Kolmatta odottavat 2010

Tervetuloa mukaan flower again !

Mulla oli eka neuvola, ja sydänäänet kuuluivat :heart: vaikka vasta yhdeksäs viikko. Helpotus.

Minkä kokoisia teidän vauvanne ovat olleet? Mun esikoinen oli vajaa 4kg, ja kuopus vajaa 5kg. Nyt jouduin sitten heti alusta koonseurantaan, eli saan ylimääräisiä ultria. Ei passaa enää tehdä kilolla isompaa, kun en saa sitä enää rutistettua ulos... :whistle:
Mulla ei ole ollut raskausdiabetestä, enkä ole kovin iso. - Mutta jostain kumman syystä vauvat on olleet jättejä - kummallekkaan ei ole tarvinnut alle 56cm vaatteita, ja melko suoraan on saanut siirtyä 62cm kokoihin.

Tsemppiä viimeistä kymmentä viikkoaan viettävile - tällä kelillä on mielummin alkuraskaana, kuin loppuraskaana...

maamo79 sintti 8+6
 
Täällä ollaan :wave:
Täysihoito viikosta selvittiin :) Oli ihanaa syödä 5 kertaa päivässä valmiissa pöydässä! Se vasta lomaa on.

Tänään oli ylimääränen lääkärineuvola.
Kaikki ok, supparit ei oo saanu mitään aikaseks. Ihme! Mua supistelee kokoajan ihan hirveesti, mutta tätä on ollu aiemmissain raskauksissa ja sillonkin supparit ei tehneet mitään. Mut totaalisen väsynyt olen, fyysisesti ja henkisesti.
HB oli 115, ihan ok. Verenpaina samoin, pulssi oli melkein 100. Nyt onkin ollu taas rytmihäiriöö ja tykyttelyä ihan urakalla. Kun on väsynyt niin tykyttää enemmän.

Saikkua sain äippälomaan asti, mutta mähän siis joudun nyt menemään sille työterveyslääkärille hakemaan siltä saikkulapun. neuvola oli sitä mieltä, ettei tarvi enää töihin mennä. Mut se työterveyslääkärihän voi kirjottaa mulle vaikka viikon |O Aion esittää sille kyllä neuvolan saikkulapun, että jos se auttaa. Kauhee stressi tosta työhön menosta ja saikusta. Ja sille esimiehellekin on NIIN pirun vaikee soittaa ja sanoo etten oo tulossa :ashamed: Kauhee stressi nyt siitä hommasta. No, maanantaina selviää paljonko saan saikkua. Olis helpottavaa kun sais nyt siihen äippäloman alkuun asti.


Ei muuta tällä kertaa.
Ihanaa,meni jo pilveen ja kohta sataa vettä =) Nää helteet on ihan syvältä!



Zeena 30+4
 
Helteet on tosiaankin syvältä !

Neuvola kuulumisia ajattelin laittaa ja muutenkin ilmoitella olemassaolostani.... oon niin kertakaikkisen väsynyt aina työpäivän jälkeen etten jaksa tehdä mitään ylimääräistä :/ Vielä pitäis kaksiviikkoa jaksaa niin sitten alkais se odotettu äippäloma :p
Joka päivä käyn kyllä täällä taustalla kurkkimassa ja hengessä oon mukana :wave:

Tänään siis oli neuvola ...
Rv 32+5 (30+5)

paino +500/vko (+560/vko)
RR 117/78 (125/73)
pissa puhdas (puhdas)
Hb 120 (ei mitattu)
kohdunpohjan korkeus 31 (29)
syke + (150) (+)
liikkeet ++
turvotus +
raivotarjonta

Oma neuvolatäti oli lomalla joten sijainen "tutki" ei meinannu millään saada sydänääniä kuulumaan kunnolla ... onneksi sisu kuitenkin mellakoi masussa niin tiesi itse kuitenkin kaiken olevan ok .... sai sitten lopulta kuitenkin ihan hienot äänet kuuluviin...

uuden ajan sain 18.8 jolloin on sitten jo viiminen lääkärikin viikkoja silloin 35+4 .... viime neuvolassa kysyin siitä kokoarvioinnista niin sanoi että sitä ei automaattisesti tehdä... tuossa meidän neuvolassa on kaksi eri lääkäriä ja näistä toinen kuulemma katsoo ultralla arvion ja nyt sitten neuvolatäti oli varannu mulle ajan tälle lääkärille eli saadaan sitten se kokoarviokin huh .... oon kyllä helpottunu :whistle:

Ei se ukkonen tainnut sitten tullakaan kunnolla vaikka jyrähteli !

