Kolmatta odottavat 2010

Vähän oon tyhmä :headwall: Kävin poikien kans lenkillä (vajaa 2 km, kun en pitempää pysty kävelemään) ja sitten meitä jahtas amppari... (en yhtään pelkää niitä :snotty: ) ja oli pakko juosta karkuun... siis juosta :attn: kun ei pysty kunnolla es käveleen... |O

Nyt on sit hirvee paine ja vihlonta alapäässä, ja ois totisesti ollu kiva nyt jos se lääkäri ois kattonu kohdunsuun tilanteen... koska nyt kuvittelen kaikkea...


Oon saanu kaikki vauvan lakanat pestyä :) vielä ku jaksais silittää ne.. ja sit pitäis ostaa joku kaappi mihin ne vois laittaa, kun meillä ei oikeen oo...

Hyväsetti 28+3
 
Hei!

Täältä voisi joukkoon tupsahtaa yksi kolmannen odottaja lisää, jos mukaan mahtuu? Kolmannen LA 16.2. ja edelliset lapset 05/05 ja 04/07. Synnytyssairaala KYS. En ihan koko ketjua jaksanut lueskella, mutta vilkuilin sieltä täältä :)

 
commander77, tervetuloa mukaan! :wave: Kiva saada lisää porukkaa mukaan juttuihin! =)

Toivottavasti Hyväsettillä on olot helpottuneet. :hug: Voisitko soitella esim. neuvolaan ja valittaa tuosta lääkäristä. Luulisi, että tuon kohdunsuun tilanteen tarkastus nyt jokatapauksessa kuuluisi tässä vaiheessa suorittaa. Pistät vaikka vähän värittäen supistusten kovuutta, pakkohan niiden on asia tarkastaa!

Huh hellettä! Nautitaan nyt, vaikka se kärsimystäkin tuottaa.
Jaksuja kaikille!


Epeti 28+6
 
Huh hellettä tosiaan :)
Makaan sohvalla jalat ylhäällä. Turvottaa ikävästi. Mies saa muksujen kanssa nauttia ulkoilmasta. Oikein kateeksi käy, kun en voi osallistua. Välillä tämä makaaminen tuntuu niin vaikealle, vaikka tärkein asia onkin saada vauva pidettyä mukana. Harmittaa miehenkin puolesta, kun hänen lomansa on mennyt tässä kotona, kun lomareissukin piti perua. No nyt vaan tämä kesä menee näin.

Hyväsetti Pyydä ihmeessä uusi aika lääkäriin. Meidän neuvolatäti on myös kätilö niin hän tsekkaa myös tilanteen ja onkin paljon kokeneenpi kuin meidän neuvolalääkärit. Onko teidän neuvolassa tätä mahdollisuutta?

Jospa pistäisi potut kiehumaan..
-Poni 29+5
 
Täällä kans yks mamma ilmottautuu :wave: Meillekin on tulossa kolmas. LA olis 15.9 mut jos on yhtään neuvolan lääkäreihin uskominen, niin ei pysy masussa niin pitkään. Edelliset lapset on poika 12/05 ja tyttö 06/07. Uuden tulokkaan sukupuoli saa pysyä pimennossa synnytykseen asti :LOL:
 
Tervetuloa uudet! :wave:

Ihanat ilmat, vaikka tuntuukin, et kohta ei enää nivelet käänny.. :D Aamupäivän olin lasten kanssa pihalla. Ostettiin vihdoin eilen kahluuallas ja lapset on ihan hulluna siihen. Eipä paljon vauhtia hidasta, vaikka vesi on suoraan kaivosta ja jääkylmää. :D Ite sai rentoutua rauhassa pihakeinussa.. B)

Hyväsetti Toivottavasti vihlonta ja paine on helpottanut. :hug:

Poni :hug: Voin vaan kuvitella, miten vaikeeta on olla aloillaan.. Tsemppiä!

Pilkkis 22+6
 
smur-ffi, tervetuloa mukaan juttuihin! :wave:

Poni, epäilemättä harmittaa, mutta muista, että parempi se kesä on viettää kotona vauva masussa lepäillen kuin keskolassa ennenaikaisesti syntyneen vauvan vuoksi murehtien. :) Jaksuja kovasti! :hug:


Epeti 29+0 poksista
 
Neuvolassa taas käyty. Painoa oli sitten kertynyt kilon verran viikossa :D . Turvotuksen piikkiin voi kyllä osan laittaa, vaikka mies kyllä tuumasi ettei mikään ihme, kun katsoo mun jäätelönsyöntiä :) . Hb laskussa, 118, ja rautaa kehoitti alkaa jo popsimaan. Pissa puhdas ja kotiseuranassa verensokeriarvot niin hyviä, että riittää kun muutaman kerran viikossa enää mittailen. Ultrassa vauva laskeutunut jo melko alas. Painoa oli 1400g. Sykkeet hyvät.

