Kotiäidin aivosumu -mokia taas pinoon!

Kaveri kertoi tässä eräänä päivänä, että päätti leipoa lapsensa synttäreille kakun ja lähti kauppaan ostamaan kananmunia. Ennen lähtöä hän tarkisti keittokirjasta, montako kananmunaa 8 munan kakkuun tarvitaan.

Sanoin, että tuohan on samaa sarjaa kuin se, että minun pitää käydä sokerirasituksessa puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Pitkin kevättä mietin useampaankin kertaan, että minkähän ikäinen tämä vauva suunnilleen on silloin, kun synnytyksestä on puoli vuotta... :LOL:

Tuo käteismaksu kynä kädessä minullekin on käynyt. Ja sirukortinlukijan kanssa myös sama homma.
 
nolo
Maksan melkein aina kortilla ostokset kaupassa.. ja ku oli jääny kortti kotia ja oli käteistä niin mä vähän astetta viisaampana kysyn kaupan kassalta "käykö raha kun jäi kortti kotia!!!" niin tää ihana kassa et "joo, käy meillä" ja mä ihan pokkana jot "hyvä" !!!!!!!!!!!
 
Kuinka monet kerrat olenkaan hyssytellyt ostoskärryä kaupassa edestakaisin, lapsen paikalla käsilaukku! :D Ystäväni tekee samaa, oli veivannut kärryä edestakaisin lihatiskillä pihvejä valitessaan, kauppias oli touhua katsellut huvittuneena jonkin aikaa ja tokaissut, että "kylläpäs rouvalla on sitten niin rauhallinen käsilaukku". :whistle:

Itse olen ollut vissiin "liian kauan kotona" kolmen muksun kanssa, koska välillä on vaikea hahmottaa, kelle puhuu, ja äänensävy säilyy, vaikka puhuisi aikuiselle. Tuttavaperheen kanssa olimme viime kesänä koko kööri kesäreissulla, ja asiaankuuluvasti syömässä pientä suolapalaa kahvilassa. Kyselen kovaan ääneen, mitä kukin ottaa, kasaan tarjottimelle tavaraa ja pillimehua, leipää yms. Mies 32 v. sitten sanoi kassan paikkeilla, että hän voisi ottaa sittenkin tuollaisen täytetyn patongin, kun on vähän nälkä. Minä kovalla äänellä, että "oletko varma, että jaksat syödä sen sitten kokonaan?" Kahvilan työntekijä katteli meitä kassan takaa, muttei sanonut mitään. Luuli varmaan, että meikäläinen on jonkun sortin sotanorsu ja kotinatsi :D
 
d
Mies tässä yksi päivä meinasi laittaa vaipan anopille. Kyyristyi jo vaippa kädessä anopin viereen kunnes hoksasi mokansa. Anoppi nauroi vedet silmissä ettei hän vielä noin seniili ole :D

Mie olen pari kertaa jättänyt ostokset kassalle. Taitaa olla aika yleistä. Tavarat on aina hukassa. Jonkun kerran unohtunut laittaa vauvalle vaippa. Muistutus on sit ollut kiva :/
 
:))))))))))))
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Kuinka monet kerrat olenkaan hyssytellyt ostoskärryä kaupassa edestakaisin, lapsen paikalla käsilaukku! :D Ystäväni tekee samaa, oli veivannut kärryä edestakaisin lihatiskillä pihvejä valitessaan, kauppias oli touhua katsellut huvittuneena jonkin aikaa ja tokaissut, että "kylläpäs rouvalla on sitten niin rauhallinen käsilaukku". :whistle:
Luoja ku repesin
 
Alkuperäinen kirjoittaja :)))))))))))):
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Kuinka monet kerrat olenkaan hyssytellyt ostoskärryä kaupassa edestakaisin, lapsen paikalla käsilaukku! :D Ystäväni tekee samaa, oli veivannut kärryä edestakaisin lihatiskillä pihvejä valitessaan, kauppias oli touhua katsellut huvittuneena jonkin aikaa ja tokaissut, että "kylläpäs rouvalla on sitten niin rauhallinen käsilaukku". :whistle:
Luoja ku repesin
Mie kans :LOL: ...rauhallinen käsilaukku... :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HepsuP harmaana:
Sitten mulla on tapana maksaa kortilla kaupassa ja joskus kun onkin käteistä ja olen jo maksanut sillä ostokset, niin siinä sitten tyhmänä odottelen kynä kädessä kuittia allekirjoitettavaksi..
Tää on mulla ihan vakio! Otan aina kynän käteen jos maksan käteisellä ja aina nolottaa ihan pirusti! Enkä näköjään ikinä opi. :ashamed:
Pelottaa jo valmiiksi, kuinka hataraksi mun pää menee raskauden edetes, ku jo ennen raskautta en monesti muista esim työkavereiden nimiä tai hanskat jää jääkaappiin tai muuta vastaavaa! :eek:
 
Pillipiiparipimppa
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
ihania :LOL:

mä olen useasti heittänyt lapsen vaatteet vessanpönttöön jne. mutta ihan paras taisi olla se kun ekana kesänä imetin neitiä puistossa ja huomasin että kah, vauvalla on kakka vaipassa. äkkiä sitten lapselle maha täyteen ja rattaisiin ja sitten kotio kohti. vähän ihmettelin kun ihmiset tuijotteli aika avoimesti mua, mutta en kiinnittänyt niin huomiota. pitkän matkan päästä hokasin että mulla oli jäänyt kietaisupaita JA imetysliivit auki :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL:
Mulle on käynyt kaksi kertaa melkein samoin. Imetysliivit on kyllä kiinni, mutta rinta ulkona puserosta. Hävetti :ashamed: :snotty:
 
Pillipiiparipimppa
Alkuperäinen kirjoittaja Milla Migliore:
Alkuperäinen kirjoittaja HepsuP harmaana:
Sitten mulla on tapana maksaa kortilla kaupassa ja joskus kun onkin käteistä ja olen jo maksanut sillä ostokset, niin siinä sitten tyhmänä odottelen kynä kädessä kuittia allekirjoitettavaksi..
Tää on mulla ihan vakio! Otan aina kynän käteen jos maksan käteisellä ja aina nolottaa ihan pirusti! Enkä näköjään ikinä opi. :ashamed:
Pelottaa jo valmiiksi, kuinka hataraksi mun pää menee raskauden edetes, ku jo ennen raskautta en monesti muista esim työkavereiden nimiä tai hanskat jää jääkaappiin tai muuta vastaavaa! :eek:
:hug: Tuo on aika yleistä. Ihmiset maksaa nykyään niin usein korteilla, että kynä otetaan käteen sen enempää miettimättä vaikka maksetaan käteisellä. Terv. kassalla opiskelujen ohessa työskennellyt.
 
4 paaperoa
Mä keinuttelin pari vuotta sitten silloista nuorinta puistossa isompien lasten leikkiessä puiston toisella laidalla. Yhtäkkiä aloin huutaa isommille että: Missä "Tiina" on, onko kukaan nähny? Vähän tuli kummallisia katseita vierailta kun isosisarukset osoitti sormilla kohti keinua, jolle annoin juuri vauhtia "Tiinan" istuessa kiltisti kyydissä...

Ja juu, lasten nimet on hukuksissa jatkuvasti! Nykyään kysynkin ennen komentamista/kehoitusta/käskyä asianomaisen nimeä ensin... Kiltisti aina sen kertovat ja ottavat sitten torut vastaan oikein nimettyinä :D
 
millipilli
Kerran yritin autonavainten "kaukosäätimellä" avata kotiovea ja n. viisi minuuttia sen jälkeen istahdin pissalle ja olin ihan viittä vaille alkamassa lorottaa kun tajusin, että mulla on vielä pikkarit jalassa :whistle:

Niin ja joskus heräsin siihen, että poika on pudonnut sängystä kun ei sitä löydy vierestä... paniikissa käsillä haroin ympäri sänkyä ja miehenkin sain hereille kunnes muistin, että poikahan on omassa sängyssään :whistle:
 
heip
Tässä jokunen aika sitten mun tytöllä oli erittäin paha vaippa-ihottuma, mentiin sit lääkäriin näytille. Siellä oli sit erittäin komea mieslääkäri! meni vissiin itellä vähän sekasin kun sitä vaan tuijottelin vesi kielellä... kun lääkäri sit sanoi et no katotaas sitä ongelma-aluetta ja laita lapsi tohon pöydälle niin MENIN SIIHE ITE MAKAAMAAN! ei helvetti tajusin itekkii smantien ja salaman nopeana loikkasin pois siitä ja pistin tytön siihen..ai että hävetti!
 
Päivän pelastus
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Mä olen kerran raahannu roskiksen mukana lähikauppaan kun en muistanut roskalaatikkoon pudottaa. Tuttu kassa vaan totes että :"Ai sä tuot eiliset ostokset takaisin?" Onneksi hän kävi myös viemässä mun roskat takahuoneen roskikseen ettei tarvinnut kotiin takas raahata.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vein maanantai aamuna lapset tarhaan ja smalla vähän vaihtovaatteita. no kun ne iltapäivällä hain niin tarhatäti sanoi ettei nää varmaan oo meidän pojan vaihtovaatteita. olin vienny kahdet omat stringit. nolotti
Alkuperäinen kirjoittaja tonttu:
Esikoinen oli syntynyt ja oli varmaan ensimmäinen neuvolakäynti. Menin tottuneesti neuvolaan ilman vauvaa, olin hommannut hänelle hoitopaikan siksi aikaa kun menen neuvolaan! Terveydenhoitaja jäi pikkaisen katsomaan kun ampaisin odotushuoneesta juoksuun hänen pyydettyään MEITÄ sisälle, huikkasin vaan et tuun kohta. Onneks asutaan lähellä neuvolaa. Sain selitettyä hänelle kyllä sitten kun tulimme tytön kanssa uudestaan. Mutta kyllä hävetti!
Alkuperäinen kirjoittaja Nuttu" ] Tää ei kylläkään tapahtunut mulle vaan kaverille.. Olivat juuri saaneet toisen lapsen:
niin ja vielä...
pääsin käymään kerrankin yksin kaupassa ja kassalla ostoksia latoessa hihnalle komensin jo tottuneesti vuoden ikäistä poikaani ettei saa nousta seisomaan! myyjä hymähti ja hänelle sanoin että inhottavia nää kaupassa käynnit kun poika nousee aina seisomaan tuosta istuimesta. Myyjä sanoi että no onkos poika sit tippunu ku ei kärryssä näy istuin auki kärryissä tyhjillään..joo vähän aikaa meni et muistin et oon yksin kaupassa. Pitää ottaa lapset aina mukaan niin ei tuu noloja tilanteita
:LOL:
 
