Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

täti tuli kylää.. grrrrr..... :kieh: :kieh:
no ei sit auta muu kun englannissa jussin aikaan touhuta.. jos sit tärppäis nii sit vois ainaki vauvalle joskus sanoo et oot saanu alkus siellä :LOL:
nou hätä, voi nyt ainaki hyvillä mielin maistella juhannussiideriä.. ;)
 
Ippu: juu täytyy harjotella jo ennen lähtöö ja sit paikan päällä ja vielä varmuuden vuoks kotia tullessaki :LOL:
ton laskurin mukaa pitäis olla seuraava ovis seuraavana päivänä ku kotia tullaa, mut pakko kai se on siellä ainaki pikaset touhuta, ettei mee hyvät päivät ohi.. vaikka mä aikasemmi sanoin etten varmaa kehtaa siel "suvun keskellä".. :D
 
Huomenia kaikille! Ippu toivotaan parasta! Ehkä hyvä ettet oo niin hätähousu, mä olisin varmasti jo testannu... Äiskä äiskä: meillä myös varmaan jussina yritystä toivon mukaan, vaikka ollaankin sukulaisten keskellä. Onneksi on oma pieni mökki siellä ison mökin vieressä. :D
 
jännä juttu muute ku tässä odotusta odotellessa oon lihonu muutaman kilon ja aatellu et hitto, jos se tärppää nii lihoo sitä sit kuitenki, nii äske täällä töissä istuessani päätin et nyt on pakko saaha pari kiloo pois, ennen kun uutta tädin vierailua alan oottelee.. (jota toivottavasti ei tuu moneen kuukautee :LOL: )
tää ei nyt liity varma tänne ollenkaa, mut olisko mulle ketää kaveria täällä parin kilon pudotukseen ;) ???
 
Ippu: kiitti vinkeistä :hug: oon tosin entinen painonvartijoiden asiakas, et nää perusjutut tiiän, mitä PITÄIS tehä..
mut ton mä päätin, et karkit lopetan kokonaan.. (oon hirmunen karkin syöjä).. en osaa vähentää, joko paljon tai ei yhtä ainoota... (oon ollu joskus 2v karkkilakossa!!!! ja mä tyhmä ees lopetin sillon sen)..

jugurtit, maidot ym on ollu jo pitkän aikaa rasvattomia, mut toi leipä pitäis saaha taas takas tuohon ruisleipään..

ja sit lenkille on lähettävä, onneks toi meijä pieni neiti parantu vesirokosta, nii pääsee sen kans pyörälenkille (neiti pyöräilee ja mä kävelen perässä ympäri kyliä =) )

et kai ne muutama kilo siitä lähtee kun saa vaan itteesä niskasta kiinni =) ja :$ kaikille herkuille!!
 
äiskä äiskä: Pahoittelut tädistä ja tsemppiä uuteen kiertoon. Samalla saatte vähän jännitystä elämään. Mä en varsinaisesti ole kiloja tiputtamassa, mutta kiinteytys olis tosi tarpeellista ja samalla kuntoa pitäis kohottaa, että jaksaa sitten raskaanaollessakin touhuta normaaliin tapaan. Vaikka kyllä mäkin alan syömisiäni tarkkailla, liikaa tulee mässäiltyä enkä syö kauheen terveellisesti. :kieh:

Ippu: Kyllä se plussa sieltä vielä saattaa tulla. Ei sulla vielä kauheesti noita päiviä oo kertyny.. nou hätä. Tsempiiä odottamiseen! Koita kestää. =)

Täällä ei mitään uutta. Lämpö vie kaikki voimat. Mahtavaa kun viikonloppu alkaa! Ajatuksena ois leffaan meno, ulkoilua ukon kanssa ja mahdollisesti jopa jollain syrjäisellä rannalla löhöilyä. B)
 
Negapahoittelut Ippu :hug: Ihan pakko käydä täällä sun tilannetta kurkkimassa, miten niin utelias... :D Älä vielä masennu, testi saattaa näyttää ihan jotain muuta muutaman päivän päästä! =) Mulla tuli se eka haamu 12 päivää oviksesta Aconin herkkään testiin, sulla ei taida ihan niin paljon päiviä olla vielä kulunut? Tuosta oviksesta muuten, se on kuulemma yleensä n. 14 päivää ennen seuraavia menkkoja, eli niillä joilla on lyhyt kierto ovis on tosiaan aikaisempina kiertopäivinä kuin pitkäkiertoisilla. Ehkä se selittää erot noissa laskureissa.

