Kolmatta odottavat 2010

turvavyöistuin on nyt sama kuin itselleen laittaisi vyöt kiinni istuessa ;) en ainakaan näe sitä mitenkään hankalana.. meillä on hyväkuntoinen britaxin baby safe plus vauvalle, mutta riippuu sitten autosta (jos sellainen hommataan) että sopiiko tuo kaukalo sinne, vai onko pakko ostaa isofixtelakalla. mutta se on vasta ensitalven murhe sitten koko auto..
en osaa päättää että vibet vai gessleinin futuret/f6, onneksi on jouluun saakka aikaa miettiä tätä suuren suurta pulmaa :LOL:
 
Epeti mä olisin just hankkiutumassa Brion kombeista eroon, kun mies väittää "ansainneensa" teutoniat kolmannelle lapselle...

Olen haaveillut sellaisen polkupyörään liitettävän kärrin ostamisesta, jossa olisi myös työntöaisa rattaana käyttämistä varten. Onko kellään kokemusta?

Toiselle lapselle ei tarvinnut hankkia mitään uutta, kun oli samaa sukupuolta kuin eka. Ainut hankinta oli se telakallinen kaukalo, kun se on niiiiin kauhean kätsy - suosittelen. Me hommattiin silloin sellainen Grago, jonka voi sitten nostaa suoraan auton telakasta niihin gragon matkarattaisiin. Tuli sitten käytettyä niitä matkarattaita talvivauvalla vaunuina, ja oikeat vaunut jäi käyttämättä kokonaan. (Ei siis tietenkään ulkoillessa, vaan kauppa-asioilla yms.) Ulkoilut jäi todella vähiin, kun oli se kamala pakkasjakso just silloin, kun vauva oli pieni.

Haluaisin todella kovasti pitää kaikki 3 sitten kotona, mutta mietin jatkuvasti, että jaksanko varmasti. Se varmaan selviää sitten kokeilemalla... Mukava lukea, että niin moni teistä on optimistinen jaksamisen suhteen, eiköhän se rohkaise muakin.
 
Lolulle tsemppiä loppuodotukseen :)

Mä nukuin viime yönä 5 tunnin pätkän :D En muista millon oisin viimeks nukkunu niin pitkän pätkän heräämättä =) Vauva on pari yötä nukkunu kans, ei oo herätelly..
Oon nyt vähän hukassa et miten päin se tuolla masussa köllii.. mutta maha on noussu ylemmäs, ja samalla venyny myös alemmas... Oiskohan sit välillä ollu taas poikittain ja nyt oikein päin..

Mulla tulee seuraavaan neuvolaan kuukauden väli, vaikka pitäis olla jo 2 viikon välein. Mutta th jäi lomalle, enkä sijaiselle mene jos ei oo ihan pakko.

Olo on aika raskas, vaikka painoa ei oo tullu kun ne mitkä tippu oksentelun vuoksi+2 kiloa. Potkut on välillä tosi kipeitä .. Mutta eiköhän muuten kaikki oo hyvin =)

Hyväsetti 31+3
 
minä ainakaan en ole optimistinen ;D nojoo. en aio pitää kaikkia kolmea kotona, koska mun pää leviää. se leviää jo nyt kesän jälkeen, kun kaikki perhekahvilat yms on lomalla, ja esikoisella 2kk loma päiväkodista. on siis päiväkodissa 11pv kuussa, ja se jatkuu taas elokuussa =) marraskuussa kun kuopus on kolmen, menee ainakin vauvan syntymään saakka päiväkotiin, koska tuskin mun kroppa niin kovin on muuttunut-mua on esikoisen aikana lääkäri kieltänyt jopa viemästä roskia, ja kuopuksesta rv34 oli vaihtoehtona sairaalassa makaaminen tai mummolaan meno, jonka sain puhuttua läpi.
pääsevätpähän säännöllisesti siellä ulos, askartelua, muskaria yms, mitä tiedän etten enää sitten jaksa. saas vaan nähdä että joutuvatko lapset kokopäiväisiksi ennen synnytystä, että miten käy :(
 
Nostellaanpas meitäkin taas etusivulle, hiiop!

