Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Moikka, ja kyllä tuo mun kp-lukema pitää ihan paikkansa edelleen, eli tätiä ei näy eikä myöskään testiin tuu plussaa! :eek: Eli täällä mennään vissiin jotain megakiertoa tai sit oon piiloraskaana ;)

Sitä paitsi oon ihan hirveässä kesäflunssassa, joten ei voi yhtään päätellä esim. lämmöistä mitään. Odotellaan siis vaan...

Ja Ippu: olikos niin, että jatkuva ovisplussa voi johtua myös PCO:sta (joku paremmin asiasta tietävä vois valaista?) Tosin toivotaan tietty, että syy olis pieni salamatkustaja :whistle:
 
korjasinkin Ippu tuota aiempaa viestiäni, että joku asiasta enemmän tietävä vois kertoa enemmän. Muistan ite vaan lukeneeni jotain sellasta... Enkä tosiaan tiedä, voiko se "alkaa" yhtäkkiä jne. Mutta eihän pco varsinaisesti estä raskautta, se vaan voi hiukan pidentää yritystä. Mut älä turhaan murehdi, eiköhän kaikki aikanaan selviä! :hug: (sanoo nimimerkki jo yli 10 päivää menkat myöhässä, kummasti oppii olemaan stressaamatta ;) )
 
Kiitos Ippu tsemppauksesta! :hug: Itse asiassa laskin vielä vauvalehden laskurilla sen edellisen kierron mukaan, niin ovis olisi sen mukaan ollut eilen tai huomenna. Noh, päätinpä nyt ensi kertaa tutkiskella sitä kuuluisaa napukkaa, ja kiinni (?) oli, kova ja valkkaria jäi sormeen :x Eli tarkentaisinkin vielä, että kenellä napukasta kokemusta on, niin onko se silloin kiinni kun siinä tuntuu se ihan pieni reikä keskellä, siis niin että sormen päällä tuntee että siinä jotain on? Alhaallakin tuo tuntui olevan, mitä sitten tarkoittaakaan.
Tähän tämä mun syynääminen taas meni, niin kun päätin etten ala hermoilla... :ashamed: Toivottavasti Emminmammalla pyyhkii paremmin asian suhteen =) Siis ettei ole alkanut hermoilla..
 
Hilipati Täällä ollaan vieläkin rauhallisin mielin.. =) Tosin on hieman sellainen olo, että ollaan viihdytty peiton alla ihan liian harvoin. :/ Tänään en enää tehnyt ovistestiä, mut ma se näytti plussaa ja silloin pupuiltiin ja eilen testiviiva oli jopa kontrollia tummempi ja silloinkin pupuiltiin. =) Täytyy myöntää että eilinen oli hieman "vauvantekopuuhaa", vaikka siihen ei pitänyt ryhtyä.. No, katsotaan miten käy! Ihmettelen kyllä itsekin miten olen näin rauhallinen?! On sellainen olo että tässä kierrossa ei välttämättä tärpää, mutta että ens kierrossa ollaan taas "ahkerampia" ;) . Jännää miten fiilikset voi vaihdella näin. Ja viime kierrossa olin jo ihan varma, että raskaana sitä ollaan..

Ippu Oletpas kirjotellut ahkerasti tänään! =)

Nyt väsyttää niin paljon, ettei pitempää juttua jaksa kirjoittaa, mutta teille uusille tervetulotoivotus ja Olivialle onnea! :flower:
 
Ei juma..täällä kiertopäivä 31 vissiin...ja aattelin sit tehä tollasen halppistikkutestin, ja nyt se näyttäs haamua..tosin piti miestäkin pyytää kattomaan että ihanks tosi siinä on se haamuviiva koska on tosi himmee..Mutta oon siis tosi skeptinen sen suhteen etä oisin raskaana koska oireita ei oo ainoostaan kun nuo tissien kipuilut (tosin ei oo enään kovin kipeet, piti ihan kokeilla) ja kun tuo kierto kun oli megamaalinen niin jospa vaikka oiskin myöhänen ovulaatio nyt meneillään ja siksi testi haamuilee..en tiä, odottavan aika on pitkä...aamuun on viel monta tuntia :)

Pakko oli tehä vielä tommonen Aconin liuskatesti ja jep, haamu siinäkin...tosi hämmentynyt olotila :headwall:
 
Jee, ei unta..ajatukset menee ihan tuhatta ja sataa..ja kello soi aamulla klo 5...

Ja Nukku-Matti ei meinannu tulla ollenkaan, viimosen kerran kelloo kaitoin klo 01.30 ja sen jälkeen viel luin MeidänPerhettä..
Ja nyt oon täällä töissä (tosi reippaana), joten siis Nipsuli toivottelee hyvät huomenet kaikille :wave:
 
Torstai 7.6.2007

Esikoisesta haaveilevat

Hilipati......................kp. 22/28...............04/07.......................yk. 2
Ciba........................kp. 24/36...............04/07.......................yk. 2
Yohanna...................kp. 33/32-34..........05/07......................yk. 1
Bumba......................kp. 4/~31................05/07.....................yk. 2
mouku80..................kp. 4/39.................04/07......................yk. 2
Daizy.......................kp. 60/38-56, dpo 29..............................yk. 2
Piipi79.....................kp 42/24-32.............01/07......................yk 5
gataa......................kp 11/37-39...............02/07......................yk. 4
Joanna.....................kp 6/28...................06/07......................yk. 1
Rhea...................... .kp. 4/30..................06/07......................yk. 1
Suikale.................... yk. 1

panikoija..................1. haaveissa..............elokuussa alkaa


Toista toivovat

mussu81...................kp. 14/28.....................05/07..............yk. 2
tuittu-tilda.................kp. 15/30-34 ...............04/07..............yk. 3
Emminmamma...........kp. 18/27-32................05/07.............yk. 2
Ippu..........................kp. 19/24 (23-29).........04/07.............yk. 3
äiskä äiskä................kp. 29/31-33................05/07.............yk. 1 Salamander...............kp. 6/28.......................05/07.............yk. 2
Minttu mamma... ......kp 13/30-32.........................................yk. 2
Bella de la Rosa........kp 29/31..................................puoli vuotta
niko06.......................kp 5/27............................................yk. 2

Heikko-Peikko...........kp. 49/30-73.................varmaa tietoa ei vielä
Titania......................2. haaveissa..................kesäkuussa toivottavasti
sonja......................2. haaveissa...................ehkä heinäkuussa
Sinuhe......................2. haaveissa..................heinä-elokuussa
Minja76....................2. haaveissa...................heinäkuussa
tiksa.........................2. haaveissa...................elokuussa


Kolmatta kaipailevat

Hannipupu...................kp. 16/29-31...........05/07................yk. 2
Äippä84.......................kp. 24/28-30...........03/07.................yk. 4
Ninnukka.....................kp. 11/30-32............ 03/07.................yk. 4

Mammutti-Mamma........ kp. 8/30..................kesä-elokuussa alkaa
hiidi...............................kp..?/28...................heinä -elokuu ssa alkaa
äitsykkä78....................3.haaveissa.............kesäku ussa alkanee
MOLLAKKA....................3.haaveissa.............kesän alussa alkaa



Kuudetta kaipaavat

PippurinenMamma.....kp 19/(26!)32-33....................................yk 1


Haamuilijat

Meillevauva
Olivia
nipsuli.......................kp. 32/42...............05/07......................yk. 1

Plussanneet

iida83...................2. lapsi (esikoinen 08/06).............LA 31.12.2007
Pikkueppu............4. lapsi..........................................LA 13.01.2008
Afu-82..................1.lapsi.........................................L A 21.01.2008
Sonja....................2. lapsi (esikoinen 02/05).............LA 27.01.2008
Hissukka...............2. lapsi (esikoinen 11/05).............LA 05.02.2008
Vauvakuumeinen..1. lapsi
Amalia-..................3. lapsi.........................................LA 04.02.2008
 
huomenia :wave:
mäki pitkästä aikaa kirjotan tänne, vaikkakin oon joka päivä käyny lukemassa mitä teille kuuluu.. :)
esikoine on ollu sunnuntaista asti vesirokossa ja siks itekki sairaslomalla.. kyllä ilmat suosii meitä sairaslomalaisia ;) ja kun neuvolasta sanoivat et ihan hyvin voitte kotipihassa olla, nii myöhä ollaa sit oltu.. ja auringosta nautittu B)

kp:t mulla alkaa jo näyttää ihan lupaavilta.. :D vielä ei ainakaa oo täti tuntemuksia ollu ja testiäkää en oo vielä käyny apteekista hakemassa... jos lauantaihi mennessä ei oo täti kurvannu paikalle nii sit on testattava =) pahaa pelkään kuitenki.. eilen illalla särki alaselkää aika pirusti... se on ollu jo vaivana useamman vuoden, mut en oo aikasemmi kiinnittäny huomioo siihe et missä vaiheessa kiertoo sitä on ollu..
mun tuurilla tietty enne menkkoja.. :kieh:

no jos ei oo nyt tärpänny nii sit olis juhannuksen aikaa uus ajankohta..tosin ollaa menos mun veljen luo englantiin mun porukoitte kans, joten siellä en kehtaa alkaa touhuaa.. joten varmaa menee sit parin kk päähän tää "vauvan teko" harjottelu.. :kieh:
ellei sit jossai pääsis pikasee laskee simppoja sisää :LOL:

no joo.. aamuhöpinöitä :LOL:

ihanaa ku on tänää viel "saikkupäivä" huomenna taas töihi ja sit oliski taas vklp B) puuhamaassa oli suunnitelma lähtee käymää.. ite ku en oo siellä ikinä käyny ja aateltii et tuolle meijä neidille (3,5v) se vois olla kiva paikka... onks kellää kokemusta paikasta??
netistä eilen kävin nopsaa kattoo nii löysin vaa v.2006 päivättyjä juttuja..en kyllä sen tarkemmi kerenny kattoo, saatto siellä olla tuoreempaaki tietoo..

nyt tää lähtee hakee teetä, ku menee ihan vaa jaaritteluks koko juttu..
aurinkoista päivää kaikille B) :wave:
 
Kuumeilenko??? Taidanpa kuumeilla :whistle: . Eli uusi äiti (27v) ilmoittautuu joukkoon. Meillä ennestään siis 2v (05/05) tyttö. Ja asuinalueena olis Läntinen Suomi. Tästä haaveilusta en ole vielä oikeastaan kellekään jutellut mutta mennään TULEE JOS ON TULLAKSEEN meiningillä. Mitään älytöntä pakko juttua ei siis ole. Opiskelutkin (oppisopimus) olis pahasti kesken mutta eiköhän sekin jotenkin järjestyisi jos sattuisi pikkuinen ilmoittelemaan tulostaan. Voih...tuntuu ihan hassulta saattaa tää asia julki :ashamed: toisaalta ihanaa. Mutta siis mitään hirveitä paineita ei oteta jos ei heti tärppää. Edellinenkin sai alkunsa TJOT meiningillä ja pilleireiden jätöstä meni 4kk niin olin raskaana. Nyt ei käytössä oo ollu mitään hormonaalisia ehkäsyjä. Mutta katotaas miten tää tästä lähtee.
 
nipsulille haamuONNITTELUT!! :flower: =) :flower:

Tervetuloa joukkoomme Täpinä! Mukava pino, mutta jostain syystä ketään ei haluaisi kauaa viipyä tässä.. ;)

Mulla on kovasti mielialavaihteluja, samanalaisia kuin yleensä tädin vierailun aikaan. Tänään näköjään parempi päivä, ihan kiva.

Hyvä, että Emminmamma on toiminut sopimuksen mukaisesti :D Itse asiassa mulla on samat tuntemukset taas, peiton allal on viihdytty ihan liian vähän. Syytän siitä miehen työpaikkaa, koska teettävät sillä niin paljon töitä, vievät siis kaikki mehut. Mä sanoinkin jo että jos ei työtahti hellitä, niin eihän me saada koskaan sitä vauvaa! Tosi ärsyttävää..onneksi loma lähestyy! Koska muut meinaatte lomailla? Meillä on heinäkuu B)

Lisää tietoa kohdunnapukasta jos jollain on!? Pitääkin kaivaa tuo pino esille, josta Ippu oli lainannut.
 
Meillevauva onnea onnea.. :flower: =)

mä täällä vaan haaveilen vauvasta.. edelleenkin vatsa kummallinen ja nipistelee mut epäilen sitä endoa.. saa nähdä.. parempi ois ku sais pois mielestä välillä ton kaamean vauvakuumeen mikä meneillään.. ei ainakaan aina sitä miettis ja pohtis.. no, ei sille mitää voi.. mulla siis kp19.. on se sitten kumma kun jos on sateinen tai synkkä päivä, ei saa oikein itteensä liikkeelle ja nyt kun on kuumaa en saa itteeni liikkeelle kun väkisin :kieh: pitäs siivoomis urakkaan ruveta.. blaah..
 
Kiitokset onnitteluista jos toi haamu tosta nyt jokskii muuttuu, jotenkiin sitä haluis selvän ja vahvan viivan (tai ois ees oireita), mut ei :headwall:
Mut täytyy nyt yrittää pitää pää kylmänä ettei nuo yöunet menis ihan pyllylleen. Nyt mulla ois mukamas niinkus 5. raskausviikko, jos niinku oisin oikeesti raskaana :/ :)
Onnittelut Meillevauvalle ja plussatuulia tietty kaikille :whistle:
 
äiskä äiskä: Kyllä sitä aina jonku sopivan sutina hetken löytää englannissakin.. :D

Täpinä: Täällä jutustellessa useammallakin on TJOT-meininki saanu ihan toisen ulottuvuuden.. ;) Odota vaan! Ja tervetuloa mukaan!

nipsuli: Hui ku jännää! Ilmoita heti kun asia kehittyy suuntaan tai toiseen! :flower:

Meillevauva: Viralliset onnittelut! Ja turvallista odotusmatkaa! :flower:

suikale:Ehkä siivoomalla saa ajatukset pois vauvoista hetkeks! (mukamas) Meille saa tulla jatkamaan kun oma kämppä on tiptop! :saint: Meil on sisällä +30, joten siinä ei paljoa imuria huvita enää heilutella!

Nyt vasta iski menkkakivut. Ja nyt vasta tätä voi sanoa vuodoksi. En kyllä silti suostu laittaan kp 33, se on niin paljon. Täytyy sit olla skarppina sitä ovista pongaillessa. Ukko kysy eilen et millon tehään sut läskiks. Sanoin et kahen viikonpäästä ja se meni heti paniikkiin. Liian aikasta kuulemma taas. Mä hirtän sen jos nyt alkaa taas hannaamaan. |O

Niin ja tosiaan kiitos kaikille kissakommenteista, ne on niin arvaamattomia kavereita, että kai se selviää vasta kun vauva kotiutuu, että miten ne reagoi. Se on ainakin varmaa, että karvat ei lopu kesken! :headwall:
 
Tämmösellä oon testannu Advance liuskaraskaustesti kotikäyttöön. Herkkyys 10mIU/mL hCG ja näistähän sanotaan näin: HUOM! Herkkyytensä vuoksi testit saattavat antaa 'vääriä' positiivisia tuloksia. Tämä johtuu mm. siitä, että testi reagoi myös hyvin varhaisessa vaiheessa tapahtuneisiin keskenmenoihin joita nainen ei muuten edes tietäisi tapahtuneen.
Ja sit mammaksin tommosella herkällä puikolla. Aamuksi varasin tommosen apteekin oman...jos teksi kerrankin ihan aamupissistä joskos ois hiukkasen vahvempi tuo viiva...(toiveajattelua varmaanki :) )

Noit oireita oon kovin koittanu miettiä, siis kun niitä ei oikein oo mutta ehkäpä nää vois olla:

  • pari viikkoo sitten sängyn vieressä oleva kori (jotain luonnon matskua) haisi tosi pistävälle, tähän asti ei oo koskaan haissut vaikka siinä on ollu jo pitkään
  • tissit oli kipeet, ei oo enään juuri lainkaan
  • mahaa välillä vihlasee
  • muutaman kerran on silleen hassusti kohissu/huimannu päässä

Juomisesta ja pissalla käymisestä on paha sanoo kun juon niin paljon päivässä näin kesällä muuteski ja sen tiimoilta ravaan vessassa alvariinsa
 
Voi hyvänen aika. Niin kuvittelin että ihan vaan yhden kerran ehkä kirjoitan ja nyt huomaan kuitenkin lukevani palstaa jatkuvasti.

Niin ja KIITOS TT:toivotteluista. :heart: On mukavaa kun otetaan avosylin ja -sydämin vastaan.

Mullahan on "ongelmana" (siis oikeesti ei oo ongelma...kai) toi OVULAATIO. Siis silleen et sen aikan oon ihan älyttömän kipee ja mahaan koskee hirveesti. Eli tiedossa on ainakin aina milloin ois mahdollisimman hyvät hetket tärpätä. Mut jotenkin vaan on sellanen olo et nyt kun itsekin tän mahdollisen kuumeen tiedostan ja sitä ehkä ihan yrittääkin sitä pikku2:sta niin jos se sittenkään ei käy yhtä helposti kuin edellisen kanssa.

Mutta nyt antamaan tytölle välipalaa...
 
Tervetuloa munkin puolesta, Täpinä! Kauas muuten yritiette edellistä?

Täällä alkaa menkat olla lopuillaan, joten jospa kohta pääsisi uuteen yritykseen. Miehelle vaan alkaa tuleen jo vähän paineita näistä mun hössötyksistä, joten pitäisi kai hillitä itseään. As if! :LOL:

Onnea kaikille plussanneille/haamuilijoille. Perässä tullaan! Uskoo hän.
 
Ihanaa Meillevauva, mahtava juttu! Onnea odotukseen! :heart: :heart:

Meillä on töissä tällä hetkellä ainakin kolme raskaana. Arvaatkaa olenko kateudesta vihreä..no, oikeasti pystyn kyllä olemaan toisten puolesta todella iloinen että vauva on tulossa. Voi olla että ajan myötä, jos ei tärppää, niin katkeraksikin saattaa tulla. Toivottavasti ei.

Nyt pitäis päättää, tilaanko netistä testejä valmiiksi vai en. Toisaalta pelkään jos tulee taas hätiköityä, siksi ehkä olis parempi kipitellä apteekkiin vasta sitten jos...ja kun jälleen olen niin kovin varma, ettei mitään testattavaa edes ole, niin säästäis sitte nekin rahat. Joo, en tilaa, päätetty. Viikon päästä on taas jännät paikat... :eek:
 
Hilipati Jännää että meillä ajatukset ja tuntemukset menee niin samoja ratoja! Olen tällä hetkellä aivan vakuuttunut siitä etten ole raskaana.. Olin niin toiveikas että heti tärppäisi, kun Emmi napsahti heti ekalla yrittämällä. Ja nyt kun ei heti tärpännytkään, niin on sellainen olo että tähän projektiin voikin mennä vaikka kuinka kauan.. Varsinkin jos ei pupuile tarpeeksi ahkerasti! :eek: Eilen ei vaan millään jaksanut ja oikeestaan oli sellainen fiilis et tän kierron tärppipäivät on mennyt jo, eli mitäs sitä sit turhaan jos kumpaakin oikeasti väsyttää..

Mulla jäi 1½ testiä viime kierrosta, ne käytän sit jos tätönen ei saavu ajallaan.. En ole vielä edes miettinyt koska mahdollisesti testaisin, kun todella on sellainen olo ettei mitään testattavaa edes ole...
 
murrrr... :kieh: mulla ollu tänää ihan hirveä huono päivä.. kiukkuan joka asiasta melkein.. täälläkin tuntuu turhauttavalta tuo vauvan yrittäminen.. mietin et jos nyt ei onnistu ni sit siinä menee pian ikuisuus että se onnistuu.. voi p... :/ tosi rasittava päivä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mouku80:
Tervetuloa munkin puolesta, Täpinä! Kauas muuten yritiette edellistä?
Eli 4kk pillereiden jätöstä niin olin raskaana ja silloin ei ollu mitään pakko meininkiä ollenkaan. Eli ei laskettu päiviä ym. vaan ihan vaan otettiin lähikontaktit sillon ku siltä tuntu.

Nyt vaan jotenkin tuntuu et kun tätä nyt on ihan suunniteltukin (kai???) niin aina tulee kateltua kalenteriin ja ovis päivinä koittaa saada jonkinmoisen intohimon puuskan päälle....
Pitäis varmaan antaa mennä vaan ihan niinku ennenki...tunteella....ei kelloon ja kalenteriin kattomalla. Mut siis meille tää toinen ei oo mikään pakko juttu.
Oon sitä mieltä et tulee jos luoja suo. Olen tietysti onnellinen tästä ensimmäisestäkin rakkaudenpalasta.
 
Täällä ilmoittautuu joukkoon yksi haaveilija lisää! Tosi vaikeaa tuo raskaasi tuleminen! Meillä on kaksi vuotias tytär ja neitiä tehtiin pitkään, tosin luomusti.. olin jo alkanut ajattelemaan, että en saa koskaan lapsia kun sit tärppäsi. Nyt on ihan mahoton vauvakuume..... luomusti taas yritetään....... vippaskonsteja täytyy kokeilla: greippimehua, foolihappoa, vehnänalkioöljyä jne. Tosin kun takaraivossa paukuttaa tuo vauva-ajatus, niin en varmasti tule raskaaksi! Pitäs unohtaa koko ajatus! Kaipa se kuitenkin on niin, jos luoja suo!
 

Yhteistyössä