KOHTI KAPOISTA UUMAA (ent. 40 kg...)

  • Viestiketjun aloittaja tossuliini
  • Ensimmäinen viesti
Tuo on totta jos mies käy työpäivän päätteeksi kaupassa.. vähän kärjistettynä makkaraa ja kaljaa löytyy kauppakassista. kevyt tuotteista tietoakaan.. :) Mies itekkin yks päivä tokas että huomaa kumpi käy kaupassa. minä ostin leivän päälle creme bonjouria 15% ja pippurihärkää 2% ja mies levitti leivän päälle oivariini 40% ja meetvursia.

Oon koittanut pitää kevyttä naposteltavaa kotona: miniporkkanoita, 10 kalorista mehukeittoa, 2% raejuustoa.

Mitä olette muuttaneet "entisestä elämästänne"?
-ei enää sokeria kahviin ja 1 kuppi/pv (toiveissa saada verenpaine alaspäin)
-ei vaaleaa leipää ja muutkin vaaleat tuotteet pannaan esim. makaroni
-ei juustoa leivän päälle
-napostelu ja iltasyöminen kuriin
-ei tuoremehuja
-tumma pasta vaaleiden tilalle
-aamupuuro suosioon
-edes se kerran päivässä vaunulenkki (nykyään jo muutamia juoksuaskelia)


Nyt neiti hermostuu lattialla (ei osaa kääntyä mahalta selälleen)
 
Noita muutoksia:
- rasvaton maito
- vain ruisleipää
- täysviljapastaa
- tee ilman sokeria ( aika harvoin kyllä juon teetä
- kahvin oon juonut ilman sokeria aina, mutta nyt siis rasvatonta maitoa sekaan
- lisäksi yritän syödä paljon kasviksia ja juoda paljon vettä

Liikkumiseen en ole vielä panostanut, mitä nyt hyötyliikuntaa täällä kotosalla tulee. Tarkoituksena on kyllä alkaa kävelemään + pilatesta kotioloissa, kunhan tuo hematooma on hoidettu.
 
ajattelin nyt tännekkin tulla kertomaan että mua ei enää näy tän jälkeen meinaan plussasin lauantaina. nyt vaan odotellaan sitten lisää nitä kiloja eikä otetakkaan pois!! mutta tsemppiä kaikille!!! :wave:
 
Onnea Sorsalle odotukseen... vauvat ovat niin lutusia :heart:
Ootteks te miettineet syitä lihomiseenne?
Telkkarista (minäkö telkkarin orja) tuli hullut tuhlarit. Mikä siis kertoi holtittomasta tuhlailusta. Niin siinä joku psykologi kaiveli syitä kuluttamiseen. yks syy oli huono itsetunto/joku trauma lapsuudesta. Mulle ei kyllä tule mieleen mikä olis ajanut mut lihavuuteen. Ainoastaan herkut on vaan niiiiiin hyviä! :kieh:
 
berry76 vinkkasi minulle, että tämmöinen ryhmä reilusti ylipainoisille on jo perustettu. Itselläni on ylipainoa n. 35 kg. Ihan huonoilla elämäntavoilla hankittua :ashamed: Painonvartijoiden ohjeilla olen laihutellut muutamat kerrat ja laihtunut olenkin helposti muutaman kilon, mutta siihen motivaatio on lopahtanut ja kilot tulleet takaisin korkojen kera :headwall: Nyt olen viikon ajan koittanut ajatella, että tällä kertaa en laihduta vaan muutan elämäntapoja terveellisempään päin. Crosstrainer (vai miten kirjoitetaankaan) on tilattu hobyhallista ja sillä koitan sitten (toivottavasti) löllöihraa vähän kiinteyttää.

