Kevätkullat06

Moikka!

Tämä on kaikille keväällä 2006 vauvan saaneille oma ketju. Kirjoiteltiin tuolla vauvojen puolella ja nyt on tullut ikää niin paljon, että siirrytään tänne taaperoiden puolelle. Eli siis kaikki keväällä 06 vauvan saaneet tervetuloa kirjoittelemaan.

Itse olen kolmen lapsen äiti Varsinais-Suomesta. Tytöt ovat iältään 17 v, 13v sekä 1v 2kk. Olen töissä tällä hetkellä ja pienin on hoidossa ihanalla perhepäivähoitajalla. Pikkuneiti on melkoinen menijä, ei kävele vielä, mutta kiipeilee kaikkialle ja purkaa tavaroita kaapeista ja hyllyistä ( on tainnut äiti neidin mielestä pyyhkiä pölyt huonosti ;) ). Syömisen kanssa oli silloin vauvana ongelmia, kun mikään muu kuin äidin tissi ei olisi kelvannut, mutta nyt menee kaikki alas ja välistä oikein ihmettelen, minne se kaikki ruoka oikein hukkuu. No taitaa kulua tuohon jatkuvaan liikkeeseen =) ...

Nyt pyykinpesukone lopetti ja ripustaminen kutsuu..... :wave:

 
Moikka taasen jonnaliina ja kaikki muutkin!

Minä olen pienen (1v1kk) pojan äiti pääkaupungista.
Loma vietetty ja arki alkaa kai hiljalleen ensikuun puolella tuttuine menoineen. Kotona olen pojan kanssa vielä ainakin vuoden verran, ei niin ikinä huvittaisi palata töihin, kun vuorotyö odottaa :'(

Meillä poika alkoi toukokuulla käveleen ja sanoja tapaileen tai tuli jo silloin muutama ihan selvä sana mm. äiti, lamppu, auto, kato. Nyt hokee kukkaa ja näyttää kaikki kasvit ulkoota minulle innoissaan, niin vaan nopsaan kasvaa ja kehittyy. Ihan liian nopeaan pitää vauva-ajasta luopua..
Meillä myös poika tykkää lajitella hyllyn sisällöt uusiks ja mielellään levittää kaikki lattialle. Taas kerran siivosin juuri kaikki keittiön laatikoiden sisällöt takasin laatikoihin, tosin olen jo luopunut pakkomielteestäni eli tavaroiden omista paikoista eri laatikoissa. Nyt on kaikki sulassa sekamelskassa siellä ja tuolla. Jos etsin kipolle kantta niin aivan varmasti saan käydä kaikki laatikot läpi. Juu, mutta aikansa kutakin kestää ja pian jo riiustelee jotakin tytsyä kiskan kulmalla :'(

Meillä syömiset sujuu vaihtelevasti, toki paremmin kuin joskus talvella, mutta aika virityksiä pitää keksiä et saadaan murua pienen kupuun. Mutta aikanaan tuokin tulee muuttumaan, se on tavallaan lohtuna vaikka kaikki muutokset tuottavatkin vielä minulle luopumisen tuskaa pienstä vauvastani.

Jepulista, mutta nyt tämä mamma lähtee nukkumatin kanssa treffeille Höyhensaarille!

:wave:
 
Hei!

En ole aiemmin tänne kirjoitellut, mutta nyt vois välillä jotain rustaillakin...

Eli poika syntyi 05/06. Kävelemään alko 11 kk:n iässä. Sanoja ei vielä tule, mutta omaa höpötystä kyllä senkin edestä.

Hoitovapaalla olen siihen asti, kunnes poika täyttää 3 vuotta ja sitten palaan takaisin töihin. Toivottavasti löydän siihen mennessä jotain vähän mielekkäämpää työtä, muuten alkaa ihan tosissaan ahdistaa :(
 
Tervetuloa mukaan Adelina!
Minulla on sama juttu, et työhön paluu ahdistaa todella. Meillä mies vielä reissaa todella paljon työnsä puolesta ja siksi ei minulla tuo vuorotyö enään passais. Aatelin tässä ottaa pomooni yhteyttä ja kysellä olisko mahdollista tehdä päivävuoroja joitakin vuosia, lähinnä tuon päiväkoti ajan. Mutta ellei pomoni näytä vihreää valoa kirjallisella sopimuksella täytyneen alkaa etsiä toista myyntiryhmää jossa ollaan joustavampia pienten lasten vanhempien kohdalla.

Mutta ei nyt muuta sydämellä ole näin aamusella, mukavaa viikon alkua kaikille!

:wave:
 
satu86
moi :wave:

olen pienen tytön äiti 03/06. alkoi kävelee 10 kuukautisena. sanoja tulee jonkun verran. osaa olla todella itepäinen välillä :D toista lasta yritämme :heart:

eli pitkään aikaan en aio töihin mennä. väärän alan olen joskus valinnu niin työt ei oikein kiinnosta :/

kohta jos menis likalle antaa ruokaa ja veis sen unille, itsekin vasta heräsin :snotty: mies tänään vapaalla niin antoi nukkua hiukka pidempään! huomenna taas olemme pitkään kahdestaan tytön kanssa. mies tekee rekka hommia niin ei koskaan tule ajoissa kotia :/ että tällaista täällä meininki
 
Beep
Heips, tähän ryhmään voisin liittyä. :)

Poika on 1v kohta 4kk. Puhetta ei vielä paljon tule, tänään tuli eka lause, joskin epäselvä mutta äiti sai selvää! Heh... Kovin liikkuvainen on, juoksentelee, kiipeää sängyille ja sohvalle, tuoleille, ja hienosti tulee alas - paitsi porrasjakkaralta. :eek:

Miten teidän lapset (siis 1v) nukkuu yöt? Meillä on nyt vasta alettu nukkumaan öitä heräämättä. Siis ihan muutamia öitä tässä nyt nukuttu hienosti. Aiemmin huusi ja huusi kunnes sai maitoa.


Kotona aion olla pojan kanssa. Ja nyt kone kiinni ja touhuamaan päivän touhuja.
 
Mä on huhtikuussa -06 syntyneen tytön äiti. Saattaa tää palstailu jäädä kohta vähän vähemmälle kun työt alkaa, mutta yritän ainakin käydä lukemassa..
Meillä nukutaan yöt vaihtelevasti, välillä herää kerran ja könyää tissille, välillä nukkuu yöt heräämättä.
Töihin paluusta sen verran että olen myös alalla jossa tehdään paljon iltavuoroja, mutta sain pomon kanssa sovittua että ainakin ekat puoli vuotta teen pelkkää aamua ja n.25 tuntia viikossa. Isukki tekee myös vuorotyötä joten tytölle ei alkuun tule kuin pari hoitopäivää viikossa.
 
Aloittelin uutta ketjuu tuossa ja sain "kutsun" kirjoitella tänne kevät kultien puolelle, vaiks tyttö on syntynyt kesäkuun lopulla...

Eli neiti on 1v 1kk (pojat 7½ ja 9v) Liikkuu vaan pepputyylillä, konttaukset, ryömimiset jne puuttu kokonaan. Pepputyylin omaksu n. 10-11kk välillä... Ei osaa nousta istumaankaan, vai pitäskö kirjottaa ettei viiti. Näin viime lauantaina pikkuserkun synttäreillä, että osaa nousta, kun hänen sänkyyn pistin nukkuu. Tai ei nukkunut siinä vaan rattaissa ulkona kuitenkin...
Tyttö on nuhassa. aiemmin on ollut 4 korvatulehdusta, eikä yhtään enää haluta. Elämme tässä kodin ja uuden mökin väliä, kunnes poikien koulu alkaa. Isä on jo töissä toista viikkoa.
Ittekii oon kipee hartiat juntturassa ja pää/selkä ym. kipeenä...
Enkä saa unta juurikaan, joskin olen koko ikäni ollut huono nukkumaan!
No toiste lisää...
 
