KOHTI KAPOISTA UUMAA (ent. 40 kg...)

  • Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti
Oon huomannut jo yhden ison muutoksen tämän 4 viikon aikana. Meidän koiruli on ruvennut syömään koiran rapusia mielellään. Ennen ei missään nimessä kelvannut, oli vähän nirso. Elikkäs nyt kun ei miehen kanssa enää kuljeta jätskikuppi kädessä niin reppanalla on huonot mahdollisuudet kerjätä!!!! Eli yhden perheenjäsenen elämänmuutos vaikuttaa positiivisesti myös toisiin samassa taloudessa asuviin.

Kevyen mustikkakeiton kyljessä oli kuva perhestä (äiti, isä ja aikuinen poika) jotka olivat pudottaneet yhteensä 100kg. WOU!!! siis 33,33kg/nenä
 
Heippa vaan hopeapaju, kiva kun tulit takaisin!!

Niin tästä karppauksesta, eli korvaan ne "edellisen elämän" lisukkeet kasviksilla ja salaateilla. Eli joka aterilla on jokin kasvislisäke,esim. keitettyjä kasviksia, kermamuhennettuja sellaisia, haudutettuja, paistettuja tai vaikka muusiksi keitettyjä(kukkakaalimuusi on ainakin yhtähyvää kuin tav. perunamuusi), niin ja omafavorit: uunissa paistetut juureslohkot, siihen öljyä ja mausteita esim. vaolkosilpulia ja rosmariinia, niin ihan yhtä hyvää kuin uuniperuna.

Minä kyllä muutenkin olen aina pitänyt kasviksista, mutta ei vaan sitten oo jaksanut/ viiitsinyt niitä tehdä, kun perunat on kypsyttänyt niin se on ollu sitten siinä.

Sillai ihan vinkkinä, vaikka sanoitkin ettet jaksa kahlata niitä virallisia sivuja läpi, niin siltikin suosittelen kaikille karppaus.info- sivuja, ne on kyllä hyvät ja mulle ainakin on ollut paljon apua. Niin ja ihan aluksi, silloin vuosia sitten, ennen toista raskautta, kun karppasin aloitin tekemällä luontaisnetti.fi- sivujen ohjeilla ruokaa, sitten kun alkoi se luistaa aloin säveltää itse. Mutta raskausien aikaan en kyllä uskaltanut karpata, ja sainkin kaikki pudotetut kilot takaisin.

No nyt on ihan kivasti alkanut tämä loppuelämän kestävä karppauslinja, en ehkä ihan näin vähillä hiilareilla tule lopun elämää olemaan vaan aion hyväkarpata kun pääsen lähemäs tavoitetta. Nyt kuitenkin jo kohta 10 kiloa tippunut, eikä oo ollut vaikeaa, pari harkittua repsahdustakin tähän aikaan on tullut muttei oo menoa haitannut.

Joten en uskalla kenellekään tätä suositella, voihan tämä olla kaikkine rasvoineen ja kermoineen hyvinkin epäterveelistä, mutta helppoa tämä ainakin on ollut, kun nälkää ei juurikaan tunne kun saa syödä hyvin ja kylläiseksi itsensä ja napostelut on mulla jääneet ihan kokonaaan, ainiin ja punkkua rakastavana ihmisenä vielä sanoisin ,että sitäkin saa kohtuudella juoda,ilman minkäänlaista tunnontuskaa :p

Mutta käykää ihmeessä tutustumassa noihin karppisivustoihin jos herätti mielenkiinnon, siellä on sellaisia ihmisiä jotka on karpanneet jo vuosia ja niiltä saa kyllä hyvää tietoa mieltäaskarruttaviin kysymyksiin.

Jaahas nyt on mentävä, esikoinen, joka on sairastellut tässä jo vähän aikaa, otti nyt vissin univelkaa takaisin ja vasta nyt heräilee, joten palataanpa astialle :wave:
 
Suloinen juu kyllä mie sitten menen tarkemmin tutustumaan karppaamiseen, mutta tahtoo ensin sellaisen pienen ja simppelin infopaketin, että tietää jo vähän mistä kyse. Helpompi silloin tutustua aiheeseen paremmin :D

Minska näinhän se on noiden herkkujen kanssa, mieki yrittäny sitä soveltaa, etten totaalikieltäydy mistään, mutta määrät vähenee huomattavasti. Ei vain oikein ole onnistunu...

