Kolmatta odottavat 2010

Täällä tämä päivä vielä ihan vaakatasossa ja supparien estolääke menee iltapäivään asti. Illalla saan käydä suihkussa ja huomenna sitten kokeilla miltä liikkuminen alkaa tuntua. Uskoisin,jos vointi pysyy hyvänä, niin pääsen kotiin alkuviikolla. Tylsäähän täällä on. Nyt onneksi olen yksin huoneessa. Vierustoverina ollut äiti ja vauva lähtivät aamulla.
Mies ja tytöt tulossa yhden maissa. Ihanaa!!
-Poni 26+3
 
Nostelenmas meitä tässä samalla..minulla on aikaa :)

Illalla pääsin eroon tipasta ja suihkuun, mutta sitten taas alkoi suppailla. Nestetipalla korjaantui. Pikku suppareita ollut harvakseltaan nyt aamun aikana. Liikelupa evättiin ja makuu jatkuu. Jos tilanne jatkuu, joudun 200 km päähän Ouluun. Koska siellä pitää synnyttää alle 32 viikkoiset. Toivon kovasti ettei sinne tarvisi..
 
Ponille voimia makoiluun! :hug: Varmasti tulee tylsää ja ikävä perhettä, mutta ehkä lopputulos on sen arvoinen. :heart: Toivotaan pikkumiehelle vielä viikkoja kestävää malttia pysyä masussa.

Pilkkis, kiitos kysymymästä, olo on kyllä helpottunut. Edelleen nukkumisen kanssa on ongelmia, kun hyvää asentoa ei löydy millään ja kaikissa kylkiasennoissa pikkuinen päättää potkia tuonne alas, mikä taas ei tunnu yhtään mukavalta. Mutta en edelleenkään valita. :D

Mistä tulikin mieleeni, että otan mielelläni kokemuksia vastaan, miten olette tukeneet vatsaa eri asentoihin nukkuessa esim. tyynyillä? Ja oletteko käyttäneet ihan normityynyjä vai mitä muita apukeinoja? Mua himottaisi hirmuisesti tilata imetystyyny jo valmiiksi, koska siitä voisi olla apua tuon eturepun kanssa jo nyt...


Epeti 25+5
 
Kirjoiteltiinkin Poni samaan aikaan. Voi kurja, jos joutuvat lähettämään sut noin kauas. :/ Jos noin ikävästi käy, toivottavasti sulla on sukulaisia tai tuttuja Oulussa, jotka voi käydä piristämässä. Jaksuja hirmuisesti sinne. :hug: Ja hus pois kaikki supparit kiusaamasta. :whistle:
 
kääkkis
Epeti: Mä sain nukuttua viimeksi loppuajan ainakin niin, että päänalla oli jotain 3 tyynyä, yksi tuossa yläselän kohdalla, yksi tyyny vatsan alla ja yksi jalkojen välissä =) Oikella kyljellä taisin vain pystyä nukkumaan, mutta noin se onnistui.

Ponille jaksamisia ja toivotaan, että mihinkään Ouluun ei tarvitse lähteä :hug:

Jaksoin eilen ihan hyvin keikalla, ainoastaan vaatetuksen kanssa oli ongelmia, kun ei mahtuneet kuin yhdet housut jalkaan :whistle: Tosi kiva jo tässä vaiheessa, koska en mikään keijukainen ole muutenkaan.
 
Ponille ISO jaksuhali.. toivottavasti ei tartteis Ouluun asti lähteä ni saat olla lähempänä kotia.. onko siinä sun läppärissä dvd-laitetta? jos saisit kuulokkeet ja jotain katsottavaa täs myös tämmöinen linkki http://www.celia.fi/web/guest/kuunteleverkossa
 
Ponille edelleen paljon jaksamista! Toivottavasti sun ei tarvitse lähteä Ouluun vaan saat omassa sairaalassa lepäillä. Onko supistuksia edelleen? Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa vielä ainakin muutamia viikkoja.

marza
 
Kiitos kaikille taas tsempeista ja myötäelämisestä!

Täällä pötkötellään sairaalassa edelleen. Olen aamusta asti odottanut lääkäriä, jotta hän ultraisi. :kieh: Alkaa hermo mennä ! Tulen sitten kertomaan kuulumisia, jos tässä nyt tänään enää mihinkään pääsee. En ole lääkäriä torstain jälkeen nähnyt. Paperit hän toki tsekkaa päivittäin. Suppareita kuintekin on edelleen, mutta avaavatko ne paikkoja koko ajan sitä ei tutkita. Eihän sitä hyvä ole tutkimisella ärsyttää, mutta viime tutkimukseta on jo aikaa.
-Poni 26+6
 
Poni:lle voimia pötköttelyyn , toivottavasti ei paikat kypsy liikoja niin et pikkunen pysyis masussa vielä tovin .... voin vaan kuvitella miltä tuntuu olla sänkypotilaana !!!!

Huomenna olis neuvola toiv. kaikki ok ! Sovitaan aikaa neuvolalääkärille , vihdoin =)
sisu mellastaa masussa hirmuisesti ,tuntuu todella paljon liikehdintää päivänaikana :heart: mikä on tietty hyvä juttu !!!!

kamala mikä sade ulkona on :/

Jaksamisia kaikille masukeille !

unikeiju+sisu 26+2 :heart:
 
Toivottavasti Poni pääset tänään uudelleen tarkastettavaksi. Jaksuja yhä ja edelleen ihan hirmuisesti sinne! :hug:

Täällä koettiin eilen illalla ilon hetkiä, kun mies tunsi ensimmäistä kertaa pienen liikkeet mun ihrakerroksen ja etuistukan takaa. Ei niitä tosin ole kovin aktiivisesti metsästettykään, mutta nyt pikkuinen innostui iltapalasuklaajäätelön ( :p ) jälkeen potkimaan niin kovasti (ja ylöspäin, jei!), että mieskin pääsi tuntemaan. :D

Viime yön nukuin paremmin kuin aikoihin, kun nukuin kyljelläni iso tyyny jalkojen välissä. Nyt on ihanan levännyt olo, vaikka vessassa saikin rampata jatkuvasti. Muutenkin hyvä päivä tänään, sillä mennään yksityiselle tarkempaan rakenneultraan ja samalla toivotaan muutamaa 3D-kuvajaista pikkuisesta kaupan päälle. :heart:


Epeti 26+1
 
Jipii, pääsen huomenna kotiin. Pakkolepo toki jatkuu, mutta silti. Ultrassa tilanne kohdunsuulla parempi. Vauvalla kaikki oikein hyvin. Oli pyörähtänyt rt:n. Painoa oli jo vähän yli kilon verran.
-Poni 27+0 poks
 
Ihania uutisia Poni!
Mukavaa huomista päivää ja nyt toivotaan, että saatkin olla kotosalla loppuun saakka.

Rakenneultrassa kaikki rakenteet sekä virtaukset tutkittu tarkkaakin tarkemmin ja kaikki sen osalta hienosti. Kolmiulotteisia kuvia ei saatu, kun pikkuinen piti koko ajan käsivartta naaman edessä. Sepä ei meitä haitannut, kun kaikki muu oli kunnossa. Kaksosilla alkoi näillä viikoilla jo istukan toiminnassa olla häiriöitä ja toisen kasvu hidastua, joten nyt oli ihana nähdä, että kaikki on hyvin. :heart:
 
Poni vallan ihana uutinen .... Nyt vaan toivotaan että saat kotosalla pysytellä loppuun saakka !!!!

Neuvola oli siis tänään tässä uutiset :p

Rv 26+3

Paino + 350g/viikko (225g) yhteensä 3,5 kg
RR 134/71 (130/76)
Pissa prot.+\- muutoin puhdas (puhdas)
Hb 129
Sf 26 (19)
Syke + 140 (+ 150)
Liikkeet ++ (++)

Seuraava käynti on 2 vko:n päästä jolloin on myös lääkäri !

Epeti Mahtavaa että ultrassa kaikki hyvin :heart:

unikeiju+sisu 26+3
 
Mahtavia uutisia poni. =)

Unikeijulla on kans aika maltillista ollut tuo painonnousu. =) Itsekin oon taas yrittänyt skarpata herkkujen kanssa ettei painoa tulisi kauhean paljon raskauden aikana....

marza ja onnianni rv 24+4
 
Ihanaa, Poni, kun pääset kotiin ja masussa kaikki hyvin! :heart:

Epeti Kivoja ultrakuulumisia teilläkin! :heart:

Meillä toinen ultra torstaina, vähän jo jänskättää. :)

Hitto, kun on koko kevät ja alkukesä tuntunut menevän flunssassa. Viime viikon olin terveenä ja taas vaikuttais oireita pukkaavan. :headwall: Kovat nivelsäryt ja vessassa on pitänyt juosta koko päivän. Äsken kun menin sänkyyn, alkoi yskänärsytys, eikä se uni nyt sitten tule millään. Kohta takasin pyörimään..

Pilkkis 20+0 (kappas, POKS! :) )
 
Moi vaan kaikille!!Kiva lukea muitten hyviä kuulumisia!!Piristää ihanasti päivää!!Itse kamppailen verensokeriarvojen kanssa ja piikitän insuliinia iltaisin!!Meidän poika potkii kovasti,joten hänellä taitaa olla kaikki hyvin!!Liitoskivut ovat vähentyneet mutta tilalle on tullut tolkuton väsymys...voisin nukkua vuorokaudet ympäri!!Tsemppiä kaikille masunkasvattajille!!

miita1969 & Walter 25+6
 
Täällä viimeinen tunti sairaalassa..ruuan jälkeen saan paprut ja pääsen kotiin. Lepohoito sielläkin jatkuu ja pian pitää uudelleen tänne tulla, jos supparit tulee säännöllisemmiksi. Mies lomalla juhannukseen saakka, joten alku helppo. Soitin tuossa neuvolaan ja lupasivat selvittää saanko kodinhoitajaa lasten kanssa. Onhan meillä nuo mummot, mutta ulkopuolinen apukin olisi hyvä lisä. Polilla on jo viikon päästä seuraava konrtolli.

Hyviä vointeja kaikille!
-superiloinen Poni 27+1

 
Poni Hyvää kotiutumista! :hug: :D Toivottavasti saat/pystyt kotonakin levätä tarpeeksi! Toivotaan myös et saat kodinhoitajan avuksesi juhannuksen jälkeen. Tavutin sitten ensin, et superi-loinen Poni!! :LOL: Eihän pakkolepo susta vielä loista tee, mietin.. :D Iloinen onkin sitten ihan eri juttu.. :whistle: :D

Mä kävin aamupäivällä lasten kanssa läheisellä kotieläintilalla esikoisen synttäreiden kunniaksi. Kiva paikka, eka kertaa käytiin. Ja oikeen herkulliset tuoreet pullat löytyi kahvilasta.. :ashamed: :D Illalla sit vielä vähän mansikkakakkua, ettei täs vaan pääsis laihtumaan.. :D

Pilkkis 20+1
 
Ponille rauhaisaa kotona olemista ja hyvää vointia :hug:

Ei oo oikein mitään kerrottavaa. Vointi on yllättävän hyvä *kop kop*, ei supistele enää juurikaan tai tee oikein mitään muutakaan.
Neuvola oli, painonnousu oli päälle +400g/viikko. Itte olin ihan järkyttyny, mutta mun superihana terkka vaan totes, että ollaan tavoitteessa kun tavote on +500g/viikko :LOL:
Oiskohan kuitenkin maksimimäärä mitä saa tulla... :LOL: :LOL:

Se oli tän päivän jälkeen 6 päivää töitä ennen lomaa ja loman jälkeen...Jaa-a...Ai pitäis vielä töihinkin tulla?!!? :saint:


Zeena 24+3
 
Poni Leppoisaa kotonaoloa :)

Loman jälkeen on kotiuduttu, ja heti oli neuvola.
Hb oli noussu,, vaikka en oo muistanu rautaa syödä :whistle:
Painoa oli tullu 475g viikko, mutta ei haittaa.. on mulle kakku maistunuki :p
Sokerirasitukseen joudun, pissa oli 2 plussalla, tosin osittain varmaan johtu siitä et eilisellä kotimatkalla tuli syötyä karkkia ja juotua limua :snotty:

Sf mitta oli 28 mut tais vauva vähän suurennella itteään :D

Hyväsetti ja pötkylä 26+1
 
Ultra takana, kaikki hyvin. :heart: Tosi huolellinen kätilö, ultrasi 45min. :D Ihana oli pikkusta katella joka kantilta ja pitkään. Sukupuolestakin sain melko varman lupauksen, mut en nyt kuitenkaan uskalla toisia vaatteitakaan kiertoon pistää. :D Saa nähdä, kauanko pystyn lupauksen pitämään salassa mieheltä, hän kun ei halunnut sukupuolta kuulla etukäteen. :saint:

Zeena on pysynyt hienosti tavoitteessa, ehkä vähän enemmän pitäs herkutella!! :LOL: ;)

Hyväsetti Oliko mukava loma?

Pilkkis 20+2
 
Luin ihan samanlailla Ponin allekirjoituksen kuin Pilkkis, tai luin superloinen. :LOL:

Toivottavasti Ponin kotimakoilu sujuu mukavasti. B)

Pilkkikselle onnea ultrakuulumisista! :heart:

Zeenalla vähiin käy työpäivät ennen lomaa. :D Mulla taitaa kanssa olla viime viikkoina tuo "tavoite" painon suhteen täyteen, ehkä olen jopa ylittänyt tavoitteeni. :LOL: Mutta on kai tuo pötsikin kasvanut. Kaksosista tuli pahimmillaan kilo viikossa eikä neuvolantäti uskaltanut sitäkään paheksua. :p

Hyväsettikin on päässyt melkein siihen tavoitteeseen. (Tästä taisi tulla nyt ihan legenda. :D ) Oletko koska "pääsemässä" rasitukseen? Toivottavasti olis kyse vaan lomaherkutteluista.

( . ) Itse siis istuin tämän aamun labran odotustilassa ja nautin siitä, että sain lukea tuoreimman vauva-lehden kannesta kanteen huolella ja kaikessa rauhassa. Toki välillä piti käydä neulalla tökittävänä ja aamupalaksi oli sitä maukasta kolanmakuista litkua. :p Toivotaan, että arvot olisi edelleen kohdillaan eikä asian suhteen tarvitsisi tälläkään kertaa ryhtyä toimenpiteisiin. Masun asukki ainakin innostui makoisasta aamupalasta jumppaamaan kovin. Itse kun en yleensä kykene aamuisin laittamaan mitään makeaa suuhuni. :x Ja tottakai rasituksen jälkeen palkitsin itseni välittömästi salmiakilla. :D


Epeti 26+3
 

Yhteistyössä