Tervetuloa äeppä mukaan!
Milloin sinun tyttö on syntynyt? Meidän poika on 25.6.

Yritän tässä samalla käydä sohimassa pannulla olevia kanttarellejä jotka sain muutama päivä sitten tädiltäni. Sainkin aivan mielettömän paljon niitä ja hiukan muitakin sieniä. Nyt vain niiden käsittely tuon pienen menijän kanssa on niin ja näin. No nyt on viimein päikkäreillä, kyllä kestikin nukahtaminen. Oli aivan pakko lähtee Ergolla kantaan tuonne pöpelikköön ja siihen samantein nukahtikin :D
Eilen nukkuin peräti 3½h ja ripauksen päälle! En kyllä muista milloin olis tuollaisia unia viimeks vedellyt.

Eilen ostettiin meille uusi imuri, kun vanhan veimme mökille. Tämä mamma teki siellä siivous lakon, ku olis muka pitänyt kupsuttaa lattioilta roskat harjalla ja rikkalapiolla, just sanon minä. Siinä kyllä oli kädet kovilla ja varsinkin hermot, mikään ole niin ankeeta ku heilua harjan varressa. Mutta nyt on kotona uusi hyvä imuri ja vanha rohjake välttää hyvin möksän roskien siivoomiseen.

Mites teidän muiden pienet nukkuu päikkärit ja yöt? Meillä yöllä herätään muutaman kerran yleensä ja unille mennään klo 19-20 ja aamulla heräillään klo 7-8. Näissä rytmeissä on pysytty muistaakseni viime syksystä. Päikkäreitä on enään yleensä yhdet ja ne on normaalisti klo 11-12, tänään oli taas poikeus päivä ja nukahti vasta klo 13.25, saas nyt sitten nähdä miten pitkät on nämä unet.

Meillä on nyt oltu ilman nuhia pitkän aikaa ainakin olen jo unohtanut, jos jotain onkin ollut. Vaan nytpä tulikin mieleeni teiltäkin udella, vaikka laitoinkin jo kyselyn palstalle eli aiotteko mennä ottamaan tuon influenssarokotuksen pienillenne? Me ollaan jo melkein päätetty ottaa, vaikka ei meillä viimeksikään kyllä influenssaa tullut. Nuhaa ja yskää toki oli.

Vielä en ole saanut pomoani kiinni, et olisin saanut selvitettyä millaisia vuoroja saisin alkaa tekeen sitten vuoden päästä.

Juu mutta nyt meen laittaa pakkaseen nuo sienet. Mukavaa loppu viikkoa teille kaikille!

:wave:
 
väinötär: tytto on syntynyt 26.6 :heart:

Ja yöt menee 22-22.30 - 7-8.30 (nyt muutama aamu puoli 9:ään) en laita tuon aiemmin, koska aamut sitten aikaistuu liikaa. Kahdet unet annan nukkua,joskus menee jo 11 maissa ekoille ja toisinaan puoli 1.
Toinen uni sitten puoli kuuden-puoli 7 maissa, pituudet vaihtelee ja yöunille lähtee hyvin vaikka ois heränny kahdeksalta =)
 
Hei vaan äeppä ja muut.

En ole tänne KaksPlussalle juuri kirjoitellut, mutta nyt voisin rustailla, kun palsta kolahti.

Meillä on juhannuksena 2006 syntynyt tytöntyllerö. Ei kävele vielä, mutta kovasti yrittää. Kävelyttäjä täytyy olla, ainakin toisesta kädestä kiinni pitämässä. Taidot ja tasapaino varmasti jo riittäisivät, mutta rohkeus ei. Kiipeilee ja kävelee taaperokärryn kanssa.

