Kolmekymppiset lapsettomuudesta kärsineet ja keskenmenon kokeneet...

Täällä taas roikutaan... koira on tosin taas vaatimassa osansa eli lenkille lähdetään piakkoin.

Piglet, hyvä, että tilanteesi selvisi, vaikkakin plussa olisi tietty ollut paras tilanne!!! Onnea uudelle kierrokselle!

Olipa hyvä, että sait Kummi ohjeistusta piikittelyyn. Ihan hurjalta kyllä kuulostavat nuo puuhat. Mitenkähän sitä ikinä uskaltautuu moiseen..?!! :/ Tulet sitten heti kertoilemaan ultrakuulumiset jookos?!

Kesä-ystäväinen. Yhdyn Kummin sanoihin. Toivut nopeammin, jos lepäät. Olisiko se jotenkin järkättävissä?!

Missä Enni? Tahtoo kuulla fiiliksesi!! Saitko unta viime yönä lainkaan..? :D

Mahtavaa Miru, että aiot jatkossakin ilahduttaa meitä. No, jos olisit aikonut karata, olisin tullut perässä muihin pinoihin sua jahtaamaan :LOL: Oikea foorumihäirikkö!! :LOL:

Eilinen ennustukseni 24 tunnin sisällä tapahtuvasta verisestä hyökkäyksestä ei ole vielä toteutunut. Piina jatkuu. Jostain syystä otan tällä kertaa mieluummin vastaan kyseisen verilöylyn kuin negan tikussa. Eikä kyllä ole mitään vehjettäkään, millä testailla. :eek:

Ihan mahdottoman mukava tavata teitä (ketkä nyt sitten pääsettekään paikalle). Ihan pimeä juttu, mutta olen jumpassa käydessä saanut päähäni, että eräs tyttö näyttää jotenkin EnniV:ltä. No luultavasti et Enni edes näytä lainkaan häneltä!!

Onneksi olette olemassa!! :heart:
 
Kiitos kaikille teille ihanille naisille onnitteluista!

Ade, täällä siis ollaan! En vieläkään meinaa uskoa koko juttua todeksi. Heräsin tosiaan aamulla tosi aikaisin, ja koko päivän on väsyttänyt ihan kauheesti. Ja tietenkin on hirveesti hommia, vaikka haluaisin paljon mielummin tulla tänne raportoimaan! =) En varmaan ole se jumpassa oleva tyyppi, sillä olen melko laiskasti käynyt missään ohjatuissa liikuntajutuissa! Se on kyllä hauskaa, kun välillä miettii, että minkä näköisiä tai oloisia te kanssasisaret oikeasti olette. Mieskin aina välillä nauraa, että tuo tai tuo voisi olla sinun nettikaveri, että kuiskaa sille joku koodisana. :D Haluaa siis hänkin osallistua tähän jollain tapaa!

Kummi, tsemppiä sinne pistosten kanssa. Toivottavasti sait aineen sinne navan seudulle, ilman pahempia tuskia! Onneksi nämä fiksut naiset muistivat, mistä sen ilmakuplan kanssa oli kyse. Itse en olis kyllä muistanut! Oliko sulla siirto ajateltu alkuviikkoon? Muistathan juoda paljon ja levätä myös.

Kesä, kyllä nyt taitaa olla se levon paikka, ettei äidy pahemmaksi tuo tauti, joka melko pahalta kuulostaa jo nyt!

PIglet, voi kun pääsisitte nyt nopeasti eteenpäin ja se täti nyt löytäisi perille pian, mutta viimeistä kertaa vähään aikaan! Tsemppiä kovasti.

Miru, onko tuhru pysynyt poissa? Ja tosiaan, vaikka en ollut vielä plussannutkaan, niin musta oli myös kiva kuulla kuulumisia ja olisi ollut kurjaa jos olisit meidät jättänyt. Itse ajattelin täällä myös sitkeästi pysytellä, enkä uskalla enkä halua mihinkään muuhun pinoon vielä pompata! Onko sulla luget vielä käytössä? Entä ootko urheillut ollenkaan nyt tänä alkuaikana? Onko jotain tiettyä mitä olis hyvä syödä nyt raskaana? Turvaudun taas sun ohjeisiin, kun ne piinailuaikaankin olivat niin toimivat!

KUten varmaan arvaatte, nyt en oikein tiedä päin oikein olisin tai mitä tekisin? Niinpä en tee juuri mitään! Mulle annettiin ohjeeksi lopettaa luget eilen, joten sekin tietenkin jännittää, että riittääkö mun oma hormonitoiminta nyt pitämään tätä yllä. Ja kun ne kilppariarvotkin ovat olleet koholla, ettei siitä nyt tulis mitään ikäviä seurauksia. Nämä asiat tietysti ovat mielessä, mutta toisaalta viime kerrasta olen oppinut, että itse en pysty asiaan vaikuttamaan ja nyt täytyy vaan toivoa parasta ja yrittää ottaa niin rennosti kuin mahdollista!

Nyt täytyy lähteä tankkaamaan, ettei vaan tule nälkä!

:wave: Kuullaan taas pian!
 
Heipparallaa!

