Kolmatta odottavat 2010

Onnea Tatomira :flower:

marza: meillä on talossa nyt runko pystyssä, lattiavalu tehtynä. Meille tulee lammin kivitalo, joten tää alku on vähän hitaampaa kun noilla pakettitaloilla....huhtikuussa on siis hommat aloitettu. Talo nousee lähikuntaan :)

Oltiin eilen Särkänniemessä aamupäivä ja sen jäleekn on ollu joka paikka kipeenä |O Karseet liitoskivut ja kaikki. En oo pitkään aikaan joutunu seisomaan ja kävelemään montaa tuntia ja tässä siis ilmeisesti tulos...

Jahas, taas tapellaan. Siis noi muksut. Voi kun pääsis edes tunniksi eroon niistä :whistle: Mutta turha toivo, kun ei oo mitään mihin ne ulkoistais :/


Zeena 22+0 POKS B)
 
Jaksuja kaikille joilla rakennusprojekti meneillään. Me rakennettiin, kun kakkosta odotin.

Oli hiljaista kirppistapahtumassa. Noin 50? tuli voittoa. Ompahan nyt tavarat valmiina niin voi varata tavalliselta kirppikseltä pöydän.

Epeti Miten värjäät vaatteita? Onnistuisikohan vaaleanpunaisten värjäys sinisiksi tai vihreiksi? Voisi jotain kokeilla.

Oma vointi melko hyvä. Vauva liikkuu paljon. Jotenkin paljon enemmän kuin tytöt liikkuivat. On nyt ollut melko pitkään rt:ssä ja voisi vaikka niin päin jo jäädäkkin. Tytöt oli jo alle 20 rv rt:ssa, joten hassua tämmöinen pyöriminen.
Meillä on lohifileet marinaadissa. Grillataan sitä ja kasviksia ennen kuin mun pitää töihin. Meillä on grilli takaterassilla, joten sateet ei haittaa.
-Poni 24+5
 
No niin, jatketaanpa juttua paremmalla onnella. =)

Tsemppiä Zeenalle kipuilujen kanssa! :hug: Ja muksujen kanssa myös.

Täällä vietettiin toissa yö ilmeisesti mahataudin kourissa. Kolmen aikaan yöllä alkoi aivan tolkuttomat vatsakivut. Onneksi juuri oli neuvolassa katsottu kohdun korkeutta ja kun kivut oli ylempänä vatsalla, tiesin, ettei kyse ole mistään masun asukkiin liittyvästä. Muuten olisinkin varmaan ollut ihan kauhuissani. Tosin supistuksiakin tuli ihan kiitettävästi siellä seassa. Pari tuntia kärvistelin panadolin voimalla ja viiden aikaan alkoi sitten pöntön halaaminen. :x Siihen onneksi helpotti sitten kivutkin, kun sai vatsan tyhjäksi. Mutta koko eilinen päivä meni ihan haahuillessa, kun olin niin väsynyt ja voimaton. Kaiken hyvän lisäksi toinen kaksosista alkoi sitten ripuloimaan eilen päivällä, joten jotain mahapöpöä meillä kiertää. Isäntä ja toinen poika on onneksi toistaiseksi tältä säästynyt eikä toinenkaan poika ole ainakaan vielä oksentanut.
Yöllä pikkuinen jumppasi kuin viimeistä päivää, kun minä kärvistelin kipujeni kanssa. Jotenkin kai sitten sinnekin vaikutti tuo. Eilisen päivänkin liikehti ihan jatkuvasti ja millon mitenkin päin. Vatsa on ihan hellänä kun olemattomat ja venähtäneet vatsalihakset suorastaan soi oksentamisen voimasta. :$

Jipii, taidan saada kaksosten turvakaukalot myytyä eteenpäin! Ovat siis vöillä sidottavaa mallia ja tälle kolmoselle tahdon ehdottomasti telakallisen mallin. Sellaisen metsästys alkaa sitten seuraavaksi, käytettynä tosin. =) Isäntä on sitä mieltä, että yhtään ylimääräistä roinaa tähän kämppään ei hommata ennenkuin tarvetta ko. kapistukselle oikeasti on. Meillä on tämä vieras-/työhuone täynnä kaikenmoista kamaa. Tällä hetkellä mm. turvaistuimet odottamassa asennusta ja tuplakärryt kantokoppineen odottamassa ostajaansa. :whistle: Mä nyt vaan olisin hieman malttamaton hommaamaan kaiken ajoissa... ;)


Epeti 23+6
 
Poni, kyllä mulla ainakin vaaleansiniset värjäytyi ihan hienosti tummanpunaisiksi. Sävy on tietysti vähän erilainen kuin täysin valkoisessa, mutta ihan ok minusta. Kannattaa kokeilla vähän tummemmalla sävyllä, vaaleat ei varmaan onnistu. Saumalangat ei välttämättä värjäänny, mutta kyllä noissa vaaleansinisissä langatkin muuttui vaaleansinisistä enemmän punertaviksi. Mä värjäsin ihan marketista ostetulla pesukonevärillä. Vähän joutui pesukoneen tiivisteitä sen jälkeen putsaamaan, mutta muuten meni ihan kivuttomasti. Värjäsin isomman määrän samalla, joten tuo koneväri oli kätevä. Jos kokeilee pienemmän määrän, voi käsinvärjäys olla helpompi.
 
kääkkis
Voi Epeti :/ Varmaan ihan kamalaa olla vatsataudissa vielä kun raskaana, mutta ilmeisesti meni nopeasti ohi.
Varasin tänään ensimmäisen neuvolan ja se on 18.6, lääkäri on sitten 21.6. Saan varmaan noilla käynneillä tietää LA:n =) Terkka veikkasi, että olen tuolloin 18.päivä viikolla 8.
 
:D neuvolassa käyty ja kaikki ok. Neukkatäti het ensimäisenä kysy et katotaanko ultralla :D ja löytyhän se siltä pienen etsimisen jälkeen. Oli istukka jotenki hassusti edessä ja vauva sen takana piilossa ni joutu jännästi sivusta katteleen. Sain sit nipun uusia aikoja (labraan, lääkärille, np-ultraan). Jospa sitä jo nyt vois pikkuhiljaa uskoa, et raskaana ollaan. Neuvolan mukaan nyt on 10+5, mut muutellaan sit tarpeen mukaan tuota la:ta ku oon käyny tuos tarkemmassa ultrassa. Ilmottelen sit jos vaihtuu.
 
Tatomira Onnea poikavauvasta :flower:

Mulla omassa olossa vaan valitusta... Neljättä päivää huono olo... en jaksais enää yhtään tätä... :headwall:
Ja yöllä närästää niin ettei voi nukkua :( Siks kai se onki päivällä niin huono olo kun on väsyny..
Muuten siis raskaus menee hyvin, ettei supistele ym.. Mutta ei tää huono olokaan kivaa oo, ja närästys :$

Viikon päästä 4d-ultra :heart:

Hyväsetti ja Pöpö 23+5
 
Moi!

Zeena, meille tulee Jämerän kivitalo, joten tiedän kokemuksesta että kivitalon rakentaminen on hidasta. :D :kieh: Tosin mun mielestä teillä on nopeesti edennyt hommat, jos huhtikuussa vasta olette aloittaneet. :eek: Meillä tulee nyt kesäkuussa kaksi vuotta siitä kun pohjat kaivettiin ja nyt ollaan siis siinä vaiheessa että pintoja laitellaan. Me ollaan kyllä aika paljon tehty itse, tai siis mies on, joten hidasta on kun mies on kuitenkin päivät töissä. Alunperin meidän piti muuttaa jo viime jouluksi, mutta niin vaan on aika vierähtänyt eikä aikataulu pitänyt. Hermoja raastavaa tämä kyllä on, enkä tiedä alkaisinko hommaan uudestaan jos saisin valita. :eek:

Hyväsetti, jaksamista huonoon oloon ja närästykseen.

marza ja onnianni rv 22+4
 
Moi,

Kyselin jo aiheesta tuolla tammikuun tähdet osiossa mutta kysyn samaa täältä. Eli onko teillä erityisiä toivomuksia lapsen sukupuolen suhteen? Minua vähän ahdistaa oma pinnallisuuteni mutta kahden pojan jälkeen myönnän että todella kovasti haluaisin tytön. Tämä luultavasti jää viimeiseksi lapseksi ja surettaa ajatus etten ikinä saisi omaa tytärtä...niin ihania ja rakkaita kun nuo pojatkin ovat niin kyllä se tyttö vaan olisi jo tervetullut. Toki lapsen terveys on tärkeintä ja rakas ja toivottu se lapsi tulee jokatapauksessa olemaan mutta mietin että on se vaan todella väärin lasta kohtaan jos äiti tuntee pienintäkään pettymystä jos sieltä pullahtaakin poika, aina ei vain omille tunteilleen voi mitään. 6- ja 4-vuotiaat poikanikin toivoisivat pikkusiskoa :heart:
 
Mamadedos kyllä mä kanssa toivon poikaa :heart: kun ennestään tyttöjä,ja olishan se mukava et miehen sukukin jatkuis :LOL: muuten se jää sit siihen...noh, jää nähtäväks tullooko poitsu :D . Hauskaa iltaa kaikille :wave:
 
hei....pitkästä aikaa,täällä on ollut karmeeta härdelliä mutta lyhyesti tapahtumia,rakas vanha asuintalomme menee tai meni valtion lunastukseen pyörätien tieltä,mutta uudet tuulet,uudet kujeet uusi tupa tulee tuohon naapuritontille elokuun puolessa välissä,tai siis elementit ja asumisaikaa tässä vanhassa on joulukuun loppuun joten tarkoitus saada uusi tupa muuttovalmiiksi ennen tuota ja muuttaa ja synnyttääkin välissä,mutta eikö tuo taas tästä....

kaksi yötä ultraan,en malta odottaa,joskos näkyy kumpi on tuloillaan....

ja tänään poksuu sitten puoliväli..... :heart:

sutulii 20+0 :heart:
 
Heippa kanssamammat! :wave:

Hyväsetti, tulipas ihan nolo olo, kun omaa yhden yön vatsatautiani kauhistelin. :ashamed: Tosiaan, eräät on joutuneet kärsimään vähän pidemmästä pahan olon kaudesta. Toivottavasti närästykseen löytyisi apuja ja huono olo helpottaisi muutenkin. :hug:

MamaDeDos, kyllä minäkin kahden pojan jälkeen toivoin tyttöä. Tai lähinnä meillä on miehen kanssa ollut ihan raskauden alusta todella vahva tunne, että tyttö olisi tulossa. Samoin kaksosista oli yhtä vahva tunne, että poikiahan ne molemmat ovat. En tiedä olisinko varsinaisesti ollut pettynyt, jos ultrassa olisi pojan vehkeet näkyneet, mutta ainakin yllättynyt. Kuitenkin terve lapsonen on se tärkein asia, vaikka kuinka kliseeltä kuulostaakin. Kun se tyttöveikkaus sitten ultrassakin saatiin, olin kyllä maailman onnellisin. Kyllähän minä niin kovasti sitä pientä prinsessaa toivoin. :heart: Mutta varmaksihan sitä sukupuolta ei voi vieläkään tietää, joten jos h-hetkellä ulos putkahtaakin pieni poika, en usko sen onneani tippaakaan vähentävän. =)


Epeti 24+2
 
Täällä neuvolalääkärissä käyty. Perushommat ok. Pissassa sokruja, joten pakko sinne rasitukseen on sitten mennä. Se syömättömyys on niiiin tuskaista. Sisätutkimuksessa kohdunkaula oli vähän lyhentynyt, nyt 1½-2cm ja pehmyt, mutta kiinni. Joten kyllä nuo sampuran supparit tuhojaankin tekee. Ultrassa vauvalle painoarvioksi saatiin jo 840g. Poika liikkui taas vilkaasti. Seuraava aika jo kahden viikon päästä. Pitää olla todella varovainen, jotta supparit ei tee lisää tuhojaan. Hieman huolettaa... :|
-Poni 25+1
 
Koita Poni nyt vaan lepäillä ahkerasti... :hug:

Mamadedos Minäkin haluaisin kovasti tyttöä, kun tämä jää meilläkin varmaan viimeiseksi... mutta pääasia, että syntyisi terve vauva. Kyllä se poikakin otetaan ilolla ja onnella vastaan.. Vielä ei siis tiietä kumpi on tulossa..

Tänään näin ihanan kehdon vauvalle... harmi vaan että se oli kaupan sisustusjuttu vain, täytyy toivoa, että tulee myyntiin ihan oikeesti.. :)

Eilen aamulla oksensin 6 kertaa :x Onneks on pojalla enää kahtena aamuna koulua, ja mies lupas hoitaa herätykset....
Sitten alkaa LOMA ja lähetään etelä-Suomeen taas.. Saapa nähä jaksaako sitä istua vielä autossa sen 1000 km putkeen...

Epeti Kyllähän se vatsatauti on kauhee.. saa sitä kauhistella :)

Hyväsetti ja Pöpö 24+0
 
Mamadedos: Ymmärrän tunteesi. Minäkin toivoin tyttö, ja pelkäsin pettyväni pojasta. Kun sitten Ultrassa vehkeet löytyivät, niin olin omaksi hämmästykseksenikin tosi iloinen ja onnellinen vain, en yhtään pettynyt. En oikein vieläkään kunnolla tajua, miksi en pettynytkään.
Jotenkin varmaan se on se, että minä odotan hartaasti ja rakkaudella tätä lasta, joka mahaani sisältäpäin potkii, en tyttöä, enkä poikaa. Vaikka hän onkin samaa sukupuolta kuin nämä edellisetkin, ei hän silti ole sama lapsi, vaan oma persoona ja siksi sitä odottaa vain sitä lasta. Osasinkohan selittää nyt oikein... Jotenkin se toivomisen aika on silloin, kun lasta yritetään, sitten vain ollaan tosi onnellisia siitä, joka siellä on alkanut kasvamaan.

Meidän jatkolapsisuunnitelmista en tiedä. Aion ainakin tehdä kaikkeni, että vauva-aika olisi miehelle helppo, jotta ehkä hän voisi sitä neljättä poikaa harkita tekevänsä. Mulla on nimittäin semmoinen tunne, että minä en tyttöjä synnytä. :p Mutta katsotaan nyt, miten itsekin jaksaa. Meillä vain on mies niin turkaleen tunnollinen ja huonouninen, että herää aina vähintäänkin myötätunnosta, jos minä syötän vauvaa yöllä. Minusta se nyt on liikaa, koska minä saan päivän torkkua kotona, kun hän taas nousee töihin raatamaan. Ajan sen siis hyvissä ajoin toiseen huoneeseen nukkumaan.
Neljännessä menee varmaan mullakin se raja, en ala seitsämää veljestä vääntämään, on sen verran mukava työkin. :D Miten muilla?

Ja rakennusprojekti alkaa meilläkin ensi kesänä, minä saan äitiysloman tehdä suuria suunnitelmia. :) Joen rantaan pellon laidalle idyllinen puinen puolitoistakerrosta, 4-5 makkaria.

Kuinka paljon sulla Poni supistelee? Siis kuinka usein ja onko kipeitä. Itsellä on harjoitussupistuksia jonkun kerran päivässä, mutta ei ne ole mitenkään kovin kipeitä. Tosiaan ota rauhallisesti. Vaikka nyt aletaan olla jo siinä vaiheessa viikkoja, että keskoset jäävät eloon.

 
Kiitos teille vastauksista koskien toivetta lapsen sukupuolesta. En tiedä miksi minulla on niin vahva tytön kaipuu että se tuntuu joltain niin suurelta asialta etten voisi sitä ikinä hyväksyä jos en tyttöä saisi. Se ei tietenkään vähennä rakkauttani näitä kahta jo olemassaolevaa poikaa kohtaan tai tätä uutta tulokasta kohtaan jos hänkin sattuu poika olemaan mutta kyllä se sen tekee että on se varmaan vielä kerran yritettävä jos sen tytön vielä saisi. Minäkään en kyllä mitään seitsemää veljestä jaksaisi, kyllä se 4 lasta (+ vielä miehen lapsi) on aivan ehdoton maksimi. En kyllä aio ottaa sukupuolta selville, odotetaan syntymään asti jännityksellä.
 
Wandii Supistuksia on joka päivä. Hyvänä päivänä vain muutama ja huonoina ehkäpä yli 20. Ei ne varsinaisesti kipeitä ole, mutta ikäviä. Sellaisia, että pitää heti hidastaa tai jopa pysähtyä. Se vaan hämää, että mulla avautumisvaiheen alun (n.0-5cm) supparit eivät juuri tuon kummempia ole olleet.

Meillä perheen koko tuleen olemaan tämä kolme lasta. Miehelle olisi riittänyt kaksikin. Nyt kyllä hän kiusoittelee neljännestä lapsesta. Tämän raskauden myötä minulla on ollut vahva tunne, että meidän perhe kasvaa "valmiiksi" tämän lapsen myötä. En myöskää jaksa enää yhtää tällaista raskautta, jossa koko ajan on kipuja ja suppareita. Jokainen raskaus on ollut tällainen ja aina vähän pahempi kuin edellinen. Vaikka kaikesta huolimatta raskaana on ihanaa..rakastan vauvamasua ja vauvan liikkeitä kohdussa.

Nyt pukemaan muksuja..kerhopäivä.
-Poni 25+2
 
Meillä kans tulee olemaan kolmannen lapsen myötä "valmista". Tää raskaus on tuntunutkin viimeiseltä, enkä mäkään jaksais enää käydä näitä juttuja läpi neljättä kertaa. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä, mitä elämä tuo tullessaan. Koskaan ei kai kannata sanoa ei koskaan..

Pilkkis 18+2
 
Mukava on ollut lueskella viestejänne. Taidan minäkin olla kohtalotoverinne, siltä nyt näyttää :) Raskaustesti näyttää kuin näyttääkin positiivista ja olo on iltaisin sen mukainen. kolmatta kullannuppua tässä alkutaipaleella odotetaan ja omien laskujeni mukaan ipanan laskettu aika olisi 6.2. :) Toivottavasti kaikki mesini hyvin, niin iloisia miehemme kanssa uutisesta ollaan :)
 
Kävin neuvolan lääkärillä :headwall: :headwall:
Kävin sillon alkuraskaudessa lääkärissä kans supistelujen takia ja se oli sillon tää sama molopää. Sorry. Ja sanoinkin jälkeenpäin terkalle etten enää IKINÄ mee sille. Kuinka ollakaan se aika oli taas sille :headwall:
Se on niin pikkutärkee tyttö, että mä meinaan oksentaa sen päälle. Alkuraskaudessahan se sano vaan että " jos supistelee näillä viikoilla niin ei tässä mitään tehdä, se on sitten keskenmeno"
No nyt se sano "ei tässä mitään sairaslomaa tarvita, se on kuule nyt vaan kestettävä ja ehkä sää totut näihin ettei tarvi täällä käydä näyttämässä" |O

En mää mitään sairaslomaa menny edes hakeen, vaan tarkistuttaan paikat. Ja totun niihin ettei tarvi käydä näyttämässä |O
Joo, sanoin että kiitti hei ja painuin ovesta pihalle.
Mulla oli kohdunkauka aiemmin 3 cm, nyt oli 4 cm. Että venyy vaan kun supistelee :LOL:

Onneks se lääkäri jää kai tällä viikolla pois. Sillä oli siellä "opiskelija" mukana, siis joku toinen nuori tyttönen joka kuulemma tulee siihen äitiysneuvolaan lääkäriksi. Ja nyt se oli opettelemassa ultran tekemistä. Miten mulla on nyt vähän epävarma olo noiden jatkojen suhteen |O :kieh:

Jäi niin v*****nen olo koko reissusta. Vaikka pääasia oli, ettei muutoksia ollu ja kaikki ok. Mutta se lääkäri :eek:



Zeena 22+4
 
Zeena Lääkärit on niin :kieh: . Mullekin lääkäri vain eilen sano, että nyt on varmasti ollut helpompi raskaus, kun olet ollut lähes alusta asti saikulla. Sanoin vain, että no eipä tässä olo ole sen parempi, kun on kuitenkin kaksi pientä lasta kotona. Ei se ottanut mitään kantaa mun jatkuviin suppareihin, eikä siihen että paikat ovat kypsyneet viime tarkastuksesta. Meidän th on onneksi ihan toista maata. Hän sanoi, että jos vaan vähänkään huonommaksi olo menee niin soitetaan heti päivystysaika polille. Taidankin tätä pyytää seuraavaksi, jos olo ei tästä pian ala helpottaa. Sitähän ei taas tiedä onko siellä yhtä välinpitämätöntä sakkia.

Tänään ollut taas oikein kurja olo. Sain kyllä makoiltua reilun tunnin, kun pikkuinen nukkui ja esikoinen leikki reippaana yksin.
-Poni 25+2
 
Moikka pitkästä aikaa! Onnea jakautuneille, ja plussanneille :flower: !!
Mulla oli tänään eka neuvola, täytettiin vähän papereita, sain lähetteet ultraan ja labraan, ja se siitä..!
Siis onko ihan yleistä että näitä neuvolakäyntejä on tosi harvassa toisessa ja kolmannessa raskaudessa (mun toinen raskaus, kun ekalla kerralla tuli kaksoset), mulla on seuraava käynti syyskuun alussa!! :/
Tietty tähän väliin tulee ne kaks ultraa, mutta ei mitään muuta!

Olo on aika hyvä, olen käynyt jumppaamassa, ja tänään kävin kokeilemassa vesijuoksua, se oli tosi kivaa!! Etova olo pysyy pois niin kauan kun on tekemistä, mutta kun pysähtyy se iskee heti :x , inhaa!

Sukupuolista olitte jutelleet, meillä on kaksospojat ennestään, en kyllä panis ollenkaan pahakseni jos sieltä olis tyttö tulossa :), mutta saa se poikakin tulla. Mullakin oli pojista ihan päivänselvä olo, ensinnäkin tiesin että niitä on kaksi, ja olin ihan varma siitä että pojat tulee..
Itsellä on nyt tyttöolo kun tää raskaus on niin täysin erilainen kuin eka raskaus, saapa nähdä..
Mulla muuten muuttu laskettuaika vähän, se on nyt 6.1. jos joku haluaa päivittää..?

Tarkse 9+0
 

Yhteistyössä