Kolmatta odottavat 2010

Juu, hiki päässä täälläkin aamuteetä juodaan, vaikkka vieressä on ikkuna auki. Meidän makkarit on pohjoisen puolelle, joten ne kyllä pysyy suht siedettävinä. Yön oli muuten vaan heikko. Vasen lonkka puutui ja kipeytyi niin, että valvoin viiden jälkeen tosi kauan. Nyt on silmät ihan ristissä.

Sssalla Tervetuloa ja Onnea plussasta. On varmasti mahtava fiilis noin pitkän odotuksen jälkeen.

Pitää alkaa keksimään jotain mukavaa tekemistä tälle päivällä..jotein sellaista johon voisin itsekin ottaa osaa, vaikka vain istuen tai jotenkin päin:)
-Poni 30+4
 
iltoja vaan! hiki virtaa,happi loppuu :eek: ,eilen kotiuduttiin reissulta täytyy sanoa et mun ajot loppu tyssänään ainaskin noi pitkänmatkan ajot? olin eilen ihan puhki tosta ajamisesta.selkää kolotti ja jalkoja myös. toivottavasti nää helteet loppuis jo! vaikka aurigonpalvoja olen,mut ei raskaana ole kiva kärvistellä varsinkaan kun ei saa nukuttuakaan kunnolla. tää nyt on vähän vali,vali :ashamed: . Jaksuja voimia kaikille :wave:

lolu35+5
 
lolu, ei varmaan enää pitkän matkan ajot ole herkkua. Meilläkin suunnitelmissa vielä kesälle ainakin yksi pidempi reissu, mutta jos ei sitä tähän heinäkuulle saada ympättyä, taidan passata koko homman. Viimeksi jouduin sairaslomalle joskus rv26, koska oli pitkä työmatka autolla ja (kaksos)vatsa painoi aika ikävästi jo suonet lyttyyn.

Valivali se on täälläkin, KUUMA!

Eilen tosin vietettiin miehen kanssa ihana päivä kahdestaan pääkaupungin ihmisvilinää ihmetellen. Meren rannalla sentään siedettävää olla, samoin ilmastoidussa autossa. :whistle: Tosin kuumuus plus kävely aiheutti sitten ihan kiitettävästi supistuksiakin. Ylensyönnillähän ei tietenkään ollut mitään tekemistä asian kanssa... :ashamed:
Täällä kotona ei paljon ulos ole asiaa, tänään kävin pyykit viemässä narulle ja hakemassa lehden postilaatikosta, moisesta ponnistuksesta olinkin sitten hiestä märkä. Parempi pysyä vaan sisällä, täällä pysyy sentään lämpötila alle 25 asteen. B)


Epeti 29+6 (huomenna sitten jättipoksahdus uudelle kymmenelle!)
 
huh hellettä, töissä viimeistä pitkää vuoroa väännän aika tukalan kuumassa.. kolmepäivää olin sit saikulla ku työolot oli mitä oli, ja on edelleen.. huomenna olisi neuvola ja arvioidaan nyt sit tätä työssä oloa myös ja täytellään kelan papereita. Nyt on ollu taas turvotusta, pyörryttävää oloa ja supisteluita :/ voi olla ettei tarvii kauaa töissä enää kyykistellää, niin tuo kätilö sanoi kun teki rakenne ultraa. tänään on 22+1 ja maha valtava. :) ja vauveli pomppii sen minkä kerkiää :)

aurinkoisia kesäpäiviä kaikille :)
 
Aivan mahtavaa nyt ollaan jo 30+ viikoilla.... alussa en millään jaksanu uskoa että näin pitkälle pääsee mutta onneksi olin väärässä....

Hiki se virtaa täälläkin ei tartte ku istuu paikoillaan :eek: alkaa hiljalleen jo käymään raskaaksi ja ajatus et huomenna pitäs töihin mennä ei todellakaan houkuttele :/ mä en kertakaikkiaan jaksais vaikka työstäni tykkään paljon .... täytyy ainakin mennä huomenna yrittää ja jos ei pysty siellä olee niin pakko luovuttaa ja hakee vaikka saikkua !!!! Viel ois kk töitä ennen äitiysloman alkua |O

Masussa vaikuttais kaikki olevan ok ...ainakin siellä käy melkoinen myllerrys :heart:
Torstaina olis neuvola !!! Täytyy kysellä pääsiskö sitä johonki kokoarvioultraan ku edellinen oli kuitenkin 4,5 kg olis kiva saada jonkinmoista arvioo....

Uusiakin tulokkaita oli palstalle tullu... onnea kaikille ja tervetuloa =)

unikeiju+sisu 30+1 :heart:
 
Kiitos tervetuliaisista!

Huominen jännittää, luvassa alkuraskauden ultra. Sain sellaisen "tingittyä" kunnalliselta puolelta, vaikka meillä ovat aika "niuhoja" uudelleensynnyttjien kanssa - jos raskaus etenee normaalisti ei saa edes yhtään lääkärintarkastusta... Ultraan pääsin kuitenkin epäsäännöllisten kiertojen ja clomifen-hoidon ansiosta. Toivottavasti syke jo näkyisi.

Epeti voi siis lisätä listaan, että 4.3.2011 ja 30-vuotta sekä PKKS. Kiitos!
 
maamo79 Toivottavasti ultrassa kaikki hyvin! :heart:

unikeiju Myöhästyneet synttärionnittelut! :flower: :D Poksutteluonnea myös! :) Tsemppiä sinne töihin, voin vaan kuvitella, miten rankkaa siellä on! Hetkittäin tuntuu tosiaan silkka olemassaolokin olevan yltiörankkaa, varsinkin näillä keleillä.. :whistle:

äitijapojat Toivottavasti saat pian vapautuksen töistä! :)

Mä meinasin äsken jo kuukahtaa tohon pihalle, kun yritin heikosta olosta huolimatta mahd. pitkään sitkutella siellä lasten kanssa. Eipä lapsetkaan kyllä jaksaneet samaan malliin siellä olla kun viime viikolla. Reilun tunnin verran oltiin ja ihanaa oli tulla sisälle viileään. Pumppu tohottaa helpottavaa viileää ilmaa.. :whistle: Viime yönkin sain nukuttua tosi hyvin, ku ostettiin yläkertaankin ilmastointilaite viime viikolla. Kunnon yöunet tekee ihmeitä! :)

Pilkkis 23+6
 
Mitäs teillä on hankintalistalla kolmoselle?

-vaunut (meidän rattaisiin ei saa laitettua kantokoppaa
-perhepetiin laajennusta 90cm sängyn merkeissä
-nukkumispaikka alakertaan vauvalle (jokin kehto tai kori)
-talvikantotakki
-50cm toppahaalari

kaukalo löytyy, pinnistä ei edes hommata kun edellisetkään ei ole siinä nukkuneet. vaatetta on molemmille sukupuolille, tuttipulloja on..

ajattelitteko ottaa äitiyspakkauksen?
 
Päivitelty! :wave:

unikeijulle hirmuisesti onnea viime (vaiko peräti toissa) viikon johdosta! :flower:

Sssalla, meillä hankintalistalla:
- vaunut (tuplarattaat löytyy, mutta tälle kolmoselle hankitaan ihan omat yhdistelmät)
- pinnasänky (kaksoset nukkuu omissaan vielä jonkin aikaa, joten kolmas tarvitaan :whistle: )
- turvakaukalo (kaksosten turvakaukalot myin eteenpäin seuraavaan kaksosperheeseen, joten nyt tälle kolmoselle aion ostaa käytetyn)
- kantoliinan ostinkin jo valmiiksi
- niitä toisen värisiä vaatteita jonkin verran ;)
Kaikki muut vermeet löytyy ennestään. Äitiyspakkausta en ottanut, koska edellisen kaikki tarvikkeet on tuolla odottamassa uutta tulijaa. Kaikki äp:n vaatteet on lähes iskemättömiä, kun ne ei jostain syystä oikein sopineet kaksosille.


Epeti 30+0 B) :D
 
Puuh..hiki virtaa täälläkin edelleen. Ilma seisoo sisällä, vaikka läpiveto on. Ulkona mittari näytti puolivarjoisessa paikassa 32 astetta ja sisällä 29 :) . Voi kun pääsisi uimaan, mutta supparien ja paikkojen avautumisen takia se ei ole varmaan oikein suotavaa.

Kummasti sitä vaan on hankittavaa kolmosellekin. Meillä sukupuoli tulee vaihtumaan, niin kaikki vaatteet on ostettu. Myös yhdistelmät ostettiin, kun vanhat olin jo myynnyt. Esikoiselle ollaan hommattu turvavyöistuin turvaistuimen tilalle, jotta mahdutaan autoon. Yksi lastensänky tarvitaan vielä, jotta pinnis saadaan vauvalle. Käytännössä vauva nukkuu, niin kuin tytötkin, mun viekussa, mutta jotenkin haluan varata jokaiselle oman pedin, jossa unet voidaan aloittaa.

