Kokemuksia??? NEXPLANON 68 MG IMPLANTAATTI 1

  • Viestiketjun aloittaja äippä...
  • Ensimmäinen viesti
ap...
Lekuri vain tätä suositteli, vähiten mahiksia, että asennettaisiin väärin ja jos lähtee kuitenkin jostain syystä liikenteeseen tuos joku systeemi et näkyy rontgenis.
 
"Vierailija"
On kokemusta 3 vuodelta, nyt toinen kapseli menossa. Itselle sopii täydellisesti, mutta kannattaa testata sopivuus ensin minipillereillä. Kokeilin itse Cerazetellä, joka taitaa olla käytännössä samaa tavaraa. Jos se siis ei sovi (esim vuodat koko ajan), ei kannata maksaa kapselista vain kokeillakseen sopivuutta...tulee melko kalliiksi.

Mulla jäänyt menkat kokonaan pois, mikä on kyllä tosi ihanaa... Lisäksi yhdistelmäpillereillä hankitut kamalat migreenikohtaukset ja mielialan vaihtelut ovat historiaa. Ei tarvitse myöskään muistella, onko ottanut pillerin, ja lisäksi 3 vuodessa tulee halvemmaksi kuin pillerit. Itse laitto ei sattunut, mutta käsi oli mustelmilla ja tosi kipeä seuraavat 2 viikkoa. Arveksi jäi ihan pieni ympyränmuotoinen vaalea laikku (kapselin mentävä). Kapselin tuntee ihon läpi, joten kyllä sen huomaa, jos ei ole muka jostain syystä asetettu paikoilleen... :)
 
miten kuukautiset
minulle kans kapseli on sopinut todella hyvin!kuukausi asetuksen jälkeen päänsärky kohtauksia,pari viikkoa mutta sitten sekin loppui.minulle tuli synnytyksen ja asennuksen jälkeen yhdet niukat ja todella kipeät kuukautiset,mutta nyt pariin kuukauteen ei ole tullut.tosi ihanaa!asennus ei sattunut ja jälkeenpäin käden kipeys ei kestänyt kauan ja oli sen arvoista.ei huolia jatkuvista pillereiden ottamisista.minulla cerazeteilla oli runsaat ja kipeät kuukautiset ja lääkäri ehdotti kapselia juuri runsauden vuoksi ja osasi epäillä kuukautisten loppumista kapselin asennuksen jälkeen.hienosti meni.kiitos siis lääkärille. :)
 
oper
Jadellen ja Nexplanonin ero on siinä, että Nexplanonissa on synteettinen hormonipohja. Eli siinä ei siis oikeasti ole estrogeenia. Eli periaatteessa Cerazetella kokeilemisella ei ole merkitystä. Jos Mirena ei passa eikä halua syödä pillereitä niin tuo Nexplanon on aika hyvä vaihtoehto. Nexplanonin plussiin kuulu vielä sekin, että koska siinä ei ole "oikeata" hormonia niin se ei altista tromboosille.
 
"vieras"
Minkä hintainen tuo kapseli + lääkärikäynnit ovat? Kaksi kertaahan tuossa täytyy lekurissa käydä, ekalla kerralla hakee resepti ja toisella laitattamassa kapselin?
 
Regret
Eksyin Googlen kautta tänne palstalle ja ajattelinkin sitten tulla tähän ketjuun kyselemään, että onko kellään kokemuksia tuosta kapselista? Tai kuinka se reagoi aknen kanssa? Mirenalla ei ollu mitään vaikutusta akneen, mutta esim. minipillereitä en voi syödä nimenomaan sen takia, että naama alkaa kukkia kuin joskus nuorena pahimpaan akneaikaan.
Miula oli käytössä Mitenan hormonikierukka, jonka jouduin poistattamaan kun ei itselle sopinutkaan (painoi). TK-lääkäri (joka kierukan poisti ja on sen myös vuosi sitten miule laittanut) heitti, että olisi myös mahdollista laittaa ehkäisykapseli ja kirjoitti miule reseptille Nexplanonin. Nyt sitten oon asiaa miettinyt, mutta en oikein vieläkään tiedä mihin tulokseen oon tullut. Ajattelin, että soittelisin Mehiläiseen ja kyselisin sieltä lisätietoa lääkäriltä, jolla olisi enemmän kokemusta kapselista, sillä oma TK-lääkäri ei oo asian suhteen kovinkaan kokenut, joten hää ei osannu vastata miun kysymyksiin.
 