Sanoja tulee vähän mm. vaippa, äittä, kakka, (h)auva, avaa ja yllättävän paljon ymmärtää puhetta. Tytteli on meidän ensimmäinen lapsi ja ollaan oltukin aika ihmeissämme, kuinka paljon lapset ymmärtää, vaikkeivat itse osaa vielä puhetta tuottaa. Ymmärtää, missä on pesukone, missä perunat kiehuu (kun kokeillaan, olisko ne jo kypsiä), laittaa ovia pyydettäessä kiinni, hakee pyydetyn kirjan, tulee luokse, halaa ym. ym.

Syöminen on hänelle useimmiten ihan välttämätön pakko, ei millään malttaisi. No, kyllä joskus on sentään nälkä ja kotiruokaa syö huomattavasti mielummin kuin purkkiruokia. Niin on ollut aina. Toinen pää toimii kuin kello, kunhan vaan hoksaa viedä heti ruuan jälkeen potalle.

Tuttipullon tutti jätettiin 11 kk ikäisenä, silloin siirryimme pulloon laitettavaan juomanokkaan. Pari päivää meni totuttelussa, mutta nyt se toimii hyvin ja samalla on voitu ottaa käyttöön nokkamuki.

Tyttö meni hoitoon 10 kk ikäisenä. Äiti odotti töihinpaluuta ja asuntolainaakin on sen verran, että tietää, minkä takia aamulla töihinsä herää. Tyttö viihtyy yleensä hoidossa, syö ja nukkuu hyvin siellä. Nyt kesäloman jälkeen on ollut vaikeampaa, jää itkemään, kun hänet sinne jättää ja on kuulemma ollut aamupäivät tosi kiukkuinen emäntä! Toivotaan, että menisi parissa viikossa ohitse.

Tyby on nukkunut yleensä aika hyvin (kopkop) yöllä noin 20-7, päivällä pari tuntia ja joskus alkuillasta torkahtaa, jos ollaan autolla jossain käymässä. Hyvin harvoin on heräillyt öisin ja jos on, on nukahtanut aika pian uudestaan eikä ole aina edes tarvinnut mennä. Yleensä hänet on saanut iltasadun ja -rukouksen jälkeen jättää sänkyyn ja on nukahtanut sinne itsekseen hetken kuluttua (5 min).

Nyt on viikon verran ollut kamalan vaikeaa, tyttö ei ole yhtään oma itsensä missään asiassa (nukkuminen, pottailu, syöminen, itkee paljon). Heti, kun huoneesta lähtee (illalla), alkaa kamala huuto. Sitä ei kylläkään kestä kuin max. 5 minuuttia ja sitten nukahtaa. Viikon sisällä ollaan herätty melkein joka yö keskellä yötä ja uni ei meinaa tulla uudestaan millään! Niinä öinä kun on yrittänyt nukuttaa neitiä 2-4 tuntia, on aamulla 6 aikaan itsellä sellainen olo, kuin ei olisi nukkunut ollenkaan.
Korvat eivät ole syynä, kävimme ne eilen tarkistuttamassa. Korvatulehduksia on ollut 4 tähän mennessä. Hampaitakin ollaan aiheettomasti syytetty jo pitkään, eikä niitä ole lisää tullut pariin kuukauteen (nyt on 4 ylhäällä, 2 alhaalla). Olemme yrittäneet olla menemättä joka inahduksesta, mutta usein hän itkee ihan "täysillä" ja silloin on ollut pakko mennä silittelemään ja hyräilemään jotain rauhallista. Syliin ei olla yöllä otettu, koska siitä hän vain virkistyy. Maitoa tai muuta ruokaa ei tarjoilla yöllä. Myös potalle meno on ollut nyt vaikeampaa ja ylipäänsä ihan kaikesta muusta täytyy itkeä, paitsi kävelytreeneistä. Joku kriisi tää tietysti on, mutta kun osaisi auttaa, niin oltais kaikki paljon onnellisempia. Toivotaan, että tämä olisi vain levottomuutta kävelyn opettelusta tai eroahdistusta hoitoon menemisestä (vaikka ennen kesää ehti siellä jo 2 kk olla)...
 
