Kolmatta odottavat 2010

Yhdistelmäseulassa käytiin ja tulokset oli normaalit. Vaikka vauva voi silti olla sairas niin downin osalta kai tuo seula on 80% varma eli parempi kuin pelkkä turvotus. Ja kun ikääkin on jo nyt enempi (36v) niin meille oli selvää että kaikki tarjotut seulat otetaan vastaan.

 
Täällä on käynnistymisvaikeuksia aamun hommiin. Pitäisi lähteä kylälle pankkiin, kaupaan, tilitoimistoon jne. Hidasta hommaan tyttöjen kanssa hinata niitä istuimiin ja takaisin. Mitenhän sitten pärjään kuin on kolme :) .

Soitin äsken neuvolaan ja sain lääkärinneuvolan aikaisemmaksi. Nyt ei tarvi enää raskaita tallihommia puskea, koska mun kroppa ei vaan kykene niihin. Hyvä näin niin voi olla, että pystyn edes jossakin kunnossa.

Seuloista me käydään np-ultrassa. Jos kaikki siinä ok niin muihin ei mennä. Meillä oli viimeksikin pakettina tuo np ja veriseula, mutta jätin vain menemättä sinne verikokeeseen. En tiedä sitten, jos np:ssä jotain niin sitten varmaan tulee asioita miettittyä uudelleen.

Hyviä vointeja kaikille ja JM jaksuja lepäilyyn todella. Niin ja tämä on se paikka jonne valittaa saa :)
-Poni 8+6
 
Hei taas... Mulla on ollu muutama oksentamaton päivä.. silti on melkein koko ajan huono olo, mut hyvä näin..
Seuloista: Me mennään varmaan vaan ultriin, koska ei meille tavallaan oo merkitystä mitä niistä seuloista löytys.. raskautta ei keskeytetä missään tapauksessa ja jos on jotain murehdittavaa niin murehtii sitten ku on sen aika... Ensimmäisestä sanottiin np-ultrassaki ettei haluta tietää jos on turvotusta..

Hyväsetti 6+6 - 7+5
 
yhdistelmäseulasta Meillähän tuli silloisen neuvolatädin kanssa oikein tappelu asiasta. Hän siitä puhui ja sanoin etten ota, np-ultra vain. Se ei ollut neuvolatädin mieleen vaan alkoi oikein korottamaan ääntään ja pauhasi kuinka on mun vika sitten jos lapsi onkin vammainen :eek: Sama täti ei kyllä ottanut edes supistuksia todesta ja piti mua vain laiskana työntekijänä, kun supistukset alkoi kivuliaina jo rv 10 tienoilla.
Meni aiheen vierestäkin vähän :D

Huomenna aamusta heti neuvolaan valittamaan :D Alkuraskauden pahoinvoinnin osalta mulla on noussut paino ihan älyttömästi, kun siihen auttoi vain makean syönti. Supistusten takia kun ei voi oikein kovasti liikkuakaan, paino senkin takia nousi. Noooo... kunhan lapsi jaksaa olla mahassa vielä hetken, niin kyllä kilot aina saa pois.

JM+ Pumba 22+4
 
Soitin tänään synnärille ja ihan järkytyin, että mullahan onkin sitten np-ultra jo tasan kuukauden päästä! :eek: :D Meidän sairaalassa tuo ultra ja verikoe hoituu samalla käynnillä ja vieläpä siten, että verikokeeseen saa halutessaan mennä ultran jälkeen. Me aiotaan siis pyytää mittaamaan niskaturvotus ja verikokeeseen meno mietitään uusiksi sitten, jos turvotusta olisi paljon. En usko, että kuitenkaan lähtisin lapsivesi-/istukkanäytteeseen ihan heppoisin perustein keskenmenoriskin vuoksi.

Aivan järkyttävä neuvolantäti ollut kyllä sulla JM!

Viime yönä oli sitten pahoinvointiakin, samoin tänään päivällä ja liittyy ihan selvästi nälkään. Täytyy siis tankata vielä useammin! :saint:

Nyt laskiaispullalle! :p

Epeti 8+0
 
Moi!

Seulonnoista ollut puhetta. Me mennään kans vaan np-ultraan ja jos siitä löytyy jotain poikkeavaa, niin sitten mietitään muitakin mahdollisia seulontoja. Mäkin olen joka kerta ennen np-ultraa yrittänyt keskustella miehen kanssa et mitä jos vauvasta löytyykin jotain vikaa. Haluaisin että me oltais keskusteltu aiheesta, ettei mahdollinen "seulasta kiinni jääminen" tuli ihan yllätyksenä, mutta mies ei suostu kesustelemaan aiheesta. :eek: Hän ei halua murehtia asiaa etukäteen, joten oon omassa päässäni välillä miettinyt mitä tehtäisiin jos poikkeavuus löytyisi.

tatomira, hyvä idea tuo raskausviikkojen laitto tekstin perään. Itekin aina käyn välillä vilkuileen et kuinkas monta viikkoa kenelläkin oli. =)

marza ja rv 5 - 7 (?)
 
Testin tässä omaa tickeriä, se on vähän edellä, koska siinä ei saanut kiertopäiviä laitettua (pitkä kierto), mutta olkoot.

Minä olin aiemmin ihan varma, että ei keskeytettäisi, vaikka olisi mikä. En tiedä mikä on nyt tullut sitten, kun tuntuu, että ainakin haluaisin harkita asiaa rauhassa ja tietää, jos on esimerkiksi down-lapsi tulossa. Ymmärrän kyllä, että se voi loukata jotain... :ashamed:
Tiedän perheen, jossa tehty keskeytys downin johdosta. Toisaalta kun miettii, että täysin terveitäkin keskeytetään ennen sitä 12 raskausviikkoa aika rutiinisti... Vaikea asia.

Mutta tuommoinen on tosi vastenmielistä terveydenhoitajalta, että yrittää pakottaa seulaan. Se on kuitenkin niin henkilökohtainen asia ja täysin oman perheen päätettävä. Multa on aina neutraalisti kysytty asiaa, terkkarilla on itsellään cp-poika, mutta puoltoa mihinkään suuntaan en ole havainnut. Nytkin heti kättelyssä kysyi, että menenkö seuloihin, laittaa nyt lähetteet jo menemään ja verikoe otetaan täällä.




Muoks. Hahaa! Onnistui.
 
Iltaa, tai yöhän nyt jo on...

Täällä on lääkärineuvola takana, ja kaikki oli ok. Paitsiettä ainakin tällä hetkellä pikkuinen on perätilassa. Mullahan esikoinen syntyi perätilan vuoksi sektiolla, ja oli tosiaan ollut hänkin perätilassa niin kauan kuin asentoa ylipäänsä tsekkailtiin. Että saapa nyt sitten nähdä miten päin tämä tyyppi meinaa loppuajan viettää, perätilasynnytystä en aio edes harkita, koettavat sitten Tyksissä miten paljon vaan siihen painostaa. (Esikoisen aikaan painostus oli aika pahaakin...) Mutta selvitty siis on jo yhdestä sektiosta aiemmminkin (niin myös alatiesynnytyksestä, mutta kakkonen olikin rt:ssa), että eiköhän se toinenkin sektio mene tarpeen tullen siinä missä ekakin, en stressaa asialla, ainakaan vielä, tämän enempää.

