kuinka moni niistä jotka vastasi etteivät jätä lasta autoon..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
.. pikaisesti käydessään kaupassa saa miehensä katsomaan lapsia sillä aikaa kun käy ruokakaupassa? Ja kuinka monen miehet ovat paljon töissä tai muuten menossa paljon, jotka saattavat jättää lapsen/lapsia hetkeksi autoon?
 
Ilmeisesti yksi elämää helpottava puoli tässä autottomuudessa on se ettei koskaan ole tarvetta jättää lasta autoon. :D Joskus jäävät miehen kanssa kotiin tai sitten vaan rattaissa/kävellen mukaan kauppaan. Pieni lähikauppa tuplarattaiden kanssa oli joskus hankala, varsinkin kun tästä naapurustosta löytyi paljon muitakin tuplailijoita. Mutta muuten lasten kanssa kauppailu on sujunut ihan kivasti. =)
 
Jos käymme lähikaupassa/kioskilla niin ei kyllä aleta raijaa 3 lasta pois autosta. Auton saa kiskan eteen ja sieltä näkee lapset.

En ymmärtänyt tota mies kohtaa. Mies on nyt lapsien kanssa kaupassa..?!
 
En jätä koskaan kauppa tai -kioskireissulle lapsia autoon mutta jos ajan auton oven eteen pihaan ja käyn hakemassa sisältä jotain, jäävät kyllä.
Tai jos vien paketin postiin siten etten tarvitse palveluja vaan auto oven eteen ja avaan oven ja tosiaan vain jätän sisälle jotain, myös sillon.
Kun tiedän että käynti kestää alle puoli minuuttia, jäävät lapset odottamaan.
 
hohooo.. oon jättäny -30pakkasella kk ikäisen ja 2v;n kaupanpihalle käynnissä olevaan autoon.. syystä etten raaskinu toista viedä pakkaseen ja herättää esikoista. kaupassa meni 5min ku ohikulkumatkalla hain purkillesen maito.. maalla ei ainakaan kukaan (vielä) ole soittanu poliiseja perään
 
mä jätin tässä yks päivä 6-ja 8-vuotiaat keskenään autoon. tultiin just edellisestä kaupasta, josta saivat yhteisen lelun joten eivät halunneet lähteä enää ruokakauppaan vaan tahtoivat jäädä autoon. väkisinkö mun ois ne pitänyt ottaa kauppaan mukaan? asutaan pienessä maalaiskylässä ja kauppa pieni market josta hain nopeasti maitoa ja muuta pientä. en siis mennyt isoon automarkettiin viikon ruokaostoksia tekemään.
 
mä jätin eilen apteekin pihaan 1v.n nukkuun autoon ja auto lukossa. resepti asiaa joten kesti,mutta kävin vähän väliä katsomassa ikkunasta heiluuko autossa jo pipon tupsu : ) olisiko se parempi herättää kesken unien? me asutaan kanssa maalla.. kaupungissa en kyllä jättäisi enkä sellasessa paikassa missä ei ikkunasta näe autolle. hirvittää ajatuskin..
 
Mä en uskaltanut vauvaa jättää autoon edes siksi ajaksi, kun vein ostoskärryt auton luota katokseen. Pelkäsin aina, että jos kaadun tai auto ajaa päälleni, kukaan ei tiedä, että vauva on autossa ja kun minua kiidätetään sairaalaan, vauva jää yksin autoon.

Edelleenkään, en jätä lasta (3 vee) autoon yksikseen, vaan otan mukaan jopa kioskille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
En jätä koskaan kauppa tai -kioskireissulle lapsia autoon mutta jos ajan auton oven eteen pihaan ja käyn hakemassa sisältä jotain, jäävät kyllä.
Tai jos vien paketin postiin siten etten tarvitse palveluja vaan auto oven eteen ja avaan oven ja tosiaan vain jätän sisälle jotain, myös sillon.
Kun tiedän että käynti kestää alle puoli minuuttia, jäävät lapset odottamaan.

Ja ovet ovat lukossa eikä auto käynnissä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vastuuton?:
mä jätin tässä yks päivä 6-ja 8-vuotiaat keskenään autoon. tultiin just edellisestä kaupasta, josta saivat yhteisen lelun joten eivät halunneet lähteä enää ruokakauppaan vaan tahtoivat jäädä autoon. väkisinkö mun ois ne pitänyt ottaa kauppaan mukaan? asutaan pienessä maalaiskylässä ja kauppa pieni market josta hain nopeasti maitoa ja muuta pientä. en siis mennyt isoon automarkettiin viikon ruokaostoksia tekemään.

