Km:n jälkeen kuumeilevat, toukokuu

• Viestiketjun aloittaja Sus soo
  • Ensimmäinen viesti
Mahtuuko mukaan? Keskenmeno todettiin eilen (rv 10+0), alkio oli kuollut rv 7+1 heti edellisen, vuodon takia tehdyn ultran jälkeen. Tänään olin kaavinnassa, joka meni lääkärin mukaan hyvin. Nyt odotellaan ne pakolliset menkat ja sitten taas uutta yritystä kehiin, tällä kertaa toivottavasti paremmalla onnella. Ekaa kuumeillaan ja ikääkin on jo kertynyt vähän reilummin.

SusSoo
Lakta
Harmi että sua nyt noin koetellaan. Toivottavasti kipuilu loppuu pian! Mä pääsin tosi helpolla tämän keskenmenon kanssa verrattuna tammikuiseen. Kipuja ei ollut laisinkaan, vuoto hyvin vähäistä ja kestikin vain puolitoista viikkoa.

(.) Tänään meille saapui ovis oikein kunnon limojen ja kipujen kera
mutta tervehdin vain kaveria ja toivotin tervetulleeksi uudestaan jälleen kuukauden kuluttua
Jospa me nyt sitten noudatettaisiin lääkärin kehoitusta odottaa yksi kierto ennen seuraavaa yrityskertaa.

Ihanaa
enää kaksi työpäivää
ennen kesälomaa!

Aurinkoisin terveisin
Sussoo

helou

täällä pojua nukkumaan laittamassa (ts. odottamassa että alkaa tuhina kuulua)

itselle ei mitään uutta.
parin pv:n takainen alakuloisuus hävinnyt ja tänään ollut ihan hurjan hauska päivä meillä yhdessä =)

Mulmul: :hug: en osaa oikein muuta.. kaikki tunteet on sallittuja ja ne pitää käsitellä. voimia kovasti ja muistat itsestäsi huolehtia!

Allusmamma:
:hug: myös sinulle

itsellä myös tilanne se että moni tuttu saanut/saamassa vauvaa.. tuntuu epäoikeudenmukaiselta.. tai oikeastaan tuntui.. nyt olen sinut asian kanssa ja ei tässä auta kun odottaa mitä tuleman pitää. iloinen olen heidän puolestaan =) vaikka sitä ei voi kieltää etteikö haikeus välillä täytä mieltä.

plussatuulia nyt oiekin paljon kaikille!

muoks..

Kanella
tervetuloa :hug: voimia tuleviin päiviin.

sussoolle toivottelen jo nyt mukavaa lakavaa lomaa jos en enää loppu viikosta kerkeä käymään! :D

Hei, kertokaapas! Kun olette keskenmenon kokeneet ja jos ennen sitä ja raskautta ollut suht säännöllinen kierto, niin onko keskenmeno muuttanut kiertoa? Eli voinko kaavailla menkkojen tulevan siihen aikaan ku tulivat ennen plussaa, vai voiko ne muuttua nyt uuteen ajankohtaan? Kuinkas teillä on käynyt?

Itse tässä vain mietin, että jos kierto jatkaisi "entisellään" niin just häiden aikaan sattuisi menkat :( Varsin mukava hääyöhän tuo sitten olisi...

Mutta toisaalta tässä kerkeää tulla yhdet (toivottavasti) jo aiemmin ja sitten vain peukut pystyyn, että raskautuisin saman tien, niin häissä olisin jo ekoilla viikoilla raskaana :)

On ihan mahdoton halu tulla uudestaan raskaaksi!! Onneksi nyt olokin hieman tuntuu paremmalta, tänään kokeillaan töihin menoa, saa nähdä kuinka käy... :)