Pakkusta ei otettu nytkään. Esikoiselle tuli otettu, mutta lähes kaikki vaatteet jäi pitämättä.

Mitähän ruokaa keksisi, jotta saisi lapset syömään. Voipi olla, että mannapuuro olisi paras vaihtoehto.
-Poni 30+6
 
huomenta! tulipa nukuttua huonosti,oli niin saatanan kuuma,meille kyllä saa luvan tulla se ilmalämpöpumppu ei tästä tuu mitään. Katoin sisälämpöä illalla ja se näytti 31 vaikka oli ovet ja ikkunat auki ilma seisoo ei tuule ei! ja tänään sit vielä kuumempi pvä :kieh: mitenköhän tässä kohta ollaan.

huomenna olis se vika lääkärineuvola,ihanaa tietää vähän mis mennään :heart: täytyy tulla sit kertoo kuulumiset.

Tänään POKSUTAAN jipii!! aurinkoista päivää kaikille :wave:

lolu36+0
 
:heart: Ultrassa nähty "katkarapu" 6,1mm. sykkeen kanssa. :heart:

Sssalla luulen etten tee mitään hankintoja, mutta tämähän ei tietenkään tule pitämään paikkaansa... :LOL: Pinnasänkyä meillä ei ole koskaan tarvittu, tytöt 5 ja 1,5 nukkuvat omissa lastensängyissään, joihin ovat molemmat siirtyneet perhepedistä 1 vuoden iässä. Olen säästänyt kaikki vaatteet ja tarvikkeet, mutta jotain hankintatarvetta tietysti syntyy, jos masussa majaileekin pikkupoika! Mies haukkui vanhoja (siis 05 ostettuja*) brioja, haluaisi kuulemma sellaiset modernit 3-pyöräiset. Miehethän onkin vähän tollaisia välineillä brassailijoita...ei me naiset vaan? :LOL: Pakkauksen meinasin taas ottaa, olen niistä käyttänyt aika kaiken, paitsi toppapuvut - ne kun on jotenkin olleet kummanmallisia.

Kauhean kuumaa, ei jaksa olla edes koneella. Onneksi vasta alkuraskaus - voimia ja jaksamista niille, joiden pitää jaksaa ison masun kanssa tätä säätä!

maamo79 6+5

 
maamo79 Onnea! On se niin häkellyttävä kokemus, kun ensi kertaa uuden "vauvan" näkee :)

Kävin juuri neuvolassa, kun tarvin lähetteen ä-polille. Supparit taas äityneet, samoin paineen tunne ja vihlontaa myös alapäässä. Limatulppaa/limaa myös tullut. Vauvan vointi hyvä, kun ultralla katottiin ja sydänäänet samoin. Huomenna sitten polille tarkastamaan kohdunsuun tilanne. Toivottavasti kaikki olisi hyvin eikä tarvisi jäädä osastolle.
-Poni 31+1
 
meillä päästiin rattaista myös sopuun, kolmipyöräiset riitti miehelle ja minä sain valita merkin, värin yms :D noh, nyt tarvitaan uudet.. tarvitseekohan maaliskuinen jotain toppapukua, pitäisi varmaan 50cm löytää kun ne tuppaa olla reiluja. meillä on pienin 68cm niin siihen ainakin hukkuu.. en minä sitä lasta kuitenkaan raaski laittaa vaunuihin, liinassa tulee kulkemaan tämäkin yksilö ainakin 2v ikään ;P
 
Terveisiä neuvolasta:

Pissa puhdas paino hieman laskenut,verenpaineet muistaakseni 111/63 hemoa ei otettu paikat pehmennyt. sit otettiin se sreptokokkinäyte,ihan uus juttu mulle. no mut kaikki ok.
iltoja kaikille :wave:

lolu36+1
 
tervehdys!
terveisiä sairaslomilta.. elikkäs tiistaina käväsin neuvola lääkärin vastaanotolla ja kahden viikon levolle laitto. ja kuulemma on valmis jatkamaan sairaslomaa tarpeenvaatiessa.. turvotusta on aika paljon, huimaa ja töissä ei oikein enää taivu/jaksa enää potilaita nostella... muuten kaikki oli ok :) tänään kävin ostamassa mansikoita itelleni :p jospa ne poistais nestettä.. jalat on iltaisin kuin tukit ja ikävän kipeät :/ nooh, en panis pahaksi jos saisin olla loppuajankin poissa töistä. Mulla on kesälomatkin vielä oottelemassa ennen ä-lomaa.

meillä on vielä kaikki vauvalle hommaamatta, neulonut oon kyllä jo kovastikkin :) sukkia, myssyjä, tossuja... :)ei paljoo jaksa rehkiä näillä keleillä, joten neulominen on nyt ihan sopivaa puuhaa. Mites muut, otatteko pakkauksen? Myö päädyttiin semmoseen ratkasuun ettei oteta.
 
