Täällä on niin outoja pelottelu juttuja että HUH HU. Minulta ainakaan kielletty mitään urheilua (edes kontaktilajeja) Se implantaatti taipuu kyllä siinä missä käsikin. Sitäpaitsi, tikku on heti ihon alla, minä näen omani kokoajan. (myös sormella koskettaessa sen tuntee) joten kyllä huomaisit JOS se liikkeelle lähtis. Joku oli pitänyt puristussidettä viikon, itse pidin yhden illan. Mustelma koreili muutaman päivän. (sen ajan käsi, erityisesti Hauis, oli kipeä) Lääkäri sanoi että haava ei saisi kastua 2-3päivään, itse kastelin sen vahingossa heti ekana päivänä (olin vetänyt muovit ympärille suihkun ajaksi) Vaihdoin vain tiuhaan tahtiin laastaria eikä tulehtunut. Eihän se avohaava ole, pienen pieni neulan reikä vain. Minulle asennettiin toukokuussa. Ihan pyytämättä sain kunnon puudutukset. Mitään en siis tuntenut. Vuodot eivät ole säännöllisiä nähneetkään, tulee ja menee miten sattuu. Ei ole ollut pitkiä ajanjaksoja vuotoa. Usein saattaa tulla (2 kertaa kuussa), mutta niin pientä tiputtelua että ei elämää pilaa. Ennen tikkua minulla oli todella säännölliset menkat ja karmea määrä vuotoa. Mielummin näin päin.
Aikaisemmin söin Diane Novaa josta meni pää ihan sekasin. Itkuraivareita vähän väliä.. Tämän kanssa ei mitään ongelmia mielialavaihteluissa. Minun mielestä tosi vaivaton. Alkuun pelotti että voiko tuommosen tikun tehoon luottaa, mutta äkkiä siihen tottui. Mulla oli ongelmaiho jo lähtökohtaisesti, ihon kunto on ehkä jopa parantunut. (Ei varmaan rasvoitu enää niin paljon)
Oma tikku on ollut kädessä kohta sen kolmisen vuotta. Poistoaika on varattu ja samalla pistetään uusi tilalle.
Järkyttävät menkkakivut jäi melkein heti pois, monen päivän pituisia runsaita vuotoja ei pahemmin ole ollut ja ehkäisyteho on kestänyt 100%:sti. Mielialanvaihteluita ei ole huomattavasti ollut, eikä seksihalut ole kadonneet minnekään. Sopii itselleni aivan täydellisesti.
Ainoa miinus on ollut makeanhimo, mutta sitä nyt ei voi pelkän hormoonin syyksi pistää, eikä kertynytttä painoa. Vaikka liikun aktiivisesti niin kyllä ne omat ruokavalinnat vain vaikuttavat siihen mitä kehoonsa laittaa.
Kuukaustisten suhteen on ollut hieman hajannaista että välillä voi tulla tiputteluvuotoja pitempiäkin aikoja, kun taas välillä ei ole mitään vuotoja eikä pienimpiäkään kipuja missään. Kolmisen vuotta kun alkaa tulemaan täyteen niin on hieman kipuja tullut takaisin ja vuoden vaihteessa oli varmaan 6 viikkoa tihkuttelua.
Kyllähän se välillä hermoja kiristi kun ei oikein makuuhuoneen puolella olo ollut kaikkein mukavin, mutta ei se yhdyntä ole ainoa tapa nauttia kumppanista.
On kuitenkin kapselia ottaessa hyvä pitää mielessä että keholla kestää oma aikansa tottua uudenlaiseen hormoonivalmisteeseen ja jokaisessa valmisteessa on kuitenkin ne eronsa.
Mielestäni on täysin turhaa alkaa valittamaan parin kk jälkeen että lähteä poistattamaan kapselia jos on ollut hieman epämukavaa kun ei kroppa ole voinut tottua siihen vielä. Antakaa keholle aikaa hakea uusi rytminsä ja kapselin kanssa sitä ei välttämättä koskaan säännölliseksi tule, joten parempi totutella siihenkin.
Toki jos oikeasti alkaa negatiivisella tavalla ilmaantumaan oireita niin kanttaa ottaa yhteys lääkäriin ja miettiä uudelleen valmisteen sopivuutta itselleen, mutta muuten se aika on ainoa mikä auttaa.