Ei muuta kuin keveitä ajatuksia kaikille :wave:
 
Ei muuta kuin joukkoon mukaan vaan vadelmainen. Itekkin liityin tähän alkuviikosta, joten ihan keltanokka olen. Itekseni 3 viikkoa laihuttelin ja 1.8kg onkin lähtenyt massasta. Kiva saada muilta vinkkejä laidutus urakkaan. Älä ajattele että nuin paljon pitäis puottaa painoa. Mä olen sua 8kg painavampi ja koitan ajatella alkuun et -15kg olis ihana. Alkuun kun pääsee niin toivottavasti sitten alkaa luistaa kuin itsestään. Minäkin ostin maanantaina twist stepperin. Kyllä hiki lähtee. ma kulutin yht 150ca,ti 203 ja eilen 311. Nälkä kasvaa syödessä tai siis liikkuessa. Tuo kotona kuntoilu on nyt mun juttu kun talossa on kohta puol vuotias tyttönen. Onko sinulla lapsia?

Niin ja maanantaina mittasin vyötärönympäryksen ja järkky lukemat oli 110cm. Eli tarttis tosiaan tehdä jotain tuolle höllyvälle mahalle. :eek:
 
Vaikka siis ylipainoa onkin se "vaivaset" 35 kg ni onnellinen olisin jos saisin n. 20 niistä pois eli tavoite tällä hetkellä on et vaaka näyttäis 70 ku nyt 91. Aikaa varmasti menee ja toivottavasti motivaatiota riittää. Jos sais nyt ensin edes 5 kg pois :/

Mulla on 2 lasta. 8v poika ja 6v tyttö. Jotenkin nolointa tässä kaikessa on että vasta lasten jälkeen olen lihonut. Nuorinta synnyttäessäni painoin muistaakseni 78 kg ja synnytyksen jälkeen olin ihan kauhuissani. Nyt jos painaisin tuon verran ni olisin ikionnellinen.

Mitkäs herkut on sinun suurin kiusauksesi? Minulla makeat ja lisäksi ihan muuten vaan ylensyöminen. Ja se iltanapostelu :kieh: Tänään vietän hedelmäpäivää ku eilen tuli syötyä hieman tuhdisti (äitini paistoi joulukinkun) Ai että oli hyvää :p

Haluaisin kysyä kaikilta seuraavaa:
Millä tavalla olette lihavia tai lihotte? Minä lihon kuin omena eli kuten miehet :( Lähes kaikki kertyy keskivartalolle rintojen alapuolelle. Arvatkaa vain kuinka monta kertaa ihmiset ovat luulleet minun olevan raskaana :headwall: Yleensähän naiset lihovat kuten päärynä mutta minäpä en. Vaatteita on lähes mahdoton kaupoista löytää vaikka on kaikenlaisia erityismitoitettuja mallistoja. Jos paita on sopiva olkapäistä ni mahan kohdalta järkyttävän kireä. Yleensä pukeudun siis muodottomiin säkkeihin. Housut taas aina ovat aivan liian isot reisistä ku mahan kohdalta suht sopivat. Vinkkejä otetaan vastaan!!

Ihan uteliaisuuttani kyselen miten teillä muilla? Toivottavasti kukaan ei pahastu tällaisesta :attn:
 
NO niin.. päivän kärryily takana. Välillä oli mukava vastatuuli ja tuo meidän valkoinen koiruli oli mahan allta aivan kurassa. Eteisen lattia on kivasti hiekan peitossa. Joka päivä saa imuroida, MUTTA eihän me välitetä tuommoisista pienistä. Tuli vaan niin hyvä olo. Posket vieläkin punoittaa.
Mulle se ylitsepääsemätön juttu on pizza. Vesi herähtää kielelle kun sanonkin sen ääneen. :LOL: (meillä on ollut tapana pizzaperjantai)
Sitten on just tuo ruokailuiden välissä napostelu ja just se iltasyöpöttely.
Mieskin eilen sanoi että ei ole ihme jos koko ajan pyörii ruoka mielessä kun telkkarissa tulee kaikkea ruokaohjelmaa.....
Ennen oli myös jätski paha... nyt ei olla ostettu sitä moneen viikkoon.
Sunnuntaina kun tehtiin pullia (kirjoitinkin ylempänä) niin yhdessä pullassa oli 300 kaloria. Saman määrän saa kulutettua 30 minuutissa stepperissä..huh huh... Eilen tuli uutisissa, että suomalaiset lihoo ja lihoo... mitäs meillä on niin hyvä elintaso.Sit yks paremman elämäntavan syyn tavoittelu on se että isäni kuoli pääsiäisenä diabeetekseen. En halua jalan amputointia yms. En halua puheillani ketään säikyttää, mutta itelleni se on viimeinkin (toivottavasti) iskostunut päähän, että "entinen elämä" EI VOI JATKUA!!!!!

