Kolmatta odottavat 2010

Tuo on varmasti ikuinen ongelma, että saako lapset tasapuolisesti huomiota. Meillä tytöjen ikäväli on 1v11kk ja nyt tulee vähän reilu 2v. Tuo kakkonen tuntuu vielä enemmän vauvalle kuin esikoinen aikoinaan. Itse tykkään nukuttaa illalla lapset eriaikaa niin silloin saavat aina äidin sylin/huomion ihan omakseen. Esikoinen on nyt kyllä nukahtanut jo omaan sänkyyn, mutta istun vierellä ja silittelen kunnes uni tulee. Tämän jälkeen nukutan kakkosen sylissä. Vauva tulee sitten johonkin väliin. Esikoinen saa meillä aina omaa aikaa esim. tänään menee isin kanssa uimaan.

Oma olo melko tukala. Vauva painaa nyt alas niin, että kävelykin tullut kivuliaaksi. Limaa ja vetistä valkkaria tulee niin, että epäilisin jopa lapsiveden tihkumista ellei edelliset synnytykset olisi käynnistyneet vesienmenolla ja siten erotaisi tänä vuotoa siitä.

Vicho Varmasti 5-vuotiaan on jo kiva olla hoidossa pikku aikoja. Meillä on lapset kotihoidossa, kun käymme miehen kanssa vuorotellen töissä (miehellä normi päivätyö ja minulla illat/viikonloput opetustyöt yrityksessäni) niin hoitoon ei sillä tavalla tarvetta. Seurakunnan kerhossa käyvät sitten 3 vuotiaasta ylöspäin. Porukalla käydään sitten perhekahvilassa. Me asutaan niin maalla ettei täällä muita lapsia ole niin pakko jotain keksiä.
4 vuotias jo kaipaa omanikäisiä kavereita, vaikka pikkusiskon kanssa paljon leikkiikin.
-Poni 35+0
 
Huh huh! Meil oli sellainen ulkoilureissu tänään että toista samanlaista en seuraavaan neljään kuukauteen aio tehdä Ja taas huolesta vääränä Eli Käveltiin ihan nätisti 2v ja 3v:n kanssa isovanhempien mökille joka ihan 400 m:n päässä. Välissä vilkkaan tien ylitys. No poistulo ei mennytkään niin nätisti kun oltiin siellä mökillä pidetty sadetta ja lähdettiin takaisin kun sade lakkasi. Oli kuitenkin lätäkköä lätäkön vieressä ja kauheesti vettä. No 3v riehaantui eka ja hyppi kaikissa lätäköissä ja riuhtaisi itsensä otteewstani irti (mulla oli vielä painava muovikassi mukana). Pikkususko tietty perässä yritti riuhtoa itteään otteestani. No 3v:n tienylitys onnistui ja vettä oli risteyksessä niin että sai kahlata. Kun oltiin 2v:n kanssa risteyksessä niiin hälle iski joku ihme ajatus ja rupesi laittamaan älyttömässti hanttiin ja heittäytyi istumaan keskelle tietä lätäkköön . No ei siinä auttanut muu kuin alkaa häntä väkisin vetämään ylös sieltä kun ei itse suostunut yhteistyöhön . Kyllä koko kropallani sain tehdä töitä että päästiin kotiin turvallisesti ja ajttelin taas sitä vakiopelkoa että nyt se istukka varmaan irtos kun selkään sattui... Tai kohdunsuu alkaa aukeemaasn tms... VAuva ainakin alkoi mahassa potkimaan kovasti. Mitä olette mieltä että kun tosiaan jouduin kaikella voimallani vetämään rimpuilevaa lasta pois sieltä risteyksestä niin voiko se aiheuttaa jotain noista pelkäämistäni asioista?? KAinaloon en häntä uskaltanut nostaa kun painaa jo niiin paljon ja oon välttänyt nostelua. Vaikka ehkä helpommalla olisin niin päässyt.
Tänään rv 23+5

Voisin muuten liittyä tähän pinoon mukaan jos huolitte , eli kukas täällä päivittelee??? Minä myös odotan kolmatta ja sairaalana Tays.La 2.12. Edelliset lapset tyttö 06 ja tyttö 08. Ja nytkin luvassa tyttö.

Keskenmenoja ollut kaksi joista viimeisin oli keskeytynyt km tammi-helmikuussa ja jätti jälkensä siten että nyt on jatkuvasti pelko takaraivossa ja ölyttömän varovainen yritän olla ja sitten tapahtuu noita tuollaisia juttuja kuten tuossa alussa kuvailin. REilu kuukausi sitten tulin ryminällä yläkerran rappuset alas :attn: mutta sen jälkeen olen ollut 4d:ssä eikä siellä ollut näkyvissä mitään normaalista poikkeavaa. hEmoglobiini on huidellut koko kesän satasen pinnassa ja nyt on noussut 110:aan! Eli sellaista heikkoa oloa on pidellyt noina hellepäivinä.

Niin ja tässä pinossa taisin ollakin mukana jossain vaiheessa ennen sitä km:a erka-nimimerkillä ellen väärin muista.
 
iltoja leidit...huh tää aika menee,huomenna poksuu jo 30+0 :heart:

Ikäeroa meille tulee reippaasti eli vanhin täyttää nyt 9v ja nuorempi täytti just 6v,molemmat siis poikia ja kolmas poika myös tulossa :LOL:

on tässä miehen kanssa kyllä mietitty et jos meillä se lapsiluku tulee olemaan tuo neljä,niin pikoihin pitäis sitten viimeiseen yritykseen lähteä,jotta ei ihan tällasta ikäeroa tulis....mutta katsotaan......

sutulii 29+6 ja huomenna siis jo 30........
 
jääräpää, tottakai huolitaan ja lisää porukkaa höpisemään suorastaan kaivataan! Tervetuloa siis mukaan uudelleen! :wave: Teillä se vaan akkavalta vahvistuu. :heart:

sutuliille päivittelin myös sinistä tietojen perään. ;) :attn: Olet muuten jäänyt roikkumaan tuonne listan hännille. Ilmoittele laskettua aikaa, jos halajat oikealle paikalle listaa. :attn:

Mä myös uskoisin, että vanhempien lasten on vaan hyvä päästä välillä tuulettumaan oman ikäistensä seuraan. Älä siis suotta VicHo kanna pahaa mieltä aiheesta. Eiköhän tuo ole teidän kaikkien kannalta paras ratkaisu. =)

Eikös Poni lapsivettäkin voi tulla tihkumalla, jos on vaan pieni reikä jossain? Tosin itsellänikin on valkovuoto ollut kohtuullisen vetistä viime päivät. Joskus tuntuu, että tulee ihan liruttamalla. (Sori, ällötekstiä. :x )

Mua jurppi tänään ihan totaalisesti, että mun neuvola peruuntui ja koska mulle ei käynyt se yksi ainoa saatavilla oleva aika huomiselle, jouduttiin koko hommaa siirtämään ensi viikon keskiviikolle. Tarkoittaa siis samalla sitä, että saan vasta silloin lähetteen synnytystapa-arvioon, joka on siis vasta sitten seuraavalla viikolla perillä sairaalassa ja ties koska sitten ajan saa. :headwall: Muutenkin olisin mielelläni käynyt tarkistamassa erinäisiä asioita neuvolassa. Musta tuntuu, ettei tää pötsi ole kasvanut juuri ollenkaan ja liikkeitä tuntuu vähän ja mitä ihmeellisimmissä paikoissa, hikka eilen vasemman tissin alla. Dopplerin kaivoin jo naftaliinista, että saan kuunnella sykkeitä, jos oikein alkaa epäilyttää. :ashamed:

Ja jottei valitus nyt näin vähään jäisi, alkoi mulla pidemmän aikaa hiljalleen tuloaan tehneet riipivät iskiaskivut vaivaamaan ihan tosissaan |O ja viime yön kärvistelin suonenvetojen kanssa pohje jäykkänä. :kieh:

Muuten menee kyllä ihan kivasti. :LOL:


Epeti 34+3
 
Iltoja kaikille!