Onko sulla Hyväsetti joku erikoinen syy, miksi neuvolat on kahden viikon välein vai onko se ihan normaali käytäntö teillä päin? Meillä siis uudelleen odottajille neuvolat on kerran kuukaudessa ihan maaliviivoille saakka. Mä sain puhuttua itselleni neuvolat kahden viikon välein, koska kaksoset syntyi keskosina enkä ole koskaan ennen loppuraskautta kokenut. Huomenna olisi neuvola ja tästä eteenpäin sitten kahden viikon välein. Huomenna joudun minäkin menemään naapurikylälle, koska oma th on lomilla. Kauhulla odotan vaa'an lukemia, sen verran on miehen lomalla tullut mässättyä. :whistle:


Epeti 32+0 poksista
 
Meillä on kaikille neuvolat rv 30 jälkeen kahden viikon välein ja rv35 alk. viikon välein. Itse olen kyllä taas käynnyt rv 20 jälkeen 2 viikon välein ja rv 30 viikon välein+ polikäynnit. Olen kyllä ollut todella tyytyväinen seurantaan nyt. On mukava tietää, että vauvan vointi ja kasvu on normaalia, vaikka oma vointi ei.

Kieltämättä alan olla melko loppu tähän makaamiseen. Kahdeksas viikko näin jo alkaa. Normaalisti on kesät täynnä mitä ihananpia retkiä lasten kanssa ja jännittäviä näyttelyitä sekä kisoja hevoset kanssa. Nyt vaan päivästä toiseen samaa kotona oloa. Anteeksi välitukseni taas :ashamed: . No ei enää kovin kauan niin pääsen taas liikkumaan..lenkille ja ratsastamaan :) .

Tänään on lasten ikäkausikisat urheilukentällä. Mummo ja pappa lähtee tyttöjä ohjaamaan niin pääsen minäkin ihmisten ilmoille. Esikoinen on ihan fiiliksessä ja pienenpikin pääsee kokeilemaan 40m juoksua :)
-Poni 32+6
 
Huomenta!
Noista neuvolakäynneistä, millä neuvolat on myös kahdenviikon välein 30rv:n jälkeen ja sitten lopussa viikon välein. Tosin minä taas sain puhuttua kolmen viikon välein itselleni kun ei ole ollut raskauden suhteen mitään hälyyttävää. Tuntuu että aika kuluu nopeemmin kun siellä ei tarvii koko aika rampata. Tottakai sitten loppua kohden on hyvä tiivistää käyntejä.

Vein tänään uuden pissanäytteen kun edellisessä oli prot. selkeesti plussalla. Huomenna saa sitten kuulla onko jotakin. Epäilen että olis, kun ei mitään merkkejä mistään ole. Vauva tosiaan on ollut jo kääntyneenä useamman viikon ja painaa tonne alas melkosesti. Mitähän se olo on muutaman viikon päästä kun tila alkaa käydä vähiin.

Nyt pitää alkaa leipomaan kun huomenna tulossa vieraita ja pitäis sitten noukkia vadelmatkin vielä pakkaseen, nyt kun niitä vihdoin on tullut. Palailen taas. Jaksamisia kaikille.

VicHo 32+6
 
anve: Ei ole mitään puhuttu, mutta olo on sellainen, että jos enemmän olisin pystyssä tai kävelisin niin synnytys käynnistyisi. Nyt saan max kaksi tuntia istua ja sen jälkeen pitää taas kaksi tuntia olla vaakatasossa. Olen kyllä sellaisissa paikoissa käynnyt, jossa pääsen tarvittaessa maate kylässäkin. Ainut vaan, että en lasten kanssa keskenään voi mihinkään mennä.
 
kääkkis
Jopas oli mulla neuvola tänään: Oma terkka on lomalla, joten siellä oli sijainen. Ensinnäkin mun verenpaineet oli taas ihan kamalat: 117/90 ja sokeria virtsassa. Sitten ei kuulunut ollenkaan sydänääniä ja mentiin ultraan katsomaan, eikä näkynyt mitään. Lääkäri tuli sitten ultraamaan ja löysi heti vauvan ja sykkeen :eek: Hiukan pelotti.
Viimeyönä näin unen, että tyttö tuli tästäkin tulokkaasta :) Just kun ajattelin, että on ihan erilainen olo kuin ennen, että poika se on :D

maamo79: Kyllä muakin stressaa jo etukäteen, kun jään 3:n kanssa tähän kotiin. Esikoinen menee seurakunnan kerhoon muutamana päivänä viikossa ( on aina aamupäivisin ) ja olen jo miettinyt sitä aikaisin heräämistä ja kaikkien pukemista jne... Olen koittanut vähän unohtaa nyt etukäteen murehtimisen, kun verenpaineetkin pompsahtavat niin herkästi.