Maanantaina, kun mittasin sen mahanympäryksen niin mieskin innostui mittaamaan omansa. Tulos 102cm. Joten hänkin päätti skarpata. Tuntuuks teiltä mahdottomalta ne suositukset? Naiset alle 80cm ja miehet alle 90cm??

Niin sitä piti vielä sanoo, et tää on tosi hyvä foorumi, kun kehtaa purkaa tuntemuksia ja ei ole sitä pelkoa että kukaan ei jaksa kuunnella mun laihutus hömppää...(ei kavereille kehtaa näin paljon höpistä omaa napaa)
 
Moi vadelmainen ja tervetuloa joukkoomme! Toivottavasti tästä tulee nyt hieman aktiivisempi pino, alusta olikin hieman hiljentynyt tahti.

Mulla on kolme poikaa, alkuvuodesta täyttävät 11, 8 ja 2. Mulla on kyllä läskiä kertynyt joka puolelle, reidet ja peppu on valtavat, mahassa kamala läskiheltta. Ikäni oon pyöreä ollut ja jojolaihdutusta on tullut harrastettua. Viimeisen raskauden jälkeen olin alle 100kg, sitten taas alkoi paino nousta. Nyt on lähtenyt muutamassa viikossa reilu 2kg, tosin ehdin ennen keskenmennyttä raskautta pudottaa ehkä kilon tai kaksi. Tuo keskenmeno on aiheuttanut kaikenlaista ylimääräistä, joten tää laihdutushomma on ollut hieman taka-alalla. Yritän kuitenkin skarpata, että jouluun mennessä painaisin alle 100kg, siihen on kuitenkin matkaa vain vajaa 3kg.

Mun himoni on kaikki herkut, mutta lisäksi napostelu ja lämpimän ruoan määrä on ollut liian suuri. Eilen myönnän sortuneeni karkkeihin, pitkästä aikaa. Täytyy koittaa nyt skarpata taas ettei tuu sortumisia... Olen vielä ens vuoden elokuuhun asti hoitovapaalla, joten siinä ajassa ois tarkoitus pudottaa reilusti painoa. Olis mukavampi töihinkin lähteä hieman hoikempana. Mun isällä myös todettiin vähän aikaa sitten diabetes, eli perintötekijöissä löytyy sitä mullakin. Tosin raskausaikana ei ole ollut sokereiden kanssa ongelmia. Niin ja yks motivaatiota antava juttu on se, että vielä ois tarkoitus yrittää raskautua tulevaisuudessa eli helpomman raskausajan takia myös painon pitää pudota.
 
En yhtään ihmettele vaikka kävisin joskun keskustelua itseni kanssa täällä :LOL: Olen kyllä aika ujo ja hiljainen muuten luonteeltani mutta omista asioistani kerron varmaan liiankin avoimesti. Olen nyt kotona tämän vuoden loppuun asti ainakin joten aikaa on koneella käydä. Niin ja minäkin toivon, että kaikilla riittäisi aikaa ja intoa kirjoitella kuulumisistaan!



 
Tämän päivän lööppilehessä oli että Suurin Pudottaja-ohjelma on hengenvaarallinen. Ei siinä tarvii olla asiantuntija kun tavallinen tallukkakin tajuttaa että 7 kilon pudotus viikossa ei ole todellakaan terveellinen. Joten olkaamme iloisia jopa niistä -100g pudotuksista.
Mikäs täällä oli punnituspäivä?
Mulla tulee viikko täyteen maanantaina, mutta kiva lähtee viikonlopun viettoon kun vaaka näytti -600g. Siinä on haastetta pitää se KOKO viikonloppu samana!

