Kolmatta odottavat 2010

Täytyy kyllä tunnustaa, että ihan kateeksi käy teitä, jotka pääsette lenkille ja pystytte touhuamaan suht normaalisti.
Esikoista odottaessa luulin, että pystyn olemaan ihan varmasti loppuus saakka töissä ja lähden synnyttämäänkin talikon varresta, mutta toisin kävi. Joka raskaus on ollut vaan entistä hankalampi suppareiden ja liitoskipujen vaivatessa. Tänäänkin suppareita ollut tosi paljon ja kuumuus turvottaa jalkoja.

Kylläpä taas lyö yläkerta tyhjää. En muista mitään mitä piti kommentoida, joten varmaan korkea aina siirtyä petiin.
-Poni 23+2

Ponille :hug: . Musta on nyt niin helppo touhuta, kun raskaus on miljardi kertaa helpompi kuin kaksosista eikä vatsakaan paina samalla lailla. Tosin eilinen tunnin lenkki oli koettelemus, varsinkin kun loppumatkasta lämpötila alkoi nousta jo ihan kiitettävästi. Luulin jo jääväni viimeisen ylämäen alle odottelemaan, josko joku ystävällinen naapuri tulisi ja hinaisi mut ja rattaat kotipihaan. :LOL:

Ja mulla on nuo nahkavekkarit, jotka pitää huolen siitä, että mammakin on pystyssä jo viimeistään seitsemältä. Muuten kääntäisin minäkin vielä kylkeä tähän aikaan. Niin ja eilisen koettelemuksen jälkeen nukuinkin sitten lasten kanssa yli kahden tunnin päikkärit. :snotty:

Tänään otan tsempin ja lähden viikonloppuostoksille heti aamusta. Kaupassa on ainakin viileetä. :xmas:

Epeti 22+4

Wandii Onko se nyt sitä Kräuterblutsaftia mitä oon pojistaki juonu eikä se oo oksettanu, niin ajattelin sitä kokeilla taas... mitään tabletteja en syö... ainakaan siis varsinaisia rautatabletteja..

Huh huh, tänä aamuna ku heräsin, en meinannu saaha sormia koukkuun ollenkaan.. on niin turvonneet.. No, nyt pitäs ilmojen viilentyä aika hurjasti, että jospa turvotuksetki vähäks aikaa helpottaa..

Lenkkeily on mulla aika hankalaa.. en tiiä sit minkä takia kun ei painoa oo paljon tullu.. Joka tapauksessa paineen tunne alapäässä on aika valtava niin ei oikeen tee mieli hirveesti edes rehkiä :ashamed:

Näin taas unta vauvasta.. :heart: ja on se joka unessa tyttö ollu.. :D ja tän hetkinen kuopus tuntuu olevan täysin varma, että tyttö sieltä tulee..

Eilen laitettiin kaukosäädin mahan päälle, ja pojista oli hauskaa kun vauva sitä heilutteli =)

Hyväsetti ja Pöpö 22+3

Minäkin täällä välillä käyn kuikuilemassa, nää sivut vaan harvoin toimivat ja tulee ihme virheilmoituksia kun yrittää käydä lukemassa niin sitten jää käymättä.

Täällä ollaan vielä -valitettavasti- yhdessä kasassa ja jo niiiiin odotan, että saisin pienen syliin, mutta kun ei niin ei :( noh, ei kait se sisäänkään jää :D

Se oon ainakin todennut, että kaikki ässät on täysin toimimattomia, joten nyt oon vaan laiskotellut :LOL: tosin, ei sekään oo auttanut!

Hyväsetti aika hassua toi kaukosäätimen heiluttelu, siis monet siitä kirjoittelee, mut itelle toi on ihan vieras ajatus, ite oon jo viimeisilläni raskaana, eikä moinen onnistuisi meillä, mulla ei oo yhdessäkään raskaudessa liikkeet olleet niin selkeitä, että ne kunnolla näkyisi mihinkään suuntaan.

mut joo, mä meen taas masentumaan kun ei tänäänkään vauvaa syntynyt :( jos sit lämmittäis saunan ja lähtis sen lämpeämistä odotellessa kävelylle, jos vaikka aika kuluis siten paremmin, jotenkin aika tuntuu niin pitkältä ja oottaa vaan et kello on niin paljon, et saa mennä nukkumaan ja sit kun menee nukkumaan ei saa unta... huoh.

tatomira ja itu 38+6

tatomiralle kovasti tsemppiä viimeisiin päiviin! :hug: (Huomaatko, yritän olla positiivinen, enkä kirjoittanut, että viikkoihin. ;) ) Toivottavasti lähtö on lähellä!
Eipä ne juu kai koskaan ole sisällekään jäänyt, paitsi taannoin sillä yhdellä intialaisella naisella joka synnyttikin sitten kahdeksankiloisen. :eek: En nyt muista, paljonko meni yliaikaiseksi, mutta kuukausistahan siinä kai puhuttiin... :LOL:

:attn: Blissin heivasin listoilta, kun lasketusta ajasta on tänään kulunut kuukausi ja päivä. :attn:

Ei meilläkään paljoa kaukosäätimet tän pötsin päällä heilu. En edelleenkään tunne eteenpäin suuntautuvia liikkeitä etuistukan takia, joten siksi eivät varmaan näykään... Kaksoset kyllä potkiskeli näillä viikoilla jo näkyvästi.

Tsemppiä tatomiralle! :whistle:
Epetin kannustava puheenvuoro nauratti täällä ääneen.. :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille! Tää äippä viettääkin harvinaista viikonloppua, mies lähtee aamupäivällä lasten kanssa äitinsä luo yökylään!! :D En oo ainakaan pariin vuoteen ollu yhtään yötä yksin kotona. Tätä "vapaata" piti ihan anoa, halusin päästä rauhassa siivoamaan ja järjestelemään huushollia. Nyt kun jäävätkin ihan yön yli kyläilemään, ehdin varmaan tuokion levätäkin jossain välissä. :)

Pilkkis 16+4

Alkuperäinen kirjoittaja tatomira:
Täällä ollaan vielä -valitettavasti- yhdessä kasassa ja jo niiiiin odotan, että saisin pienen syliin, mutta kun ei niin ei :( noh, ei kait se sisäänkään jää :D

mut joo, mä meen taas masentumaan kun ei tänäänkään vauvaa syntynyt :(

tatomira ja itu 38+6
Täällä myös kokonaisena ja samanlaisia tuntemuksia,kun sullakin.Haluaisi jo vauvan syliin.Mulle vielä luvattu isokokoinen vauva,joten ahdistaa mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään :/
Kaksi edellistä lasta syntynyt 37+3 ja 39+2,joten olo malttamaton siksikin =)

Rapu ja masuasukki 38+4 :heart:

Käyn jälleen vähän ilmoittamassa itsestäni :wave: ja tietoihin voi päivittää synnäriksi Vks.

Viikkoja nyt 14+6 ja olo ihan ok. Pahoinvointi alkaa helppaamaan(ei tosin mikään ihan hirveä edes oo ollut) ja muutenkin olo alkaa olemaan pirteämpi.
Maha alkaa näkymään mutta jos haluan niin saan sen ihan iisisti piiloonkin.

Tämä on jotenkin erilainen odotus kuin kahdesta muusta kun ei tarvii miettiä mitään hankintoja. Tuplat meillä on kun noilla kahdella on ikäeroa 1v4kk ja muutenkin kaikki vauvakamat on tallella, just vasta laitettu hetkeksi varastoon.

Huomio Onko kenelläkään tietoa mikä on oikein kapea turvavyöistuin? Kävimme tänään istuimia sovitamassa. Britax taisi ollaa liikeet valikoimasta kapein, mutta eipäs sopinut automme takapenkille sekään turvaistuimen ja kaukalon kanssa.

Tatomira ja Rapu isot tsempit viimeisiin päiviin!!!!
Tänne ei mitään ihmeitä kuulu.
-Poni 23+4

Ihanaa, että tiedossa on kohta lisää vauvoja meidän pinoon! :heart: Ravulle minäkin toivotan hurjasti tsemppiä loppurutistukseen! :hug:

Mites Pilkkiksen luksusviikonloppu on sujunut, toivottavasti ehdit myös levätä? Kuulostaa kyllä oikein hyvälle. =)

Täällä on eilisestä asti ollut aivan hirmuinen jumppamaakari masussa. Liekö tuo ilmojen viileneminen aiheuttanut yhtäkkisen liikkumisvimman. Aamulla hain toisen varhaisherännäisen kaksosen meidän väliin nukkumaan enkä saanut sitten enää nukuttua, kun masun asukki pisti monottaen oikein huolella. :D Ihanaa, että niitä liikkeitä nyt tuntuu! :heart: Tosin harmittaa, että monottelee edelleen tuonne alas eli on edelleen perätilassa. Saisi nyt välillä kääntyäkin, ettei loppuajaksi vaan jää tuohon asentoon. Lisäksi osa potkuista tuntuu aika ikäviltä, tiedä sitten mihin osuvat...

Epeti 22+6

Kiitos tsempeistä =)

Viime yönä supisteli säännöllisesti 3 tuntia 5min välein,mutta loppuivat sitten ihan yhtäkkiä :whistle: Jospa ne supparit olis ainakin pehmitelleet paikkoja ;)

Rapu ja masuasukki 38+5 :heart:

Rapu Hyvä hyvä, supistukset kuulostaa lupaavilta. :) Mulla kakkosen kohdalla kävi niin, et supisteli ensin la-aamuyöstä useamman tunnin, la-illalla taas kolmisen tuntia ja sunnuntai-illan supistukset ei sit enää loppuneet ennenkun tyttönen oli sylissä ma-aamuyöllä. Lisätsemppiä vielä, ei oo enää pitkä matka! d :) b

Epeti Kiitos kysymästä, eilinen meni työn touhussa ja sain valtavasti aikaan. :) Oli kyllä ihan mahtava touhuilla, kun kukaan ei keskeyttänyt. Ruokatauot maltoin pitää ja yöllä nukutti paremmin kun viikkoon. Nyt olis vielä muutama tunti aikaa viimeistellä siivouksia, mut tän aamun oon ottanu kevyemmin, jaloissa painaa eilinen.
Ihana, kun niitä potkuja nyt tuntuu sulla reippaasti. :heart: Muistan kakkosraskaudesta noi alaspäin osuvat potkut, oli aika inhottavan tuntusia. Mikä lie siellä sitten tosiaan onkin potkujen kohteena..

Toivottavasti kelin viileneminen helpottais itse kunkin turvotuksia..

Pilkkis 16+5

Pilkkis: esikoinen syntyi noin,että yksi yö supisteli,supistukset loppui,seuraavana iltapäivänä alkoivat uudestaan,mutta vasta seuraavana aamuna tyttö syntyi ;)
Kakkonen syntyi niin,että aamulla alkoi supistamaan 10 min välein,välillä taukosi ja illalla alkoi uudestaan ja vähän ennen,kun vuorokausi vaihtui oli tyttö sylissä :heart:

Rapu, täälläkin jänskätään sun puolesta! =)

Ponin tavoin mekin metsästetään kapeaa turvavyöistuinta. Ensin ajateltiin ostaa toinen turvaistuin kaukalon ja turvaistuimen lisäksi, mutta sellainen yhdistelmä ei taida millään mahtua auton takapenkille. Meillä kakkonen istuu edelleen turvakaukalossa. :eek: :ashamed: Kilojen puolesta likka kyllä sopii siihen vielä, mutta jalat tulee aika reilusti yli.

Mä vietin viikonlopun yh:na, kun mies oli kaverinsa polttareissa. Muutama tunti sitten tuli kotiin ja nyt nukkuu krapulaansa tuolla sohvalla. :LOL: Itsellä olis tiedossa kesän aikana kahdet polttarit sekä tosiaan neljät häät. Polarn O Pyretistä löysin itselleni äitiysmekon, jonka ajattelin laittaa häihin päälleni.

marza ja onnianni rv21+2

Alkuperäinen kirjoittaja Epeti:
Taitaa kaikki muutkin mammelit olla hullaantuneina helteistä, kun on niin hiljaista.
Mä oon ainakin asunut pihalla viime viikon puolesta välistä, mitä nyt välillä on täytynyt tulla sisälle jäähdyttelemään ja nostelemaan kinttuja ylös. Kintut turpoaa niin, että hirvittää. Tänään illalla ei meinannut nuo feikki-crocsit mennä oikeeseen jalkaan. Mutta ihana ihminen, kuka on keksinyt ilmastoinnin! Niin lapset kuin itsekin nukkuu hirmu hyvin, kun ei ole sisällä kuuma.

äitijapojat, tervetuloa jengiin mukaan! :wave: Saa olla monisanaisempikin... ;)

No niin, nyt takaisin lepotuoliin makaamaan. Piti vaan tulla tarkastamaan nettihäppeningit, ettei ihan vieroitusoireet pääse iskemään. :D

Epeti 21+6
:)
Kävin vaan itteni tänne "ilmoittamassa" kaiken kiireen ja touhun keskellä :D Jep, eli kolmatta lasta odotellaan nyt tasan 15 viikolla ja maha on jo iso.. moni on veikannu että oon joko pidemmällä tai että ois kaksi masuasukkia.. yksi siellä on kuiteskii.. :)

töissä kerkee hetken koneella roikkumaan, kotona kaksi poikaa, kaksi koiraa ja mies haluavat osansa minusta, joten kotona jää koneella notkuminen vähiin.. Niin ja joka toinen viikonloppu meillä on miehen tytär.. :)

Tämä raskaus on ollu tähän mennessä aika helppo, pahoinvointia kaksi viikkoa alussa.. nyt ei oo muuta kuin pallomaha ja näppynaama :D Ja nyt uskalla täällä väittää jo että liikkeet olen jo tuntenut :)

aurinkoisia kesäpäiviä meille kaikille :)

Harmi, ettei Ravun vanhat ennusmerkit pitäneetkään paikkaansa. Pidellään silti peukkuja. b :) d

äitijapojat, kiva kun tulit kertomaan kuulumisia. =) Meillä on täsmälleen samanlainen yhdistelmä kotona, siis kaksin kappalein lapsia ja koiria. Niin ja se isäntä myös. ;) Mutta itse viettelen kotiäidin elämää, olen siis edelleen vanhempainvapaalla ja sen myötä päivisin riittää aikaa nettisurffailuunkin. Tälläkin kertaa tosin todennäköisesti pyykinpesun ja siivoamisen kustannuksella. :whistle:

Se olis poksumispäivä taas ja huomenna pääsee piiiitkästä aikaa neuvolaan. Mielenkiintoista nähdä sf-mitta ja hemoglobiini. Kauhulla odotan neuvolan vaa´an lukemia. Kotivaaka näyttää ihan maltillisia lukemia, mutta neuvolan vaa´alla on tapana liioitella. :D
Ai niin ja tuleehan sieltä sitten vissiin ne kelan prosyyritkin, pääsee hakemaan avustusta sun muita.

Epeti 23+0 poksista

Tatomira ja Rapu tsemppiä viimeiseen rutistukseen.. ei kestä enää kauaa... :hug:
Tänne ei mitään ihmeellistä... Pari päivää oon tehny puuhommia pihalla, kun kaadettiin hervoton koivu tosta.. Olin positiivisesti yllättyny ettei tullu alavatta kipeeks niinku haravoinnista, mutta selkä on vähän kipee.
Mies tulee tänään kotiin viikon työreissulta :heart:
Ja pojan loma lähenee =)

Vauva potkii kovasti, ja alkaa aina hymyilyttään, kun maha liikkuu miten sattuu :heart:

Hyväsetti ja Pöpö 22+5

Rapu :hug: Ehkäpä illan tullen niitä tuntemuksia jo tulisikin! d :) b

Epeti Hitto sitä neuvolan vaakaa, pitääkö sen aina liiotella! :D Meil on onneks toisinpäin, neuvolassa vaaka näyttää yleensä ainakin kilon vähemmän kuin kotona. :whistle: Hirvittää tosin silti tuleva torstainen käynti, paino on saattanu mm-kisojen yliherkuttelujen takia pikkasen pompsahtaa.. :snotty:

Hyväsetti Mulla kans on kroppa muuten selvinny hyvin puutöistä, mut selkä tulee kipeeksi. Muutamassa päivässä sit on kuitenkin helpottanu, ettei oo kivut onneks jääny päälle.
Kiva kun saat ukkelin kotiin reissusta! :)

marza Jopas olet ovela punnituksen kanssa! :D
Loman jälkeen on tosiaan yks totuttautuminen arkeen, tsemppiä siihen! Mä luin ekaks et mies on ollu auttamassa heinäpuuhissa ja piti lukea koko juttu uudestaan, et mitähän heinäpuuhia teillä siellä on.. :D Rivit näköjään pomppii silmissä sit kuitennii vaan.. :D

Pilkkis 16+6

Meidän neuvolassa näyttää vaaka enemmän,kun muualla :kieh:
Enää en jaksa murehtia tuon painon nousun kanssa,on niin kyllästynyt olo muutenkin :whistle:
Ja meidän neuvolatäti ei kyllä antas olla,jos sanoisin,että olen punninnut itseni jo kotona :|

Pilkkis: toivottavasti oot oikeassa :hug: eilen siivosin ja saunoin,tänään oon jo yhden kävelylenkin koiran kanssa tehnyt,teen toisenkin,kunhan sade taukoisi ;) Illalla voisi kokeilla sitä yhtä S:ää,viimeksi se tehosi :p

Tuntuu ja kuulostaa varmaan hullulta ja turhalta koettaa väkisin synnytystä käynistää,mutta mua pelottaa vauvan isokokoisuus mitä lähemmäs laskettua aikaa mennään :ashamed:

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin =) Sisun syke huiteli yli 150 ja kohdunpohjankorkeus oli 19cm...
Kelan paperit saatiin mukaan, neuvolatäti täytti sairaalaan esitietolomakkeen ja lähettikin sen sinne jo niin tietävät odottaa meitä sitten syyskuussa :D uusi aika on 3vko:n päästä silloin varaillaan lääkäriaikaa.... Tänään varasin myös itselle sokerirasitusajan ja se olis sitten 4.6 :x

unikeiju+sisu 23+2

Huomenta! tulin poksumaan poks,poks. Rapu82 tsemppiä ja voimia kohta sulla nyytti sylissä. MÄ olen kans huomannut vähän jännittäväni tota vaa'alla käyntiä?? meillä ei ole kotona sitä olleskaan :D outoa ettei ole koskaan homattu. no mut kaiken kaikkiaan tullut se 6kg. ei musta paha. Tietty se nousee vielä kun tota aikaa on :eek: no mut en mä murehdi sitä niin.
hauskaa päivää kaikile,nyt siivoamaan.

lolu29+0

Hellou pitkästä aikaa!

Eilen oli rakenneultra ja kaikki oli hyvin. Painoarvio oli 412g ja mitat vastasi viikkoja täsmälleen. Sukupuolikin selvisi, mutta se jääköön salaisuudeksi kaikille muille ;) Nyt saa siis heittää toiset vaatteet kirpprille, kun oon säilöny osan työtn ja pojan vaatteista. Tosin kaikki ihan pienimmät vauvavaatteet oonkin jo myyny. Voi voi, joutuu ostamaan uusia :LOL:

Mulle on tullu painoa tähän mennessä 6 kg. Alussa ei tullu juuri mitään ja sitten oli sitä kamalaa stressiä töiden takia ja ruoka ei maistunu. Sitten pari kolme viikkoo sitten alko taas ruoka maistua ja painokin nousi aika nopeesti. Kovin montaa kiloo en enää ottais. Mut mä en ehdi liikkumaan yhtään, päivät töissä ja illat lasten kanssa kun mies raksaa illat ja viikonloputkin. Olis ihana päästä lenkille tai salille muta ei nyt vaan onnistu...

Vielä olis 23 työpäivää ja sitten alkaa kesäloma! Kesäloman jälkeen olis 4 viikkoo töitä. Huom: olisi. Yritän nyt kyllä selvitä näistä päivistä. Aika kireetä on ja huono täällä on olla. Mutta kummasti sitä jaksaa kun tietää ettei oo paljon jäljellä. Pitäis vaan vielä selvittää että KENEN kirjottama saikku sitten kelpaa. Tai yks lääkäri nimettiin, mutta jos se on pois niin haluan kyllä varoiksi vähintään 2 muuta nimee. Kesäaikaan varsinkin voi tulla vähän ongelmia että kuka on töissä.

Mutta nyt on onnellinen olo kun ultrassa oli kaikki hyvin. Muutenkin olo on aika hyvä, väsymys on pois. Tai se perusväsymys on, mutta se alun järkyttävä uupumus meni onneksi ohi. Turvotusta on alkanut olla jaloissa, varsinkin noilla kuumilla ilmoilla. Saa nähdä miten kesä menee sen osalta.

Zeena 21+2

Yhteistyössä