Ajattelin käydä vaan kurkkaamassa ennen iltapesua, mutta eihän täältä voi olla pois. Ihan ensiksi Ennille kommentteja. Kestää varmasti kauan, että asian tajuaa. Itse en vieläkään oikein tajua, mistä on kyse. Toisaalta hoitojen aikana on tottunut käymään läpi jatkuvasti eri vaiheita, odottamaan seuraavaa etappia, iloitsemaan sen onnistumisesta jne. Joten ehkä tämä jatkuu sellaisena tästä eteenpäin. Valitettavasti uniin tulee sitten tämä prosessointi oikein kunnolla: milloin ostan niitä vaunuja, milloin vietämme ristiäisiä (asioita joita ei taikauskoisen mielestä SAA VIELÄ miettiä!!! Mutta sanopa se alitajunnalle) ja viime yönä ihan kaamea keskenmenouni :(
Olen Enni siis vasta tällä viikolla aloittanut liikunnan uudelleen punktiosta asti kestäneen tauon jälkeen. Otin täysin liioitellun rauhallisesti vain oman mielenrauhani vuoksi - sitä jossittelun ja itsesyytösten määrää jos jotain olisi käynyt! Lääkäri käski maanantaisella käynnillä aloittaa liikkumisen ja sanoi, että benji-hyppy on ainoa kielletty asia (no liioitellusti), mutta kyllä sitä oikeasti saa tehdä kaikkea mikä vaan tuntuu hyvältä - jos voi. Mulla proget (lugen kaltainen) lopetettiin asteittain. Ensin vähennettiin puoleen viikon ajaksi, sitten käytettiin yhtä/pv kunnes kokonaan pois. Mutta klinikalla sanottiin, että tämäkin siirtymä tehdään näin vain meidän naisten mielenrauhan vuoksi. Meidän ajatuksissammehan se tuntuu liian radikaalilta ja uhkarohkealta lopettaa hetkessä. Kyllä se istukkahormoni siellä nyt hoitaa asiansa. Ruokapuolesta sanoisin, että mitä vaan tuntuu hyvältä. Mulla se raja tuli aika äkkiä vastaan pahoinvoinnin myötä ja nyt elän kyllä tosi terveellisesti. Kaikki makeus on vihonviimeistä, samoin rasva. Perusruoat ja raikkaat, happamat tuotteet ilman mausteita on herkkua. Luonnonjogurtti, johon sekoitetaan kirpeitä mustaherukoita ja vadelmia eikä hitustakaan sokeria. Ravintolisistä kannattaa foolihappoa syödä, mutta sen varmasti tiesitkin.
Tulipa tekstiä :whistle:

Kummi, kyllä mulle myös tuli pistokohtaan kuumottava ja kirvelevä punotus, joka parissa tunnissa onneksi katosi. Luki myös siinä tuoteselosteessa, että tavallista on. Huomenna sitten ultraan, ai että alkaa jo pikkuisen jännittää sun puolesta. H-hetket on niin käsillä =)

Ade-hömppä. Muistatko kun pääsisäisenä anelit tältä testilupaviranomaiselta sitä lupaa... Nyt olisi lupa jo tulollaan sinne erikoislähetyksenä :wave: Toisaalta, mikäpä siinä on vain odotellessa kun ei tarvitse laskeskella seuraavan kierron lääkitystä ym. Saahan sen vastauksen niinkin. Eikö ollut ihana lenkkikeli? Ihanan vaaleanvihreää joka puolella, kesän ja kasvun haju tulee nenään ja ilma on raikasta hengittää (ainakin ei-allergisen ;) )

Pigletille voimia uuteen yritykseen.

Nyt pesulle ja nukkumaan |O
 
Kiitos Miru jälleen kerran kun viitsit vastata kaikkiin kysymyksiin! Tuo sinun klinikkasi tuntuu kyllä huomioineen kaiken, viittaan lugejen lopettamiseen. Minulle vain todettiin, että plussatestiin lopetetaan ja that's it :eek: ! Toisaalta tämä on luomukiertoon tehty hoito ja lugeja oli vain 2x100mg per päivä, eli ehkä tuo vähentäminen asteittain tässä tilanteessa ei tunnu samalta kun tuoresiirrossa, jossa niitä lugeja oli käytössä paljon enemmän! Kuuntelen nyt klinikkaa, viime kerralla vähän omatoimisesti jatkoin lugeja ja vähensin asteittain, mutta eipä sekään silloin auttanut!

MInäkin olen siirtynyt kokonaan luonnonjogurttiin muutama kuukausi sitten ja olen jotenkin tullut siitä myös riippuvaiseksi. Lisäilen siihen myös marjoja ja aina välillä vähän sokeria! Nyt vielä tekee mieli makeaa, ja negatestin jälkeen söin ison kasan ranskan pastilleja lohdutukseksi, mutta nyt olen pistellyt lähinnä sekä tuoreita että kuivattuja hedelmiä makean nälkään. Nyt minulla on monivitamiineja, mutta täytyy ehkä ostaa sitä foolihappoa lisäksi, että varmasti saa tarpeeksi! Olen myös pyrkinyt syömään vihreitä kasviksia, missä sitä foolihappoa pitäisi olla luonnostaan.

Ihanaa tytöt, että huomenna on jo perjantai! Oikein hyvää viikonlopun alkua kaikille!

Nyt taidan lähteä täältä vouhottamasta, joten öitä! :wave:
 
Moro!

Mukavia uutisia ultrasta. Folleja oli toistakymmentä, joista suurin osa n 17mm kokoisia, joten punktio tehdään tiistaina...Pari päivää vielä puregonia ja orgalutrania, sunnuntaina sitten pregnyl (joka tosiaan näytti vähän monimutkaisemmalta laitokselta :/ , kun ei nuo piikitykset muutenkaan ihan putkeen ole menneet...).

Oliko Mirulla, Ennillä, Kesällä mahakipuja kovasti viimeisinä päivinä? Tuntuu, että housut eivät meinaa mahtua enää jalkaan...ihan kuin raskaana olisi :kieh: .

Adeliini: oletko jo testannut? Testaapas nyt pikimmiten, ettei tarvitse täällä enää jännityksessä elellä ;) !

Noista lugeista oli täällä puhetta...Miten iso päiväannos teillä onkaan ollut? Farmaseutti ihmetteli mun annosta, joten päätin, etten vielä sitä ostakaan niitä vaan kysyn ensin lääkäriltä. Sen käyttö alkaa vasta punktiopäivänä...? Juttelin lääkärin kanssa lugeista ylipäätään ja puhuttiin, että mulla voitaisiin jatkaa niiden käyttöä reilusti pidemmällekin, jos sattuu plussa napsahtamaan...Ne eivät lie kovin mukavia lääkkeitä :x ? Kyselykausi päällä...

Ihanan rentouttavaa viikonloppua kaikille! Ja lepoa erityisesti Kesälle, Ennille ja Mirulle!
 
Täällä kummittelee: Haamu! :eek:
Testasin kaksi tuntia pidätellyn pissan jälkeen ja nyt on kiertopäivä 29 meneillään.
Katsotaan, miksi tämä muuttuu huomisaamuun mennessä.

Loistavaa, Kummi!!!!!

Palaan illemmalla kullat.

Edelleen-piina-Ade :heart:
 
Tulin kumminkin jo nyt jatkamaan, kun en meinaa pysyä nahoissani.
Mulla on ollut parina päivänä huonoa oloa, tissejä on pistellyt ja alavatsassa ollut erinäisiä tuntemuksia. Mutta niinhän on ollut jo kovin monessa kierrossa eli kauheasti en ole uskaltanut hehkuttaa edes itselleni, puhumattakaan miehelle.

Nyt lähden katsomaan miehen veljen neljä päivää vanhaa vauvelia!
 
Moikka!
Onpas täällä nyt tapahtumia!! Onnea haamuille ja plussille. Vitsit, vetäkää mut mukaan tuohon plussa-aaltoon, tahtoo kanssa mukaan. Tämä herättää niin suuria toiveita myös toipuvassa. Vauvaliimaa lähettelen, että nyt pysytte tuossa tilassa sen 9 kuukautta.

Täällä eka täti sitten km:n pakkailee laukkujaan, kiva juttu että ne alko sitten ihan itelleen. Nyt sitten jännätään toimiiko kroppa ovulaationkin suhteen, ensi viikonloppuna voi varmaan alkaa digitestiä virittelemään 0-astentoon. Mantrana: "ei saa stressata". Mutta nyt rauhoitun tähän viikonloppuun.
Mukavaa viikonloppua siis kaikille ja hus kaikki pahat unet.
 
tere taas, en mie pois maltalla olla...
ONNE KAUHEEASTI ADE !!! plussa se on haamukin!!Onnea!

muut ne onnistuu, vaan meillä menee nyt taas kaikki puihin... no uutta yritystä on tiedossa seuraavien menkkojen jälkeen, eli heinäkuussa olis toiminpiteet.. sumut alkaa kesäkuun lopulla, eli pitkällä kaavalla mennää taas, mikä kyllä miun kropalle ja etenkin päälle sopii paremmin, ja kaipaan sitän AIVAN kauheasti. Että ei ihan koko kesää huilailla, yks kierto vaan nyt sitten välissä.

Olis kyllä ihanaa teidät tavata.. josko jotenkin saisin tuon miehuuden hoitamaan lypsyt(osaa kyllä) että pääsisin taapaamiseen, jos olis keskellä päivää ni aina parempi.. voi hoitaa jomman kumman lypsyn itse... ehdotuksia, millon ja missä.....toki mahtavinta olis että tulisitte tänne maalle... meille tai johku lähelle.. mutta kyllä mie hesaanki ajelen, tosin en kyllä keskustaan autolla.. mut sit metrolla loppumatka... paniikkihäiriöinen kun olen niin en nauti näistä väenpaljouksista...

Ja tästä sairastelusta, mie en ole jäänyt saikulle... olen yrittäjä, eikä kuulu tapoihin ihan vaan "flunssasta" jäädä lomaileen.. ihan normi vuosilomatkin aiheuttaa tunnontuskia,mutta näin ollaan pärjätty aina ennenkin.. vasta kun passittavat sairaalaan, niin lepään varmasti, ja sitä ei helpolla tapahdu.. ( kokemuksena kohdunulkoinenraskaus... jolloin munajohdin ehti revetä ja vuotaa verta vatsaonteloon toista litraa.. että kipukynnys lääkärin puheille menemiseen on iso, ettei marise turhaan..)

Pieni enkeli, hienoa jos kroppa jo nyt menee aikataulussa, miulla keskenmenon jälkeen kun kierrot on venyneet muutamia päiviä pidemmäksi, ettei tiedä millon alkaa, ärsyttävää.. plussaonnea siullekin! Ei saa stressata, on kyllä ihan turha sanonta... kyllä sitä stressaa, vaikka meilläkin ollaaan onnistuttu jo kolme kertaa.. ihan sama stressi ja ahdistus jos ei pahempikin kun tietää mistä jää paitsi.. tosin minä olen ollut raskaana aina elämäni kunnossa, ja kaipaan sitä AIVAN kauheasti!! Ihaninta aikaa elämässäni on ollut olla raskaana ja pienen vauvan kanssa kotona.. unohtamatta hetkeksikään meidän lehmukoita. Nuorimmaisen synnyttyä soitin ohjeita lehmujen hoitoon jo synnytysalista.. ei se työ kutsumusammatissa ole pois mielestä montaa hetkeä..
toivotavasti te plussanneet saatte nyyttinne kotiin asti ja pääsette oikeasti nauttimaan äitiydestä, ei ole helppo, mutta ihan kaikista mutkista huolimatta aivan ihana, mahtava , upea elämäntie!!! Katkerat kyyneleet silmissä, mutta myös oikeasti olen onnellinen teidän puolesta!!!!!! Nauttikaa sydämmenne pohjasta pienestä/-nistä sydämmistä kasvamassa masuissanne.. olen kateellinen todella....ehkä mekin vielä joskus pienen saamme...