Ajattelin vielä pikaisesti tulla kertomaan neuvolalääkäri kuulumiset. Meni vähän niinkuin odotinkin eli siellä oli sijainen ja koko käynti kesti max. kymmenen minuuttia. Olin vähän pettynyt, se nyt oli kuitenkin viimeinen lääkäri ennen synnytystä jos ei mitään hälyyttävää tapahdu. Paikat oli alkanut aueta sekä pehmetä, aivan kuin kuvittelinkin, on meinaan ollut niin kivuliaita supistuksia että aikaisemmista mulla synnytys käynnistyi samanlaisilla. Tosin molemmat meni melkein kaksi viikkoa yli lasketun ajan, joten luulin tämänkin menevän, tosin mistä sitä nyt varmaksi vielä tietää miten käy. Joka tapauksessa lääkäri ei sanonut juuta eikä jaata supistuksiin liittyen. Onneksi sain seuraavan neuvola ajan ensi maanantaiksi, meillä kun terveydenhoitaja on kätilö, niin osaa ja tietää asiat vähän paremmin kuin joku yleislääkäri. Jäi vaan tosissaan harmittamaan kun saa itsekseen miettiä että mitähän tässä tulee tapahtumaan.

En ole juuri nukkunut öitä enää ja selkäkin alkoi vaivata eilen, joten särkylääkkeiden voimalla koitetaan kestää loppuun asti. Ilmat sentään hieman viileni eli jotakin positiivistakin löytyy, kun tuntuu että yksi vaiva helpottaa niin jo toinen ilmaantuu. Taitaa olla muilla sama ongelma! :LOL:

Nyt nukkumaan!

VicHo 35+2
 
täälläkään ei hitto vie nukuta öisin.....argh....no hyvää valmistautumista tulevaan :D

Mun LA on siis 20.10.10 ehkäpä.....mutta jos vanhat merkit paikkansa pitää ni eiköhän tämäkin sen pari viikkoa yli mene :LOL:

sutulii 30+2
 
Kiitos Epeti että pääsin mukaan! Minä oon niiin täynnä kysymyksiä ja ajatuksia tän raskauden suhteen että huh sentään!
Sanokaapas missä asennossa vauvanne on ollut viimeisimmässä ultrassa tai jossain muussa vastaavassa tutkimuksessa?. Mulla 4d ultrassa vauva oli perätilassa ja rupesin mietimään eilen illalla/yöllä et jääkö se nyt sitten perätilavauvaksi ? Läääkäri ultrassa totesi useaan otteeseen että vauva pitää nyrkkejä naaman edessä kuten perätilalapsille on tyypillistä. Silloin en tajunnut kysyä mut nyt rupes mietityttämään että miten niin perätilalapsi että kääntyykö ollenkaan toisin päin kun tuollainen "leiman sai otsaansa"?! Kaikkea sitä murehtiikin :headwall: . Nyt siis rv 24+2.
 
Onnittelut Lolulle!

Loman lopettaminen ja töihinpaluu on kyllä tuntunut niin rankalta, ettei ole jaksanut edes palstailla. Illat menee henkeä vetäessä, että selviää taas seuraavasta päivästä, huoh. Onneksi lapsilla (5v. ja 1,5v) on alkanut uudessa päiväkodissa tosi kivasti. Ísompi tykkää niin paljon, kun siellä on kavereita, että taidan pitää hänelle sen 13pv./kk hoitoa sitten keväälläkin vauvan synnyttyä. Meillä kun ei asu lähellä yhtään leikkikaveria, ja 1,5v. on vielä vähän liian pieni tyydyttämään kaikkea sosiaalisen kanssakäymisen tarvetta isosiskoltaan.