ehkä maailman loistavin keksintö! kertasijoituksena tuntuu megakalliilta, mutta muista pyytää että lääkäri kirjoittaa sellaisen reseptin että sairaudenhoito on kyseessä, tällöin kapseli on halvempi ja saat kelakorvauksen. täällä hinta oli 188€, eli noin päälle puolenvuoden pillerit. huomenna meen laitattamaan, ja aah, loppuu migreenit ja kivut!! :whistle:
 
täh?
Jadellen ja Nexplanonin ero on siinä, että Nexplanonissa on synteettinen hormonipohja. Eli siinä ei siis oikeasti ole estrogeenia. Eli periaatteessa Cerazetella kokeilemisella ei ole merkitystä. Jos Mirena ei passa eikä halua syödä pillereitä niin tuo Nexplanon on aika hyvä vaihtoehto. Nexplanonin plussiin kuulu vielä sekin, että koska siinä ei ole "oikeata" hormonia niin se ei altista tromboosille.
mitä tarkoittaa toi ei "oikeata" hormonia?

jos cerazette aiheutti mega kesto menkat tuleeko myös kapselista?

"mexplanon kapseleissa on etonogestreeliä, joka muuttuu melko neutraaliksi desogestreeliksi elimistössä." tuo cerazettekin on desogestreeliä... :/
 
Regret
ehkä maailman loistavin keksintö! kertasijoituksena tuntuu megakalliilta, mutta muista pyytää että lääkäri kirjoittaa sellaisen reseptin että sairaudenhoito on kyseessä, tällöin kapseli on halvempi ja saat kelakorvauksen. täällä hinta oli 188€, eli noin päälle puolenvuoden pillerit. huomenna meen laitattamaan, ja aah, loppuu migreenit ja kivut!! :whistle:
Lääkärin kanssa katsottiin, että tähän kapseliin ei nimenomaan saa sitä KELA -korvausta kuten hormonikierukkaan vai onko jollakulla asiasta muunlaisia kokemuksia?
 
"hetkinen"
Jadellen ja Nexplanonin ero on siinä, että Nexplanonissa on synteettinen hormonipohja. Eli siinä ei siis oikeasti ole estrogeenia. Eli periaatteessa Cerazetella kokeilemisella ei ole merkitystä. Jos Mirena ei passa eikä halua syödä pillereitä niin tuo Nexplanon on aika hyvä vaihtoehto. Nexplanonin plussiin kuulu vielä sekin, että koska siinä ei ole "oikeata" hormonia niin se ei altista tromboosille.
miten niin "oikeata" hormonia? Eihän mikään ehkäisyvalmiste sisällä oikeaa hormonia nehän on kaikki synteettisiä eli keinotekoisia?
 
ehkä maailman loistavin keksintö! kertasijoituksena tuntuu megakalliilta, mutta muista pyytää että lääkäri kirjoittaa sellaisen reseptin että sairaudenhoito on kyseessä, tällöin kapseli on halvempi ja saat kelakorvauksen. täällä hinta oli 188€, eli noin päälle puolenvuoden pillerit. huomenna meen laitattamaan, ja aah, loppuu migreenit ja kivut!! :whistle:
Ehkäisykapselista ei saa kelan korvausta, vaikka reseptiin olisi merkitty sairauden hoitoon.
 
"satunnainen vierailija"
Minulle asennettiin toukokuun puolivälissä nexplanon ja ihan kivuttomasti asennus meni. Pari viikkoa oli käsi hieman kipeä ja mustelmilla. Kuukauden kuluttua sitten alkoi menkat ihan pienellä tiputtelulla ja se sama tiputtelu on jatkunut nyt jo yli kolme viikkoa... Onko muilla ollut vastaavaa ja ehkä korjaantunut tilanne? Vai täytyykö tässä asennoitua siihen että vuoto on jatkuvaa jos tätä ehkäisymuotoa käyttää?
 
vieras..
Itse sain ko. vehkeen ilmaiseksi. Otin yhteyttä paikalliseen perhesuunnitteluneuvolaan, jossa ensin kokeilin minipillereitä (sopi hyvin) ja josta siirryin implantaattiin. Terkkari kysyi olisinko kiinnostunut osallistumaan opetustilaisuuteen, jolloin en maksanut puikosta mitään. Paikalla oli lääkäri, itse harjoittelija joka suoritti operaation sekä kolme kuunteluoppilasta. Vaikka olinkin ensimmäinen, jolle harkkari implantaatin on koskaan laittanut, sujui laitto täysin kivuttomasti ja hyvin, ja tosiaan lääkäri oli koko ajan nenä kiinni minun käsivarressa jos jokin sattuu menemään vikaan :) Muutaman päivän oli käsi mustelmilla ja kosketusarka.

Sinä joka kyselit aknesta: itselläni ei ole koskaan aiemmin ollut ongelmia ihoni kanssa, mutta huomasin, että aika pian kapselin laiton jälkeen alkoi naamani kukkia. En aluksi tiennyt mistä on kyse, mutta olen nyt alkanut miettimään että olisikohan ollut kapselin syytä? nyt kapseli ollut 3 kk paikoillaan, ja näpyt alkavat pikku hiljaa häviämään..

"satunnainen vierailija" : itselläni ei ole jatkuvaa vuotoa (yhdet menkat vaan tämän käytön aikana ollu; kesto oli 10pv ja oli niin niukat että pärjäsin ihan hyvin jopa ilman sidettä), mutta ystävälläni oli sama ongelma ja joutui lopulta menemään lekurille ottamaan kapselin pois :/ mutta olen myös kuullut, että jollain oli kestänyt vuoto 1kk, mutta sitten loppunut ja seuraavat tulleet vasta 6kk kuluttua ja silloin ihan normaalin n. 1viikon kestäny.. Eli täysin yksillöllistä näköjään tämäkin. Oletko jo lääkäriltä kysynyt asiaa?
 
"satunnainen vierailija"
Jatkuva vuotoni tosiaan kesti reilut kolme viikkoa ja sitten loppui (oli erittäin niukkaa koko ajan). Sen koommin ei ole vuotoa kuulunut. Jos näin mallikkaasti jatkuu, niin aivan mahtava ehkäisymuoto!! :)
 
"vierailija"
Mä laitatin Nexplanon-kapselin heinäkuun alkupuolella ja se tulehtu tosi pahasti. Koko käsi turpos ja punotti ja kuumotti ja oli ilmeisimmin tulehtunu. Sain antibiootit viikoksi mutta oireet ei kuitenkaan loppuneet. Implantin iho on tummempi ja implantti tuntuu "koteloituneen" arpikudoksen sisään. Se on todella kipeä!! Eli nukkuminen käden päällä jo tuntuu ikävältä. Normaali käden liikuttaminen ja hauiksen jännittäminen ei kuitenkaan satu, vaan ainoastaan sen painaminen. Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia?? Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? En haluaisi poistattaa sitä, koska se toimii muuten tosi hyvin. Epäilen kuitenkin että ihon sisään on syntyny keloidi, enkä halua sen suurentuvan siitä enää...
 
Kauhukokemus
Otin Nexplanonin toukokuussa ja koko kesä meni mukavasti, ei vuotoja eikä muutakaan. Mutta elokuun aluss alkoi vuoto joka jatkuu vieläkin. Siis 7 viikkoa kuukautisia!!! Menen otattamaan mokoman paskan pois, tosin ehkäisyteho on varma kun ei ole enää seksielämääkään... En suosittele kenellekään tätä tuotetta.
 
  • Tykkää
Reactions: -apina-

Yhteistyössä