nyt yritän saada katraani saunaan.. kun tramppiksessa pomppivat koko porukka.. eivät isommatkaan malttaisi nyt lopetta kun huomenna ei eole kouluakaan.... ja nuorimainen painaa perässä minkä ehtii...voi että kun nuo kasvavat niin nopeaa , vastahan esikko syntyi, ja nyt jo murruikäiknen... voih ... mie pitäisin vauvoina lopun ikää.. tai ainankin leikki-ikäisinä... ettei tarviis kotoa laskea...... tuskaa on huomata lapsen pärjäävän jo osin omillaan.. niin ne vaan kasvaa...

mutta nyt on mentävä, mein keskimmäinen, onneksi vielä sylivauva 8 vee, vaatii juttu seuraa.. tunteet pinnassa jostain syystä.. mutta oikeesti sitä arvostaa näitä lapsia tosi paljon kun niiden saamine on ollu ison työn ja pitkän henkisen työn takana<3..



 
Voi Ade, ihan huippua! Tulin nopeasti kurkkaamaan ja täällähän oli taas varsinainen yllätys, johon kyllä mielessäni varovasti uskoin, kun tiesin, että sinulla piinapäivät lähestyvät loppuaan! Jos haluat saada varmuuden, niin veritestiin vaan maanantaina. Noista testeistä kun ei aina tiedä, nimim. kokemusta on :LOL: .

Nyt nopeasti kommentoin vielä omaa oloa, eli pari päivää leijuin pilvissä, tuntui että olen todella vahvasti raskaana. Eilen illalla jostain syystä voimakkaat vatsanipistelyt ja paineen tunne, joita oli pitkin viikkoa ollut laimenivat. Samalla alkoi pelko hiipiä mieleen, että tähänkö tämä loppuu. Olo on ärtynyt ja kiukkuinen myös tänä aamuna. LIsäksi koko ajan kauhea hiki! Eli piina kyllä jatkuu ja jostain yritän nyt löytää taas sitä uskoa, että kaikki jatkuisi hyvin. Nyt täytyy lopettaa, kun lähdetään ulkoilemaan, jospa sitä mielenrauhaa löytyisi samalla!

Ihkua lauantain jatkoa!
 
Huomenta... Täällä huolestunut Ade.
Tikku näytti ihan yhtä haaleaa (ellei jopa haaleampaa) viivaa aamulla kuin
eilenkin. Toiveet romahtivat kyllä. Tuli myös vihainen olo, että mitä pelleilyä tämä nyt taas on. :(
Ei auta kun odottaa maanantaihin ja soittaa sitten polille, en keksi nyt muutakaan.

Voi Enni. Kyllä varmasti meinaa usko loppua välillä ja huoli hiipii mieleen! Eikö tuo hikoilu kuitenkin voi liittyä raskaudenaikaiseen aineenvaihdunnan muutokseen? En tietenkään ole asiantuntija, mutta jotenkin siinä olisi kyllä järkeä mielestäni. Lähetän ison kasan jaksuja ja hermoja sinne suunnalle! Kyllä tästä taas yhdessä jotenkin selvitään.

Kiitos Kesälle ja Pienelle Enkelille kommenteista.
Toivotaan oikein kovasti, että kesäaika tuo teille JUURI ne kaivatut plussauutiset!

Mirulle toivotan jatkossa niitä vaununostounia, ei tuollaisia kammopainajaisia lainkaan!!!

 
OHHOH!!!! Mikä mahtava uutinen Ade - meinasin tuolilta tipahtaa ja jo hapuilin kännykkää, että nyt pitää sinulle soittaa, mutta ei kai sieltä numerotiedustelusta löydy Adeliinia kuitenkaan. Älä murehdi tuota viivan haaleutta tässä vaiheessa. Anna viikonlopun mennä rauhassa ja kuten Enni sanoi, maanantaina veritestiin niin saat varmuuden. Voi onnea muru, ihanaa :heart: :heart: :heart: Tässä pinossa tuntuu nyt tapahtuvan ihmeitä kerrakseen. VOI ETTÄ!

Enni, vatsa nippailee ainakin mullakin sykleissä. Olin myös huolissani kun alkupäivien paineentunne katosi ja olo muutenkin tasaantui. Ehkä viikko oli taas oireettomampaa ja sitten alkoi uudelleen eri muodossa. Eihän sitä osaa itseään olla tarkkailematta,sitä teen itsekin jatkuvasti ja taas kun muutama oireeton päivä ollut, iskee pelko päälle. Hikoilu kuuluu asiaan, välillä taas järjetön palelu.

Enkelille ja Kesälle lähettelen kovasti näitä ihmesäteitä, joita meillä nyt tuntuu olevan yllin kyllin ilmassa.

Kummi, huippuhyviä uutisia sinullakin! Hieno saalis tulossa tiistaille ja tolla määrällä kyllä vatsa on ilmapallona ja kipeä takuuvarmasti. Olen ymmärtänyt, että lugeja käytettäisiin 3 krt päivässä (joillain jopa 2 kapselia kerralla). Itse en käyttänyt lugeja vaan progesteron-kapseleita, jotka toki vastaavia, mutta niitä oli siis 3 krt päivässä yksi kapseli myös. Eikä tuoresiirron yhteydessä kaiketi plussan jälkeen ole tarvetta jatkaa, mutta kuten Ennillekin sanoin, ne vähennettiin asteittain, ettei tunnu liian radikaalilta omasta mielestä. Pregnyl menee hyvin, kun saat miehen auttamaan aineiden sekoittelussa.

