Kevätkullat06

OIKEIN HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!! :xmas: :xmas: :xmas:
me lähdemme huomenna reissun päälle ja voipi olla että on illasta pikkunen väsyny! Me täällä siivoilemme ja kuuntelemme joululauluja! :)
Eli oikein ihanaa ja rauhallista joulua ja keväisille rakkaillemme parasta mahdollista lapsen joulumieltä! <3 :) :) :)

Mitäs teillä taaperot sai lahjaksi? Täällä lahjaksi tuli leluja, vaatteita, lautasia, mukeja, kylpytakki, palapelejä, kirjoja... Kaikista eniten poika tykkäsi leikki-imurista. Sen kanssa leikittiin sitten loppuilta :) Taisi sitten loppuillasta olla aika väsynyt, kun aina kun imurista loppui ääni, niin alkoi kauhea itku ja kun oli saanut imurin uudestaan päälle niin oli tyttyväinen taas niin kauan kun ääni loppui :)

Joulupukki kävi mummulla ja vaarilla ja vähän poika pelkäsi alussa, mutta uskalsi sitten lahjat pukilta hakea. Tyttö pelkäsi myös alussa ja pisti kädet silmien eteen ja kurkki sieltä sitten pukkia :D Uskalsi sitten kyllä kanssa hakea lahjat pukilta.

Lasten serkkupoikakin pukkia pelkäsi, meni tuolin alle piiloon ja ei uskaltanut vähään aikaan sieltä pois tulla :D Mutta lahjat hänkin sitten lopulta uskalsi hakea.

Meillä saatiin kuorma-autoa, vaatteita, lautasia, pehmoleluja, myös palapelejä ja kirjoja, lasten moottorisahan, melko paljon samoja kuin mitä olet kirjaillut Emos! :)
Joulupukkia pelkäsi ihan hirmuisesti, tarrasi kovasti kiinni eikä uskaltanut irrottaa! Mutta huomasi, että olipa poitsu reissun jälkeen väsynyt, eilen tultiin mummilta ja papalta, ja tänään nukkuikin sitten aamulla puoli11.. :D

Meillä ei paljoo paketteja ollut, tyttö sai vaatteita, fisher pricen säästäpossun jota oli toivottu ja äiskältä pinkin koiran, joka meni epäkuntoon (piti haukkuu, kävellä :headwall: )
Eipä sen ihmeempiä.

Samaten isommat sai vähän vaatetetta ja kummien paketit, jossa jotai pelei jne.

joulupukkii ei tarvittu =)

Meillä saatiin lahjaksi yli 40l Duploja eli 5 pakettia, ennestään oli jo 30l.. et ei yhtään palikkaa enään meille. Duplon junaa pelkäsi, et sen laitoin odotteleen parempia aikoja. Little Peapolin merirosvolaiva on ollut todella tykkätty, taisi olla paras lahja. Sai myös pari kirjaa meiltä ja nekin on olleet aivan loistavia. Toinen oli Muumitalo kirja jossa avattavia luukkuja ja toinen Assi Ammuu jossa tunnusteltavia pintoja. Sai myös Myyrä parantaa hiiren kirjan, mutta se jouti hyllyyn odotteleen pojan kasvua. Tuli miehen siskolta parit villasukat ja tumput, mutta kaikki oli n. vastasyntyneen kokoa, noita sukkia olis todella tarvittu.. mut minkäs tekee, et pituudesta uupuu n. 6cm ja leveydestä ties kuin paljon ja sama tumpuissa. Sai pari autoa, pallon, keräily auton (niitä Itellan postiautoja nro2), muumixylofonin, kaksi muumikulhoa, lasten muumilusikka setin, eläin palapelin, puisen laivapalapelin, Marimekon tasaraita paidan 100cm =) (suku oppii, jee!), pari H&M:n paitaa (98cm)+trikoot+pyjama, ni ja sen toppapuvun syksyllä jo ja rahaa. Taisi tuossa nuo lahjat olla, en enään oikein edes muista, kun kaikki on jo maastoutettu tänne nurkkiin niin hyvin :D .

