Kotiäidin aivosumu -mokia taas pinoon!

tonttu
Esikoinen oli syntynyt ja oli varmaan ensimmäinen neuvolakäynti. Menin tottuneesti neuvolaan ilman vauvaa, olin hommannut hänelle hoitopaikan siksi aikaa kun menen neuvolaan! Terveydenhoitaja jäi pikkaisen katsomaan kun ampaisin odotushuoneesta juoksuun hänen pyydettyään MEITÄ sisälle, huikkasin vaan et tuun kohta. Onneks asutaan lähellä neuvolaa. Sain selitettyä hänelle kyllä sitten kun tulimme tytön kanssa uudestaan. Mutta kyllä hävetti!
 
en oo kotiäiti mutta näitä mokia tulee kyl mullekin. yks päivä töissä olen siis koulussa koulunkäyntiavustaja ja kun sitten tunnilla istun yhden oppilaan vieressä ja edessä oleva oppilas sitten jotain metelöi niin topakasti kielsin poikaa oman pojan nimellä vähänkö luokassa tirskuttiin kunnes tajusin mitä sanoin opettaja tän nauramisen alotti..
 
Nuttu
Tää ei kylläkään tapahtunut mulle vaan kaverille.. Olivat juuri saaneet toisen lapsen, joka oli alusta asti aika vaativa vauva. Menivät kylään sitten vauvaa näyttämään. Olivat siellä touhunneet ja kahvitelleet ja jutelleet tuttaviensa ja esikoisensa kanssa. Hyvä etteivät tehneet jo kotiinlähtöä, kun tuttavat sitten kysyivät että saisivatko he jo sen uuden vauvankin nähdä. Väsyneet vanhemmat olivat ihan tyystin unohtaneet, että heillä on toinenkin lapsi mukana.. Tämä vauva nukkui edelleen eteisen naulakon alla kaukalossa täysissä vaatteissa..
 
On jo pari kertaa käyny niin et kun on tottunu ettei ikinä pääse yksin kauppaan, että kun onkin harvinaisesti päässy tai vauva onkin jonkun muun kannettavana niin olen alkanut (vaunumaisesti) kiikuttaan kassalla ees taas koria tai kärryjä ilman vauvaa :D .
 
Seltsu harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Oon työssäkäyvä äiti kylläkin. Yks aamu kun vein pojan tarhaan niin laitoin kenkien päälle sellaset "suihkumyssyt" kun en jaksanu ottaa kenkiä pois. Riisuin pojan ja sitä rataa.
Olin jo melkein autolla, kun huomasin et mul on ne myssyt jalassa. Ihmettelin ensin kun on niin pirun liukasta. Ei muuta ku tossut taskuun ja seuraavana aamuna palautus. :D
Tervetuloa joukkoon! Mä tosin huomasin tossut ollessani Anttilan kassalla...
 
Esikoisen ollessa puolivuotias, vaihoin hänelle vaipan ja laitoin bodyn kiinni... pitkään meni ihmetellessä että miksi tyttö kököttää niin oudosti istuessaan. Oli menny bodyn napit ensin kiinni ja sit päälle vaippa :snotty:

 
Nuusku
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Mä olin vasta ystäväni 50v päivillä, hänkin ison perheen äiti. Siinä sit yksi mies kyseli lapsista, ja mä luettelin niiden syntymäajat: 90,91,92... 01, 03, 06 JA 08 Sit tajusin mitä olin sanonut, selitä siinä että ei, en ole raskaana.. tuli vain vauhilla sanottua yksi lapsi liikaa :D ja nauraa perään että vielähän tässä kyllä kerkiää. Ja en todellakaan ole raskaana :D

Mutta opettavainen tarina tupakoinnin vaarallisuudesta.. tapahtunut kyllä vuosia sitten.
Miehelläni oli auto, joka oli uusi, enkä ollut sillä ennen ajanut. Lähdimme käymään mun kotona 650km päässä muksujen kanssa. Mies ajoi alkumatkan, mutta pitkän työputken jälkeen sitä alkoi väsyttään ja päätettiin vaihtaa kuskia. Mies ajoi levikkeelle, astui autosta ulos. Minä takaovesta ja jätin oven auki miestä varten. Kuskin paikalla tämmäsin penkkiä ja peiliä kuulin ku takaovi läpsähti kiinni. Katsoin peilistä kohta ohittavaa rekkaa ja sanoin miehelle jotain odottamatta vastausta.. ja sit lähdin ajaan jännittäen että osaanko erilaista autoa ajaa. Ihmettelin ku viereltä alkoi kuulua jotain kolinaa, mainitsin siitä miehelle takapenkille. Painoin kaasua kovempaa, paukutus kuuluu yhä... ja mies juoksee täysillä vieressä ja paukuttaa auton ikkunaa.
Mies olikin läppäissyt oven kiinni, mutta jäänyt ulkopuolelle tupakalle.. jos se ei ois juossut autoa kiinni ja hakannut ikkunaan, ni sinne levikkeelle se ois jäänyt ja mä oisin huomannut miehen puuttumisen vasta mummolassa 400km päässä.. oisin vaan ajatellut miehen nukkuvan. Mies ois ollut pusero päällä pimiässä talvimaisemassa levikillä, eikä taloja lähellä.
Mitä opimme: tupakointi on VAARALLISTA
Ihan pakko kertoo tähän vähän vastaavanlainen juttu. Tosin se koskee mun äitiä. Oltiin kymmenisen vuotta sitten lomareissulla ja yllättäen iski pissahätä. Oltiin jossain tiettömien teiden takana eikä mitään huoltoasemaa tms. lähettyvillä. Pysähdyttiin yhdelle bussipysäkille ja sit mentiin pissalle siihen tien poskeen. No mun serkulla (poika) oli "ujopissa" ja se meni jonnekin 100 metrin päähän puun taakse pissalle. Mä ja mun sisko noustiin autoon ja kun oli talvi pistettiin ovi kiinni. Mein äiti luuli, et kaikki oli jo tullu autoon ja lähti painaan eteenpäin. No siinä takapenkiltä sit huudettiin, et ootettaisko me tuota serkkuakin vai jätetäänkö se tuonne tienvarteen pissalle... Palattiin sit takas hakeen serkku
 
Seltsu harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Mä olen väsyneenä pessyt silmämeikit pois kynsilakanpoistoaineella.
Luulisi että virheistä oppii, mutta olen tehnyt sen saman mokan kahdesti. Teki aika nannaa :snotty:
Huh, onneks mä oon tähän saakka vain yrittänyt ottaa kynsilakkaa pois silmämeikinpoistoaineella. Ihmetytti kun ei lähtenyt!

 
niin ja vielä...
pääsin käymään kerrankin yksin kaupassa ja kassalla ostoksia latoessa hihnalle komensin jo tottuneesti vuoden ikäistä poikaani ettei saa nousta seisomaan! :D myyjä hymähti ja hänelle sanoin että inhottavia nää kaupassa käynnit kun poika nousee aina seisomaan tuosta istuimesta. Myyjä sanoi että no onkos poika sit tippunu ku ei kärryssä näy :eek: istuin auki kärryissä tyhjillään..joo vähän aikaa meni et muistin et oon yksin kaupassa. Pitää ottaa lapset aina mukaan niin ei tuu noloja tilanteita :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja öttismönkiäinen:
Mä olin vasta ystäväni 50v päivillä, hänkin ison perheen äiti. Siinä sit yksi mies kyseli lapsista, ja mä luettelin niiden syntymäajat: 90,91,92... 01, 03, 06 JA 08 Sit tajusin mitä olin sanonut, selitä siinä että ei, en ole raskaana.. tuli vain vauhilla sanottua yksi lapsi liikaa :D ja nauraa perään että vielähän tässä kyllä kerkiää. Ja en todellakaan ole raskaana :D

