Koittakaa nyt ymmärtää että kaikki ei voi olla kotiäiteinä 3 vuotta!!!

  • Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"joo"
[QUOTE="aloittaja";25940570]Oletko siis sitä mieltä että ne jotka laittavat lapsensa hoitoon alle 3-vuotiaana ei pitäisi hankkia lapsia ollenkaan?[/QUOTE]

noin just olis hyvä.
 
"aloittaja"
[QUOTE="vieras";25940577]
On itsestäänselvää, että tilanteita on erilaisia, ihmisiä on erilaisia. Jotkut eivät voi olla kotiäiteinä/-isinä vaikka haluaisivatkin, jotkut eivät haluakaan.[/QUOTE]

Eikä nämä ole välttämättä yhtään sen huonompia vanhempia kuin kotiäiditkään.
 
[QUOTE="vieras";25940587]Ihan yhtä mustavalkoinen sä olet kuin ennenkin. Mielipiteet vaan muuttuu laidasta toiseen ;) Menit kurssille vaikka oli työpaikka odottamassa. Ohhoh xmas:[/QUOTE]

Halusin uudelle alalle, halusin kurssille, halusin opiskelemaan, en halunnut töihin.

Eikä mulla työpaikkaa odottamassa ollut - tosin olisin saanut sellaisen ihan vaan yhdellä puhelinsoitolla (suhteet) tai hakemalla (kuten muutkin).

Ohhoh.

En mä itseäni järin mustavalkoisena pidä. Tässäkin ketjussa tajuan erinomaisesti sen, että joku ei halua olla kotona ja joku taas haluaa, ja joku haluaisi muttei voi, jne. Jokainen toimii oman tilanteensa mukaan, ja loppupeleissä ihan muut asiat ratkaisee kuin se että oliko pikku-Martta kotona elämänsä ekat vuodet vaiko ei.
 
Mulla ei olisi todellakaan varaa olla 3v kotona lasta hoitmassa,mut onneksi on tosiaankin sossu mistä saa elannon. Minusta on todella tyhmää tehdä töitä jos elannon saa niin niin paljon helpommallakin.
Ja meillä ei ole tiukkaa rahalliseti. Käydään kerta vuoteen etelässä ja on hyvä autokin ja lapsilla merkkivaatteet. Ruokaa on aina ja just ostimme pienimmälle polkupyörän, keskimmäiselle ja vanhimmalla mopot :)
opetatteko teijän lapsillekkin että "älkää asettako tavoitteita elämään, kaivakaa nenää kotona ja työt on köyhille, onhan sossu" Teijän lasten ei varmaan tarvii käydä peruskoulun jälkeen mitään ammattikouluakaan? =)

Tottakai kotona on yleensä mukavampaa kun töissä yms.. Kun itelläni oli parisen vuotta sitten murrosikä, olen nykyään älyttömän onnellinen että omat vahmenpani asettivat minulle tavoitteita yms. Nyt käyn ammattikoulua ja haluan perustaa perheen ja huolehtia omista tulevista lapsistani niin hyvin kun mahdollista.

Säälittää teidän lapset suoraan sanottuna. Itse ansaittu raha paras raha, motivoi. ;) Mutta hei, onhan se hyvä mennä siitä mistä aita matalin, toivottavasti lapsista ei tuu yhtä aikaansaamattomia.
 
"vieras"
[QUOTE="joo";25940608]noin just olis hyvä.[/QUOTE]

Ja kaikki ne alkkikset ja sekakäyttäjät joilla ei ole aikomustakaan mennä kotoa koskaan yhtään mihinkään saisivat lisääntyä niin paljon kuin sielu sietää :) Ihan hirveetä siis että vanhemmat käy töissä ja maksavat itse perheensä elämisen,jokainen kunnon vanhempi sanoo itsensä irti ja elää kelan tuilla siihen asti että lapset menee kouluun.
 
[QUOTE="vieras";25940651]Ja kaikki ne alkkikset ja sekakäyttäjät joilla ei ole aikomustakaan mennä kotoa koskaan yhtään mihinkään saisivat lisääntyä niin paljon kuin sielu sietää :) Ihan hirveetä siis että vanhemmat käy töissä ja maksavat itse perheensä elämisen,jokainen kunnon vanhempi sanoo itsensä irti ja elää kelan tuilla siihen asti että lapset menee kouluun.[/QUOTE]
Joo, ja sillä mitä tapahtuu 3 v synttäreiden jälkeen ei ole merkitystä. Lapsi voi olla hoidossa 50 tuntia viikossa, kun maaginen 3 vuoden ikä on saavutettu.
 
"vieras"
Mitäs jos kaikki jäis kotiin? Töissä on tylsää,ei huvita. Mieluummin pelaisin lasten kanssa pleikkaria ja ajelisin mopoilla,kun kiva täti laittaa joka kuukausi ruokarahatkin tilille. Ostetaan vaahtokarkkeja ja sulatetaan niitä hellalla ja sen jälkeen vois pitää kujan lapsille pyjamabileet. Työt on semmosille kuivakoille täteille ja setille,musta on kivempaa mennä vaikka laivalle pallomereen jos vaan saan tarpeeks viikkorahaa. Jos en saa niin sit kyllä polen jalkaa ja kiukuttelen ja kirjotan paikallislehteen tekstiviestin köyhien sortamisesta.
 
"vieras"
Eikä mulla työpaikkaa odottamassa ollut - tosin olisin saanut sellaisen ihan vaan yhdellä puhelinsoitolla (suhteet) tai hakemalla (kuten muutkin).

Ohhoh.
:LOL: Niin joo tosiaan, ainahan sitä kaupan kassalle, puhelinmyyntiin tai mamujen pitsapaikkaan myyjäksi tai tiskariksi pääsee :D Ehkäpä ylentyy jopa pizzojen paistajaksi. Katotaan vaan niin päätätkin jäädä tämän kolmannenkin kanssa "kotiäidiksi" kun et töitä saa.
 
[QUOTE="vieras";25940697]:LOL: Niin joo tosiaan, ainahan sitä kaupan kassalle, puhelinmyyntiin tai mamujen pitsapaikkaan myyjäksi tai tiskariksi pääsee :D Ehkäpä ylentyy jopa pizzojen paistajaksi. Katotaan vaan niin päätätkin jäädä tämän kolmannenkin kanssa "kotiäidiksi" kun et töitä saa.[/QUOTE]
Sulla ehkä on ollut vaikeuksia saada töitä. Mulla ei ole - sähköpostiin tulee nytkin lähes päivittäin työtarjouksia, mutta kiitos pallomahani en ole töihin nyt menossa. Mun alalla ei pitäisi olla vaikeuksia saada töitä myöskään ensi vuonna. Mutta sitä, menenkö töihin heti äitiysloman jälkeen kuten nyt suunnittelen, en tiedä: se riippuu aika paljon vauvasta, miten nukkuu ja millainen muutenkin on. Sen näkee sitten.

Sä et kunnioita kotiäitejä, et kaupan kassoja, et puhelinmyyjiä, et pizzapaikassa työskenteleviä - mä taas kunnioitan kaikkia noita, vaikka itse en ole ko. töitä tehnytkään (tai no joo, olin mä joskus myymälänhoitajana ulkomailla jonkin aikaa).
 
En vieläkään hiljennä
Meidän lapsemme menivät päivähoitoon alle vuotisina. Jos olisin jäänyt kotiin vielä pidempään, olisin joutunut varmasti uudelleenkoulutukseen. Tuo alle vuosikin teki hallaa uralleni, vaikka äitiyslomalla olin, muka, ajan tasalla kaikista työelämään liittyvästä. En opiskellut vuosia vain lapsiani varten. Kyllä jokaisella ihmisellä on oikeus ajatella myös itseään. Sen verran olen tällä palstalla käynyt, että ei näillä kotiäideilläkään niin hauskaa ole, ruikutetaan ja valitetaan, luottotiedot ovat sitä sun tätä, kun mieli tekee shoppailla merkkivaatteita, vaikka kirpputoreilta, mies on aasialaisen suosiossa, mies lähti risteilylle, mies juopottelee kavereiden kanssa...Minä en alistuisi moiseen, en, en ja en! Lapsemme ovat jo isiä ja äitejä, lukeneita ja hyvissä viroissa. Myös lapsenlapsemme ovat olleet päivähoidossa noin vuotisina. Mitään traumoja ei näy, ei kuulu.
 
"vieras"
Sulla ehkä on ollut vaikeuksia saada töitä. Mulla ei ole - sähköpostiin tulee nytkin lähes päivittäin työtarjouksia, mutta kiitos pallomahani en ole töihin nyt menossa. Mun alalla ei pitäisi olla vaikeuksia saada töitä myöskään ensi vuonna. Mutta sitä, menenkö töihin heti äitiysloman jälkeen kuten nyt suunnittelen, en tiedä: se riippuu aika paljon vauvasta, miten nukkuu ja millainen muutenkin on. Sen näkee sitten.

Sä et kunnioita kotiäitejä, et kaupan kassoja, et puhelinmyyjiä, et pizzapaikassa työskenteleviä - mä taas kunnioitan kaikkia noita, vaikka itse en ole ko. töitä tehnytkään (tai no joo, olin mä joskus myymälänhoitajana ulkomailla jonkin aikaa).
Me emme puhu minusta vaan sinusta. Mutta jos haluat kerran tietää niin minä nyt olen tehnyt töitä hoitovapaallaKIN. Ja aikanaan olen ollut vuokrafirmojen sivuilla ja niitä työpaikkoja tulee mailiin tosiaan jatkuvasti. Kokoaikainen, vakituinen työpaikka onkin sitten jo toinen juttu ;) En mä sanonut etten arvosta noita mainitsemiasi, tuoKIN oli sun omia johtopäätöksi. Onhan se raskauskin toki oiva tekosyy :)
 
"työssäkäyvä äiti"
Onhan se vähän niinkin, että miksi hankkia lapsia ylipäätään jos niitä ei halua itse hoitaa???
No tuskin kukaan pitää lasta päivähoidossa 24/7 :D Mikä teitä oikeasti vaivaa, ettekö te kotimammavajukit käsitä, ettei työssä mene vuorokauden jokaista tuntia jokaisesta päivästä?? Siihen menee useimmiten 8h/pv ja 5pv/vko ja moni vielä aloittaa osa-aikaisena, kuten minäkin eli 3pv/vko ja lapseni meni 1v2kk ikäisenä päiväkotiin. Minusta on ihana käydä töissä välillä ja lapseni saa silti olla suurimman osan viikkoa kotona, rahaa tulee eikä tarvi kitistä miehelle, että anna nyt sitä kampaajarahaaa pliiiiiips..... :D Lisäksi on IHANA käyttää aivoja ja nähdä mahtavia työkavereita, sekä kolmena päivänä viikosta pitää kahvitunnit ja ruokatunnit ajallaan; LUKSUSTA! Lapseni sai vielä paikan, jossa viihtyy, sinne hymyillen jää ja samaten hakiessa on suu korvissa, eipä kovin traumatisoituneelta näytä :)
 
[QUOTE="vieras";25940755]Me emme puhu minusta vaan sinusta. Mutta jos haluat kerran tietää niin minä nyt olen tehnyt töitä hoitovapaallaKIN. Ja aikanaan olen ollut vuokrafirmojen sivuilla ja niitä työpaikkoja tulee mailiin tosiaan jatkuvasti. Kokoaikainen, vakituinen työpaikka onkin sitten jo toinen juttu ;) En mä sanonut etten arvosta noita mainitsemiasi, tuoKIN oli sun omia johtopäätöksi. Onhan se raskauskin toki oiva tekosyy :)[/QUOTE]
Mulla on opinnot kesken vielä & työ olisi säteilytyötä mikä ei aina ole hyvä yhdistelmä raskautta ajatellen (lakikin säätelee asiaa). Kelpaako se arvon rouvalle (?) tekosyyksi? :). Mistään vuokrafirmoista en saa sähköposteja (en ole sellaisten listoilla), vaan ihan täysin oman alani työnantajilta. Mikä kertonee työvoimapulasta, ja siitä että työtä löytyy jatkossakin.

Kiva jos joku haluaa tehdä hoitovapaalla töitä. Minä en halunnut kahden ekan lapsen kohdalla, kolmannen kanssa se taas voisi olla yksi vaihtoehto jos hoitovapaalle päätän jäädä, ja jos osa-aikainen/keikkatyö onnistuu mun alalla. Muun alan töihin en kyllä lähde, en mä sen takia juuri istunut vuosikausia koulussa että pääsisin tekemään ihan jotain muuta.
 
"vieras"
[QUOTE="työssäkäyvä äiti";25940759]No tuskin kukaan pitää lasta päivähoidossa 24/7 :D Mikä teitä oikeasti vaivaa, ettekö te kotimammavajukit käsitä, ettei työssä mene vuorokauden jokaista tuntia jokaisesta päivästä?? Siihen menee useimmiten 8h/pv ja 5pv/vko ja moni vielä aloittaa osa-aikaisena, kuten minäkin eli 3pv/vko ja lapseni meni 1v2kk ikäisenä päiväkotiin. Minusta on ihana käydä töissä välillä ja lapseni saa silti olla suurimman osan viikkoa kotona, rahaa tulee eikä tarvi kitistä miehelle, että anna nyt sitä kampaajarahaaa pliiiiiips..... :D Lisäksi on IHANA käyttää aivoja ja nähdä mahtavia työkavereita, sekä kolmena päivänä viikosta pitää kahvitunnit ja ruokatunnit ajallaan; LUKSUSTA! Lapseni sai vielä paikan, jossa viihtyy, sinne hymyillen jää ja samaten hakiessa on suu korvissa, eipä kovin traumatisoituneelta näytä :)[/QUOTE]

Ja kotimammavajukilla tarkoitin sitä, jolle tämän kommentin heitin ja hänenlaisiaan. Kotiäitejä kunnioitan jos ihmisinä on kunnioitukseni arvoisia, siinä missä muitakin :)
 
"vieras"
kolmannen kanssa se taas voisi olla yksi vaihtoehto jos hoitovapaalle päätän jäädä, ja jos osa-aikainen/keikkatyö onnistuu mun alalla. Muun alan töihin en kyllä lähde, en mä sen takia juuri istunut vuosikausia koulussa että pääsisin tekemään ihan jotain muuta.
Suomeksi sanottuna > jos en saa töitä jään "kotiäidiksi" lapsen parhaaksi tietenkin ja jos saat töitä paasaat urasta, työkokemusta ja rahasta ja viet lapsen aikaisin hoitoon. :D
 
[QUOTE="vieras";25940824]Suomeksi sanottuna > jos en saa töitä jään "kotiäidiksi" lapsen parhaaksi tietenkin ja jos saat töitä paasaat urasta, työkokemusta ja rahasta ja viet lapsen aikaisin hoitoon. :D[/QUOTE]
Sä voit yrittää laittaa sanoja mun suuhuni, mutta olet siinä aika huono. Ei se onnistu :)

Kokopäivätyötä saan taatusti - se, onnistuuko osa-aikainen työ tai keikkatyö on toinen juttu, en ole asiaa vielä selvitellyt kun se ei ole ollenkaan ajankohtaista. Se nyt ainakin on varmaa, että hoitoalalla ei työt ihan heti kesken lopu.
 
ihana olla kotona
opetatteko teijän lapsillekkin että "älkää asettako tavoitteita elämään, kaivakaa nenää kotona ja työt on köyhille, onhan sossu" Teijän lasten ei varmaan tarvii käydä peruskoulun jälkeen mitään ammattikouluakaan? =)

Tottakai kotona on yleensä mukavampaa kun töissä yms.. Kun itelläni oli parisen vuotta sitten murrosikä, olen nykyään älyttömän onnellinen että omat vahmenpani asettivat minulle tavoitteita yms. Nyt käyn ammattikoulua ja haluan perustaa perheen ja huolehtia omista tulevista lapsistani niin hyvin kun mahdollista.

Säälittää teidän lapset suoraan sanottuna. Itse ansaittu raha paras raha, motivoi. ;) Mutta hei, onhan se hyvä mennä siitä mistä aita matalin, toivottavasti lapsista ei tuu yhtä aikaansaamattomia.
Minun vanhemmat lapset käy ammattikoulussa ja ovat opiskelemassa hyvään ammattiin.
Miksi minä opettaisin lapsilleni jotain tuollaista mitä sanoit?
Itse olen valinnut näin, lapseni valitsee miten halauvat.
Niin ja mieheni on töissä ja tienaa hyvin. Minä en käy koska ei tarvitse :D Tämäkös teitä ämmiä vituttaa, heh
 
mitä sä yrität
Sä voit yrittää laittaa sanoja mun suuhuni, mutta olet siinä aika huono. Ei se onnistu :)

Kokopäivätyötä saan taatusti - se, onnistuuko osa-aikainen työ tai keikkatyö on toinen juttu, en ole asiaa vielä selvitellyt kun se ei ole ollenkaan ajankohtaista. Se nyt ainakin on varmaa, että hoitoalalla ei työt ihan heti kesken lopu.
pyristellä vielä sä hävisit jo tän jutun omilla sanoillasi. Ole fiksu tajua jo lopettaa :D Auts oikeesti sattuu sun tyhmyys.
Tuli mieleen esiksi,että säälin sun syntymätöntä lastasi,mutta en säälikkään. Uskon ja luotan,että sinussakin on jotain hyvää ja et varmaan ole kuitenkaan ihan kaikista lähimmäisillesi paha.
 

Yhteistyössä