Neuvolasta hurautin kampaajalle. Ihanaa nyt ainakin tukan puolesta näyttää hyvälle :) .

Uusille tervetuloa ja onnellista odotusaikaa :flower:

Nyt pitkäkseen. Tytöt lähti mummon ja papan kanssa mökille ja tulevat vasta huomenna. Taidan ottaa päikyt :)
-Poni 30+0, jees taas poksutellaan
 
Hienoa Poni, liityit mun tavoitteiden ylittäjien kerhoon. (Jos se "tavoite" painonnousussa oli 500g/viikko.) :LOL: On varmaan kiva olla uudessa tukassa, tekisi hyvää itse kullekin. Kun sais vaan aikaiseksi... :whistle: Nautihan nyt siellä rauhasta!
Niin ja hurjasti onnea noista kolmosella alkavista luvuista! :flower:

m a r z a, mua huvittaa, kun kirjoitellaan aina peräkanaa kolmeen samaan ketjuun. Taidetaan siis olla aika samanlaisissa tilanteissa. :D

Mä olen odotellut koko päivän sitä luvattua ukkosta. Missä se luuraa? Tosin nyt sen ei ihan hetkeen tarvitse osua kohdalle, koska oon lähdössä poikien kanssa yksinäni kauppaan. Sieltä pitää kantaa sellaiset määrät nestemäistä tavaraa (lähinnä maitoa ja mulle kolaa :p ), etten tiedä kauanko moisesta enää selviydyn... :whistle:


Epeti 29+1
 
Mulla on huomenna neuvola ja mä oon ihan sata varma, että tavotteet ylittyy täälläkin huimasti :LOL:

Ihanaa tää lämpö, mutta muutama asten vähemmänkin riittäis. Nyt alkaa painaa. Jos oisin töissä niin oisin saikulla, nyt kuluu hyvät kesälomapäivät ihan levätessä kun ei jaksa oikein mitään.

Supisteluja on ollu selvästi enemmän nyt kuumalla. Mut enpä oo jaksanu reagoida niihin mitenkään. Kun se neuvolalääkäri käski silloin "tottua niihin ettei tarvi jatkuvasti käydä näytillä" :kieh:

Hermoja kiristelee sopivaan tahtiin. Mies on lomalla, mutta tekee n. 15 tuntisia päiviä raksalla. Joten lapset on mun mukana kokoajan, joka paikassa. Kävin just kampaajallakin lapset ( 2- ja 4 -v ) mukana, värjättiin ja leikattiin. Siellä ne odotti yllättävän kiltisti :heart:
Mutta joku pieni vapaahetki olis paikallaan. Mut kun ei oo ketään apuna. Ja kun asiaa alan ajatella niin potuttaa enemmän, anoppikin tossa 100m:n päässä lomailee.... :whistle:

Zeena 27+2
 
Epeti, mä olen kans huomannut, että kirjoitellaan samoihin ketjuihin. =) Hauska sattuma että meillä on niin samnalaiset elämäntilaneet. =)

Mulla olis nyt äitiyspakkaus odottamassa postissa, mutta en ole saanut aikaiseksi hakea sitä. Tai oikeastaan meidän autoon ei mahdu, kun vaunut on aina takakontissa, enkä ole jaksanut alkaa vaunuja siirtelemään. Ens viikolla pitää viimestään paketti hakea, tai se lähtee takaisin.... :eek:

Zeena, täältä taas tsempitykset sulle. :wave: Meilläkin mies lomailee nyt reilun pari viikkoa, mutta eipä se mun ja lasten elämään paljon vaikuta, kun mies on koko ajan raksalla. Ainoastaan välillä käydään moikkaamassa miestä raksalla ja viedään sille ruokaa. :D Ja mä kans joudun joka paikkaan meneen lapset mukanani. :( Perjantaiksi sovittiin juuri kavereiden kanssa että mennään piipahtaan terassilla, ja luultavasti sinnekin otan lapset mukaan. Onneks meidänkin lapset pysyy suht hyvin paikoillaan ja viihtyy ihan hyvin lähes joka paikassa. Mullakin anoppi asuu tuossa vajaan kilometrin päässä, mutta se on päivät töissä, enkä kehtaa siltä kysyä iltahoitoa omien menojen ajaksi, kun tuntuu että sitten munkin pitäis olla raksalla auttamassa miestä, eikä missään terassilla tms. :( Vaikka tottakai mäkin omaa aikaa tarvitsisin välillä. Onneks meillä on tää rakentaminen jo loppusuoralla eikä kovin montaa kuukautta tarvitse enää kestää. :D