Seulonnoista; Esikoisen aikaan (2003-04) en käynyt edes nt-ultrassa, ajattelin vain ruusunpunaisien lasien läpi, että kaikki otetaan vastaan, mitä annetaan. =) No, loppupuolella raskautta sitä sitten mietti, että mitäpä jos jotain olisikin sen perusteella löytynyt, ja että olisipa kuitenkin kannattanut käydä, sitten olisi voinut tottua asiaan jo etukäteen. Rakenneultrassa sentään olin käynyt, mutta siinähän esim. downin syndrooma ei edes näy. Loppupuolella ultrattiin lisäksi tuon perätilan vuoksi, ja siellä sitten oltiin huomavinaan että vauvan pää on suhteessa kroppaan suuri, ja että se voi merkitä kaikenlaisia kehitysvammoja jne. Oli siinä viimeisinä päivinä tuskaisat ajatukset siis. No terve tyttö sitten kuitenkin syntyi, ja pää nyt oli hiukan kookkaampi kuin useimmilla, mutta se kuulemma johtui ihan vaan siitä, että pieni oli ollut koko ajan pt:ssa, eikä pää ollut muotoutunut (=puristunut) lantiossa mihinkään. Se siitä siis, kiva että peloteltiin...

Kakkosesta (2006) kävin jo nt-ultrassakin, mutta veriseulaa ei silloin vielä ehdoteltu kuin poikkeustapauksissa. Kaikki oli nt:ssa ok. Rakenneultrassa taas kakkosen kohdalla tuli huolta, kun lapsivettä oli niukalti, eikä munuaisia saatu kunnolla näkyviin... Ja taas mentiin äitiyspolille. Onneksi oli taas väärä hälytys, ja toisella ultrauksella lapsivettä oli taas riittävästi, ja munuaiset ja kaikki muukin ok.

Tästä kolmannesta menin sitten niin nt-ultraan, kuin veriseulaankin, sillä jos se hiukan jo etukäteen antaisi valmiuksia käsitellä kaikkea sitä, mitä raskaus mukanaan tuo, ja olen varmaan ollutkin rauhallisemmalla mielellä nyt, tosin, vielähän tässä on aikaa seota... ;)

Nyt kuitenkin unta, ja vuorokauden vaihtumisen kunniaksi POKS!

Bliss ja pikkuinen 30+0
 
Bliss toivottavasti vauva pian kääntyy. Ei noi sektiot nyt niin kivoja ole. Mulla kääntyi tämä vasta viime viikolla. Ihan itse kääntyi, mutta tunsin kyllä, koska teki tosi kipeetä. Pää ei ole vielä kovin alhaalla eikä siis kiinnittyneenä, mutta toivottavasti nyt pysyy näin päin. Serkulleni on tehty kolme sektiota perätilan vuoksi ja lääkäri sanoi hänelle, että joillakin naisilla lantio vaan on sen mallinen, että vauva ei mielellään käänny. Hällä on myös ollu niin isoja vauvoja, että kääntöä ei ole edes yritetty.



Viimeinen työviikko menossa. Tähän saakka odotus on mennyt hyvin ja aika kulunut nopsaan. Kotiin jääminen kuitenkin saa ajattelemaan synnytystä enempi, joten viikon päästä mä varmaan alan olemaan sietämättämän kärsimätön.... Puhumattakaan siitä kun tää kumminkin menee yli... Tähän mennessä ei nimittäin ole vielä ensimmäistäkään supistusta kuulunut!

Menetin hermoni tänään äitiini, kun se tuli aamulla lapsia hoitaan (mummolla vapaapäivä, joten järjesti sitten pojillekin :heart: ). Mä olin tullut ulos 20 min aiemmin tekeen vähän lumitöitä, jotka muuten olen tänä talvena tehnyt ihan joka kerran. No muori alkaa vaahtoamaan, että mä en saa enää tehdä lumitöitä ja isoon ääneen saarnas kaiken maailman raskaista hommista. Kuka ne sitten tekis, jos en minä ja mikä olis vakavin asia mitä niistä seurais??? Mun tilassani ei ainakaan synnytys ja se yksi supistus, mikä vois tulla olis kyllä ihan tervetullutkin |O . Ajoin sitten muorin sisälle kiukutteleen ja tein lumityöt loppuun :xmas: .

[/b]Wandilla on muuten tosi kiva ticker!

Joni Makuusäkki toivottavasti jaksat levätä, vaikka ei se takuulla mitään herkkua ole!

Seulonnoista täällä hämeessä ei ainakaan mitään veriseulaa edes tarjottu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wandii:
Minä olin aiemmin ihan varma, että ei keskeytettäisi, vaikka olisi mikä. En tiedä mikä on nyt tullut sitten, kun tuntuu, että ainakin haluaisin harkita asiaa rauhassa ja tietää, jos on esimerkiksi down-lapsi tulossa. Ymmärrän kyllä, että se voi loukata jotain... :ashamed:
Tiedän perheen, jossa tehty keskeytys downin johdosta. Toisaalta kun miettii, että täysin terveitäkin keskeytetään ennen sitä 12 raskausviikkoa aika rutiinisti... Vaikea asia.
Nimenomaan sen takia mennään seulaan että tiedetään(niin hyvin kuin seulasta nyt saa selville) jos lapsi on sairas. Kyllä mä ainakin haluan henkisesti valmistautua asiaan ja myös on lapsen edun mukaista että syntymähetkellä on henkilökunta valmistautunut sairaan lapsen syntymään. Monethan tarvitsevat erityislaitteita heti synnyttyään.
 
Hyäsetti Paljon jaksamista tuohon sun pahoinvointiin!!

Mä sain passituksen sokerirasituskokeisiin Neuvolassa oli kauhistunut kohdun liiallisesta kasvusta viikkoihin nähden, vaikka uudelleensynnyttäjä onkin. Epäilee kaikinpuolin raskausdiabetestä. Katsellaan mitä tuleman pitää.. Selittää ainakin mun järkyttävän suuren mahan koon :D

Täyttelin äitiyslomapaperitkin kelaan, nyt vaan jännätään koska pääsen pois töistä :D
 
Poni06 Sullahan on jo kolme! Olisitko noin väsynyt ilman raskautta? Itsestä ainakin tuntuu, että kyllä se siellä mahassa rasittaa melkein yhtä paljon kuin käsivarrella/sitterissä tai jalassa roikkumassa, ainakin nyt, kun on inhottava olo koko ajan. Olen ruvennut pelkäämään, että olo ei paranekaan tästä, siis koko raskauden ajan tämmöistä öllötystä. Huhuh! :$ :x

Sapfo ajattelinkin, että se, että edes voi harkita keskeytystä esimerkiksi downin kohdalla on loukkaavaa joitakin kohtaa. Mutta vaikka itsekin olen aika lailla aborttikielteinen, niin en silti voi kenenkään abortin tekoa tai ajatusta siitä alkaa moralisoimaan. Se ei varmasti ole kenellekään helppo päätös, missään tilanteessa.

Ompus, minä olisin antanut lapion reippaalle mummelille ja käskenyt hoitaa sitten homman loppuun ja painunut sisälle teetä keittelemään. Oppiipas olemaan jäkättämättä. :D
Minua ei kukaan käske ottaa iisimmin tai pistää lepäämään. Mies ei osaa sen kummemmin olla huomaavainen, mutta ei se nyt niin haittaa. Osaan kyllä itse lepäillä, kun on tarpeen, eikä ole kukaan uskaltanut silloin tulla kitisemään laiskottelusta. :p

Ou nou Hyväsetti, mutta mene ajoissa, älä jää ihmettelemään. TUlee parempi olo ja pojat on tarpeeksi isoja, pärjäävät hetken ilman äitiäkin.

Loppukevennys: Kerrottiin omille pojille viikonloppuna vauvasta. Molemmat meni tosi vaikeiksi, eivätkä ottaneet asiaa puheeksi koko viikonloppuna, vaikka välillä sanoinkin siitä. Noh, tänään tuli hoitotäti hymy huulessa vastaan pihalla, kun olin poikaa hakemassa ja kysyi, että onko meillä kerrottu pojalle jotain suuria uutisia viime aikoina. Minä tietenkin myönsin ja hoitotäti alkoi vakuuttelemaan, että täältä ei tieto henkilökunnan kautta leviä, mutta kun poika oli täräyttänyt uutisensa kesken ruokailun hiljaisen hetken, kun kaikki talon mukulat ja hoitajat olivat paikalla. :LOL: :LOL: :LOL:

Nyt siis tietää takuuvarmasti koko kylä...

 
Lueskelin tota ensimmäistä sivua ja vähän alkoi hyvyilyttää Wandin ja Hyväsetin kohdalla... Oletteko te identtisiä kaksosia tai jotain :D . Laskettu aika on kyllä toisella päivän pielessä... Onko sulla Hyväsetti muuten aikaisemmat raskaudet olleet yhtä rankkoja? Todella toivon, että pian hellittää :hug: .

Wandi hyvin samantyyppinen mies taitaa olla mullakin. Tiedän, että odottaa vauvaa kovasti, mutta ei tee siitä mitään numeroa, että minä olen raskaana. Saan kyllä tarvittaessa suuni auki, jos apua tarviin. En saa mieheltä mitään saarnaa kun kannan puita sisälle tai jos raahailen jotain muuta painavaa. Toki varmaan tilanne olis toinen, jos raskaudessa olisi ollut jotain huolettavaa, ennenaikaisia supistuksia tms.

Toi muori mua enempikin rassaa. Me ei olla kerrottu sille koskaan etukäteen vauvan sukupuolta ja aina se kuvittelee tietävänsä kumpi meille tulee. Kakkoselle se kantoi kuukausia ennen syntymää vaaleanpunaisia vaatteita (monta mekkoakin) ja lakanoita, kun oli ihan varma, että se on tyttö... No nyt tietysti tälle kolmoselle, jos tämä nyt sitten on tyttö, niin ne voi käyttöön ottaa. Nyt sitten on alkanut virtaamaan vaaleansinisiä juttuja. Eilenkin oli ostanut aivan ihanan pussilakanasetin, mutta on kyllä niin pojan väreissä. Vähän mua otti salaa päähän kun sanoi, että niitä samoja oli beigenäkin... Toki olen kiitollinen kaikesta mitä tuo, mutta ennen vauvan syntymää olis tietysti kiva, että sävyt olis neutraaleja. Varsinkin kun ton mummon arvaus on jo mennyt 2 kertaa pieleen :D . Kaikenlisäksi tämä on takuulla meidän viimeinen lapsi, joten jos on tyttö, niin ne uudet auton kuvalla varustetut lappuhaalarit jää takuulla käyttämättä :( . Mutta eipä tuo mummo itselleen mitään mahda, hössöttäjä se on ollut aina ja hyväähän se vaan tarkoittaa...

Poni06 on se hyvä jättää ikäviä oireita aiheuttavat hommat heti alussa pois, niilläkun on taipumus vaan lisääntyä ja voimistua. Pysyy raskaus edes jotenkin siedettävänä olotilana...

Hyviä vointeja kaikille!
 
Hyväsetti Jaksuja todella paljon. Tippaan vaan, jos olo menee niin kurjaksi.

Wandii Olet oikeassa :) . Tuntuu, että tuo pikkuinen tuolla masussa vie aikamoisen terän pois voinnista.

ompus Jaksuja mummon hössötyksiin

Olipas taas ongelmallinen yö. Meidän tytöt ovat olleet aina hyvin herkkäunisia. Nukutaan tästä syystä perhepedissä. Tytöt kyllä aloittaa omissa sivuvaunuissa, mutta 24-03 välissä molemmat ovat jo viekussa. Esikoinen kyllä nukkuu jo melko sikeästi, mutta pikkuinen ei. Nukkui taas viimeyön koko ajan kainalossa. Ongelma on se, että en pääse vessaan. Sitten nukun tosi rikkonaisesti itse. Täytyy alkaa ottaan tyttö mukaan ja toivoa ettei se havahdu liikaa.
Ihanaa mies jää huomenna jo lomalle. Sitten nukun ja nukun :) . Pitää kerätä voimia, kun tiistaina klo 8 lähtee lento Helsingistä Egyptiin. Ajetaan sinne yöllä. Ajomatkaa on 450 km. Mies kyllä ajaa pääosin, mutta en minä juuri mitään pysty/uskalla nukkua.
-Poni 9+1
 
Wandii - seuloihin liittyy monen mielestä moraalista dilemmaa, se on totta. Mutta itse voin kyllä rehellisesti myöntää että abortti olisi voinut tulla kyseeseen meillä jos vauva todettaisiin sairaaksi.

Homeopatiasta kellään kokemuksia synnytyksen yhteydessä :wave: Menen Sofianovaan
juttelemaan http://www.sofianova.fi/index.php?pageid=1 mutta olisi kiva kuulla kokemuksia, suuntaan ja toiseen. Lähinnä kiinnostaa miten homeopatia voi auttaa paikkojen pehmentämisessä ja koko synnytyksen keston nopeuttamisessa sun muussa.

 
Homeopatiasta Mun äitipuoli on reikittäjä ja lupautui jo antamaan harjotteita synnytystä varten. Uskon siihen kyllä itsekin vahvasti. Saa nyt nähdä. Jos nyt edes synnytän alakautta. :eek:

Meillä mies hössöttää liiankin kanssa, että hermo meinaa mennä. Sitten se suuttuu, kun toppuuttelen. En jaksa sitä turhaa hössötystä, kun oma olo alkaa olla tukala jo nyt. Saa nähdä josko helpottaa kun jään pois töistä. Ei enää montaa viikkoa *jes*

 
Wandii, :heart:

JM, koskas pääset nauttimaan sokerirasituksesta? Oletko muuten joutunut käymään? Mun käsittääkseni kun uudet suositukset sanoo, että kaikki yli 25 vuotiaat joutuu rasitukseen. Tosin kunnilla on vähän ongelmia resurssien kanssa, joten ei taida kaikki mennä suositusten mukaan. Mähän taidan taas "päästä" siitäkin ilosta nauttimaan kahteen otteeseen, kuten edelliselläkin kerralla. Johtuu siis tuosta pco:sta, jonka mukana tulee omat diabetes-riskinsä. Ensimmäisen kerran rv12-16 ja toisen kerran joskus rv24. Jipii! :x :p

Sapfo, tule ihmeessä kertomaan meillekin tuosta homeopatiasta! :wave:

Toivottavasti Hyväsetillä kaikki hyvin!

On toikin kummaa, että toisille osuu raskausoireet ihan hirvittävän kovina ja me toiset täällä ei edes joka päivä muisteta olevamme raskaana... :snotty: Jos ei tota pöksyihin lirahtelua olis jatkuvasti ja väsymys vähän vaivaisi, en koko raskaudesta taas tietäisi mitään. Tosin väsymys voi pienten kaksosten äidillä olla kai pysyvä olotila raskaudesta huolimatta. ;)

Eipä tuo minunkaan mies niin kovasti hössää. Kaksosten raskaus oli sen verran vaikea, että mies otti kaikki raskaat hommat tosi aikaisin omiin hoiviinsa ja alkoi myös huolehtia kotihommista enemmän. :heart: Loppua kohden kun paljon supisteli, saattoi joskus huomauttaa, että rouva voisi ottaa vähän rauhallisemmin. :D


Epeti rv 8+3


muoks. Ja samantien miitalle onnittelut plussasta ja tervetuloa mukaan höpisemään! :flower:
 
Heipsan,
Täällä en oo kerinny pyöriin paljookaan...väsymys vieny kaikki voimat.
Hyvin menee ja masu kasvaa. Ei tätä kauaa enää voi piilotella vaikka oli suunnitelmissa että mahdollisimman pitkään salataan. Nyt 10+1 ja löysiä vaatteita pakko pitää koko ajan. En muista aiemmista raskauksista että ois näin nopeeta masu tullut näkyviin.
Huomenna ois eka neuvola. Tänään tarvis varata aika veriseulaaan ja np-ultraan.
Tsemppiä kaikille jotka painiskelee vaivojen/ongelmien kanssa.
Kirjottelen lisää ja kommentoin muutamia juttuja illalla, jos silmät pysyy auki kun tytöt on mennyt nukkuun. Nyt tarvii jatkaa töitä.

Lotskuliini 10+1
 
Wandii Onnea Ihanista ultra kuulumisista :)

miita1969 Tervetuloa mukaan!

Meillä on myös tuo sokerirasitus pakollinen. Esikoiselta mulla olikin arvot koholla. Ruokavaliolla alettiin hoitaan, mutta sitten pikkuinen syntyikin jo ettei enempää seurattu. Viimeksi onnistuin jotenkin sen siirtämään ja siirtämään, kun pissakin pysyi puhtaana. Olen aina ollut aamupalaihminen ja siksikin tuo sokerirasitus on niin kuvottava.

Täällä pahoinvointia on enää aamulla ennen kuin saa syötyä ja sitten illalla, kun tulen töistä. Eilen oli eka päivä, kun ei tarvinnut päivällä napsia välipaloja torjuakseen pahaaoloa. Väsy on totaalista, mutta edelleen öisin valvottaa. Mua vähän kalvaa huono omatunto, kun olen pari kertaa pikkuisen nukkuessa oikaissut sohvalle ja nukkunut päikyt sellaista puoliunta max 45 min. Esikoinen on leikkinyt siinä tai katsonut piirrettyjä.

Nyt siivoamaan keittiö, pukemaan muksut ja kauppaan.
-Poni 9+2
 
Liikkeistä Tunsin kakkosesta ja tästä kolmannesta liikkeet ekaa kertaa 14 viikolla. Nyt onkin ollut jo aikamoista monotusta ulospäinkin jo kuukauden verran :D

Epeti Maaliskuun alkuun menee. Muuten en siihen joutuisi, mutta kun puhuin neuvolassa kauhistellen että jos tämäkin on yli nelikilonen niin mä en mene lähellekään synnytyssalia vaan leikkuria kohti. Lääkärikin oli sitä mieltä, että kyllä mulla varmaan edelliselläkin kerralla oli diabetestä, mutta ihmettelen ettei sitä silloin tarjottu... Kaveri kyllä lupautui jo pistäjäksi jos piikki tulee enkä itse taatusti pysty pistämään :LOL: *piikkikammoinen*

miitta Tervetuloa :wave:

JM+Pumba 23+0 poks :D
 

Taitaa se homeopatia multa jäädä. Mies oli jyrkän negatiivinen, pitää huuhaana. Hän on muutenkin tuollainen skeptikko ja järki-ihminen. Katselin hänen etsimiään tietoja noista homeopatian "lääkkeistä" ja pitää sanoa että en kyllä löytänyt hirveän vakuuttavaa tietoa.

Esimerkiksi synnytyksessä käytetty arnica montana (C30 tai C200). C30 tarkoittaa, että vaikuttavaa osaa on 1 per 100^30 eli 0,00000000000000000000...0000000001 (luvussa on 59 nollaa ennen ykköstä. Se tarkoittaa, että jos söisit maapallon kokoisen tabletin, niin et vieläkään saisi edes yhtä molekyyliä mitään vaikuttavaa ainetta.

Mä jotenkin luulin että tässä on kyse jostain kasvinjuurista tm. konkreettisesta. En kuitenkaan tuomitse muita ja mietin kyllä vielä kovasti sellaisia asioita kuin että kaverini astma parantui homeopatialla (ei koululääketieteen tuotoksilla). Ja ohan noita esimerkkejä.
 

Yhteistyössä