Nytpä täytyy mennä leikkimään tytön kanssa, joka huutelee jatkuvasti, meneekö vielä kauan. Tuleva isosisko on niin onnellinen eilen kuulemistaan uutisista eikä millään kuulemma malttaisi odottaa, että sisarukset syntyvät. :)
 
OHHOH!!!! Mikä mahtava uutinen Ade - meinasin tuolilta tipahtaa ja jo hapuilin kännykkää, että nyt pitää sinulle soittaa, mutta ei kai sieltä numerotiedustelusta löydy Adeliinia kuitenkaan. Älä murehdi tuota viivan haaleutta tässä vaiheessa. Anna viikonlopun mennä rauhassa ja kuten Enni sanoi, maanantaina veritestiin niin saat varmuuden. Voi onnea muru, ihanaa :heart: :heart: :heart: Tässä pinossa tuntuu nyt tapahtuvan ihmeitä kerrakseen. VOI ETTÄ!

Enni, vatsa nippailee ainakin mullakin sykleissä. Olin myös huolissani kun alkupäivien paineentunne katosi ja olo muutenkin tasaantui. Ehkä viikko oli taas oireettomampaa ja sitten alkoi uudelleen eri muodossa. Eihän sitä osaa itseään olla tarkkailematta,sitä teen itsekin jatkuvasti ja taas kun muutama oireeton päivä ollut, iskee pelko päälle. Hikoilu kuuluu asiaan, välillä taas järjetön palelu.

Enkelille ja Kesälle lähettelen kovasti näitä ihmesäteitä, joita meillä nyt tuntuu olevan yllin kyllin ilmassa.

Kummi, huippuhyviä uutisia sinullakin! Hieno saalis tulossa tiistaille ja tolla määrällä kyllä vatsa on ilmapallona ja kipeä takuuvarmasti. Olen ymmärtänyt, että lugeja käytettäisiin 3 krt päivässä (joillain jopa 2 kapselia kerralla). Itse en käyttänyt lugeja vaan progesteron-kapseleita, jotka toki vastaavia, mutta niitä oli siis 3 krt päivässä yksi kapseli myös. Eikä tuoresiirron yhteydessä kaiketi plussan jälkeen ole tarvetta jatkaa, mutta kuten Ennillekin sanoin, ne vähennettiin asteittain, ettei tunnu liian radikaalilta omasta mielestä. Pregnyl menee hyvin, kun saat miehen auttamaan aineiden sekoittelussa.

Nytpä täytyy mennä leikkimään tytön kanssa, joka huutelee jatkuvasti, meneekö vielä kauan. Tuleva isosisko on niin onnellinen eilen kuulemistaan uutisista eikä millään kuulemma malttaisi odottaa, että sisarukset syntyvät. :)
 
Kiitos Tupla-Mirukulta ihanasta kannustuksesta!!!! Miten sinä osaatkin?!Minullekin tuli eilen mieleen, että nyt täytyisi saada ihan oikeesti jutella teidän naisten kanssa, mutta mutta... Onneksi tapaaminen häämöttää.
Uskoa ei ole kyllä kovin paljon tähän raskauteen, mutta sanotaanko näin, että mieluummin tämäkin tilanne kuin se kuuluisa tätsykkä kylässä. Ja hänestä ei ole ollut havaintoa.

Varmasti Miru mukavaa, kun iso systerikin on innolla mukana odotuksessa!

Mielenrauhaa ja aurinkoista lauantaita kaikille teille aarteet!
 
Ade-kultaseni, ymmärrän että on vaikeaa uskoa niihin haamuihin, mutta minullakin näytti veritestiä edeltävänä päivänä niin hailakan viivan, että sitä tuskin näki. Uskon siis tuohon sinun raskauteen vahvasti! Siitä hailakkuudesta ei voi vielä oikein mitään päätellä, sillä minullakin se hcg oli ihan mukavasti noussut ja niillä lukemilla testiin olisi pitänyt tulla jo ihan kunnon viiva. Jostain olen lukenut, että hcg raja kotitesteissä on n. 50. Eli nyt sinä kuitenkin olet raskaana, oli viiva miten hailakka tahansa. Ja jos vuotoa ei näy, niin ei aihetta huoleen! :hug:

Olen niin onnellinen, että tännekin näitä plussia alkoi nyt pitkän odotuksen jälkeen tulla. Ja uskon, että se muillekin ihan varmasti suodaan! Ja juttuseuraa kaipaan minäkin. Onneksi sitä täällä onkin! :heart: :heart:

Kummi, kyllä sinä niistä pregnyleistä selviät. Täytyy vaan olla tarkkana, että siitä kun se ilmakupla tuprautetaan ulos, ettei aineet lennä samalla. Tosin minulla on käynyt niinkin, mutta mitään vahinkoa ei silti ole aiheutunut. Vatsa oli minullakin tosi kipeä ennen punktiota, eli kannattaa ottaa tosi rauhallisesti nyt! Hienoa, että homma on jo noinkin pitkällä ja lohdutan jo näin etukäteen, että varmasti selviät punktiostakin! Lugeja mulla oli ivf-tuoresiirrossa muistaakseni 2x100 ja kolme kertaa päivässä. Käytännöt tuntuvat vaihtelevan niiden jatkamisen suhteen, luota siis vain lääkäriisi.

Miru, kiitos lohduttavista sanoista. Tämä on kyllä ihan kauhean piinaavaa. Onko sinulla mielialat vaihdelleet paljon? Olen ollut jotenkin coolina henkisesti nyt tässä jo jonkin aikaa, että huolestuttaa tämä yhtäkkinen ärtyminen. Mutta ei kait tämä raskaus sitä tarkoita, että koko ajan olisi itse aurinkoinen... Ihanaa, kun olette pikkutuplien kanssa jo noinkin pitkällä, vaikka alkutaipale sielläkin ja varmaan jännittää edelleen aika kovasti! Mitkä viikot+päivät sulla jo on? Mun täytyy tunnustaa, etten oikein edes osaa laskea niitä. Laskenko normaalisti viime menkoista vai siirrosta?

Nyt täytyy jatkaa taas muita juttuja, mutta kauan en varmaan malta olla poissa!
 
Voi että mikä ihana ilma taas! Tehtiin ihana lenkki tytön kanssa; hän pyörällä ja minä kävellen. Satuttiin osumaan läheisen maitotilamme viereen juuri kun lehmät pääsivät ensimmäisen kerran laitumelle ja voi sitä riemua! Vaikka mikä olisi murheen määrä kenelläkin, takaan, että niitä kirmaavia ja hepuleissaan hyppiviä lehmiä katsellessa ei voi kuin nauraa :D

Enni, mulla on nyt menossa 8. raskausviikko eli 7+5. En oikein itsekään tiedä, miten se lasketaan, mutta mulla kun tiedettiin tarkka hedelmöittymispäivä, joka oli 31.3. (ma) se jotenkin tuli. Aina maanantaina mulla vaihtuu viikko eli tuleva maanantai on tasan 8 (eli alkaa 9. raskausviikko).

Nautikkaahan naiset taas tästä lämmöstä ja auringosta, ihanaa, että se viikonloppuisin meitä ilahduttaa.
 
Tämä ketjuhan pitää kohta siirtää odotuspuolelle....Tuhannesti onnea Adeliini :flower: :heart: ! Ehdottomasti komppaan Enniä haamutuloksissa; apteekin (tai jonkun muun) testit eivät näytä välttämättä ollenkaan koko totuutta. Veritestissä sitten lopullinen selvitys, uskoa ja luottamusta!
Kiitos tsempistä Enni; täytyy tosiaan varoa, ettei ruiskauta ainetta taivaan tuuliin :whistle: . Hah, kävin muuten jo vaihtamassakin Pregnyl-ampullit uusiin, kun farmaseutti ei eilen sanonut mitään siitä, että ne pitää säilyttää kylmässä...Tajusin onneksi illalla kurkata apteekin pussin sisälle ja soitin sitten tänään ko. apteekkiin. Onneksi suostuivat vaihtamaan ilmaiseksi. Kaikenlaista sähellystä.
Miruliini, sä oot jo tosi pitkällä! Niin se aika rientää...
Mulla nuo lugejen (tai crinonen) käyttö jatkuisi ilmeisesti jopa 10 viikon toiselle puolelle km:sta johtuen...Halutaan kai varmistaa, ettei ainakaan sen takia taas kesken mene.
Aah, parvekkeelta tulee ihanat grilliruoan tuoksut, joten syömään on mentävä...
 
Kaunista huomenta ja ah niin asian ytimessä olevaa äitienpäivää.
Kunpa saisimme kaikki viettää ensi vuotta tätä päivää päähenkilöinä..!!
Oma äiti on matkoilla, joten laitoin tekstarilla onnittelut. Anoppi sen sijaan kävi äsken
brunssilla.

Mukavaa kuulla susta Kummi. Olet jo todella hyvässä vaiheessa menossa putkitusprojektissa! Ja asenteesi kuulostaa niin positiiviselta, niin sitä pitää nainen!

Kiitos kaikesta ihanasta kannustuksesta, mutta tässä kohtaa en uskalla ryhtyä yhtään mihinkään odotuksen iloon. En siis niinkään pelkää keskenmenoa vuotojen alkamisen muodossa, vaan että kasvattelen jälleen tuulimunaa. Mietin jo, olenko taas ensi viikolla polilla lääkkeellisessä tyhjennyksessä. Ihan totta. Tunnen itseni niin jotenkin epäonnen kasaumaksi. Tiedän itsekin, ettei tämä ole lainkaan hyvä asenne, mutta kohdallani jostain syystä nyt ainut mahdollinen. Ensi viikolla sitten ollaan viisaampia. Yllättävän rauhallinen olo silti. Aion tästä lähteä ulos aurinkoon maalailemaan. Ja kun omaa napaa tässä on tullut jo näin pitkästi, jatketaan vielä. Eli talonmyyntisuunnitelmat ovat vahvistuneet. Välittäjä jo kävi arvioimassa. Alan hieman tottua ajatukseen. Onneksi saamme tässä rauhassa tehdä lopputöitä, ei ole mikään pakkorako.

Voikaa hyvin ja paksusti! Isoakin isompi :hug: kaikille!!!!
 
Kaunis on keli ja yhdyn Adeliinin toivotuksiin!

Peesaan muutenkin Aden ajatuksia; tuo tuulimunan kasvattelu on niin tuoreessa muistissa vieläkin. Viime kesänä olin lähes satavarma, että sitä se on niin kuin sitten luultavasti olikin...toistamiseen. Hyvä pelätä jo nyt, vaikka ei ole vielä edes raskaana :kieh: . Itse raskaaksi tulemista en niinkään pelkää...Mutta toisaalta oireet ja oireettomuudet ovat niin yksilöllisiä, että niistä ei voi johtopäätöksiä vetää. Toisella oireettomuus johtaa ihaniin tuloksiin, toisella taas ei. Lippu siis korkealla, Ade, kunnes toisin todistetaan!

Pregnyl vielä tänä iltana ja ainakin piikitykset ovat sitten hetkeksi takana. Sitä sietää juhlia...Ja ensi viikonloppuna juhlitaan miehen kanssa ensimmäistä hääpäivää, oli muu tilanne sitten mikä tahansa.
 
Aurinkoista äitienpäivää myös täältä! Samaa toivon minäkin, että tämä olisi meille kaikille se viimeinen äitienpäivä, jona emme itse ole päähenkilöinä! Kesälle voi kuitenkin toivotella ihan aidostikin, miten siellä on äitienpäivä sujunut? Toivottavasti flunssa alkaa hellittää!

Tulen nopeasti koneelle, ennen kuin pitää rientää anoppilaan. Olen tullut teistä niin riippuvaiseksi, että heti jos on puolikin päivää pois koneelta, niin oikein odotan, että pääsen lukemaan teidän kuulumisianne muruset! Kävimme omien vanhempieni kanssa syömässä, mutta raskausuutisesta emme vielä puhuneet. On niin hirveän epävarma olo. Ja kärttyisyys jatkuu edelleen! En tiedä johtuuko osittain siitä, että herään joka aamu todella varhain, vaikka nukkumaan menisimme melko myöhään.. Yleensä olen aika aamu-uninen, ja vaikka heräisinkin niin pystyn jatkamaan unia, mutta nyt en!

Ade. voi sinua. Minulla ei tuosta tuulimunasta ole kokemusta, mutta kyllä se pelko meillä sen menetyksen kokeneilla taitaa olla vahvasti mielessä. Ja mistäänhän sitä ei voi varmasti tietää. Toivon kuitenkin parasta teidän puolesta!

Samoin kuin Kummille, jolla alkaa olla munikset jo ihan huippukunnossa. Toivottavasti olet ehtinyt rentoutumaan, jotta munikset saavat kaiken mahd. energian käyttöönsä. :)

Minulla kyllä on kanssa kamala epävarmuus mielessä. Nyt kun ei vielä (koputan puuta) ole tullut mitään vuotoa missään muodossa tai värissä, ei edes valko, olen myös pohtinut tuota tuulimunaa. Ja tämä siis ennen kuin Ade siitä mainitsi. Se ajatus taisi tulla kun lueskelin raskausjuttuja eilen tai tänä aamuna netistä. Toinen mikä minua huolettaa, on että jos tuolla joku on kyydissä, niin onko niitä yksi vai kaksi. Lääkärihän silloin epäili, että kaksoisraskautta ei näillä alkioilla todennäköisesti tule, ja jälkikäteen aloin vasta pohtimaan, että miksihän sellainen alkio sitten siirretiin. Ja mitä sille toiselle mahdollisesti tapahtuu, jos se ei jatka kehittymistä ja voiko sitten viedä sen toisenkin mukanaan? :( No, näitä nyt on sinänsä vähän turha pohtia, kun siihen ei saa varmuutta kuin vasta ultrassa, johon on vielä kamalan pitkä aika!

Yritetään sinnitellä ja toivotaan kuitenkin että kaikki kääntyisi meille kaikille parhain päin!
 
Kaunista ehtoota ystävät!

Täällä iltapalat menossa ja kohta ihan tosissaan valmistaudun jo unten maille. Teidän kuulumisiin on tietenkin taas pakko kommentoida, kun niin paljon kolahtaa tännekin.

Ade, tiedän ihan täsmälleen miltä sinusta nyt tuntuu. Ensimmäiset raskausviikot meni ihan täydellisessä kieltämisen olotilassa - olin aivan varma, että tuulimunahan siellä taas kasvaa. Viimeksikään se ei tullut ulos ja havaittiin vasta siellä 9+5 neuvolan ultrassa. Tiedän,ettei ole mitään rauhoittelun sanoja, mutta onneksi päivä kerrallaan tämäkin pelottava ja epätietoinen odotus voitetaan. Nyt voidaan edetä vain pieniä etappeja, joista jopa pikkuisen silti pitäisi nauttia ja palkita itseään: olet selvinnyt tähän asti hienosti eikä se, että ajattelet siitä positiivisesti vaikeuta tulevia mahdollisia vastoinkäymisiä tai lisää huonojen uutisten mahdollisuutta. Päivä kerrallaan :hug:

Enni, myös minä nukun todella huonosti aamuyön tunneista alkaen. Ehkä osittain tämä valon määrä, osittain tietysi asioiden pyöriminen ajatuksissa.. Ja siitä toisen alkion mahdollisesta haitasta toiselle ei tarvitse olla lainkaan huolissaan. Silloin kun aprikoimme, siirretäänkö yksi vai kaksi ja voiko toisen keskeytyminen vetää toisenkin mukanaan selvittelin aika monestakin tahosta asiaa ja kaikki olivat sitä mieltä, ettei niitä siirrettäisi kahta jos tuollainen riski olisi olemassa. Sitten odotuspuolella on aika monta, jolla on alkanut kaksosraskautena, mutta toinen mennyt varhaisessa vaiheessa kesken ja kohtuun on jäänyt toinen sikiöpussi, joka surkastuu, mutta saattaa pysyä siellä loppuun asti. Eli ei vaaraa siitä. Kärttyisyys on varma merkki hormonitason muutoksista. Itse olen itkuherkkä, itken nimenomaan miehen tokaisuille, jotka tulkitsen aivan käsittämättömän väärinpäin. Mies lohduttelee minua aina naurua pidätellen ja yleensä siihen joudun itsekin yhtymään :ashamed:

Kummi, onnea pregnylin kanssa ja tosiaan, tämän jälkeen saat nauttia piikittömästä elämästä :D Onko teillä jo mietittynä siirrosta, laitetaanko yksi vai kaksi?? Pidän kaikkia sormia ja varpaita tanassa, että kaikki menee hyvin. Teillähän on ihana päätös viikolle, kun saatte nauttia hääpäivästänne (pikkuinen mukana).

Mukavaa viikon alkua - yritetään kestää jännityksen kanssa ja muistaa nauttiakin siinä välissä. :heart:
 
Sunnuntaita (koska en äitienpäivää juhli enkä myöskään lapsettomien lauantaita)

ENNIlle ensi noista kahden alkion siirroista: jostain luin että toinen alkio tukee toisen kiinnittymistä ja jos jotenkin on elinkelpinen ei sitä poiskaan voi heittää eli siinä kait jotain selityksen tynkää. Pidän sulle ehdottomasti peukkuja että ensi vuoden tämän sunnuntain haaveesi toteutuu. Samat tietysti ADELIINILLE, reissu kannattai tehdä... :D

Itestään ei voi olla puhumatta joten kerronpa sitten. Täti pakkasi siis todellakin laukkunsa eilen, voisin sanoa että normi keikka oli (runsaudestaan huolimatta). Kovasti odottelen ensi viikonlopun O-testailua, jospa jotain tapahtuis silläkin saralla. Joku jossain sanoi, että km:n jälkeen on otollista raskautua niin yritettään sitten ihan kunnolla (vaikka ei tässä muutenkaan yrittämisestä ole homma ollut kiinni). Limakalvoja kasvattelen foolihapon voimalla, aloin jo kuukausi sitten niitä napsia, josko tehoa olisi. Syntisenä tässä tosin naukkailen valkoviiniä kun kerran saan (alkava alkoholismi? - vitsivitsi) ja nautin olostani. (Itseänikin ihan ihmetyttää että NAUTIN olostani :saint: ) Koko viikonloppu on mennyt niin uskomattoman hyvissä tunnelmissa, että ei paremmasta väliä, enimmäkseen ukkelin kanssa kahden. Ehkä se elämä oikeesti on tätä.

Näissä tunnelimissa menenkin kohti ensi viikkoa, jonka tiedän jo valmiiksi olevan aivan loistava. Nyt alkaa tulla niin äklömakeeta tekstiä että paremi lopettaa. Heippa!
 
Ihqut naiset!!!

Täällä maalari-Ade B)
Olen koko päivän maalaillut ikkunalautoja ja muuta. Ihanaa, kun saa ajatukset hetkeksi (mutta vain hetkeksi) muualle! Samalla on käynnissä tietysti massiivinen itsetarkkailu: rintojen puristelu, alavatsan kuuntelu...eilen kysyin mieheltäni, että hehkunko kasvoista? Hän vastasi kuuliaisesti "No ehkä vähän", jolloin repesin täysin ja kiitin häntä oikeasta vastauksesta, sillä raskaana ollessa kuuluu hehkua! Samaisena päivänä muuten olin ihan sekopää, nauroin ja itkin melkeen samassa lauseessa...

Kyllä vain ollaan samassa kauhujen ja pelkojen laivassa tässä. Onneksi Miru viitoittaa tietä kahden pienen kanssa, joiden sydämet sykkivät kiivaasti uutta elämää! Ja Ennirakas. Miten se onkin niin, että toisen raskauteen on niin paljon helpompi uskoa kuin omaansa?!! Eli en ollenkaan ajattele kohdallasi, että siellä tuuli kasvattelisi munaansa. Kyllä siellä saa nyt luvan olla alkio tai kaksi, jotka tyytyväisenä köllivät äitinsä masussa.

Milläs mielin Kummi punktioon?

Minultakin Kesälle ihanaa äitienpäivän iltaa! Saitko lapsukaisilta yllätyksiä?

Huomiseen siis. Silloin olemme taas hitusen lähempänä haaveitamme, eikös juu?! :heart:
 
Maanantaita muruset!

..siis toinen hääpäivähän meillä jo on kun viime vuonna mentiin naimisiin ;) .

Puhalletaan ne hemmetin epävarmuudet täältä nyt jorpakkoon
:whistle: :whistle: (vai olikos tuo kuitenkin vihellys...). On se kumma, kun ei päivääkään pysty rentoutumaan ja uskomaan, että asiat menisivät tällä kertaa hyvin. Ja tarkoitan tässä nyt erytyisesti itseäni. Toivoa on joo mutta samalla pelottaa kamalasti, että meidän ainekset eivät lähde jakaantumaan tai hedelmöity ollenkaan...tai jos jostain syystä ne onnistuisivatkin, niin jatko ei menisi suunnitelmien mukaan. Ts. tosi rauhallisin mielin täällä ollaan :eek: ja odotellaan huomista. Kivusta ja särystä viis kunhan hommat vain onnistuisivat. Meillä "istutetaan" vain yksi (jos sellainen saadaan), koska yo-sairaaloissa ei kuulemma ensimmäisellä kerralla enempää saa laittaa. Mitä lie pihtailevat noissa siirroissa, ei oikein selvinnyt, kun sitä kysyin. Olen kuullut saman kommentin lääkäriltä kuin Pieni Enkeli, ts. kaksi alkiota pikemminkin tukee toinen toistaan kuin aiheuttaa harmeja.

Heh, pregnylistä tosiaan roiskahti nestettä eilen housuillekin Ennin varoittelusta huolimatta. Mä olen hieman sählä kaikkia tarkkuutta vaativien asioiden kanssa ja mieshän sitten joutui melkein koko homman tekemään mun panikoidessa vierellä...Meinasi tulla oikein kunnon riitakin siitä, mutta onneksi osattiin jälkikäteen asialle nauraa :D . Toivottavasti aineksia meni riittävästi napaan...

Täytyy vielä kaivaa Mirun hyvät ohjeet huomiselle/tuleville päiville parin sivun takaa, että saa varmasti parhaat mahdolliset (todistetusti!) edellytykset tulevaan.

Kiva, että Pienellä Enkelillä menee jo paremmin! Mäkin olen kuullut, että km:n jälkeen olisi otollista raskautua pian uudelleen. Tsemppi!

Palataan huomenna asiaan, kunhan sieltä sairaalasta pois pääsen. :wave:
 

Yhteistyössä