Lakta, mulla kans tommone ilone meininki nyt :) Et jos raskautuiski ni sit ei ois menkkoja häissä :) ja mul ekat menkat tuli 32 pvää km:n alkamisesta, toisia ei viel oo tullu ja ny on kyl vasta kp27 et ei viel pitäiskää kai :) Tosin olin huomaavinani aika aikasin oviksenki et huomen pitäs menkkoje alkaa MUTTA en kaiketi ovuloi täs kierros ko lämmöt ei noussu joten menkkoja vaa ootellaa sit :)

:'( Vauva haaveet haudattiin sen viimeisen keskenmenon jälkeen syksyllä joka oli siis jo 6.alkukuusta tunui,että on keskenmenosta jo päässyt ohi ja kun painokin pudonnut -15kg,niin ajattelin aloittaa clomit,että antaisi vauvalle luvan tulla.Menkkoja tässä odottelin,mutta kun kunnon vuotoa ei ole pukannut päälle,mikä on yleensä clomien ansiosta ollu säännöllinen tähän asti.Pientä tuhrua on ollut ja nyt kun itkettää koko aika ,niin päätin sitten tehdä aconin testin,sen herkän.Ihan sen vuoksi,koska uudet clomit olisi pitänyt aloittaa huomenna ja en uskalla,jos vaikka sittenkin...
+ tuli,mutta samalla veskissä käydessä ihan kun ruskuaispussi olisi tullut pyyhkiessä,mutta kunnon vuotoa ei siis vieläkään.Pakko päästä polille,että tarkastavat ettei olisi kohdunulkopuolinen.Tokalta oli vastaava tilanne 16 viikolla,mutta vuotoa oli runsaasti ja pussi tuli ulos,mutta syke löytyi.Siis oli ollut kaksos raskaus,mutta toinen mennyt kesken.
Nyt alkoi ihan hirveenä pelottaan,että tuleeko nyt 7.keskenmeno yhteensä.Alamahaa nippailee koko aika.Hirvee väsymys päällä ja palelee,eli oireita on jonkin verran.Ihan alussahan tämä vasta on,että jos menee kesken,niin toivon,että asia hoituisi mahdollisimman äkkiä.Huomenna soitan neuvolaan saako lähetettä naistentautien polille.Minulla muutenkin käytössä verenohennuslääke primaspan 100mg ja verenpainelääkkeet.
En olisi ikinä uskonut,että plussa tulisi näin äkkiä.Noilla muilla lapsilla kun ikäero on sen 3v ja risat.Jos tämä tulee kesken,niin en tiedä jaksaako sitä enää yrittääkkään :'(

Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
Ihanaa
enää kaksi työpäivää
ennen kesälomaa!
Hei, Sussoo... Ollaanko samalla alalla, ku mullakin kaksi päivää ennen kesistä ja sit kymmenen viikon loma?!? :whistle:

Täällä hiljaiseloa... Odotellaan kovasti ovista, jotta päästään taas hommeleihin :heart: Tämän viikon alku tosin menny ihme vatsakivuissa: kolme päivää meni Buranan voimin :eek: täytyi ihan työterveyslekurilla käydä. Sain lähetteen gynelle, toivottavasti ei mitään vakavampaa... Onko teillä muilla ollut keskemenon jälkeen ihmeellisiä vatsakipuja? Edellisessä kierrossa mulla oli noin kp 26 järjetön vatsakramppi!!! Ja ikinä ennen ei mitään tuollaisia.

Mun vauvakuume eiku pahenee: tänään näin serkkuni parikuisen tyttövauvan, jolla oli maailman tuuhein ja tummin tukka ikinä... Oli niin saakutin söötti!!! :) Tahtoo kans :heart: :heart: :heart:

PLUSSAA MEILLE!!!

SusSoo
Linneaborealis :wave: kyllä me taidetaan samalla alalla olla. Mullakin on 10 viikon loma pian alkamassa
Tosin minä tyhmä olen jo ehtinyt saada ohjelmaa jo jokaiselle kesän viikonlopulle! No mä teen sitten kotihommia arkipäivisin tai olen vaan ja rentoudun
Pääasia että saa olla lasten kanssa kotona monta viikkoa! =)

Mitäköhän tämä nyt sitten on... Eilen illalla sitten hanat aukesivat ja tättärä tuli kylään... On kyllä maailmanhistorian lyhin kierto meikäläisellä. Tai sitten ne edelliset oli jotkut valemenkat kun oli vaan pientä tuhruttelua koko ajan... Mene ja tiedä... On vissiin tuo kroppa vieläkin vähän sekaisin.

zelda :hug: voimia sinne, toivotaan parasta.

Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
Linneaborealis :wave: kyllä me taidetaan samalla alalla olla. Mullakin on 10 viikon loma pian alkamassa
Tosin minä tyhmä olen jo ehtinyt saada ohjelmaa jo jokaiselle kesän viikonlopulle! No mä teen sitten kotihommia arkipäivisin tai olen vaan ja rentoudun
Pääasia että saa olla lasten kanssa kotona monta viikkoa! =)
HIPHEI!!! Mulla alkoi tänää kesäloma ja elokuun puolivälissä sitten vasta takas töihin!!! Tää on kyllä kiva ala!!! Ihanaa!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Mä peesin Katherinen kirjotusta ja tuun tänne tsemppailemaan teille kaikille plussat :heart:
Itselläkin oli kivikkoinen ja epäuskoinen tie plussaan mutta vihdoin se sieltä tuli ja nyt on sitten massun kasvua seurattu jo pidemmän aikaa ja samalla aikaa kallossa jäytävä pelko että tämänkään pieni ei perille ehjänä pääse.... mutta toivossa on pakko elää :heart:

Toivon kaikille oikein plussarikasta alkukesää ja tulkaapas pian hyvien uutisten kanssa odotuspuolelle!!!

Tini + Pingu-Prinsessa 26+2 (voitteko uskoa että näin paljon jo viikkoja?!)

Ilmoittaudun mukaan pinoon. Viime viikolla minulla todettiin keskeytynyt keskenmeno rv 9. Tyhjennys tehtiin lääkkeillä ja nyt jännittää tuliko kaikki pois. Hyvältä vaikuttaa, kun vuotoa on enää vähän eikä ole mitään kipuja. Minulla on ollut keskenmenot 2/01 ja 4/03. Molempien keskenmenojen jälkeen on mennyt puolivuotta uuteen raskauteen. Ne raskaudet ovat päättyneet onnellisesti. Aikaisemmissa keskenmenoissa on ollut ohjeena odottaa yksi kierto ennen uutta yritystä. Nyt ohje oli, että heti saa ruveta yrittämään, kun jälkivuoto on loppu. Edellisillä kerroilla tehtiin kaavinta, ehkä se vaikuttaa asiaan.
Raskausoireet ovat häipyneet ja olotila on normaali. Paitsi, että olen tosi pahallapäällä. Tällainen olo mulla on yleensä, kun täti on kurvaamassa paikalle. Taitaa olla hormooneita liikkeellä..

a-alisa Hienoa, että sulla meni lääkkeellinen keskeytys noin hyvin. Toivotaan, että kaikki on tullut pois. Mulle tehtiin kaavinta keskiviikkona, ja sen jälkeen tosiaan neuvottiin odottamaan yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä. Onhan se huomattavasti rankempi kohdulle kuin lääkkeellinen tyhjennys. Paljon plussaonnea sinulle! (ja toivottavasti kuukauden kuluttua myös minulle)

Mä oon ihan pihalla. Tein tänä aamuna testin (Predictorin) kun tätiä ei näy vaikka on jo kp32. Yleensä alkaa heti kp31 aamuna. Testi näytti ihan negaa. Ja tietenkin v*****ti kun oli aika lupavaa. Oireita paljon ja kaikkea. No lähdin sitten kauppareissulle ja tulin hetki sitten kotiin niin testissä ihan selkeä haamuviiva, vaalean punertava. Ei tarvitse edes tihrustaa sitä nähdäkseen. Siksi aloinkin katsomaan testiä uudelleen kun erotin sen viivan ihan selkeästi jo metrin päästä.

Onko kellään kokemusta näistä Predictorien haamuista. Onko niihin mitään luottamista. Täti oireita ei ole yhtään. Päin vastoin enemmänkin kunnon raskaus oireita.

Niin ja tervetuloa uusille ja pahoittelut keskenmenoistanne. Ja anteeksi sekopäisyyteni. Kun se vauvakuume on vain niin kova että sitä tarttuu väkisin siihen viimeiseenkin toivon rippeeseen...

eikös predictorissa muutenkin lue että 30 min jälkee voi hyvinkin tulla väärä plussa.. Eli suosittelisin meneen apteekkiin ostaan uus mut täl kertaa apteekin oma testi (mul sillo predictor ol nega ko piti menkkoje alkaa ja raskaana olin ja apteekin omalla tuli haamu testiajan sisään)

Kanella Jos muistan oikein, kävikö sinulla samoin kun minulla, että ekasta kierrosta raskaaksi ja sitten keskenmeno? Olin itse todella yllättynyt, kun tulin heti raskaaksi. En ole kuitenkaan ihan nuori enää. Ensi viikolla minulla on ultra, toivottavasti kaikki on kunnossa ja voi katsella eteenpäin ja haaveilla uudesta raskaudesta. Uusi raskaus olisi parasta lääkettä tähän suruun. :heart:
leinikki Käy ostamassa uusi testi. Itsekkin olen aina tutkinut testiä myös testiajan jälkeen, enkä ole ikinä saanut roskishaamua. Pidän peukkuja :wave:

a-alisa Oikein muistat, eka yrityksellä tärppäsi. Sitä ihmeteltiin, kun mullakin on ikää jo 38 vuotta ja takana ensin 15 vuotta pillereitä ja sitten 4 vuotta hormonikierukkaa. Juuri oltiin ehditty toipua hämmästyksestä, kun eka kerran rupesin vuotamaan. Ei siis oikein edes ehditty ajatella, että vauva tosiaan olisi tulossa. Toisaalta hyvä niin, ei tullut niin järkytyksenä km. Vaikka eihän tämä helppoa silti ole. Pidän peukkuja, että ultrassa on kaikki kunnossa ja pääsette taas yrittämään. Sanoitko, että asutte saaristossa? Missäpäin?

Mä en kanssa koskaan ennen ole saanut roskis haamuja millään testillä. ja nyt kun ajattelin tarkemmin niin en edes Predictorilla. Ja sitten aloin miettimään myös sitä että kahdessa ekassa raskaudessa testasin tosi myöhään vasta kun ne oli vähän yllätyksiä. Ja nyt tuossa viimeisessä testasin kanssa ekaks haamun oikeena ajankohtana eli silloin kun menkkojen piti alkaa Aconilla ja vielä kp 31 näytti sama Aconi uudelleen että en kuitenkaan olisi muka raskaana. Siitä vajaa viikko eteenpäin niin Predictori näytti plussan. Meniköhän tää nyt vähän sekavaks. Mutta se on pointti että olen aina plussannut vasta tosi myöhään.

Noh, aika näyttää. Pitäkää peukkuja pystyssä mulle.

Kaa
Leinikille peukut ja pottuvarpaat pystyssä!

Huomisaamuna on kp 31/31 ja on "pakko" testata aamulla. Illalla ollaan menossa tyttökamujen kanssa terassi-ja baari-iltaa viettämään. Ja arvaten alkoholi kuuluu asiaan... sen vuoksi ajattelin mielenrauhani vuoksi "varmistaa" sen tulevan negatiivisen testin. Eli en usko lainkaan raskauteen, mutta on pakko saada siitä konkreettinen todiste. Eli ei mitään isoja jännäyksiä täällä. Saapahan sitten rauhassa avata sen punkku-pullon. :D

Yhteistyössä