Mullakin on ollut kummassakin raskaudessa se loppuseuranta 2 viikon välein automaattisesti.

kääkkis ja pikkutakku 14+0
 
iltoja! täällä vielä yhdessä kasassa :heart: kyllä alkaa kärsivällisyys olla lopussa...jalat alkanut turpoo,mikä on ihan uutta mulle.nytkin istun tässä koneella jalat kylmässä pesuvadissa :LOL:
Vicho mulla oli kanssa pissanäyteessä prot.+ sain just aamulla vastauksen kaikki oli ok.eli negatiivinen tais olla valkovuotoa mikä vaikutti, mistä sitä taas tietää. no mut nyt on kaikki kunnossa,sitä vaan ootellaan et alkais tapahtuu jotain? huomenna poksutaan

iltoja kaikille :wave:
 
Huomenta mammat! B)

Hassua, että kaikkialla muualla tuntuu olevan normikäytäntö tuo kahden viikon välein neuvolassa käynti. No, meidän kunta taas säästää tässäkin. :snotty:

Mites VicHon proteiinitulokset? Toivottavasti niiden osalta kaikki hyvin.

Vieläkös lolu on yhtenä kappaleena vai joko ennakoivat merkit ovat johtaneet tositoimiin?

Makuuttamisen päättymisestä sen verran, että ainakin kaksosraskaudessa mielestäni yleinen raja on 34 viikkoa. Sen jälkeen syntymää ei enää estellä. En tiedä onko "normaalissa" yksösraskaudessa raja sitten eri eli yritetäänkö vauvaa pitää sisällä sinne täysiaikaisuuteen saakka. Ehkä nämäkin on tapauskohtaisia.

Elisella neuvolakäynnillä kaikki hyvin. Tosin mulla ei ollut eilen kaikki hyvin viimeöisen supistelukohtauksen jälkeen. Teki niin viimesen päälle kipeää, että oikein pelästyin. (Ja siis mulla ei ennen tätä ole koskaan ollut yhtään kipeää supparia, kun kaksoset syntyi etuajassa kiireellisellä sektiolla.) Koko eilisen päivän oli sitten kyljet ja alavatsa kipeä, ihan kuin olisin reenannut hullun lailla vatsa- ja kylkilihaksia. No, terveydenhoitaja kehotti aika herkästi soittelemaan ä-polille, jos moiset toistuu. Eipä ole toistunut, tiedä sitten mistä johtui moinen.
Paino ei ollut noussut kuin alle 150 g viikossa (eli en päässyt nyt tavoitteeseen :whistle: ), mutta koska olin naapurikylän neuvolassa, niiden vaaka näyttää kuulemma vähemmän kuin oman neuvolan. Seuraavalla kerralla tiedossa siis taas huimemmat lukemat. Hb oli tasan sama ja rr myös samoissa. Pissi puhdas ja kaikki muutenkin ihan hienosti. Terveydenhoitaja epäili vauvan olevan raivotarjonnassa selkä vasemmalle ja kaikki käsi- ja jalkaliikehdintä näkyi oikealla puolella masua. Pää on vielä hyvin ylhäällä, joten sen puolesta ei mitään kiirettä tunnu olevan. Ja pääsee siis myös halutessaan vielä kääntymään...
Kahden viikon päästä sitten seuraava neuvola, silloin saan myös lähetteen synnytystapa-arvioon. Nyt voisi mennä käymään tutustumiskäynnille synnärille. Viimeksi kun en sinnekään ehtinyt ja jouduinkin sitten synnyttämään yliopistolliseen pienten viikkojen vuoksi.

Mua on alkanut kauhistuttamaan, ei niinkään se, miten pärjään vauvan synnyttyä vaan miten pärjään kaksosten kanssa ollessani viimeisilläni. Nyt jo alkaa tehdä tiukkaa nostella heitä. :eek: Iltaisin olen ihan puolikuollut ja alaselässä alkaa tuntua aika ikävältä. Pinnasängystä en jätkiä kohta enää saa nostettua, kun maha alkaa olla tiellä. :LOL:


Epeti 32+2
 
Huomenia täältäkin :)

Tytön lähti mökille eilen mummon ja papan kanssa. Tänään tulevat kotiin. Eilen nukuin kahdet päiväunet yht. lähes 4h ja illalla nukahdin 22.30. No aamulla kuuden jälkeen ei enää uni tullut. Äsken sain vielä tunnin nukuttua. Ihme uuvutus päällä.