Eilen aloittelin sitten sitä Philin kirjaa ja aika vaikuttunu olen ekan 50 sivun perusteella. Siinähän laihdutetaan niiden 7 avaimen avulla, eli laitetaan kuntoon mieli myös, keittiön ruokakaapit ja tukiryhmät. Ja mieki olen nyt tässä vahvasti kallistumassa siihen suuntaan, että mielestä on aika paljon kiinni laihduttaessa. Jos sitä ajattelee, että onpa toivoton urakka näin paljon pudottaa niin silloin se tosiaan on toivoton urakka :) Olen nyt se kirjan mukaan listannut tavoitteita ja muita juttusia. Kun piti tukiryhmää kartoittaa, kirjoitin: kaksplussan KOHTI KAPOISTA UUMAA yhdeksi :)

Mie jo tuolla vauvakuume puolella ilmoittelinkin ääneen, että seuraavaa lasta aletaan vasta yrittämään kun vähintään 20 kiloa on pudonnut painosta. Ja ajattelin, että 5 kuukautta olisi tähän ihan realistinen aika... Kait :) Siellä sitten tuo Berry minua muistutti tästä osiosta, joten täällä taas. Ainakin jutustelu tuntuu nyt olevan vähän vilkkaampaa kuin alkuaikoina...
 
Sepä se... sulla on HP ihan hyvä motivaattori... täälläkin haaveilaan toisesta., vaikka tuo esikko vasta sen 1/2 vee. Miekin kerroin lapsuuden ystävälle ja äidille laihuttamisprojektista, siinäpä ne tukijoukot ja tietty täällä saa energiaa/inspistä jatkaa toivotonta urakkaa. Pitäiskin keksiä muuta tekemistä kuin napostelu. Minäkin uskaltauduin tänään käymään perhekahvilassa. Siellähän oli ihan mukavaa... Oli vaan semmoinen ennakkokäsitys touhusta. Sama taitaa pätee varmaan, kun aloittaa laiharin.
 
Tossa mun mainitsemassa kirjassa oli muuten yks hyvä pointti. Siis se että, syömiseen pitäisi keskittyä ja aina pitäis syödä samassa paikassa eli ruokapöydän ääressä. Näin tajuaa oikeasti paljonko syö ja keskittyminen ei ole tv:n kattomisessa yms.... ASIAA! Kattokaamme ens kerralla mitä ootte syömässä niin saatatte havahtua!!!
 
On se Minska aika hyvä motivaattori :) Taidetaan muuten olla samanikäisiä jos tuo 80 meinaa syntymävuotta ;) Mulla lapsia on siis se kaksi, kumpikin alle kaksvuotiaita vielä, 1 vuoden ja 28 päivän ikäerolla. Vauvakuume on taas kova, mutta nyt odotellaan! Haluan olla alle satakiloinen siinä vaiheessa jos kolmas pikkuinen tärppää :)

Se on joo tuo telkkari aika salakavala kaveri syömisen kanssa. Illalla telkkua kattoessa sitä vain saattaa napostella hirmuiset määrät kaikkea pientä.

Tukijoukoista... Äitini tietää myös ja on kyllä hyvä apu. Samoin eräs ystäväni joka on laihduttanut melkein tuon 40 kiloa aikoinaan, hän varmasti tietää mitä käyn läpi aina välillä...
 
kylläpä tuo vuosimallia tarkoittaa! :D Onneks ei sentään olla vielä 80 vee mummeleita! :LOL: Vaikka olishan se kivaa jos olis jo isoisoäiti! :LOL: Teilläpä on ollut nopeaa toimintaa..toisaalta jus haluais et tulis lyhyt ikäero. Mulla on siskoon 9 vuotta ja veljeen 8 vuotta ikäeroa. Ei hirveästi ole ollut yhteistä. Se oli kiva kun sisko pysty viemään autolla pianotunneille yms...
 
Kovin kateellisena lueskelen noita teidän toiveita saada vauva kun itseään on ensin vähän "rempannut". Minulla kun ei ole sitä miestä ni hiukan vaikeaa on saada vauvaakaan. Olen kyllä vasta 28 v joten aikaahan olis tavata joku ihana mies ja ehkä haaveilla vielä vauvastakin, mutta itsetunto on vuosia ollut niin huono, että tuskin koskaan uskaltaisin suhteeseen enää ryhtyä. Ihan oikeesti näin. Jos ihmeen kaupalla joku kosija tuohon oven suuhun ilmestyisi ni tämä eukko lähtis juosten ja paniikissa karkuun vaikka kuin olis ihana tyyppi :headwall:
Olen kai niitä ihmisiä joiden on vaikea uskoa että joku välittäisi. En ole toki aina ollut tällainen, mutta kun vuosia on yksin ollut ni kaikki suhdetoiminta vastakkaiseen sukupuoleen tuntuu ihan ylivaikealta. Anteeksi tämä vuodatus :ashamed:

Muuta asiaa. Crosstrainer tuli eilen ja heti piti kokeilla :D 7 minuuttia jaksoin polkea :eek: Niin lyhyt aika ja nyt on pohkeet niin penteleen kipeät et kävelykin sattuu. Innokkaana jätin tietysti alku- ja loppuvenytykset väliin :whistle: Kyllä se tehokkaalta laitteelta tuntuu. Lapsetkin ovat ihan innoissaan. Kiva kun on tullut paljon kirjoituksia tänne! Minska80 käyn lukasemassa noi linkit mitkä laitoit.
 
Älä vattu masennu ihan.. sä oot vielä nuori ja koskaan elämässä ei tiedä mitä nurkan takana odottaa... :hug: Meilläkin elämä meni 10 vuotta kahdestaan ja sitten vasta tuntui siltä, että olisi oikea aika pikkuiselle elämälle antaa mahdollisuus....

NO niiin.. tuo 7 minuuttia on jo paljon! Onnea :flower:
Ite jaksoin stepperissä yhteensä 10 minuuttia (välillä huilasin ja JOIN VETTÄ!). Sit kun tyttö oppii konttaamaan niin pitää varoo ettei käytön jälkeen pikku kädet mene sinne kuumiin laakereihin.. onneks siitä varoitettiin isoilla teksteillä!

Asiasta kymmenenteen: tuntuu, että kaikki kansallisaarteemme "raiskataan". Tuntemattomat sotilaat ja Mannerheimit. Toisaalta olis kiva käydä kattoo tuo TS. Aika paljon on kritiikkiä tullut...
 
Hei vaan kaikille!

Mullakin on sama kannustin kuin hopeapajulla eli vauvahaave.. Neljättä jo kuumeillaan meidän perheeseen. Kesällä ois tarkoitus aloittaa yritys, mikäli nyt tämä kohdunulkoisen raskauden/keskenmenon jälkimeiningistä selvitään kunnialla. Painoa haluaisin pudottaa ainakin sen 20kg ennen raskautta, joten silloin painaisin vähemmän kuin aikoinaan esikoista alkaessani odottamaan.

Mä oon kans haaveillut jonkin sortin liikuntalaitetta tänne kotiin, kun oon tosi huono lähtemään ulos, varsinkin kylmillä ilmoilla. Yritän kyllä käydä, mutta haluaisin mieluiten yksin liikenteeseen ja harvoin on sellaista tilaisuutta. Nyt tuo alamaha kyllä estää liikkumisen aikalailla, heti on kipeänä jos yrittää jotain tehdä. Tänään oon tehnyt siivoushommia ja meinaa taas kipuilla :/ Mutta liikuntakin kyllä tulee mukaan heti kun tuo hematooma-juttu on poissa kuvioista.

Oon aiemmin välttänyt puntarilla käyntiä eli yrittänyt käydä vain silloin maanantaisin. Nyt oon käyny parina päivänä peräkkäin, jotenkin se sadan kilon alitus on mielessä.. Tuskin se maanantaina vielä on totta, mutta onneksi vaikuttais siltä, että paino on pudonnut ihan mukavasti tälläkin viikolla. Viikonloppuna tosin on kummipojan synttärit, mutta yritän siellä vältellä liiallista herkuttelua. Mulla myös sama ajatus kuin monella teistä, eli liian herkuttelun tahdon pois, en usko että pystyn kokonaan ilman olemaan.

Mukavaa viikonlopun odotusta :wave:
 
Ota vaan berry rauhallisesti.... ison muutoksen elimistö käsittelee ja voi olla että just liikunta pahentaa. Ne on ihan hirveitä tuntimääriä mitä pitäis liikkua jos meinaa jatkaa samaa mässäilylinjaa, joten tehokkainta on tosiaan kattoo mitä syö!

Eilen oli semmoinen päivä ettei huvita mikään ja hullut viikotkin kolkuttelee, mutta innostuin loppuen lopuksi stepperissä olemaan 35 min ja kaloreita paloi huimat 418. Ajattelin ensin et 10 min riittää sit voin lopettaa... mutta en pystynytkään!! :LOL: Että semmoinen addiktio!

Maanantaista paino on tippunut 500g, nyt painan "vaan" 97,4kg!
Yht. 4vkossa 3,2kg. Ihan mukava tahti!
 
Ai niin kun tänään on neuvola niin pääsen vähän kehuskelemaan et kotimittauksissa verenpaine on ollut tosi hyvä. Eilenkin 116 ja 78. Mulla on ollut ongelma saada se alapaine alle 80! :) Kannatti jättää iltapäivä kahvi pois. Aina ennen siihen oliskin liittynyt pulla yms kyytipojaksi! Ajattelin mainita myös kohentuneista elintavoista!

Sisäinen minäni taputtaa olkapäälle! :wave:


Onkos teillä suklaakalenterit odottamassa avaamista??
 
Olen unohtanut kokonaan hommata lapsille suklaakalenterit :whistle: Itse en (ihme kyllä) pidä kalentereiden suklaan mausta. Partiolaisten kuvakalentereita löytyy 2 kpl kotoa. Tuo esikoinen on meinaan partiossa ja sai sieltä 6 kpl kalentereita mytäväksi. Helpolla myyntityöllä pääsikin kun äiti osti kotiin 2 ja iskä kauppasi loput sukulaisilleen :LOL: En kyllä olisi voinut kuvitellakaan tuota ekaluokkalaista kiertelemässä ovelta ovelle myyntipuheen kanssa. Marraskuussa olivat partion johtajien kanssa myymässä kalentereita tuolla ostoskeskuksessa. Kysyin sitten pojalta jälkeenpäin, että miten yritit kalentereita ihmisille myydä. Oli kuulemma vain sanonut että: vitosella, ei enempää eikä vähempää. Eikä ollut maininnut mitään siitä, että partiolaisten kalenterista kyse :D No eipä hänestä myyntimiestä tarvi tullakaan.

Sitten ihan varsinaista asiaa. Olen nyt kolme päivää herkutellut ja muutenkin syönyt ihan liikaa :kieh: Viikonloppu vielä edessä. Pitäis olla valmiiksi tuolla jääkaapissa jotain kevyttä naposteltavaa ku syömishimo iskee. Hedelmiä kyllä löytyy ylenmäärin ja niitä tulee syötyä liiankin kanssa. Kurkut, porkkanat, paprikat ym. ei taas uppoa. Pitsi tietysti dipin kanssa :p Olisko kenelläkään herkullisen dippikastikkeen ohjetta?
Kevytkermaviiliä tietysti, mutta miten sais siitä maukasta kotikonstein? Koskaan en ole tehnyt joten en ihan uskalla omasta päästä käydä mausteita yms. laittamaan.

Odotan Minska innolla tuota vaihetta kun jää koukkuun tuohon kuntoiluun. Tiedän kokemuksesta, että se on hyvinkin todennäköistä kunhan jaksaa näin alussa säännöllisesti sitä tehdä. Minkälainen stepperi sinulla on? Oletkin ehkä jo aikaisemmin kiertonut, mutta tietysti en ole huomannut. Meillä oli aikanaan semmonen tavallinen pikkuinen jossa vain poljettiin. Tehokas se kyllä oli mutta ajan myötä kävi niin kovasti narisemaan, ettei sillä voinut polkea enää. Ei auttanut rasvaukset tai muutkaan keinot. Nyt se on pölyyntymässä Äitini kylpyhuoneen nurkassa. Kukaan ei ole käyttänyt sitä kymmeneen vuoteen. Varmasti on jo kehittyneempiä malleja siitäkin.

Eipähän tässä muuta kuin hyvää viikonloppua kaikille
:wave:
 
Hyvä vattunen...tuo kertoo sitä että et koko ajan ajattele herkkuja/suklaata. Olet sen jo jollain tasolla unohtanut. (Olipa psykologinen arvio!!) Lapsena kyllä suklaakalenteri oli ykkönen..kyllä ne jo alkukuusta oli kaikki syöty. Sit laitoin ne luukut kiinni että muut ei huomais et oon jo avannu seuraavat päivät!! :LOL:
Tuo partio on varmasti kiva harrastus nykyäänkin. Siellä niistä ei kasva niin uusavuttomia. Ollaan tässä mietitty miehen kanssa, kun molemmat ollaan kasvettu maalla että milnkälaista olis lapsuutta asua kaupungissa. Me muutettiin 3 vuotta sitten hesaan töiden perässä, mutta sydän vetää takaisin Savoon... Onhan täällä harrastusmahdollisuuksia enemmän mutta haluaisi antaa pidemmän lapsuuden lapsilleen. Ei tarviis niin aikaisin aikuistua, mitä vähän pelkään että täällä kävis niin....

Eihän kolme päivää putkeen ole vielä paha..... =)



Mulle tulee dippikastikkeesta mieleen sipsit..... ne oli ennen aika erottamaton pari... Onkohan niin että kun jättää sokerit ja rasvat pois niin makuaisti paranee? Ennen kaikki mättö oli vastustamatonta?? JOtenkin jo aamukahvikin tekee pahaa... ennen olin kyllä semmoinen kahvikissa. Voiko mielihalut muuttua nuin radikaalisti VAIN kuukaudessa?? "kyselee kummia"

Oon tonne stepperi pinoon jaksanut hössöttää tuosta stepperi-innostuksesta.
Ostin sen ihan Anttilasta ja tuo on nimeltään twist stepper, eli tekee vähän sivuttaisliikettä. Sit sinä on semmoinen tulivarsi. ELI TOSI KÄTEVÄ VAATENAULAKKO KUN RUPEE TYMPÄSEMPÄÄN!!! :LOL: Hintaa oli 79 ja mulla oli pari niitä lahjaseteliä (kun vaihtoi visan plussa-visaksi) Niin loppuen lopuksi hintaa jäi 59e. Sanoinkin et siinä on mun joululahja. Meillä onkin vähän surullisempi/haikeampi joulu tiedossa kun pääsiäisenä hyvästelin isäni viimeiselle matkalle :'( Sytytetään kynttilöitä ja käydään haudalla ja päätettiin että aikuisille ei osteta mitään ihmeellistä.... Meillä onkin vuoden aikana ollut kolmet juhlat: omat häät, isän hautajaiset ja tytön ristiäiset. Mutta aikamonilla kun olen kuunnellut niin yhden menettää ja toisen saa tilalle....

Mutta vietetään kaikki lämmin ja ihana joulu rakkaimpien seurassa! :heart:
 
Minska-80 Tänään kyllä huomasi aamulla, että ois saanu eiliset rehkimiset jättää väliin.. Maha on ollu niin kipeä. Mutta tosiaan, en aio mitään liikuntajuttuja nyt harrastella ennenkuin saan itseni kuntoon, onneksi tuo syömispuoli on pysynyt hallinnassa. Voi, on sulla ollut sitten surua, mutta onneksi myös iloa kuluneessa vuodessa :hug:

Joulukalentereista Kävin lasten kanssa keskiviikkona ostoskeskuksessa, kun esikoisen piti saada heti uusin Potter-dvd. Samalta reissulta sitten ostettiin kalenterit, isommat valitsi mars-kalenterin ja pienimmällle ostin disneyn kalenterin, missä ilmeisesti on suklaan seassa pari karkkia. Itselle ostin lumilyhty-kalenterin eli en suklaista ollenkaan :whistle:

Mutta mies teki hirvenlihapottuja, täytyy mennä siis mennä syömään. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Huomenta! Paino 100.5 kg eli -1.3kg. Suurin pudotus tähän asti :D Toivottavasti ens viikolla satanen paukkuu rikki!

Kävin aamulla labrassa, mutta tulokset kuulen vasta ens viikolla polilla. Tosin eiköhän nuo sieltäpäin ole yhteydessä, jos jotain häikkää on jossain.

Tällä viikolla ajattelin tehdä sellaisen kakun, Pirkka-lehdessä oli ohje. Itsenäisyyspäivän kunniaksi siis.. Täytyy vaan yrittää ettei sitä liikaa sitten mässäile. Viikonloppu meni aika hyvin, synttäreilläkään ei tullut liikoja herkuteltua. Alamaha on taas ollut kipeämpänä tänä aamuna kuin aikoihin :/ Liikunta saa siis odottaa vielä.

Oikein ihanaa uutta viikkoa kaikille!
 
Tosi hyviä tuloksia teillä... :) Mullakin mukava viikko takanapäin. Paino tippui -700g. Nyt sit painoa 97,2kg..jep jep! Tänään alkoi hilloviikot niin siihenkin nähen tosi kivasti. Pinna on ollut pari päivää tosi tiukalla. Nyt muistaa minkälaista on kun on PMS! Torstaina lähdetään Savoon ja palataan kotiin sunnuntai-iltana. Pitää varoo herkkuja..tai ainakin kohtuudella syödä niitä. Äsken tultiin muskarista..tuntuu että joka paikassa tarjotaan pullia ja herkkuja. Pitiköhän ne mua outona/nipona kun en sortunut pullaan ja kahviin? En olis kyllä kerennyt rauhassa syömään kun piti neitiä suojella kun isommat lapset pyöri siinä. Neiti tykkäs kyllä olla siellä. Nyt nukkuu eteisessä vaunuissa haalarit päällä.

Eilen oli ihana kun mies lähti tytön kanssa ulos niin sain sen puol tuntia pötköttää sohvalla. Illalla innostuin "vähän" stepperöimään...köh köh...50 minuuttia...Otti ilmeisesti vähän pahasti kun tuota energiaa piti johonkin purkaa!!! ON SITTEN IHANA OLLA NAINEN!!! :LOL:
 
Hienoja pudotuksia teillä!!! :flower:

Auttakaa minnuu!!! :( Vauva-kannustimesta huolimatta ei mitään kiinnostusta painonpudottamiseen!! Ruoka vain on niin peevelin hyvää ja herkut vielä parempaa. Miten sitä sais itsensä pidettyä maksimissaan siinä kohtuudessa?? Liikkuminen, pah!!! |O Ei vain huvita, mielummin röhnötän soffalla ja kattelen töllöä. Philin kirjaa en ole ehtiny lukemaan vähään aikaan, eikä hirveesti ole kyllä edes kiinnostanutkaan... Mikä ihme siinä on, ettei omaa parastaan tajua eikä edes lasten parasta!!!?!!
 
Mitenkäs me suo hopeapaju ilahduttettais?! Ajattele että olet vain laiharilomalla jossa keräät energiaa tulevia koitoksia varten. Älä ajattele että olet jo luovuttanut/antanut periksi! Mä en ajattele tätä laiharina vaan koitan tosiaan elintapoja muuttaa. Pidätkö liian ankaraa kuria itsellesi? Oletko syömättä pitkiä aikoja ja illalla "repsahdat" kun on nälkä? Syötkö edes yhtä lämmintä ateriaa päivässä? Koita syödä pieniä annoksia usein ettei venähdä liian pitkä aika syömättä. Salli vaikka yks pipari illalla, silloin sulla ei tule viha-rakkaus suhdetta "kiellettyyn" herkkuun. Ei nämä muutokset tapahdu yhdessä päivässä. Tee vaikka listaa ja mieti mitkä on sun kompastuskivet, mihinkä aina törmäät.. onko esim. ilta napostelu, suuret annosmäärät, tekemisen puute/turhautuminen/väsymys. Kieltämättä tämä aika on tosi uuvuttavaa. Olisko sulla kaveria jonka kanssa lähtisitte vaikka uimaan tai jonnekkin minne missä ajatukset sais muualle ruoasta...
Oikeastaan silloin on turha lukea ja VIELÄ SISÄISTÄÄKKIN. Lue kirjaa kun sulla on parempi motivaatio ja halu tehdä muutoksia. Minäkin luin muutamia kirjoja ja ei niistä jäänyt mitään mieleen kun asenne ei ollut silloin kohdallaan! En osaa tämän paremmin auttaa sua. Muista kuitenkin että kaikki täällä välillä kamppailee samalla tavalla kun kuningas sohva vetää puoleensa! :hug:

Mulle on "nuoresta iästä" huolimatta sattunut elämääni ikäviä asioita ja ne on saanut mut havahtumaan, näin ei voi jatkua. Jos en olis aloittanut elämäntaparemonttia niin olisin kohta siinä jamassa että söisin verenpainelääkettä ja diabetes kolkuttelis ovella. Haluan olla äiti pitkään tyttärelleni. Niin me ihmiset pidetään terveyttä itsestään selvyytenä, mutta kun ikää karttuu niin tässä mennään vaan heikompaan suuntaan. Luin et vielä 30-vuotiaaksi luusto kasvaa..... Meillä kaikilla on toivoa jos vaan halutaan sitä oikeasti! :heart:
 
Elämäntapamuutoksena minäkin tätä ajattelen, sillä jos vain laihduttaisin, paluu samoihin mittoihin olisi edessä. Kokemusta on kahdesta kerrasta jolloin paino putosi parissa kuukaudessa 10 kiloa ja kumpikin kymppi on tullu takaisin...

En mielestäni pidä liian kovaa kuria itelleni, syön luvalla joskus vaikkapa suklaapatukankin, tai otan pienen palan kakkua silloin tällöin. Syön aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Tosin monesti tulee syötyö jotain "pientä" siinä välissä...

Annoskoot on minun varmaankin suurin ongelma kaikessa, niin ruuassa kuin herkuissakin. Monesti syön niin että lautasella puolet on salaattia ja puolet sitten sitä ruokaa, mutta saatan ottaa toisen mokoman heti perään. Herkuissa en aina tyydy siihen lakupötköön tai suklaapatukkaan, mukaan saattaa lähteä pussi karkkia tai suklaalevy. Keksit ei jää yhteen, vaan niitä voi mennä puoli pakettia kerralla. Eli siis syön ja paljon!!!

On tuossa naapurissa yks kaveri jonka kanssa ollaan yhdessä käyty lenkillä ja uimassa. Hällä vain nyt vuorotyö, joten harvoin kotona siihen aikaan kun minäkin pääsisin lenkille. Käyn kyllä lastenkin kanssa vaunuilemassa, mutta ihan viralliselle lenkille haluaisin ilman lapsia...

Tää minun elämäntaparemontin suurin este on tuolla pääkopassa... Sen kun saa kuntoon, niin alkaa muutoksetkin maistua :)

Mulla kans on tuo diabetes aika suurikin riski. Löytyy suvusta ja raskauksissa on ollu pientä mutta vielä vain pientä säätämistä sokereiden kanssa. En edes tiedä, tehtiinkö mulle diagnoosia raskausajandiabetes, kun en edes lääkärillä asian kanssa käyny. Terkka antoi vain ruokailuohjeet...
 
Moikka kaikille,

Nyt on palattu kotiin itsepäisyyspäivän-reissusta. Illalla oli sit nälkä kun ajeltiin kotiinpäin, niin heitin ilmoille et sit kun tyttö on kotona kylvetetty niin tilataan pizza. Oli hyvää vaikka otinkin kevytjuustolla. Tänä aamuna vaaka näytti uskomattomat 96.5 kg joten -700g on lähtenyt viikossa äitin herkkuruuista huolimatta. Ehkä elimistö kaipas jotain herätystä. Nyt enää 2 viikkoa jouluun.

Eihän tuolla maalla pystynyt käymään lenkilläkään kun hiekkatiet oli todella liukkaat ja lunta ei ollut missään niin se siitä lumikenkälenkistä haaveilessa.

Ja ei ihme että ihmisillä on kaamosmasennusta kun niin myöhään aamusta tulee valoisaa ja heti kolmen jälkeen alkaa hämärtää...

Lapsuuden ystävän kans käytiin uimassa niin huomaamatta tuli uitua ihan matkaakin.... Jostain tarttui kaamea räkätauti mukaan joten ainakina alkuviikon kuntoilut on nollassa.

Otetaan nyt kaikki loppukiri ennen joulua.....niin on helpompi sitten aloittaa perinteinen tammikuun dietti!!! :LOL:
 
Mites berry joko näyttää 99,9?? täällä jännätään peukut pystyssä. Voin kuvitella että se on ihana hetki, kun oma paino alkaa yhden numeron pienemmällä...Odotan kyllä sitä 89,9kg hetkeä kun kuuta nousevaa...En muista milloin olis kasilla alkanut...... hei taisinkin saada tuosta vähän tsemppiä.... Mulla olis matkaa siihen "vain" 6,6kg... nyt hössötysvaihe on laitettu päälle!!!! :LOL:
 

Yhteistyössä