Mutta opettavainen tarina tupakoinnin vaarallisuudesta.. tapahtunut kyllä vuosia sitten.
Miehelläni oli auto, joka oli uusi, enkä ollut sillä ennen ajanut. Lähdimme käymään mun kotona 650km päässä muksujen kanssa. Mies ajoi alkumatkan, mutta pitkän työputken jälkeen sitä alkoi väsyttään ja päätettiin vaihtaa kuskia. Mies ajoi levikkeelle, astui autosta ulos. Minä takaovesta ja jätin oven auki miestä varten. Kuskin paikalla tämmäsin penkkiä ja peiliä kuulin ku takaovi läpsähti kiinni. Katsoin peilistä kohta ohittavaa rekkaa ja sanoin miehelle jotain odottamatta vastausta.. ja sit lähdin ajaan jännittäen että osaanko erilaista autoa ajaa. Ihmettelin ku viereltä alkoi kuulua jotain kolinaa, mainitsin siitä miehelle takapenkille. Painoin kaasua kovempaa, paukutus kuuluu yhä... ja mies juoksee täysillä vieressä ja paukuttaa auton ikkunaa.
Mies olikin läppäissyt oven kiinni, mutta jäänyt ulkopuolelle tupakalle.. jos se ei ois juossut autoa kiinni ja hakannut ikkunaan, ni sinne levikkeelle se ois jäänyt ja mä oisin huomannut miehen puuttumisen vasta mummolassa 400km päässä.. oisin vaan ajatellut miehen nukkuvan. Mies ois ollut pusero päällä pimiässä talvimaisemassa levikillä, eikä taloja lähellä.
Mitä opimme: tupakointi on VAARALLISTA
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
nyyti
ostoskärryistä tuli mieleen...kun olin tottunut yleensä käymään vaunujen kanssa päivällä kaupassa,no kerran lähdinkin sitten illalla yksin,mies jäi vauvan kanssa kotiin,ajatuksissani heijasin kärryjä kassajonossa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Tuttavan lapsien nimet on Pihla ja Pilvi.
Noista sitten mennyt muutaman kerran kieli solmuun ja lahjakkaasti kutsunut Pihviksi.. :ashamed:
sama juttu käynyt.isommat lapsemme ovat nimeltään Vili ja Iina. en muista kumpi keikkui olkkarin pöydällä, mutta komensin; VIINA alas pöydältä.. :ashamed: :D
 
  • Tykkää
Reactions: juupsis
Alkuperäinen kirjoittaja nedee:
niin ja vielä...
pääsin käymään kerrankin yksin kaupassa ja kassalla ostoksia latoessa hihnalle komensin jo tottuneesti vuoden ikäistä poikaani ettei saa nousta seisomaan! :D myyjä hymähti ja hänelle sanoin että inhottavia nää kaupassa käynnit kun poika nousee aina seisomaan tuosta istuimesta. Myyjä sanoi että no onkos poika sit tippunu ku ei kärryssä näy :eek: istuin auki kärryissä tyhjillään..joo vähän aikaa meni et muistin et oon yksin kaupassa. Pitää ottaa lapset aina mukaan niin ei tuu noloja tilanteita :D
:LOL:
 
xylitolsisu harmaana
Viime sunnuntaina me vietettiin tyttöjen 2v ja 9v syntymäpäiviä sukulaisten kera. Muistelin että olin ladannut kahvinkeittimen jo valmiiksi ja napsautin sen vaan päälle. Aloin sitten ihmetellä, kun pannussa oli vaan pieni tippa kahvia pohjalla. Olin unohtanut pesaista pannun päiväkahvien jäljiltä ja lämmitin sitä vanhaa kahvitilkkaa vieraille.
 
vieras
Minä keitin jokin aika sitten kahvia kaurahiutaleista.

Roskapussin kanssa olen ollut niin kaupassa kuin vaunulenkilläkin, sitten äkkiä vaan sullonut sen vaunujen tavarakoriin toivoen ettei kukaan tajunnut mitä kanniskelen.

Kaupassa minulla on tapana aina jutella meidän 5kk neidille tyyliin "ostetaankos isille jugurttia", pari ekrtaa olen tajunnut höpöttäväni silloinkin kun tyttö jäänyt isin kanssa kotiin..
 
Yhtenä päivänä tulin suihkusta ja istahdin sohvalle,katsoin telkkaria samalla kun voitelin naamaani ja laitoin sellaista voidetta hiuksiin tai niin minä ainakin kuvittelin tekeväni kunnes aloin miettimään että miksi mun naamassa tuntuu sellainen polte...Niin--iin olin laittanut naamarasvaa hiuksiin ja hiusvoidetta naamaan :kieh:
Olen minä aikoinaan huudellut ulko-ovelta tyttöäni pissalle paitsi että tytön nimen kohdalla tuli ukkokultani nimi, kyllä naapurit katsoivat pitkään ja varmaan miettivät että onpa tuossakin perheessä akalla valtaa kun käskyttää ukkoaan pissille :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:
Olen minä aikoinaan huudellut ulko-ovelta tyttöäni pissalle paitsi että tytön nimen kohdalla tuli ukkokultani nimi, kyllä naapurit katsoivat pitkään ja varmaan miettivät että onpa tuossakin perheessä akalla valtaa kun käskyttää ukkoaan pissille :D
:LOL: :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä