KOHTI KAPOISTA UUMAA (ent. 40 kg...)

  • Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti
OI Joi, tuommoinen kahden keskeinen "lemmenloma" kuulostaa niin ihanalle! :heart:
Jostakin luin, et kannattaa nauhoittaa kauheimmat lapsen itkut mukaan reissuun niin sitä voi kuunnella jos ihan kauhea ikävä pääsee yllättämään! Tulee paluu todellisuuteen! :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minska80:
OI Joi, tuommoinen kahden keskeinen "lemmenloma" kuulostaa niin ihanalle! :heart:
Jostakin luin, et kannattaa nauhoittaa kauheimmat lapsen itkut mukaan reissuun niin sitä voi kuunnella jos ihan kauhea ikävä pääsee yllättämään! Tulee paluu todellisuuteen! :heart:
:LOL: :LOL: :LOL:

lainaus jäi välistä, mutta siltikin sain hyvät naurut. Ei kiitos lasten itkua muutamaan päivään, jotenkin tuntuu että olisin sen ansainnut.
 
Minska
Joo-o minusta ei kilot näy... :LOL: :LOL: :LOL:
Mun vyötärö/lantioseutu muistuttaa erehdyttävästi traktorin renkaan sisäkumia. Sit kun ottaa vaatteet pois, niin uurteita on kun perunanviljelijän pellossa :LOL: :headwall:
Eilen mittasin kaikki maholliset paikat (mieheltäkin ;) )
Vyötärö oli 107cm ja lantio 114cm. En oikein tiiä, et miten tuon vyötärön mittais kun tuo raskauden jälkeinen nahka roikkuu lähempänä polvia...

Tavoitteeks voi mulle laitella vaik 75kg. Tiedän tosin et jos sinne asti joskus pääsen, niin en malta siihen vielä lopettaa :D

Pitikin vielä mainita, et kaikki herkut minäkin karsin pois. Sillon tällön voi itelleen jotain namia sallia. Vihanneksia ja hedelmiä on listalla paljon, samoin keittoja ja wokkeja sekä tietty salaatteja. Peruna ja leipä on oikeestaan ainoat, mitä en pysty jättämään kokonaan. Sitten vaan kevyttuotteet kehiin, paljon kuitua ja vettä. Tänään kaupassa käydessäni kyllä kauhistelin, et miten kalliiks laihduttaminen käy. Varsinkin nyt kun ruoka vuodenvaihteessa tosiaan kallistui aika reippaasti :kieh:

 
Juu, unohtui tuohon minskan kyselyyn vastata! Milekon kuvaus passaa kyllä niin hyvin minuunkin! Joka puolella hyllyy ylimääräistä ja uskoisin, että vasta tuossa reilun 10 kg:n jälkeen alkaa näkyä ulospäinkin. Vaikka itse asiassa parikin kaveria on huomannut jo nyt painon pudonneen, vaikka kiloja on lähtenyt tuo 5! Mutta kasvoista siis huomaa kyllä itekin, muualta ottaa aikaa. Nyt on hyvä mieli kyllä aloittaa taas urakoimaan, kun onneksi tuo joulun ja uudenvuoden seutu ei liikaa tuonut kiloja takaisin. Mies lupasi jo aiemmin, että 'päästää' mut yksin kävelylenkille, kunhan tuo hematooma homma on jollain lailla ok. Nyt onneksi ei kyllä oo kipuillut, mutta hieman pelottaa, jos kovin rehkii, mitä sitten tulee :/ Mutta kyllä sekin vielä alkaa, siis kuntoilu tuon syömisen lisäksi!
 
Innostuinpa minäkin mittailemaan 'muotojani' :LOL: Itse asiassa muistelinkin tuossa jo aiemmin mitanneeni eli marraskuun 5. päivä olin mitannut ja paino oli silloin ollut 104.2kg eli tuosta on lähtenyt melkein se 5 kg.

Mitat oli silloin vyötärönympärys 112cm.... lantio 134cm.

Ja nyt kun mittasin, paino siis eilen 99,3kg, vy 106cm ja lantio 127,3cm! Eli näköjään kyllä se 5 kg:n pudotuksen pitäisi ainakin vähän näkyä! Huomaahan sen itse siinä, ettei enää housut niin kiristä ja muutenkin vaatteet tuntuu istuvan paremmin. Väljyyteen on vielä matkaa kuitenkin..

Jepulis, koitanpa lähteä kotihommiin. Viime yö nukuttiin kaikki hyvin eli jospas tuo kuopuksen rytmikin olisi palautumassa.

:wave: ja tsemppiä tälle viikolle!
 
Kohti kapoista uumaa 7.tammikuuta 2008

________ Aloitus- ___Paino__ muutos/ __Kokonais-__ Tavoite-
_________paino______ nyt___ viikko____ pudotus____ paino

allapollo ___ 110,0 ____________________________100kg 06/08
berry76 ____104,9 ____99,3______________5,6 ____90kg 05/08
hopeapaju _ 117,6_____________________________77kg
kirppunen___93,0 ____ 80,2______________12,8___ 65kg 07/08
mileko34 ___95,4______________________________75kg
Minska80 __ 100,6_____94,9______________5,7____ 85kg 06/08
suloinen ___ 93,5______82,3____-1,4______11,2____65kg 09/08
vadelmainen

 
Huhut palstalta poistumisestani ovat vahvasti liioiteltuja...
Enempiä erittelemättä totean, että olipas se taas raskasta tuo joulun- ja varsinkin uuden vuoden aika ja se siitä.
en ole onnistunut tavoitteissani, siis ollenkaan, mutta ikuisena uudelleen aloittajana aloitan taas!
Lähtöpaino on tuollaiset mukavat 110, siitä tavoitteena 70:een päästä, aikarajaaa ei ole, mutta kesäksi ois kiva saada alle 100...se oli kyllä tavoitteeni jo jouluksi, mutta aina ei käy, niinkuin suunnittelee.
Oltiin suunniteltu rantalomaa kevällä, mutta taidan siirtää suunnitelmat syksyyn, osin piheyttäni (lue: ei oo rahaa) osin antaakseni itselleni mahdollisuuden olla vähän hoikempi. etteivät eläinsuojelijat erehdy luulemaan rannalle ajautuneeksi valaaksi ja työntämään takaisin mereen.
Hopeapaju, huhuu, missä oot? taidat olla lähimpänä mun lukuja, muut alkaa olla tuollaisia alle sadan kilon hippusia...
kaikki tsemppi tervetullutta on ja mulle siis listaan 110 alkupaino ja tavoite 70, en osaa itse lisätä tuohon listaan, liekö se mahdollistakaan?
lisätkää, ken osaa.
laihaa viikkoa kaikille!
 
Kiva kun tulit allapollo takaisin. Vai ollaan me sun mielestä hippusia....PÖH!! just vertaillaan muhkeita mahoja keskenämme!! =)
Berry kyhäs meille ton hienon listan..eiköhän meidän "sihteeri" sen lisää piakkoin näkyviin! Sun ei kannatta jäädä murehtimaan menneitä. Nyt uutta intoa kohti aurinkoista kevättä. Aloita vaikka pikku hiljaa joku kiva urheilulaji (esim. uinti, kävely) mistä tykkäät...ei mitään pakkopullaa. . Alussa kun on painavampi niin kaloreita palaa nopammin päivän aikana, joten ennen kuin huomaatkaan niin painosi on jo 2-numeroinen! :flower:
 
Allapollo :wave:
Hippunen, minäkö (hihittää hervottomana)???????????????????
Kaukana siitä! Meitä on niin monen muotosia ja kokoisia.
Itsellä vielä reilu vuosi sitten oli yli 10 kg enemmän painoa. Onneks tuo raskaus ei pahasti sotkenu painoa.

Nyt tarviis vinkkejä :attn:
Mitä syötte sillon, kun mikään ei maistu miltään. Eli selvennettynä:
Pidemmän aikaa kun syö vihanneksia, hedelmiä ja salaatteja, niin kaikki alkaa maistua ei millekkään. Mausteita lisäämällä tietty, mut ainakaan mun refluksitautinen maha ei niitä kestä
:x
Miten saatte vaihtelua vai syöttekö viikkotolkulla saman kaavan mukaan?
 
:wave: allapollo! Kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa =) Lista on täydennetty, laitoin kesäkuuhun tuon sun tavoitteen. Niin ja kun hopeapajua huhuilit, tuolta toisesta keskustelusta huomasin, että on kuumeessa. Eli hopeapajulle paranemisia :hug:

Mulla syöminen oli joulun jälkeen taas vanhoissa uomissa, nyt oon taas löytänyt hieman itsekuria. Ehkäpä sitä joskus pitäiskin sitten syödä jotain muutakin, eli vaikka antaa itselleen palkinnoksi hyvä sapuska =) Mulla tulee taas tiukkoja viikonloppuja, meillä on synttäreitä lähes joka viikonloppu nyt tammikuussa ja vielä helmikuullakin muutamat, joten täytyy yrittää olla hirmu tarkkana ettei repsahda!

Mä tavallaan aloitin jo kuntoilun :D Kävin kuopuksen kanssa ulkona ja kolasin pihaa samalla! Aika kevyttähän tuo lumi on, mutta kyllä ihan hiki tuli! Aamulla vielä imuroinkin eli hyötyliikuntaa on tullut harrastettua kunnolla tänään!

 
Allapollo täällä ollaan, terveenä taas :) Olo on mainio, niinkuin en koskaan kippee olis ollukkaan... Juu, nuo muut on tuommoisia keijukaisia ;)

Oli muuten tehokas sairastelu, söin kyllä melko normisti, mutta silti vaaka näytti tänä aamuna miinusta 3,4 kiloa edelliseen punnitukseen. Varmaan lähti nestettä tuon kuumeilun aikana, joten katotaan miten on maanantaina :) Mutta mukavaltahan se tuommoinen pudotus näytti, hyvin antaa lisätsemppiä jatkoon...
 
Ohhoh, lähettätkö hopeapaju tuon taudin meillekkin tai siis mulle. Aikuisten oikeasti ei kipeänä ole kyllä kiva olla!!

Paino notkuu edelleen samoissa (vähän enemmän). Asiaa ei auta et tekee mieli lettuja jätskin kanssa. Päätin et yksin en mässäile, odotan kun mies palaa töistä! Ei tuo mielihalu kyllä häviä mihinkään. koko päivän jaksaa kummitella mielessä.

Täällähän on reippaasti harrastettu hyötyliikuntaa...hyvä hyvä! :)

Meinasin tänään päivälenkillä lentää pyrstölleni ja tyttö olikin vaunuissa jo pää taivasta kohden :snotty: ...
varokaa siellä lumen alla on katala jää!!! :eek:

Berryllähän on oikein syndebuumi tulossa...lasten kutsuilla kun tarjoillaankin niin terveellistä naposteltavaa!!! :LOL:
 
Moro,

Päivän lenkki takanapäin. 1/2h jaksoin työnnellä märässä räntäkelissä. Koiruli meni ihan märäksi ja tuntui tosi raskaalta työnnellä vaunuja sohjossa. Pakko kiriä loppuviikkoa kohden, paino oli tänään 95,4 eli puol kiloo enemmän kuin maanantaina.

niin ja ne letut jätskillä oli vastustamattomia!! :ashamed:

Tänään on turha haaveilla luistelusta...täällä tosiaan +2 astetta lämmintä!! |O
 
Pitihän se vaakaan hypätä, 80.2kg, siis hyvin tippuu toistaiseksi. Mä oon ihan koukussa tuohon ehrmannin maitorahkaan ja siihen purkilliseen laitan 2dl sitä vähäkalorista Valion keittoa, on muuten ihan mielettömän hyvä makeannälkään, ja rasvaa ei juuri ollenkaan, mutta paljon proteiinia! Kannattaa kokeilla :p
Niskat jumissa, eilen kävin fysioterapiassa ja nyt koko selkä on ihan sairaan kipee ja kosketusarka, päähänkin jomottaa niskojen takia. Viimeyö meni töissä ja ensi yöksikin olisi lähdettävä. Yleensä syödä puputan yövuorossa vaikka mitä, mut viimeyön pärjäsin kivennäisvesi pullolla, protsku patukalla ja 2 omenalla. Nyt pitää lähtee lasten kanssa pihalle :wave:
Ja mulla siis tavoitepaino 65kg 1.7 mennessä (ja ensi jouluksi tavoite 55kg)
 
WAU, mahtava suoritus kirppunen. 13 kilon tiputun on mahtava :flower:
Sen uskon että on ollut kivinen tie....siksi nostankin hattua menetetyistä kiloistasi!!! :wave: Pakko on itteensä ottaa niskasta kiinni että edistyy tässä hommassa. Paino tänään 95,7kg joten viikonloppu ollaan sit mahdollisimman vähällä syömingillä. Eilen söin noita Lindlin sokeroimattomia pusuja.. yks ei sit vaan riittänyt kun piti saada lisää.. MISSÄ KURI????? :eek: Kelikin on mitä surkein...koiraa piti vetää ulko-ovelta lähtien. EI tykkää yhtään kun tassut kastuu!!! Paino ei saa jumittua, en halua maanantaina plussa tulosta... pakko ryhdistäytyä..
Jotain ihanaa välillä: tyttö oppi eilen illalla tavuilemaan, nyt tulee pitkiä höpötyksiä :heart:
 
Tottori Pili (esikkoa lainaten eli Dr Phil) sanoo, että tahdonvoima ja itsekuri ovat vain myyttejä. Tarvitaan vain suunnittelua ja järjestelemistä sekä pieniä päätöksiä (oli jotain muutakin vastaavaa, en vain nyt muista mitä) :D Kukakohan on taas katellu nelosta |O

Ihanaa, esikonkin sairastelut alkaa olla ohi, eilen tulehdusarvo oli laskennu 73 eikä ole kuumetta ollut pariin päivään. Jesh!!! Ehkä tässä kohta pääsis uloski noiden kanssa, tänään en vielä uskaltanu mutta katotaans viikonloppuna :D

Paino noussut nyt kilon takaisin, eilen kyllä sorruin ostamaan vadelmatuplan, kun oli tullu uutuus. Tykkään tuplasta niin pitihän se maistaa. Tosin ei tarvii enempää ostaa, en tykänny niin paljon. Mutta katotaan, yritetään pitää tämä loppupudotus pudotuksena, ettei enempää tule takaisin. Syödä paljon porkkanoita, kun kerrankin sai kaupasta hyviä ja mehukkaita :)
 
Ajattelin laittaa tähän eilispäivän syömiset, tuntui että söin ihan liikaa, mutta kalorilaskurin mukaan kuitenkin ihanteellisesti!
Tässäpä ruokalista, yhteensä vain 1128 kaloria!
Aamupala:
Maitokahvi
Activia muesli jogurtti
Vehnälese 20g

Lounas:
Kaalilootaa 300g
Puolukkahilloa 1 rkl
Kurkkua 50g

Välipala
Omena
Appelsiini

Päivällinen
Savulohta 100g
Appelsiini

Iltapala
Rasvatonta maitorahkaa 250g
Vähäkalorinen vadelmakeitto 2dl
Raejuusto 200g
Ruislesettä 10g

Ja tietty 2 litraa vettä päivän aikana!
Ja illalla söin noin paljon, koska mulla on iltaisin ihan mielettömät syömishimot :p
Ja kertaakaan ei ollut nälkä päivän aikana, toi kalorilaskuri on niin hyvä juttu!

 
Eka laihisviikko takanapäin ja näinollen myös punnitus. Huimat 300g on pudonnu :headwall: :headwall:
Kävin torstaina vaa´alla ja sillon oli pudonnu 1,3kg. No, lauantaina alkoi menkat ja turvotusta on vaikka muille jakaa. Toivottavasti ensi maanantaina on parempi tulos tai motivaatio alkaa kärsiä. Mielestäni kuitenkin oon syöny melko järkevästi eikä sortumisiakaan ole tullut. Ärsyttää, kun miehellä oli tippunu 1,4kg :kieh:
 
Eilen vielä tilanne oli aivan toivoton...paino näytti 95.4. Ajattelin et skarppaan sunnuntain täysillä niin sit aamulla voi itkeä hyvällä omalla tunnolla jos vaaka ei näytäkkään hyviä tuloksia. Käytiin perinteinen 50 min kävely aivan kauheassa vesisateessa. Ei ollut hirveesti muita ihmisiä mailla halmeillakaan. Sit illalla vielä TUNNIN stepperöinti. Niin vaan vaaka näytti tänä aamuna 94.5kg...elikkäs 400g MIINUSTA!!! =) =) =)
Tällä viikolla ei herkkuja, ei lipsumista eikä miehen houkuttelua Lindliin herkkuostoksille! PISTE!!!
Kesän alkuun on enää 20 viikkoa ja 9,5 kiloo pitäis vielä saada pois. Joten se tarkoittaa sitä että 475g joka ikinen viikko pitäis saada kutistettua. Nyt on realiteetit lyöty pöytään niin se tietää tosiaan tiukkaa kevättä!!

Ole Mileko onnellinen tuostakin...tiedän omakohtaisesti et paino voi heitellä kilon puoleen sun toiseen! Ens viikolla saat hyvät tulokset! Maltti on valttia!!
 
Huomenta!!
Lomat on ohi ja punnitustulos oli aivan kauhea?!!!!! Plussaa 1,9kiloa!!!!! Tämä on katastrofaalinen tilanne, ja vaikka kuinka järjellä ajateltuna tietää että suurin osa nestettä niin silti voi ei!!!

Ei auta ku ottaa kauhean liikunnallinen viikko "kehiin" niin ja vettä täytyis muistaa latkia ainakin 2 litraa päivässä.

No ehkä ensiviikolla paremmat lukemat, huoh!!
 

Yhteistyössä