Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Emminmamma: No kylläpäs menee nimet aivan yksiin.. :D Minä en noita kirjoitusmuotoja oo vielä oikein miettinyt.. kerään vaan paperille kaikki vastaan tulevat ja itseä miellyttävät nimet. Niitä sitten muokataan kun aika koittaa. Mieheltä ei kysytä. ;) Mun perhe on myös kaksi kielinen, mutta me ei avon kanssa kumpikaan puhuta ruotsia. Mun äiti meni siis naimisiin ruotsinkielisen miehen kanssa kun olin jo teini-ikäinen. Sisko puhuu ruotsia. Monimutkasta. Mutta tosiaan tahdon myös lapselle ns. kansainvälisen nimen. :)

Mouku80: Uskon, että mun ovis menee aika pitkälle. Mä oon nyt vähän epäileväinen näiden menkkojen kanssa. Eilen on kerran valunut ja sen jälkeen ei mitään. Tarkoittaakohan tämä sitä, että pitäs vielä lykätä uuden kierron alkua ja nyt oliski menossa jo kp 33/29!? Miks tän pitää olla näin monimutkasta!? |O

Täytyy jatkaa töitä.. :headwall:
 
:headwall: Kyllä nyt ottaa päähän! Tänä aamuna päivitin listaa ja kun sen sain tehtyä, meni sivu täysin toimimattomaksi! Eli hukkaan meni. Yritin Ippua vähän auttaa..

Emminmamma, kieltämättä hieman jännittää. Olen kylläkin melko varma, ettei tästäkään kierrosta tärppää. Jotenkin vaan tuntuu siltä. Oireita en ole bongannut yhtään niin kuin yk ykkösellä, varmaan ihan hyvä niin. Mutta siitä pidetään kiinni, ettei tuhlata testejä ennen tädin viivästymistä! :D

Oi kun ulkona näyttää kauniilta, taidan lähteä tänään töistä vähän aikaisemmin nautiskelemaan päivästä. Varmasti illalla palaan vielä lueskelemaan kuulumisianne! Jaa miten niin koukussa.... ;)
 
Ippu: kyllä siinä selkeät viivat on. Et nää näkyjä ainakaan. :D Odottele vielä ja tee se raskaustesti uudestaan viikonpäästä.

Minäkin voin listaa päivittää jos ensimmäisenä joskus ehdin. Tuli niin selkeät ohjeetkin kerta. =)

Kyllä se on kuulkaas nyt niin, että muuttaa täytyy nuita kiertopäiviä. Eli laitetaan nyt kp 2/30 niin pitää paremmin paikkansa ja luultavasti oviskin menee nuiden päivien avulla tarkemmin laskureissa. Kun tarkemmin mietin, niin edellinenkin kierto oli 30 pv. Eli jos joku huomenna päivittää listaa ennenku mä ehin tänne sörkkimään niin mulle saa laittaa tuon 2/30. Kiitos! :saint:

Huomasinpas, että nyt on nimen alle tullut pikkunen kirjekuori, josta voi lähettää yksityisviestejä.. tiedoksi tätä toimintoa kaivanneille.

Vielä reilu puol tuntii ni tää lähtee kotsaan. Josko sitä jaksais nauttia tuosta auringosta hetken aikaa. Kaveri saattaa olla vauvansa kanssa tulossa käymään, jos ehdin ajoissa kotiin.
 
Rhea ja mouku80, tosiaan aikalailla samanlaiset lukemat listallla meillä :D Tylsä tuo 2 :( Niin pitkä aika, että saa seuraavaksi edes vähän jännitystä elämään..

Mietin vielä noita ovistestejä. Mieli tekisi kokeilla, mutta ehkäpä vielä malttaa odottaa muutaman kierron. Juhannukseksi siis tuota ovista odottelen, oikeastaan aika huonoon saumaan tuo tulee. Juhannus kun meillä menee sukulaisissa, joten aika huonot mahdollisuudet puuhasteluun :whistle:

Aikas jänniä Ippu nuo sinun ovistestitulokset. Mitäköhän mahtavat nuo jatkuvat plussat tarkoittaa ?

B)
 
moikka kaikille!
täällä yksi haaveilija lisää.. miehen kans päätettiin yrittää vauvaa :heart: vasta aluillaan ollaan mutta kovasti toivotaan että se pienoinen tulisi alulleen.. justiin loppupään viestejä täällä lueskelin ja oon tällä hetkellä väsy joten huomenna luen sit alkupäästä ja vähän tutustun teihin :) mutta siis ite oon 24v ja mies 25v.. ja kummallakin kova vauvakuume.. itseäni mietityttää vaan miten raskaaksi tulo mahtaa onnistua kun on lievä endometrioosi :'( mutta yritän pitää lipun korkealla ja toivoa parasta..
 
Tänään kp27/26-30 menossa ja tuo aikaisemmin ostettu raskaustesti poltteli tuolla kaapissa niin että pakkohan se oli tehdä. Kyseessä siis aconin kasettitesti ja himmeä viivahan sieltä tuli. APUA! Paljon himmeämpi kuin kontrolliviiva mutta viiva kuitenkin. Onko muilla kokemusta kyseisestä testistä? Ja erityisesti tollasesta himmeästä viivasta.

Koko päivän ollu ihan sellanen olo että menkat alkaa tänään. Mahaa juilinu aamusta asti ja sit ollu alapäässä sellanen kostea olo. Ällöjä juttuja taas, sori. Ja vähän tullu sellasta veristä tuhrua paperiin. Nyt oon sit ihan ihmeissäni. Varmaan ei tule uni silmään koko yönä ku mietin tuota viivaa. Olisko se plussa? Varovaisen toiveikkaasti nyt yritän olla kun olin tosiaan ihan varma että täti paukkaa ryminällä kylään tänään. Ja voihan se olla että se kohta tuleekin kutsumatta.
 
Olivia: Lupaavalta kuulostaa. Testaat kuitenkin kohta uudestaan niin otahan meille kuva samalla siitä tikusta.. =)

Suikaleelle tervetuloa joukkoon mukaan! Valaiskaahan mua hiukan ja kertokaa mikä toi endometrioosi on!? :ashamed:

Ippu: Kiitos päivityksestä! Ja tsemppiä piinapäiviin. Koita pysyä vahvana sen testaamisen suhteen. ;) Aika paljon sulla noita tulkittavia oireita kyllä olis.. on se vaan niin surkeeta kun ei tosiaan voi koskaan tietää mitään varmaksi. Mikään ei siis oo niin varmaa kuin epävarmuus. :)

Nyt painun ukon kainaloon.. sisällä asteita +30! Jeah, hellettä piisaa! Hyvää yötä!
 
Yritin jo aiemmin kirjoitella, sivut ei toimineet..

Ippu: Mulla siis tosiaan ovistikut näytti raskauden, ja edellinen ovulaatio oli ollut ultrien mukaan heti edellisten kuukautisten jälkeen. Jospa näin on käynyt sullekin!!? Oireet on kyllä sitä luokkaa, että toivon näin käyneen. Mulla myös rinnat kasvoi HETI. Minä taas kannustan tekemään r-testin; toisaalta on ihanaa elää jännityksessä ja toiveissa, toisaalta on ihanaa tietää raskaudestakin, mutta toisaalta on ikävää jos tulee pettymys.

Rhea: Endometrioosi tarkottaa, että jotenkin kummallisesti kohdun "limat" leviää ulkopuolelle, ja täten heikentää munasolujen kiinnittymistä. Ehkä joku muu osaa kertoa asiasta paremmin!

Olivia: Toivottavasti sullakin näyttää kohta ihan kunnollista plussaa testit! Mulla myös tuli tuhruvuotoa alussa, mutta niin vain vauveli pysyi mahassa ja nyt saanut olla äitinä yli vuoden.

Mitenkähän kauan me saadaan yrittää tätä kakkosta tulevaksi, ensimmäistä tehtiin pitkälti yli kaksi vuotta. Miten teillä muilla, ahdistaako raskaus ajatuksena? Tarkoitan niitä yöllisiä wc reissuja, selkäkipuja, supistuksia, vihlomisia, turvotuksia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alicia:
Hei!

Meillä on kaksi aivan ihanaa poikaa ( 2-vuotias ja ½-vuotias). :heart:
Vauvakuume on jälleen ottanut vallan mieleni sopukoissa. :ashamed: Mies yrittää vielä laittaa kapuloita rattaisiin. Niin kovasti vielä haluaisin oman prinsessan saada. :heart: :) Miestäni yritän lämmitellä tälle kevätvauva-ajatukselle. =)

Onko täällä muita kevätvauvasta 2008 haaveilijoita?
On juu! nytkin ootetaan oisko tärpänny, itse niin kamalasti haluaisin toisen, meillä poika 1v2kk, pillereitä ei ole ollukkaan pojan syntymän jälkeen, tulee kun on tullakseen, itse haluaisin sen plussa testin niin pian ku mahollista =)


 
Sinuhe: Kiitos infosta. Eipä kuulosta kauhean mukavalle. On siis kuitenkin hoidettavissa jotenkin?

Ippu: Mä ainakin alan jo olla vakuuttunut sun oireiden perusteella, että kyytiläinen on matkassa. Eihän nuo kaikki sattumaakaan voi olla. :)

niko06: Mukavaa kun porukka kasvaa. Aika moni on meidät jo "jättäny" plussa uutisten vuoks, joten terve tuloa joukon jatkoksi. Sun nicki hämäs mua ja hetken mietin että katos, jollain miehelläkin vauvakuumetta ilmassa.. ;)

Mä en ala näiden menkkojen kanssa. Eilen siis jo ihan valu kirkkaan punasta ja nyt taas eilisen illan jälkeen ei mitään. Pöh! :/ Kohta saa käydä hakemassa greippimehu varaston kaappiin ja pongaileen ovista. Jippii! Onneks ukko ei tykkää siitä ollenkaan niin ei tarvi piilotella maitopurkkien taakse niinku kaikkia muita "mun herkkuja". :p

Joku kyseli ahdistaako raskaana olo ajatus. Mua ei ainakaan yhtään. En malttais odottaa. Mun ei tarvi edes tuntea luopuvani mistään, kun olen lähes absolutisti (2x vuodessa baarissa). Koskaan en ole tupakkaa maistanut ja kahvikin on ihan kamalan makusta. =) Halun niiiiin päästä shoppaileen kaikkee pientä ja sulosta, muuttaa isompaan kämpään ja laittaa lasten huonetta jne. Sit ois hyvä syy vaihtaa autokin isompaan. :saint: Ainut huoli on koira. Jaksaako sen kanssa sitten samalla tavalla touhuta ku tähän asti. Se on kuitenkin mun henkireikä ja aktivoija, joka pitää mielen virkeenä ja ruumin liikkeellä. :heart:

Onko täällä muuten jollakin "jo lapsellisilla" kissoja? Kiinnostais tietää miten kissat suhtautuu lasten sänkyyn ja muuhun.. meidän edellinen kissa ainakin kävi aina siskon häkkiksessä nukkumassa kun vaan oli tilaisuus ja sitä karvaa oli joka paikassa. Koira ei ainakaan muiden lapsista juuri välitä jos ne ei välitä koirasta, joten sen suhteen en vielä ainakaan murehdi. *koputtaa puuta*
 
mulla on kp18.. eilen oli kummalline olo alavatsassa.. nipisteli ja tuntu ihmeellistä painetta.. hmm outoa.. toisaalta voi johtua siitä endosta..

Rhea endometrioosista löytyy esim näistä paikoista http://www.antioxidant.fi/artikkelit_tulostus/endometrioosi.htm ja http://www.endometrioosiyhdistys.fi/index.php?section=12.. niistä saa hyvän yleiskäsityksen.. nyt mulla menee hermot kun tuo riiviö tekee niin paljon ilkeyttä kun vaan kerkee.. siis kani.. ja just vasta kun heräsin :ashamed: ni menee hermot helposti ku heti ilkeyttä tekemässä.. menis kahvia hakemaan :)
 
Todella Ipulla kuulostaa lupaavalta oireet! Kyllä se tosissaan siltä vaikuttaa, että hyviä uutisia on tulossa! bd

Toivotaan, että Oliviakin kunnon plussan nappaa!! Hyvältä vaikuttaa!

Täällä on ihan törkee väsymys päällä, en ymmärrä. Nukkunut oon ihan normaalisti. Ei meinaa mitään jaksaa tehdä, aamukin oli ihan kauhea. Ehkä se on tämä kuuma ilma mikä tekee. En kylläkään lämmöstä valita, päin vastoin! Ihanaa kun aurinko paistaa!
 
Hilipati: Ihan sama vaiva täällä. Eilen nukahdin töissä tietokoneen ääreen kun nojailin käteen. Aamulla ei meinaa millään päästä ylös ja töistä kotiutuessa ei meinaa jaksaa sohvalta nousta mihinkään. Kuumuudella on varmasti osuutta asiaan.

Suikale: kiitos linkeistä, käyn vilkasemassa kun ehdin.
 
Voi, kaikki oireet vaikuttavat ihan oikeilta raskausoireilta. Itsellä oli jopa esikoisen kanssa pienen tädit jo raskauden alettua, joten you never know :heart:

Väsymystä on minullakin ilmassa (menossa kp 2/27), joten se kuuluu varmaan kevätväsymyksen piiriin.

Joku kysyi ahdistaako ajatus raskaudesta, ei lainkaan. Palaa mieleen ekan raskauden hillittömän väsymyksen jälkeen seesteinen olo, jolloin ekan kerran lakkasin ajattelemasta koko ajan itseäni ja oli jotenkin tosi tärkeä olo B)

Koiran kanssa puuhaamisesta on omakohtaisia kokemuksia ja koiraherra oli ihan omituinen alkuraskaudessa, voi pahoin ja oli loukkaantunut. Sen jälkeen, kun se oli sulatellut muuttunutta olemustani hetken, on kaikki mennyt paremmin kuin odotin. Raskaana ollessa koira piti sopivasti liikkeessä ja otti vähän rauhallisemmin kuin yleensä. Poika ja koira on ylimpiä ystäviä ja minä otan usein pojan rattaisiin ja kookas dalmatialainen kulkee sujuvasti mukana.
 
ootan nii innolla plussaa et en ees hoksaa mikä on kp ja yk? jos joku infois vähä :D kerron ne sitten ...

Kiitos...

Tänään kävin verikokeessa, saa nähä onko jo tärpänny :heart: jos ei nii yritys jatkuu :kieh:
 
niko06 kp tarkoittaa sun kiertopäiviä (esim. 20/28). Kiertopäivä/kierron pituus. Ja yk tarkoittaa monesko yrityskerta on menossa.

Mä oon nyt vähän masentunut, kun tajusin äsken tuossa, että laskurin mukaan mulla oliskin ollut ovis myöhemmin, mitä itse olin ajatellut/limojen mukaan. Eli siinä tapauksessa toivo on tästä kierrosta täysin menetetty.
:'( :'( :'(
 
Ippu vai on maidontulokin alkanut! Hyvältä näyttää... :D Katsoin tuota kuvaa ja kyllä se ihan selvältä maidolta näytti. =) Eikä mulla tuon enempää itseltäkään tihkunut, ihan vähän vaan. Mä uskon kyllä että sulla on kyytiläinen matkassa. =) Koskahan sulla olisi oikeasti mahtanut se ovis olla, kun on nyt jo viikon näyttänyt plussaa... sehän voi olla ollut jo reilusti ennen kuin aloit ovista testata?

Jään jännityksellä odottamaan tulevia testauksia... :D Plussatuulia tähän pinoon kaikille muillekin! =)
 
Haamut vaan jatkavat olemassaoloaan.. Joten varasin ajan lekurille jotta saan lähetteen verikokeisiin. Mä haluan nyt saada jo varmistuksen että tosiaan olen raskaana =). Oireitahan on kyllä jonkun verran esim alavatsaa nipristelee ihan koko ajan..

 
Ippu
Mulla siis koko tarina testeineen meni näin: kierrot oli aika epäsäännölliset, jotain 20-40 väillä. Aloin testailemaan ovista vuoden yrittämisen jälkeen, ja tein kuten neuvottiin. Tosin kiertojen epäsäännöllisyyden vuoksi en tikutellut heti kuukautisten jälkeen, ihan säästösyistä...Yhdellä kierrolla oli voinut mennä jopa 20 tikkua! Joten toimin niin, että kun itse arvelin kierron puolivälin olevan kyseessä, eli n. 15-25 kp, aloin tikuttamaan. Sain 2 viivaa tikkuun noin 20-22kp kohdalla ja hihkuin innosta. Luulin olleen ovulaation! Hässittiin ja eikun odottamaan. Meni aikaa ja totesin sitten virallisesti olevani raskaana, ajattelin silloin että viikkoja oli 4-5. Ekassa ultrassa kuitenkin paljastui, että viikkoja oli miltei 3 enemmän, joten ovulaatio oli siis tosiaan ollut heti kuukautisten jälkeen. Enkä tietenkään ollut silloin tikutellut. Eli kun sain 2 viivaa tuolloin 20-22kp kohdalla ovistikkuun, näytti se silloin minulle jo raskautta! Testasin sitten asian raskaana ollessani asian uudellee, ja juu-u, 2 viivaa tuli ovistikkuun! Ajattele, jos näin onnellisesti olisi käynyt sullekin! Toivotaan niin!

Noista maidontuloista oon kuullu ystäviltäni, että ihan vauvakuume voi heittää hormonit niin pyllylleen, että maitoa alkaa tulemaan. Useinmiten syynä tosiaan on raskaus, joku muu hormonihäiriö (siis raskaus ei oli minustakaan hormonihäiriö, vaan joku muu viba on silloin kyseessä), ja sitten pahimmillaan kasvain aivoissa...En pelottele, olen vain sattunut näin kuulemaan. Ja on kuulemma varsin tavallista, että maitoa tulee, varsinkin saunassa, vaikka imetetty lapsi olisi jo 2 vuottakin ja imetys loppunut "normaalist" vuoden kieppeillä.

Mulla oli varmaan sama bilettäjä-syndrooma odotusaikana, joka myös vähän varjosti odotusta. Mutta oli niitä muitakin vaivoja niiiiiiiiin paljon, että vähän hirvittää miten sitä selviää esikoisen kanssa, jos samanlainen raskaus edessä...
 
Heippa taas! Mä ainakin olen Ippu melko varma että oot pieniin päin! :) Milloin aiot testata?

Joku oli kai kysellyt raskaana olosta. Mä ainakin odotan sitä innolla! Uteliaisuudella ainakin tällä hetkellä ajattelen ottavani vastaan uudet tuntemukset sitten toiv. jossain vaiheessa. Yksi kaverini sanoi, että vähiten odottaa sitä raskaana oloa (yrittää myös vauvaa), ja en ihan voinut edes ymmärtää sitä näkökohtaa, kun itsestäni tuntuu niin luonnolliselta että se on osa lapsensaantia.

Mulla on Rhea kaksi kissaa, mutta ei kylläkään siis toistaiseksi lasta. Kaverin vauva kun oli kerran meillä niin hänen itkunsa sai kissat aika sekaisin ja alkoivat ajaa toisiaan takaa ja sai ne "sille tuulelle". Mietin jo, että onko ne sitten kokoajan toistensa kimpussa jos meille vauva tulee! ;) Ilmeisesti vauvan itku on oikeilla taajuuksilla kun viheltäminenkin aiheuttaa saman jutun. Voi raukkoja, ei siitä oikein mitään tule kun poikia ovat molemmat :LOL:

Aika hauska, mitä joku kertoi koiran suhtautumisesta vauvaan. Koirat on viisaita!
 
Heippa kaikille :wave:
Pari päivää olen ollut taka-alalla kuuntelu oppilaana, kun on ollut "muka" niin kovin kiire ettei ole ehtinyt kirjoittelemaan!

Ippu, Oletkos nyt ihan varma ettei sulla ole mennyt ovis ja raskaustestit sekaisin :) No ei vaisenkaan.. mut aikasta kummalliselta tuo jatkuva plussailu silläsaralla kuulostaa! Kyllä sä raskaana taidat olla!!

Mulla on täällä täti lähdössä jo pois päin. Toivottavasti ei sit ennen ens kevättä tulis takaisinkaan. Tai no... mun odotukset tästä kierrosta on lähinnä se että se täti tulisi ajallaan, eikä esim 3kk päästä, niinkuin kävi muutama vuosi sitten kun lopetin pillerit hetkeksi! Tosin nyt käytinkin laastaria, senhän pitäisi olla matalampi hormonista!!!

Me käytiin mun esimiehen(nainen) kanssa tänään mielenkiintoinen keskustelu! Pomo:saanko mä kysyä sulta yhden törkeän kysymyksen? Minä:Minkälaisen törkeän kysymyksen? Pomo: sellaisen mitä mä en sulta sais kysyä! Minä: No sit mä arvaan mitä sä olisit kysymässä!! Pomo: No mitä sä vastaisit? Minä: ei voi tietää!!!!

No sit puhuttiin kyllä asiasta ihan oikeastikin! Tämä asia on meinaan minuakin askarruttanut koska mulla on määräaikainen työsuhde marraskuun alkuun saakka. Ja tiedän kyllä että mulla työt kyseisessä firmassa jatkuu mutta jossain toisessa toimipisteessä (tuuraan tällähetkellä hoitovapaata) niin on vähän askarruttanut se et jos en saakaan enään esimiestehtävää raskauden takia! Mutta tämänpäiväisen keskustelun jälkeen kyllä tuli helpottunut olo. Kyllä mä saan uuden myymälän hoidettavakseni vakituisella työsuhteella =)

Mutta nyt on lähdettävä kaupunkiin asioille!
Plussa tuulia kaikille =)
 

Yhteistyössä