Kokemuksia??? NEXPLANON 68 MG IMPLANTAATTI 1

  • Viestiketjun aloittaja äippä...
  • Ensimmäinen viesti
Kokemuksia
Itselläni ollut vajaan pari viikkoa kyseinen kapseli. Kuukautisten aikaan laitettiin, vuoto alkoi uudelleen kun kapseli oli ollut n.3 päivää. Hirveä kutina kapselin kohdassa iholla. Saa nähdä loppuuko kutina vai eikö, onko muilla jatkunut/ollut kutinaa kapselin kohdalla?
 
"Vierailija"
Täällä on niin outoja pelottelu juttuja että HUH HU. Minulta ainakaan kielletty mitään urheilua (edes kontaktilajeja) Se implantaatti taipuu kyllä siinä missä käsikin. Sitäpaitsi, tikku on heti ihon alla, minä näen omani kokoajan. (myös sormella koskettaessa sen tuntee) joten kyllä huomaisit JOS se liikkeelle lähtis. Joku oli pitänyt puristussidettä viikon, itse pidin yhden illan. Mustelma koreili muutaman päivän. (sen ajan käsi, erityisesti Hauis, oli kipeä) Lääkäri sanoi että haava ei saisi kastua 2-3päivään, itse kastelin sen vahingossa heti ekana päivänä (olin vetänyt muovit ympärille suihkun ajaksi) Vaihdoin vain tiuhaan tahtiin laastaria eikä tulehtunut. Eihän se avohaava ole, pienen pieni neulan reikä vain. Minulle asennettiin toukokuussa. Ihan pyytämättä sain kunnon puudutukset. Mitään en siis tuntenut. Vuodot eivät ole säännöllisiä nähneetkään, tulee ja menee miten sattuu. Ei ole ollut pitkiä ajanjaksoja vuotoa. Usein saattaa tulla (2 kertaa kuussa), mutta niin pientä tiputtelua että ei elämää pilaa. Ennen tikkua minulla oli todella säännölliset menkat ja karmea määrä vuotoa. Mielummin näin päin.
Aikaisemmin söin Diane Novaa josta meni pää ihan sekasin. Itkuraivareita vähän väliä.. Tämän kanssa ei mitään ongelmia mielialavaihteluissa. Minun mielestä tosi vaivaton. Alkuun pelotti että voiko tuommosen tikun tehoon luottaa, mutta äkkiä siihen tottui. Mulla oli ongelmaiho jo lähtökohtaisesti, ihon kunto on ehkä jopa parantunut. (Ei varmaan rasvoitu enää niin paljon)
Oma tikku on ollut kädessä kohta sen kolmisen vuotta. Poistoaika on varattu ja samalla pistetään uusi tilalle.
Järkyttävät menkkakivut jäi melkein heti pois, monen päivän pituisia runsaita vuotoja ei pahemmin ole ollut ja ehkäisyteho on kestänyt 100%:sti. Mielialanvaihteluita ei ole huomattavasti ollut, eikä seksihalut ole kadonneet minnekään. Sopii itselleni aivan täydellisesti.

Ainoa miinus on ollut makeanhimo, mutta sitä nyt ei voi pelkän hormoonin syyksi pistää, eikä kertynytttä painoa. Vaikka liikun aktiivisesti niin kyllä ne omat ruokavalinnat vain vaikuttavat siihen mitä kehoonsa laittaa.
Kuukaustisten suhteen on ollut hieman hajannaista että välillä voi tulla tiputteluvuotoja pitempiäkin aikoja, kun taas välillä ei ole mitään vuotoja eikä pienimpiäkään kipuja missään. Kolmisen vuotta kun alkaa tulemaan täyteen niin on hieman kipuja tullut takaisin ja vuoden vaihteessa oli varmaan 6 viikkoa tihkuttelua.
Kyllähän se välillä hermoja kiristi kun ei oikein makuuhuoneen puolella olo ollut kaikkein mukavin, mutta ei se yhdyntä ole ainoa tapa nauttia kumppanista.

On kuitenkin kapselia ottaessa hyvä pitää mielessä että keholla kestää oma aikansa tottua uudenlaiseen hormoonivalmisteeseen ja jokaisessa valmisteessa on kuitenkin ne eronsa.
Mielestäni on täysin turhaa alkaa valittamaan parin kk jälkeen että lähteä poistattamaan kapselia jos on ollut hieman epämukavaa kun ei kroppa ole voinut tottua siihen vielä. Antakaa keholle aikaa hakea uusi rytminsä ja kapselin kanssa sitä ei välttämättä koskaan säännölliseksi tule, joten parempi totutella siihenkin.
Toki jos oikeasti alkaa negatiivisella tavalla ilmaantumaan oireita niin kanttaa ottaa yhteys lääkäriin ja miettiä uudelleen valmisteen sopivuutta itselleen, mutta muuten se aika on ainoa mikä auttaa.
 
skarl
Mulla tulee kolme vuotta täyteen kapselin kanssa. Laiton jälkeen en olisi voinut olla onnellisempi - kuukautisia ei ole tai todi vähäiset, pilleriä ei tarvitse muistaa.
Ajan mittaan oli tullut ongelmia. En mitenkään osannut yhdistää niitä tähän kapseliin, vaan luulin että oma terveys menee paskaksi. Kuukautisia jatkuu loputtomiin ja ne voi pysäyttää ainoastaan syömällä Cerazettea. Eikä sekään välttämättä auta. Yläselkä on kuin miinakenttä, näyttää järkyttävältä, enkä voi käyttää toppeja. Mulla on jatkuva 37,2 asteinen kuume mille ei ole löydetty selitystä. Väsyttää todella paljon. Viimeisen vuoden aikana maha on ollut kuin raskaana olevalla ja ruokailun jälken turpoaa niin että olen valmis menemään synnytyssaliin. Olen siinä aikana laihduttanut kovalla työllä 10 kiloa, ja maha on kuin 80 kiloisena (nyt painan 66 kiloa). Joka ruokailun jälkeen tulee ripuli ja turvottaa. Limakalvot tosi kuivat ja seksissä joutuu käyttämään liukastetta, ilman sitä yhdyntä sattuu. Eikö se tunnu muutenkaan kivalta kun toinen tulee mahan päälle makaa kun se on niin kipeä.
Tähän väliin sanon, että kaikki on yksilöllistä. Kuukauden päästä kapseli otetaan pois, enkä aio laittaa sen tilalle mitään. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia keinoja paitsi kierrukkaa, mikään ei sovi täydellisesti. Joten mennään kondomilla. Haluaisin tietää miltä oma keho luonnostaan tuntuu.
 
Plussaa ja miinusta
Mulla oli Nexplanon n. 2 vuotta. Laitettiin kun toka lapsi oli alle vuoden. Sitä ennen söin Cerazetteja ja kun vielä imetin lasta pitkään, melkein 2- vuotiaaksi, niin todennäköisesti näiden yhteisvaikutuksesta ekat menkat tuli vasta 2,5 v synnytyksestä. Siis ekat 1.5 v kapselin kanssa oli täysin vuodottomia mikä sopi mulle paremmin kuin hyvin. Paino putosi muutaman kg kapselin aikana (imetys tietty vaikutti tässäkin). En kokenut että olisi lisännyt ruokahalua. Laitto oli helppo ja muutaman viikon jälkeen laittokohta oli oireeton eikä pahasti näkynyt. Tässä vaiheessa olin kapselista ihan innoissani.

Reilun 1,5 käytön jälkeen, kun imetyksen lopettamisesta oli muutamia kuukausia, alkoi aiemminkin lievään akneen taipuvainen ihoni kukkia tosissaan, ja samoihin aikoihin alkoivat menkat jotka kestivät niukahkona mutta tamponin vaativana vuotona 3 vk putkeen. Muutaman viikon tauko ja taas 3 vk vuoto. Parin tällaisen "kierron" jälkeen, kun aknekaan ei paikalllishoidoilla talttunut, halusin päästä kapselista eroon. Tässä vaiheessa törmäsin kapselin kolmanteen miinukseen: poisto ei olekaan aina ihan yksinkertaista. Yritin varata aikaa julkiselle muistaakseni touko-kesäkuun vaihteessa ja sain kuulla että paikkakunnallani poistot tehdään vain ehkäisyneuvolassa jonka ajat oli heinäkuun kesätaukoon asti jo annettu - varaile uutta aikaa sitten elokuun alussa... Ajan olisi muistaakseni saanut aikaisintaan elokuun puoliväliin. Kävin yksityisellä jossa poistosta sai maksaa sekä vastaanottoajan että toimenpidekulut, kun tehdään toimenpidehuoneessa puudutuksessa. Tässä kapseli häviää selvästi hormonikierukalle jonka poisto onnistuu usein tavallisella tk-lääkärin ajalla tai yksityiselläkin pelkällä lääkäriajalla ilman toimenpidemaksuja, se kun on pelkkä langoista nykäisy... Lisäksi poisto on usein jkv vaikeampaa kuin asettaminen, minulla oli kapseli tosi pinnassa (olen hoikka) mutta yllättävän paljon ronklaamista vaati että lääkäri sai siitä otteen, ei mitenkään kivuliasta mutta hieman stressaavaa kun lääkäri jutteli samalla miten joskus nämä pitää poistaa ultraäänitutkimusta apuna käyttäen ja mä mietin että mitähän sekin mahtaisi tulla maksamaan...