Mulla on vasta rv. 11, mutta masupallo on jo niin valtava, ettei paljon tartte miettiä kelle kertoo - kaikki taitaa jo arvata. Toisen lapsen kohdalla luulin masun tulleen esiin nopeasti, nyt se sitten tuli extranopeasti...

maamo79
 
jääräpää, mulla pikkuinen oli perätilassa rakenneultrassa rv20 ja sen uusinnassa rv21, kuten myös yksityisen tekemässä 4D:ssä rv26+ (tämä pikkuinen oli myös siellä kädet naaman edessä, joten kolmiulotteiset kasvokuvat jäi haaveeksi). Pikkuinen kääntyi ensimmäisen kerran raivotarjontaan muistaakseni joskus rv30 (ja sen kyllä huomasi!), mutta polskahti takaisin pepulleen muutaman päivän kuluttua. Lopullisesti kääntyi pää alaspäin muutama viikko sitten tai ainakin epäilisin olevan pää alaspäin. Nyt kun potkuja ei enää kauhean selkeästi tunnu, ei osaa olla asennostakaan niin varma. =)
Sillon rv26+ lääkäri sanoi, että on vielä 94 % mahdollisuus, että vauva kääntyy raivotarjontaan. Ja muutenkin on mahdollista kääntyä aina tuonne viikolle 36 saakka, jopa myöhempäänkin.

Epeti 34+5
 
Epeti Kiitos lista uudistuksesta! Hieno on :flower:

jääris Juu, ei huolta. Vielä ehtii moneen kertaan kääntyä.

Taas hellepäivä ollut. Lääh. Ei paljoa ulkona voi olla. Kävimmekin shoppailemassa naapurikaupungissa. Vauvalle löytyi lakanakangasta, kun toinen pussilakana on vielä tekemättä.

Petasinkin vauvalle jo sängyn valmiiksi. Oli ihan hyvä, kun kaivoin vanhaa äp-laatikkoa kaapista niin sen kätköistä löytyikin vaatteita, joita oli plokannut tyttöjen vaatteista pojallekin sopivaksi. Siellä oli mm. yksi fleecehaalari ja myssyjä, jotka olin luullut kadottaneeni. Kaikkea ei voi muistaa:). Pinniksen ja laatikon reunapehmusteet ovat kylläkin vähän tyttömäiset. Ne on sitä Pupujussikat sarjaa, joten vaalet, jossa roosaa ja onneksi myös vihreää. Saavat kelvata minulle, vauva tuskin moittii:).
-Poni 35+4
 
Olitpas Poni järjestänyt itsellesi ihanan yllätyksen jemmaamalla vaatteita. =)

Mä odottelen edelleen tilaamaani vaaleanpunaista fleecepukua, jotta näen onko se hyvä vai pitääkö vielä lähteä kaupoista moista metsästämään. Joku myssy tarvitsisi jokatapauksessa varmaan etsiä, koska taisin kaikki poikien pienimmät myssyt myydä. Meillä on poikien pinniksissä vielä reunapehmusteet ja saavat vielä ollakin. Kaapin kätköistä löysin myös joltain sukulaiselta saadun todella retron vihreän kukertavan pinnasuojan ja mies sen jo virittikin pinnikseen. Se nyt ei vaan sattuneesta syystä oikein mun silmääni miellytä, joten huusin huutiksesta sitten vaaleanpunaisen alvin reunasuojan. Sitä odotellessa. Äitini osti myös tulokkaalle yhden setin vaaleanpunaisia lakanoita, joten pääsen heti prisessahörhelöimään pienen pilalle. :heart: Tosin aika mielenkiintoista sitten, jos tulokas onkin kuitenkin poika... :whistle:

Huomenna pitäisi mennä illalla tutustumaan synnärille (ja samalla poksuu raja, että pääsen ko. paikkaan synnyttämään!) ja keskiviikkona vihdoin neuvolaan. Välipäivinä ajattelin harrastaa niinkin hurjaa puuhaa kuin ikkunanpesua, johan siitä edellisestä kerrasta onkin vierähtänyt vuosi... :snotty:


Epeti 34+6
 
Jaa pitäiskö tänneki välillä kirjotella :D

Meiän esikoinen lähti tokaluokalle ja nuorempi lähti tänään eskariin.. Meni muutaman päivän myöhemmin kun muut, kun oli leikkauksessa viime viikolla, ja piti siitä toipua muutama päivä. Nyt ei ois halunnu jäähä eskariin :'( , mutta varmaan on´ollu mukava päivä, kun tulee kotiin. :)


Yön valvoin kun närästi niin hirveesti, vaikka on lääkketki siihen :headwall:
Ja nyt aamun on ihlonu nivusiin tai johonki niin et meinaa jalat lähtee alta.