Tsemppiä kaikille ettei viikonlopun lumo pääse yllättämään.
 
Minä kyllä tänään illalla ja varmaan huomennakin herkuttelen. Kaksi tyttöjeniltaa peräkkäin vuorossa. Minun ongelmanihan on ollut herkuttelu joka ilta viimeiset pari vuotta. Saldo on voinut hyvin olla 4 piparipakettia+pari karkkipussia viikossa sekä lämpimän ruoan ylensyönti joka päivä ja ilta :ashamed: Eikä tietysti mitään liikuntaa, paitsi jos töissä metsäretkiä ja yleensä hauistyöskenteyä ku alle 3-vuotiailta vaippoja hihnalta vaihtaa ja nostelee portin yli. Se saa kyllä hien näin huonokuntoiselta virtaamaan :whistle:

Sallin kyllä itselleni viikonloppuisin vähän herkuttelua kun kuitenkin vähenee roimasti. Saa nähdä miten tuloksia syntyy ja sitten pitää miettiä uudestaan jos ei näillä keinoin tehoa.

Aikaisempia kirjoituksia lukiessani olin huomaavinani, että punnituspäivä maanantai?
 
No niin täällä ollaan valmiina aloittamaan uusi viikko. Viikonlopun mässäilystä huolimatta paino tippui yhteensä 900g elikkä 97,9kg. Rehellisesti sanottuna paino ei olis nuin paljon tippunut ilman steppereintiä. Eilen otin hikispurtin ja steppasin 32 min ja huimat 2500 askelta ja jossa paloi 349 kaloria. Nykyään kai sitä on niin urheiluhullu, että PIENI vesisade ei haittaa.... Onneks tyttö kaipaa niitä aamupäivä unia ulkona ja koiruli uikuttaa eteisessä ulos pääsyä. Siinä mun motivaattorit! :LOL:
 
Lähtöpaino oli 91kg silloin 2 viikkoa sitten ja nyt 88,5 :D Tämän viikon aikana on varmaan sen kilon verran lähtenyt. Odottelen sitä crosstraineria saapuvaksi, et pääsis kunnola hikoilemaan. Olen tajuttoman huono lähtemään kodin ulkopuolelle urheilemaan :ashamed:

Nyt lähden viemään tuota pienempää eskariin. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :wave:
 
Huomenta kaikille!!

Uusi viikko taas alkaa, kylläpä nämä viikot menee niin nopeasti.

Puntari näytti tälle viikolle saldoa - 800 grammaa ja paino tänä aamuna tasan 85 kg! Nyt haluttaisi jo päästä alle 80 kilon, mutta siihen menee tietysti vielä aikaa. Ja joulukin painaa päälle, mutta toivottavasti saisi silloin hillittyä pahimmat suklaa himot, jos sellaisia nyt sattuu tulemaan :LOL: .

Eipäs muuta kuin hyvää viikonjatkoa taas kaikille, kirjoitelkaa!!!!
 
TOSI HIENO HOMMA VADELMAINEN :heart:

Tuleeko teille kumpi ct, Semmoinen mikä menee vähän niinkuin pyörä..ylös alas (salilla nähnyt semmoisia) vai semmoinen mikä menee samassa tasossa? Mutsilla on tuo jälkimmäinen niin siinä on vaan se vika että lantio on liian leveä siihen. Meinaa hangata.... Sit siinä enemmän vain huojuu.. pelottaa että lentää selälleen.... Pitääkin kokeilla uudestaan sitä itsenäisyyspäivän aikaan kun mennään kotopuoleen.
 
