KOHTI KAPOISTA UUMAA (ent. 40 kg...)

  • Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti
Sullahan menee tosi hienosti Minska! Mä en oo jaksanut nyt jouluna juurikaan katsoa, mitä oon syönyt, vaan oon maistellut ihan kaikkea. Tosin kohtuutta oon yrittänyt pitää, mutta suklaata on mennyt kieltämättä melko lailla :ashamed: Huomenna on vielä siskon 30v synttärit ja siellä aion syödä ja juoda ihan niin paljon kuin hyvältä tuntuu. Sitten alkaa taas kunnon rutistus! Meinaan jättää ens maanantain punnituksenkin väliin, saa ens viikko tasoittaa tilannetta normaalimmaksi :whistle:
 
Huomenta!

Ja hyvää Uuutta Vuotta 2008!!!!!

No niin surullisia uutisisa kerrottavana. Puntari näytti +300g, aaaargh, eihän noin niinkuin kauhean paljon ole, mutta kun se on sitten kuitenkin plussaa, niin johan masentaa.
Voisihan sitä tietty toivoa, että se on pelkkää nestettä, kun tuli sitäkin puolta harrastettua tässä joulun aikana, lähinnä oluen muodossa :snotty: !

No eipä muutaku uusi puhti päälle, vielä tänään ajattelin herkutella, ja sitten taas tiukka linja päälle, lähinnä siis nyt on tullut aikas paljon hiilareita normiruokaan nähden ja tänäänkin ajattelin vielä tacoja tehdä, mutta sitten taas tiukkaa alakarppia kohti kesää.

Mut mut liikkuttukin on , joten ei kai aivan hirveästi päässyt ryöstäytymään tämä, suklaa pirulainen maistui taas vaan niin hyvälle, että on sitten tullut otettua 5-6 palaa/ päivä tässä joulusta lähtien. On se kumma tuo sokeri, miten siihen jääkin niin nopsasti koukkuun???




 
Heips!
Mahtuisiko tänne vielä yksi suurpudotusta yrittävä?
Viides ja viimeinen tyttö syntyi 17.10 ja nyt olisi aika pudottaa vuosien mukanaan tuomat kilot. Pituutta löytyy 170cm ja kiloja n.97 eli joitain kymmeniä olisi ihanaa saada pois.
Aikaisemmin oon kokeillu painonvartijoita, paastoa, eri dieettivalmisteita, keventäjiä ym. Nyt ajattelin ihan kalorilaskentaa harjoittaa ja ajatella edes liikuntaa. En ehtinyt vielä koko ketjua lukea läpi, joten en teidän kaikkien taustoja tiedä, mut aion toki lukea kaikki läpi kunhan ehdin. Tuolla lokakuisissa kirjoittelen sit nämä vauva-asiat. Ihanaa, kun saa tukea, neuvoja ja virtuaaliystäviä tänne korpeenkin :flower:
 
Moikka moi vanhat taistelijat ja uutukaiset mukaan tulijat. Kaikille tasapuolisesti hyvät ja kevyemmät uudet vuodet! Tästä se lähtee kevyempi ruokavalio. Nyt kaikki reippaasti taas naputtelemaan kuulumisia niin päästään "painostamaan" toista! Nyt on jääkaappi varusteltu porkkanoilla ja herkuttelukierre pitää saada poikki. Joulu meni kyllä omalta osalta hyvin, mutta kyllä tämä alkuun pääseminen vähän tökkii...sitä kun tottu sidukkaan, pieniin naposteluihin yms. Mut nyt kaikki kynnelle kykenevät pitäähän meidän lunastaa uuden vuoden lupaukset. Nyt alkoi tipaton ja napostelematon tammikuu!!!!!!
 
Menin sitten ja tilasin minäkin tollasen cross-trainerin. Nyt en voi keksiä verukkeita liikkumisen aloittamiselle :D
Helpompaa kuitenkin harjoitella sisätiloissa, kun lähteä lenkille iltamyöhällä kun mies on tullu töistä.
Vielä ois muutama päivä armonaikaa, kun ajateltiin miehen kans aloittaa täydeltä viikolta. Eli viikonloppuna pitää lasten kans tyhjentää herkkukaappi ja miehen kanssa hoidella tuo juomapuoli pois... :D
 
Hei vaan kaikille ja kaikkea hyvää vuodelle 2008!

Tervetuloa mukaan mileko34

Omat fiilikset on nyt hieman maassa, kun tuli herkuteltua niin paljon joulun ja vuoden vaihtumisen aikana, mutta uusin voimin kohti kevättä ja paljon pudonneita kiloja ois tähtäimenä! Maanantaina käyn taas puntarissa, uskoisin että saattaa olla plussalla parikin kiloa, mutta en aio siitä liikaa stressata enkä murehtia, katsotaan sitten parin viikon kuluttua, miltä lukemat näyttää!
 
Muistatteko kun tässä puhuin siitä et olisin kiinnostunut jos terveyskeskuksessa alkais laihdutusryhmä. Tänään neuvolasta soitettiin et tule täyttämään lomake ja punnitaan samalla. 15 henkilöö otetaan ryhmään joilla BMI on yli 30. Tuo tulee kyllä hyvään saumaan kun tän vuoden aloitus tuntuu tökkivän... Kannatti ottaa rehellisesti neuvolassa puheeksi tuo painon pudotus. Verenpainekkin on nyt ok. Jännä et jo -5kg auttaa nuin paljon. Huomenna saan sit virallisen painon. Tänä aamuna näytti sen 95.7kg. Nyt en voi syödäkkään tuhtia iltaruokaa et näyttää vaaka mahd. vähän!!!! :LOL: Kuulemisiin!
 
Meilläkin alkais tollanen ryhmä, mut taidan olla myöhässä jälleen kerran. Aion kyllä ottaa omaan hoitajaan yhteyttä ja ruveta käymään siellä säännöllisesti punnituksessa ja mittailuissa. Mulla kun oli raskausaikana insuliinihoitonen raskausdiabetes, niin senkin takia mielellään seuraileevat tilannetta. Ja sit tietenkin tuo hemppari, joka ei 101 ylemmäs tunnu nousevan.
 
NO niin.. nyt on neuvolassa käyty. Tällä kertaa ei punnittu tyttöä vaan sen mutsi. Vaaka oli armollinen, 95kg ja bmi 35,3. Ihmeellisintä oli se et vyötärön ympärys VAAN 99!!! Terkkarikin onnitteli et hyvin on lähtenyt käyntiin painonpudotus. Kiva kun pääsin tuohon ryhmään. Ohjaaja soittelee mulle aloituksesta tarkemmin. Menin sit sitoutumaan vuodeksi tuohon ryhmään! Se on kiva kun tuo on maksuton. Jotenkin jännä et terveydenhuolto menoja supistetaan mut olen saanut niin hyvää palvelua. Johtusko siitä et ite on ollut oma-aloitteinen...

Onpas sulla Mileko tosi alhainen HB. Pienempi kuin meidän 7kk tytsillä (118). Onko sulla heikottava olo?? Syötkö rautalääkkeitä?
 
Heipsan,

Mietin et pitäiskö tätä pinoa jotenkin päivittää. Osa on jostain syystä kadonnut mystisesti. Olisko joku innokas vääntämään listaa mukana olijoista.. Moni varmaan teki uuden vuoden lupauksia, niin olisko ne hyvä laittaa näkyviin niin sit vois toista tsempata kun tietää missä mennään...
 
Moi!

Hienoa Minska! Siis ryhmään lähtemisestä. Jotain munkin pitäisi kyllä keksiä, että sais itsensä taas ruotuun..

Uusi pino vois olla ihan ok, siis ihan kokonaan uusi? Niinkö ajattelit?

Mukana on ollut nyt hieman yli kuukauden aikana ( aakkosjärjestyksessä )

allapollo
berry76
hopeapaju
mileko34
Minska84
suloinen
vadelmainen

Aika vähän meitä tällä hetkellä on.. Vois tietenkin sitten lisäillä porukkaan, jos vielä vanhat ehtii mukaan ja uusia tulee sakkiin!

mileko Alhaallapa on sulla hemoglobiini! Mulla on kans ollut jo pari kuukautta hieman päälle sata, mulla oli keskenmeno/kohdunulkoinen raskaus ja sen seurauksena vuodin lähes 11 viikkoa putkeen ja edelleen hieman tuhruttelee. Pari kuukautta oon rautatabletteja syönyt, viimeksi kun otettiin, oli 104, siitä tosin jo useampi viikko aikaa. Normaalisti mulla on hb 140 luokkaa.

Jep, edelleen sitä inspistä ootellessa, satasen väärällä puolella taidan taas olla... Ehkäpä se tästä.

 
Mulla oli hb ennen synnytystä 81 ja kävin sitten rautatipassa joitain kertoja. Sit synnytyksen jälkeen se oli jo 118, mut oli taas tippunu jostain syystä. Väsymystä kyllä on ja huimausta, mut ei sen kummempaa. Kai mun elimistö on jo tähän tottunu.
Maanantaina tulee mun cross-traineri ja tänään tuli tollanen vatsalihaslaite. Sen verta yyriitä laitteita et nyt on sitten pakko tehdä niillä jotain. Liian kalliita vermeitä vaatetelineiks :D

Kauhistuttaa jotenkin tuo maanantain punnitus. Farkut meni synnytyksen jälkeen ihan hyvin jalkaan ja kiinni, mut nyt tekee tiukkaa :headwall:
Viime syksynä laihdutin ekat 10kg ja alkuraskauden voimakkaan pahoinvoinnin takia putos reilu kymppi lisää jotka kyl tuli takas. Viime syksynä paino oli mulla siis 107kg pahimmillaan :ashamed:
 
Iltoo...

Nyt on päivän urheilut takana. Stepperiä rääkkäsin tunti ja kymmenen minuuttia. Tuli enkka! :) Alan päästä taas liikunnan iloon! Huomenna olis tarkoitus lähtee luistelemaan kun ovat saaneet kentän luisteltavaan kuntoon.

Kiitti Berry nimi listasta. Olisko nimen perään kiva laittaa nyky- ja tavoite paino?! Jotenkin hävettää kun nyt osa sukulaisista/kavereista tietää et menen sinne ryhmään. Ensin kerroin intona, mut nyt tuli semmoinen tunne että enkö muuten saa kilojani kuriin..Täysin saamaton lurjus! :ashamed:

Mites teidän viikonloppu on mennyt? Vieläkö joulunamusia on jäljellä?? Meille kotiin tuotiin vain yks enkeli suklaarasia. Nyt ei ole nekään kiusaamassa...

Kirjoitelkaahan niin päästään taas "ryhmässä on voimaa"-fiilikseen! :heart:
 
Nyt se sitten alkaa :attn:

Viikonloppuna tyhjennettiin kaapit herkuista ja lapset oli ihan innoissaan :D
Eilenillalla tein sit salaattia, mitä mieskin otti aamulla evääks. Ompahan jotain sit kun tulee nälkä, eikä tule kiskastua jotain mitä käteen sattuu. Mä oon kyllä todella huono syömään aamupäivällä mut tahti kiihtyy sit iltaa kohti :LOL:

Lähtöpainoa oli tänäaamuna 95,4kg ja rasvaprosentti 37,9

Perjantaina tuli sellanen vatsalihaslaite jolla jaksoin tehdä tasan yhden liikkeen :headwall:
Tänään tulee sit se crosstraineri. Saa nähdä miten sen kanssa käy...

Millasia ruokia ootte dieetin aikana tehneet? Mites noi ihan tavan kastikkeet ja muut? Ootteko jättäny kokonaan pois, teette normaalisti vai kevennättekö?
 
Nuo kotosalla "aina saatavilla" olevat kuntoilulaitteet on kyllä ehottomia. Ei voi keksiä tekosyytä..esim. huono keli! :LOL: Kannattaa aloittaa ihan rauhallisesti uuden laitteen kanssa. CT on rankempi vekoitin kuin stepperi kun siinä joutuu kädetkin huitomaan. Kiva kun täällä on niin samanpainoista sakkia... oletko Mileko mitannut vyötärön ympärystä? Mulla on 99cm. Sulla on pituutta tosin 6cm enemmän kuin mulla, joten susta ei välttämättä kilot näy! Mulla ei ole hajuakaan rasvaprosentistani...
Mitäs olette mieltä itsestänne? Pidättekö itteänne pulskana? Itellä tuo 5kg pudotus on tuonut jo vähän kurvia vartaloon. Nyt innolla odotan et lähtis toiset 5 kiloo!!!
Kyselit ruokavaliosta. Me tehdään kerran päivässä lämmin ruoka. Napostelun ruokien välissä olen koittanut jättää minimiin, Ei syömistä muualla kuin ruokapöydässä. Ei sohvalla, ei jääkaapin edessä, ei tietsikan edessä. Ruokalistalla on ollut omaa tekemää ruokaa, tosi vähän eineksiä. peruna ja makaroni jääny minimiin. Keittoja, kirjolohta,pihvejä, salaattia eri höystöjen kanssa JA sit puuro aloittaa aamut. Leivän mutustelua vähennetty. Enää ei ostoskärryyn eksy suklaata tai muitakaan herkkuja. Jätin sen iltapäiväkahvin pois niin ei pullaakaan tule napsittua. Tämmöisiä pieniä päätöksiä päivässä. En ole "laiharilla". Se tuskin olis kestänytkään näin pitkään. Kuitenkin olisin palannut samalle radalle laiharin jälkeen. Jotenkin sain tarpeeksi siitä ainaisesta täydestä olosta, väsymyksestä johtuen sokerin yliannostuksesta. Uskokaa mua et äkkiä ei tee mieli sokerisia herkkuja.
Nyt kannattaakin lähtee liikkumaan ja keksimään muuta tekemistä kuin syöminen. Kaikki me tähän pystytään! Kanttattaa löytää itelle sopiva liikuntamuoto mistä nauttii!
 
Hei taas pitkäääästä aikaa!

Nyt on Thaimaan loma vietetty ja joulukin takana ja paino noussut, nyt 81,4kg. Kyllä oli reissussa niin mahtavat ruuat, että painokin nousi 3kg :LOL: ja alkomahooliakin tuli juotua, siis yleensä en juuri alkoholia juo.
No nyt alkoi TAAS kerran tämän niin ihana laihis. Tuolla kalorilaskurissa olen taas pari päivää merkannut syömiset, ja asettanut painotavoitteeksi 65 kg 1.7. mennessä. Joka siis on ihan kohtuullinen tavoite. Päivässä saan syödä hieman reilut 1200 kaloria, vastaa siis painonvartijoissa 21 pistettä.
Eikun tsemppiä kaikille.
 
Huomenta!!

Kiva ylläri tänä aamuna, kun kävin puntarilla -1,4 kg viimeviikosta, eli nestettä taisi ollla kaikki se ylimääräinen. Nyt lukemat on 82,3 kg, ja kovasti odotan sitä seiskalla alkavaa lukemaa.

Ainiin ja tervetuloa uusille, kyllä meitä tänne mahtuu. Kiva, että tulee uusia, kun meitä on tosiaan aika vähän. jotka vakituiseen kirjoittelee. Paljon on tippunut porukkaa pois tässä kuukausien varella
:( :( :(

Ruoasta ja liikkumisesta. Minä olen siis vähähiilarisella ruokavaliolla, ja helpoksi koen tämän. Ei tarvi niin tiukasti orjistella saa syödä hyvää ruokaa, ainut asia mitä kaipaan on olut :ashamed: . No sitäkin tuli jouluna otettua ihan kiitettävästi, eikä paino ole noussut, mutta ei siis mitään joka sauna ilta pari kolme kaljaa niinkuin ennen taisi tulla tehtyä :ashamed: :ashamed: Liikun jokapäivä vaunuilla, meillä on kaksosten vaunut, tai jos huono sää niin sitten polkaisen kuntopyörää noin 45 min. Se on vaan mun mielestä tylsää, joten mieluummin käyn kävelemässä. Lisäksi oon yrittänyt, että kävisin kerran viikossa kuntosalilla, ja aika hyvin oon jaksanut sitä harrastaa, se tuntuu kuiten omalta lajilta.

Mileko taisi kysellä niitä tavoitteita: mulla se on ensi syksynä mahdollisesti , silloin pitäisi painaa 60-varmaan joku 65 on realistinen, joskin sekin aika kaukaiselta kuulostaa, niin hidasta tämä on. Mutta lähtöpaino oli 93,5-94, joten onhan siinä jo jotain, kun yli kymmenen kiloa on tippunut.

Niin siitä vielä piti sanoa, kun en jaksa enkä kerkeä joka päivä kirjoitteleen, niin käyn kyllä lukemassa teidän kirjoituksia, mutta kun aika ei aina tahdo riittää niin pidän tätä punnituspaivää myöskin muuten kirjoittelupäivänä, silloin kirjoittelen kuulumiset.

No niin nyt pitäisi mennä, ensi viiikkoon ja kirjoitelkaa ahkerasti, kiva näitä on lukea.
 
Jepsistä juu! Elikkäs paino nyt hurjat 117,6 kiloa. Tänään alkaa tuo elämäntapojen muokkaus. Tavoitteena olis se noin nelkyt kiloo pois ja en tiiä onko joulu 2008 liian pian?? Tosin viikkoja vuodessa 53 joten alle kilo viikkotahtiahan se tarkottais :)

Mie teen ihan normaaliruokia, esim. ruskean kastikkeen ihan kunnolla voihin, mutta määrää rajoitan. Ennen tuli syötyä kolme neljä perunaa, niin nyt sitten vähennetään kovasti. Kasviksia lisään, samoin hedelmiä ja marjoja. Hyviäiset jätän aika minimiin, en niistä kyllä kokonaan luovu, koska tarkoitus olisi jatkaa samalla mallilla loppuelämän ajan :) LIikuntaa lisään, mikä onkin aika helppo tehtävä. Lenkille yritän päästä iltaisin yksinäni, vaikka en kyllä vaunujen kanssakaan vieroksu lenkkeilyä. Kuntopyörä könöttää tuolla nurkassa ihan käyttämättä, jospa silläkin aina muutaman kilsan sotkis telkkua katellen :)

Nyt vain tätä minun muutosta haittaa sairastelu. Lapset kipeinä, esikko jo viidettä päivää kuumeilee (ja lääkärille sain ajan vasta huomiselle), kuopus on kovassa nuhassa ja mullakin nyt alkaa kurkussa tuntua. Samoin pää on vähän sumea... Ettei kovin lenkille tästä lähdetä, pakkastakin tuntuu olevan jonkin verran... Mutta tämmöstä tänne, taidan nyt alkaa lääkitsemään myös itseäni, tästä muuten mittään tuu :)

 
Kohti kapoista uumaa 7.tammikuuta 2008

________ Aloituspaino___Paino nyt__ muutos/viikko__Tavoite


allapollo
berry76 _____104,9 _______99,3________________90kg 05/08
hopeapaju ___117,6
kirppunen____81,4
mileko34_____95,4____________________________75kg
Minska80____100,6_______94,9_________________85kg 06/08 suloinen______93,5__ _____82,3______-1,4_______ 65kg 09/08
vadelmainen
 
Heippa!

Kehittelin nyt tuollaisen listan, jos aina maanantaisin laittais sitten painon ja vois vaikka lisätä kohdan, mihin tulee viikkokohtainen painonmuutos :) Eli jos haluatte, antakaa se ihan alkupaino ja sitten tavoite. Itse ajattelin, että laitan aina pienissä erissä kohdalleni tavoitteen, voishan tuossa olla parikin kohtaa eli kokonaistavoite ja sitten joku pienempi tähtäin myös!

Ihanaa, että paino oli alle 100, olin varma, että yli menee.. Mulla hieman samanlaista kuin hopeapajulla eli meidän kuopus ei oo edelleenkään oma itsensä eli ei ole sairastelusta toipunut. Tai siis on, mutta vuorokausirytmi on heittänyt häränpyllyä ja se aiheuttaa kiukkua ja hammasten kiristystä :kieh: Yritän tällä viikolla tosissani laittaa sitä uomilleen, saa nähdä miten käy..
 
Moikka, kiva kun tänään olette olleet niin reippaat kirjoittelemaan! :heart:
Tuo lista on tosi hyvä, varsinkin kun nuorenin heti 4 vuotta! Katoit varmaan milekon numeroa sivusilmällä! Mun kohdalle voi laittaa aloituspainon 100,6, nykypaino 94,9kg ja tavoite 85kg kesäkuun 2.. Maanantai on oikein mainio VIRALLINEN vaakapäivä. Viikon muskarikin on takana ja pystyin kieltäytymään herkullisista korvapuustista! Katoin vesi kielellä kun muut söi!!! :p
 
Jeps, ilmoitelkaahan tietoja, jos haluatte. Laitan listaa sitä mukaa kuntoon. Hieman on vielä hakusessa tuo muoto, mutta katotaan minkälaiseksi kehittyy!

Ja kirppuselle mun piti sanoa, että tervetuloa takaisin! Toivottavasti oli hyvä reissu!
 
Jees tuo on hyvä tuo lista. Mullahan aloituspaino oli 93,5kg ja nyt tänä aamuna vaaka näytti 82,3kg. Tavoite on ainakin näin alkuun 65kg ja se tavoite pitäisi saavuttaa syyskuun viimeiseen viikonloppuun mennessä, silloin on se suuri päivä!!Hääsellainen!

Vähän tosiaan huijaa tuo viimeviikon lukema, kun nesteet tais lähteä joulun syöminkien jälkeen liikkeelle 1,4 kg näyttää tosi hurjalta pudotukselta, ja ensi viikolla voipi olla taas nestettä, kun ollaan nimittäin lähdössä miehen kanssa pidennetylle viikonlopulle Riikaan. AAaah ihanaa, ilman lapsia, niin rakkaita kun ne ovatkin, on kahden keskeinen aika olllut nykyään niiin minimaalista, että osaakohan sitä edes olla miehen kanssa kaksin :LOL: :LOL:

 

Yhteistyössä