*Kolmekymppiset tokakertalaiset ELOKUUSSA*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kvart över
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea Piipi hyvistä ultrakuulumisista! Mulla on ollut eroja sekä samanlaisuuksia näissä raskauksissa, vaikka tännekin siis luvattu toista tyttöä. Helmistä oli pahempi olo kauemmin, kummassakaan en ole oksentanut, mutta Helmistä sitä kuvotusta kesti tosi kauan ja sai tosissaan taistella vastaan. Maha on kummassakin ollut suht leveä ja lisäkiloja on tullut vähän joka puolelle, Helmistä tosin mun naama oli ihan järkyn näköinen, nyt en ole ihan yhtä turvonnut (ainakaan vielä..). Linea negra tuli ekassa raskaudessa rintojen alta karvoitukseen saakka ja jäi siihen synnyksen jälkeenkin, nyt mahan kasvaessa on vaan vaalentunut koko ajan. Mitäköhän vielä.. Tää raskaus on ollut jotenkin helpompi kun ei ole ollut mitään vuotoja eikä sitä invalidisoivaa selkäkipua mikä ekassa oli ensin rv7-9 ja sitten uudelleen vielä pahempana n. 31-36.

Hei nyt alkaakin Salkkarit! :ashamed:

PIIPI, kiva kuulla, että rakenneultrassa kaikki oli kunnossa. Mä yritän saada rakenneultraan myös miehenkin mukaan, sillä nyt ekaan ultraan joudun menemään yksin miehen työmatkan takia.

PÖSSI, musta tuntuu, että mullakin alkoi jo tuossa viikolla 9 pahoinvointi helpottaa. Jostain luin niihin aikoihin, että se hcg-hormoonin määrä olisi juuri viikoilla 9-10 korkeimmillaan ja siksi pahoinvointikin on silloin usein pahin, mutta ei noihin voi niin uskoa. Kyllä se varmasti on hyvin yksilöllistä, mikä olo on. Hyvä että pääset kuitenkin ultraan jo pian, sieltä saat varmasti mielenrauhan. Voihan olla myös joku parempi kausi välissä, ja sitten se pahoinvointi voi kuitenkin taas yllättää. Mulla oli vähän sellastakin. Mutta kun nyt mietin taaksepäin niin tuosta vaiheilta se pikkuhiljaa jo helpotti minullakin. On kyllä edelleen iltaisin huonoa oloa, muttei enää niin ällötystä kuin alkuun. Makeakin maistuu taas!

Onpa tullut lähinnä valitettua täällä viime aikoina...Pitää yrittää vaihtaa vähän positiivisempaan sävyyn. Ollaan kuitenkin odotus-palstalla! Voi olla, että yöunet on mulle vaan niin tärkeät, että tämä kakkonen jää viimeiseksi lapseksi. Pitää nyt sitten nauttia sitäkin enemmän raskaudesta :)

Voi harmi Novelle noita yöitkuja, mikäköhän siinä olisi taustalla. No, se voi tietty olla ihan mitä vaan ja luultavasti joku kausi, kuten tässä joku mainitsi, niin aina on menossa joku kausi. Meillä on myös yöt rauhattomia taas vaihteeksi. Ei ole mitään pitkiä itkukohtauksia, mutta herätään ehkä 3-4 kertaa yössä. Sekin tuntuu aika raskaalta, koska olin jo tottunut siihen, että herättiin 0-1 kertaa. En tiedä minäkään, mistä kyse. Vaihdettiin pinniksestä isojen sänkyyn syksyllä, mutta se alkoi hyvin ja sitten vasta alkoi heräily. Mutta mun ei tarvi lähteä aamulla töihin, joten kyllä kotona jaksaa notkua.

Nyt sitte herättiin päikkäreiltä.....

Heippa vaan pitkästä aikaa!!

Tulin ihan pikaisesti laittelemaan viestiä, että täällä on kaikki ihan kunnossa ja kohta on 10 odotusviikkoa takana :) Alkuviikot ovat olleet jatkuvaa kuvotusta täynnä ja lisäksi ihan tautinen väsymys koko ajan. Ei siis ole ollut energiaa kirjoitella tännekään... Mut josko sitä nyt alkaisi helpottaa ja pääsisin hyppäämään mukaan paremmin!! Varhaisultrassa kävin pari viikkoa sitten ja siellä oli kaikki ok ja yksi sydän löi :) Parin viikon päästä onkin sitten nt-ultra, vähän jänskättää. Tänään kävin siihen liittyvissä verikokeissakin.