Kapselin jälkeen palasin tuttuun Yasminelleen (mulla on ollut myös Yasmin joka korkeampiestrogeenisenä teki enemmän mielialavaihteluja) ja olen todella tyytyväinen, akne on selvästi parempi ja 2-3 laattaa putkeen syömällä vuodot tulevat harvoin ja ajankohdan voi itse päättää. Näiden ominaisuuksien vuoksi en usko kapselia enää laittavani. Jos en joskus pystyisi e-pillereitä syömään niin valitsisin varmaan hormonikierukan matalamman hormonipitoisuuden vuoksi (akne).
 
Kaksi vuotta yhteiseloa takana
Minulle asennettiin implantti 2 vuotta sitten. Minulla oli noin 4-5 kk jatkuvaa vuotoa laiton jälkeen ja olin jo tulla hulluksi, mutta neuvolan täti käski vielä odottamaan. Ja onneksi odotin. Sen jälkeen kun vuoto lopulta loppui ei ole ollut tietoakaan menkoista ja en edes muista millaista se oli. On ihanaa kun ei tarvitse muistaa pillereitä ja muuta ehkäisyä, varsinkin kun olin vakituisessa suhteessa.

Huonoilta puolilta en ole kuitenkaan saanut välttyä. Minulla oli ennen asennusta akne, ja on yhä kaikista salvoista ja huolenpidosta huolimatta. Välillä se on pahempi ja välillä parempi. Nyt olen alkanut epäillä, että johtuisiko se implantista, mutta ajattelin odottaa vielä sen vuoden mikä tuossa on käyttöaikaa ennen kuin otan sen pois. Kokeilen sitten, että helpottaako selän, kasvojen ja dekolteen kukkiminen kun implantti on poissa. Kaikkea kun ei voi saada, ja viimeiset puolitoista vuotta ilman kuukautisia ovat tehneet elämästä helppoa, varsinkin kun reissuan paljon. Migreenin takia kun en voinut käyttää mitään valmisteita joilla kuukautisia voi siirtää tai ajoittaa.

Minulla on myös ajoittaista hyvin lievää mielialan vaihtelua, mutta koen sen normaaliksi ja elämääni haittaamattomaksi.

Suosittelen siis kokeilemaan ja jos kapselista tulevat oireet pystyy joten kuten sietämään, odota se ensimmäiset 6kk ennen kuin poistat kapselin. Minulla vuoto helpottui ja aknen kanssa saisin luultavasti tapella muutenkin, sitä kun esiintyy suvussani paljolti.
 
"Muikku"
Otin kapselin 2,5 vuotta sitten lähinnä kovien kuukautiskipujen ja hormonaalisten migreenikohteusten takia. Alussa tuli parit kuukautiset, mutta sen jälkeen ei ole niitä ollut, eikä siis myöskään niihin liittyvää kipua ylä- eikä alapäässä. Nyt huomaan että kapselin teho on lopussa ja on aika vaihtaa. Talvella alkoi kuukautiset uudestaan ensin 2kk välein ja nyt tulee jo 2vk välein ja on jatkuvaa lievää migreeniä tulossa tai menossa, estolääkitys nostettu maksimiin että voi edes käydä töissä, nyt ei viitsi enää lykkäillä vaihtoa. Muuten ei ole ollut mitään muuta kuin onnen auvoa kapselin kanssa (kun lukee mitä kaikkea ihmisillä on täällä ollut); ei aknea, ei painon vaihteluita, ja mielialakin normaali (vrt yhdistelmäehkäisypillereihin, joiden aikana mm. itkin joka ikisessä elokuvassa). Vauvojakaan ei ole ollut tulossa kertaakaan kapselin aikana. Tykkään.
 