Edelleen tulee tiheään täällä vierailtua ja teidän kuulumisia luettua. =) Kommentoiminen vaan on jäänyt, alkuraskauden väsy on löytänyt tänne tiensä ja jotenkin se kaikkein eniten tuntuu tietsikalla istuessa. (Sama juttu viime raskaudessa, kerran nukahdin töihin päätteen ääreen! :ashamed: :D ) Toivottelen kuitenkin että monella muullakin täällä olisi kuiva juhannus edessä :D eli pikaisia plussauksia! =)
 
Heip vaan kaikki! =)
Olin maanantaina nielurisaleikkauksessa ja nyt pikkuhiljaa olo alkaa kohentumaan niin, että jaksaa jo istua koneella. Lääkkeitä tosin kuluu ja juodakin pitää jatkuvasti jo helteenkin takia. :flower: Huomasin tuossa juuri, että ovispäivät alkavat uhkaavasti lähestyä ja isäntä on edelleen reissun päällä, palailee vasta viikonloppuna! ;) Sitten täytyy kyllä jo heti aloittaa pupuilu. En vaan sais kahteen viikkoon rasittaa itseäni leikkauksen takia! :LOL: Täytyy ottaa sitten rauhallisesti ja pitemmän kaavan mukaan. Katotaan kuinka käy ja oonnistuuko tärppäämään. Isot onnittelut jo plussanneille. :flower: Toivottavasti tullaan pian perästä!

Olitte näemmä keskustelleet raskauden vaikutuksesta työn jatkumiseen, itselläni on takana reilut kaksi vuotta sijaisuuksia ja määräaikaisia sopimuksia, mutta viimein sain vakkaripaikan, jota nyt takana jo vuosi ja jussilta alkaa eka pitkä kesäloma! =) Tämän epäparman työtilanteen vuoksi kolmosen yrittämistäkin jouduttiin niin pitkään siirtämään. Nyt on kuitenkin turvallinen mieli, jos ja kun pääsen jäämään äippälomalle, kun on työ mihin palata ja tokihan palkka vaikuttaa päivärahaankin. Aikaisemmat äippälomat olen ollut sillä minimillä, ja tiukkaa oli, mutta tulipahan tehtyä!

Ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille! :hug:
 
Ippu laitatko siihen listaan sitten kun kerkeät et mulla on kp20.. en viitsi itse mennä päivittelee etten sotke koko juttua :/ niin ja koita jaksaa odottaa testaamista vielä vähän jospa se plussa sieltä tupsahtais :)

onneks tänää on taas parempi päivä.. ostin jopa uuden imurin ku edellinen on iso ja aatamin aikainen :kieh: sinänsä hyvä että oli eilen pussit loppu etten menettäny viimisiä hermoja siihen sitten.. äsken sattu kamalasti vatsaan.. ihan ku pitkän neulan ois työnnetty alavatsaa.. au :| ja viime yönä saanu kunnolla nukutuks kun oli vatsa kipee ja sit alaselkä.. jos ensi yö parempi.. onko kukaan uskaltautunut uimaan? mieli tekis mut taitaa tämä vilukissa vielä vähän oottaa vesien lämpenemistä :)
 