Meillä ei Väinämöinen ollut millänsäkään pukista tai sen puoleen pakteistakaan, ainoa suurempi kiinnostuksen kohde oli meidän joulukuusi, joka päivä pitää käydä muutma koriste nyhtämässä ja sitten juoksujalkaa minun luo toteamaan et oho ja nonni! Et ihan itsestään jäi käteen..

Ai juu, ihan unohtu anopin lahja, sai häneltä ihan järkyn nojatuolin, siks varmaan unohdin mainitakin, kun en itse siitä pidä :whistle: no, Väinämöinen kyllä siinä tyytyväisenä istuskelee isänsä vieressä, et tykätty lahja saajan silmissä ja se kai onkin se tärkein juttu. Alan hiljalleen oppiin nauttimaan noista inhoistakin jutuista ihan vain siksi, kun ne lapsen mielestä kivoja ja tuovat hänelle hyvän mielen.

Muuten joulu meni ihan ok sukulaisten luona, mutta kyllä hiukan teki mieli olla omassa rauhassa omien perinteiden mukaan (siis niiden omien lapsuuden aikaisten), tuntui niin teennäisiltä ne miehen siskon perheen jutut, tuli vähän sellainen elitistinen maku koko joulusta. Meidän joulu on aina ollut sellaista rentoa mukavaa yhdessä oloa, mutta siellä.. no joo, se on nyt onnkesi taas ohi.

Mutta kaikille mukavaa tulevan vuoden juhlintaa ja toivon kaikille hyvää uutta vuotta 2008!

:wave:

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa.. Aika on mennyt niin vauhdilla, olen kyllä käynyt lukemassa, mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt :ashamed: .

Tervetuloa kaikille uusille kirjoittajille ja oli kiva huomata, että meitä on monta. =)

Meillä saatiin lahjaksi yöpukuja, toppahaalari, leluja sekä kirjoja. Jouluna oltiin isovanhempien luona, vaikka olisin halunnut viettää joulun omassa kodissa. No ehkä ensi jouluna sitten kotona.. Kuusi meilläkin kiinnostaa kovasti ja tietty koristeet ;) Jouluruokiakin maisteltiin vähäsen...

1 1/2 vuotisneuvolassa meillä oli seuraavat mitat 11 440 g ja 84,5 cm. Muuten tuli taas sellainen pikaneuvola olotila, vaatteet pois ja mitat ja sen jälkeen lääkärille ja ulos. Olisi ollut kiva, kun joku kysyisi edes mitä kuuluu.... :ashamed:

Neidin sanavarasto lisääntyy koko ajan, yritän niitä aina välillä kirjoitella ylös.. ja välistä tuntuu, että omaa tahtoakin löytyy melkoisen paljon kiukunpuuskissa. Mahtaako olla alkavaa uhmaikää?

Mutta nyt pitää mennä. Hyvää uutta vuotta kaikille! :hug: :wave:

Meiltä myös hyvää alkanutta uutta vuotta 2008! :) Itse ainakin huomasin että kylläpä on tullut syötyä ja ihan ähky olo on! ;D
ootteko ostaneet KappAhlista lapsillenne vaatteita?? Itse ostin ja huomasin että parin pesun jälkeen nepparit ovat lähteneet irti!!! :eek:
Nyt on tullut poitsulle omatahtoisuus kausi, päätä pyörittää ja myhäilee kieltävästi! samoiten tuntuu et ruuan kans on välistä taistelua kun ei millään meinaisi rueta aina syömään!

Meillä oli sitten kaamee joulu. Koko perhe oli ihan hirveässä flunssassa, minäkin sain lasten korvatulehduksen...

Meille pukki oli jättänyt pojalle kuusen alle FP pikkuväkeä oikein urakalla: tallin, paloauton (tämä oli menestys), autotalon ja autoja. Lisäksi pukki toi Duplon eläintarhan (kuulemma "äitin", mä olen vissiin leikkinyt sillä enemmän). Pari kattilaa ja ruuanlaittolevyn sekä vaatteita. Käytännössä huomasi, että pari lahjaa on jo ihan riittävästi alle kaksi vuotiaalle. Eihän lapsi ehdi edes niitä kaikkia ymmärtää yhdellä kertaa.

