Kolmatta odottavat 2010

Tässähän nämä, kun kerran uhkasin:

rv23+1 (15+0)
Paino +196 g/viikko (+117 g) Yhteensä tullut nyt 2,3 kg

RR 126/90 (124/84) Kärsin "neuvolantätipelosta", normaalisti paineet on kohtuullisen paljon matalammat...
Pissi puhdas (puhdas)
Hb 134 (133) Ihanaa se pysyy ilman lisärautaa! :D
Sf 19 (ei mitattu)
Syke + 140 (+)
Liikkeet ++ (+)

Seuraavaksi sitten lääkärineuvola rv28, eipä näitä nyt turhan tiheästi ole... :whistle:
 
Täällä notkun hereillä, kun tahdon nähdä pääseekö Suomi euroviisufinaaliin. Väsyttää jo kyllä melkoisesti. Luulin jo tuossa pari viikkoa sitten, että alkoiko nyt se keskiraskauden energiavaihe, jota en ole ennen ainakaa huomannut. No se taisi olla parissa päivässä ohi ja nyt taas sama väsymys jatkuu.

Turvavyöistuin asian tiimoilta olen soitellut muutamiin liikkeisiin. Ratkaisua ei tunnu löytyvän. Soitin jo automme huoltoliikeeseen ja kysyin voiko etupenkin turvatyynyn piuhat katkaista niin ettei se toimisi, jotta saadaan yksi lapsi etupenkille, mutta se on kuulemma laitonta. Sinäänsä tyhmää, koska näin saisimme kaikki lapset hyvin turvaistuimiin. Nyt pahimmassa tapauksessa joudumme nelivuotiaan laittamaan takapenkille korokeistuimeen.

Vaunujen osalta taidamme tai minä taidan päätyä Gesslein Swingeihin. Mies ei tajua mihin me uusia vaunuja edes tarvitaan. Nuo on varmasti pitkäikäiset, kun ratasosa pieni ja toimiva. Menen lauantaina Mll:n kirppikselle myymään tyttöjen vaateita ja "tienaamaan" rahaa noihinn rattaisiin. Äitiysavustuskin tulee ihan pian.

Jaksuja kaikille mammoille masuineen.
Toivottavasti saamme pian vauva-uutisia!!
-Poni 24+0 posksista taas
 
kääkkis
Heipähei =) Mahtuuko porukkaan?

Tänään tein positiivisen testin ja 3:s raskaus on kyseessä =) Ennestään on 2 tyttöä ( 8/06 ja 5/08) . TJOT- yrittelyä on ollut viime marraskuusta, mutta pillereiden jätön jälkeen kierto alkoi heittää ja ensimmäinen yk kesti yli 100 päivää ja kun kuukautisia ei alkanut tässä toisessakaan kierrossa kuulua, niin painelin 10.5 gynelle joka laittoi terolutit ja tässä nyt ollaan =) Oli siis tehokas lääkitys ja kiertopäivä tänään 71. Viime torstaina otin viimeisen terolutin ja odottelin tyhjennysvuotoa, jota ei nyt tullutkaan :D
Asustelen Päijät-Hämeessä, joten synnytys tapahtuu PHKS:ssa sitten joskus helmikuussa mitä ilmeisemmin. En tarkkaan tiedä missä vaiheessa raskaus on, mutta varmaan 4+0 on aika lähellä =) Katselen tässä varmaan ensi viikkoon ja soittelen sitten neuvola- aikaa.

Kiva tutustua teihin toisiin odottajiin ja alan plärätä pikkuhiljaa pinoa läpi =)
 
kääkkis, onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon! :flower: Pistin sut toistaiseksi tuonne listan hännille, mutta siirrän sitten oikealle paikalle jahka laskettu aika selviää. Muista kiljua kovaa sitten, ettei mene hutiin. =) Oikein hyvä ikä kolmannelle muuten, itsekin siirryn 28 puolelle ennen la:ta. :D

Poni, onpas viimeisen päälle hölmö homma tuon turvavyöistuimen kanssa. :eek: Luulisi siinä olevan markkinarakoa, että kehittelisivät kapoisempia istuimia. Kuitenkin niitä lapsia tehdään myös enemmän kuin se 1,8 keskiarvo eikä jokaisella ole haluja hommata mitään minibussia sitä varten. Mulle selvis, että ostamiemme turvaistuinten valmistajan ohjeiden mukaan istuimia ei saa asentaa meidän 7-paikkaisen auton viimeiselle penkkiriville. :headwall: Sitä turvakaukaloako mun pitää sitten niiden kahden jättiläismäisen turvaistuimen ohi päästä asentamaan takaloosteriin?!? |O
Taisi sun eilinen valvominenkin olla vähän turhaa. :/

Meillä on ollut lapsukaiset ihan tajuttoman väsyneitä muutaman päivän, vaikka ihan normaaleja päiväuniakin vedelleet. Iltapuuro on kuitenkin jäänyt väliin jo kahtena iltana ja jätkät simahtaneet yöunille seitsemältä. :eek: Tänä aamuna meinasin saada slaagin, kun heräsin lasten huutelun sijaan miehen herätyskelloon puoli kahdeksalta.
No, enpä pistä pahakseni. Uni tekee hyvää itse kullekin, varsinkin kun nyt ei ole tarvinnut rampata pissilläkään yöllä.


Epeti 23+2
 
Oiskohan se Rapu jo päässyt sujahtamaan synnärille..? :)

Kääkkis Tervetuloa! :wave:

Zeena :hug:

Mulla oli taas pitkästä aikaa neuvola tänään. Kaik ihan ok. Hb tais olla 122, joka on mulle tosi hyvä raskausaikana, paineet normaalin matalalla, paino oli ripauksen noussut, mut ihan hillitysti vaan. Masukin syke löytyi hyvin. :heart: Lääkärineuvolasta kyselin, ni sehän on rv30-32 vasta täällä. :eek: Kätilön tekemä ultra siis menee lääkärineuvolasta täällä. Varattiin sit parin viikon päähän omalle lääkärille aika nuien 10 viikkoa kestäneiden päänsärkyjen takia.

Kunnon flunssan pukkas taas päällensä, tosi kurja olo. :snotty:

Pilkkis 17+2
 
Epeti, no tuossa tilanteessa neuvolan vaa´alle on kyllä pakko nousta. :LOL:

Mulla on taas ollut tänään ihan kaamea väsymys. En millään olis jaksanut herätä. Laitoin vaan lapsille lastenohjelmia pyörimään ja itse makasin ja torkuin sohvalla. Lieko vaikuttanut väsymykseen kun en pariin päivään muistanut ottaa rautatablettia. :eek:

Pilkkikselle pikaista paranemista flunssasta!

marza ja onnianni rv 21+6
 
marza Toi on toisaalta ihan järkevää et kotona punnittee...
Mulla lähtöpaino ennen raskautta oli kotona noin 66,5 ja se putos johonki 61,5... mut neuvolassa kun se puntari näyttää enemmän niin lähtöpaino ois siellä ollu varmaan 69... ja nytkin neuvolan puntari näyttää pari kiloa enemmän ku kotona..
Ja täällä on vielä semmonen vanhanaikanen vaaka mitä siis terkkari käyttää niin se näkee sen painon väkisin.. en osais ite siitä es kattoo... :LOL:


En meinaa millään malttaa oottaa 4d-ultraa... Vajaa 2 viikkoa ois vielä siihen..
Vauva on ihan älytön liikkumaan, mutta liikkeet ei oo kipeitä. Joskus harvoin potkasee johonki et vähän vihlasee, mutta muuten se tuntuu vaan hauskalta, kun toinen myllää mahassa :heart:

Kääkkis tervetuloa joukkoon ! :flower:

Hyväsetti ja Pöpö 23+1
 
Vähän väsy, hb toissapäivän neuvolassa tasan 100...
Rautaa pitäis alkaa, mutta en tosiaankaan viitsis. Pitää katsoo, jos vaan yrittäis vielä noilla nokkosilla (kun en niitä ole kauhean säännöllisesti kuitenkaan syönyt). Mulla onneksi normi hb:kin jotain 120 huitakkeilla, joten olen tottunut.
Ja se muuten Hyväsetti on jsut sitä saftia, mikä mulla ei vaan mene alas. Kaikki rautamehut maistuu niin vereltä, yök! Mutta makuja on monia ja on ne varmaan kivempia kuin rautatabut, sen uskon.

Meillä ei tuommoinen punnitussysteemi onnistuis neuvolassa. Ja nyt oli muuten täälläkin hypännyt paino useamman kilon kerralla ylöspäin. Ja maha on kyllä kasvanut ihan valtaisaksi. Toivottavasti vähän rauhoittuu, niin jaksais paremmin. Viikonloppukin täynnä synttäreitä ja yökyläilyjä. Huoh! Tämä kesä villitsee nuo isommat vekarat. Nytkin kiljuvat kuorossa tuolla pihalla.

Huh, ei jaksa nyt enempää, lämpimiä mutta ei helteisiä päiviä kaikille!


 
Mulla oli Hb tippunu ja oli nyt 113. Otettiin töissä suoninäyte, kun oon ollu niin väsyny. Seuraava neuvola on joskus parin viikon päästä.
Se nestemäinen rauta on kyllä pahaa, maistuu ihan raudalle. Mutta mulla kestää maha sen paremmin ja on se tehokkaampaakin. Joten sitä kai tässä pitäis alkaa litkimään...

Meillä punnitus tapahtuu neuvolassa kyllä tarkan silmän alla. Eli niin, että minä seison vaa'alla ja terkka asettelee lukemat oikein. Se on sellanen "vanhanajan vaaka", tosin aika uusi :D
Mulle sama missä punnitaan ja mitä näyttää. Aina punnitaan kuitenkin smalaa, joten painonnousu on totuudenmukainen.

Taidan lähtee jo nukkumaan. Jotenkin ihan veto pois, tietty kun saa noi muksut ja huushollin hoitaa joka päivä yksin. Mutta pääasia, että mies saa meille taloa tehtyä. Vaikka on silläkin rankkaa. Se saattaa tulla kotiin yöllä klo 1-2 ja aamulla mennä jo seitsemäksi takasin raksalle ja sieltä päivätöihin ja sieltä taas illaksi ja yöksi raksalle...Oikeestaan sillä on kyllä varmaan rankempaa kun mulla, joten mitäs tässä valitan :whistle:

Ja juuri kun olin ajatellu, että IHME kun ei vielä oo supistellu, niin eilen ja tänään se sitten alko. Mula on aiemmissa raskauksissa ollu vaikeeta jo rv 20 lähtien. Nyt on tosiaan pari päivää supistellu pitkin päivää ja varsinkin illat ja tekee ihan kipeetä. Voi voi. Vielä pitäis 4 viikkoo kärvistella kesälomaan. Ei taida nimittäin uskaltaa jäädä saikullekaan :|


Zeena 21+4
 
:heart: :flower: Oikein paljon onnea Rapu pitkästä pojasta! :flower: :heart:



Zeenalle tsemppiä suppareiden kanssa. Älä nyt sitten liian pitkälle venytä saikulle jääntiä, jos siltä tuntuu. :hug: Oletko ollut aiemmissa raskauksissa saikulla supistusten vuoksi vai onko nyt pahempia kuin ennen?
Ja jaksuja sinne koko perheelle raksaprojektin keskelle. Kyllä se taitaa olla koko perheelle rankkaa, mutta on noi miehet ihmeellisiä, mitä ne jaksaakaan tehdä saadakseen perheelleen uuden kodin. :heart:

Mä voisin vaikka vannoa, että tämä tirppana on ottanut ja kääntynyt vihdoin lootusasennostaan muihin maisemiin.
Nyt ei ainakaan eilen eikä tänään ole alakertaan tullut monoa. Eilen päivällä olin ihan varma, että potki ylävatsalle, kun koko maha pomppi vaikka mitään ei kyllä tuntunut. Sitten kun istuin, tunsin selvästi potkut ylöspäin. Tänä aamuna loikoilin sängyssä vasemmalla kyljellä ja siihen tuli moukkua.

Meillä olis 4D-ultraan vähän reilu kaksi viikkoa. Ihanaa päästä vielä kerran pikkuista kurkkaamaan. =)

Ai niin ja taas joudun liivikaupoille, kun yhdet kirjaimellisesti räjähti eilen päälle. Jouduin sitten myöntymään siihen, että minä, entinen B-sarjalainen, jouduin ostamaan D-kupin uimalakit. Kaksosten odotusaikana kipusi C:hen ja nyt näköjään D:hen. Raskaanaolo näyttäisi siis ainakin näiltä osin sopivan mulle ihan hyvin. :LOL:


Epeti 23+4
 
Onnea Rapu potrasta pojasta :flower: :heart:

Onnea tatomira pienestä pojasta :heart: :flower:

Taitaa jäädä siivoukset tekemättä tänään. Sen verran liitoskivut repii lantiota. Siivous on juuri sellaista, joka tilannetta pahentaa. Eikun mies hommin kunhan töistä kotiutuu :) .
Huomenna menenkin Mll:n kirppikselle myymään tyttöjen vaatteita pois. Taitaa kaikille paikalla olijoille paljastua meidän tulevan vauvan sukupuoli samalla. Toivottavasti porukkaa vaan tulisi paljon paikalle, jotta pääsisin vaatteista eroon.
Nyt vielä lepäämään, kun pikkuinen nukkuu.
-Poni 24+3
 
Tatomira Onnea pienestä pojasta :heart:
Rapu Onnea pojasta myös sinne teille :heart:

Ponille myyntionnea huomiselle ! Toivotaan että vaatteet löytävät uuteen kotiin ja pääset täyttämään kaappeja ihanilla "poikaväreillä" :D

Tää mamma painuu pehkuihin ... öitä

unikeiju+sisu 23+6 ( :whistle: )
 
kääkkis
Onnea Rapu ja tatomira :heart:

Mulla on jotenkin erilainen olo nyt tästä raskaudesta, et tuleekohan meille nyt se ensimmäinen poika... =) Aikamoista vuoristorataa nyt henkisesti tämä alku ainakin. Alkoi pelottaa, miten selviän kolmen lapsen kanssa :( Sitä oli niin varma tästä päätöksestä jo puoli vuotta sitten, mutta nyt iski paniikki. On tää hassua.
 
Mahtavat onnittelut rapulle ja tatomiralle poikavauvoista!!! =)

Zeena, voi kun kuulostaa tutulta sun arki. Missä vaiheessa teillä urakka on? :eek: Meillä siis myös talonrakennus vaiheessa, mutta onneks loppusuoralla. Sisähommia tehdään nyt. Mutta mies on kyllä lähes aina raksalla. Tosin ikinä ei ole noin myöhään siellä ahkeroinut, yleensä tulee kotiin viimestään kympin aikaan. Kyllä miehellä on varman rankkaa, mutta kyllä välillä on erittäin raskasta oli 24/ yh:na. :eek: Mitenköhän sitä osaa sitten olla kun talo on valmis ja mieskin kotona. :LOL: Varmaan sitä on ihan ihmeissään kun on omaa aikaa niin paljon. :D

marza ja onnianni rv22+1



muoks:
Zeena, Saako kysyä, mihinpäin rakennatte kun huomasin että sullakin on synnärinä tays? Meillä talo nousee Länsi-Tampereelle. =)
 
:heart: :flower: Oikein paljon onnea
tatomiralle pienestä prinssistä!
:flower: :heart:

Poni, toivottavasti meni tavaraa kaupaksi. Mä taidan olla niin nuuka, etten lähde poikain vaatteita myymään. Osan värjäsin jo punaisiksi, mutta toki tytölle käy ehkä vähän paremmin nuo poikavärin vaatteet kuin päinvastoin. :whistle:

Jaahas, kutsu käy.
 

Yhteistyössä