Pääsin onneksi polilta kotiin jatkamaan lepäilyä. Vauvalla kaikki hyvin ja painoa oli 1600g. Kohdunsuu hyvin pehmeä ja auki 1cm, kanavaa jäljellä 3cm (viimeksi 4cm ). Seuraava kontrolli rv 34 ja sen jälkee ei enää estellä, jos syntymään alkaa. Jotenkin tuli sellainen fiilis, että tämä loputtomalta tuntuva varominen ja pakkolepo tulee todellakin joskus päättymään. Tokihan toivon saavani pitää vauvan masun puolella reilu 37 viikkoiseksi. On tämä ollut vaan yllättävän rankkaa koko perheelle. Mies on oman työn lisäksi täysin sidottu tyttöjen hoitoon ja myös hevosten hoitoon. Tytöille joudun koko ajan selittämään miksi äiti ei voi nostaa sylii tai lähteä ulos. Omat hermot menee myös, kun mihinkään ei pysty.

Tänään ollutkin lepo hyvin mahdollista, kun tytöt lähti mökille polskimaan mummon ja papan kans.

Hyvää vointia kaikillle. Täällä pahimmat helteet hellittäneet!
-Poni 31+2
 
Tänään oli neuvola. Painoa tullu 300 g/viikko.. pissa puhdas, hb 125, sf-mitta ei ollu kasvanu yhtään.. kumma, mutta kaikki oli silti kunnossa...
Kyselin siitä, kun täällä ei tehty sisätutkimusta neuvolalääkärissä.. Kuulemma uudet ohjeistukset sanoo, että siinä ei oo mitään järkeä jos kaikki on kunnossa. Että se katotaan vasta viikolla 36... Aika outoa.. :headwall:

Hyväsetti 30+1
 
kääkkis
Onnea kaikille uusille plussauksesta :heart: Ihanaa Sssalla, kun vihdoinkin sinullakin tärppäsi :flower:

Me ei oteta pakkausta tällä kertaa, kun on 2 pakkauksen tavaroita vielä tuolla vintillä tallella. Ihmettelen muutenkin, kun ei tee mieli hankkia mitään vauvatavaroita, vaatteita tms. Ne eivät herätä mitään tunteita. Nyt on kyllä tila-auto alla ja tilavampi jääkaappi, että hieman on jo valmistauduttu =)

Tänään oli np- ultra, ja :attn: EPETI!!! : LA varmistui ja onkin 24.1.11 :D Päivällä siis heitti tuosta neuvolalääkärin arviosta. Niskaturvotusta ei katsonut, koska ei nähnyt siinä mitään ja muuten oli todella aktiivinen vesseli, hyppi ja heilutti koko ultrauksen ajan :heart:
Nyt on ollut muutaman viikon ajan harjoitussuppareita johtuen varmasti juuri tuosta kuumuudesta. Tosi aikaisin vain alkoivat, niin vähän sitä ihmettelin.

Onneksi Poni pääsi taas kotiin, ettei tarvinnut sairaalaan jäädä. Toivottavasti pysyy nyt sinne täysiaikaisuuteen asti pieni paikallaan.

kääkkis ja pikkutakku 12+3
 
Poni, ihanaa, että saat jatkaa kotioleilua! =) Eipä ole enää montaa viikkoa tuohon maagiseen 34 rajaan...

Hyväsetti, mä en kyllä käsitä tuota uutta käytäntöä. :eek: Siis eivätkö edes tarkasta, jos odottajan omat olotilat voisi merkitä tapahtumia kohdunsuulla? Eikö sullakin kuitenkin ollut paineentunnetta ja supistelujakin? Ja mitähän iloa siitä neuvolalääkäristä sitten muuten on, jos ei kohdunsuun tilannetta katso?!? Jos siis kuitenkin normaalit (?) kolme lääkärineuvolaa raskauden aikana on (rv 12, 28 ja 36).