Kappahlin vaatteet ovat meillä pannassa. Laatu on ollut hieman heikkoa (nepparit just irtoo) ja joku aika sitten julkaistiin "yhteiskuntavastuuselvitys" eri vaateketjuista ja ainoastaan muutama ketju selvisi puhtain paperein. Eli meillä suositaan sitten H&M:ää, Mangolla ei taida olla lastenvaatteita. Exit/NameIT ei ollut siinä mukana, joten sitä kans aviomiehen mukaan saa hankkia...

me huomattiin kans et pari pakettia kiinnosti, sitte alko jo innostus hiipua vaikka oli valtava vuori vielä aukasematta, no isi ja äiti aukasivat sitte loput kun ei enää pikku mies jaksanu! :)

Joo, mä kans totesin et en osta ainakaa semmosia mis on niit neppareita ym sieltä enää! siis kappahlista!
Aivan ihana sää ulkona, pakkasta ja auringon valoa!! =) aivan ihana! :) :)

moikka taasen kaikille!

Meillä Väinämöinen sai sitten 11. päivänä MPR rokotteen jälkeen reaktiona korkean kuumeen ja sitä kesti sitten kolme päivää. Jäätiin uuden vuoden viettoon sitten ihan kotiin.
Käytiin katsomassa illalla raketteja, eikä pikku raketeista välittänyt, muuten kuin vain ihaili, mutta isommat saivat pojan haluamaan kotiin. Ei niistäkään muuta tuumannut kuin oho, kun paukahtivat, mutta kotona niitä oli kuitenkin mukavampi kuunnella :D

Kappahlin vaatteista ei meillä ole kokemusta, kun ei koskaan ole ollut mieleisen näköisiä, mutta H&M:n vaatteita on jonkin verran, samoin Tuttaa. Name it:n vaatteista pidän myös, vaikka niistä ja Tutasta on montaa mielipidettä. Minulla ei vain ole huonoa sanottavaa noista. Kerran olen Tutasta joutunut reklamoimaan ja sain tilalle uudet+sain vanhat pitää :D Lindexiltä on muutama vaate meille eksynyt ja laatu ihan ok, vaan harvoin sieltäkään meille mitään mieleistä pojalle löydän. Nyt siellä olis tosi kivoja vauvoille, ei vaan silloin ollut, kun meillä oli pien :headwall:
Mutta mikä merkki on meillä ehdottomasti pannassa on Bogi, siis on kyllä niin surkee laatu ku vaan voi olla. Yhtään hyvää sanottavaa ei niistä ole. Itse en ole ostanut, kuin pari bodya viime keväänä ja onneksi niin. Lahjaksi on saatu muutamia ja surkeita on nekin olleet.

Jaahas, Väinämöinen tulee häätään minut koneelta, hän haluaa tulla katsomaan kuvia, se on meillä suurta hupia nykyään.

:wave:

Tämä tapaus piristi mukavasti päivääni.

Ovikello soi iltapäivällä ärhäkästi ja menin avaamaan. Portaiden alapäässä seisoo vanhempi mies ämpärien kanssa ja murahtaa: "Onko vanhempia kotona. Täällä olisi myytävänä karpaloita". Hetken pohdiskelen vastausta ja totean yksinkertaisesti että "eioo vanhempia kotona". Mies lähtee pois siinä samassa. Hihittelen sitten tyyppiä huvittuneelle aviomiehelleni, joka oli tullut myös paikalle. Joo, oonko mää tosiaan noin nuoren näköinen? Luulisi yli kolmekymppisen näyttävän jo aikuiselta, mutta ei kai sitten... :LOL:

JenniK hahah! :D noh, olet nuoren näköinen ikäiseksesi! :D ota kohteliaisuutena!! :LOL: :LOL:
**

meil o pojulla nyt kova yskä! tarttu sitte vissiin minusta ennen joulua... :( ulkona näyttäis olevan taas ihanan näköinen sää!

Taitaa olla vaan hyvä, että joululoma loppui ja arki koitti tänään. Siis töihin takaisin. Mulla voisi olla muuten liikaa innostusta jatkaa alelaarien penkomista.

Ostan suurimman osan pojan vaatteista aina ale-myynneistä, nytkin mukaan tarttui lähinnä isoja 98cm vaatteita. En tiedä voitanko siinä mitään, koska meidän pojalla on aikas paljon vaatteita. No ei tarvitse viikolla pestä pyykkiä, kun on riittävästi housuja ja paitoja kaapissa odottamassa... Harmi vaan kun en enää uskalla ostaa ensi vuodeksi toppavaatteita, en osaa ennustaa onko 98cm ok vai meneekö se liian nopeasti pieneksi. Villahaalarin ja villahousuja kyllä ostin. Sitten kaikki käytännölliset collegehousut ovat vissiin ostettu pois kaupoista, koska alehyllyistä niitä ei enää löytynyt.

Toisaalta noi alemyynnit kyllä masentaa. Lähinnä siksi, että pikkupoikien vaatevalikoimat ovat jotenkin ankeat. Jollain vaatemerkeillä onneksi löytyy monenvärisiä vaatteita ilman hirveitä printtejä paidoissa, mutta turhan usein värimaailma on tummansininen ja harmaa. Emmää tykkää poikaa pukee niihin väreihin. Minä haluan ruskeata, beigeä, vihreätä, oranssia tai punaista. Ja minä haluan, että vaatteet sopivat toisiinsa ja että poika olisi aina kauniisti puettu. H&M:n kataloogi tuli viikolla postissa ja katselin pikkupoikien kesävaatteita. Huokaus. Viime kesänä oli paljon iloisia värejä, mutta nyt on kovin isojen poikien "street" muoti kunniassa. Onneksi ostin kesällä alennusmyynnistä mieleisiäni kesävaateita kassikaupalla...

niin, mä en oo nyt hirveesti ostanu alevaatteita, käytiin eilen "isommissa kaupoissa" pyörimässä joissa olis luullu just olevat alevaatteita mut ne oli pienemmille.. eli eipä ollu paljoa hyötyä ostaa ku olisivat jo olleet pieniä tai kohta menneet.. ite just aina mietin mut oon huomannu et erimerkeillä on niin isot erot vaatekoossa vaikka ovat olevinaan kummatkin esim. 90:ä!

itsellä tahtoo myös vähän olla tuota taipumusta ettei mikä tahansa vaate kelpaa.. varsinkin kun hoitoon vie niin aina tuntuu et mietin ehkä liiankin tarkkaan vaatteet taaperolle! mies ei ole niinkään tarkka, siksipä saatan aina laittaa vaatteet valmiiksi illalla jos mies vie lapsen hoitoon! :)

Ei meilläkään mies ole ihan samalla aaltopituudella pojan vaatteiden suhteen, nykyään yrittää edes vähän katsoa paidan ja housun värejä. Minä tosin laitan nykyään koko viikon sisävaatteet valmiiksi (paita, collegehousut, sukkahousut ja paksumpi paita) jo sunnuntaina. Viikolla on iltaisin harrastusta ja muita kiireitä, joten silloin ei ehdi ajatella tarhavaatteita ja aamulla meillä on minuuttiaikataulu.

Joo, vähän nolottaa tunnustaa, mutta kyllä se mun mieltä hyväilee kuulla päiväkodissa kehuja, että meidän lapsella on niin kauniit vaatteet päällä. Kesällä kuulemma aina odottivat, mitä ihanaa minä seuraavana päivänä pojalle puin. Ehkä vähän liioittelivat. Ja on se ihan hauskaa, kun tuntemattomat tädit ja mummut ihastelee lasta kaupoissa... Poika on perinyt isältään isot silmät ja tuuhet pitkät tummat silmäripset. Lisäksi jätkä on osannut hurmata mummuja jo pienestä pitäen.

Sama täällä, aina se kaupassa jollekin mummolle hymyilee ja vilkuttelee, eikös se mummu kohta sitten taaperra siihen lähemmäksi juttelemaan! :) on nää taaperot niin ihania! :heart:
nyt sille on tosin tullut joku semmonen kausi, et jos joku vieras tulee siihen niin on et ei olevinaan huomaakaan! :LOL: osaa ne sitte ollakin!

Itse kyllä syyllistyn kans siihen et musta on ihana "kerätä" huomiota ja kehumisia lapsen vaatteista, ja pidän todella tärkeänä, että pojalla on aina puhtaat vaatteet päällä ja millonkaan ei oo samoja vaatteita kahtena päivänä peräkkäin. ---> tää kuulostaa ihanku vaatteet ois tärkeemmät kun niitten kantaja! :D Mut ei se oo niin, aina ihanempi kuulla itse pojasta niitä kehuja kun hänen vaatteista! :heart: :heart:

Minä kaipaan oikeata talvea luminietoksineen. Pirkanmaalla on nyt vain pieni lumihuntu eikä me olla koko talvena kuin kerran päästy Stigalla ajelemaan. Meillä taitaa jäädä kokonaan tuo vauvapulkkailu, kun kokeilin 25 vuotta vanhaa Stiga:ni Rasmuksen kanssa. Poika pysyi hyvin kyydissä ja tykkäsi kovasti pitää ratista kiinni. Vauhdistakin piti.

Milloinkas mukulat pitäisi nostaa suksille ekan kerran? Töissä yksi kaveri lupaili vanhoja remmisuksia mulle, joten meillä pitäisi olla kohta sukset Rasmukselle. Ehkä vielä on vähän aikaista, mutta ehkä kevään viimeisillä lumilla voisi testata.

Täällä satoi pari päivää lunta. Ja nyt lumet on melkein sulanut pois, kun sataa vettä :/ Miehen kanssa oltiin yksi päivä sitten hiihtämässä. Saas nähdä, koska sitten seuraavaksi pääsee.

Me ei olla ostettu vielä esikoisellekaan suksia (täyttää toukokuussa 3v) ostetaan varmaan sitten ensi talveksi.

Nyt poika on jo viikon verran osannut tulla pinniksestä pois. Ekan kerran, kun tuli niin kesti päiväunille meno 1½ tuntia kun tuli koko ajan pois. Nyt ei ole kuin korkeintaan pari kertaa tullut pois ja sen jälkeen jäänyt nukkumaan. Aamuisin tulee aina itse pois, kun herää. Kerran tuli yölläkin ja sanoi vaan että ei enää nuku. Nyt herää. Jäi sitten kyllä kiltisti nukkumaan, kun vein.

täällä on satanut nyt muutamina päivinä lunta ja nytkin tulla tupruttaa ihan mielettömästi ja isoilla hiutaleilla! :)
meil on sukset kyl mut ei olla viel kokeiltu.. joutaa myöhemminkin.
ihanalta kyllä näyttää ulkona kun katsoo!! :)
Eilen oli meidän poitsu kovasti mukana kun leivottiin pullia ja sämpylöitä, kyllä ainakin jauhoa oli tarpeeksi! :heart:

Heippa kaikki äidit!

Viime viikolla mekin saatiin nauttia lumesta peräti kahden päivän ajan, piti sitten heti kiskoa pulkka esiin ja neitipä ei halunnut istua siinä vaan hän halusi itse vetää, ja oli ongelmia saada naru pysymään kädessä, kun kintaat olivat tiellä ;) . Nyt sitten jo sataa taas vettä... :/ Koskahan se talvi mahtaa oikein tulla? Vai tuleeko sitä enää ollenkaan?

Meillä kanssa neiti tykkää leipomisesta tosi paljon ja siinä saa tosiaan jauhot kyytiä.... Ruoanlaitto on kanssa in juttu, täytyy vaan toppuutella, kun neiti on vähän liiankin innokas. Hellan nappuloista käydään keskustelua, että saako niihin koskea vai ei.

Meillä nukutaan kanssa pinniksessä, mutta neiti vaan ei oikein tahdo pysyä siellä. Oletteko jo siirtäneet pikkuisia jatkettavaan sänkyyn? Ja miten teillä on nukkuminen sen jälkeen sujunut?

Mutta nyt pitää mennä hekemaan neitiä hoidosta :wave:

Yhteistyössä