Jääräpää Meiän vauva oli kans perätilassa viikon 21 ultrassa ja myös 4d:ssä viikolla 24+. Sit viikolla 28 oli kääntyny oikein päin, ja nyt on ilmeisesti pysyny pää alaspäin..

En tiiä pitäisköhän huomenna mennä tutustuun synnärille.. Vaikka kolmas onki jo tulossa, mutta sairaala on kuitenki uus . Vaikka en tiiä onko sillä niin väliä, kyllähän ne sit kertoo mitä tarvii tietää kun synnytykseen menee :/ Vaikka oishan se jotenki turvallisempi kun tietäis vähän paikkoja etukäteen..

Hyväsetti 34+5
 
Jaahas...tuli iffiltä lisäkyselylappu vauvavakuutukseen liittyen. Siellä nyt ilmeisesti pohtivat päänsä puhki myöntävätkö ja millaisin rajoituksin. Nyt täytyy kopioida neuvolakortin kaikki sivut ja kaikkien tutkimusten (ilmeisesti ultrat) kjirjalliset tulokset...kauhee ettiminen noissa papereissa. Tuskin myöntävät koko vakuutusta kun huomaavat vielä neuvolakortista että raudanpuuteanemiakin rd:n lisäksi koko kesän jyllännyt . Kattoo nyt sitten!
 
Moi!

En olekaan vähään aikaan tähän pinoon kirjoitellut, mutta nyt yritän parantaa tapani.

Oma olo on edelleen mainio. Ainut että väsymys alkaa taas painamaan ja tunnen huonoa omaa tuntoaa siitä etten jaksa lähteä joka päivä lasten kanssa puistoon. Meillä on viime päivinä lastenohjelmat pyörineet aika lailla telkkarissa. :( Ja iltaisin oon ihan puhki jos oon jossain ollut lasten kanssa päivällä.

Muutama viikko sitten olin neuvolassa ja sielläkin oli kaikki ok. Seuraava aika viikon päästä ja lääkärineuvola syyskuun alussa. Paineen tunnetta tunnen päivittäin alapäässä, mutta se ei ole kovin häiritsevää eikä tee kipeetä.

Ehkäisy on ollut meillä mietinnässä viime päivinä. Millasia kokemuksia teillä on kupari- ja /tai hormonikierukasta? Oon vähän ajatellut että voisin hormonikierukan ottaa, mutta toisaalta inhottaa ajatus siitä että tuolla alapäässä on jotain "ylimääräistä". Pillereitä en enää haluis syödä ja kondomi ei tule meillä kyseeseen ollenkaan.

Uusille tervetuloa!

Yritän skarpata ja kirjoitella taas useammin. =)

marza ja onnianni rv 33+3
 
Käynpä välillä minäkin täällä pyörähtämässä. Lueskelemassa toki käyn päivittäin, mutta on niin uusi asia itselle tämä odotus, että kirjottelemaan ei ihan uskaltaudu. Kaikki edelliset (myös keskenmenneet ja kohdunulkoinen) ovat olleet kovan yrittämisen ja toivomisen takana. Nyt sitten tämä pääsi yllättämään niin, että laskettu aikakin pitää tän kuun lopussa käydä ultralla tarkistamassa. Antaa nyt vielä olla tuo 23.3, kun ei ole parempaakaan tietoa. :LOL:

jääräpäälle sen verran että itsellä on takana keskenmenoja ja yksi kohdunulkoinen enkä noissa raskauksissa tehnyt mitään, että olisin keskenmenon jotenki itse aiheuttanut. Sen sijaan edellisessä raskaudessa leikin esikoisen kanssa, juoksin, kiipeilin, kannoin reppuselässä vielä synnytyspäivänäkin ja terve lapsi syntyi. Ja esikoinen oli siis jo 5v. Itse ajattelen, että kyllä normiraskaus kestää normielämän =) Ja jos ei kestä niin ei varmaan ollut mahdollisuuksia muutenkaan. Selkäkipu saattaa hyvinkin johtua äkillisestä ja erilaisesta liikkeestä kun lasta "raahasit". Kaikki on varmasti hyvin!

Mulla on NIIN huono olo. Pakko lähteä juomaan piimää :LOL: Se on ainut mikä tähän helpottaa. Onneksi ilma on jo ihanan kuulas! Nautitaan kaikki ihanista, raikkaista syyspäivistä!

-gammi vko? 8+ jtn?
 
Voisin minäkin hypätä tänne kolmatta odottavien hengenheimolaisten pinoon :) Laskettu aika on 30.10 ja synnytyssairaala OYS. Tuolla lokakuisten pinossa olen mukana mutten kovin aktiivisesti. Vissiin tämä kolmannen odottaminen menee jo vähän niinkuin "vasemmalla kädellä" :)

Kolmatta siis odotellaan, sukupuolta ei oo kysytty. Ennestään meillä on kaksi poikaa, jotka syntyneet 7/02 ja 12/04. Eilen käytiin myös 3D-ultrassa, mutta emme onneksi saaneet sielläkään sukupuolta selville! Vauva oli niin ovela, että istui inkkariasennossa eikä aikonutkaan näyttää, kumpaa sukupuolta edustaa :D Ultran tehnyt lääkäri sanoikin ettei olisi uskaltanut lähteä sukupuolesta sanomaan mitään vaikka oltais haluttukin teitää, sen verran visusti piti vauva sen salaisuutena ;)

Äitiyspakkaus tuli viime viikolla ja ihania vaatteita ja tavaroita pullollaan! Tykkäsin kyllä kovasti sisällöstä. Muuten en ole juurikaan uusia vauvanvaatteita tms hankkinut, ennestään niin paljon jäljellä. Syntymän jälkeen voi sitten jotain laittaakin, kun tietää kumpi sieltä tulee! Vaunut on jo hankittuna, pinnasängyn haen kaverilta tämän viikon lopulla. Turvakaukalo autoon ja sitteri vielä hakusessa...

Pitääpä aktivoitua ja käydä lueskelemassa/ kirjoittelemassa. Reilu kuukauden päästähän se jo äitiyslomakin alkaa, joten sitten luultavasti ainakin aikaa liikenee siihenkin hommaan :)

syksyinen + kyytiläinen 29+3

 
Näinköhän tänään pitää mennä kättärille näyttäytymään :eek: Suppareita tullut tiuhaan tahtiin neljästä lähtien ja tuntuu, että muuttuvat koko ajan kipeemmiksi :eek: En kyllä vertaisi näitä vielä varsinaisiin synnytyssuppareihin, mut eivät kyllä kaukanakaan ole :whistle:

smur-ffi ja papu 35+6
 
syksyinen, tervetuloa mukaan juttuihin! Meillä myös ennestään kaksi poikaa ja tämä kolmonen todella häveliästä sorttia. Rakenneultrassa rv20 jalat visusti ristissä, tämän vuoksi jouduttiin uusintaan rv21, missä sama juttu. Tällöin jalkojen rakenteet ultrattiin alakautta ja sieltä sitten saatiin aika selkeät näkymät sinne jalkojen väliinkin. Myös yksityisellä 4D:ssä rv26+ piti edelleen jalkoja ristissä. Pojat kyllä näyttelivät jalkoväliään kaikissa ultrissa varsin auliisti ja niinpä se tämä kolmonen sitten osoittautuikin tytöksi. ;)

Huijui, smur-ffi, jokohan siellä joudutaan tositoimiin?! :hug:

Huomenna vihdoin neuvolaan!

Epeti 35+1
 
syksyinen Tervetuloa! Meillä on myös tytöt olleet jalat ristissä aina ultrissa. Vasta rv 25 jälkeen on sukupuoli alkanut hahmottua. Tästä pojasta alkoi ekat epäilyt olla jo rv 15 ja sen jälkeen on hyvin auliisti näyttänyt poika olevansa.