Kvartille
piti kommentoida tuosta pudentaalipuudutuksesta. Mä sain sen tuon esikoisen synnytyksessä ja sen puudutteen laitto tais olla synnytyksen kamalimpia hetkiä. Henk. koht en siis varmaan aio ottaa sitä tässä seuraavassa synnytyksessä. Ei mulla ainakaan alapää siitä puutunut mitenkään erikoisesti, että ponnistus oli silti tuskaa. Mutta toisaalta olen kyllä kuullut, et joillekin se on saatu laitettua suht näppärästikin ja on auttanut.

Nyt ei tämän enempää, on hetken kuluttua vieraita tulossa.

Niisku 9+5

Hui, kiitos Niisku tuosta tiedosta että tosiaan se voi olla sen puudutteen laittokin kivuliasta... Pitää miettiä sitä vielä, ja riippuhan se tietenkin tilanteestakin että aletaanko sitä edes laittamaan vai ei. Mulla itellä vaan oli viime synnytyksessä kamalinta se pään syntyminen, muuten en ollut juuri ääntä päästänyt, mutta siinä vaiheessa kiljuin ja kiroilin... Jotenkin tuntuu että mikään ei voisi sattua niin paljon. Mutta on noissa tosiaan hyvät ja huonot puolensa.

Täällä odotellaan muuttolaatikoita ja välillä käännän muutaman lauseen opinnäytetyön tiivistelmästä englanniksi. Valmista on muilta osin, joten kyllä on helpottunut olo! Muutamia pieniä töitä vielä roikkuu, mutta en jaksa niistä ottaa suurempia paineita, ne ei oikeasti ole isoja ja niitä voi tehdä sitten syksyn mittaan aina kun jaksamista riittää. Nyt alkaa siis muutto ja remontin teko, vaikka nekin varmasti väsyttäviä ovat niin silti tällä hetkellä ainakin tuntuu että suurin stressi on poissa :) Oon saanut jopa viimeiset kaksi yötä nukuttua ihan kunnolla kun välillä ei meinannut uni tulla enää vessareissujen jälkeen takaisin.

Harmi juttu Novelle noi yölliset itkut! Nukkuuko Eki vielä teidän huoneessa? Mietin että voisko olla ratkaisu jos olisi omassa huoneessaan, meillä ainakin se tuntui jostan kumman syystä auttavan heräilyyn. Tai sitten me ei vaan kuulla niitä ihan pieniä kitinöitä eikä herätä niihin. Helppo täältä taas huudella "neuvoja" tietenkin ;) Mutta saa tänne valittaa! Eikös tää sitä varten ole tämä palsta että oikean elämän kanssaihmiset pääsisivät vähän helpommalla kun tänne saa russuttaa kaiken maailman vaivoista ja ketutuksista?

Saisi muuten tulla ne laatikot jo, ilmoittivat ajaksi klo 9.00 ja nyt on kello jo 11! Haluaisin alkaa pakkailemaan, iltapäivästä pitäisi jaksaa ostamaan Helmille uudet kengät. Tunsin piston sydämessäni kun luin pari päivää sitten Hesarista sen jutun lasten liian pienistä kengistä.. Varsinkin kun itse olen "alalla" niin pitäisi kyllä tehdä kaikkensa ettei omalle lapselle tulisi mitään virheasentoja ainakaan liian pienistä kengistä. Kun just oltiin mietitty että menisikö nuo keväiset kengät vielä tämän syksyn (ovat aika ahtaan oloiset) ja sitten siinä jutussa luki että alle 5v olisi hyvä olla NELJÄT kengät vuodessa. Eli joka kauteen uudet kun jalka kasvaa niin hurjaa vauhtia... Niin se vaan varmasti sitten on että ei ne oikeasti enää mahdu (kyllähän tuon nyt näkee otsallakin että pienet ovat, mutta jotenkin sitä ei vaan heti uskonut..).

Hei palstankäyttövinkki kaikille! Tuossa ketjun yläreunassa kun on teksti "Työkalut" niin sieltä kun valitsee "Lisää tämä ketju seurantaan" niin pääsee suoraan tänne kun kirjautuu sisään ja painaa "asetukset". Ja siinä näkyy sitten onko tullut uusia viestejäkin :) Ehkä tää uudistus ei ole ihan tyhmä, pitää vaan opetella käyttämään kunnolla. Paitsi Novelle jos sulla kerta näkyy kaikki noi hymiöt jättimäisinä niin se voi olla kyllä aika ärsyttävää..

Nyt lounasta! Ihanaa kun äitiysloma ikäänkuin nyt alkoi oikeasti!

Kvartti ja Myyrä 36+1

Yhteistyössä