marza ja onnianni rv 27+5
 
Tavoitteessa ollaan +518g/vko :kieh: :LOL:
Kaikki ok muutenkin :D

Ahdistaa vaan töihin paluun ajatteleminen :| varattiin nyt lääkäri loman loppuun, mulla olis vielä sit 4 viikkoo töitä. Oon kyllä niin ahdistunut ajatuksesta, että pitäisi palata töihin vielä. Kaiken sen jälkeen. Ja terkka uumoili, etten saa koko 4 viikkoa kyllä saikkua. En kestä jos pitää pätkissä hakee tai palata töihin :eek: Ja kun mun pitää ensin käydä neuvolassa hakemassa saikkulappu, sit mennä nimetylle työterveyslääkärille joka kirjottaa saikun uudelleen, jos kirjoittaa. Kivan vaikeeksi tehtiin tämäkin, tarkotuksella tietty.
Nyt menee jo yöt valvoessa ja pohtiessa tätä hommaa...Ahdistaa :/



Zeena 27+3
 
Zeena, mä olen vähän kateellinen, että sä pysyt tuossa tavoitteessa. Mä toivoisin kyllä seuraavan kerran jääväni kovasti allekin sen tavoitteen, sen verran raskas alkaa olo olemaan. :whistle:
Hirmuisesti jaksuja tuon työtilanteen kanssa. :hug: Kannattaahan sitä sairaslomaa aina pyytää, eiköhän ne pari viikkoa kerrallaan ainakin voi kirjoittaa. Ja kai sille työterveyslääkärille voi kertoa tuosta henkisestäkin puolesta työasioiden suhteen...

Sekä Zeenalle että m a r z a lle tsempitykset raksaleskeyteen. Olette te vaan melkoisia sissejä! :D

Mä alan hajota tähän kuumuuteen. |O Viime yö meni ihan pyörimiseksi, kun ei mikään asento ole hyvä, vatsaa painaa, ahdistaa ja supistaa. Tänään en kyennyt olemaan pihalla varttia pidempään yhtäjaksoisesti, kun oli niin trooppinen ilma. Huomenna pitäisi mennä tuntikausiksi seisomaan pihalle, kun lupauduin töihin yhteen ulkoilmatapahtumaan. Saas nähdä, kuinka ämmän käy. :/


Epeti 29+2
 
Täältä ilmoittautuu yksi mamma lisää jos vain mukaan mahtuu =) Tänään olisi viikko oman laskun mukaan 9+4, mutta lopullinen tieto varmistuu sitten ultrassa kahden viikon päästä.

Mulla on kaksi tyttöä( 04/06 ), jotka on kunnon vauhtirinsessoja :heart:

Mä oon saanu jonkun touhupiikin auringosta, kun en malta olla paikallaan :D Pariin viikkoon oon vaan valitellu huonoa olo ja väsyneenä pötkötellyt sohvalla, mut nyt ei ole tekemisellä rajaa!

Mami ja Nasu 9+4
 
Helsingissä ainakin on ihan sairaan kuuma. Tänne tukehtuu. Koko päivän on ilma vaan seisonut paikallaan. Äsken Pasilassa meinasi hukkua veteen ja nyt kotona sama ilman paikallaan jumittaminen jatkuu :eek: On kyllä yhtä tuskaa ison mahan kanssa lyllertää tuossa helteessä ulkona, kun ilman mahaakin tekee pahaa :LOL:

Viime yönä ei paljon nukuttu. Ikkunat oli kaikki auki, mut silti piti vaan pyöriä ja pyöriä koko ajan. Kaikissa asennoissa oli jotain vikaa ja vauva potki koko ajan ja hiki valui |O Mä en kestä, jos seuraavakin yö menee pyöriessä! Vois vähän viilentyä tuolla ulkona.
 
Voi kauhistus...Mun maha on ihan järkyttävän kokoinen :eek: Mä en ymmärrä mistä tää tähän tuli, mutta jo tänään jouduin kaivamaan mammahousut kehiin. Ja viikkoja siis 8!!! Ei kai siellä vaan ole kahta... Voiko maha oikeasti pamahtaa näin nopeasti esiin? Paino ei ole noussut kuin reilun kilon, mutta tavan housut puristaa ihan kamalasti. Ja kaksi ihmistä on jo kysynyt, olenko raskaana, vaikka olen mahaa yrittänyt piilotella väljillä vaatteilla. Sanokaa joku, että kolmannesta maha vaan pyörähtää näin äkkiä esiin, please...

Mua ei haittaa tämä helle, rakastan lämmintä. Nukun edelleen peiton alla, vaikka lämmintä 27 astetta sisällä :) Mulla on vissiin jotkut ihmegeenit, suomalaisessa päässäni kasvaa välillä yksittäisiä afrohiuksia. Ja ei, äiti ei ole käynyt vieraissa ;) Viime kesänä käytin shortseja yhtenä päivänä, kun oli muuten niin kylmää (mulle). Kaikkihan mulle nauraa, mutta tällainen vaan olen :) Eli en valita, mutta ymmärrän toki muiden tukalan olon, erityisesti niiden, jotka on jo pitkällä raskaudessaan. Jaksamista!

