Moikka kaikille taas pitkästä aikaa ja tervetuloa mukaan
rouses!
Meillä on joulukalenterina itsetekemäni joulusukat miehellä ja Väinämöisellä
Pitäis varmaan tehdä itsellekin ja mies vois sinne laittaa minulle lahjuksia. Pojalle laitan aina jotain pikku leluja pakettiin tai sit joku herkku esim. pipari oli tänään, mutta meillä ei saa vielä ns. oikeita nameja. Saas nyt sitten nähdä kuinka joulusta selvitään, kun vaatii nykyään aina maistaa, kun itse jotain syömme.
Väinämöinen on alkanut komentaan meitä, jos ei heti mennä leikkimään hänen mukaansa. Alkaa pienesti huutaan meille kroppa kaarella, maha pullistellen, et mennään! Ja silloin pitäis mennä hänen huoneeseen leikkimään ja lukemaan. Ei niinkään minua komenna, kun kaksin ollaan päivisin, mutta isin kotiin tullessa alkaa heti vaatia huomiota. Aika selväähän se on, kun isistä oltu päivä erossa.
Eilen pääsimme ensimmäistä kertaa pulkalla ulos tänä talvena. Poika nautti aivan mielettömästi pulkkakyydistä. Pakko sanoa, et kyllä itsellekin olisi kyyti kelvannut auraamattomilla teillä, kävely oli aika raskasta lumen ollessa suojan puolella.
Joku kyseli tuosta päivähoidosta, meillä ollaan vielä kotosalla, mutta mieleipide kyllä löytyy ihan vanhan ammatin perusteella, eli olin aikanaan päiväkodeissa lastenhoitajana. Olen siis itse päiväkodin kannattaja, paitsi jos on on luotettu ja hyvin tunnettu perhepäivähoitaja, niin sitten tilanne on toinen. Mutta kuitenkin itse laitan lapseni aikanaan päiväkotiin, koska minulla ei ole ketään niin luotettua, tuttua ja hyvää hoitajaa perhepäivähoitajana kelle poikani antaisin hoitoon. Vaatimukset on minulla kuitenkin toiminnan suhteen aika kovat. Ohjattua toimintaa pitää olla liikunnan, musiikin ja kuvallisen ilmaisun osalta ja mielellään myös tutustutaan luontoon jne. eli harvalla perhepäivähoitajalla riittää aika kaikkeen mitä haluan lapseni päivähoidolta. Nii ja on siinä päiväkodissa muitakin hyviä puolia mm. useampi hoitaja jolloin ei taatusti pääse käymään mitään outoja hoitajan taholta mm. et hoitaja on vienyt lapset esim. johonki ilmaiseen lapsiparkkiin ja itse shoppaillut! Näinkin on käynyt, itse näitä lapsia hoisin tuollaisessa lapsiparkissa!!! Minä ainakin saisin sellaisen raivarin, jos hoitaja veisi lapseni moiseen paikkaan vaikka maksan hänelle lapseni hoidosta ja vastuusta! Juu, mutta se tuosta aiheesta.
Kävimme eilen ensimmäsitä kertaa katsomassa keskustassa Stockan jouluikkunaa ja poika oli aivan innoissaan! Oli niin kivoja yksityikohtia pienelle miehelle, et ihmeteltävää riitti ja aina piti heti kääntyä kertomaan meille mitä siellä näkyi =)
Huomenna meillä olis retki Porvooseen, saas nähdä kuin päivä meillä menee ja millanen keli on.
Mutta nyt taas toiseen kertaan, mukavaa oli lukea ja huomata et vilkasta on ketjussa ollut!
:wave: