Kotiäidin aivosumu -mokia taas pinoon!

Puin kauheessa kiireessä alle vuoden ikäselle neuvolaan 110cm toppahaalarin. En huomannut mitään ihmeellistä, enneku sitte pois lähtiessä. :whistle: Oli aika noloa muuten koittaa saaha mukula haalariin muutaman silmäparin seuratessa tilannetta kummissaan. Keräilin lahkeita ja hihoja... :eek:

Sitte soittaaki mies ja kysyy, missä hemmetissä on yks haalari? Se oli kotona käskeny 4-vuotiasta kiskaseen 80cm haalarin päälle. Oli tyttö motkottanu, että isi ku tää ei mahu... :D Mies oli sanonu, että on se ennenki mahtunu, laita nyt reippaasti päälle, ku on jo kiire. :LOL: :LOL:

Ja siitä päivästä lähtien meillä on suosittu erivärisiä haalareita. :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Tara74
Mun mies on erittäin hajamielinen. Se laittoi tuttipullot steriloitumaan kiehuvaan veteen, sammutti valot ja tuli nukkumaan. Onneksi nousin vessassa käymään ja huomasin. Mies on onnistunut sulattamaan myös kynsisakset ja paistinlastan. Kerran soitin sille että kävisi tullessaan kaupassa. Kun se tuli kotiin ja kysyin oliko muistanut, niin sanoi muistavansa kävelleensä keskustaan ja kauppaa kohti, mutta sitten oli filmi katkennut ja olikin ajatuksissaan kävellyt kotiin. Mies on huutanut meidän koiria luokseen vaikka koirat eivät edes sillä kertaa olleet mukana, kerkesi huutamaan niiden perään vielä hiukan äkäisemminkin ennenkuin tajusi että ne jätettiin kotiin. Se on myös kaatanut kahvia pannusta suoraan sokeriastiaan. En edes muista kaikkia, sen toilailut on arkipäivää.

Sukuunsa on tullut, miehen täti aikoinaan laittoi aina tyttärensä kanssa rahoja säästöpossuun ja täti ja sen tytär sanoivat sitten yhdessä että röh röh. Täti oli sitten yhdellä kerralla ajatuksissaan pari kertaa röhkäissyt kun oli kassalla saanut rahasta takaisin. :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
On jo pari kertaa käyny niin et kun on tottunu ettei ikinä pääse yksin kauppaan, että kun onkin harvinaisesti päässy tai vauva onkin jonkun muun kannettavana niin olen alkanut (vaunumaisesti) kiikuttaan kassalla ees taas koria tai kärryjä ilman vauvaa :D .
Mulla on usein poika joko kantoliinassa tai vauvakärryssä mukana kaupassa. Jotta hänen aika kuluisi paremmin, höpöttelen yleensä samalla kun etsin safkoja. Ja yleensä nukkuukin päikkärit kauppareissulla. Joku kerta olin yksin kaupassa ja aloin puhua ääneen "otettasko me tollasta mansikkahilloa ku äiti tekee pannukakkua..." :headwall:
 
Minun kaveri on myös hyvin, hyvin hajamielinen. Parkkeeraa auton parkkihalliin, menee asioille, tulee takaisin parkkihalliin ja alkaa näpsyttelemään avainta ja samalla kurkkii että missä auton valot välkähtää :LOL: Ei muista siis yhtään mihin aina autonsa parkkeeraa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:
Minun kaveri on myös hyvin, hyvin hajamielinen. Parkkeeraa auton parkkihalliin, menee asioille, tulee takaisin parkkihalliin ja alkaa näpsyttelemään avainta ja samalla kurkkii että missä auton valot välkähtää :LOL: Ei muista siis yhtään mihin aina autonsa parkkeeraa
Mä olen erään kadun kävelly 2x päästä päähän kun etin autooni... joka oli viereisellä kadulla
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:
Minun kaveri on myös hyvin, hyvin hajamielinen. Parkkeeraa auton parkkihalliin, menee asioille, tulee takaisin parkkihalliin ja alkaa näpsyttelemään avainta ja samalla kurkkii että missä auton valot välkähtää :LOL: Ei muista siis yhtään mihin aina autonsa parkkeeraa
Mää oon just tollanen. On tosi onnistunut olo pukata lumessa täysiä kärryjä marketin pihassa ja koittaa kurkkia, että missä hitossa se taas on. :whistle: Ja toki koittaa näyttää älykkäältä samalla. :xmas:

Ai niin, kaveri soitti poliisit ja ilmoitti, että auto varastettiin ihan just tästä näin. Sitte kohta siinä täräytti, että eiku anteeksi, se onkin tuola yhessä toisessa paikassa. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Sukuunsa on tullut, miehen täti aikoinaan laittoi aina tyttärensä kanssa rahoja säästöpossuun ja täti ja sen tytär sanoivat sitten yhdessä että röh röh. Täti oli sitten yhdellä kerralla ajatuksissaan pari kertaa röhkäissyt kun oli kassalla saanut rahasta takaisin. :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Sukuunsa on tullut, miehen täti aikoinaan laittoi aina tyttärensä kanssa rahoja säästöpossuun ja täti ja sen tytär sanoivat sitten yhdessä että röh röh. Täti oli sitten yhdellä kerralla ajatuksissaan pari kertaa röhkäissyt kun oli kassalla saanut rahasta takaisin. :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL:
Äiti-Possula. :LOL:
 
kelloa voi katsoa....
Pari viikkoa sitten lauantai aamuna havahduin yhtäkkiä hereille ja katsoin että pe*ke*e, mies on nukkunut pommiin, myöhästyy töistä. No minä siinä sitten miestä herättelemään ja huudan että myöhästyt töistä! Mies pomppaa sängystä ylös, kiskoo vaatteet päälleen ja juoksee ulos putsaamaan autoa. Lunta satanut aivan tolkuttomasti ja hän siinä hädissään että tosiaan myöhästyy töistä. Tuhatta ja sataa työpaikalle ja pihalla oli sattumalta katsonut kännykkää jossa näkyi päivämäärä... ei ollutkaan perjantai kuten vaimo luuli. ei tullut kovin iloinen isäntä kotia :D niin ja kelo oli puol 6... *viheltelee*
 
  • Tykkää
Reactions: juupsis
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:
Minun kaveri on myös hyvin, hyvin hajamielinen. Parkkeeraa auton parkkihalliin, menee asioille, tulee takaisin parkkihalliin ja alkaa näpsyttelemään avainta ja samalla kurkkii että missä auton valot välkähtää :LOL: Ei muista siis yhtään mihin aina autonsa parkkeeraa
Vanhan auton hälyttimen kaukosäätimessä oli kaksi nappia, toinen lukitsi ovet ja aktivoi hälyttimen ja toinen käynnisti hälyttimen aika kaukaakin. Kerran tuli kaupasta parkkihalliin mikä oli ääriään myöten täynnä. Ei hajuakaan mihin olin autoni jättänyt. Hetken mietin, että mitäs nyt, kävelenkö vaan täysinäisten kärrien kanssa koko hiton hallin läpi ihan pokkana. Sitten muistin tuon hälytystoiminnon. Hallissa oli aika paljon ihmisiä, joten en kehdannut heti toteuttaa suunnitelmaani. Odottelin kärsivällisesti ja kas kas, hetken päästä halli oli oikeastaan tyhjä. Sitten vaan hälytin soimaan ja kuuluihan auto, melko kaukana kylläkin. Ikävä kyllä sitä hälytystä ei saanutkaan sitten pois päältä kuin avaamalla keskuslukon!!! Siinä vaiheessa kun pääsin pää punaisena auton viereen, ympärillä oli aika monta ihmistä mulkoilemassa...
 
vieras
kävin yhen lapsen kanssa lääkärillä ja sitten mainitsin meidän toisen lapsen ongelmasta myös ja selitin ja selitin ja lääkäri kysyi sitten että mikäs se lapsen nimi on.. tuli muuten piiiittttkä hiljasuus. ei vaan tullu tuon pienimmän nimi mieleen ei sitte millään. ja kyllä nolotti.
 
höpö
parkkipaikalla laskin kauppakassin maahan laitoin muksut kiinni ja lähettiin kotiin.pihassa huomasin, että ei oo kassi mukana.eiku kauppaan äkkiä takasin, onneks ei oltu varastettu.toinen kerta jo..
 