Vitsi oon ihan intona, kun nyt vasta tajusin et saattaisinkin saada vähän paremman äippärahan kun luulin. Lähes ainoita huolia tässä vauvabuumissani on ollut taloudellinen tilanne (opiskelija kun olen), mutta onko siis niin että jos vauva tulisi vuonna 2008 niin tulot otettaisiin vuoden 2006 verotuksesta? Missä vaiheessa sit vaihtuu et ne otetaankin vuoden 2007 verotuksesta? Mulla ei vuonna 2007 ole muita tuloja kun opintoetuudet, joten olisi huomattavasti mukavampaa jos käytettäisiin vuotta 2006, jolloin olin jotain puolet vuodesta vielä töissä ennen opintojen aloittamista... Nyt siis tuli taas lisäpaineita saada projekti äkkiä alulle! Vaikka en nyt tarkoita mitenkään, että se raha olisi niin tärkeää, mutta kyllä se vähän rentouttaa kun tietää että hyvin pärjää... Oon tänään ollut aivan mahdoton tässä kuumeessa, miehellekin oon intoillu vaikka vakaa päätös oli alunperin, etten alkaisi sellaiseksi. Huomenna nähdään miehen sukulaisia, joilla pieniä lapsia. Apua sentään! :D Sori vaan tämä hieman sekava ja ylitsepursuava ja itsekeskeinen viesti! ;)
 
Mouku80 se menee edellisen valmistuneen verotuksen mukaan. Ja viimeisin valmistunut verotushan on tällä hetkellä se 2005. 2006 verotus valmistuu vasta joulukuussa. Eli ensikeväänä katsotaan 06 mukaan.
me lähdettiin viikonlopuksi veneelle ja mä tyydytän mun nettiriippuvuutta tällä isännän puhelimella. Ja tänään keskustelin pomon kanssa., aloitan uudessa myymälässä päällikkönä kesäloman jälkeen elokuussa ja sopimuksessa lukee vakituinen...jes! Nyt tuli vähän omanapa tekstiä., mut tää puhelin riistäytyy mun hallinnasta jos yritän samalla katsoa teidän kirjoituksia. Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Niinpä Ippu, sillä just sitä rupesin ajattelemaan, kun huomasin että nytkin jos hakis ni katottais tulot 2005! Ja uskoisin kyllä, että sullakin katotaan sitä etuutta minkä olet viimeksi saanut eikä siis esikoisen aikaisia tuloja.

Täällä just pupuiltu ja koska mulla on tänään kamala kuumepäivä, niin olisitte nähny mihin jooga-asentoon väänsin itseni sen jälkeen kun täältäkin olen saanut vinkkejä jalat ylös -meininkiin... :LOL:
 
tuosta äippärahasta kun täällä on ollut puhetta.. niinhän se taitaa olla että edellisen valmistuneen verotuksen mukaan se katotaan, niinku Joanna sanoi.. helpotti itteänikin tuo tieto, nimittäi just 06 vuonna olin 6,5kk töissä ja ihan hyvin sillon tienasin, et ei välttis olis ihan minimi rahat tiedossa...
niin siis jos sillai raskautuis, että noin laskettais.... :)
hei, onko kenelläkään sellasesta tietoa, että kun mulla syksyllä työsopimus loppuu ja sillon pääsen "liiton rahoille"... eli siis liitto maksaa mulle työttömyys ajalta rahnaa (korkeintaan 500 päivältä).. joka on siis enemmän kun normi työmarkkinatuki, niin jos nyt sillai kävis että tulisin raskaaks, niin jos (ja kun??) se liiton raha katkee ja sit joskus kun äippäloman jälkeen työttömyys jatkuis, niin jatkaako ne mulle liitosta maksamista, vai tipahtaisinko suoraa normaalille työmarkkinatuelle??
( joka on siis mulle ihan mini minimaalinen, kun miehen hyvät tulot vaikuttaa siihen ) sekavaa tekstiä on, mut toivottavasti joku ymmärti..

en kauheesti viitti töissä tai missää tosta kysellä, ku hetihä ne siellä arvais et mä oon joko jo raskaana tai sit yritystä ainaki on ilmassa =)
 
Lauantai 9.6.2007

Esikoisesta haaveilevat

Bumba......................kp. 6/~31................05/07.....................yk. 2
mouku80..................kp. 6/39.................04/07....................yk. 2
Rhea...................... .kp. 6/30..................06/07......................yk. 1
Joanna.....................kp 8/28...................06/07......................yk. 1
gataa..................... .kp 13/37-39...........02/07...................yk. 4
Suikale.................... kp 21/??..................06/07.....................yk. 1
Hilipati.....................kp. 24/28...............04/07.......................yk. 2
Ciba.......................kp. 26/36...............04/07.......................yk. 2
Yohanna...................kp. 35/32-34..........05/07......................yk. 1
Daizy.......................kp. 62/38-56, dpo 29.............................yk. 2

panikoija..................1. haaveissa..............elokuussa alkaa


Toista toivovat

äiskä äiskä..............kp. 2/31-33................05/07...............yk. 2
niko06......................kp 7/27...........................................yk. 2
Salamander.............kp. 8/28.......................05/07.............yk. 2
Minttu mamma... .....kp 15/30-32.......................................yk. 2
mussu81...................kp. 16/28.....................05/07..............yk. 2
tuittu-tilda................kp. 17/30-34 ...............04/07..............yk. 3
Emminmamma.........kp. 20/27-32................05/07.............yk. 2
Ippu.......................kp. 21/24 (23-29)........04/07..............yk. 3
Bella de la Rosa.......kp 31/28..................................puoli vuotta

Heikko-Peikko..........kp. 51/30-73................varmaa tietoa ei vielä
Titania......................2. haaveissa..................kesäkuussa toivottavasti
sonja......................2. haaveissa..................ehkä heinäkuussa
Sinuhe......................2. haaveissa..................heinä-elokuussa
Minja76....................2. haaveissa..................heinäkuussa
tiksa........................2. haaveissa.................elokuussa


Kolmatta kaipailevat

Ninnukka.....................kp. 13/30-32.......... 03/07.................yk. 4
Hannipupu...................kp. 18/29-31...........05/07................yk. 2
Äippä84.......................kp. 26/28-30...........03/07.................yk. 4

Mammutti-Mamma.......kp. 10/30..................kesä-elokuussa alkaa
hiidi..............................kp..?/28..................heinä -elokuu ssa alkaa
äitsykkä78..................3.haaveissa.............kesäku ussa alkanee
MOLLAKKA..................3.haaveissa.............kesän alussa alkaa


Kuudetta kaipaavat

PippurinenMamma.....kp 21/(26!)32-33....................................yk 1


Haamuilijat

Olivia
nipsuli.......................kp. 34/42...............05/07......................yk. 1


Plussanneet

iida83...................2. lapsi (esikoinen 08/06).............LA 31.12.2007
Pikkueppu............4. lapsi..........................................LA 13.01.2008
Afu-82..................1.lapsi.........................................L A 21.01.2008
Sonja....................2. lapsi (esikoinen 02/05).............LA 27.01.2008
Hissukka...............2. lapsi (esikoinen 11/05).............LA 05.02.2008
Vauvakuumeinen..1. lapsi
Amalia-..................3. lapsi.........................................LA 04.02.2008
Meillevauva..........1. lapsi..........................................LA 10.02.2008
Piipi79..................1. lapsi..........................................LA 01.02.2008
 
ippu Mitäs se testi tänään näyttää? Kuitenkin testasit.. ;) Ja niitä puolikkaita testejähän ei todellakaan lasketa! =)
Laitoin vähän "järjestykseen" tuolla listalla olevia kp:n mukaan.. Minusta jotenkin helpompi seurata kuka missäkin vaiheessa on ja ketkä ovat samassa veneessä itsensä kanssa.. Toivottavasti ei haittaa. :ashamed: Ja miten niin utelias kun seuraa miutten kp:tä?! :D

Ja nipsuli : Joko viiva on vahvistunut plussaksi? :flower:

Tuohon äippäraha-keskusteluun sen verran, että jäin 2006 pääsiäisenä äippälomalle, eli kauaa en ehtinyt töissä olla ja nyt jos tärppää tässä kierrossa ni ehdin olla töissä vajaat 5kk.. No, saa sit mitä saa ja sillä on pärjättävä. Minua ahdistaa jotenkin kaikki Kelaan liittyvä, kun niin paljon pitää aina olla kaikkia kaavakkeita ja lippusia ja lappusia, sit jotain puuttuu aina kuitenkin.. Ja kaikki on jotenkin niin byrokraattista, mutta eihän systeemi muuten toimisi. =) Silti aina tuntuu että tukien hakeminen on mukamas niin työlästä..

Joannalle onnittelut työkuviosita! Hyvältä kuullostaa! :flower:

Nyt olen taas varmaan unohtanut puolet mitä piti kirjoittaa, no palailen jos muistuu mieleen..

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)
 
Huomenta!
Ippu hurjasti pitelen sulle peukkuja pystyssä et se pienokainen olis siel mahassa.. Mul on kyl vähä sellanen tunne et siellä se kyl taitaa olla, nii lupaavalta kuulostaa..

Kohta pitäs sinne lentokentälle lähtee, laukku viel pakkaamattaki, eihän täs tosiaan tuu hoppu ei ja viel ku täälki piti tulla käymäs lukee kaikkien kuulumiset ennen ku lähen ku joudun olla melkee viikon nettipimennossa...

Perjantaina palailen lukemaan teidän juttuja, toivottavasti tääl on paljon hyviä uutisia sillon :)
 
Mä olen surffaillu netissä monissa raskaussivuilla ja ollut niin innoissaan! Tänään ois rv 6+0 laskettuna edellisten menkkojen alkamisesta. Niin ja LA suurinpiirtein 10.2.

Olo ei ole sen kummoisempi, rinnat on kipeet jos niihin koskee ja alavatsaa nipistelee mutta ei muuta. Ois se toisaalta kiva jos ois ees jotain oireita mutta onhan tässä aikaakin niiden tulla :p

Paljon PLUSSAtuulia ihan jokaiselle!!

 
Moikka,
tein aamulla plussan Aconin kasettitestillä! :heart: Selvä vaaleanpunainen viiva ilmestyi lähes heti. Ovis on ollut tosiaan vasta kp 29 eli nyt on dpo 15. Eli kierron venyminen ei raskaudesta alunperin johtunut, mutta nyt johtuu :D
 
Ippu, oon mittaillut aamulämpöjäni FertilityFriendin avulla ja selkeä lämpöjen nousu tapahtui vasta kp 29 jälkeen ja myöskin FF on merkannut sen ovispäiväksi. Lisäksi mulla kipeytyi nännit todella paljon viikon ajaksi tuon päivän jälkeen ja se on mulla aikaisemmissakin kierroissa ollut merkki ovulaation tapahtumisesta. Rintojen kipu loppuikin tuossa välissä kokonaan, mutta muutama päivä sitten ne kipeytyivät uudestaan. Toi uudelleenkipeytyminen oikeestaan kertoi mulle sen, että nyt voisin olla raskaana! Toisilla tosin toi rintakipu taitaa jatkua yhtäjaksoisesti oviksesta plussaan. Pidän kovasti peukkuja sinulle, että toi rintojen arkuus johtuis sullakin pienokaisesta! =)
 
Onnea Piipi79! :flower:

Täällä ei tosiaan mitään tuntemuksia, yritän kovasti silti olla miettimättä ja "tunnustelematta" mahdollisia oireita. Viime kierrossa meni sen verran överiksi koko touhu.. =) Tänään ajattelin silti illalla ottaa lasillisen punaviiniä, perhesuunnittelun sivulla oli että se voi edesauttaa kiinnitymistä kun kohdunkin verenkierto lisääntyy.. Eli kaikkia niksejä yritän hyödyntää vaikka pääni yritän saada pysymään kylmänä! ;)
 

Yhteistyössä