Nauran
Alkuperäinen kirjoittaja heip:
Tässä jokunen aika sitten mun tytöllä oli erittäin paha vaippa-ihottuma, mentiin sit lääkäriin näytille. Siellä oli sit erittäin komea mieslääkäri! meni vissiin itellä vähän sekasin kun sitä vaan tuijottelin vesi kielellä... kun lääkäri sit sanoi et no katotaas sitä ongelma-aluetta ja laita lapsi tohon pöydälle niin MENIN SIIHE ITE MAKAAMAAN! ei helvetti tajusin itekkii smantien ja salaman nopeana loikkasin pois siitä ja pistin tytön siihen..ai että hävetti!
Apua... Mä pissin kohta housuun :LOL:
 
....
Meille oli syntynyt toinen poika, lähdimme Anttilaan "shoppailemaan" ja mies työnsii kärryjä jossa istui vanhempi poika, minä taas työnsin vaunuja jossa tämä pieni oli. Hipelöin jotain vaatteita ja mies odotteli vieressä, sitten jatkoimme matkaa ja minä tyynesti lähdin kävelemään kärryn vieressä ja höpöttelin omiani, jonkun ajan kuluttua mies sanoi että hakisit nyt kuitenkin sen meidän toisenkin pojan mukaan:( Olin unohtanut vaunut sinne hyllyn väliin ja mies oli tarkotuksella odotellu että huomaanko itse että ne jäi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pömppiäisten äiti:
Tänään kävin kaupassa ja ostin lahjan Jaana-nimiselle henkilölle. Ja samalla ostin muutakin, mm. pakastusrasioita. Siinä sitten kassalla ajatuksissani, samalla kun kassaneiti veteli tuotteita viivakoodinlukijan ohi, katselin sitä "ruutua", johon tulee tuotteen nimi ja hinta ja lopuksi loppusummakin.

Sitten ihan säpsähdin, kun laitteen näytössä luki "Jaanalle" ja mietin pikku sekunnin ajan, mistä hemmetistä tuo kone voi tietää, että lahja tulee Jaanalle... Kunnes hoksasin, että se olikin pakastusrasia Jäänalle ilman ääkkösiä... :LOL: :LOL:

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja heip:
Tässä jokunen aika sitten mun tytöllä oli erittäin paha vaippa-ihottuma, mentiin sit lääkäriin näytille. Siellä oli sit erittäin komea mieslääkäri! meni vissiin itellä vähän sekasin kun sitä vaan tuijottelin vesi kielellä... kun lääkäri sit sanoi et no katotaas sitä ongelma-aluetta ja laita lapsi tohon pöydälle niin MENIN SIIHE ITE MAKAAMAAN! ei helvetti tajusin itekkii smantien ja salaman nopeana loikkasin pois siitä ja pistin tytön siihen..ai että hävetti!
Ei hitto! :D :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Kuinka monet kerrat olenkaan hyssytellyt ostoskärryä kaupassa edestakaisin, lapsen paikalla käsilaukku! :D Ystäväni tekee samaa, oli veivannut kärryä edestakaisin lihatiskillä pihvejä valitessaan, kauppias oli touhua katsellut huvittuneena jonkin aikaa ja tokaissut, että "kylläpäs rouvalla on sitten niin rauhallinen käsilaukku". :whistle:

Itse olen ollut vissiin "liian kauan kotona" kolmen muksun kanssa, koska välillä on vaikea hahmottaa, kelle puhuu, ja äänensävy säilyy, vaikka puhuisi aikuiselle. Tuttavaperheen kanssa olimme viime kesänä koko kööri kesäreissulla, ja asiaankuuluvasti syömässä pientä suolapalaa kahvilassa. Kyselen kovaan ääneen, mitä kukin ottaa, kasaan tarjottimelle tavaraa ja pillimehua, leipää yms. Mies 32 v. sitten sanoi kassan paikkeilla, että hän voisi ottaa sittenkin tuollaisen täytetyn patongin, kun on vähän nälkä. Minä kovalla äänellä, että "oletko varma, että jaksat syödä sen sitten kokonaan?" Kahvilan työntekijä katteli meitä kassan takaa, muttei sanonut mitään. Luuli varmaan, että meikäläinen on jonkun sortin sotanorsu ja kotinatsi :D
Tässä meinaa kuolla nauruun, "rauhallinen käsilaukku" :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä