainen tekee omat päätöksensä, tämä on minun ja sitä on turha tulla kritisoimaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
no en jätä alle kouluikäisiä keskenään yksin autoon. En oikein tajua miten ap:n mainitsema miehen lastenvahtiminen tai työssäolo edes liittyy asiaan

Mulla ne liittyy asiaan: esim. ensi- ja seuraavalla viikolla kun mies on 9 päivää putkeen työmatkalla. Pakko siis 3 pikkuriiviön kanssa ainakin kerran käydä kaupassa.. jotenkin ei inspiroi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyse on siitä että pidän edelleen itseäni erittäin hyvänä äitinä vaikka jo vähän vanhempi äiti olenkin ja jätän toisinaan lapsen nukkumaan autoon kipaistakseni hakemaan sitä maitoa ja leipää pesueelle ja jos menee pidempään käyn välillä vilkaisemassa onko herännyt. Tekis kyllä mieli kysyä että nukutatteko lasta ulkona? Minä en uskalla koska olen nähnyt oravia joskus meidän lähipuissa ja vaikka hankimmekin oravaverkon niin pelkään tämän pienpedon hyökkäävän lapseni kimppuun, joka on todennäköistä.

Harvinaisen samaa mieltä ap:n kanssa.
 
Kyllä mä otan noi kaksoset sinne kauppaan SISÄLLE mukaan jos pitää pikaisesti kaupassa käydä. Miehen kotona olo tai olemattomuuse ei siihen vaikuta että jättäisin autoon.
 
Jos on lapsia, pitää hyväksyä se tosiasia, että jotkut asiat vaan on vähän hankalampia. Kuten esim. kaupassakäynti. Ne lapset pitää vaan jaksaa ottaa sinne mukaan, jos ei puoliso ehdi katsoa lapsia kauppareissun ajan. Eikä siellä kaupassa mikään pakko ole rampata joka päivä vaan kerralla ostaa kunnon satsit.
 
Nukkuvan lapsen(vauvan)voin jättää autoon siks aikaa jos käyn sisällä maksamassa bensan. Tosin suurimmassa osassa voi maksaa suoraan automaattiin kortilla, joten aika harvassa tälläisia tulee olemaan.

En vaan itse näe mitään järkeä ruveta roudaamaan nukkuvaa muksua sisälle huolto-asemalle jossa maksat vaan tankkauksen. Sit takas autoon ja tässä välissä hyvässä lykyssä muksu heränny kesken päikkäreiden.

Tietenkään en jätä autoon virtoja (tai ainakaan laita ovia kiinni niin että avaimet on autossa).
Ja toki näköetäisyydelle, enkä jää sinne huoltoasemalle hakkaamaan pokeria ja käymään vessassa. jos niitä mieli tekee ni sitte muksu mukaan :)
Kivittäkää vaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
hohooo.. oon jättäny -30pakkasella kk ikäisen ja 2v;n kaupanpihalle käynnissä olevaan autoon.. syystä etten raaskinu toista viedä pakkaseen ja herättää esikoista. kaupassa meni 5min ku ohikulkumatkalla hain purkillesen maito.. maalla ei ainakaan kukaan (vielä) ole soittanu poliiseja perään

Käynnissä olevaan autoon?? Eli ovet auki ja avain virtalukossa? Toivottavasti oli edes käsijarru päällä, vaikka eihän se varkaita pidättele.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
hohooo.. oon jättäny -30pakkasella kk ikäisen ja 2v;n kaupanpihalle käynnissä olevaan autoon.. syystä etten raaskinu toista viedä pakkaseen ja herättää esikoista. kaupassa meni 5min ku ohikulkumatkalla hain purkillesen maito.. maalla ei ainakaan kukaan (vielä) ole soittanu poliiseja perään

Käynnissä olevaan autoon?? Eli ovet auki ja avain virtalukossa? Toivottavasti oli edes käsijarru päällä, vaikka eihän se varkaita pidättele.

:o kuka tahansa sen auton voi viedä :|
 
Luultavasti ei kuitenkaan, jos on oma (tuttu) auto, missä herää.
Mä saatan joskus jättää lapsen nukkumaan autoon hetkeksi (omassa pihassa tai veljen luona) ja jos nukkuu kauemmin kun mä puran autosta ostokset, ni heitän hällärin sinne. Kertaakaan ei ole autosta herännyt itkemään.

Se että auto on tuttu, missä lapsi herää, ei ole mikään puollustus. Jos se lapsi osaa sittenkin avata sen turvavyön ja auton oven.... Vaikka olisi kotipihassa, tuossa tilanteessa voi käydä oikeesti ihan mitä vaan. 2-vuotias avasi turvavyöt ja juoksi suoraan kuolemaan, auton alle siis, ja mitään ei ollut tehtävissä. Siinäkin tilanteessa isä vain käväisi pankkiautomaatilla ja luuli että lapsi nukkuu. Eikä varmasti uskonut lapsen osaavan avata kaikki vyöt.
 

Yhteistyössä