Heips kaikille =)

Tervetuloa kaikille uusille kirjoittajille, ihanaa kun meitä on monta palstailijaa... =) On mukava jakaa arjenkiemuroita.

Meillä neiti menee nukkumaan yhdeksän maissa ja heräilee puoli kahdeksan aikoihin, päikyt nukutaan puolen päivän aikaan yleensä noin kaksi tuntia, näin on silloin kun ollaan kotona. Hoitopäivinä rytmi on toisenlainen, minulla kun tuo työpäivä alkaa kuudelta aamulla. Joten neiti menee vähän ennen kuutta hoitoon (työmatka 2 km ja hoitoon 0,5 km), jos neiti nukkuu niin hän saa nukkua, vien vaunuissa hoitoon ja hän nukkuu yleensä johonkin puoli yhdeksään asti. Mutta jos hän on hereillä niin hoitaja antaa aamupalaa ja puoli seitsemän jälkeen ekoille päikyille ja puoli yhdeksältä ylös. Iltapäivällä hän sitten nukkuu toiset päikyt hoidossa. Olipa sekavasti selitetty, mutta toivottavasti ymmärsitte.
Ruokailusta sen verran, että meillä halutaan syodä itse ;) eikä meinaa millään huolia, että joku syöttäisi. Työntää lusikan pois jos yrittää. Kiva vaan kun hän kääntää lusikan nurinpäin kun se on menossa suuhun. No hitaasti ja kärsivällisesti vaan....
Pottailusta sen verran, että sitä on nyt harjoiteltu sieltä kahdeksan kuukauden iästä lähtien ja ihan hyvin sujuu..
Nyt pitää jatkaa töitä kirjoittelen illalla lisää :wave:
 
Meillä tyttö tänään vähän kahdella jalalla yrittää olla, kyykyssä hetkosen ja taas pepulleen :heart: Ei oikein jaksa innostaa uudentaidon kehittely!
Viime yö meni itkien vähän väliä neljään saakka, sitten valvottiin 1½ kaikessa mahdollisessa touhussa ja pari tuntii joten kuten unta. Oli kyllä jo aamulla väsynyt tunnin päästä...tultiin kotiin (automatka pidettiin hereillä) ja kotona virkisty tutkii kotii monen päivän jälkeen ja ekoille unilleen (jotka 1½t) Sitten ajeltiin ruohoo, puunattiin autoo....kiikuttiin...leikittiin sisällä ja otti toisen unensa n.18.30-19.30. ehdin kitkee kukkapenkkii jne...Tyttö heräs äkäsenä, säikähti kun oliki kotona mökkielämän jälkeen ja 9v veli otti sängystä. Itki niin, ettei maito kelvannut. ÄIDIN TYTTÖ kun on
:heart:
No maito meni sylissä ja fiiliskin nousi. Jatkettiin vähän ulkona, sai olla nurmella (harvinaista herkkuu, kun mökillä ei oo nurmee eikä voi olla oikein missään maassa/pepullaan kun on ja täällä kotona meidän nurmi ollut niin lintujen mustikkakakoissa että vaatteet ei sit puhdistu)
Nyt on jo siistinä :p
Täytyy lopetella, mennään huomenna taas mökille, mä ja 3 lasta.
Isi aloittaa taas työviikon :eek:
Ei ois tultu ees tänään, mut pojilla synttärit naapuris.
 
Uskaltaudun minäkin kirjoittamaan. Kauan jo lukenut näitä juttuja, mut nyt vasta innostunut ite kirjoittamaan.
Meillä poika syntynyt 14.4.06. Perheeseen kuuluu myös avomies ja kissa, hämeessä majaillaan.
Poika oppi kävelemään 10 kk ja nyt siis mennään jo kovaa. Sanoja tulee muutamia ja päälle omia mölötyksiä. Kovin on vilkas tapaus. Pallopelit ehdottomia suosikkeja.
Olen vielä kolmisen viikkoa kotona, mutta sitten kutsuu työt. Plääh, mielenkiinto nollassa. Poika menee mummolle ja tädille hoitoon, ettei tarvi vielä päiväkotiin laittaa. Eikä tarvi olla onnex kun noin 5 tuntii päivässä hoidossa ja viikonloppuna saa olla kotona.
Tässä nyt alkuun asioita, mitä mieleen tuli.
 
ja taas on väsy, oli niin outoja unia viime yönä.. mitähän nekin taas meinaa..
Tervetuloa mukaan cicco!
Juu, mutta nyt ihan vain pikaseen tulin katsomaan mitä tänne kuuluu, kun Väinämöinen vääntää aamupakettiaan minulle tuossa vieressä.

Ihania päiviä on kyllä ollut tämän viikon! Eilen lähdimme Uimastadionille uimaan ja matkamme vei melkein 2h, kun kaikki bussit oli yllättäen taas täynnä lastenvaunuja :/ ihan pikkasen sapetti. Perillä saimme jonottaa sisään ainakin ½h, kun siellä oli tämä nykyinen Idols tähti Summerin kuvauksissa ja paikka kuhisi pikkutyttöjä tai sellaisia varhaisteinejä.
Juu mutta uimassa oli kivaa, poika nautti aivan mielettömän paljon ja onkin oikea vesipeto, et kai siitä viime talven vauvauinnista oli sitten kuitenkin jotain iloa, ei ainakaan vielä pelkää vettä ollenkaan.

Pituutta on taas jonkun verran venähtänyt, huomaan vain siitä et taas ylettää sellaisiin paikkoihin minne ei ennen nuo pienet rähmäräpylät yltäneet. Nyt on vaaravyöhykkeellä jääkaapin ovessa olevat miljoonat muisti/keräylaput. Täytyy kai hilata niitä hiukan ylemmäs.

Nukkumiset alkoi tässä helteiden myötä vaikeutumaan tai oikeastaan nukahtaminen illalla. Eilen oli viimein pakko ottaa ergoon ja kantaa hetki niin rauhoittui ja nukahti siihen. Väsynyt oli ja oli jo nukahdellut moneen kertaan, mutta aina havahtui johonkin. Välillä noustiin ylöskin, mutta sekään mitään auttanut..

Jaaha, ylläri pakettini taitaa olla valmis purettavaksi, mitähän sieltä löytyy..

:wave:
 
Tuli vaan sellanen juttu mieleen, että kun niin kauheesti painotetaan, että tuttipullosta pitäis vierottaa ennen 2 ikävuotta, niin mietin, että onkohan toi taikamuki sitten parempi vaihtoehto?! Meillä kyllä muuten juodaan ihan oikeesta lasista, mutta illalla nukkumaan mennessä pitää olla vielä pullo, muuten menee koko homma ihan hirveeksi huudoksi ja poika vaan kyöhnää ja kiehnää pinnasängyssä...

Meillä on rytmi suurinpiirtein sellanen, että nukahtaa 20-20.30 (yleensä, joskus harvoin menee yhdeksään...) ja herätään 6-7.30... Päikkäreille yleensä puol yhden aikaan ja herää sit 1,5-2 tunnin kuluttua.

Lusikka pysyy hyvin kädessä ja joskus ruokaa menee jopa suuhun asti, yrittäminen on kyllä kovaa. Ruoka uppoaa muuten hyvin, mutta nuo vihannekset ja kasvikset tahtoo olla vähän :/ Tai siis raakoina ei oikein maistu. Porkkanaa natustaa ja bataattia, mutta muu ei sitten oikein kelpaa...
 
en sitten saa alkaa tekeen päivävuoroja, kun palaan töihin vuoden päästä!!! Et kai täytyy alkaa etsiin toista paikkaa työpaikaltani ja muualtakin. Olenkin hiukan leikitellyt ajatuksella perustaa naapurini kanssa yksityisen ryhmiksen, kun koulutus olis molemmilla. Täytyis vaan saada vielä yks hoitaja ja ne tilat.. juu mutta taitaa jäädä vain haaveiluksi..

Ollaan taas tämä viikko Väinämöisen kanssa kaksin, kun mies joutui lähtemään työmatkalle Ruotsiin.

Taas on tullut kovin uusia sanoja Väinämöiselle mm. mehmä=lehmä, heppa, kurkku, ankka siinä nyt muutama mitä mieleen tuli. Tuo lehmä on usein myös ihan vain muu, ku kerran se sanoo ammuu niin muu olkoon otuksen nimi =)
Viides hammas oli puhjennut ihan huomaamattani, sen huomasi hammaslääkäri, kun käytiin viikko sitten ekaa kertaa. Kovin sieltäkin saa eri neuvoja miten pitää pienten hampaita hoitaa. Meille sanottiin et hammastahnaa vasta poskihampaiden puhjettua ja tuttuni pojalle oli heti ekan hampaan puhjettua käsketty pestä tahnalla?! Mistä sitä voi tietää tekevänsä oikein, jos käytännötkin eri hoitoloilla vaihtelee jopa kunnan sisällä näin paljon? Miten on teille neuvottu tuosta tahnan käytöstä?

Jepulis, nyt tämä mamma taitaa lähteä taas uinumaan, jos tässä kuumuudessa taas nukkumisesta mitään tulee..

:wave:
 
Meillä ei onneksi ole kotona niin kuuma nukkua kuin mökillä...illasta oon viilentänyt huoneet pitämällä ikkunoita auki. itsellä on kuuma nukkua, mutta nukun niin huonosti ja vähän, että ei sinänsä haittaa enää yksi haittatekijä. Sama onko kuuma vai kylmä, unta tulee muutama tunti tai vähän enemmän...
tyttö on nukkunut taas hiljaa jonkun aikaa (näin kun "kehun" tilanne muuttuu)
huomenna meillä aamulla 2 kouluun lähtevää, ekalle ja kolmoselle. Nuorempi ei niin innostunut, vaiks koulu hällä mennee hyvin, vanhempi taas on innostunut (mutta koulu ei ole ollut helppoa/elämä yleensäkään...) Joten tulee olemaan rankka syksy ja rankka lukuvuosi hänen kanssa.
Tämä tytön taapero, uhmineen eikä muineen sen rinnalla tunnu missään...Mutta kun vaan saisin ees unta tämän kaiken keskellä riittävästi...mä oon aika stressaaja ja nytkin on viikkokausia ollut pää kipee/niskat jumissa/selkä kipee toisinaan ulvon kivusta, joskus taas on hyvä päivä. töissä en jaksaisi käydä vielä, enkä aiokkaan...
tyttööki pitää kanniskella ja ei sulata muita luokseen, että en juuri rauhaa saa. Silti ihana on :heart:
Kun nyt alkas elämä (lue 9v pojan elämä ja koulu, eikä huutas ja suuttus joutavasta) niin ehkä sitä jaksais itte sinnitellä, eikä purkas lapsiin oloaan (siis kun väsyttää/koskee/kyllästyttää...)
Tulleepi muuten burnout :(
 
koulu alkanut rauhallisissa merkeissä =)
Mutta tytön taapero se jakso valvottaa viime yönä, kun pääsi viereen silmät pyöreenä tuijotti, kun siirsin omaan sänkyyn huusi kurkku suorana. Tänään aamupäivä oli kans niin väsyttävä, sylissä ja ei käynyt sekään suoraa huutoa :headwall:
Hampaita varmaan tulossa, 8 jo on. päivällä hyvä mieli, kun piipahettiin naapurissa ja ulkona monta tuntii...illasta oli kitinää :eek:
Kunpa sitä sais tänä yönä unta :/
 
olin aamusella kannettavalla netissä ja tyttö leikki kahdella autolla polviseisonnassa ja siitä siirty leikkimään toiselle sohvalle. vilkaisin ohimennen...ja sitten uudelleen, tyttö töpötti seisomassa :heart:
Sitä ei nyt enää oo tapahtunut, mutta ollaan oltuki asioilla/ulkona/nukkumassa!
Ehkäpä se liikunnallinen kehitys siirtyiski pikku hiljaa peputtelusta kävelyks, kun tuo konttaushomma ei ole lähtenyt käyntiin. Ja ei tartte oppiikkaan...ihanempi ois ku kävelis :p
 
Heissan! Minä myös voisin laitella kuulumisiani tähän palstalle...
Meillä poika jo kävelee hurjaa vauhtia ja juoksuaskeliakin välistä tulee... kiipeilytkin onnistuu yms. Kävellyt kylläki jo reilun 10 kuukauden iästä saakka..

no...jooo sellaista
 
Tyttö on noussut muutaman kerran taas tukee vasten seisomaan ja sit on ns. aasinsilta-asennossa vähän välii, elikkäs kädet&jalat suorina lattiassa :heart: Mahaltaan on innostunut nousemaan istumaan.
Tämä on ihan hyvä edistysaskel meidän hitaasti kehittyvälle lapsosellemme. Siis normaali tyttö, mutta oppii motoristiset taidot ihan omaan rauhalliseen tahtiin. Vauhtia tytöllä ja ääntä piisaa!
Hoivaa nukkeensa kuin minä häntä :heart:
 
Poika unilla, joten nyt ehtii hetken istua koneella.
Meillä on kohellettu viime viikkojen aikana ahkerasti. Entiset mustelmat ei oo vielä ehtiny kunnolla paraneen, kun jo uusia tulee. Miten sitä aina pelästyykin niin hirveesti, kun toista sattuu? Ja se pahamieli mulla kestää monta päivää ja jossittelu. Miks en kerenny ottaan kiinni, kun toinen kaatuu jne.
Kohelletaanko teillä muilla, vai onko toi ukko vaan niin kohelo? Vilkas on ainakin. :wave:
 
muksahtelee ja on välistä nenä tai otsa ruvella. On kyllä mielestäni rauhallinen lapsi, mutta just yks ihan vieras tänään sano, et ompa vilkas menijä..
Taas on kovin tullut uusia sanoja, yrittää sanoa kaverinsa Markuksen nimeä eli Akku ja aina heidän oven ohi mennessä pitää päästä soittaan ovikelloa, jos vaikka olisivat kotona =) ainahan on mahdollista päästä heille leikkimään.
Mutta nyt tuo Väinämöinen tuli tähän säätämään, et on pakko lopettaa..

:wave:
 
Meillä ei osata sanoo oikeestaan mitään. Enemmän on alkanut seistä tukee vasten, muuten peppukiito jatkuu. Ja nousee hyvin istumaan.
mutta ei viihdy yhtään, taistelua on ajan kuluminen, ellemme ole ulkona.
yöllä on esiintynyt kovasti itkua, eikä jää omaan sänkyyn millään.
uuvukissa tässä olen. Nukkuma-ajat olen maalannut ja tehnyt hommia.
Pari päivää piti antaa kolmet unet nukkua, kun n.30min ekana, sit tunti ja illasta kaamee itku päällänsä...Ja ei jaksa valvoo millään puolille päiville, kymmeneltä nyt kolmena päivänä maate...
Tuti on käytössä nukahtaessa, en anna muuten, enkä kyllä poiskaan vielä rupee ottamaan. Kunhan asettuu muuten päivät, en jaksa vielä olla sen suhteen niin päättäväinen.
 

Yhteistyössä