Kotiäidin aivosumu -mokia taas pinoon!

vinci
oi että mahaan ihan sattuu kun täällä hihittelen.esikko kyselee että mitä se äiti nauraa..koita siinä selittää muuta kuin äiti lukee hauskoja juttuja!

omia mokia en ny ihan kaikkia jaksa kirjotella..oon ne joskus aiemmin laittanutkin mutta uusimpia on että:

kerran ku ajettiin jonku paikan ohi missä oli kaivinkoneita niin sanoin ääneen että katos tuolla on kaivuri...ja poikaa ei tietysti just sillä reisulla ollutkaan takapenkillä mukana : O


 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Mun mies on erittäin hajamielinen. Se laittoi tuttipullot steriloitumaan kiehuvaan veteen, sammutti valot ja tuli nukkumaan. Onneksi nousin vessassa käymään ja huomasin. Mies on onnistunut sulattamaan myös kynsisakset ja paistinlastan. Kerran soitin sille että kävisi tullessaan kaupassa. Kun se tuli kotiin ja kysyin oliko muistanut, niin sanoi muistavansa kävelleensä keskustaan ja kauppaa kohti, mutta sitten oli filmi katkennut ja olikin ajatuksissaan kävellyt kotiin. Mies on huutanut meidän koiria luokseen vaikka koirat eivät edes sillä kertaa olleet mukana, kerkesi huutamaan niiden perään vielä hiukan äkäisemminkin ennenkuin tajusi että ne jätettiin kotiin. Se on myös kaatanut kahvia pannusta suoraan sokeriastiaan. En edes muista kaikkia, sen toilailut on arkipäivää.

Sukuunsa on tullut, miehen täti aikoinaan laittoi aina tyttärensä kanssa rahoja säästöpossuun ja täti ja sen tytär sanoivat sitten yhdessä että röh röh. Täti oli sitten yhdellä kerralla ajatuksissaan pari kertaa röhkäissyt kun oli kassalla saanut rahasta takaisin. :LOL: :LOL:


hahahahahhahah :LOL: :LOL: :LOL:
 
Mä tässä pari päivää sitten aattelin tehä pannaria, kun piti saada kananmunat käytettyä, kun niistä oli päiväys jo menny. Otin kananmunat jääkaapista ja aattelin, et täytyypä tarkistaa, etteivät oo pilalla ennen kun ne taikinaan laitan. Aloin sit haisteleen kananmunia kuoren läpi, ennen kun hokasin, et mitä oon tekemässä. :LOL: No tuli kuitenkin hyvä pannari eikä munat ollu pilalla.

Isäni oli koulun vanhempainillassa ekaa kertaa äitini kanssa. Luokassa sit esiteltiin, et kuka on kenenkäkin äiti tai isä. Isääni ennen oli monen muun lapsen äiti ja isäni sit sujuvasti esitteli itsensä joukon jatkona "Liisan" äidiksi. :LOL:
 
ihania :LOL:

mä olen useasti heittänyt lapsen vaatteet vessanpönttöön jne. mutta ihan paras taisi olla se kun ekana kesänä imetin neitiä puistossa ja huomasin että kah, vauvalla on kakka vaipassa. äkkiä sitten lapselle maha täyteen ja rattaisiin ja sitten kotio kohti. vähän ihmettelin kun ihmiset tuijotteli aika avoimesti mua, mutta en kiinnittänyt niin huomiota. pitkän matkan päästä hokasin että mulla oli jäänyt kietaisupaita JA imetysliivit auki :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
ihania :LOL:

mä olen useasti heittänyt lapsen vaatteet vessanpönttöön jne. mutta ihan paras taisi olla se kun ekana kesänä imetin neitiä puistossa ja huomasin että kah, vauvalla on kakka vaipassa. äkkiä sitten lapselle maha täyteen ja rattaisiin ja sitten kotio kohti. vähän ihmettelin kun ihmiset tuijotteli aika avoimesti mua, mutta en kiinnittänyt niin huomiota. pitkän matkan päästä hokasin että mulla oli jäänyt kietaisupaita JA imetysliivit auki :LOL:
:LOL: tekevälle sattuu. :LOL: .

 
mä kerran puin meijän neidille vaipan sukkahousujen päälle ja hänellä oli jo vaippa..siinä sitten ihmettelin et mites on näin pulee pylly :LOL: :LOL:

joskus olen kauppa reisun jälkeen purkannu tavaroita jääkaapiin sinne on mennyt kaikki hammastahnatuupista terveyssiteisiin..isäntä sitten ihmetelee että kuuluuko nää nykyään tänne? :whistle: :whistle:
 