Kääkkiksen tiedot päivitetty. :wave: Onnitteluja siis vielä hienoista ultrakuulumisista! :flower:

maamolle myös onnea pienestä katkaravusta! :heart:

Ihanaa, kun on vähän viileämpää. Olisin nukkunut viime yönä hyvin ellei lapsilla olisi ollut levoton yö. :whistle: Ja kun nuo isommat lapset viimein rauhoittuivat, alkoi tämä masun asukki taas melskaamaan. Muutenkin alkaa olla vaikeaa löytää hyvää asentoa, joten nukahtaminen vie oman aikansa.

Eilen taisi pikkuinen kääntyä taas pää alaspäin. On siis möllöttänyt ainakin rv20 asti peppu alaspäin ja kerran kääntynyt raivotarjontaan pariksi päiväksi. Kääntymisen taas kyllä huomasi, oltiin nimittäin isossa ostoskeskuksessa eilen kävelemässä ja ihan yhtäkkiä alkoi kamala vääntö vatsassa, supisti kipeesti jonkin aikaa ja hetken päästä iski kamala paineen tunne alapäähän. Seuraavaksi potkut tuntuikin jo navan yläpuolella. Katsotaan kauanko malttaa tällä kertaa näin päin pysyä, mun puolesta saisi jo jäädä näihin asemiin. :D

Turvakaukalon sain hommattua itselleni käytettynä ja se pitäisi ensi viikolla noutaa kotiin. Seuraavaksi alan metsästää pinnasänkyä ja miettiä noita vaunuasioita...


Epeti 30+5
 
Kääkkis Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Epeti Tulipa mieleen, kun teillä tulee olemaan kolme pientä. Onko mitään vaunusysteemejä, joilla pääsette lähtemään yhtäaikaa liikkeelle. Itsekin mietin tuota, kun esikoinen on vielä niin nihkeä pyöräileen ja odotan innolla reippaita lenkkejä koiran ja lasten kanssa. Nyt onneksi pyöräily alkaa sujumaan ja pienet menee tupliin.

Meidän vaunut ei ole vieläkään tulleen. Juhannusviikolla tilattiin ja kuukausi oli toimitusaika, joten ensi viikolla pitäsi sitten tulla. Ihana päästä niitä hypistelemään.
Eilen oli perhetyötekijä tyttöjä leikittämässä. Esikoinen ei vaan oikein enää suostunut olemaan hänen kanssa. Tytöt oli koko edellisen päivän mökillä ja esikoinen on aina seuraavan päivän ihan kiinni minussa. Jotenkin tämä tilanne on häneen vaikuttanut, että äitiä tulee helposti kovin ikävä.
Eilen illalla suppaili taas melko säännöllisesti muutaman tunnin ajan. Onneksi puolenyön maissa helpottivat ja nukuinkin pätkiä oikein hyvin.
-Poni 31+4
 
Poni, mä olen ajatellut luottaa seuraaviin yhdistelmiin: syksyllä tuplarattaat + kantoliina (/-reppu) ja talvella rattaat + pulkka. Luulisi noilla yhdistelmillä lenkkeillessä ainakin raskauskilot tältä mammalta karisevan... :D Kolmosten rattaita en aio edes harkita, kai me jotenkin selvitään...
 
Epeti Meillä siis 2 lääkäriä raskauden aikana.. vko 28 ja 36. Ja kyllä se viikolla 36 tietenki kohdunsuun kattoo, ja ois ehkä kattonu nytki jos ois pyytäny.. Mut en hoksannu :whistle: Ja varmaan silloin kattoo jos on jotain ongelmia.. Mulla on nyt aika vähän ollu enää sitä paineen tunnetta, että toivottavasti kaikki on kiinni vielä..

Mulla kurkkukipu näköjään vielä riesana.. :( Toivottavasti pysyy sit loppuraskauden kuitenki terveenä..

Vauva myllää mahassa ihan hirveesti.. Jollain takapuolella tai millä lie tökkii tohon mahan yläosaan tosi ilkeästi välillä .. Mutta ihanaa, että liikkuu ja siis voi hyvin :heart:

Seuraavaa neuvolaa saa ootella 3 viikkoa. Muutenhan se ois jo 2 viikon päästä mut th jäi lomalle, enkä halua yhelle toiselle mennä..

Hyväsetti 30+3
 

Yhteistyössä