Commander ja papunen 8+0
 
:wave: ilmoittautuu mukaan!
Esikoinen tyttö 05 ja kuopus tyttä 08. Nyt sitten plussattu paljon toivottuun kolmanteen!

Commander77 Mun raskaus alkoi tänään näkyä, vaikka viikkoja vasta 6. --- En siis varmaan voi poistua talosta, kun en haluaisi kertoa kenellekkään ennen elokuun puoliväliä ja siis niitä turvallisempia viikkoja. Kai nämä vatsanpeitteet sitten on vaan jo tosi löysät, ja turvotus jotenkin kolmannella kerralla kolme kertaa suurempaa...

maamo79 *ei voi uskoa, että on raskaana - paitsi katsomalla peiliin*
 
tytöt0406 ja maamo79 Tervetuloa mukaan ja onnea odotuksen johdosta :flower:

Epeti Joo hienosti painotavoitteet täyttyy! Nyt kaikenkaikkiaan kasassa jo 14kg:)

Olo muuttuu koko ajan kehnommaksi tämän helteen johdosta. Joka paikka turpoaa, vaikka kuinka vettä lipittää. Vauva on myös niin alhaalla, että kävely ja istuminen tuntuu ikävälle. Vauva painaa myös virtsarakkoa siten, että kärsin kroonisesta pissahädästä. Pitää nyt viikonloppu seurata ja pyytää aikaa ä-polille, jos olo ei kohene. Tuo paineen tunne ja erilaiset kipeät vihlaisut tuolla alapäässä vähän huolettaa. Kamalaa jupinaa taas, mutta en nyt oikein mitään positiivista jaksa tästä olosta löytää. No tietenkin vauvan liikkeet ja möngerrykset masussa jaksaa edelleen joka päivä ilahduttaa moneen otteeseen.

Perhetyöntekijä on taas tulossa, joten ainakin nyt lepoa tiedossa.

Zeenalle tsempit viimeisiin työpäiviin.

-Poni 30+3 :D
 
Sssalla, la 15.3 TYKS, 23 ja poika 08/06 ja tyttö 11/07

Jospa pomppaisin tännekin menoon mukaan =) 1½v ehdittiin kolmannesta haaveilla ja nyt se sitten tärppäsi. Tänään juhlimaan kuivaa ruisrockia :D 4+3 on kai nyt menossa, epäsäännöllisen kierron perusteella vähän vaikeaa tarkkaan tietää
 
Tervetuloa tytöt0406, maamo79 ja Sssalla! :wave: Kiva saada lisää porukkaa mukaan!

Sssalla saikin kunnian olla ensimmäinen maaliskuun kappaleeseen kuuluva. =) Mukavaa ruisrockia, älkäähän läkähtykö sinne. :whistle:

tytöt0406 ja maamo79, jos haluatte tarkentaa tietojanne etusivulle, hihkaiskaa. :)

Poni, toivottavasti olisi nuo olot ihan normaaleja eikä mitään merkkejä tilanteen kehittymisestä olisi. :hug:

:attn: Missäs meidän Wandii luuraa, kun ei ole aika päiviin käynyt kertomassa kuulumisia?! Toivottavasti kaikki on hyvin ja kiireinen kesä vaan pitää poissa palstoilta. ;)

Oma olo helpotti sitten, kun ilmeisesti pikku kaveri on ottanut ja kääntynyt takaisin peppu alaspäin. :headwall: Monoa tulee taas takaisesti alapäähän. Kun kääntyi jokunen päivä sitten pää alaspäin, muuttui olo samantien tukalaksi ja painoi myös virtsarakkoon. Nyt on kaikki nuo vaivat ohi ja nukuinkin viime yön paremmin kuin aikoihin. Toivottavasti nyt kuitenkin vielä kääntyy takaisin, tosin mun puolestani saa olla näin pahimpien helteiden yli. :D

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Epeti 29+4
 
Tervetuloa uusille :flower:

Wandiita mieki olen kaivannu... toivottavasti kaikki on hyvin...

Mulla vielä jatkuu yskä :headwall: Eihän sitä oo kestäny ku kohta 2 viikkoa |O
Monta yötä valvonu, monta kertaa oksentanu, ja välillä lirahtaa pissaakin kun yskii niin kovati |O Sais jo loppua.

Vauva myllää mahassa ihan tosissaan... Toisaalta ihanaa :heart: , mutta kyllä se välillä sattuukin.. Muuten taitaa kaikki olla hyvin.. ens torstaina on neuvola..

Hyväsetti 29+2
 

Yhteistyössä