Kokemuksia??? NEXPLANON 68 MG IMPLANTAATTI 1

  • Viestiketjun aloittaja äippä...
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Otin Nexplanonin toukokuussa ja koko kesä meni mukavasti, ei vuotoja eikä muutakaan. Mutta elokuun aluss alkoi vuoto joka jatkuu vieläkin. Siis 7 viikkoa kuukautisia!!! Menen otattamaan mokoman paskan pois, tosin ehkäisyteho on varma kun ei ole enää seksielämääkään... En suosittele kenellekään tätä tuotetta.
Kuulostaapa erikoiselta tosiaan! Minä siis tosissaan otin omani myös pois, kädessä ruma arpi siitä "ronkkimisesta" mutta eipähän satu enää! Uskokaa tai älkää, mutta tuo kapselin ympärys oli täynnä mätää!! Käsi oli turvonnut ja pirun kipea sen takia kun mätää kertyi jatkuvasti eikä poistunut mitään kautta. Enpä siis voi minäkään tuotetta suositella eteenpäin. Nähtävästi tuotteella on hyvin henkilökohtaisia vaikutuksia, voi siis olla että saat täydellisesti toimivan kapselin tai heität rahasi kankkulan kaivoon. Ken riskin ottaa...
 
"vieraileva tähti"
Olen tämän ottanut huhtikuussa ja kaikki mennyt vallan mainiosti kunnes nyt sitten on jos jonkinlaista vaivaa eikä tietoa johtuuko tästä vai onko jotain muuta.. Kuukautiset ovat kestäneet nyt noin 3 viikkoa, hiuksia putoo päästä tukottain ja mielialat vaihtelee laidasta laitaan aivan mielettömästi.

En ymmärrä miksi tätä edes suositeltiin minulle kun cerazettet ei sopineet alkuunkaan.. Suosittelen harkintaa tämän kanssa, kova investointi kuitenkin on.
 
kapseloitu
Mulle laitettiin viikko sitten Nexplanon ja nyt on kolme päivää huimannut... Johtuukohan kapselista? Toivottavasti menis ohi! Harmittaa, jos tämä ei toimikaan, kun ei tosiaan ollut edullinen :/
 
mini-me
Ei satu. Tehdään paikallispuudutuksessa, etkä tunne kun sen, että jotain tehdään. Eikä sorkita veitsellä, vaan siinnä on semonen kanyyli, mitä pitkin se impantti laitetaan. Aina, kun ihoa rikotaan, on riski, että mukaan tulee bakteereja jotka tulehduttaa haavan, kuten tuolla aikaisemmin joku kirjoitti. Huonoa tuuria, ei sen enempää impantin vika.
Mulla on moinen ollut kesäkuusta saakka ja ainoo huono puoli siinnä on ollu, että nyt kukkii naama! Mulla on aikoinaan ekat Diane Novat kirjotettu nimenomaa aknen takia, mulla kun se on hormonaalista laatua, eli mitkään Roaccutan yms. ei toimi. Nytkin sain gyneltä jotain kamalaa salvaa, mikä vaan teki ihon vielä kamalammaks! Hiukan nyt paremman näkönen, kun en ole sitä salvaa käyttänyt, vaan kosteutan ihon aina pesun jälkeen kunnolla, mutta akne on edelleen, eikä oo yhtään kivaa.... Onko jollain muulla kokemusta, että häviääkö tää aikaa myöden, vai pitääkö alkaa miettimään muita vaihtoehtoja. Mulle kun ne muut vaihtoehdot on yhdistelmäpillerit tai kohdun poisto, kun on kohtalaisen kokosia myoomia, niin kierukkakaan ei käy. Ja yhdistelmäpillereistä just tähän implanttiin siirryin sen takia, kun välillä menkat oli kivuliaat niidenkin kanssa ja tuppasin välillä unohtelemaan. Ja gynekin oli sitä mieltä, että mä en enää montaa vuotta ois voinu niitä yhdistelmäpillereitä ikäni vuoks syödäkään, eli tuskin edes suostuu mulle mokomia enää ees antamaan... Mutta kun tämä akne! Tän kans menee järki!
 
kapseloitu
Mulle tehtiin ihoon veitsellä reikä, kun se asettimen neula ei mennyt ihosta läpi. Lääkäri sanoi, että joillakin käy niin. Mutta joka tapauksessa oli puudutus, joten ei sattunut ollenkaan.