"plääh"
Mulla on ollut nexplanon 9kk. Koko 9 kk:n aikana pisin vuodoton jakso on ollut max viikko. Muuten jatkuvaa tiputtelua, joka aiheuttikin sitten aika massiivisen hiivan (veri laskee pH:ta jolloin hiiva pääsee valloilleen). Painoa on tullut muutama kilo ja alavatsa on ihmeellinen kova pömppö. Pää oli ainakin ekat puoli vuotta ihan sekaisin, sain hysteerisiä itkukohtauksia ja kaikki ikävät asiat tuntui 100 kertaa pahemmilta kuin ennen kapselia. Nyt kyllä tuntuu että olen saanut jo oman pääni kontrolliin. Finnitilanteesta en osaa sanoa mitään, ihoni on aina ollut altis hormoninäpyille ja niitä saan edelleen, en ainakaan hirveästi enempää kuin ennenkään.

Suosittelen kapselista kiinnostuneita kokeilemaan miten oma kroppa siihen suhtautuu. Olen kuullut joitakin hyviäkin kokemuksia. Mutta en usko siihen että kapselin kanssa kannattaa kitkutella hirveän paljoa puolta vuotta kauempaa, jos se ei sovi niin sitten ei sovi. Kallis tikkihän kapseli on jos sen kustantaa itse (n. 200e). Paikalleen laitto oli piece of cake, sen takia ei kannata jännittää.

Itse poistaisin koko kapselin sillä sekunnilla kun joku tarjoaisi jotain hormonitonta vaihtoehtoa jolla on yhtä hyvä ehkäisyteho (kuparikierukka harkinnassa mutta ei hirveästi sekään houkuttele).

Plussaa kapseli saa siitä etten ainakaan ole raskaana, koko hemmetin välineen ainoa hyvä puoli :D
 
Kokemus
Nyt ollut kapseli n. Puoli vuotta, kuukautiset tulleet miten sattuu ja pahat menkkakivut on edelleen. Finnejä alkanut kans tulemaan älyttömästi.. Jos tässä nyt vielä muutaman kuukauden kattelis paraneeko tää mihinkään. :/ paras ehkäsy tämä mulle olis kun pillerit aina unohtaa ottaa ajallaan ja kierukkaan en oikein luota kun tuttu tuli raskaaks vaikka kierukka olikin paikallaan.. Finnit tässä eniten ärsyttää kun niitä ole ennen oikeastaan ollu!
 
"Pakkastyttö"
Mulla implantti on ollut helmikuusta alkaen. Edellinen ehkäisymuoto oli hormonikierukka, mutta vaihdon tullessa ajankohtaiseksi, uutta ei saatu laitettua yksityisellä eikä gynenpolilla anestesiassakaan johtuen kohdun muuttuneesta asennosta. Lääkäri sitten ehdotti tätä ja lääketokkurassa mitään tietämättömänä suostuin. Asetus ei tuntunut missään, mutta käsi oli kipeä noin viikon. Kuukautiset ovat tulleet kahta kertaa lukuunottamatta säännöllisesti kerran kuukaudessa ja ovat kestäneet parista päivästä yli viikkoon. Vatsa on turvonnut aina tuohon aikaan ja suupielet ovat täynnä finnejä. Eipähän jää kenellekään epäselväksi mikä aika kuukaudesta on ;) Kierukan kanssa ei menkkoja tullut eikä ollut muitakaan vaivoja, siihen nähden huonompi vaihtoehto, mutta jäi kyllä traumat talvella kun sitä uutta kierukkaa yritettiin laittaa niin moneen kertaan ja polin lääkäri oli kaikkea muuta kuin helläkätinen ennen kuin uskoi että anestesiassa yritetään... Siinä mielessä uskon, että tämän implantin vaihto ei ole mitään verrattuna tuohon..
 
Mulla on ollut kapseli nyt kohta 4kk. Laitto ei ollut kamala kokemus, mutta mustelma kasvoi pari päivää laiton jälkeen tosi isoksi, koska ilmeisesti liikuttelin kättä jotenkin liikaa. No onneksi mustelmat häviävät, ja niin tämäkin sitten melko nopeasti. Vuotoja ei ole ollut ollenkaan sitten laiton jälkeen. Ainoa, mikä välillä vaivaa, on tuon kapselikohdan kutina. Nyt sekin on ehkä vähän rauhoittunut.
 