Kyllä mullekin sanottiin, että rv 34 jälkeen ei enää estellä, jos vauva alkaa syntymään. Joten varmaan voinnin mukaan saan liikkuja lisätä. Kovasti vaan haluaisin vauvan pysyvän mukana pidempään. Tytöt ovat ovat tosiaan syntyneet rv 35 ja rv 38. Vaikka viikoissa eroa oli 3 viikkoa niin oli ihan eri aloittaa täysiaikaisen vauvan kanssa kuin ennenaikaisen. Jo se oli niin mieletön kokemus, kun sain kakkosen salissa heti syliini. Tämä antaa kyllä minulle voimia tähän lepoon.

Aamulla kaikesta levosta huolimatta supisteli paljon, mutta nyt taas parempi. Huomenna neuvola. Taidan pyytää th:ta kokeileen kohdunsuun tilanteen niin tietäis missä mennään.

Mitähän lolulle kuuluu..jokohan lähtö tullut?

-Poni 33+1
 
Neuvolakuulumisia...
Vauva oli kääntynyt perätilaan :kieh: Sain kahden viikon päähän lääkärineuvolaan ajan ja siellä varmistetaan tarjonta. Jos on vielä silloinkin perätilassa, niin sitten vaan Kättärille ulkokäännökseen. Onko kellään tietoa, että miten semmonen mahtaa tapahtua? Onnistuuko yleensä tai siis, että pysyykö vauva oikeessa asennossa ulkokäännöksen jälkeen? Sektioon en todellakaan halua! |O

Esikoinen oli mulla viikosta 26 eteenpäin koko ajan raivotarjonnassa, eikä siitä kääntynyt mihinkään. Toinen lapsi oli ensin poikitain ja sitten perätilassa ja vasta viikolla 34+5 kääntyi itse oikeinpäin masussa :) Toivottavasti tämäkin kääntyy nyt itse, ettei tarvii alkaa suunnittelemaan sektiota tai perätilasynnytystä :eek: Onko muita, joilla vauva on vielä näillä viikoilla ollut masussa väärinpäin?

Hyviä vointeja kaikille

smur-ffi ja papu 33+0 POKS! :hug: Ja pysykäähän vielä kasassa :D
 
Sssalla Niinhän se tosiaan saattaa ärsyttää. Mulla on vaan niin nopeat synnytykset, että jo sen takia haluan olla ajan tasalla tilanteesta. Tiedän sitten lanssia tilata noutamaan tarvittaessa. Meidän terkka on kyllä aina hyvin varovainen :) .
 
smur-ffi, mulla tämä kaveri istuskeli persiillään johonkin rv31 saakka, nyttemmin kääntynyt rt:hen, mutta vielä on tilaa kääntyä takaisinkin, koska pää on niin korkealla.
Käsittääkseni ulkokäännöksen estää ainakin etuseinässä oleva istukka, joka multa siis löytyy. Siihen vaikuttanee myös kiinnittyminen ja lapsiveden määrä. Onnistumisprosentiksi olen jostain lukenut 50 %. Kääntöyrityksen riskit on aika pienet, mutta vauvaa seurataan tarkasti jonkin aikaa yrityksen jälkeen. Jostain luin todennäköisyyden siitä, jääkö käännettyä saatu vauva käännön jälkeen pää alaspäin. Aika yllättävän iso oli muistaakseni prosentti, että kääntyy kuitenkin vielä pylly alaspäin. Alatiesynnytystä varten vauvan koon tulee olla muistaakseni alle 4 kg, äidin lantio riittävän leveä (kuvataan?) ja tarjonnan oikeanlainen.
Itse olen yhden sektion kokenut ja mikäli tämä kolmonen olisi perätilassa, lähtisin ehdottomasti synnyttämään alakautta, mikäli siihen mahdollisuus olisi. En missään tapauksessa tahdo toista sektiota, varsinkin kun sen jälkeen alatiesynnytys olisi kohdallani täysin poissuljettu mahdollisuus.
 
heippa vaan :wave: täällä ollaan yhtenä kappaleena,just oli neuvola,terkka sanoi kyllä et varmasti viikonloppuna tulis? saa nähä? tuskasta olla jo jalatkin kohta kun tukit :kieh:
massu ollut vähän kipee välillä ja huonovointisuuttakin ilmassa jospa sitä kohta poks.. :heart:
täytyy lähtee illalla lenkille jospa se auttas :D . Jaksuja ja vointeja kaikille :attn:

lolu38+1
 
Mulla oli myös neuvola maanantaina ja vauva on masussa poikittain. Vähän on kans alkanu mietityttään et mitä jos ei käännykään oikein päin... Onhan tässä vielä aikaa, mutta silti asia vaivaa... En tiedä uskaltaisinko perätilasynnytystä, mutta en kyllä toisaalta haluis missään tapauksessa sektiotakaan.

Sokeritkin oli plussalla ja painoa tullut 900g/viikko :whistle: Kakkosella oli viikonloppuna 4v. synttärit, että sillä oon itelleni perustellu noita sokereita ja yrittäny vähän skarpata syömisten suhteen. Toi painonnousu on kans jotain hirveetä!! Mulle on nyt tullu jotain 11kg ja vielä ois 10 viikkoa jäljellä.

Mä oon alottanu suursiivouksen reilu viikko sitten ja ei meinaa millään valmistua ennen töiden alkua. Joka paikka on nyt täynnä kaikkee epämääräistä roinaa jota ei raaski heittää pois, mutta jolle ei oikeen oo mitään järkevää paikkaakaan mun siivotuissa kaapeissa ja vaatehuoneessa. Tässä ei saa ollenkaan sitä palkitsevaa fiilistä aikaan kun ei pääse ollenkaan siihen uusien verhojen ripusteluvaiheeseen :/
 
kääkkis
Jepjep...Nyt sitten jouduin taas dieetille ja haen parinviikon päästä verensokerimittarin. Kävin tänään siellä sokerirasituksessa ja tänään sain myös tulokset. Keskimmäinen arvo oli nippanappa yli rajan, joten sen perusteella nyt sitten mittaillaan. Kaverin luona mittailtiin mun verenpaineet, niin olivat aivan älyttömän hyvät:111/75 =) Ilmeisesti vaan jännitän sitä terkkarin mittausta niin paljon, että se nostaa paineet.

Mulla oli nuorempi perätilassa myös tosi myöhään, kääntyi kyllä itse juuri kun oli tarkoitus varata aika kääntämiseen. Esikoinen kun oli hätäsektioitu, niin kyllä sitä ehti säikähtää, että sektioko siitäkin tulee...

Sunnuntaina vietetään sitten vanhemman tyttösen 4 v. synttäreitä ( täyttää maanantaina) ja täytyisi nyt loppuviikosta alkaa varmaan siivoilemaan... Kiinnostaa niin hirveästi näillä keleillä.

kääkkis ja pikkutakku 14+2
 
Kävin tänään kättärillä tarjonnanvarmantamisultrassa. Vauva oli oikeinpäin :eek: Joko oli kääntynyt mun huomaamatta itsekseen tai sit neuvolassa oltiin tunnusteltu ihan väärin :eek: Mun tukala olotila johtui siitä, et vauva on konttausasennossa masussa :LOL: Pylly nousee kovin korkeelle ja vaikeuttaa olemista. On huomattu juu :whistle: Pysyisi nyt tässä asennossa, niin ei tarviis enää stressata asentoasiasta :LOL: Painoarvio oli 1870g, että kovin on pieni vielä. Muutaman viikon kun pysyis masussa, niin menis edes yli kahden kilon :whistle:

Epeti Ilmeisesti on tosi kiva istuskella mahassa :LOL: Tuo käännöshomma kyllä kuulostaa vähän fifty-fifty jutulta. Joko onnistuu tai sitten ei :/ Toivottavasti ei tarviis siihen ryhtyä kenenkään. Ei varmaankaan tunnu kivalta, kun mahaa muljutetaan ympäriinsä ja sit vauva saattaa vielä kääntyä siitäkin huolimatta takaisin väärinpäin :(

Hyvää loppuviikkoa kaikille, tää lähtee laittamaan muksuja nukkumaan. Meno on sen mukaista, et voisivat vähän alkaa rauhoittumaan :LOL: Kun itelläkin ois yhtä paljon energiaa näin kuumalla, kun noilla kahdella... :whistle:

smur-ffi ja papu 33+0
 
:wave:

Toinen ällösokerirasitus lusittu, nyt sormet ristiin et selviäis tästäkin puhtain paperein.. :whistle:

lolu Käynnistymispuhuria sinne päin! :whistle:

Kummasti se aika menee, niin monella aktiivisella kirjottelijalla on jo 30+ mittarissa. :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! B)

Pilkkis 26+2
 
oon 33 vee, kolmas tulossa mut vasta maaliskuussa =) poika syntynyt 2000 ja tyttöloppuvuonna 2001, siis vähän niinku iltatähti tämä, mutta isä vaan eri kuin edellisten :saint:

Viikkoja nyt 8 , eli hyvin alulla vielä mutta lienen porukkaan kuuluva vaikka maalisvauvaa odotellaan, kun täytän kuitenkin ton ikä-kriteerin ja lapsi-lukumäärän :LOL:
 

Yhteistyössä