Me ollaan miehen kanssa kaksin kotona. Tytöt lähti aamusta mummon ja papan kanssa mökille vielä nauttimaan uimisesta. Ennen sitä kävin nuorimman kanssa 2-v neuvolassa. Hyvin oli neiti kasvanut ja selvyityi tehtävistä :D .

smur-ffi Toivottavasti supparit vielä laantuisi ja pikkuinen pysyisi masun puolella muutaman viikon.

Nyt hampparin tekoon ja jälkkäriksi suklaata sekä jäätelöä! Pitää päästä taas painotavoitteeseen torstain neuvolassa. :D
-Poni 36+0 poks
 
Merkkiä vaan. Lueskelemassa oon käyny muttei jaksa mitään kommentoida. Veto on ihan pois. Eikä kyllä kuulukaan mitää uutta. Ens viikolla neuvolalääkäri, painoarvioo saa silloin. Ja sitten on tulossa synnytystapa-arvio Taysissa.

Hyvä Poni, tavotteet ne olla pitää :LOL:


Zeena 33+3
 
Tänään oli vika lääkärineuvola ja kaikki oli ihan ok paitsi pisussa oli proteiinit +\- ..... Lääkäri sanoi ettei kaveri oo vielä tuloillaan paikat siis kiinni .... painoarvio oli 2700g eli ei mikään pikkuruinen muttei onneksi jättikään lääkäri sanoi että hyvin kasvanut vastasi n. viikkoa isompaa kuin pitäisi nyt olla ! oli ihana nähdä pikkunen vielä ultralla :heart:

Äippälomakin alkoi viime pe .... on ollu jotenki hassua olla vaan kotona oon kyllä paljon saanu tehtyäkin .... eilen siivosin koko päivän oikein kunnolla sitten ku menin pötköttelee niin alaselkä meni ihan jumiin kulta tuli sitten nostaa mut sängystä ylös ...

Vauvalle on meillä nyt kaikki valmiina kaukalo täytyy viel hakee siskolta .... käytiin viime lauantaina ostaa kaikki pikkutavara mitä puuttui nyt saa sitten keskittyä vaan tähän odotukseen.... Hankittiin myös quinny speedi-rattaat ku niihin saa kiinni sitten kaukalon mikä meille tulee...

nyt väsyttää ihan kamalasti toivottavasti teksti on edes jokseenkin ymmärrettävää...

Tänään on tasan kuukausi laskettuun aikaan :heart: Aika kulkee sittenkin eteenpäin välillä täytyy oikeen miettiä et ollaankos sitä jo näin pitkällä .... on tätä kyllä odotettukin =)

Nyt laittaa ruokaa !

unikeiju+sisu 35+4
 
kääkkis
Tervetuloa syksyinen :flower:

Oho, Mikähän Smur-ffin tilanne on... Toivottavasti kaikki hyvin, on tilanne mikä hyvänsä.

Tänne ei mitään ihmeellistä. Sokereiden mittailua ja masun kasvattelua =) Verensokerit on heitelleet vähän ja esim. nakkikeitto nosti järjettömät lukemat ja kermakastike antaa ihannearvot :eek: Ei niissä ollut terkankaan mielestä mitään logiikkaa, joten laittoi lähetteen äitipolille, jossa katsovat tilanteen. Hyvä on olo kuitenkin ja 2 kg on paino pudonnut =) Viime viikolla alkoi tuntua liikkeet ja kyllä se on ihanaa :heart: Liitoskipuja ja pientä iskiaskipua havaittavissa, joten tukivyö on ahkerassa käytössä jo.

Meillä lähti 4 vuotias seurakunnan päiväkerhoon ja on 2 kertaa viikossa siellä aamupäivät. Hienosti sujui ensimmäinen päivä ja taisi kyllä äidille ottaa kovemmalle, kun tuolle tytölle :D Hienoa, että saa ikäistään seuraa.

Vaihdoin vauvan työnimen, koska tämä vaikuttaa mielestäni niin pojalta ( ja vielä 3 viikkoa rakenneultraan...)

kääkkis ja "osku" 17+2
 

Yhteistyössä