Huimaus jatkunut edelleen, kohta kaksi viikkoa heittänyt päässä koko ajan... Huomenna soitan neuvolaan ja kysyn mitä pitäis tehdä :/
 
kauhuissaan
Otin kesäkuussa ja menkat alkoi elokuussa eivätkä ole vielä loppuneet.. kutinaa ja kirvelyä.. ja nyt löysin rinnasta kyhmyn ja sitä tutkitaan.. huomenna menen poistamaan härvelin enkä ikinä koske vastaaviin...
 
kuukuilija
Mulle ainakin tuntuu nexplanon sopivan, no tosin tää on ollut mulla vasta reilun kuukauden, cerazette ei sopinut lainkaan mutta mini-pill sopi kuten myös mirena, mut mua yökötti ajatus mirenasta uudestaan.... hyi. Menkkojen suhteen mirena oli ihan ok.
Jadellea yritettiin laittaa mulle 45min eikä onnistuttu, se hemmetin muovinen putki ei mennyt ihon alle lainkaan tai meni se puol senttiä kun ois 5 tarvinnu mennä ja vielä kahteen kertaan olis tarvinnu saada se putki menemään sinne. Nexplanonin laitto onnistui alle 10minuutissa ja todella helposti. Menkkoja ei asettamisen jälkeen ole ollut eli tähän mennessä tuntuu olevan vallan loistava ehkäisymenetelmä mulle.
 
Urheiluhullu
Hei!
Kävin lääkärissä ja hän suositteli minua hankkimaan tämän kyseisen ihmeellisen implantaatin. Minua vain mietityttää sen vaikutus esim. urheiluun ja laihduttamiseen? Sehän tulee ihon alle ja jos treenaat kovasti niin miten siinä sitten käy. Tuntuu hassulta kysyä tällaista mutta onko kenelläkään kokemusta?
Kiitos!
 
Hei,

Minä kävin toissapäivänä poistattamassa kapselin yksityisellä, kun terkkarissa ei ollut aikaa kuin kahden viikon päähän. Luultavasti kapseli muiden lääkkeiden kanssa aiheutti minulle jatkuvan päänsäryn ja migreenikohtauksia, joista olen ollut hoidossa 3-4 kertaa kuukauden sisällä. Säryt alkoi 2 kk kapselin asettamisen jälkeen ihan yhtäkkiä. Kirjoitin tästä muissa topiceissa myös. Nyt tuntuu että on ehkä vähän helpottanut jomotus, mutta se on silti jatkuvaa mikä ei ole kivaa.. ei pysty mitään juuri tekemään, kaikki on tauolla. Eli kapselia harkitsevia tai sitä käyttäviä kehottaisin herkästi kääntymään lääkärin puoleen jos päänsärkyoireita (jatkuvia) ilmenee. Ainakin minulle tämä kokemus on ollut yhtä helvettiä varsinkin kun alussa ei otettu vakavasti.. nyt olisi alle 4 viikkoa toipua työkuntoon...
 
nexplanon
Täällä joku sanoi, että lääkärikäyntejä on kaksi. Mietin vaan, että eikö ne tee jotain verikoetta tarkistaakseen, että se implantti oikeasti toimii? Siinähän tulisi kolme lääkärikäyntiä. Itse sain reseptin eri lääkäriltä, kuin siltä jossa se asennetaan. Kävin naistenpolilla ja pyysin reseptiä, nyt menossa huomenna terveyskeskukseen laittamaan sen kapselin. En oikein tiedä mitä siihen toimenpiteeseen kuuluu. Toivoisin vaan että ne tekisi jonkun verikokeen. Oon aiemmin tullu raskaaks ihan yllätyksenä (ei toivottu raskaus) ja en halua että se toistuu. :(
Lopetan nuo e pillerit koska sivuvaikutukset tekevät mun elämästä ihan mahdotonta, masennus ja mielialan vaihtelut. Yhden sairauden takia estrogeeni ei edes sovi mulle, niin on vähän pakko vaihtaa kapseliin. Olen kyllä siitä tyytyväinen, koska pelkään joka päivä että tulen raskaaksi jos otan yhden pillerin vähän myöhässä tai jos ne vaan pettää. Ei jaksa sellaista stressiä enää. Haluan pystyä luottamaan ehkäisyyni, joten kapseli on kai paras.
 
"apua"
[QUOTE="Kyllästynyt";25523751]Mulle laitettiin marraskuussa nexplanon ja siitä asti olen vuotanut ihan päivittäin, joten aika köyhää on seksielämäkin. Aion mennä poistamaan.[/QUOTE]

Nyt kun ennätin lukea tämän viestin niin alkoi pelottamaan. Kuule on mulla jo nyt tää seksielämä niin köyhää, että jos noin käy sitten sen kapselin asentamisen jälkeen mullekin niin on mun seksielämä sitten täysin olematon. x'D
Niin älä huoli, et oo onneks ainut. Kun kävin raskaudenkeskeytyksessä mulla kesti se sen jälkeinen vuoto yli kuukauden ja olin vielä samaan aikaan ihan itsetuhoisen masentunut. Silloin tuntui kyllä ihan mahdottomalta koko elämä. Ei seksiä kuukauteen. En halua, että se toistuis ja en haluais että menis taas nuppi sekaisin.
 
hyi helvetti
En suosittele kyseistä ehkäisykapselia. Otin kapselin, koska se tuntui helpoimmalta ja käytännössä halvimmalta ratkaisulta - enkä kiinnittänyt sen suurempaa huomiota mahdollisiin haittavaikutuksiin. Pian kapselin laiton jälkeen sain kummallisia oireita: turvotus/paineen tunne vasemmassa (kapselin paikka) kädessä ja jalassa, päänsärkyä, oksetusta, jatkuvaa kuumeilua ja flunssaoireita, rinta- ja yläselkäkipua, supistus/nipistys tuntemuksia vatsassa. Lisäksi hermostuneisuus,ahdistuneisuus ja masentuneisuus voimistuivat ennestään! Eli ei siis kannata ottaa jos on taipumusta mielialanvaihteluihin. Hyvänä puolena (ja toisaalta huonona, koska en tohtinut poistaa kapselia) menkat tulivat harvakseltaan. Kapseli oli nimensä mukaisesti myös kapseloitunut ihoni alle ja nukkuminen, urheilu ja muu oli hankalaa käsivarren kivun takia. Onneksi kävin poistattamassa mokoman kapistuksen, ei noin suuri määrä keltarauhashormonia sovi etenkään pienikokoiselle ihmiselle. Aiemmin oli käytössä Yaz-pillerit.
 
kapseli
Otin Nexplanonin toukokuussa ja koko kesä meni mukavasti, ei vuotoja eikä muutakaan. Mutta elokuun aluss alkoi vuoto joka jatkuu vieläkin. Siis 7 viikkoa kuukautisia!!! Menen otattamaan mokoman paskan pois, tosin ehkäisyteho on varma kun ei ole enää seksielämääkään... En suosittele kenellekään tätä tuotetta.
Olet oikeastaan aika onnekas. Olen kuullut että monilla vuoto kestää nexplanonin kanssa kuukausia. Ymmärrän kyllä miltä sinusta tuntuu, otin itse kapselin 4 viikkoa sitten ja kuukautiset eivät näytä loppuvan koskaan. On siis ollut nyt jotain 4 viikkoa nämä menkat. Olen joskus aiemmin tehny raskaudenkeskeytyksen ja sen jälkeen kesti runsas vuoto jotain 5 viikkoa. Pelottaa että se 5 viikon vuoto toistuu taas.. Uskon että kestää vielä pidempään.. En kyllä suosittele tätä nexplanonia muille tässä vaiheessa. Vuodon lisäksi mulla on tullu kamala akne ja masennus. Olo on siis ihan paska! Kun aiemmin käytin yaz pillereitä ei ollu finnejä ja olo oli parempi. Oon myös lihonu tän 4 viikon aikana. Kapseli oli vielä ihan kamalan kallis.. Harmittaa että otin sen. En tiedä kumpi on pahempi: jatkuva vuoto vai masennus/mielialan vaihtelut.
Otin kapselin koska halusin varman ehkäisyn. En halunnut uutta ei toivottua raskautta. Nexplanon on tehokas. Sen voin kyllä myöntää. Eikä kaikilla tule samoja sivuvaikutuksia. Jos haluaa ottaa riskin ja jatkuva vuoto ei haittaa, niin kyllä se nexplanon on ihan ok valinta. Ainakin se toimii tosi hyvin..
 
Issi
Minäkin nyt kommentoin tänne jos joku tätä ketjua vielä lukee.. Mulle laitettiin ko. kapseli marraskuussa ja siitä asti vuotoa on ollut joka ikinen päivä. Eli puoli vuotta! :( Ajattelin vielä kesäkuun alkuun sinnitellä ja jos ei sitä ennen ihmettä tapahdu niin poistatan kapselin.
 
"Jenspa"
Itselläni on ollut kapseli vuoden ja siitä ollut 5kk vuotoa putkeen... Ensimmäisten 7kk aikana ei tullut mitään. Lääkäri määräsi jotain vuodon lopettamislääkkeitä mutta ei toiminut... Nyt vaihtoehtoina on kapselin poisto taai jatkuvan vuodon kestäminen.
 
..
mulla ollut kapseli marraskuusta saakka. ekat 5 kk vuosin koko ajan, ja meinas mennä hermot. sen jälkeen tullu yhet niukat menkat. mielialaan ei oo vaikuttanu. finnejä tuntuu tulevan herkemmin. mulle ihan ok.
 
Hyvin on lääkäri informoinu monia kun valitetaan vuodosta..Mulle sanottiin viikko sitten kun kapselin laitatin et jos alkaa tulee häiritseviä vuotoja, pitää hakea cerazetteja hetkeks siihen rinnalle niin niillä saa vuodot kuriin..

Ja mä painan yli 75kg, mitään puhetta ei ollut sen suhteen et teho huononis, on kuulemma hormonikierukan kanssa varmimpia ehkäisykeinoja.
 
Heb
Itse eksyin palstalle haittavaikutuksia etsiskellen. Olen tosi lempeä ja kiltti ihminen en suutu ikinä taikka hermostu. Otin kapselin 2kk sitten. Tuntuu että aivot räjähtää ja mieli on ihan maassa kokoajan. Voiko tämä mennä ohi vai kestääkö mielivaihtelut niin kauan ettäotan helkutin kalliin kapselin pois. Muuten hyvä tuote ei menkkoja eikä mitään vuotoja.
 
"mie"
Otin kapselin tammikuussa, sen jälkeen ei oo paljon seksi kiinnostanut eli vei halut täysin... Pieniä vuotoja epäsäännöllisen säännöllisesti, saattaa kestää 3 päivää tai kolme viikkoa tai pidempäänkin. Mielialat yleensä vaihtelee helposti, tämän kanssa ei ole ollut niitä ongelmia sen kummemmin kun ilmankaan, eli suurin haitta kyllä tuo haluttomuus. Julkiseen terv. huoltoon pääsee poistamaan vasta elokuun puolessavälin, varmaan siis yksityiselle pitää mennä. Tietääkö kukaan mitä maksaa? Harmittaa kyllä, kallis vehje oli mutta parisuhdetta ei kai voi rahalla korvata :p
 
Koekaniini
Itselleni laitettiin tuo kapseli helmikuussa ja nyt otin pois. Minulla menkat jäivät heti alusta alkaen täysin pois, mikä tuntui täydelliseltä (sama kävi cerazetin kanssa). Kuitenkin runsaan kuukauden päästä kapselin laitosta puhkesi mahdoton hormoni ihottuma kasvoihin. Siis sellaista pientä "kuin finniä mutta ilman sitä mätää" kasvot näyttivät siltä kuin joka ikinen ihohuokonen oli tukossa vaikka kapselia ennen iho oli ihan mahtavassa kunnossa ja meikkivoidetta en käyttänyt koskaan. Meikkivoiteella punoituksen sai piiloon mutta iho näytti niin röpeliäiseltä että sitä ei millään saa piiloon. Akne yms hormoni-ihottuma on melko yleistä kapselilla... Itse otin pois kun mitkään antibioottisetkaan rasvat eivät auttaneet vaikka muuten oli kiva. Näin huonon ihon kanssa ei voinut elää. 25 vuotiaalle kun finnit ei minusta enää niin kuulu...
 
käsipuoli
Eilen sain kapselin käteen ja painesiteen poistin illalla, koska koko käsi alkoi puutumaan.
Tänään luin, että sen olis saanut poistaa vasta tänään. Viime yö oli tuskallinen, kun kapselin kohdassa tuntuu pistävää kipua vähän väliä. Nyt päivälläkin aina lihasta jännitettäessä tai muuten kättä likutettaessa tuntuu pistävää, mutta ei sietämätöntä kipua. Onkohan tämä normaalia?
 

Yhteistyössä