Siis mitä ihmettä, ihmisetkö täällä tosiaan miettii että voiko 6- ja 8-vuotiaat jättää keskenään autoon kauppareissun ajaksi!? MITÄ IHMETTÄ!??! 8-vuotiashan on luultavasti tokaluokalla koulussa, sen ikäiset nyt usein kävelevät esim. yksin kouluun ja takaisin, saattavat viettää iltapäivät yksin koulun jälkeen ym. Ja täällä mietitään, että voiko lapset jättää yksin autoon hetkeksi!? Ja vielä kaksi kappaletta lapsia, eli heillä on seuraa toisistaan. Mitä IHMETTÄ siinä edes voisi tapahtua?? Realistisesti??
 
Mä en oo vastannut mihinkään aikaisempaan ketjuun asiasta, mutta en jätä lasta kyllä autoon jos käyn kaupassa tai kioskilla. Jos nukahtaa kauppareissulta tullessa autoon, niin, ettei ole päikkäriaika, ni voin jättää omaan pihaan autoon nukkumaan siksi aikaa, että puran ostokset autosta.
 
aina kun ollaan autolla liikenteessä niin mies on mukana koska hän ajaa. Kyllä isommat lapset voi jättää, miksi ei voisi?
Vauvaa en kuitenkaan viitsi koska se alkaa huutaa ku syötävä ja sitten lopuksi oksentamaan huudon seurauksena. Herää siis aina kun auto pysähtyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ällistynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vastuuton?:
mä jätin tässä yks päivä 6-ja 8-vuotiaat keskenään autoon. tultiin just edellisestä kaupasta, josta saivat yhteisen lelun joten eivät halunneet lähteä enää ruokakauppaan vaan tahtoivat jäädä autoon. väkisinkö mun ois ne pitänyt ottaa kauppaan mukaan? asutaan pienessä maalaiskylässä ja kauppa pieni market josta hain nopeasti maitoa ja muuta pientä. en siis mennyt isoon automarkettiin viikon ruokaostoksia tekemään.

Siis mitä ihmettä, ihmisetkö täällä tosiaan miettii että voiko 6- ja 8-vuotiaat jättää keskenään autoon kauppareissun ajaksi!? MITÄ IHMETTÄ!??! 8-vuotiashan on luultavasti tokaluokalla koulussa, sen ikäiset nyt usein kävelevät esim. yksin kouluun ja takaisin, saattavat viettää iltapäivät yksin koulun jälkeen ym. Ja täällä mietitään, että voiko lapset jättää yksin autoon hetkeksi!? Ja vielä kaksi kappaletta lapsia, eli heillä on seuraa toisistaan. Mitä IHMETTÄ siinä edes voisi tapahtua?? Realistisesti??

niin, mä en mieti että voinko jättää vai en, täällä tuntuu muut miettivän asiaa. toki siksi aikaa laitoin auton ovet lukkoon ja vannotin etteivät saa poistua autosta. mutta koska lapset osaa avata ovet lukosta, en jätä heitä autoon jos eivät itse sinne halua jäädä. ja silloin kun menen kauppaan yksin, niin että lapset jää autoon, on minulla koko ajan pieni pelko mukana että jos ne sittenkin keksii lähteä autosta vaeltamaan jonnekin parkkikselle tai muuta. joten käyn hoitamassa asiani nopeasti.

mutta joo.. kyllä tuntuu joillakin menevän hysterian puolelle tämäkin asia. että eivät koskaan missään tilanteessa jätä lasta autoon yksin. esim vaikka kirjeen tiputtaminen postilaatikkoon -lapset mukaan, kai te tankkaamisenkin ajaksi otatte lapset pihalle, eihän niitä voi jättää yksin autoon silloinkaan?

järkeä vois käyttää ja toimia aina tilanteen ja lapsen iän jne mukaan. en mäkään jättäisi hetkeksikään yksin jotain 4-vuotiasta, joka osaa tulla lukittujenkin ovien takaa autosta ulos mutta joka ei osaisi pätkääkään varoa muuta liikennetta. tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
.. pikaisesti käydessään kaupassa saa miehensä katsomaan lapsia sillä aikaa kun käy ruokakaupassa? Ja kuinka monen miehet ovat paljon töissä tai muuten menossa paljon, jotka saattavat jättää lapsen/lapsia hetkeksi autoon?

:wave: yh enkä ole ikinä jättäny lapsia autoon keskenään.
 
Ja siihen on muuten ihan syy etten jätä: Silloin kun olin itse joku 5v ja veljeni oli 7, isä jätti meidät autoon kauppareissun ajaksi. Auto oli loivassa mäessä ja veli ja minä riehuttiin sen verran että jotenkin painettiin käsijarru pois päältä. Olisi voinut käydä hassusti...
 
En jätä autoon yksin kauppareissujen ajaks, kesti se sit minuutin tai kaks. Eikä mulla useinkaan ole ketään joka katsos sen aikaa lapsen perään kun pitäs asioilla käydä et mukana sen olen kuljettanut. Varmaan jos asuttas jossain syrjemmässä voisin tutun kyläkaupan pihaan hetkiseks nukkuvan lapsen autoon jättääkkin.
 

Yhteistyössä