Novelle, siihen ei tullut sitä kantokassia tuohon hintaan, se otettiin erikseen. Mutta siis £390 sai ne rattaat ja sisaristuimen (sekä aurinko- ja sadesuojat mitkä on muuten niin tukevaa tekoa että ei saada tota sadesuojaa enää takas sinne pussiinsa taiteltua mitenkään...). Oon kuullut että ihmiset on pitäneet vauvaa ihan vaan makuupussissa siellä alla, mutta me kuitenkin tilattiin toi cocoon, katsotaan paljonko sille sitten tulee käyttöä. On aika pienen näköinen, että kovin vanhaksi vauva ei kyllä sinne varmaan mahdu. Hintaa sille tuli alle £40, ei ollut meistä paha hinta. Paljon halvemmaksi kyllä tuli koko paketti kun jos olisi ostanut Suomesta.
Me kun tutkittiin noita eri ratasvaihtoehtoja niin törmäsin sellaiseen, että monet lapset on nukkuneet huonommin niissä vierekkäin istuttavissa. Kun isompi tönii vauvaa tai mölisee niin pieni herää ja sitten myös kiinnostaa sen verran se vauva siinä vieressä ettei isompikaan ole saanut nukuttua. Mutta varmaan riippuu taas ihan lapsista, joillain voi toimia oikein hyvin. Meillä oli kriteerinä myös se että mahtuisivat myös vanhan malliseen ratikkaan, joissa maksimileveys on jsut toi 58cm. Tosin tuota ominaisuutta nyt tuskin enää tarvitaankaan kun tänne maalle kerran muutettiin
Ratikoita näy mailla eikä halmeilla. Eikä näin iltasella kyllä juuri mitään muutakaan, alkaa ehkä vähän ahdistaakin.. Kaipa tähän tottuu..?
Ai niin ja ainakin jotkut Britaxin kärryt on myös peräkkäin olevat.
Kantoliinoja kannattaa käydä tutkimassa
Kantoliinakanavan sivuilla, tuolta oon ainakin ite saanut paljon hyödyllistä tietoa. Varsinkin toi Sidontaohjeet ja Tietoa kantamisesta kannattaa selata läpi. En tiedä miten tosiaan tulee onnistumaan, mutta mulla olisi toiveena oppia sitomaan vauva pitkässä trikooliinassa niin että voisin sitten imettää siinä samalla. Ja vauva sitten myös viihtyisi siinä.. Saa nähdä. Oon jo pakannut liinan sairaalakassiinkin jos vaikka pääsisi heti siellä harjoittelemaan.
Citrus, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:
Nanna, ihanaa kuulla että teilläkin siirryttiin pinniksestä "vasta" kun sieltä opittiin kiipeämään pois. Mun kaveri just oli ihan kauhuissaan kun sanoin että tyttö roikkuu välillä päiväunilta haettaessa laidan päällä mahallaan, ite ei oltu ajateltu että toi nyt jotenkin erityisen vaarallista olisi että osaa tulla sieltä pois. Unipussissa ei sentään pääse kiipeämään, joten ajateltiin pitää kyllä toi pinnis vielä siihen saakka kun vauva siirtyy laatikosta pois.
Mistä tulikin mieleen, että ootteko hommanneet/ajatelleet hommata vauvalle uutta patjaa vanhaan sänkyyn? Oon lukenut jostain että aina pitäisi vaihtaa, mutta tuntuu vähän hassulta. Eihän se patja tosin paljoa maksa, mutta vaivan kuitenkin..? Meillä on siis Helmille ostettu patja siinä, sänky on saatu ilmaiseksi tutun tutun tutulta joten silloin haluttiin kyllä uusi patja.
Tänään on ollut vähän tuskainen olo. Ei varsinaisesti oo supistellut, mutta jotenkin toi vauva on nyt painanut ihan jumalattomasti tonne alas ja mua on myös huimannut. Ehkäpä se kohta syntyy tai sitten ei
Ai niin, tuli päätös KELAlta ja kihisin kiukusta!! Tiesittekö että vanhemman sisaruksen kotihoidontuki loppuu vanhampainrahakauden ajaksi?!? Mulle siis tuli ilmoitus, että kotihoidontukea ei tule koska olen äitiyslomalla. Siis WHAT?? Soitin sinne ja kysyin että käsitänkö mä nyt ihan oikein tämän, että isommasta lapsesta ei tule pennin hyrrää koko sinä aikana kun vielä saan vanhempainrahaa niin kyllä kuulemma käsitän. Jos perheen yhteenlasketut tulot olisivat bruttona n. 3000e niin voisi saada jotain hoitolisää, mutta mä en siis sitä saa. Eli, rahallisesti olisi tullut meille saman hintaiseksi pitää Helmi päiväkodissa kun kotona. Luultiin siis, että saadaan kotihoidontuki (Espoolisän kanssa n 550e) ja säästetään päivähoitomaksu (lyhennetty hoitoaika plus vapaapäivät eli 140e), mutta olisikin kannattanut vaan jättää hoitopaikka ja vaikka muuttaa se niin että vapaapäiviä olisi ollut enemmän jolloin maksu olisi ollut alle 100e kuussa. En voi käsittää, että näinkö ihmisiä kannustetaan pitämään lapset kotihoidossa. Ottaa kyllä aivoon, vaikka meillä ei ollutkaan Helmin kotiin ottamisessa raha suurimpana syynä niin silti musta tää on kyllä vääryys.
Kvartti ja Myyrä 39+2