Minska80 mulle on tulossa semmoinen ct jossa pyörät menee ylös alas. Siskolla on samanlainen joten on tullut testattuakin. 5 minuuttia ja tuntuu ku henki lähtis :eek: No kotona voi sitten pikkuhiljaa omalla aloitella. Lisäksi koitan nyt joka päivä tehdä vähän vatsalihaksia. Ja mites ne lantionpohjalihakset sitten. Tämä vähemmän viisas äiti jätti treenaamatta lasten syntymän jälkeen ja sen kyllä huomaa :headwall: Oma moka joo. Nyt pelkään et ei enää ole hyötyä tuosta jumpasta kuin niin, että ei enää tilanne pahentuisi :'(

Minä muuten elelen yksin lasteni kanssa. Joskus aikoinani kun laihdutin lasten välissä ni sain tukea paljon avomieheltäni ja nyt onkin ollut vaikeampaa tätä elämänmuutosta aloittaa kun ei ole sitä kannustajaa matkassa joka päivä. Tokihan kaikki on itsestään lähtöisin eikä varmasti kaikki saa tukea kumppaneiltaan mutta minulla silloin aikoinaan sattui hyvä tuuri siinä suhteessa. Nyt meillä onkin leikkimielinen veto tämän exäni kanssa, että saadaanko molemmat 10 kg pois kesään mennessä. Se tietysti tuo jo vähän lisämotivaatioita tähän hommaan B)
 
MOI!

Täällähän on hyviä pudotusuutisia! Mulla oli myös kilo lähtenyt viime viikosta eli paino oli 101.8 kg. Sata kiloa häämöttää mittarissa siis!

Mun tilanne tuon hematooman suhteen on se, että tilannetta vielä seurataan, 2 viikon kuluttua sitten näkee, pitää poistaa vai jatketaanko seuraamista. Eli edelleen se haittaa tätä projektia, mutta kaikki sadat grammat mitä lähtee, otan kyllä vastaan.

Tsemppiä tulevaan viikkoon kaikille!
 
Heippa taas pitkästä aikaa!
Mulle kävi sillain hassusti, että ollessani reissussa ja tultuani kotiin, huomasin olevani bannattu tänne koko saakelin palstalle!!!
Liekö tuo kotitonttu kirjoitellut jotain hävyttömyyksiä, tai mitä lie, mutta pari viikkoa olin mykistettynä, enkä VARMASTI ollut itse tehnyt mitään.. :xmas:
Mutta toisaalta aivan sama, koska olen ollut aivan holtiton syöpöttelijä, on vaan ollut liian raskasta tämä elämä, ei ole ilman lohtua pärjännyt ja samanlaisena näyttää jatkuvan.
En ole edes käynyt puntarilla aikoihin, jospa vaan saisin itseäni nyt niskasta kiinni, toivottavasti. Pitänee käydä puntarilla tänään. Tsemppiä kaikille!
 
Hei allapollo!

Mites ne sillä lailla? :eek: Aika oudolta kuulostaa. No pääasia, että nyt taas pääset mukaan juttuihin. Oonkin aatellu, että missäs lienet.. =) Tsemppiä, sama juttu mullakin, että tahtoo välillä mennä lohtusyöpöttelyksi :hug:
 
Kauhiasti oli tullu juttua ja uusia immeisiäkin mukaan sitten viime käynnin :D Mie jotenki tietoisesti unohdin tämän ketjun olemassa olon, kun repsistä on tapahtunu ja ihan totaalisesti... 115 kilon tietämillä kieputaan koko ajan. Motivaatio nolla ja niin pois päin.

Apuva, Minskikö se kyseli jotain... Kun muistais nyt että mitä...Niin joo, olikos se nyt ainakin raskauskiloista?? Esikosta tuli kiloja 13, joista 9 jäi synnärille, mutta sitten paino nousikin siitä vielä noin 6 kiloa. Kuopuksesta kiloja tuli puolikas rv 34+2 saakka jolloin neiti sitten syntyikin, silloin paino oli pudonnut lähtöpainosta noin 7 kiloa, josta takaisin on tullut 4 kiloa.

Vadelmainen Mulla lihavuus on kyllä jokapuolella, mutta keskittyy tuohon mahan seutuun, eli raskaana olevalta minäkin näytän. Tosin muuallakin on makkaraa niin paljon, että kukaan ei epäile raskautta.