öttismönkiäinen
Mä jätän joskus pakkasilla auton käymään kun käyn pika-asioilla, aina etsin avaimia taskustani ennenkuin tajuan että ne ovatkin autossa sisällä
Mun veljeni meni naimisiin, en ollut nähnyt hänen appivanhempiaan. Siinä tervetulojonossa esittelen sitten itseäni: olen sulhasen veli.. :D
Kapuppakärryjä heijaan jo 9 lapsen kokemuksella, sitä ei enää itse huomaa lainkaan..
Olin välillä ihan palkkatöissä, ja kotia ajellessani huomasin että mullahan on vapaata useampi päivä, lapsilla kans koulusta vapaata.. ja vappu tulossa. Jos lähtisinkin käymään mummolassa 650km päässä. Soitin miehelle ja pakkasin sitten kahdessa tunnissa tavarat ja lapset autoon. Jossain Ylivieskan maisemissa huomasin että met ollaan ajettu jossain väärin, kun ennen ei oo rautatiekiskojen yli ajaa.. oli pimeää, minä jo liian väsynyt. Näinkin jo mitä sattuu :/ ELi ei kannata lähteä ajamaa rankan työpäivän jälkeen pitkää matkaa! En muuten tiedä vieläkään mitä reittiä ajettiin, jotain syheröistä tietä sit mentiin Ullavan lähelle.. ja siitä vielä matkaa mummolaan.. kello oli jo viisi aamulla, ja mä en kehdannut mummolan väkeä aamulla aikasten herättää joten tein pientä kiertoajelua jotta kello kävelisi ihmismäiseen aikaan :)
Ennenkuin energiajuomia tuli kauppaan ni käytin hereilläpysymiskikkoina esim sitä että pissatti niin että kupla oli otsassa, ja kerran jopa söin jalapenosta pikkupalasia aina ku väsytti..
kerran isäntäkin oli matkassa ku mun vanhempien luona käytiin: takasin tullessa käytiin miehen veljen luona n 200km päässä mun vanhemmilta. Kohta sieltä lähtiessa etupenkillä oleva lapsi oksentaa autoon, mutta mies ei halua kääntyä takaisin että ois käytetty lasta pesulla ja putsattu auto kunnolla.. joten pikapuhdistus sekä lapselle että autolle. Jatkettiin matkaa, ja koska oli talvi, lämmitys päällä ni hajukin sen mukainen.. ei kaikkea saatu puhdistettua pois. Lopputulos, meillä oli useampi oksenteleva lapsi autossa loppumatkalla.
 
- laittanut likaset pyykit roskikseen enka koneeseen
- kavelly koko paivan ilman rintsikoita, vasta kun menin nukkumaan huomasin
- kavelly kaupungilla takki nurinpain puettuna
- heittany veitsia ja haakuroita roskikseen vaikka piti astianpesukoneeseen laittaa
- heranny milloin kenenkin lapsen sangysta kun ovat yolla huutaneet aitia ja sitte kun olen ihan unesta sekasin, haparoinu sankya etta missa helevetissa meidan vauva on - vauva oli ehtiny vahan kasvaa...
- kasijannu unohtu laittaa paalle, kuopus nukku autossa ja juoksin kotiin pissalle. kohta kuuluu hirvee jysays, auto vieri pylvaaseen onneks ei kuitenkaan alamakeen laps sisalla :eek:
 
Tässä just hiljattain otin ekoja kertoja äitiyspakkauksen haalarin töppösineen vauvalle käyttöön.Kiireessä niitä päälle puin ja ajattelin että jätän ne topatut käsineet pois ja laitan lapaset.Hieman ihmettelin töppösten perin outoa mallia, kun laiton jalkaan, mutta ajattelin että kai ne on vastasyntyneelle tarkoitettu, mutta ihmettelyn maku jäi....kunnes tyttäreni n 12v huomasi että äiti; sä olet laittanut toppakäsineet vauvalle jalkaan.Ei siis ihme ettei ne oikein istuneet :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja familia:
- laittanut likaset pyykit roskikseen enka koneeseen
- kavelly koko paivan ilman rintsikoita, vasta kun menin nukkumaan huomasin
- kavelly kaupungilla takki nurinpain puettuna
- heittany veitsia ja haakuroita roskikseen vaikka piti astianpesukoneeseen laittaa
- heranny milloin kenenkin lapsen sangysta kun ovat yolla huutaneet aitia ja sitte kun olen ihan unesta sekasin, haparoinu sankya etta missa helevetissa meidan vauva on - vauva oli ehtiny vahan kasvaa...
- kasijannu unohtu laittaa paalle, kuopus nukku autossa ja juoksin kotiin pissalle. kohta kuuluu hirvee jysays, auto vieri pylvaaseen onneks ei kuitenkaan alamakeen laps sisalla :eek:
miten tää onnistuu??
 
Mä kerran aloin leipomaan kakkua, ja laitoin väsyneenä leivinjauheen tiskialtaaseen :ashamed: Oli muuten tosi litteä kakku...
Mun serkun lasten nimet on suvi ja sesilia, mä sitten kiireessä sanoin että "susi" :ashamed:
Yöllä lastenhuoneesta kuului itkua, heräsin ja menin kattoo mikä vauvalla on hätänä. Ihmettelin et miks kuuluu itku, vaikka vauva nukkuu, en millään tajunnu. Itkijä olikin keskimmäinen tyttö, joka on aina nukkunu niin kiltisti ettei mulle tullu mieleenkään et se itkis unissaan :ashamed:
Ja ehkä noloin... Kutsuin miestäni isänsä nimellä :eek: On niillä kyllä samantyyliset nimetkin.
 
Viimäsimpiä taitaa olla se, kun mun piti tehdä tytölle mukiin mehua ja laittaa pojalle pulloon maitoa, niin meni pojalle pulloon mehua ja niin päin pois.....onneks huomasin ennen ku tarjosin, pojalla oli ikää silloin vasta 2,5kk :)
 

Yhteistyössä