Jaksamisia kaikille masukeille :hug:

Unikeiju + sisu 32+5 :heart:
 
Moi!

Mulla on taas kirjoittaminen jäänyt vähälle. :ashamed: Tällä kertaa siitä syystä että meillä hajos tietokone. :( En siis pääse päivisin koneelle vaan sitten kun mies on kotona ja hänen työkonettaan voin käyttää. Rasittavaa tämmöinen kun on niin tottunut siihen että koneelle pääsee koska vaan. No ens viikolla vissiin pakko hankkia uusi läppäri.

Vauvojen koko-galluppiin: Meidän esikoinen painoi syntyessään 3950g ja kakkonen 3560g.

Närästys on alkanut vaivata mua, mikä on todella outoa koska en ole koskaan aikasemmin ärsinyt kyseisestä vaivasta. Tosin en ookaan ihan varma on mun oireet närästystä, mutta kaipa tuo oksettava olo ja jatkuva ruoan maku suussa sitä on....

Neuvola mulla on ens viikolla ja mielenkiinnolla odotan sf-mitan tulosta. Tuntuu vaan että mulla on ihan valtava vatsa jo. Valokuviakin katselin esikoisen ja kakkosen odotuksen ajoilta eikä silloin mulla ainakaan kuvien perusteella ole näin iso masu ollut. Kai sieltä on tulossa jättiläinen. :LOL:

Helteet ei mua haittaa yhtään vieläkään. Mun puolesta sais jatkua edelleen. B)

Mulla on tällä viikolla ollut hemmotteluviikko. :D Alkuviikosta kävin jalkahoidossa ja tänään kampaajalla. Myös geelikynnet kävin tänään ottamassa. Kummasti piristää kun saa vähän uutta ilmettä tukkaan ja kynsiin. =) Viikonloppuna meillä on kaverin häät tiedossa ja lapset menee mummulle hoitoon. Ihanaa päästä juhlimaan ihan rauhassa ja keskustella aikuisten kanssa. :D Viikon päästä onkin sitten miehen siskon häät, jonne lapsetkin tulee mukaan., joten silloin on tiedossa ei niin rentouttavaa juhlintaa. :LOL:

Uusille tervetuloa!

marza ja onnianni rv 30+6
 
mulla viikkoja nyt 8 plus 2... neuvola maanantaina, mutta mun hramisksi kaverit on kertonu, ettei täl paikkakunnalla kuunnella sydänääniä vielä ekalla kertaa :ashamed: HALUAAAAAAA!!!! :LOL:

Mun molemmat aiemmat muksut ollu syntyessään 3800 jotain.... ja 51 cm... molemmista jouduttu kalvot puhkaisemaan joten tämäkin lienee menee samanlailla.. Odottelen innolla ekaa ultraa, joka on 10. päivä :heart:


lykkyä loppuraskauksiin :hug:
 
Eilisessä nauvolassa kaikki hyvin. Taas pääsin painotavoitteisiin ja 700g oli viikossa tullut :) . Hb oli nyt 125, joten rauta alkaa puremaan. Vauva voi hyvin ja koko on jo 2100g. Ensi viikolla polille, joten neuvola vasta kahden viikon päästä.

vauvojen koosta
Esikoinen oli 2620g/45cm ja kakkonen 3560g/50cm. Tämä poika kasvaa samoilla käyrillä, että aika vailla samaa kokoluokkaa luvassa.

Närästys Mua myös närästää. Hassua, vaikka vauva nyt jo alhaalla. Närästystä oli alkuraskaudessa muttei silloin, kun vauva oli ylhäällä.

Nyt petaan sänkyjä. Perhetyötekijä tulee kohta leikkiin muksujen kanssa.
-Poni 33+3
 
En muistanu kommentoida painoon eilen, tavotteessa pysyttiin täälläkin +533g/viikko :D
Joskus vois jäädä alle tavotteenkin :whistle: En oo koskaan painanu näin paljoo... :p

Esikoinen oli meillä 2960g/49cm
Kuopus 4080g/52 cm

Tulokas oli eilen 1500-1700g. Sen mukaan olis syntyessään 3700-3900g. O siinäkin taas tekemistä. Jos näyttää, että menee yhtään yli 4 kg:n niin harkitsen yllä sektiota, sen näkee sitten siellä suunnittelukäynnillä. Mä oon itte kans aika pienikokonen, 158 cm, joten en ala ahnehtia yhtään liikaa.
Ja mulle sektio oli viimeks ihan ok-kokemus, toivuinkin siitä paljon nopeemmin kun esikoisen alatiesynntyksestä. Mutta alakautta haluisin synnyttää jos se vaan on mahdollista.

Sain soitettua esimiehelle. Huh. Koko aamun jännitin sitä ja nyt se on tehty. Kohtuu hyvin otti ilmoituksen tulevasta lääkärikäynnistä vastaan. Nyt vaan jänskättää enää, että mitä se lääkäri sanoo :/



Zeena 30+5
 
Heissa,pitkästä aikaa....
Painoa on tullut ihan riittämiin :ashamed: mutta eiköhän se siitä taas nopsaan karise.....

Meillä esikoinen painoi 3040g ja 49 cm
Kuopus 3120g ja myös 49 cm

Molemmat yliaikaisia ja syntyneet 41+6 :D

joten en odottele että tälläkään lapsukaisella kiirus maailmaan olisi....

sutulii 28+3 :heart:
 
Pitkästä aikaa muistin täälläkin pyörähtää :)

Meillä lapset olleet 3690g/51 cm ja 4100g /51 cm. Sektiolla syntyneet molemmat, mulla aavistuksen ahtaat lantiomitat. Seuraava syntyy varmasti sektiolla, mulla on yksityisen gynen mukaan sen verran paksua arpikudosta, että alatiesynnytystä ei kannata edes harkita. Passaa mulle, olen ollut tosi kivuton sektioiden jälkeen, en ole kokenut niitä mitenkään kauheina.

zeena: pikkuiden kateudesta vihreäksi heittää tollainen täysihoito...Haluun myös! Just mietin, että voi kun vois lähtee vaikka viikonlopuksi johonkin hotelliin ja unohtaa siivoamiset ja ruoanlaitot edes hetkeksi! Onneksi syksyllä sitä lystiä edessä 2 viikkoa Thaimaassa :)

Ihanaa kun ilmat viileni, pahoinvointi helpotti heti :)

Commander ja papunen 11+2
 
Tervehdys taas!
Meidän pojat oli syntyessään 53cm 3730g ja toinen 52cm 3700g ja eka meni viikolla yli ja toinen kymmenellä päivällä, joten tuskin kolmaskaan ainakaan etuajassa syntyisi. Molemmista mulle on vielä synnärillä sanottu että alle kolmen kilon vauva tulee, mut ei ihan oo sitten paikkaansa pitänyt.

Sain tosiaan tulokset pissanäytteestä ja proteiinit oli ok. Vauva potkiskelee kovin ja vaihtaa puoltakin jatkuvasti mahassa, mutta pää alaspäin on ollut jo pitkään (viikkoja).

Kävin ostamassa turvakaukalon telakalla. Hain sen liikkeestä kun oli edullinen tarjous. Tarttui sitten samalla mukaan verho pinnasänkyyn. Tänään ostin muutaman tutin ja tuttipullon valmiiksi. Nyt alkaakin sitten olla kaikki valmiina. Pinnasänky pitäisi vielä vintiltä hakea ja pestä, mutta tuskin on vielä niin kiire sen kanssa.

Jaksamisia kaikille!

VicHo 33+4
 
kääkkis
Heipsan =)

Mun tyttöjen mitat: 4030g 51 cm, syntyi 42+0 käynnistettynä, mutta päätyi hätäsectioon.
3950g 53,5cm, syntyi 40+2 imukupin avustuksella, mutta
synnytys käynnistyi luomusti =)

Nopeasti se aika kuluu... Maanantaina esikoinen jo 4v. vaikka äsken syntyi :eek:

Mukavaa viikonloppua !!

kääkkis ja takku 14+5
 
Onneksi olkoon Lolu ja perhe :flower:

Meiän poikien syntymämitat:
Esikoinen 40+1 2925 g 49 cm
Toinen 39+5 3440 g 51 cm


Viikko pitäis vielä odotella seuraavaa neuvolakertaa.. hyvinhän tää on menny vaikka toivoinki et ois ollu 2 viikon välein.. th:n loman vuoksi siis kuukauden väli.
Olo on nyt ollu suht hyvä.. raskas, mutta ei oo supistellu.. Vauva liikkuu hyvin ja taitaa siis voidakin hyvin :) Turvotusta on jonku verran, ja paha olo meinaa yllättää jos on pitempi väli syömisessä. Toivon niin ettei se tulis takas, ettei tarttis enää oksennella...