Mies antoi viime jouluna lahjaksi "ihanan" joululahjan. Oli ostanu Dr Philin painonpudotushaastekirjan... Paketin avattuani, kirja kyllä meni alimmaksi kasassa enkä halunnu sitä silmissäni nähdä. Otin kyllä sen ihan selkeänä vihjeenä... Nyt olen ajatellut, että kaivaisin sen tuolta kaapin perältä ja lukisin sen. Mie siinä mitään häviä (paitsi muutaman tunnin palstailuaikaa ;) ) . Ajattelin, josko sieltä löytyis puhtia minunkin elämään...

Suloinen muuten, kerrohan tarkemmin tuosta karppaamisesta. Esim. millä olet ns. korvannut perunat, riisin ja pastan ruuassa? Syötkö pelkkää kastiketta ja kasviksia vai miten se menee? Pikkasen kiinnostaa, mutten jaksais kahlata noita "virallisia" sivustoja läpi, helpommin ymmärtää kun joku sen selittää :) (Ja nyt tuli kamala ajatus mieleen, että olisin kysyny sulta samaa aikasemminkin :eek: , no en jaksa alkaa plaraamaan ketjua läpi. )
 
Kiva kun tulit hopeapaju takaisin. Mukavaa saada "vanhempaa" viestittelijää mukaan. Meillä uusilla on vielä tämä honeymuuni päällä, mutta kyllä se todellisuus parin kuukauden päästä paljastuu!!! :LOL:
Oikeastaan pitäis näitä syyskuussa jo mukana olleita kiittää että teidän viestittelystä on ollut apua kun olen pikkuhiljaa ruvennut tosiaan tähän elämäntaparemonttiin. Kun aloitin niin en pitänyt itteäni pulskana, mutta nyt kun kattoo peilistä niin aika pöhö sieltä kuikkii. Tällä viikolla on mennyt enemmän kuin putkeen, ma oli paino 97,9 ja nyt 96,9 eli 1KG 2 PÄIVÄSSÄ. En ole hirveää nälkää kärsinyt mutta se napostelu on jäänyt kuin itsestään pois.

Lainasin maanantaina kirjastosta Pertti Mustajoen yksilöllinen painonhallinta niin siinä oli monta järki juttua. Esim. ei saa sanoa sorruin herkkuihin VAAN LIPSAHDIN, ei kuulosta niin tramaattiselta. Herkkuihin pitäis ottaa enemmän sallivampi asenne. vähän silloin tällöin kuin esim viikonloppuisin paljon kerralla. Eli herkkuja ei saa TÄYSIN kieltää itseltään, pitää vaan vähentää. Ei saa katsoa liian musta-valkoisesti, kerran kun sortuu niin yleensä ajatellaan et se oli siinä, nyt loppuu laihari. Sit tossa kirjassa painotettiin sitä et jaksaako tällä elämäntavalla seuraavat 2-3 vuotta, eli johtopäätös herkkuja silloin tällöin niin ne ei anna sulle ylivaltaa. Ota vaan hopeapaju se kirja sieltä esille. Vaikkei kaikista sen mielipiteistä tykkäis niin varmasti huomaat että joku KOLAHTAA ja ajattelet että tuo vois mulle sopia. Ite oon huomannut kun iltasella teen kanssa ottaa vaikka yhden piparin niin se KIELETTY HERKKU ei maistukkaan niin hyvälle kuin oli odottanut. Melkein tekee mieli tuon makeen jälkeen ruisleipää!!! MITÄ MULLE ON TAPAHTUNUT???? :LOL: Alanko olla ex-herkkuttelija??? OHO!
 
Joku päivä puhuttiin just radiossa et naiselle on niin vaikea ostaa joululahjaa.. melkein kaikista suututaan.. vaatteita ei saanut ostaa kun siinä oli suuri mahdollisuus mennä mönkään just koon, mallin ja värin suhteen. Ja me naisethan ostetaan jut miehille kalsareita ja vaatteita..... kyllä ne niitä kiltisti pitää! :heart:
 

Yhteistyössä