"juu"
Olen ihan hyvin pärjäillyt, koska mielestäni on ollut enemmän hyötyjä kun haittoja... mutta olen näiden teidän kommenttien perusteella myös saanut haittavaikutuksia esille tässä kolmen vuoden aikana minulta on lähtenyt enemmän hiuksia kuin normaalisti mutta samalla niitä hiuksia tulee myös lisää eli ei sinänsä ole kaljuna:D ja sitten tuo mielialan vaihtelut, niitä on ollut... olen ihmisenä todella tyyne eli oon huomannut eroa valtavasti.. mutta tosiaan menkkakivut ja menkat on jääneet melkee kokonaan pois ja alussa oli kans pitkään tiputtelua, mutta ei litratolkulla tullut. En aijo ottaa uudestaan niiden mielialavaihteluiden ja hiukan tuntus että aiheuttaa masennusta, et jos jollain on taipuvaisuutta niin ei kannata ottaa... Lisäksi toi huimaus! Sitä on ollut ja varsinkin laiton jälkeen enemmän.
 
BF
Vuoden olen nyt kyseistä kapselia pitänyt ja todella tyytyväinen olen ollut! :) Ei mitään haittavaikutuksia, lukuunottamatta epäsäännöllistä vuotoa. Yleensä on useampi kk ollut ilman kuukautisia ja sitten 2-3vk pientä tiputtelua jonka jälkeen taas useampi kuukausi ettei mitään. Kapselia on hauska näyttää kavereille :D
 
7kk
Tää on kyllä aika vanha keskustelu mutta sanonpahan vaan että itselläni oli kyseinen kapseli ja vuosin kun viimistä päivää ekat 3kk ja sitten yhtäkkiä ei tullut mitään ja nyt 7kk raskaana vaikka kapseli oli koko ajan. Kapseli ollut 1v ja enään ikinä en ota. Kaikki riippuu toki ihmisestä.
 
mmmmmmgui
Otin Nexplanonin toukokuussa ja koko kesä meni mukavasti, ei vuotoja eikä muutakaan. Mutta elokuun aluss alkoi vuoto joka jatkuu vieläkin. Siis 7 viikkoa kuukautisia!!! Menen otattamaan mokoman paskan pois, tosin ehkäisyteho on varma kun ei ole enää seksielämääkään... En suosittele kenellekään tätä tuotetta.

Sama juttu, vuodan koko ajan ja mä hullu oon pitänyt tätä jo 9kk.
Lisäksi mun pinna on lyhentynyt tän tikun oton jälkeen, hermostun helposti ja oon koko ajan väsynyt (luultavasti anemia jatkuvan vuodon takia)

Nyt lähtee pois :D oon oottanut että tasaantuis ku 2kk meni sillei et menkat tuli normaalisti ja pinnakaan ei pettänyt, mut nyt taas menkat ketäny 3viikkoa, ihan anaalista.
En suosittele kennellekkään!
 
"heidsu"
Otin kyseisen kapselin reilu puoli vuotta sitten ja kuukautiset yleensä 2-3 viikkoa kuukaudessa!. Sen lisäksi järkyttävät vatsakivut, huimausta ja rinnat on todella kipeät.Välillä saattaa olla vain muutama päivä väliä ja taas todella runsaat kuukautiset.. ajattelin ottaa pois ja vaihdan vaikka pillereihin kun on kokeiltu hormonikierukka joka ei myöskään käynyt joka päiväisen tiputteluvuodon takia. Ihan järkyttävä vehje tuo kapseli!. En voi suositella vaikka oireet ovatkin kaikilla yksilöllisiä.
 