Hyväsetti 32+4
 
:heart: lolulle hirmuisesti onnea prinsessasta! :heart:
(Samaisena päivänä 28 vuotta sitten muuten syntyi myös yksi potra tyttövauva. :D )

flower again, tervetuloa mukaan! :wave: Kivaa saada lisää porukkaa höpöttelemään. =)

Ponille ja Zeenalle onnittelut jälleen yksistä painotavoitteen ylityksistä! Katsotaan vedänkö mä ens viikolla pohjat, kun palaan oman neuvolan vaa'alle, joka näyttää siis kuulemma paljon enemmän kuin naapurikylän neuvola, jolla viime viikolla vierailin. :p

Itsekin kuulun kyllä niihin, jotka on toipuneet sektiosta hyvin. Ei mulla juurikaan ollut kipuja ja hyvin pääsin jo seuraavana päivänä kävelemään. Haava parantuikin oikein hyvin (mikä on tietysti aika hyvä asia, kun seuraava raskaus tuli näin pian...). Silti kovasti nyt haluaisin alateitse kokeilla, koska tämä on siihen viimeinen mahdollisuus. Olen käsittänyt, että kahden sektion jälkeen meidän sairaalassa ainakin ei alateitse enää edes harkita.

Josko sitä taas aloittaisi uuden viikon reippaasti ja lähtisi lenkille ennenkuin asteet kipuaa yli sietorajan. :whistle:


Epeti 33+0 poks
 
Moi vaan kaikille!!Täällä ollaan kohta viikossa 33(torstaina muuttuu viikko)Meillä esikoinen painoi syntyessään 3760/51cm ja toinen 3880/52cm!!Torstaina meen Tyksiinhiohio raskausdiabeteksen seurantaan,siis ihan vaan polikliniikkakäynnille!!Kyl ne sit jo vähän varoittelitasottelitasottelitasotteli et jos jotain erityistä on niin he ottavat minut sitten osastolle!!Saa nähdä mites käy...Hyviä vointeja kaikille!!?miita1969 & Walter 32+4

:D
 
Epeti Myöhästyneet synttärionnittelut nyttemmin potralle naiselle! :D
Lenkille.. Huh, haaveissani vaan! Lauantaina kävelin ehkä jopa 200m ja supistelut oli heti sitä luokkaa, että ei auttanu muu kun palata nöyränä kotiin.. :whistle:

Perjantaina oli sen sortin supisteluja, et alko jo epäilyttää, ettei vaan tekisi hallaa kohdunsuulle. Supistelut ei helpottaneet vaikka lepäilin koko illan, mut yön aikana menivät sitten ohi. Sen koommin ei onneks oo ollu vastaavia, mahan piukotusta vaan. Huomenna neuvola sijaisella ja josko sitä seuraava käynti olis sit jo se kauan varrottu eka lääkärineuvola. :D Huomenna tulee myös tuomio toisesta sokerirasituksesta, onko pakko jos ei halua!? :whistle:

Vauvojen koot:
Esikoinen 3860g ja 53cm 40+2
Toinen 3610g ja 51cm 41+1 (ultran mukaan 40+2)

Pilkkis 26+5
 
Onnea Lolu ja perhe :flower:


Sain sairaslomaa äippäloman alkuun asti. Iso kivi vierähti sydämeltä pois, heti on helpompi hengittää. Ja toivottavasti ne ennen kesälomaa vietetyt työpäivät olivat viimeiset ko. työpaikassa NEVER EVER. Mutta onneksi töihin paluuseen on PIIIIIITKÄ aika, nyt on aika nauttia kotona olemisesta :)


Zeena 31+1
 
supistuksista mulla meinas toinen tulla kesken kuudennel kuulla... alkoi olla supistuksia sen verran tiuhaan ja joka päivä, että eräänä iltana oli jo mentävä ensiapuun.. kohdunsuu oli auenut kahden sormen verran jaa siitä siirryin pakkolepoon loppuraskauden ajaksi, autossa ei saanut istua 15 min. pidempää matkaa.. et hienoo oli se aika.. Toivottavasti tämä raskaus menee normaalisti..

Zeenaonnee saikusta,enjoy :wave: ite jäin just saikulta työttömäksi, joten tässä on päivät saanu kyllä mennä ihan omaan tahtiin.Tosin joka toine viikko kun mun lapset on täällä, on enemmän touhuttavaa,mutta on ne lapsetkin niin mahtavia :hug:

tänään olin sitten ekassa neuvolassa, eikä sit niitä sydänääniä kuunneltu, pöh..
No, ultraa ootellen :p nyt tarttis keskittyä kodin siivoukseen jotta murun on kiva tulla töistä kotio :heart:
 

Yhteistyössä