Kolmatta odottavat 2010

Taitaa kaikki muutkin mammelit olla hullaantuneina helteistä, kun on niin hiljaista.
Mä oon ainakin asunut pihalla viime viikon puolesta välistä, mitä nyt välillä on täytynyt tulla sisälle jäähdyttelemään ja nostelemaan kinttuja ylös. Kintut turpoaa niin, että hirvittää. Tänään illalla ei meinannut nuo feikki-crocsit mennä oikeeseen jalkaan. Mutta ihana ihminen, kuka on keksinyt ilmastoinnin! Niin lapset kuin itsekin nukkuu hirmu hyvin, kun ei ole sisällä kuuma.

äitijapojat, tervetuloa jengiin mukaan! :wave: Saa olla monisanaisempikin... ;)


No niin, nyt takaisin lepotuoliin makaamaan. Piti vaan tulla tarkastamaan nettihäppeningit, ettei ihan vieroitusoireet pääse iskemään. :D

Epeti 21+6
 
Kiitos vastauksista mun oirekyselyyn :). Oireita on nyt vähän enemmän, kuvotusta vähän, ja tissit kipeet, ja kamalasti ilmaa mahassa :snotty: .. Hehkeetä I know.. :D!

Ihana kun tuli kesä, mulle iski kyllä samalla ihan hirveä flunssa, tosi kipee olo, kun lääkkeitäkään ei oikeen saa syödä, toi panadol auttaa toooosi vähän.. Ulkona ollaan silti oltu melkeen koko päivä, sama kai se istuuko sohvalla vai pation reunalla, mitään muuta ei jaksa kun istua.. Nyt makuuasentoon :wave:

-T 6+3
 
Taas poksutaan! Yhä edelleenkin liikkeet tuntuu tositosi vaimeina ilmeisesti sitten tuon istukan sijainnin takia. Muutaman kerran olen tuntenut nyt muksimista ylävatsallakin, liekö sintti sitten kääntynyt vai harjoitteleeko vain nyrkkeilyä...


Epeti 22+0
 
huh,hellettä ja jo reipasta kymmentä kiloa jotka ovat siunautuneet ympärilleni :whistle:
kesästä mahtaa tulla mahtava tällaiselle möhkölle.....no joo muihin asioihin eli tänään oli tohtorin tapaaminen,noiden järisyttävien kipujeni takia ympäri alakroppaa.....huh.....ja saikkuahan tuo määräsi nyt alkuun sen kolme viikkoo ja sitte katotaan jatkoa......

neuvola on keskiviikkona,jonka itseasiassa muistin viikolla väärin kun luulin et se oli jo viime viikolla....lievää dementtiaa,sanon ma......

mutta eipä kai tässä muita ihmeempiä....

sutulii 17+5 :heart:
 
:wave:

Ihana kesä! B)

Hei mitenkäs muilla on ollut eka lääkärineuvola? Mulla ei vielä ole tietoa, mut hämärä muistikuva on, et oisin aiemmissa raskauksissa jo tässä vaiheessa käynyt ekan kerran..? Hyvin todennäköistä tietty, et muisti tekee tepposet.. :D Vaihteleeko noi kunnittain?

Pilkkis 15+6
 
Meillä on eka lääkärineuvola piilotettu ultrakäyntiinn, eli siis lääkäri ultraa, ja se samalla se lääkärikäynti..
Hölmöä, kun ei mulle ainakaan mitään erityistä tehty siellä. Ihan normi np-ultraus, lääkäri ei oikeastaan edes kysellyt mitään, eikä kertonut mitään muuta kuin ultraan liittyviä juttuja.
 
Pilkkis, muistaakseni meidän kunnassa eka lääkärineuvola olisi ollut siinä rv12 tienoilla, mutta mullakin se sivuutettiin, koska olin käynyt varhaisultrassa yksityisellä lääkärillä rv7. Aika mielenkiintoinen syy, mutta nyt en siis ole kertaakaan neuvolalääkärillä käynyt... :whistle:
 
Onpa ollu lämmintä kyllä B)
Mutta ei saa valittaa.. mieluummin lämmin ku kylmä :)
Mulla oli yks ilta ihan hirvee olo, ei supistellu, mut alavatta niin kipee ettei voinu istua, seisoa eikä tehä mitään.. Tosin se varmaan johtu liiasta haravoinnista. No, nyt on piha haravoitu, enkä mitään raskaita hommia enää tee :snotty:
Neuvola ois torstaina... Mielenkiintosta nähä kohdunpohjan korkeus kun tuntuu et vauva on vallannu jo ihan liikaa tilaa itelleen.. Tosi tukala olo jo välillä, kummallista..
Painoa mulle ei oo tullu ku pari kiloa (oman puntarin mukaan) eli oon vielä 4 kiloa miinuksella lähtöpainosta..

Meillä ensimmäinen lääkärineuvola on vasta joskus viikolla 26. Se johtuu vissiin siitä et sitten viimesellä lääkärineuvolalla se ultraa kans...

Mulla ei oo jalkoja vielä hirveesti turvottanu, mutta sormia kyllä senki eestä.. Ja sit tää maha tosiaan on jo aika tukala..

Hyväsetti ja Pöpö 21+6
 
Huomenta. Poksumaan tulin =) itseasiassa ihmettelen oloani olen nimittäin ollut tosi pirtsakka muutamana pvänä :LOL: onhan se tietty mukavaa kun ei aina ole väsy.
Selkävaivatkin on helpottannut,en tiedä mistä johtuu..jos sitä vaan osaa höllätä enenpi, eikä aina tarvii tehä jotain :ashamed: .millonkohan se äippäpaketti tulee? siitä on jo parivkoa kun vein paprut..toiv.tälvkolla :D
HAUSKAA PÄIVÄÄ KAIKILLE.

lolu28+0
 
Pilkkis, mulla oli eka neuvolalääkäri viikolla 13, mutta terkkari kysy että haluanko käydä siellä, ei olis ollu pakollinen . Nyt toinen on viikolla 27. Eipä se siellä ekassa kovin kummosia tutkinut.

Ihanaa kun kesä vihdoin saapui. Vaikka mulla noi suonikohjut vaivaa aikalailla ja ilman tukisukkia en pärjää, joten kovin helteistä kesää en odottele. Onko muilla samoja vaivoja? Muutenkin tuntee itsensä tosi kömpelöksi kun ei tahdo jaksaa mitään. Liekö tuo kymmenen kilon painonnousu vaikuttanut asiaan. Mulla on kunto laskenu valtavasti, kun ei oo päässy liikumaan samoin kun ennen. Oon miettinyt että mahtaako sitä enää palautua entisiin mittoihin ainakaan niin helposti kuin kahdesta ensimmäisestä, nyt kun tuo paino on kertynyt reisiin ja takapuoleen, aikaisemmista vain vatsaan. Ootteko muut huomanneet eroa nyt kolmannen kohdalla?

VicHo 23+0
 
Moi!

Pilkkis, Tampereella eka lääkäri on joskus rv 11-15. Mulla tais olla tässä raskaudessa 12+4. Joka raskaudessa olen käynyt ekan kerran lääkärillä noin rv 12 ja tokan kerran sit joskus rv 30-33. Ja ultrakäynnit on sitten aivan erikseen.

Epeti, mullakin liikkeet on aika vaisuja edelleen, tosin huomattavasti lisääntyneet ja voimistuneet viikon sisällä. :LOL:

Rakenneultra oli meillä tänään. :heart: Istukka oli takaseinämässä, vaikka olin varma että se on edessä vaimentamassa liikkeitä. Vauvan painoarvio oli 363 g, ja viikkoja siis tänään 20+4. Kaikki oli hyvin, vauva heilutteli ja mutristi huuliaan, mutta ei meinannut millään näyttää ultrajalle sydäntään. Sain käskyn tehdä pienen kävelyn, jonka jälkeen vauvan asento muuttuikin ja sydänkin saatiin katsottua. =) Sukupuolta ei kysytty, mutta jostain syystä mulle jäi tyttöolo. :heart:

VicHo, mä olen kans huomannut että nyt reidetkin on levinneet, vaikka kiloja ei olekaan tullut kun jotain 3-4 kg. Esikoisesta en saanut kiloja pudotettua kunnolla, eikä imetyskään onnistunut, mikä varmaan vaikutti kilojen huonoon putoamiseen. Kakkosesta taas mulla jäi kaikki kilot sairaalaan ja jonkin verran lähti lisää imetyksen aikana. Täytyy toivoa että nytkin kilot lähtee nopeasti, ja ettei niitä tulis kovin paljon raskauden aikana. :D

marza ja onnianni rv 20+4
 
Heissan!

Moni onkin jo käynyt ultrailemassa ja saanut ihania uutisia :heart: Meillä rakenneultra 3 viikon päästä, jännittää jo hirmuisesti :D

Viime viikolla oli neuvola ja kilo oli pudonnut yhteensä alkupainosta. Mutta suklaa ja muut herkut maistuu taas syntisen paljon, joten takuulla on jo tullut painoa tässä viikonkin sisällä!!! Mulla ei ainakaan edellisillä kerroilla imetys vienyt kiloja, joten usko siihen on melkein mennyt, mutta ainahan sitä voi toivoa :LOL:

Pikainen pyrähdys vaan, kun ei oikein mitään uutta kerrottavaa ole. Odotan nyt vaan sitä rakenneultraa ja että päästään shoppailemaan ja rattaitakin mennään kesän lopulla ostelemaan.

Mintukas 17+4
 
Taas jälkeen kevään ensimmäinen ukkonen perjantaina sain linjoihin sen verran vikaa aikaiseksi, että nettipimennossa ollaan oltu.

Ihanasti kesä tullut, vaikka en näin raskaana ollessa kuumuudesta kovin välitäkkään. Käytiin puutarhamyymälässä tänään äitini kanssa. Iltapäivällä laitettiin sitten kukkapenkkejä kuntoon tai äitini kyykki ja minä leikein muksujen kanssa. En juurikaan voi kyykkiä ja penkkejä tonkia, vaikka mieli tekisi.

Lääkärineuvolasta Meillä on rv 11 maissa ensimmäinen. Sen jälkeen rv 25 ja 35 paikkeilla. Näin mulla ainakin mennyt. En tiedä onko tuossa ylimääräsiä aikoja, kun mulla noita ongelmia aina ollut.

painosta Mulle kertyy aina, kun liikut kielletään, mutta ruokahaku sen kun kasvaa. Nytkin tullut jo 10 kg. Uskon ja luotan siihen, että liikunta ja imetys saan kilot taas karisemaan. Aiemmat imetykset olleet kuitenkin suht pitkiä 1v3kk ja 1v5kk , joten sinä aikana menty alle lähtöpainon.

Meillä eletään jänniä aikoja, kun odotella ihan näinä päivinä varsaa syntyväksi. Onneksi sain hankittua nyt valvontakameran ettei tarvitse tallilla päivystää. Viime kesänäkin viikon nuokuin tallinkäytävällä.
Nyt petiin. Väsykausi menossa.
-Poni 23+0 poks
 
Heippa tännekkin.....

neuvolassa oltu,hb 114,sf 15,5,vaavin syke 150 ja liikkeet++
painosta huomauttelivat,tullu melkein 700g viikko :whistle:

Lääkärineuvola mulla oli viikolla 12 ja nyt sain uuden ajan 16.6 siis lääkärineuvolalle nimenomaan....vaihtelee kaiketi kunnittain.....nyt odottelen sitten sitä rakenne ultraa....4.6.....

sutulii 18+0 poks
 
Turvotus täälläkin on riesana, muuten helteet on ihania!

Eilen totesin, että juomapuoli jäi taas todella heikolle, kun olin koko päivän menossa. Kahvia kyllä tuli juotua useampi kupillinen, mutta mitään muuta sitten ei. Ja sen kyllä huomaa. Täytyisi ottaa ihan asiakseen veden kanssa läträäminen, ettei kuivu ihan kasaan.

Eilen oli masun asukillakin selkeästi rauhallisempi päivä enkä tuntenut liikkeitä juuri ollenkaan. Johtuisikohan sitten tuosta, että oli koko ajan menossa. Täytynee kaivaa doppleri esiin ja kuunnella jumputusta ellei pian anna itsestään elonmerkkejä. :whistle:

Mutta nyt lenkille, kun lämpötila on vielä siedettävä. Kaikille ihanaa päivää! :wave:


Epeti 22+3
 
tervehdys täältäkin kaikille.

Mä täälä vapaapäivää makoilen auringossa ja surffailen netissä :) mukavaa.

Maha kasvaa, jalat ja kädet turpoo ja suonikohjuja tullut jo yks lisää :/ ei kiva... mä en kyllä vaan mitään tukisukkia tällä helteellä suostu laittamaan...
Että sellasia =)

keffeli+möhömäinen rv 9+3
 
Moikka!

Nostan sulle Epeti hattua kun noin aikaisin oot lenkille menossa. =) Mä en sais ikinä aikaseks, kun oon muutenkin semmoinen aamutorkku. Mun päivä käynnistyy kunnolla vasta 11 aikaan, en voi kuvitellakaan olevani ennen sitä oikeastaan missään liikenteessä. :LOL:

Tänään täytyy kyllä olla paljon ulkona, jos nuo aurinkoiset ilmat ovat vähäks aikaa ohitse. Tosin ne kyllä lupaili että kesästä tulee lämmin ja aurinkoinen. Mitenköhän sitä jaksaa loppukesästä kun maha alkaa oleen jo tosi iso ja jos on kova helle.... B)

Nyt pitää mennä laittaan lapset valmiiksi ulkolua varten. Ajateltiin lähteä tuohon läheiseen viikinsaareen nauttiin auringosta. Lapsetkin tykkää kun pääsevät laivalla matkustaan. B)

marza ja onnianni rv 20+6
 
Täällä kans turvotusta helteiden takia, mut ei mitään sietämätöntä. Vettä, vettä, vettä, kun muistais juoda. :whistle: Me jäätiin aamupäiväksi sisään, ollaan alkuviikko koohotettu ulkona pitkin poikin ja esikoinen selkeesti kaipas vähän rauhallista leikkiaikaa kotosalla.

Mäkin vielä käänsin kylkeä Epetin lenkin aikoihin.. :ashamed: Hatunnosto reippaudellesi! :)

marza Tosi kivalta kuulostaa teiän päiväreissu! :)

Lääkärineuvolakäytännöt tuntuvat tosiaan vaihtelevan. Täytyy kysellä viikon päästä tavan neuvolassa. Ei mulla mitään varsinaista asiaa tai kiirettä lääkärille oliskaan, paitsi tota päänsärkyä vois vähän spekuloida toki. Kävi vaan kummastuttamaan, kun tuntuu että kanssaodottajat käy paljon aiemmin.

Hei onko kellään kokemuksia kivasta mökkikylätyyppisestä majoituksesta Turun seudulla? Ollaan kesäkuussa menossa tapaamaan ystäviä ja olis kiva ottaa reissu samalla viikonloppuloman kannalta. :)

Nyt ruoanlaittoon, mars! :wave:

Pilkkis 16+2
 
Tänään käyty neuvolassa :)
Ensimmäistä kertaa pissa puhdas :) On siis johtunu vaan oksentelusta ja kuivumisesta proteiinit.. Kovasti pitäs juoda vettä ja vaikka karpalomehua. "rautamehua" alan kans juomaan, hb oli 124..
Kohdunpohjan korkeus 23 cm... kohta ollaan jo käyrillä :LOL:

Tänään taas oksensin, mutta se johtu siitä, et närästi yöllä niin hirveesti etten saanu nukuttua... ja sit just närästyksestä unohin neuvolassa puhua :headwall: No, sinne voi kyllä soittaaki niin saa reseptin..

Me päästään 4d-ultraan eikä tarvi es ite maksaa =)
Ei olla muista käyty niin ihan mielenkiintosta nähä miltä vauveli oikeesti näyttää... Ja jospa se sukupuolikin siinä selviäis... :p

Hyväsetti ja Pöpö 22+2
 
Minäkin olen ihmetellyt neuvolakäyntien vähyyttä, mutta tuntuu, että osin on ollut huonoa tuuriakin. Lääkäripula ja neuvolatäti tosiaan osa-aikaeläkkeellä. Menen ensi viikolla neuvolaan kolmatta kertaa. Minustakin tuntuu, että aiemmilla kerroilla olen ollut siellä yhäkseen ja LKS:ssäkin huomautettiin, että et sinä vain paljon ole neuvolassa käynyt...
Mulla eka lääkärinneuvola oli jotain 18 viikolla.

Itsellä alkaa olo olla ihan ok ja nyt tosiaan ihmiset kehtaa tulla onnittelemaan suoriltaan, eivät enää vain katso pitkään, on jo mahaa sen verran paljon. Nyt lämpimällä turvotukseen auttaa mulla tosi paljon liikunta ja kävelenkin nyt paljon noiden eläinten kanssa. Jännä, kun tuntuu, että kaikilla muilla on kaikkia kipuja ja supisteluja ja muita ja mulla ei juuri mitään. Liikkua saa entiseen malliin ja rehkiäkin, ei ongelmia. Voi johtua tosin tuostakin, siis se, että vielä jaksaa, että mullakin on aika vaatimattomasti noussut paino (4kg). Itse kyllä tosiaan toivoisin enemmän, että olis mistä imettää, mutta minkäs teet, kun herkut ei maistu. Pojankloppi myllää kyllä oikein urakalla aina välillä ja näkyy jo ulospäinkin, kun vetää ninjapotkuja mun kylkiin.

Jos muutenkin HYväsetti oksettaa, niin en kyllä rautamehuja suosittele (yök!). Tulee ihan vampyyriolo. Mulle suositeltiin nokkostabletteja ja ne nosti 110=>126 (tai jotain sinnepäin, en ihan muista nyt). Eikä tee niin pahaa syödä niitä.

 

Yhteistyössä