"Hetki"
Itse olen älyttömän tyytyväinen tähän kapseliin! :) Jokaisessa ehkäsymuodossa on vaaransa ja sivuvaikutuksensa. Nexplanon on toiminut minulla mainiosti! Puolentoista vuoden aikana kolmesti tullut niukat menkat, jotka ovat kestäneet n. Viikon. Ei ole vaikuttanut mielialoihin. Olen suositellut kapselia kaikille ystävilleni joille minipillerit sopivat :)

Ihanan helppo, varma ehkäisyteholtaan ja varmasti kropalle mieluinen kun hormonia erittyy tasaisesti ja vähemmän kuin minipillereiden kanssa. Halvin myös!
 
martsimagnusti
Mulla 3vuotta nexplanon ku sain ilmaseks perhesuunnitteluneuvolasta lanseerauskappaleen 20vuotiaana. laitto ja poisto ei satu oikeastaan yhtään mut nää sivuvaikutukset. tiputtelin enemmän tai vähemmän KOKO 3 VUOTTA. Et jos jotain ärsyttää se 3kktta nii, se ei ole yhtään mitään!! joskus oli 1-2päivää oikein ilman menkkoja, noin kerran kahdessa kuukaudessa tapahtui tämä ihme. HUOH. Lisäks naama kukkii ihan mielettömästi pikkusilla hormoninäppylöillä. Lisäks perhesuunnittelussa eivät suostuneet leikkaamaan pois, vaan rinnalle vaan jtn paskaa ihovoidetta, josta sitte koko naaman iho loi nahkansa ja hirveen näköstä oli sekin, jtn avicticid tjtn oli se kamala apteekin rasva. Otin sitten ohjat omiin käsiini ja nyt kun oli sossu määrännyt uuden kapselin asennettavaks vanhan tilalle, heti leikkauksen jälkeen otin reippaasti alkoa ja saksin omatoimisesti sen v-ittuun kädestäni. Hain sitten depot provera ruiskeen, joka oli mulla ollut ennen nexplanonia ja tsadaa, ei vuoda enää yhtään. :) mut oli se 3vuotta helvettiä.
 
rowe
Ollut nyt aika tarkkaan puolivuotta. Oon tätä ennen kokeillu minipillereitä ja erilaisia normi pillereitä. Monesti oon vannonu ottavani tän pois ja nyt aionkin poistattaa. Menkat tuli aluks 3vk välein, nyt ei oo tullu marraskuun jälkeen. Itseäni eniten haittaavina oireina on jatkuva tunne että on paikalla muttei läsnä. Teen asioita tajuamatta tekeväni niitä ja mennessäni asioikseni tekemään asiaa huomaankin tehneeni sen jo (hankala selittää). Myös ahdistus on lisääntynyt ja mennyt aivan kamalaksi. Välillä tulee hetkiä kun mieli on niin sekasin et tekis mieli vaan mennä ulos kävelemään että pää selviäis. Ahdistaa olemassaolo ja ihmiset, se on todella pelottavaa ja näiden voimistuessa en enää kapselia halua pitää, samanlaisia oireita ollut muissakin ehkäsymenetelmissä (liikaa estrogeenia?). Myös mielialan vaihtelut, viihdyn nykyään mieluiten yksin koska kavereiden seurassa räjähtelen ja aiheutan pahaa mieltä muille. Itken todella pienistä asioista runsaasti ja usein. Myös sydämen tykytys on voimistunut ja välillä ahdistun siitä liian voimakkaasta sykkimisestäkin kun koko kroppa heiluu. Myös karvan kasvu on lisääntynyt, kulmia pitää nyppiä koko ajan, sääret kainalot kädet sheivata joka toinen päivä. Hiukset rasvottuu päivän sisään pesusta. Myös paniikkihäiriöt on puhjennu tuon ahdistuksen kanssa samaan aikaan. Muutaman todella pahan kohtauksen olen saanut tietämättä itse mitä tapahtuu ja mennyt siitä vielä enemmän paniikkiin ja ollut varma että tulen hulluksi :D Tiedän itse millainen olen ilman mitään kapseleita tai pillereitä ja vaikka tää onkin raskauden ehkäsyyn helppo ratkasu ni olen kohta mielummin panematta kun tuhlaan elämääni tämmöseen elämiseen enää :D Siltikin suosittelen kokeilemaan, kallis kokeilu mutta oon ite tätä ainakin kestäny kauemmin kun yhtiäkään pillereitä. Kierukkaa voisin kyllä vielä kokeilla. Minkä hintanen ja onko siis vähemmän oireita kun muissa näissä ehkäsymenetelmissä?
 
"Punkku"
Itselleni laitettiin joulukuussa ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen !
Asennus oli nopea ja kivuton, käsi oli arka pari päivää, kuukautiset jäivät pois eikä mielialan heittelee ole esiintynyt
 

Yhteistyössä