Meillä meinas tulla tytölle väärä kolmas nimi ku äiti täytteli maistraatin lappuja väsyneenä. Meillä on toinen nimi sama tytön kans ja tuli sit kirjotettuu se oma kolmas nimi tytöllekin - onneks mies luki lapun läpi ja kysy asiasta.
Siinä mielentilassa tytöstä olis voinu tulla täyskaima...
 
kameliina
Mä olen kerran raahannu roskiksen mukana lähikauppaan kun en muistanut roskalaatikkoon pudottaa. Tuttu kassa vaan totes että :"Ai sä tuot eiliset ostokset takaisin?" Onneksi hän kävi myös viemässä mun roskat takahuoneen roskikseen ettei tarvinnut kotiin takas raahata.
tää oli varmasti jo noloa ;)
 
entisen koliikkivauvan äiti
meidän neidillä oli pikkuisena koliikki ja kun koliikki oli ohi ja uskaltaudittiin ulkomaailmaan, niin suunnattiinpa kerran Tuuriin. Ostosreissu meni mukavasti siihen asti, kun oltiin vielä ennen lähtöä menossa vaihtamaan pienelle vaippaan ja sanoin siinä mukana olleelle mummulle, että etsikös tytölle sen uuden lelun. Mummu sanoi, että ei täällä mitään ostoskasseja ole. Ja ei kun kassalle täyttä juoksua. Ei olleet tavarat kelvanneet kellekään. Se kassaneiti vain sanoi, että hän vähän ihmettelin, että et sitten ottanut niitä tavaroita mukaas. Oli kuulemma pitänyt ns. silmällä tavaroita ja aikonut kerätä ne, jos mua ei olisi näkynyt.

Ja puuroakin on koitettu syödä haarukalla ja mitä näitä muita tavallisia.

Niin ja useasti tuolla lähicittarissa työntelin paikallani ollessa tyhjiä ostoskärryjä ees-sun taa, kun kuvittelin, että meidän "koliikki"tyttö on mukana ja tarttee sitä rauhoitella. Varmaan on ollut huvittavaa katseltavaa.
 
Renee
N. kuukausi esikoisemme ristiäisten jälkeen törmäsin tuttuuni, joka tiedusteli mikä meidän lapsemme nimeksi tuli. Minun pääni löi ihan tyhjää. En yhtään muistanut mikä pojan nimi on. Mutisin naama punaisena jotakin "ööö -äää ..." -tyylistä ja kävin mielessäni läpi erilaisia nimiä. Tuttuni katsoi minua aika erikoisella ilmeellä ja taisi pitää hulluna. Lopulta minulla välähti ja hiskaisin: "Petteri". Jatkaessani matkaa pysähdyin yht´äkkiä ja muistin lapseni nimen olevan: " Tommi Petteri". Minua hävetti tosi paljon, enkä koskaan korjannut asiaa tutulleni. Kai hän nykyään tietää poikani nimen ja pitää minua outona tyyppinä. :D
 
kuolaaja
vein maanantai aamuna lapset tarhaan ja smalla vähän vaihtovaatteita. no kun ne iltapäivällä hain niin tarhatäti sanoi ettei nää varmaan oo meidän pojan vaihtovaatteita. olin vienny kahdet omat stringit. nolotti

EIKÄ :D
 


Sukuunsa on tullut, miehen täti aikoinaan laittoi aina tyttärensä kanssa rahoja säästöpossuun ja täti ja sen tytär sanoivat sitten yhdessä että röh röh. Täti oli sitten yhdellä kerralla ajatuksissaan pari kertaa röhkäissyt kun oli kassalla saanut rahasta takaisin. :LOL: :LOL: [/quote]

Tämä oli kyllä ihan paras
:LOL: :LOL: :LOL:
 
Aivot on
Olimme lasten kanssa tavaratalossa, yksi lapsi meni jo edeltäkäsin katselemaan kahluualtaita, lupasin tulla kunhan olin katsellut vaatteita.... No, kaikkea katseltiin, ja lähdimme pois kaupasta. Kävelimme kadulla kun kännykkäni soi, tyttäreni soitti, joko tulen katsomaan allasta.
Sanoin, että just olen tulossa. Kävelimme siis takaisin tavarataloon hakemaan yhden lapsemme ja kahluualtaan. Vasta paljon, paljon myöhemmin paljastin lapselle, että olin tyystin unohtanut hänet, ja lähtenyt jo kotimatkalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bambiino:
joskus olen kauppa reisun jälkeen purkannu tavaroita jääkaapiin sinne on mennyt kaikki hammastahnatuupista terveyssiteisiin..isäntä sitten ihmetelee että kuuluuko nää nykyään tänne? :whistle: :whistle:
Mulla on tota samaa vikaa, yks aamu mies vaan kyseli, et säilytetäänks tupakoita nykyää jääkaapissa..
Sokerin laitan kanssa useasti jostain ihme syystä jääkaappiin
:whistle:
 
Joskus kauan sitten serkkuni tyttö (silloin ehkä 6v) pyysi äidiltäni sitruunamehua.
Äiti teki itse hyvää sitruunamehua, joka laimennettiin vedellä.
No, mehun saatuaan tyttö tokaisi "tää on kaljaa". Äiti sanoi, että ei se mitään kaljaa ole, sen kun juot vaan. Tyttö intti vaan, että tää on kaljaa. Äiti sitten maistoi sitä, niin paljastui, että oli laimentanut isän tekemää kotiviiniä tytölle sitruunamehuna.

Kerran mua alkoi naurattaa ihan hillittömästi kesken kirkonmenojen, kun huomasin, että mieheni oli lähtenyt kirkkoon aamutossut jalassa. Oli sellaset reinojen tyyppiset harmaat.

Itse leivoin kerran kakkua ja siihen piti laittaa 1/4 d vettä ja 1/4 desiä maitoa. Ihmettelin, että miten tästä tuli näin paljon taikinaa ja näin löysää. Oli uunissa ollut jo yli tunnin ja aina vaan ihan vetelää. Sitten jossain vaiheessa tajusin, mitä olin tehnyt...olin laittanut 1 1/4 desiä sekä vettä että maitoa, siis 2 dl liikaa nestettä. No, viemäriinhän se sotku meni. Ei olis kakkua tullut, vaikka olis 12h paistanut.

Nää nyt ei ollu kotiäidin mokia, mut kerroin kuitenkin.
 
vieras
No näitähän löytyy ihan hirveesti, vaan unohtuneet varmaan kaikki parhaat. Mutta toistuvat jää mieleen.
Eli kaupassa olen tooooosi monta kertaa sanonut iloisesti ja isoon ääneen kassit pakattuani "ja mennääs sitten!", vaikka olen ollut yksin kaupassa....
"Joo, äiti juo tän kaljan vaan loppuun" miljoona kertaa kahvilassa.... Ja EN juo kaljaa ikinä, joten miten se noin tuppaakin taipumaan...
 
Mä oon kans vieny koiran ulos, niin että se juoksusuoja on ollu paikoillansa. Ihmetelly vaan kun koira niin vaikeena kusee ja paskominenki kestää ikuisuuden. :D (puolustan itseäni ja älykkyyttäni sen verran, että koirani oli musta, niin kuin tuo persrättikin.)

Vähän aikaa sitten olin menossa kauppaan ja mietin siinä ajellessani mitä ostaisin kaupasta. Hetken päästä havahduin kotipihalta. Ja ei kun uudelleen matkaan. :D

Jostain syystä sekoitin joskus vuosia sitten useinkin koirani ja siskoni nimet.
:eek:

Ajatuksissani olen kortilla maksaessani kirjoittanut kuittiin jotain aivan muuta, kuin oman nimeni.

Työpaikallani tarvii pitää jaloissa esd-suojausremmejä, (sellaiset sini-punaiset kauniit kapistukset) aina hihittelen töistä lähtiessäni, kun joku pönttö on unohtanut ne jalkoihinsa, kun lähtee kotiin. Lopun varmaan arvaattekin. :kieh:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bambiino:
esikoista odotaessani menin yöllä vessaan ja istuin pöntölle ja siinä sitten ihmeteltyäni totesin että olin istunnu pöntölle jossa oli kansi kiinni :/ :/ ei autannu muu kun siivota sotku
mullekkin kävi näin mutta tajusin enne kun annoin mennä..oli aika kylmä se knasi piparia vasten =/
 
minen ees muista näitä "kotiäitimokia" mitä tulee tehtyä,mut mullon aina ollu tosi huono suuntavaisto ja muutettiin muutama vuos takaperin yhteen kaupunginosaan missä olin kyllä penskasta asti liikkunu -mut en autolla ikinä..lähin sit käymään kaupassa yksin autolla ja takasin tullessa ajoin auton väärälle pihalle,siinä ihmettelin ja loppujen lopuks jouduin miehelle soittaan et tulee ettiin mut...ja oltiin asuttu jo kk siellä :ashamed:
 

Yhteistyössä